IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

DIESEL / pornire la rece

This topic is about DIESEL / pornire la rece, the author, macovei41721, wrote about: La Fordul meu ( motor-cutie din 89 ), tin ambreiajul calcat pina o pornesc, si daca afara sint temperaturi de la -15 in jos, dupa ce porneste si iau p ... To read more just scroll down

2 Pages V  < 1 2  
Reply to this topicStart new topic
> DIESEL / pornire la rece
macovei41721
post Mar 9 2005, 10:17 AM
Post #21


novice
**

Group: Membri
Posts: 30
Joined: 6-March 05
From: Craiova (Dolj)
Member No.: 41.714



La Fordul meu ( motor-cutie din 89 ), tin ambreiajul calcat pina o pornesc, si daca afara sint temperaturi de la -15 in jos, dupa ce porneste si iau piciorul de pe ambreiaj, pleaca de pe loc fara sa fie bagata in viteza.
Ulei in cutie, din comert si nu unul foarte ieftin.
In cutie se invirt toate alea, cind bagi in viteza se face cuplul dintre motor si planetare, dar pe liber pinioanele se invirt in ulei.
Dat compresiei mari pe care o au mot diesel, acestea se invirt mai greu decit MAS, si automat iti trebuie un amperaj mai mare la baterie, si bujiile incandescente, care trebuie incazite, care ia un amperaj aproape echivalent cu cel luat de electromotor. In afara de toate astea, la diesel bujiile mai functioneaza cam 5 secunde, dupa ce se stinge becul la bord, deci cind dam la automat, bateria trebuie sa suporte si bujiile in functie si curentul luat de electromotor
Go to the top of the page
 
+Quote Post
google41800
post Mar 9 2005, 10:56 AM
Post #22


sofer
***

Group: Membri
Posts: 97
Joined: 7-March 05
From: Bucuresti
Member No.: 41.793



QUOTE(eddie33)
Motorul pe benzina porneste mai repede,benzina aprinzandu-se mai repede,la motorina,pornirea se face putin mai greu,se bazeaza pe compresia ce trebuie facuta pentru aprinderea motorinii.De ce credeti ca motoarele diesel sunt ajutate de o baterie mai puternica?
De ce crezi ca trebuie tinut piciorul pe ambreiaj,in cutie nu se invarte nimic daca esti in punctul mort...Cred ca s-a impamantenit chestia asta,din obisnuinta unilor, care tineau masina in viteza si le era lene la pornire sa o scoata din viteza...Parerea mea...Mai logica mi se pare calcarea ambreiajului cand dai intr-o groapa.

Ma vad obligat sa te contrazic. In momentul in care ambreiajul nu este apasat si nu esti in viteza, in cutie sunt angrenate cel putin jumatate din pinioane, asa numitul "tren fix", nu se invarte "trenul mobil". "Trenul mobil" este un ansamblu de pinioane care (cu ajutorul "furcilor" si a pinioanelor "sincrone") in functie de selectia pe care o faci din schimbatorul de viteza, cupleaza pinionul aferent treptei de vitezei selectate. Fiecare treapta de viteza are un pinion "sincron", pt. sincronizarea, la cuplare, intre turatia "trenului fix" si "trenul mobil", si un pinion care realizeaza multiplicarea turatiei motorului spre planetare/cardan (daca ai tractiune spate).
QUOTE
La Fordul meu ( motor-cutie din 89 ), tin ambreiajul calcat pina o pornesc, si daca afara sint temperaturi de la -15 in jos, dupa ce porneste si iau piciorul de pe ambreiaj, pleaca de pe loc fara sa fie bagata in viteza.

La aproape toate masinile se intampla sa ai senzatia asta datorita faptului ca uleiul este vascos si in momentul debreierii se transmite (pt. foarte scurt timp) prin ulei miscarea intre "trenul fix" si cel "mobil", practic pana se "rupe uleiul" (scade vascozitatea).

Bafta!


