DIESEL / pornire la rece |
This topic is about DIESEL / pornire la rece, the author, don36260, wrote about: sunt un proaspat posesor al unui Renault Clio DIESEL de 1.9, din 1993, deci este un diesel simplu...... cum nu am mai avut niciodara o masina diesel, ... To read more just scroll down
DIESEL / pornire la rece |
Nov 23 2004, 09:39 AM
Post
#1
|
|
perioada de proba Group: Membri Posts: 9 Joined: 23-November 04 From: Bucuresti Member No.: 36.253 |
cu multumiri anticipate |
|
|
Nov 23 2004, 11:16 AM
Post
#2
|
|
pilot Group: Membri Posts: 375 Joined: 21-May 04 Member No.: 26.076 |
Treburile astea sunt lucruri elementare. Ma si mir daca firma renault nu le-a scris in cartea tehnica. O firma serioasa ar trebui sa te invete si cum sa iti exploatezi automobilul.
La Fiat de exemplu e trecut mare ceva de genul: NU apasa acceleratia la pornirea motorului! Daca motorul e rece, foloseste doar shocul!!! |
|
|
Nov 23 2004, 11:37 AM
Post
#3
|
|
perioada de proba Group: Membri Posts: 9 Joined: 23-November 04 From: Bucuresti Member No.: 36.253 |
Vasile, pt inceput multumesc frumos pt raspuns.... insa daca ai fi citit cu atentie primul mesaj ai fi vazut ca masina este SH, deci .... nu am specificatii de intretinere si utilizare... apoi am mai precizat ca nu am SOC manual..... iar automat ori nu am ori nu functioneaza......
stiu ca par lucruri mai mult decat elementare insa existand o deosebire intre modurile de pornire a unui diesel si a unui motor pe benzina, iar eu nemaiavand un diesel pana acum..... in continuare sunt :?: |
|
|
Nov 23 2004, 12:04 PM
Post
#4
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
Daca motorul e bun n-ai probleme.... daca e dus, nu prea exista solutii minune de pornire iarna, in afara poate de sprayul de pornire |
|
|
Nov 23 2004, 12:51 PM
Post
#5
|
|
perioada de proba Group: Membri Posts: 9 Joined: 23-November 04 From: Bucuresti Member No.: 36.253 |
pe aceasta cale ii cer sceze pt intrebarile mele "infantile" in domeniu... insa de .... pt toate exista un inceput.. si cum inceputurile sunt mai dificile..... banuiam eu ca dieselul nu are soc ci doar bujiile incandescente..... insa daca imi este permis inca o intrebare >>>>> din aceeasi categorie: la cald imi porneste superb.... "numai ii arat cheia si o ia" fara a fi calcata acceleratia nici un mm,,,,, insa la rece... face figuri.... si acum intrebarea.... daca nu are soc.... si nu calci acceleratia... motorul fiind rece.... cum se tureaza daca nu are nici macar soc automat? eu credeam ca in aceste conditii ar trebui sa calci acceleratia... chiar si in varianta cu sprayul.... va multumesc frumos pt incercarea de a ajuta un biet nestiutor..... (inca) |
|
|
Nov 23 2004, 01:36 PM
Post
#6
|
|
pilot Group: Membri Posts: 375 Joined: 21-May 04 Member No.: 26.076 |
Ti-am raspuns ca nu se apasa acceleratia la pornirea motorului.
La fel ti-a spus si MR. Dar tu continui sa pui aceeasi intrebare. Repet: nu se apasa acceleratia la pornirea motorului Ce nu ti-e clar? |
|
|
Nov 23 2004, 01:51 PM
Post
#7
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
La diesele nu trebuie sa calci acceleratia pentru ca oricum nu au clapeta de aer. Pedala de acceleratie comanda doar injectoarele (si eventual turbo, insa nu se pune acum problema), prin intermediul electronicii. Si electronica aia stie singura sa tureze putin motorul la pornire... isi calca singura acceleratia, daca vrei. Asa ca tu nu faci decat sa zapacesti mai tare electronica aia daca calci acceleratia
|
|
|
Nov 23 2004, 01:57 PM
Post
#8
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 223 Joined: 2-June 04 Member No.: 26.859 |
Procedura standard a fost descrisa mai sus. Depinde de foarte multi factori greutatea de a porni un diesel iarna. Una ar fi temperatura exterioara. La -30 nu porneste decat daca e incalzit inainte cu o sursa exterioara. Problema ar fi motorina care devine vascoasa la temperaturi joase. Deci intotdeauna daca poti sa alimentezi motorina de iarna care rezista pana la -15. O mare parte a dieselelor au si incalzitor la filtrul de motorina. Asa ca daca il faci sa mearga, lasa-l sa mearga in gol pana motorina se incalzeste. Dupa circa 5 minute poate dezvolta suficienta putere ca sa-l folosesti ATENTIE, motorul nu o sa ti se incalzeasca! decat in timpul mersului.
