Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Probleme motor Tico
Masini.ro Forum > Service/Reparatii & Tuning > Aria Tehnica Masini.ro
Lucas
Salutare. Tico`ul meu este din 1997. Are 65.000 km la bord. Pana nu de mult nu am avut probleme cu el. Dar recent (cam pe la 62.500 km) am facut o revizie unde am schimbat filtru de aer, filtru de ulei, uleiul (Mobil 1) , filtrul de aer , curelele si ceva brat la suspensia spate (un brat paralele cu soseaua...nu stiu la ce ajuta dar cei de la service au zis ca daca nu o schimbat, putea sa se rupa ceva acolo si pierdeam controlul masinii), bujii. Dupa cum vedeti nu ma pricep la mecanica. bujiile le-am schimbat mai repede...in alta revizie cam cu o luna mai devreme de revizia mare. bujiile le-am schimbat la un mecanic, prieten de familie. Cand a schimbat bujiile , a zis ca ar cam trebui sa schimb si fisele doar ca nu am avut bani de fise atunci si a intervenit si revizia astalalta mare. chiar am uitat de fise. Cand a schimbat bujiile, a pus de la el o fisa (designul e diferit putin decat cele de tico) ca una era distrusa rau de tot.
Dupa revizia mare (ulei, filtre, curele suspensii etc) , la scurt timp , la o anumita turatie (foarte putin mai mare decat cea la relantiu) suna o curea (de transmisie cred...va reamintesc ca nu ma pricep la mecanica). Ehh...nu ma deranja..dar dupa revizie, dupa vreo 300 km parcursi, a inceput un fenomen extrem de neplacut. De fapt fenomenul asta e si problema topicului. masina smuceste.....ca si cum ar fi ceva infundat acolo....ii dau talpa de exemplu...si tot se sguduie sa zicem.....nu stiu ce are. Cateodata nu face (foarte rar semai intampla sa mearga ca noua). ma gandeam ca ar fi carburatorul infundat..dar avand in vedere ca cateodata (scuzati cacofonia) nu face faza asta, m-am gandit ca nu e asta problema. de asemenea fenomenul il face si la rece si la cald (m-am gandit ca socul automat e problema dar avband in vedere ca face faza si la cald...ma cam indoiesc). Cateodata nu zguduie...cateodata la relanti vibreaza foarte puternic bordul si nu am demaraj...urca in ture dar f greu (parca ar merge in 2 pistoane). Chiar nu stiu ce are si sunt disperat. Am facut si tratament ...cu solutie din aia care se pune la un plin....de 3 ori am facut`o...fara nici o imbunatatire. ma gandesc oare sa fie de la fise ? sau mai exact fisa care a inlocuit`o (ca era second...in garajul lui a gasit`o).....oare din cauza curelei aceleia care suna la o anumita turatie ? cureaua nu e slabita..am verificat..deci nu patineaza. oare fisa aia nu da scanteia bine la un piston si de aia merge cateodata in doua pistoane ?
chiar nu stiu. poate s`a mai confruntat cineva cu probleama asta si imi spune si mie care este problema.
Astept cu nerabdare raspunsurile voastre.
Multumesc anticipat.
mike.omega
Daca am fost eu atent la ce ai scris, pana acum nu ai schimbat setul de fise, asa ca go for it dupa parerea mea biggrin.gif
De altfel vezi ca nici bujiile nu mai sunt bune...

