Subaru Forester 2007, achizitionata recent + nelamuriri |
This topic is about Subaru Forester 2007, the author, dcnitu, wrote about: Salutare, De o saptamana sunt posesorul unui subaru forester MY2007 (in talon 2008), de 88k km. Chiar daca eu cautam un outback de prin 2006-2008, ma ... To read more just scroll down
Subaru Forester 2007, achizitionata recent + nelamuriri |
Feb 1 2011, 03:12 PM
Post
#1
|
|
novice Group: Membri Posts: 30 Joined: 13-August 09 Member No.: 120.673 |
De o saptamana sunt posesorul unui subaru forester MY2007 (in talon 2008), de 88k km. Chiar daca eu cautam un outback de prin 2006-2008, ma uitam tot timpul si la forester. Imi place masina si sunt incantat de ea. E un gri inchis, cu dotari suficiente pentru mine. Am sa pun si cateva poze, momentan sunt cu numerele blocate pentru schimbare. Pana acum, am cateva lucruri care ma nemultumesc. Masina am luat-o pe rosu si am bagat Mol de 95. Intre 2000 si 3000 de ture se simte o pierdere de putere. Mai exact, plec de la 1500 ture trage calm si cursiv, la 2000 are o ezitare, parca macina ceva in gol, mai apoi de la 3000 in sus trage fara retineri. Am alimentat dupa ce s-a golit 1/2 rezervor si am bagat OMV 100 si am facut un drum exterior, parca e mai ok, insa tot mai are retineri. Saptamana asta voi face o curatare a clapetei de admisie, am sa caut o benzina de 95 decenta(daca aveti recomandari) si sper ca problema se va remedia. Voi face de asemenea schimbul de ulei (motul x-clean 8100 5w-30) + filtre. Am inteles ca acesta ar fi uleiul recomandat. Si acum, ce ma apasa foarte tare ... mi-am propus in wee trecut sa merg o tura la ski, la Muntele Mic (langa Caransebes) si am spus ca trebuie sa-mi iau lanturi pentru orice eventualitate. M-am uitat in talon, scrie 215/60R16, am cumparat lanturile. Acasa, am zis sa le probez ... cand colo, cauciucurile sunt 215/65R16. Cauciucurile sunt Pirelli Scorpion iarna. Am primit tot Pirelli Scorpion si pentru vara aceeasi dimensiune, 215/65R16.Ambele seturi sunt in stare foarte buna. Acuma eu nu stiu pana la urma sunt ok cauciucurile pe masina? Aveti idee? Am trimis mail si la subarumotors dar nu mi-au raspuns. Am urcat fara probleme fara lanturi, desi la coborare a fost ceva mai greu. Ramane problema compatibilitatii intre dimensiuni, daca stiti ceva ... In rest, am planificat pe saptamana viitoare un drum de 2500 km dupa care probabil voi putea sti mai multe despre masina. Intre timp, sper sa gasesc raspunsul legat de anvelope. Numai bine, multumesc. |
|
|
Feb 1 2011, 05:20 PM
Post
#2
|
|
specialist Group: Membri Posts: 789 Joined: 28-July 09 From: Bucuresti Member No.: 120.558 |
Salutare si felicitari pentru masina. Ti-am trimis un mesaj privat - PM. Uita-te in casuta cu mesaje.
|
|
|
Feb 1 2011, 08:12 PM
Post
#3
|
|
perioada de proba Group: Membri Posts: 7 Joined: 7-January 11 Member No.: 130.807 |
Felicitari pentru masina.