-------------------- DIESEL POWER
VW Golf Variant TDI 110 CP VW Passat TDI 130 CP |
|
|
Nov 23 2004, 02:52 PM
Post
#9
|
|
perioada de proba Group: Membri Posts: 9 Joined: 23-November 04 From: Bucuresti Member No.: 36.253 |
din nou imji cer scuze in cazul in care am devenit "obositor"
ce sa-i faci asa este cu "novicii"....... insa noroc cu voi, care incercati sa ajutati..... se vorbea de faptul ca "electronica" tureaza putin singur.... tocmai de aici s/au ivit nedumeririle mele.... deoarece nu se tureaza..... in concluzie >>> se poate ca ,,,,,,,,calculatorul respectiv sa nu functioneze corect/? sa aiba el vre-o vina...? mii de multumiri pt raspunsuri si pt rabdarea de care ati dat dovada cu mine |
|
|
Dec 1 2004, 07:17 PM
Post
#10
|
|
perioada de proba Group: Membri Posts: 1 Joined: 1-December 04 From: Sighisoara (Mures) Member No.: 36.585 |
Stimate Domn,
Am citit toate parerile domnilor, dar nici unul nu te-a lamurit! Intamplator eu am avut 10 masini, toate Diesel, si ultima e Renault 19, 1900 cmc, an. fabr. 1995. Domnule, masina d-tale este prevazuta cu soc automat! Daca nu functioneaza (are niste chestii pt.reglaj), se poate folosi o sarma cu care il tii turat asa vreo 2 min. pana se incalzeste un pic motorul ( va functiona turat). La pornirea la rece Dieselul are nevoie de un aflux mare de motorina. In plus, la Renault, dupa pornire bujiile incandescente se sting-aprind cam 2-3 min. pana se incalzeste putin motorul. Este bine sa mergi la un service sa-ti masori compresia ( nu costa o avere). Exista si varianta bucsarii motorului ( se pun camasi la cilindrii, exact dupa pistoanele care le aveti; lucrarea costa cam 10.000.000 lei cu garnituri, ulei etc.), astfel se mareste compresia (la Diesel functionarea e prin compresie si nu ca la benzina, prin scanteie, de aceea nici nu are camera de ardere) si lucrarea e garantata pentru 100.000 km. Exista si varianta cumpararii unui motor second hand (intre 500 - 900 EUR), pe incercate, cu garantie etc. (doar e piesa de schimb). Nu te speria de acceleratie, poti sa-i dai chiar 2-3 sprituri dupa ce porneste, important sa nu adopti la condus stilul "sportiv" ca atunci poti sa uiti de masina. Dieselul se accelereaza progresiv si cand isi intra in ritm "se bate linistit" cu masinile pe benzina. Daca mai sunt nelamuriri, chiar daca par intrebari prostesti, nu ezita sa-mi dai un e-mail la cmkellner@home.ro Multa bafta! |
|
|
Dec 2 2004, 07:54 AM
Post
#11
|
|
perioada de proba Group: Membri Posts: 9 Joined: 23-November 04 From: Bucuresti Member No.: 36.253 |
mii de multumiri pentru precizari......
|
|
|
Dec 2 2004, 06:50 PM
Post
#12
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 167 Joined: 1-October 04 From: Iasi (Iasi) Member No.: 33.560 |
Nu stiu multe despre renault, dar iti pot spune ca am avut un opel kadett din 88. Un fiat dunato, 87, etc
Iti pot spune ce faceam eu: 1 verifica daca pompa de injectie nu se dezamorseaza peste noapte 2 lasa bujiile sa se stinga si da la demarator prima data doar 5 sec chiar daca nu porneste( pentru a 'rupe uleiul') 3 sa nu dai la demarator mai mult de 10 sec deoarece se poate duce electromotorul. 4Verifica bujiile 5dupa ce rupi uleiul (si tot no o ia)incalzeste de cateva ori bujiile la simplu(3-5 ori) , adica lasi bujiile sa se incalzeasca , rotesti cheia din contact inapoi la STOP si iar deai 'pana la rosu' apoi iar dai la STOp ..si tot asa Dupa ce faci treaba asata de 3-5 ori dai la demarator. 6 daca tot nu porneste asteapta sa vina vara sa se faca cald si vindeo ca eu un jaf :evil: (glumeam) Sa-ti povestesc ca am patit cu kadettu acu vreo 2 ani: Era ianuarie 125 la ora -17 grade afara soseau Brasov-Sibiu Lau un moment dat am simtit ca sanina nu mai are putere , motorul nu se mai tura, mia scazut viteza pana la 0 si sa oprit motorul. Si gata a murit. 4 ore am sunat la toti mecanicii pe care ii stiam nici o idee valabila Din cauza vitezei si frigului de afara motorina a parafinat si a infundat filtrul de motorina(imagineazati ca picuri ceara de pe o lumanare pe hartie asta se intampla si in filtru) Am schimbat filtru si la drum in 20 de minute primele semne, dupa 40 de minute eram din nou pe drapta. A trebuit sa scot filtru de motorina de pe circuitu A mers pana am ajuns acasa si am pus incalzire electrica a filtrului DAca imi mai amintesc ceva sfaturi cu diselu am sa scriu , daca mai ai ceva probleme intreaba, se va gasi cineva sa-ti raspunda HAi noroc |
|
|
Dec 21 2004, 12:50 PM
Post
#13
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 142 Joined: 6-November 02 From: Ploiesti (Prahova) Member No.: 7.653 |
Hai ca ati speriat omul.