Din cate am inteles eu, tie fisa aia pusa de nenea mecanicu nu functioneaza bine, si deci un piston nu are scanteie tot timpul, sau la fel ca celelalte (sunt si fisele de mai multe categorii) si de aici mersul neregulat :wave:
Lucas
Asa ma gandeam si eu.....ca nu are scanteie tot timpul...de aia nu merge uniform. oricum bine ar fi sa fie asta....ca 700-800 de mii nu ii stres....dar un carburator nou (la service mi`au zis ca este intre 20-30 mil lei unu nou) ar fi ceva paguba. Oricum in cateva zile o sa schimb fisele + bujiile si apoi sa vedem.
ciubotariu75110
lucian ce le mai zici....
dak zici k dupa ce ai schimbat distributia face asa ar trebui sa spui cum merge la relanti.dak merge prost e posibil sa fi gresit mecanicul si sa nu fi pus la punct arborele cotit cu axul cu came,e o varianta.
dak merge bine la relanti si intrerupe cand si cand e posibil sa fie din aprindere. bujii sau fise,chiar si delco.
mai este posibil sa iti fak probleme si bobina de inductie dak la cald apar intreruperile.
mai zici k este un fluierat la curele, asta e de la cureau la alternator sau rola intinzatoare a curelei de distributie.
astept sa raspunzi si sa fii mai explicit cand cum si ce face masina.
Lucas
Zgaltaitul il face si cand motorul este rece, si cand este cald. La relanti nu moare....nu e chiar asa de grava situatia incat sa`mi moara la relanti. Dar nu sta constant....desi motorul este cald, tot sunt oscilatii de turatie la relanti. Suieratul nu se mai manifesta ca si inainte. Doar la o turatie putin mai mare decat cea a relantiului.....daca apesi pedala de acceleratie cu simt, si o mentii la turatia aia....suiera dar nu asa de tare ca inainte.
P.S. ce este distributia ? sa stiu ce sa iti raspund.
Am vb azi cu mecanicul...zice si el ca s`ar putea sa fie de la fise + bujii. Maine ma duc al el sa o vada, sa o conduca putin si sa-si dea cu parerea oare care ar fi problema.
eddie
Fisele 100 % ! E problema stiuta si patita si de mine cand aveam Tico.
Lucas
mike....cum adica nu mai sunt bune bujiile ? ai vazut in cartea tehnica de la tico...la sectiunea cu reparatii si intretinere...da acolo intervale de revizii...si la bujii scrie ca se inlocuiesc din 20.000 in 20.000 km...si eu am numai aproximativ 2.500 km facuti cu bujiile astea.
mike.omega
Eu iti zic sa le scoti si sa le verifici, nu se stie niciodata!
Lucas
Ok. ieri am fost la mecanic si problema era o fisa. A verificat bujiile , sunt bune toate. nu trebuie nici curatate. Mi-a pus o fisa de la el provizoriu pana azi cand imi ajunge comanda la magazin pt. fise (aproximativ 400.000 lei setul). Merge ca noua si cu fisa asta provizorie. Impecabil se comporta.....ehh...mai sta putin turat la relanti, dar sacadare a disparut in totalitate. Azi cand ma duc sa imi puna fisele, a zis ca regleaza si socul automat (ca nu mai e iarna si il reduce putin) si carburatorul pt. a consuma mai putin. Sunt foarte fericit ca este numai asta problema. Revin azi sa va zic daca am scapat si de turatia aia la relantiu. Numai bine si multumesc tuturor de ajutor si sfaturi.
pa`pa
Lucas
Acuma am ajuns de la mecanic. Mi-au ajuns si fisele intre timp. 480.000 lei setul dar sunt originale fabricate in corea. mai eram ceva fise mai ieftine dar a zis ca nu prea ii plac alea asa ca le-am luat pe astea. le-a montat, a reglat el pe acolo una , alta, capacul de la delcou l-a curatat ca erau niste calcifieri pe acolo dar mai trebuie sa merg marti sa vada ceva pe acolo pe la ciuil ponton (nu stiu exact ce) si a zis ca imi si regleaza carburatorul sa consume un 4-4.5 litrii/100 km....dar i-am zis ca mai bine il regleaza la un 6-6.5 da sa fie mai sportiva putin...acuma stiu ca nu stiu cat de sportiva nu o poate face...ca trebuie filtru de aer conic, evacuare, etc dar asa macar sa se simta putin diferenta..si a zis ca vedem noi marti si ca o face asa daca vreau biggrin.gif
revin marti cu delatii.
eddie
Eu zic sa nu se bage la carburator,daca poate sa o puna pe un computer ceva bine,daca nu,nu....
mike.omega
Oooof ce imi plac mie mecanicii astia ce regleaza carburatoru la consum laugh.gif

Faza e ca daca tot vrei sa scazi consumu poti anula cumva(nu stiu sigur cum) soclul automat tongue.gif
Nu-l lasa sa umble la carburator! mai bine vezi de o solutie de curatat carburatoare si foloseste-o pe aceea e mai safe biggrin.gif
Eu in 8 ani de zile nu am umblat la el, doar l-am curatat de cateva ori cu spray din asta si tot 6.4-6.6% consuma, la mers normal beer.gif
RUE
umbla la el daca vrei sa ai consum de bmw..
mike.omega
Si performante de dacie rablagita :smokin:
Lucas
Salutare. Dupa cum am scris si mai sus, marti (adica ieri) am fost la mecanic. A reglat culbusoarele (asa ceva. nu stiu exact denumirea lor), a reglat ceva la delcou si a intins cablul de la frana de mana. Pot sa spun ca se simte diferenta evidenta. Masina trage ceva mai bine. (Acuma o sa vad eu diseara cand incerc sa "dobor" recordul meu de viteza cu ticozauru. In prezent e undeva la 135-137 km/h.... vreau sa am 140-145 biggrin.gif ). Deci in mare asta a fost. Problema principala a fost o fisa (cum ati zis si voi de altfel) si trebuiau reglate culbusoarele alea sau cum le zice. Mi-a mai zis mecanicul ca el poate sa o regleze sa fie sa zicem mai sportiva.....adica un consum de 7 l in oras si cica s`ar simti o mica diferenta la demaraj. Dar cum bugetul meu de student deabia acopera (momentan) 5 l / 100 km si reviziile aferente, chair el a zis ca nu are sens , + ca la operatiunea asta ar trebui sa stea mai mult sa o regleze.
Ehh...bine-i si asa.... ca la 2 supape / cilindru mare lucru nu poti sa faci.
numai bine.
mike.omega
Se numesc culbutori daca nu ma insel iar reglajul ala "sport" e frectie dupa parerea mea biggrin.gif

PS: eu am reusit 135(pe bord) cu 2 persoane fara reglaje blush.gif
udovitamirel
BUNA ZIUA AM PROBLEME CU TICO NU SCADE TRATIA LA CALD POTE FI SOCU DEFCT SA U CE SA FAC MULTUMESC
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.