Verifica clapeta de acceleratie cu spuneai, iar daca nu se rezolva sunt bujiile. In carte zic ca trebuie schimbate la 105K, dar nu prea tin atat. Am avut aceeasi problema la 72K Km (2.5 XT). La cauciucuri, m-am lovit de problema care spui si eu la Foresterul de 2L al sotiei. Mergi pe 215/65/16 care le ai, multi posesori fac acelasi lucru din cauza ca este dimensiunea cu cea mai mare varietate de cauciucuri 4X4. Dimensiunea 215/60/16 e groaznica nu gasesti aproape nimic 4X4. Vei avea un 3-5 % eroare la vitezomentru (adica arata mai putin decat cu cauciucurile oiriginale), dar oricum vitezometrul are erori in plus, deci no problem. Salutari, F |
|
|
Feb 2 2011, 08:28 AM
Post
#4
|
|
novice Group: Membri Posts: 30 Joined: 13-August 09 Member No.: 120.673 |
spuneai de bujii, ma gandeam sa le schimb inainte de 105k km, dar probabil prin martie, aprilie, sper sa nu am probleme pana atunci. dar distributia? tot la 105k spune ca trebuie schimbata, o sa o schimb cam asa, putin inainte de 105k, nu cred ca trebuie schimbata mult mai repede. si mai o chestie interesanta, am inteles ca nu ar avea filtru de combustibil, are doar sita din rezervor. totusi in carte spune ca filtrul de combustibil se schimba la 90k km. la aceasta sita se refera? Acum am vazut, am uitat sa specific, motorul e de 2l, 158cp |
|
|
Feb 2 2011, 08:48 AM
Post
#5
|
|
novice Group: Membri Posts: 43 Joined: 26-January 09 From: Iasi Member No.: 119.079 |
In consecinta: 1. Mers la service 2. Schimbat filtru de aer 3. Reset calculator 4. Go planet (nici o problema de 2 ani cu conditia sa incerci sa alimentezi de fiecare data de la acelas producator). De evitat LukOil fiindca, cica ar avea un continut mai mare de sulf, iar asta nu prea le place motoarelor de la Subi. -------------------- AWD saves airbags :)
|
|
|
Feb 2 2011, 05:13 PM
Post
#6
|
|
perioada de proba Group: Membri Posts: 7 Joined: 7-January 11 Member No.: 130.807 |
La mine clapeta de acceleratie era foarte murdara si dealerul mi-a spus ca e clar de la benzina, desi pun numai din statii OMV/MOL. La fel mi-a spus ca nu au schimbat nici un filtru niciodata, insa cineva a postat la un moment data ceva pe site legat de cum arata pompa de benzina din rezervor si sita respectiva. MI se pare ciudat ca fabricantul sa spuna ceva care sa nu fie real.
Eu dupa ce am schimbat bujiile (care erau faorte uzate, electrozii erau foarte subtiri iar de distanta sa nu mai vorbim) merge perfect. Bafta. |
|
|
Feb 6 2011, 09:14 AM
Post
#7
|
|
pilot Group: Membri Posts: 462 Joined: 19-February 08 From: Bucuresti Member No.: 116.423 |
Felicitari @dcnitu!
Dupa cum s-a mai scris deja, incearca o curatare de clapeta si incearca sa pui benzina de la un singur producator. Personal am ajuns sa ma bazez doar pe Petrom/OMV, dupa urmatoarele experiente: - MOL - masina a mers groaznic cand am pus de la ei (MOL din Ungaria, nu Romania!). Complet independent mi-a confirmat si un prieten, cu MOL a fost singura data cand masina pe care o avea, un Golf 4 1.8T a scos fum! - Rompetrol - de cateva ori am nimerit benzina OK, dar odata masina sotiei a mers atat de nasol ca am crezut ca s-a stricat! Dupa ce a consumat cu greu rezervorul a pus Petrom si masina a redevenit ce trebuia sa fie - Lukoil - masina a mers ok, parca un plus de putere la turatii mici, dar evident fara vlaga la turatii mari. Asociat cu rusii + zvonurile despre ei (vezi si mai sus) m-au facut sa-i evit si p-astia. Asa ca de multi ani merg doar cu acesti calai, OMV/Petrom si n-am avut probleme. -------------------- Hyundai Accent 2005 1.6 16V 105CP
Subaru Forester 2006 2.5XT 230CP Save the trees... eat more beavers! |
|
|
Feb 6 2011, 09:52 AM
Post
#8
|
|
specialist Group: Membri Posts: 2.198 Joined: 11-July 08 From: Location Unknown Member No.: 117.474 |
schimba filtrul de aer si bujiile. Inainte de drum, schimba uleiul, filtrul de ulei, fa-i geometria, echilibraza rotile si arde-o bine ca sa se curete calamina de pe pistoane.