Motorul asta are soc automat si e posibil sa nu mai functioneze. In cazul asta, dai la automat si cand motorul da semne ca vrea sa porneasca poti sa apesi bland de 2 - 3 ori pe pedala de acceleratie asa 1 - 2 cm. dupa ce a pornit il poti tine usor turat, pana motorul incepe sa mearga "rotund" - adica are un zgomot de mers uniform. ( adica ar trebui tinut undeva in plaja de turatie 1200 - 1500 rpm, nu mai mult ) Indicatia cu bujiile tinute de 2 ori e buna cand e foarte frig. Pentru a scapa de "obsesia" cu pornirea trebuie sa verifici 2 lucruri: 1. trebuie verificat circuitul de alimentare cu motorina - pompa de injectie sa nu se dezamorseze (nu imi e foarte clar daca ai probleme cu "pornirea la rece a motorului", sau ai probleme numai cand e frig afara) 2. functionarea bujiilor incandescente (eventual si a releului care le comanda) 3. testul compresiei Dupa ce faci verificarile de mai sus, vei stii foarte clar ce e de facut |
|
|
Mar 6 2005, 12:52 AM
Post
#14
|
|
novice Group: Membri Posts: 30 Joined: 6-March 05 From: Craiova (Dolj) Member No.: 41.714 |
Va salut, am si eu un Ford Orion cu motor diesel de 1,6 .
Cum il pornesc eu la rece : In primul rind merg cu aditivi ( in motorina ) si vara si iarna ( cantitatea de aditivi o pun comform instructiunilor de pe eticheta ). Pe timp de iarna pun izopropil in motorina pt a prelua apa din combustibil ( daca exista ). Bujiile incandescente le am, in afara de contact si pe buton separat, si le pun, le opresc, atunci cind vreau. Si acum pornirea, de la -10 in jos : Pun bujiile, si le tin pina se stinge becul de la bord si pe urma le mai pun odata si in acelasi timp dau la automat ( cel mai greu a pornit la -25 gr C in 5 secunde ). In acelasi timp, ambreiajul apasat la maxim si acceleratia la fel ( daca nu tin acceleratia la maxim nu porneste ). Dupa ce porneste reduc din imediat acceleratia pina pe la 1000 de rot/min si o tin asa cam un minut, dupa ce o accelerez un pic si o las la ralanti ( daca o las imediat la ralanti tremura rau ) Motorul nu are nici un fel de soc ( o fi avind cindva dar acum n-are nimic de asa natura ). In aceasta iarna, pot sa ma laud ca "am facut la pornire" multe masini de prestigiu. Ulei, pe timp de iarna folosesc Bp diesel Visco 3000 10 W 40. Anul asta as vrea sa-mi iau un Megan clasic ( second) de 1,9 dti, si o sa ma uit pe forum sa vad daca e scris ceva despre un astfel de motor. |
|
|
Mar 7 2005, 05:05 PM
Post
#15
|
|
specialist Group: Membri Posts: 3.222 Joined: 30-January 04 From: Bucuresti Member No.: 20.522 |
Pune la punct aprinderea ca un diesel trebuie sa porneasca cu pedala de acceleratie neatinsa...
