Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Subaru Forester 2007
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Subaru > Forester
dcnitu
Salutare,

De o saptamana sunt posesorul unui subaru forester MY2007 (in talon 2008), de 88k km.
Chiar daca eu cautam un outback de prin 2006-2008, ma uitam tot timpul si la forester.
Imi place masina si sunt incantat de ea. E un gri inchis, cu dotari suficiente pentru mine.
Am sa pun si cateva poze, momentan sunt cu numerele blocate pentru schimbare.

Pana acum, am cateva lucruri care ma nemultumesc.
Masina am luat-o pe rosu si am bagat Mol de 95. Intre 2000 si 3000 de ture se simte o pierdere de putere. Mai exact, plec de la 1500 ture trage calm si cursiv, la 2000 are o ezitare, parca macina ceva in gol, mai apoi de la 3000 in sus trage fara retineri.
Am alimentat dupa ce s-a golit 1/2 rezervor si am bagat OMV 100 si am facut un drum exterior, parca e mai ok, insa tot mai are retineri.
Saptamana asta voi face o curatare a clapetei de admisie, am sa caut o benzina de 95 decenta(daca aveti recomandari) si sper ca problema se va remedia.

Voi face de asemenea schimbul de ulei (motul x-clean 8100 5w-30) + filtre. Am inteles ca acesta ar fi uleiul recomandat.

Si acum, ce ma apasa foarte tare ... mi-am propus in wee trecut sa merg o tura la ski, la Muntele Mic (langa Caransebes) si am spus ca trebuie sa-mi iau lanturi pentru orice eventualitate. M-am uitat in talon, scrie 215/60R16, am cumparat lanturile. Acasa, am zis sa le probez ... cand colo, cauciucurile sunt 215/65R16. Cauciucurile sunt Pirelli Scorpion iarna. Am primit tot Pirelli Scorpion si pentru vara aceeasi dimensiune, 215/65R16.Ambele seturi sunt in stare foarte buna.
Acuma eu nu stiu pana la urma sunt ok cauciucurile pe masina? Aveti idee? Am trimis mail si la subarumotors dar nu mi-au raspuns.

Am urcat fara probleme fara lanturi, desi la coborare a fost ceva mai greu.
Ramane problema compatibilitatii intre dimensiuni, daca stiti ceva ...

In rest, am planificat pe saptamana viitoare un drum de 2500 km dupa care probabil voi putea sti mai multe despre masina.

Intre timp, sper sa gasesc raspunsul legat de anvelope.

Numai bine,
multumesc.
bogcot76
Salutare si felicitari pentru masina. Ti-am trimis un mesaj privat - PM. Uita-te in casuta cu mesaje.

subarin
Felicitari pentru masina.

Verifica clapeta de acceleratie cu spuneai, iar daca nu se rezolva sunt bujiile. In carte zic ca trebuie schimbate la 105K, dar nu prea tin atat. Am avut aceeasi problema la 72K Km (2.5 XT).

La cauciucuri, m-am lovit de problema care spui si eu la Foresterul de 2L al sotiei. Mergi pe 215/65/16 care le ai, multi posesori fac acelasi lucru din cauza ca este dimensiunea cu cea mai mare varietate de cauciucuri 4X4. Dimensiunea 215/60/16 e groaznica nu gasesti aproape nimic 4X4.

Vei avea un 3-5 % eroare la vitezomentru (adica arata mai putin decat cu cauciucurile oiriginale), dar oricum vitezometrul are erori in plus, deci no problem.

Salutari,

F
dcnitu
da, mi-am calculat si diferenta ar fi de 3.25% ...
spuneai de bujii, ma gandeam sa le schimb inainte de 105k km, dar probabil prin martie, aprilie, sper sa nu am probleme pana atunci.
dar distributia? tot la 105k spune ca trebuie schimbata, o sa o schimb cam asa, putin inainte de 105k, nu cred ca trebuie schimbata mult mai repede.

si mai o chestie interesanta, am inteles ca nu ar avea filtru de combustibil, are doar sita din rezervor. totusi in carte spune ca filtrul de combustibil se schimba la 90k km. la aceasta sita se refera?

