Inlocuire discuri de frana |
This topic is about Inlocuire discuri de frana, the author, masster, wrote about: Salut Am o mare problema la scoaterea discului de frana de pe butuc - vezi poza atasata. Singurul surub (cu cap de surubelnita dreapta) care fixeaza d ... To read more just scroll down
Inlocuire discuri de frana |
Oct 9 2009, 08:52 PM
Post
#1
|
|
novice Group: Membri Posts: 24 Joined: 21-May 09 From: Bucuresti Member No.: 120.030 |
Am o mare problema la scoaterea discului de frana de pe butuc - vezi poza atasata. Singurul surub (cu cap de surubelnita dreapta) care fixeaza discul de frana pe butuc (7 pe figura) NU se poate desuruba. E blocat de rugina. Surubul este un M6 sau M8 cu cap inecat, fanta de surubelnita are cam 1cm latime/3mm grosime/3mm adancime. In carte spune ca e strans cu doar 8 Nm. Ce am incercat pana acum: - WD-40 - lichid de frana - lovituri cu ciocan cauciuc in capul surubului ... si NIMIC. Partea proasta este ca nici nu poti avea cuplu mare cu o surubelnita dreapta. CE IDEI aveti voi? Rog seriozitate.
Attached File(s)
|
|
|
Oct 9 2009, 09:04 PM
Post
#2
|
|
Super Moderator Group: Moderator Posts: 8.261 Joined: 11-November 02 From: ORADEA Member No.: 7.754 |
Vad doua solutii teoretic:
- dai o gaura de burghiu si il scoti cu tarod-ul (vezi aici: http://www.webdex.ro/online/dictionar/tarod) - incalzesti cu flacara si racesti brusc zona surubului, pt a introduce putin aer in zona de maxima oxidare Numai atat imi vine in minte acum... This post has been edited by 22nst: Oct 9 2009, 09:09 PM -------------------- OCTAVIA 1.8T 4X4 - Powered by Dimsport, Milotec, Forge, EBC and Ferodo Racing ! Detalii despre masina mea si Skoda in general pe FORUMUL SKODA-CLUB ! Uneori Dumnezeu ne taie craca de sub picioare ca sa ne aducem aminte ca putem zbura. "What makes you wise in life is not the success, it's when you go down and come back" |
|
|
Oct 9 2009, 09:16 PM
Post
#3
|
|
novice Group: Membri Posts: 24 Joined: 21-May 09 From: Bucuresti Member No.: 120.030 |
- dai o gaura de burghiu si il scoti cu tarod-ul citind varianta ta, ma gandesc ca de fapt discul sta acolo tinut de gulerul inecat al surubului, deci daca il "distrug" cumva, discul iese si ramane tija insurubata in butuc, avand mai multe sanse sa o scot. ce zici? bag o dalta sau un burghiu ? |
|
|
Oct 12 2009, 09:40 PM
Post
#4
|
|
Super Moderator Group: Moderator Posts: 8.261 Joined: 11-November 02 From: ORADEA Member No.: 7.754 |
-------------------- OCTAVIA 1.8T 4X4 - Powered by Dimsport, Milotec, Forge, EBC and Ferodo Racing ! Detalii despre masina mea si Skoda in general pe FORUMUL SKODA-CLUB ! Uneori Dumnezeu ne taie craca de sub picioare ca sa ne aducem aminte ca putem zbura. "What makes you wise in life is not the success, it's when you go down and come back" |
|
|
Oct 17 2009, 01:05 PM
Post
#5
|
|
novice Group: Membri Posts: 24 Joined: 21-May 09 From: Bucuresti Member No.: 120.030 |
Mai sigur si finut cu burghiul ! corect. dau o gaura cu punctatorul cat mai centrat in fanta de surubelnita, incep cu un burghiu de 2.5-3 mm si merg pana la 4mm. surubul este M6. apoi cred ca un ciocan mai mare aplicat discului inspre exterior va rezolva problema. va mai ramane sa scot ce a mai ramas din surub... care la cat m-a kinuit, cred ca a fost lipit cu superglue. si mai am si roata cealalta |
|
|
Oct 17 2009, 02:18 PM
Post
#6
|
|
Super Moderator Group: Moderator Posts: 8.261 Joined: 11-November 02 From: ORADEA Member No.: 7.754 |
Sper sa nu ai aceeasi surpriza si la cealalta roata !
-------------------- OCTAVIA 1.8T 4X4 - Powered by Dimsport, Milotec, Forge, EBC and Ferodo Racing ! Detalii despre masina mea si Skoda in general pe FORUMUL SKODA-CLUB ! Uneori Dumnezeu ne taie craca de sub picioare ca sa ne aducem aminte ca putem zbura. "What makes you wise in life is not the success, it's when you go down and come back" |
|
|
Nov 19 2009, 01:21 AM
Post
#7
|
|
novice Group: Membri Posts: 24 Joined: 21-May 09 From: Bucuresti Member No.: 120.030 |
Sper sa nu ai aceeasi surpriza si la cealalta roata ! Evident ca asa a fost... Dar sa precizez cum am rezolvat. 1) Se ia un ciocan de 500 gr. si se loveste moderat in disc (nu in capul surubului) pe toata suprafata si pe ambele fete urmand un model circular. 2) Se ia o dalta ascutita cu cap de exact aceeasi latime ca cea a fantei din capul surubului. Se baga inclinat capul daltei in fanta surubului si se loveste tangential incercand desfacerea surubului. (vezi figura) 3) Se repeta pasii 1-2. Precizez ca lichidul de degripare nu are cum sa ajunga la filet, deci a fost inutil. In plus, pe filetul surubului era dat cu Loctite cred, pentru prevenirea desurubarii accidentale... DAR... acum am o alta intrebare. Am montat placutele si discurile foarte usor, am facut circa 200 km, dar inca am un usor scartait de placute la rulare cu viteze de 20-30 km/h. Deci NU cand franez, ci la mers normal. Si intreb: ce sa fie? Si cum se poate remedia?