--------------------
Clio Bicorp 1.5 dCI/80 CP Dynamique full options. (din 16.06.2005)
VW Polo 1.4 TDI PD/105CP Attractive chiptuning by TCM Turbo.(din 24.10.2005)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
eddie
post Mar 10 2005, 07:33 PM
Post #23


specialist
******

Group: Membri
Posts: 3.222
Joined: 30-January 04
From: Bucuresti
Member No.: 20.522



Vorbeam aici de pornirea masinilor diesel,in mod normal ti-am spus cum se procedeaza....Am vazut si oameni care vin cu cratita de apa fiarta zilnic cand pornesc masina(in fine,aia de pe benzina...)dar eu iti spun ca eu am 2 pe motorina si masini de ultima generatie, la care nu apas nimic...Acum depinde ce se baga in cutie,magiun,nutela,nu vezi ca unora le pleaca masina si scoasa din viteza,doar cand debraiaza?Cand e rece,pana se rupa uleiul din cutie dureaza putin si in mers, schimbi greu vitezele,dar tot nu cred ca e necesar sa ti piciorul pe ambreiaj la pornire (parerea mea este ca e o metoda veche, vad ca impamantenita....de la Dacii ni se trage...)vreau sa ma contrazice-ti,dar cu argumente. La practica stiu,poate teoria e problema...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
macovei41721
post Mar 11 2005, 08:04 AM
Post #24


novice
**

Group: Membri
Posts: 30
Joined: 6-March 05
From: Craiova (Dolj)
Member No.: 41.714



O fi metoda veche, dar buna, eu am avut 7 masini pe numele meu, dintre care 2 noi, si nici o Dacie si toate tindeau sa plece de pe loc la pornire pe timp de iarna. Ulei ? bun, dar nu super,super, ca deocamdata nu ma dau bani afara din casa sa dau milioane pe ulei de cutie.
Prima masina noua a fost un Oltcit si chiar in carte scria sa tii piciorul pe ambreiaj cind pornesti si sa-i dai drumul treptat dupa ce a pornit.
Argumente ?, a spus google teoria, iar in practica o stiu aproape toti.
Eu unul, tin la baterie si la electromotor, asa ca o sa apas ambreiajul in continuare la rece, iar la cald la fel pt plec imediat si mie lene sa o scot din viteza.
:harhar: :cheers:
Go to the top of the page
 
+Quote Post
eddie
post Mar 13 2005, 12:38 PM
Post #25


specialist
******

Group: Membri
Posts: 3.222
Joined: 30-January 04
From: Bucuresti
Member No.: 20.522



QUOTE(macovei41721)
La Fordul meu ( motor-cutie din 89 ), tin ambreiajul calcat pina o pornesc, si daca afara sint temperaturi de la -15 in jos, dupa ce porneste si iau piciorul de pe ambreiaj, pleaca de pe loc fara sa fie bagata in viteza.


Probabil ai uitat da ne spui ca ai cutie automata.Altfel,nu exista sa pornesti cand dai drumul la ambreiaj si sa fi in punctul mort,atunci nu mai vad rolul cutiei de viteze daca merge masina si in punctul mort.Doar daca placa de presiune ramane lipita sau cutia blocata intr-o viteza ar mai exista o sansa sa pleci de pe loc,dar oricum nu e normal...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
google41800
post Mar 13 2005, 11:53 PM
Post #26


sofer
***

Group: Membri
Posts: 97
Joined: 7-March 05
From: Bucuresti
Member No.: 41.793



La masinile care au cutie automata ambreiajul lipseste cu desavarsire wink.gif . Pornirea motorului se face punand schimbatorul in pozitia N (neutru), iar plecarea de pe loc se face trecand schimbatorul pe pozitia D (drive), tinand apasata frana in timpul manevrei, dupa care la ridicarea piciorului de pe frana masina incepe sa se miste incet.

Bafta!


--------------------
Clio Bicorp 1.5 dCI/80 CP Dynamique full options. (din 16.06.2005)
VW Polo 1.4 TDI PD/105CP Attractive chiptuning by TCM Turbo.(din 24.10.2005)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
eddie
post Mar 20 2005, 06:10 PM
Post #27


specialist
******

Group: Membri
Posts: 3.222
Joined: 30-January 04
From: Bucuresti
Member No.: 20.522



Google,spune-mi si mie daca tot te pricepi tu la toate cum schimbi vitezele la o turatie mai mare decat cea la care se schimba in mod automat vitezele la o cutie automata.Pe mine chestia cu N si D nu ma convinge,am condus 7-8 masini hydramate pana acum :bash: (si nu sunt sofer profesionist) biggrin.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
google41800
post Mar 20 2005, 09:45 PM
Post #28


sofer
***

Group: Membri
Posts: 97
Joined: 7-March 05
From: Bucuresti
Member No.: 41.793



Pai ce-am spus eu ca sunt sofer profesionist?
Eu nu am condus decat doua si asta pentru scurt timp. O Toyota de prin 90-91 (si nu-i mai stiu nici tipul) si un Espero. Din cate imi aduc aminte, la Espero, ca sa-i dau putere (adica sa o trec intr-o treapta inferioara) la depasiri, apasam brus pedala de acceleratie pana la fund. Practic avea un prag la care opunea o mica rezistenta si daca treceam de el schimba in treapta imediat inferioara plus ca mai avea un buton pe schimbatorul de viteza, care daca il apasam schimbam mai sus. Din cate imi aduc aminte cam asa ceva era.
Multumit? Am trecut examenul? Imi modifici calificativul din avatar la profesionist sau il cobori la novice? biggrin.gif


