IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

Stagiu de pilotaj pe circuitul Mettet - Belgia

This topic is about Stagiu de pilotaj pe circuitul Mettet - Belgia, the author, , wrote about: ... To read more just scroll down

> Stagiu de pilotaj pe circuitul Mettet - Belgia, ca sa va fac pofta
James Kilowatt
post Oct 7 2010, 09:32 AM
Post #1


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



Pe la inceputul lui iulie mi-am luat cadoul de ziua mea (sunt nascut in februarie ). biggrin.gif

Cateva ture pe un circuit, la Mettet, cu Porsche Caymann si Subaru Imprezza STI, cu instructor de pilotaj alaturi.
Distractia incepe cu doua ture ca pasager intr-un Porsche Cayenne, pilotat de un specialist, care prezinta circuitul si semnificatia reperelor, si principalele "smecherii" de pilotaj. PRima tura e lenta, de prezentare, a doua mai in forta. Insa dezamagitor comportamentul acelui Cayenne, e drept ca avea si 4 pagageri.

Urmeaza trei ture cu Porsche Caymann destul de cool. Din pacate, instructorul mai mult axat pe teorie decat pe practica, cel putin in primul tur am mers ca blonda. Hazlie senzatia cand o calci mai in forta la iesirea din viraj, mai ales daca o faci o idee mai devreme decat trebuie. Oricum, nu prea am "simtit" mare branza, ma punea sa franez cam prea devreme (ca sa fie sigur), nu ma lasa sa retrogradez cat mi-ar fi placut, etc.

Au urmat 5 ture cu un Subaru STI modificat, cu ceva upgrade de frane si cutie scurta. Deja stiam circuitul si instructorul spunea ca ma descurc cu celebra frana degresiva, cu care ne-au f...t la cap juma' de ora, inainte, asa ca m-a lasat sa merg mai in forta. M-a lasat inclusiv sa franez dupa reper, ceea ce mi s-a explicat ca e un compliment adus tehnicii mele tongue.gif Probabil metoda de marketing pentru fidelizat clientii.
Am reusit sa depasesc doua ferrariuri, un Lambo si un 911 cu o STI-ul "meu" la jumate din putere De drept, instructorii discutau intre ei prin radio si cand i-am ajuns in urma mi-au facut loc. Cayenne-urile de "prezentare" erau jaloane, indiferent daca erau in turul de prezentare sau in cel "rapid".

De depasit, am fost depasit de o singura masina... cea despre care vreau sa va povestesc de fapt in topicul asta biggrin.gif
Cu asta am facut doua tururi ca pasager. E vorba de cazanul albastru din poza. Motor de motocicleta, 200CP, 400kile, acum vreo 10 ani alerga intr-un campionat in Franta in deschiderea curselor de F1. E o masina de curse curata. Prinde suta in mai putin de 4s. Insa nu asta e impresionant... impresionant e cum vireaza, si cum franeaza. DUR... Violent.... e RAPIDA. In primul viraj mi s-a zbarlit parul in cap, se apropia virajul vazand cu ochii, si nebunu' in loc sa franeze... accelera. CAnd a franat...A FRANAT... Si cand a reaccelerat, a plecat ca din tun. Tipul nu mergea neaparat la performanta, mai facea niste derapaje ca sa imi explice franarea cu piciorul stang, explica dubla debraiere pt protectia abreiajului (pe care o stiam de pe Moskwich biggrin.gif) etc... cu toate astea, era muuuuult mai rapid decat toate supercarurile de pe pista (erau doar supercaruri acolo, mai putin Impreza "mea" care insa si aia era nitel preparata si niste rablele Cayenne . Pus o poza cu cateva din ele). Eu aveam deja reperele la care franam cu Subaru.... asta frana in distante de cel putin 2 ori mai scurte.

Si nici macar nu mai avea eleronul pt downforce, l-au lovit cand au scos-o din camion si era scos.

Vedeai un Lamborghini in fata, undeva in zare, si cateva secunde si doua viraje mai tarziu treceai pe langa el de parca nici n-a fost.

In celelalte doua poze sunt facute una dupa alta, cat de repede a putut sapuniera mea, aka la cateva secunde una fata de cealalta... si se vede cum trece pe langa un ferrari. Pe linia dreapta era si o mica sicana facuta din conuri, pentru a evita vitezele de varf prea mari.

Pentru mine, asta clarifica care e diferenta intre o masina de strada (chiar si un supercar de 500CP) si o masina dedicata de curse (fie ea si un cazan vechi si fara eleron de 200CP).
As fi putut alege sa conduc oricare din masinile de acolo, insa am optat pentru varianta Caymann + Subaru pentru ca adunat erau cele mai multe tururi.
Attached File(s)
Attached File  P1010419.JPG ( 211.43K ) Number of downloads: 21
Attached File  P1010434.JPG ( 222.03K ) Number of downloads: 27
Attached File  P1010435.JPG ( 233.59K ) Number of downloads: 22
Attached File  P1010441.JPG ( 316.37K ) Number of downloads: 34
 


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Posts in this topic


Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 6th May 2024 - 06:30 AM