Acum am vazut, am uitat sa specific, motorul e de 2l, 158cp
gont
Eu am acelas motor ca si tine, iar acum 2 ani am avut aceeas problema datorita faptului ca bagam benzina de unde apucam.
In consecinta:
1. Mers la service
2. Schimbat filtru de aer
3. Reset calculator
4. Go planet (nici o problema de 2 ani cu conditia sa incerci sa alimentezi de fiecare data de la acelas producator). De evitat LukOil fiindca, cica ar avea un continut mai mare de sulf, iar asta nu prea le place motoarelor de la Subi.
subarin
La mine clapeta de acceleratie era foarte murdara si dealerul mi-a spus ca e clar de la benzina, desi pun numai din statii OMV/MOL. La fel mi-a spus ca nu au schimbat nici un filtru niciodata, insa cineva a postat la un moment data ceva pe site legat de cum arata pompa de benzina din rezervor si sita respectiva. MI se pare ciudat ca fabricantul sa spuna ceva care sa nu fie real.

Eu dupa ce am schimbat bujiile (care erau faorte uzate, electrozii erau foarte subtiri iar de distanta sa nu mai vorbim) merge perfect.

Bafta.

Zetics
Felicitari @dcnitu!
Dupa cum s-a mai scris deja, incearca o curatare de clapeta si incearca sa pui benzina de la un singur producator.
Personal am ajuns sa ma bazez doar pe Petrom/OMV, dupa urmatoarele experiente:
- MOL - masina a mers groaznic cand am pus de la ei (MOL din Ungaria, nu Romania!). Complet independent mi-a confirmat si un prieten, cu MOL a fost singura data cand masina pe care o avea, un Golf 4 1.8T a scos fum!
- Rompetrol - de cateva ori am nimerit benzina OK, dar odata masina sotiei a mers atat de nasol ca am crezut ca s-a stricat! Dupa ce a consumat cu greu rezervorul a pus Petrom si masina a redevenit ce trebuia sa fie
- Lukoil - masina a mers ok, parca un plus de putere la turatii mici, dar evident fara vlaga la turatii mari. Asociat cu rusii + zvonurile despre ei (vezi si mai sus) m-au facut sa-i evit si p-astia.

Asa ca de multi ani merg doar cu acesti calai, OMV/Petrom si n-am avut probleme.
Rebel
schimba filtrul de aer si bujiile. Inainte de drum, schimba uleiul, filtrul de ulei, fa-i geometria, echilibraza rotile si arde-o bine ca sa se curete calamina de pe pistoane.

Ca sugestie personala: schimbati bujiile mai repede decat zice producatorul. Filtrul de aer trebuie si el schimbat si indicat ar fi sa spalati voi insiva cutia filtrului de aer cat mai bine inainte de a pune in incinta un filtru nou.
Masinile care au doar sita in rezervor sunt mai susceptibile la murdarie. Nu ar fi rau nici un aditiv de carburant cand faci plinul si esti gata samergi la drum lung. Oricum, viteza si rpm ajuta la curatarea motorului. Depinde cine a avut-o inainte.

Ah! Sa o calaresti cu placere!
dcnitu
multumesc de sfaturi si de urari...
acum, dupa alimentare cu OMV 100, nu mai are nici o pierdere de putere, totul pare sa mearga ok. voi incerca si cu OMV de 95
oricum, maine masina intra in service pentru schimbare filtre, ulei, curatare clapeta acceleratie.
bujiile le voi schimba dupa intoarcerea din concediu

