Autonomia, la viteza maxima, evident |
This topic is about Autonomia, the author, Diesel, wrote about: Avertisment, acest subiect e un pic ironic, incercati sa nu fiti prea seriosi. Bugatti Veyron termina un rezervor plin in 12 minute daca merge cu vite ... To read more just scroll down
Autonomia, la viteza maxima, evident |
Mar 6 2011, 12:07 PM
Post
#1
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 2.661 Joined: 27-May 08 From: Constanta Member No.: 117.183 |
Bugatti Veyron termina un rezervor plin in 12 minute daca merge cu viteza maxima de 407.5km/h. Asta inseamna ca la viteza maxima are o autonomie de 81.5km. Masina mea are rezervor de 53l, viteza maxima de 182km/h si consum de ~18% (apreciere din burta) la viteza maxima. Asta ar insemna 294.4km de autonomie, facuti in 97 de minute. Nu-i asa ca autonomia la viteza maxima, atat in timp cat si ca distanta, este mult mai relevanta decat valorile de consum din brosuri? Oare ce maisina are autonomie mai buna? -------------------- Kia Cee apostrofee Dee, the former Reasonably Priced Car
|
|
|
Mar 6 2011, 01:08 PM
Post
#2
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 10.684 Joined: 29-March 04 From: Oradea (Bihor) Member No.: 23.122 |
A mea, evident... De altfel propun ca de acum standardul pentru exprimarea consumului sa fie unul singur (indicatorii actuali urban/mediu/extraurban sunt destul de confuzi) in loc de acestia consumul sa fie exprimat la 200 km/h. Si-atat. Eu zic ca mergand constant cu 200 km/h scot sub 10%, cu ocazia asta spulber consumurile oricarei compacte (chiar si hibrida).
Sincer habar n-am ce autonomie ar avea la 250 km/h (viteza maxima limitata electronic) dar sunt convins ca James Kw ar putea face un excell care sa calculeze treaba asta. -------------------- Mercedes C320 CDI 4-matic
Audi A3 Sportback 1.9 TDI "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary... that's what gets you." -Jeremy Clarkson |
|
|
Mar 6 2011, 02:18 PM
Post
#3
|
|
Membru destul de avansat Group: Moderator Posts: 8.813 Joined: 10-October 05 From: Ramnicu Valcea (Valcea) Member No.: 57.984 |
N-are cum Halba. Doar 10% la 200 km/h e un mit. Gandeste-te ca rezistenta aerului la viteza aia e mai importanta decat turatia.
-------------------- Honda Accord 2.0 Executive Premium White
Great minds discuss ideas. Average minds discuss events. Small minds discuss people. |
|
|
Mar 6 2011, 02:26 PM
Post
#4
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
10l/100km la 200 cred ca e foarte bine... esti sigur de cifra? Alex a scos 5.1 la 80... -------------------- Scuter 108cc... benzina, automat
|
|
|
Mar 6 2011, 04:37 PM
Post
#5
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.042 Joined: 1-June 07 From: Bucuresti Member No.: 107.409 |
|
|
|
Mar 6 2011, 07:01 PM
Post
#6
|
|
specialist Group: Membri Posts: 2.326 Joined: 20-October 05 From: Bucuresti Member No.: 59.001 |
Am avut si eu curiozitatea asta. Am mers cu gheata in podea si cind am simtit ca nu mai urca am setat viteza la cruise. Bordul era destul de aproape de 220.
Si am mers asa pina se vedea in zare un viraj neabordabil la viteza aia. In timpul asta consumul instantaneu varia intre 24 si 32. Am facut asta o data si cu vint din lateral. Si atunci am vazut si 44%. De altfel normal! Din surse neoficiale, un motor de 747 ar consuma 20l/secunda la 80% din putere, adica la decolare. Si are 4 motoare (doh!) si motoarele stau in 80% aproximativ 2 minute! E drept ca au vreo 2 cifre in plus la CP fata de motoarele noastre -------------------- I am still busy, but this is easy!
Ex posesor de Avensis 2.0 pe benzina si nu pe bere, cum spun unii oameni 'rai' |
|
|
Mar 6 2011, 08:53 PM
Post
#7
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
La motoarele de avion nu discuti de procentaj de putere, ci de turatia de redline. Dealtfel, nu prea discuta nimeni de putere, ci de tractiune. Puterea nu prea are sens la avioane.
De putere discuti doar cand tre' sa le pui pe un banc de probe si ai nevoie sa stii cam de ce frana ai nevoie This post has been edited by James Kilowatt: Mar 6 2011, 08:54 PM -------------------- Scuter 108cc... benzina, automat
|
|
|
Mar 6 2011, 09:17 PM
Post
#8
|
|
specialist Group: Membri Posts: 3.387 Joined: 8-September 06 From: San Francisco Member No.: 86.644 |
Pai frina = thrust nu?