Attached File(s)
|
|
|
Nov 19 2009, 09:37 AM
Post
#8
|
|
novice Group: Membri Posts: 33 Joined: 12-July 07 From: Curtea de Arges (Arges) Member No.: 110.177 |
Imi dau si eu cu parerea, (sa nu credeti ca sunt un mare specialist).... Placutele noi de frana au o grosime mult mai mare decat cele vechi, deci cilindrul din pistonul de frana lucreaza acum mai in interior, pe o portiune care nu a fost uzata foarte mult, si e posibil sa va tina placutele putin in presiune. Incercati sa-i faceti cateva curse pistonului (faceti parghie cu doua surubelnite....), impingeti-l in interiorul cilindrului si observati cum se misca....
|
|
|
Nov 20 2009, 01:16 AM
Post
#9
|
|
Super Moderator Group: Moderator Posts: 8.261 Joined: 11-November 02 From: ORADEA Member No.: 7.754 |
...si poate si o verificare a modului in care strang etrierii placutele noi pe disc nu ar strica totusi (ma refer la modul de prindere/strangere).
-------------------- OCTAVIA 1.8T 4X4 - Powered by Dimsport, Milotec, Forge, EBC and Ferodo Racing ! Detalii despre masina mea si Skoda in general pe FORUMUL SKODA-CLUB ! Uneori Dumnezeu ne taie craca de sub picioare ca sa ne aducem aminte ca putem zbura. "What makes you wise in life is not the success, it's when you go down and come back" |
|
|
Dec 2 2009, 12:29 AM
Post
#10
|
|
novice Group: Membri Posts: 24 Joined: 21-May 09 From: Bucuresti Member No.: 120.030 |
|
|
|
Dec 2 2009, 12:38 PM
Post
#11
|
|
novice Group: Membri Posts: 33 Joined: 12-July 07 From: Curtea de Arges (Arges) Member No.: 110.177 |
Etrierii se fixeaza pe suport cu niste suruburi, banuiesc. Dupa montarea placutelor noi si fixarea etrierului ati strans suruburile pe suport. Incercati sa vedeti cum se roteste discul intre placute, dupa ce ati pus cateva frane (la rece). E posibil placutele sa ramana "lipite" pe disc si de aceea sa scartie pana pe la 30km/h. "Lipirea" placutelor de disc poate avea ca si cauza, uzura mai accentuata a cilindrului doar pe o anumita portiune din lungimea sa, asa cum incercam sa ma exprim in postul anterior.
Daca este asa, puteti sa incercati o curatire a cilindrului pe interior. Scoateti pistonasele din cilindru, stergeti cu o carpa curata foarte bine, montati pistonasele si aerisiti. Spor la munca. |
|
|
Sep 14 2010, 02:06 AM
Post
#12
|
|
novice Group: Membri Posts: 24 Joined: 21-May 09 From: Bucuresti Member No.: 120.030 |
pentru cei care se vor lovi de aceeasi problema, am remediat-o astfel:
- se demonteaza etrierii si se curata cu spray de curatat franele - se verifica unde freaca placutele de frane corpul etrierului, caz in care se curata cu putin smirghel fin si se pune apoi f. putina vaselina Copaslip care rezista la temperaturi mari si la actiunea apei - se pune aceeasi vaselina in cantitate moderata pe SPATELE placutelor de frana (da, acolo apare scartaitul, intre placuta si piston) - se curata f. bine (cu spray de curatat franele) axul si lagarele celor 2 suruburi lungi care au acele 2 mici burdufe de cauciuc - se ung acele 2 suruburi cu vaselina siliconica (sintetica, NU pe baza de ulei ca ataca burdufele) - se monteaza la loc etrierul punand si o picatura de Loctite antidesfacere pt. strangere medie in capul celor 2 suruburi care prind axele de mai sus si se strang la cuplu Diferenta intre frane ca din fabrica si frane care scartaie este data de sprayul si vaselinele indicate. Eu am aplicat initial varianta romaneasca "las' ca merge si asa" si m-am fript. Plus ca nici nu a trebuit sa donez un rinichi ca sa cumpar acele consumabile iar diferenta se vede. This post has been edited by masster: Sep 14 2010, 02:07 AM |
|
|
Sep 14 2010, 12:47 PM
Post
#13
|
|
Super Moderator Group: Moderator Posts: 8.261 Joined: 11-November 02 From: ORADEA Member No.: 7.754 |
Un adevarat DIY !
-------------------- OCTAVIA 1.8T 4X4 - Powered by Dimsport, Milotec, Forge, EBC and Ferodo Racing ! Detalii despre masina mea si Skoda in general pe FORUMUL SKODA-CLUB ! Uneori Dumnezeu ne taie craca de sub picioare ca sa ne aducem aminte ca putem zbura. "What makes you wise in life is not the success, it's when you go down and come back" |
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 28th April 2024 - 11:02 PM |