legat de dimensiunea cauciucurilor, am primit si raspunsul oficial de la SMT. ei mi-am spus ca masina poate merge doar cu cauciucurile inscrise in CIV si talon, iar cele de 215/65R16 sunt compatibile doar cu modelul din 2008. asadar informatiile pe care le-am obtinut pana acuma sunt contradictorii
Zetics
Sincer, nici nu vad cum ar putea da un raspuns oficial cum ca ar merge niste gume mai mari. In mod practic, n-ar trebui sa apara mari probleme, doar ca ai in felul asta treptele putin mai lungi, trepte care si asa mi se par destul de lungi. In plus, cel mai probabil o sa ai probleme la ITP - mie ultima oara mi-au verificat faptul ca am dimensiunile corecte la anvelope.
bogcot76
Zetics are dreptate. Eu am facut ITP la Outback la inceputul lui ianuarie. Surpriza, softul online mi-a oprit masina pentru verificare de catre agent RAR. A venit ala, si vazand masina, nu s-a uitat decat la seria sasiului, motorului si la dimensiunile anvelopelor. L-am intrebat ce s-ar fi intamplat daca aveam alte dimensiuni decat cele din talon si mi-a spus ca mi-ar fi luat talonul pana veneam cu rotile corespunzatoare.
dcnitu
da, eu am ITP-ul pana in octombrie deci, pana atunci am timp sa ma decid ce voi face.
imi pare rau de cauciucuri ca sunt ca noi si cele de iarna si cele de vara.
Zetics
Pai ai putea sa le pastrezi p-alea de iarna de exemplu, ca si asa ajuta sa-ti ridice garda la sol in cazul in care nu e destul deja rolleyes.gif , si sa-ti iei doar de vara marimea corecta, cu care te si duci sa faci ITP-ul. Cele pe care le ai, daca zici ca sunt bune ai putea scoate poate si 7-800 de lei, depinde de marca, DOT si uzura.
Lucian107416
Eu am fost la RAR saptamana trecuta cu anvelope de alte dimensiuni, alese special de mine(185/60/r15 in loc de 185/55/r15). Abia acum imi dau seama ca am avut NOROC.
Marius30562
Legat de anvelope - n-ar strica sa vedeti si ce dimensiuni sunt trecute in Cartea de Identitate.
Poate aveti noroc !

Nu sunt rare situatiile in care sunt trecute 2, 3 sau chiar mai multe dimensiuni de anvelope.
Depinde de cate dimensiuni ale anvelopelor se regasesc pe diferitele variante de echipare ale modelului respectiv.

Nu am cartea mea la indemana, dar, daca nu ma insel, si la mine sunt trecute doua dimensiuni de anvelope ( pe 16” si pe 17”).
dcnitu
si in CIV si in talon si in cartea tehnica scrie doar de 215/60R16 + inca o dimensiune de R15
am sa merg momentan cu seturile astea si sa vad poate schimb unul din seturi, cum spunea Zetics
Zetics
Am facut azi ITP-ul la cealalta masina (un Hyundai Accent) si iarasi au verificat minutios anvelopele (pana si presiunea!!!) S-au uitat nu numai la dimensiuni, ci si la indicele de greutate si cel de viteza! Asa ca l-am intrebat pe nenea si mi-a zis clar, orice diferenta la dimensiune inseamna ca el nu da ITP-ul.
Marius30562
Acum ca mi-am adus aminte - si la mine, cand am facut ITP-ul in urma cu cca. doua luni s-au uitat atat la dimensiunile anvelopelor cat si la indicele de viteza !

Deci se pare ca in ce priveste anvelopele, nu mai este de joaca cu ITP-ul !

Pana acum nu retin sa se fi uitat cineva la indicii de viteza. greutate sau la presiune. Nici la dimensiuni nu se uitau decat in situatii rarissime. Singurul aspect legat de anvelope pe care-l verificau la ITP in urma cu vre-o 2 ani era gradul de uzura.
mariusdruta
De curiozitate, nu vi se pare asta o stare de normalitate?!!
Mircea104901
QUOTE (mariusdruta @ Feb 9 2011, 01:46 PM) *
De curiozitate, nu vi se pare asta o stare de normalitate?!!

Sincer? Da!
dcnitu
QUOTE (mariusdruta @ Feb 9 2011, 06:46 PM) *
De curiozitate, nu vi se pare asta o stare de normalitate?!!

dar a spus cineva ca nu ar fi normal? ca eu nu am inteles asta din discutii !!!
dcnitu
dupa un drum de 2500km, pot spune ca masina merge foarte bine
am plecat de aici (Timisoara) cu OMV 100 si a mers perfect, apoi plin in Austria OMV a mers la fel
urmatorul plin tot OMV, insa de data aceasta simteam o usoara pierdere putere intre 2000 si 3000 ture, dar nu la fel de sesizabil ca MOL95 de la noi.
urmatoarele 2 plinuri au fost de la BP tot Austria, masina a mers decent, iar la intoarcere in tara, am bagat Petrom 99 si masina a mers foarte bine.
Asadar, pana acuma cel mai mult ii place OMV 100 si Petrom 99. Inca sunt in cautare de benzina care sa-i placa si ei dar si mie smile.gif

Consumul a fost foarte foarte decent as spune.
Am avut o medie de 9.8l/100km, in conditiile in care am mers cu clima permanent pornita(o sa vedeti mai jos si de ce), portbagaj deasupra, 4 persoane si bagaje atat cat incap intr-un forester.
Poate media pare mare pentru unii insa, am mers 3 masini, un peugeot 307sw 2.0 benzina automatic, fara portbagaj, care a scos 9.2l/100km si un kia ceed 1.4i cu ski-uri deasupra, care a scos 8.5l/100km.
In medie am mers cu 120-130km/h pe autostrada, cu un top speed de vreo 160km/h. Adica un mers normal as spune.