Tractiunea asta nu e dependenta de viteza si altitudine? -------------------- ---------------
Honda Civic EX 2006 140CP Mazda 6S 2003 220CP |
|
|
Mar 6 2011, 09:30 PM
Post
#9
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
Ba da.
De frana ai nevoie ca sa poti face unele probe pe banc, la sol, fara ventilator sau elice (daca e un turboprop). Aici discuti de CP, sau de Kw... in rest, doar de tractiune. kN, kgf, sau cel mai des klbf. Se foloseste inca la greu sistemul imperial de unitati de masura. La sol se fac si probe cu motorul complet, insa tot tractiunea e importanta, nu puterea. Puterea e 0, daca motorul sta pe loc, aka e legat de banc -------------------- Scuter 108cc... benzina, automat
|
|
|
Mar 6 2011, 11:04 PM
Post
#10
|
|
ZEUS Group: Membri Posts: 5.581 Joined: 9-March 06 From: Bucuresti Member No.: 70.400 |
io nu sunt de acorod cu autonomia ... daca vor ,sa plece de aci... nu ma intereseaza atata timp cat sunt la noi in tzara .,.
This post has been edited by vio: Mar 6 2011, 11:04 PM -------------------- daca as fi cel mai sarac om mi-as lua Skoda sau VW . asa imi permit cel putin un Logan.
|
|
|
Mar 6 2011, 11:16 PM
Post
#11
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 2.661 Joined: 27-May 08 From: Constanta Member No.: 117.183 |
Bah aici e masini.ro nu avioane.ro sau politica.ro...
In afara de Halba, nimeni nu s-a laudat cat de mare o are, rusine!! -------------------- Kia Cee apostrofee Dee, the former Reasonably Priced Car
|
|
|
Mar 6 2011, 11:23 PM
Post
#12
|
|
Membru destul de avansat Group: Moderator Posts: 8.813 Joined: 10-October 05 From: Ramnicu Valcea (Valcea) Member No.: 57.984 |
Pai ale noastre nu sunt asa mari sa atinga 200. Poate a lui Vio da' nu cred ca el e mitzos si nu e aerodinamica.
-------------------- Honda Accord 2.0 Executive Premium White
Great minds discuss ideas. Average minds discuss events. Small minds discuss people. |
|
|
Mar 6 2011, 11:33 PM
Post
#13
|
|
ZEUS Group: Membri Posts: 5.581 Joined: 9-March 06 From: Bucuresti Member No.: 70.400 |
bre a mea e cu tuNNing,,, prinde cat ii permite psihicu subinconshtient....
-------------------- daca as fi cel mai sarac om mi-as lua Skoda sau VW . asa imi permit cel putin un Logan.
|
|
|
Mar 7 2011, 05:50 AM
Post
#14
|
|
specialist Group: Membri Posts: 522 Joined: 4-March 03 From: Bistrita (Bistrita) Member No.: 9.856 |
http://www.autobild.de/artikel/diesel-gege...st-1539244.html
Audi A1 1,4TFSI vs 1,6TDI 13,9% vs 9,4% BMW 523i Touring vs 525d Touring 16,7% vs 12,1% Citroen C4 1,6THP 155 vs 2,0HDI 150 15,6% vs 10,8% Mercedes E200CGI vs E200CDI 13,5% vs 9,6% Skoda Roomster 1,2TSI vs 1,6TDI 18,9% vs 10,7% Audi Q5 2,0TFSI vs 2,0TDI 17,7% vs 12,8% BMW 740i vs 740d 16,5% vs 13% VW Passat 1,8TSI vs 2,0TDI 15,6% vs 11,4% -------------------- VW GOLF VI 1.6 102 CP TORNADO RED
SUPERB COMBI 2.0TDI 170cp |
|
|
Mar 7 2011, 07:10 AM
Post
#15
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.355 Joined: 9-July 07 From: timisoara Member No.: 109.935 |
Pai ale noastre nu sunt asa mari sa atinga 200. Poate a lui Vio da' nu cred ca el e mitzos si nu e aerodinamica. Tudor, postasem cu ceva timp in urma, o poza cu hondaca mea la 235-240, aiurea limitare la cat zic astia, drept este ca aceasta viteza a fost pe o perioada relativ scurta (autostrada ungaria) cert este ca la mine am verificat, consum instantaneu la 200 este in jur de 28%. -------------------- HONDA ACCORD 2.0 i-VTEC SE
|
|
|
Mar 7 2011, 07:32 AM
Post
#16
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 6.522 Joined: 12-May 04 From: Constanta Member No.: 25.186 |
La C4 consumul instant la 190 cu ajutorul pilotului automat e de ~15%. Deci poate sa faca lejer 550-600 de km in regimul asta de mers. Cu vaporu pe GPL nu ma intereseaza
-------------------- |
|
|
Mar 7 2011, 07:39 AM
Post
#17
|
|
specialist Group: Membri Posts: 2.071 Joined: 23-August 05 From: Timisoara (Timis) Member No.: 53.969 |