Ca sugestie personala: schimbati bujiile mai repede decat zice producatorul. Filtrul de aer trebuie si el schimbat si indicat ar fi sa spalati voi insiva cutia filtrului de aer cat mai bine inainte de a pune in incinta un filtru nou. Masinile care au doar sita in rezervor sunt mai susceptibile la murdarie. Nu ar fi rau nici un aditiv de carburant cand faci plinul si esti gata samergi la drum lung. Oricum, viteza si rpm ajuta la curatarea motorului. Depinde cine a avut-o inainte. Ah! Sa o calaresti cu placere! -------------------- ///M - The Ultimate Driving Machine
|
|
|
Feb 6 2011, 07:40 PM
Post
#9
|
|
novice Group: Membri Posts: 30 Joined: 13-August 09 Member No.: 120.673 |
multumesc de sfaturi si de urari...
acum, dupa alimentare cu OMV 100, nu mai are nici o pierdere de putere, totul pare sa mearga ok. voi incerca si cu OMV de 95 oricum, maine masina intra in service pentru schimbare filtre, ulei, curatare clapeta acceleratie. bujiile le voi schimba dupa intoarcerea din concediu legat de dimensiunea cauciucurilor, am primit si raspunsul oficial de la SMT. ei mi-am spus ca masina poate merge doar cu cauciucurile inscrise in CIV si talon, iar cele de 215/65R16 sunt compatibile doar cu modelul din 2008. asadar informatiile pe care le-am obtinut pana acuma sunt contradictorii |
|
|
Feb 6 2011, 08:18 PM
Post
#10
|
|
pilot Group: Membri Posts: 462 Joined: 19-February 08 From: Bucuresti Member No.: 116.423 |
Sincer, nici nu vad cum ar putea da un raspuns oficial cum ca ar merge niste gume mai mari. In mod practic, n-ar trebui sa apara mari probleme, doar ca ai in felul asta treptele putin mai lungi, trepte care si asa mi se par destul de lungi. In plus, cel mai probabil o sa ai probleme la ITP - mie ultima oara mi-au verificat faptul ca am dimensiunile corecte la anvelope.
-------------------- Hyundai Accent 2005 1.6 16V 105CP
Subaru Forester 2006 2.5XT 230CP Save the trees... eat more beavers! |
|
|
Feb 6 2011, 09:17 PM
Post
#11
|
|
specialist Group: Membri Posts: 789 Joined: 28-July 09 From: Bucuresti Member No.: 120.558 |
Zetics are dreptate. Eu am facut ITP la Outback la inceputul lui ianuarie. Surpriza, softul online mi-a oprit masina pentru verificare de catre agent RAR. A venit ala, si vazand masina, nu s-a uitat decat la seria sasiului, motorului si la dimensiunile anvelopelor. L-am intrebat ce s-ar fi intamplat daca aveam alte dimensiuni decat cele din talon si mi-a spus ca mi-ar fi luat talonul pana veneam cu rotile corespunzatoare.
|
|
|
Feb 7 2011, 11:31 AM
Post
#12
|
|
novice Group: Membri Posts: 30 Joined: 13-August 09 Member No.: 120.673 |
da, eu am ITP-ul pana in octombrie deci, pana atunci am timp sa ma decid ce voi face.
imi pare rau de cauciucuri ca sunt ca noi si cele de iarna si cele de vara. |
|
|
Feb 7 2011, 11:56 AM
Post
#13
|
|
pilot Group: Membri Posts: 462 Joined: 19-February 08 From: Bucuresti Member No.: 116.423 |
Pai ai putea sa le pastrezi p-alea de iarna de exemplu, ca si asa ajuta sa-ti ridice garda la sol in cazul in care nu e destul deja , si sa-ti iei doar de vara marimea corecta, cu care te si duci sa faci ITP-ul. Cele pe care le ai, daca zici ca sunt bune ai putea scoate poate si 7-800 de lei, depinde de marca, DOT si uzura.
