IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

Probleme motor Tico

This topic is about Probleme motor Tico, the author, Lucas, wrote about: Salutare. Ticoul meu este din 1997. Are 65.000 km la bord. Pana nu de mult nu am avut probleme cu el. Dar recent (cam pe la 62.500 km) am facut o revi ... To read more just scroll down

 
Reply to this topicStart new topic
> Probleme motor Tico
Lucas
post May 1 2006, 02:29 PM
Post #1


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 498
Joined: 12-March 05
From: Baia Mare (Maramures)
Member No.: 42.185



Salutare. Tico`ul meu este din 1997. Are 65.000 km la bord. Pana nu de mult nu am avut probleme cu el. Dar recent (cam pe la 62.500 km) am facut o revizie unde am schimbat filtru de aer, filtru de ulei, uleiul (Mobil 1) , filtrul de aer , curelele si ceva brat la suspensia spate (un brat paralele cu soseaua...nu stiu la ce ajuta dar cei de la service au zis ca daca nu o schimbat, putea sa se rupa ceva acolo si pierdeam controlul masinii), bujii. Dupa cum vedeti nu ma pricep la mecanica. bujiile le-am schimbat mai repede...in alta revizie cam cu o luna mai devreme de revizia mare. bujiile le-am schimbat la un mecanic, prieten de familie. Cand a schimbat bujiile , a zis ca ar cam trebui sa schimb si fisele doar ca nu am avut bani de fise atunci si a intervenit si revizia astalalta mare. chiar am uitat de fise. Cand a schimbat bujiile, a pus de la el o fisa (designul e diferit putin decat cele de tico) ca una era distrusa rau de tot.
Dupa revizia mare (ulei, filtre, curele suspensii etc) , la scurt timp , la o anumita turatie (foarte putin mai mare decat cea la relantiu) suna o curea (de transmisie cred...va reamintesc ca nu ma pricep la mecanica). Ehh...nu ma deranja..dar dupa revizie, dupa vreo 300 km parcursi, a inceput un fenomen extrem de neplacut. De fapt fenomenul asta e si problema topicului. masina smuceste.....ca si cum ar fi ceva infundat acolo....ii dau talpa de exemplu...si tot se sguduie sa zicem.....nu stiu ce are. Cateodata nu face (foarte rar semai intampla sa mearga ca noua). ma gandeam ca ar fi carburatorul infundat..dar avand in vedere ca cateodata (scuzati cacofonia) nu face faza asta, m-am gandit ca nu e asta problema. de asemenea fenomenul il face si la rece si la cald (m-am gandit ca socul automat e problema dar avband in vedere ca face faza si la cald...ma cam indoiesc). Cateodata nu zguduie...cateodata la relanti vibreaza foarte puternic bordul si nu am demaraj...urca in ture dar f greu (parca ar merge in 2 pistoane). Chiar nu stiu ce are si sunt disperat. Am facut si tratament ...cu solutie din aia care se pune la un plin....de 3 ori am facut`o...fara nici o imbunatatire. ma gandesc oare sa fie de la fise ? sau mai exact fisa care a inlocuit`o (ca era second...in garajul lui a gasit`o).....oare din cauza curelei aceleia care suna la o anumita turatie ? cureaua nu e slabita..am verificat..deci nu patineaza. oare fisa aia nu da scanteia bine la un piston si de aia merge cateodata in doua pistoane ?
chiar nu stiu. poate s`a mai confruntat cineva cu probleama asta si imi spune si mie care este problema.
Astept cu nerabdare raspunsurile voastre.
Multumesc anticipat.


--------------------
Golf 4 , 1.6 105 CP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mike.omega
post May 1 2006, 02:39 PM
Post #2


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 6.522
Joined: 12-May 04
From: Constanta
Member No.: 25.186



Daca am fost eu atent la ce ai scris, pana acum nu ai schimbat setul de fise, asa ca go for it dupa parerea mea biggrin.gif
De altfel vezi ca nici bujiile nu mai sunt bune...

Din cate am inteles eu, tie fisa aia pusa de nenea mecanicu nu functioneaza bine, si deci un piston nu are scanteie tot timpul, sau la fel ca celelalte (sunt si fisele de mai multe categorii) si de aici mersul neregulat :wave:


--------------------
Daewoo Nubira II 1.6 GPL

http://viatacudba.blogspot.com/
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Lucas
post May 1 2006, 05:05 PM
Post #3


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 498
Joined: 12-March 05
From: Baia Mare (Maramures)
Member No.: 42.185



Asa ma gandeam si eu.....ca nu are scanteie tot timpul...de aia nu merge uniform. oricum bine ar fi sa fie asta....ca 700-800 de mii nu ii stres....dar un carburator nou (la service mi`au zis ca este intre 20-30 mil lei unu nou) ar fi ceva paguba. Oricum in cateva zile o sa schimb fisele + bujiile si apoi sa vedem.