Eu zic ca mergand constant cu 200 km/h scot sub 10%, cu ocazia asta spulber consumurile oricarei compacte (chiar si hibrida). Nem lehet. De fapt fraza in sine e adevarata: "Eu zic ca ..." E adevarat ca zici Dar nu-i posibil sa consumi doar 10. SI haideti sa mai scadem stacheta pana pe la 150, si pentru astia de n-avem nici 70CP. Sau adunam, 100 la dus si 100 la intors. Nu m-am uitat, dar cred ca depasesc 10% la 150 km/h. Hai sa zicem 11; la rezervor de 51l inseamna 463 de kilometri. Si 636 de metri -------------------- Ford cu motor de Skoda
Citroen cu motor de BMW |
|
|
Mar 7 2011, 08:14 AM
Post
#18
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 10.684 Joined: 29-March 04 From: Oradea (Bihor) Member No.: 23.122 |
Estimarea mea cu 10% la 200 se bazeaza pe o constatare empirica, la un moment dat cand mergeam spre budapesta am resetat computerul de bord cand am intrat pe autostrada in Debrecen, si am urmarit consumul pana la Budapesta, de mers am mers intre 160 si 190... iar consumul a fost 8.5 (din pacate nu mai retin viteza medie, destul de mare si ea oricum). Acum eu stiu ca mersul la ~180 nu e tot una cu mersul constant la 200... si cresterea consumului in functie de viteza nu e tocmai lineara... dar eu zic ca daca ia 8.5 la 180 nu ar trebui sa ia mai mult de 10 la 200.
Problema la a mea este ca nu pot afla pe cale empirica cat consuma la 200 decat daca merg cu 200 km/h macar 30 de minute (adica 100 de km), pentru ca sub valoarea asta computerul de bord imi indica balarii... adica el incepe sa-mi indice consumul de la... eeerm... 7% iar dupa aia tot urca... dar in 10-15 km nu apuca sa urce foarte mult.... deci daca resetez computerul de bord la 200 km/h si merg asa 15 km atunci sunt sigur ca o sa-mi indice chiar mai putin de 10% ). Ahh... Pentru celelalte masini cu care am mers la viteze similare. Am mers la un moment dat cu A3-ul (inainte de remapare) pe aceasi autostrada si am mers foarte aproape de viteza maxima (de la acea vreme) a masinii, respectiv am mers peste 170 cam toata autostrada in conditiile in care viteza maxima era ~185. A consumat ~9% (poate un pic mai mult ca nu am resetat computerul cand am intrat pe autostrada, ci cand am pornit de acasa, deci a avut si vreo 70 de drum in care nu am mers cu viteza maxima). Cu Touaregul am mers in aproximativ acelasi ritm (~180) si am scos 17-18% . -------------------- Mercedes C320 CDI 4-matic
Audi A3 Sportback 1.9 TDI "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary... that's what gets you." -Jeremy Clarkson |
|
|
Mar 7 2011, 08:41 AM
Post
#19
|
|
Membru destul de avansat Group: Moderator Posts: 8.813 Joined: 10-October 05 From: Ramnicu Valcea (Valcea) Member No.: 57.984 |
La viteza constanta de 140 km/h (pe gps 138-139, pe bord undeva pe la 143) consumul mediu la mine e undeva pe la 8,5%. Chestia e ca instantaneul e dependent in foarte mare masura de vant, de inclinatia soselei sau de furnicaturile din degetele de la piciorul drept. Asa ca un test cat de cat relevant ar fi cu cruise on pe o distanta de minim 10-20 km.
O treapta in plus e binevenita intotdeauna iar Halba are vreo 7. Octan, daca nu ma insel cand am avut noi trip-ul cel lung eu am obtinut 1 litru sub tine datorita celei de-a 6-a viteze pe autostrada. media mea a fost 7,5% pe 5000 km, una foarte buna zic eu tinand cont de faptul ca am mers pe autostrada mult timp cu maximul admis si masinile incarcate. -------------------- Honda Accord 2.0 Executive Premium White
Great minds discuss ideas. Average minds discuss events. Small minds discuss people. |
|
|
Mar 7 2011, 09:10 AM
Post
#20
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.355 Joined: 9-July 07 From: timisoara Member No.: 109.935 |
Nu stiu cum ai scos tu un consum de 7.5% chiar daca aveai o treapta suplimentara cand eu pe intreg traseul (aprox 5500 km) am avut un consum de 9.6%.
Nu te contrazic ca asa ar fi fost da mi se pare ca preaputin in cazul tau. -------------------- HONDA ACCORD 2.0 i-VTEC SE
|
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 7th May 2024 - 12:34 AM |