-------------------- Hyundai Accent 2005 1.6 16V 105CP
Subaru Forester 2006 2.5XT 230CP Save the trees... eat more beavers! |
|
|
Feb 7 2011, 12:21 PM
Post
#14
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.042 Joined: 1-June 07 From: Bucuresti Member No.: 107.409 |
Eu am fost la RAR saptamana trecuta cu anvelope de alte dimensiuni, alese special de mine(185/60/r15 in loc de 185/55/r15). Abia acum imi dau seama ca am avut NOROC.
|
|
|
Feb 8 2011, 10:59 AM
Post
#15
|
|
pilot Group: Membri Posts: 420 Joined: 9-August 04 From: Sibiu (Sibiu) Member No.: 30.555 |
Legat de anvelope - n-ar strica sa vedeti si ce dimensiuni sunt trecute in Cartea de Identitate.
Poate aveti noroc ! Nu sunt rare situatiile in care sunt trecute 2, 3 sau chiar mai multe dimensiuni de anvelope. Depinde de cate dimensiuni ale anvelopelor se regasesc pe diferitele variante de echipare ale modelului respectiv. Nu am cartea mea la indemana, dar, daca nu ma insel, si la mine sunt trecute doua dimensiuni de anvelope ( pe 16” si pe 17”). -------------------- To own one is to love one !
Subaru Forester 2.0 Diesel - Boxer Diesel Ex. :Kalos 3u 1.4 16V |
|
|
Feb 8 2011, 11:44 AM
Post
#16
|
|
novice Group: Membri Posts: 30 Joined: 13-August 09 Member No.: 120.673 |
si in CIV si in talon si in cartea tehnica scrie doar de 215/60R16 + inca o dimensiune de R15
am sa merg momentan cu seturile astea si sa vad poate schimb unul din seturi, cum spunea Zetics |
|
|
Feb 8 2011, 03:37 PM
Post
#17
|
|
pilot Group: Membri Posts: 462 Joined: 19-February 08 From: Bucuresti Member No.: 116.423 |
Am facut azi ITP-ul la cealalta masina (un Hyundai Accent) si iarasi au verificat minutios anvelopele (pana si presiunea!!!) S-au uitat nu numai la dimensiuni, ci si la indicele de greutate si cel de viteza! Asa ca l-am intrebat pe nenea si mi-a zis clar, orice diferenta la dimensiune inseamna ca el nu da ITP-ul.
-------------------- Hyundai Accent 2005 1.6 16V 105CP
Subaru Forester 2006 2.5XT 230CP Save the trees... eat more beavers! |
|
|
Feb 8 2011, 06:51 PM
Post
#18
|
|
pilot Group: Membri Posts: 420 Joined: 9-August 04 From: Sibiu (Sibiu) Member No.: 30.555 |
Acum ca mi-am adus aminte - si la mine, cand am facut ITP-ul in urma cu cca. doua luni s-au uitat atat la dimensiunile anvelopelor cat si la indicele de viteza !
Deci se pare ca in ce priveste anvelopele, nu mai este de joaca cu ITP-ul ! Pana acum nu retin sa se fi uitat cineva la indicii de viteza. greutate sau la presiune. Nici la dimensiuni nu se uitau decat in situatii rarissime. Singurul aspect legat de anvelope pe care-l verificau la ITP in urma cu vre-o 2 ani era gradul de uzura. -------------------- To own one is to love one !
Subaru Forester 2.0 Diesel - Boxer Diesel Ex. :Kalos 3u 1.4 16V |
|
|
Feb 9 2011, 06:46 PM
Post
#19
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 199 Joined: 9-February 08 Member No.: 116.331 |
De curiozitate, nu vi se pare asta o stare de normalitate?!!
|
|
|
Feb 10 2011, 12:13 AM
Post
#20
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.805 Joined: 27-April 07 From: Cluj-Napoca (Cluj) Member No.: 104.894 |
De curiozitate, nu vi se pare asta o stare de normalitate?!! Sincer? Da! -------------------- BMW X3 3.0D
Ex Forester 2.0X MY07 Don’t argue with Idiots... They will bring you down to their level and beat you with experience. “If A is a success in life, then A equals x plus y plus z. Work is x; y is play; and z is keeping your mouth shut.” Albert Einstein |
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 28th April 2024 - 04:39 AM |