De cand am scapat de Dacii(2 noi) si Oltcituri(second-hand), nu mai ating nici pedala de ambreiaj, nici aia de acceleratie...si merge super |
|
|
Mar 7 2005, 10:14 PM
Post
#16
|
|
sofer Group: Membri Posts: 97 Joined: 7-March 05 From: Bucuresti Member No.: 41.793 |
Care aprindere? Ce-i MAS? Poate injectia sau mai bine zis socul, dar omul a zis ca nu-l mai are, in cazul asta apasarea pedalei de acceleratie tine loc de soc (socul la diesele actioneaza asupra acceleratiei in functie de temperatura motorului).
P.S. Am citit pe forum ca ai un Clio nou pe motorina (offtopic Clio Bicorp Cofort Dymanic 1,5dci/80cp fulloption, mai putin trapa, cred ca o sa cumpar si eu) si deocamdata ai bateria buna dar sfatul meu ar fi ca (mai ales la temperaturi scazute) sa apesi ambreiajul ca sa nu fortezi electromotorul (este obligat sa invarta si cutia de viteze, plus ca uleiul in cutie e mai vascos si o invarte mai greu la temperaturi scazute, si ca rezultat "trage" curent mai mare din baterie), practic omori si electromotorul si bateria. Bafta! -------------------- Clio Bicorp 1.5 dCI/80 CP Dynamique full options. (din 16.06.2005)
VW Polo 1.4 TDI PD/105CP Attractive chiptuning by TCM Turbo.(din 24.10.2005) |
|
|
Mar 8 2005, 03:17 PM
Post
#17
|
|
pilot Group: Membri Posts: 375 Joined: 21-May 04 Member No.: 26.076 |
Mie mi-a intrat in obisnuinta ca la pornirea motorului sa apas ambreiajul.
La o masina cu benzina socul inseamna actionarea acceleratiei si inchiderea aerului. La diesel nu stiu exact, dar banuiesc ca e tot ceva asemanator. |
|
|
Mar 8 2005, 04:26 PM
Post
#18
|
|
specialist Group: Membri Posts: 4.291 Joined: 17-June 04 From: Bucuresti Member No.: 28.023 |
QUOTE(Vasile26083) Mie mi-a intrat in obisnuinta ca la pornirea motorului sa apas ambreiajul.
Si eu la fel fac.Si nu e normal asa? Lasand la o parte chestia cu bateria (de care eu sincer nu stiam),nu e mai sigur asa? -------------------- 2004 Suzuki Ignis 1.3 VVT
2007 Suzuki Swift Sport 1.6 VVT |
|
|
Mar 9 2005, 08:51 AM
Post
#19
|
|
sofer Group: Membri Posts: 97 Joined: 7-March 05 From: Bucuresti Member No.: 41.793 |
Este logic ca protejezi bateria deoarece electromotorul, ca orice motor electric, cu cat are sarcina mai mare cu atat curentul necesar functionarii este mai mare. Poti masura curentul la invartirea pe banc a unui electromotor, probat in gol (cum se spune), si masoara-l si in sarcina (sau compara-l cu valoarea din catalog) si ai sa vezi ce diferente apar. De aceea este bine ca ambreiajul sa fie apasat plus ca oricum la pornire electromotorul consuma mult peste valoarea nominala a bateriei aproape de acel "varf" de curent maxim care este trecut pe baterie (pe baterie ai, spre exemplu, 45Ah/145A, aceasta a doua valoare indica varful de curent maxim pe care il suporta bateria, dar pt. scurt timp ), aceasta fiind si cauza pt. care in momentul in care treci cheia pe pozitia "start" sunt taiati consumatorii auxiliari si care nu sunt necesari pt. pornirea motorului (stergatoare, radio, bricheta, etc).
Bafta! -------------------- Clio Bicorp 1.5 dCI/80 CP Dynamique full options. (din 16.06.2005)
VW Polo 1.4 TDI PD/105CP Attractive chiptuning by TCM Turbo.(din 24.10.2005) |
|
|
Mar 9 2005, 09:33 AM
Post
#20
|
|
specialist Group: Membri Posts: 3.222 Joined: 30-January 04 From: Bucuresti Member No.: 20.522 |
Motorul pe benzina porneste mai repede,benzina aprinzandu-se mai repede,la motorina,pornirea se face putin mai greu,se bazeaza pe compresia ce trebuie facuta pentru aprinderea motorinii.De ce credeti ca motoarele diesel sunt ajutate de o baterie mai puternica?
De ce crezi ca trebuie tinut piciorul pe ambreiaj,in cutie nu se invarte nimic daca esti in punctul mort...Cred ca s-a impamantenit chestia asta,din obisnuinta unilor, care tineau masina in viteza si le era lene la pornire sa o scoata din viteza...Parerea mea...Mai logica mi se pare calcarea ambreiajului cand dai intr-o groapa. |
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 13th May 2024 - 09:25 AM |