--------------------
Clio Bicorp 1.5 dCI/80 CP Dynamique full options. (din 16.06.2005)
VW Polo 1.4 TDI PD/105CP Attractive chiptuning by TCM Turbo.(din 24.10.2005)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Chamade19
post Apr 11 2010, 01:08 AM
Post #29


perioada de proba


Group: Membri
Posts: 1
Joined: 11-April 10
Member No.: 125.155



QUOTE (Carol Mihai36592 @ Dec 1 2004, 08:17 PM) *
Stimate Domn,
Am citit toate parerile domnilor, dar nici unul nu te-a lamurit! Intamplator eu am avut 10 masini, toate Diesel, si ultima e Renault 19, 1900 cmc, an. fabr. 1995.
Domnule, masina d-tale este prevazuta cu soc automat! Daca nu functioneaza (are niste chestii pt.reglaj), se poate folosi o sarma cu care il tii turat asa vreo 2 min. pana se incalzeste un pic motorul ( va functiona turat). La pornirea la rece Dieselul are nevoie de un aflux mare de motorina. In plus, la Renault, dupa pornire bujiile incandescente se sting-aprind cam 2-3 min. pana se incalzeste putin motorul.
Este bine sa mergi la un service sa-ti masori compresia ( nu costa o avere). Exista si varianta bucsarii motorului ( se pun camasi la cilindrii, exact dupa pistoanele care le aveti; lucrarea costa cam 10.000.000 lei cu garnituri, ulei etc.), astfel se mareste compresia (la Diesel functionarea e prin compresie si nu ca la benzina, prin scanteie, de aceea nici nu are camera de ardere) si lucrarea e garantata pentru 100.000 km. Exista si varianta cumpararii unui motor second hand (intre 500 - 900 EUR), pe incercate, cu garantie etc. (doar e piesa de schimb).
Nu te speria de acceleratie, poti sa-i dai chiar 2-3 sprituri dupa ce porneste, important sa nu adopti la condus stilul "sportiv" ca atunci poti sa uiti de masina. Dieselul se accelereaza progresiv si cand isi intra in ritm "se bate linistit" cu masinile pe benzina. Daca mai sunt nelamuriri, chiar daca par intrebari prostesti, nu ezita sa-mi dai un e-mail la cmkellner@home.ro
Multa bafta!

salutare tuturor!sunt din bv si cu aprox un an in urma am cumparat un renault chamade 19 diesel din 1991 cu motor de 1870cm3 la mana a doua bineinteles si pana acum o luna a mers acceptabil dar m-a pus naiba si am incercat sa incerc sa-i schimb injectoarele cu altele de la un model identic care a fost lovita in lateral si dusa la remat. problema a fost ca modelul era din 1993,toate piesele erau identice mai putin injectoarele.Am vazut ca nu se potrivesc am renuntat la idee si le-am pus pe cele originale la loc si de aici au inceput toate problemele.Doua dintre ele (primul si ultimul) imi scapa motorina,am mai strans la ele de-am facut bataturi si degeaba,si asta nu e tot.Cred ca pompa de injectie scapa presiune in timp ce sta masina deoarece acasa cand o pornesc o ia la cheie,dar dupa ce ajung cu ea undeva si o opresc o vreme, cand pun contactul imi indica pe bord jumatate din presinea pompei de injectie,in cazul asta tre` sa omor bateria pana porneste.Acasa tre sa am tot timpul o baterie pusa la incarcat altfel nu mai plec nicaieri. Pot sa va spun ca o data am consumat tot curentul din ea si nu mi-a pornit.Imi venea sa-i dau foc.A trebuit sa ma traga cineva si abia a luat-o in prima trapta.Am intrebat pe mai multi ``cunoscatori`` dar nimic concret.Mi-am batut capul cu ea dar nu stiu ce sa-i mai fac.Daca stiam ce ma asteapta nu ma bagam dar..........! Daca aveti idee de la ce ar putea fi sau cat de cat un sfat sad.gif Multumesc anticipat!!!
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Pages V  < 1 2
Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 24th April 2024 - 08:56 AM