--------------------
Golf 4 , 1.6 105 CP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ciubotariu75110
post May 1 2006, 08:07 PM
Post #4


perioada de proba


Group: Membri
Posts: 8
Joined: 30-April 06
From: Suceava (Suceava)
Member No.: 75.103



lucian ce le mai zici....
dak zici k dupa ce ai schimbat distributia face asa ar trebui sa spui cum merge la relanti.dak merge prost e posibil sa fi gresit mecanicul si sa nu fi pus la punct arborele cotit cu axul cu came,e o varianta.
dak merge bine la relanti si intrerupe cand si cand e posibil sa fie din aprindere. bujii sau fise,chiar si delco.
mai este posibil sa iti fak probleme si bobina de inductie dak la cald apar intreruperile.
mai zici k este un fluierat la curele, asta e de la cureau la alternator sau rola intinzatoare a curelei de distributie.
astept sa raspunzi si sa fii mai explicit cand cum si ce face masina.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Lucas
post May 1 2006, 09:30 PM
Post #5


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 498
Joined: 12-March 05
From: Baia Mare (Maramures)
Member No.: 42.185



Zgaltaitul il face si cand motorul este rece, si cand este cald. La relanti nu moare....nu e chiar asa de grava situatia incat sa`mi moara la relanti. Dar nu sta constant....desi motorul este cald, tot sunt oscilatii de turatie la relanti. Suieratul nu se mai manifesta ca si inainte. Doar la o turatie putin mai mare decat cea a relantiului.....daca apesi pedala de acceleratie cu simt, si o mentii la turatia aia....suiera dar nu asa de tare ca inainte.
P.S. ce este distributia ? sa stiu ce sa iti raspund.
Am vb azi cu mecanicul...zice si el ca s`ar putea sa fie de la fise + bujii. Maine ma duc al el sa o vada, sa o conduca putin si sa-si dea cu parerea oare care ar fi problema.


--------------------
Golf 4 , 1.6 105 CP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
eddie
post May 1 2006, 09:33 PM
Post #6


specialist
******

Group: Membri
Posts: 3.222
Joined: 30-January 04
From: Bucuresti
Member No.: 20.522



Fisele 100 % ! E problema stiuta si patita si de mine cand aveam Tico.


--------------------
Opel Insignia Edition 2011 2.0 CDTI -130 C.P.
Suzuki SX4 Navi 2012 1,6 VVTI -120 C.P.

,,Realitatea e ruina unui basm.'' Lucian Blaga
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Lucas
post May 2 2006, 11:55 AM
Post #7


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 498
Joined: 12-March 05
From: Baia Mare (Maramures)
Member No.: 42.185



mike....cum adica nu mai sunt bune bujiile ? ai vazut in cartea tehnica de la tico...la sectiunea cu reparatii si intretinere...da acolo intervale de revizii...si la bujii scrie ca se inlocuiesc din 20.000 in 20.000 km...si eu am numai aproximativ 2.500 km facuti cu bujiile astea.


--------------------
Golf 4 , 1.6 105 CP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mike.omega
post May 2 2006, 12:06 PM
Post #8


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 6.522
Joined: 12-May 04
From: Constanta
Member No.: 25.186



Eu iti zic sa le scoti si sa le verifici, nu se stie niciodata!


--------------------
Daewoo Nubira II 1.6 GPL

http://viatacudba.blogspot.com/
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Lucas
post May 3 2006, 09:58 AM
Post #9


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 498
Joined: 12-March 05
From: Baia Mare (Maramures)
Member No.: 42.185



Ok. ieri am fost la mecanic si problema era o fisa. A verificat bujiile , sunt bune toate. nu trebuie nici curatate. Mi-a pus o fisa de la el provizoriu pana azi cand imi ajunge comanda la magazin pt. fise (aproximativ 400.000 lei setul). Merge ca noua si cu fisa asta provizorie. Impecabil se comporta.....ehh...mai sta putin turat la relanti, dar sacadare a disparut in totalitate. Azi cand ma duc sa imi puna fisele, a zis ca regleaza si socul automat (ca nu mai e iarna si il reduce putin) si carburatorul pt. a consuma mai putin. Sunt foarte fericit ca este numai asta problema. Revin azi sa va zic daca am scapat si de turatia aia la relantiu. Numai bine si multumesc tuturor de ajutor si sfaturi.
pa`pa


--------------------
Golf 4 , 1.6 105 CP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Lucas
post May 3 2006, 06:46 PM
Post #10


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 498
Joined: 12-March 05
From: Baia Mare (Maramures)
Member No.: 42.185



Acuma am ajuns de la mecanic. Mi-au ajuns si fisele intre timp. 480.000 lei setul dar sunt originale fabricate in corea. mai eram ceva fise mai ieftine dar a zis ca nu prea ii plac alea asa ca le-am luat pe astea. le-a montat, a reglat el pe acolo una , alta, capacul de la delcou l-a curatat ca erau niste calcifieri pe acolo dar mai trebuie sa merg marti sa vada ceva pe acolo pe la ciuil ponton (nu stiu exact ce) si a zis ca imi si regleaza carburatorul sa consume un 4-4.5 litrii/100 km....dar i-am zis ca mai bine il regleaza la un 6-6.5 da sa fie mai sportiva putin...acuma stiu ca nu stiu cat de sportiva nu o poate face...ca trebuie filtru de aer conic, evacuare, etc dar asa macar sa se simta putin diferenta..si a zis ca vedem noi marti si ca o face asa daca vreau biggrin.gif
revin marti cu delatii.