M-am inteles perfect cu masina ... insa nu si cu clima
Mai exact, in toti cei 2500km, geamurile laterale spate (toate cele 4, la pasageri si la portbagaj) au fost in permanenta aburite, indiferent de cum am incercat sa setez clima. Chiar si geamurile laterale fata ramaneau aburite in partea din spate.
Umiditatea a fost intradevar ridicata, daca opream clima, in 30 de secunde mi se aburea parbrizul, insa ma uitam la alte masini chiar si la alte forester-uri si nu erau asa aburite. Tot legat de clima, daca dadeam la 20 de grade, sufla aer foarte cald, iar o treapta mai jos sufla foarte rece.
Poate ca nu am inteles eu cum functioneaza clima de pe forester, dar problemele astea nu le-am avut la masinile pe care le-am condus pana acum.
Asadar, daca aveti ceva sfaturi legate de clima, sau daca ati patit la fel ... va rog

Masina are cam 3 ani si jumatate si probabil freonul nu a fost schimbat. Se schimba la anumite intervale? Daca dau pe temperatura minima, da rece, deci pare sa functioneze.
Se poate oare sa fie clapeda te recirculare? In sensul ca sa fi ramas inchisa in permanenta? Daca dau pe recirculare si inapoi, nu se simte nici o diferenta in puterea de ventilare. La vw, rover si renault, in momentul in care apasam pe recirculare ventilatia era mai puternica.

In afara de clima, pot spune ca nu m-a deranjat nimic la masina, totul este asa cum vreau eu.
Mai o chestie care poate fi utila pentru unii, casco a iesit la 730 euro/an, la o valoare de 13900 euro, cu fransiza 100euro/eveniment si 10% dauna totala sau furt, la Omniasig.
Zetics
Cam aceeasi prima mi-a iesit si mie la CASCO la Forester (trebuie sa o reinnoiesc in martie), cam aceeasi valoare, dar la Allianz si fransiza 400 ron pentru daune pana in 50 de milioane, zero in rest. Am si suma asigurata pentru despagubiri persoane.

Legat de clima, poate intr-adevar nu merge recircularea, in sensul ca sta tot timpul pe recirculare, n-ar trebui sa se abureasca asa, decat cel mult geamurile laterale de la portbagaj. Iar la mine este o diferenta clara intre admisia aerului de afara si recirculare la viteza ventilatorului (zgomotul pe care il face)
Eu prefer sa nu pornesc a/c-ul, nici chiar pe ploaie. Extrem de rar se intampla sa nu ma descurca asa, daca de exemplu sunt prins in ambuteiaje pe ploaie si deci n-am viteza.
Vezi ca legat de caldura pe care o baga, de curand am descoperit o chestie. Intr-adevar si la mine este diferenta mare intre doua setari succesive - in plus, daca las sa zicem pe 22 de grade, dupa ce se incalzeste motorul baga caldura de mori, iar dupa 10-15 minute o cam taie, de simt nevoia sa dau mai cald. Si in plus, observatia de care ziceam: am descoperit cu suprindere la un drum lung recent, cand tot asa, simteam nevoia de mai multa caldura, ca tot maream temperatura, dar in freza imi venea doar aer rece, in schimb pe fantele laterale venea fierbinte unsure.gif
Aveam dirijat aerul doar catre parbriz (de obicei asa merg, eventual parbriz + picioare). Si atunci am inchis fantele laterale si brusc s-a incins aerul si pe fantele centrale de sub parbriz.
In consecinta, acum merg cu fantele laterale deschise doar pe jumate, asa incat acum sufla aer cald cam la fel, si pe centru si pe laterale.

Consumul mi se pare foarte ok si normal.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.