--------------------
Golf 4 , 1.6 105 CP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
eddie
post May 3 2006, 07:08 PM
Post #11


specialist
******

Group: Membri
Posts: 3.222
Joined: 30-January 04
From: Bucuresti
Member No.: 20.522



Eu zic sa nu se bage la carburator,daca poate sa o puna pe un computer ceva bine,daca nu,nu....


--------------------
Opel Insignia Edition 2011 2.0 CDTI -130 C.P.
Suzuki SX4 Navi 2012 1,6 VVTI -120 C.P.

,,Realitatea e ruina unui basm.'' Lucian Blaga
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mike.omega
post May 3 2006, 08:19 PM
Post #12


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 6.522
Joined: 12-May 04
From: Constanta
Member No.: 25.186



Oooof ce imi plac mie mecanicii astia ce regleaza carburatoru la consum laugh.gif

Faza e ca daca tot vrei sa scazi consumu poti anula cumva(nu stiu sigur cum) soclul automat tongue.gif
Nu-l lasa sa umble la carburator! mai bine vezi de o solutie de curatat carburatoare si foloseste-o pe aceea e mai safe biggrin.gif
Eu in 8 ani de zile nu am umblat la el, doar l-am curatat de cateva ori cu spray din asta si tot 6.4-6.6% consuma, la mers normal beer.gif


--------------------
Daewoo Nubira II 1.6 GPL

http://viatacudba.blogspot.com/
Go to the top of the page
 
+Quote Post
RUE
post May 3 2006, 08:51 PM
Post #13


mashinutza
******

Group: Membri
Posts: 2.410
Joined: 30-April 05
From: Internet
Member No.: 45.702



umbla la el daca vrei sa ai consum de bmw..
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mike.omega
post May 3 2006, 09:04 PM
Post #14


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 6.522
Joined: 12-May 04
From: Constanta
Member No.: 25.186



Si performante de dacie rablagita :smokin:


--------------------
Daewoo Nubira II 1.6 GPL

http://viatacudba.blogspot.com/
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Lucas
post May 10 2006, 05:01 PM
Post #15


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 498
Joined: 12-March 05
From: Baia Mare (Maramures)
Member No.: 42.185



Salutare. Dupa cum am scris si mai sus, marti (adica ieri) am fost la mecanic. A reglat culbusoarele (asa ceva. nu stiu exact denumirea lor), a reglat ceva la delcou si a intins cablul de la frana de mana. Pot sa spun ca se simte diferenta evidenta. Masina trage ceva mai bine. (Acuma o sa vad eu diseara cand incerc sa "dobor" recordul meu de viteza cu ticozauru. In prezent e undeva la 135-137 km/h.... vreau sa am 140-145 biggrin.gif ). Deci in mare asta a fost. Problema principala a fost o fisa (cum ati zis si voi de altfel) si trebuiau reglate culbusoarele alea sau cum le zice. Mi-a mai zis mecanicul ca el poate sa o regleze sa fie sa zicem mai sportiva.....adica un consum de 7 l in oras si cica s`ar simti o mica diferenta la demaraj. Dar cum bugetul meu de student deabia acopera (momentan) 5 l / 100 km si reviziile aferente, chair el a zis ca nu are sens , + ca la operatiunea asta ar trebui sa stea mai mult sa o regleze.
Ehh...bine-i si asa.... ca la 2 supape / cilindru mare lucru nu poti sa faci.
numai bine.


--------------------
Golf 4 , 1.6 105 CP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mike.omega
post May 10 2006, 05:09 PM
Post #16


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 6.522
Joined: 12-May 04
From: Constanta
Member No.: 25.186



Se numesc culbutori daca nu ma insel iar reglajul ala "sport" e frectie dupa parerea mea biggrin.gif

PS: eu am reusit 135(pe bord) cu 2 persoane fara reglaje blush.gif


--------------------
Daewoo Nubira II 1.6 GPL

http://viatacudba.blogspot.com/
Go to the top of the page
 
+Quote Post
udovitamirel
post Apr 24 2014, 03:15 PM
Post #17


perioada de proba


Group: Membri
Posts: 1
Joined: 24-April 14
Member No.: 143.849



BUNA ZIUA AM PROBLEME CU TICO NU SCADE TRATIA LA CALD POTE FI SOCU DEFCT SA U CE SA FAC MULTUMESC
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

2 User(s) are reading this topic (2 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 29th April 2024 - 05:45 PM