Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Inlocuire discuri de frana
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Skoda > Favorit/Felicia
masster
Salut
Am o mare problema la scoaterea discului de frana de pe butuc - vezi poza atasata.

Singurul surub (cu cap de surubelnita dreapta) care fixeaza discul de frana pe butuc (7 pe figura) NU se poate desuruba. E blocat de rugina.
Surubul este un M6 sau M8 cu cap inecat, fanta de surubelnita are cam 1cm latime/3mm grosime/3mm adancime. In carte spune ca e strans cu doar 8 Nm.

Ce am incercat pana acum:
- WD-40
- lichid de frana
- lovituri cu ciocan cauciuc in capul surubului

... si NIMIC. Partea proasta este ca nici nu poti avea cuplu mare cu o surubelnita dreapta.

CE IDEI aveti voi?
Rog seriozitate.
DORU
Vad doua solutii teoretic:

- dai o gaura de burghiu si il scoti cu tarod-ul (vezi aici: http://www.webdex.ro/online/dictionar/tarod)

- incalzesti cu flacara si racesti brusc zona surubului, pt a introduce putin aer in zona de maxima oxidare

Numai atat imi vine in minte acum...
masster
QUOTE (DORU @ Oct 9 2009, 09:04 PM) *
- dai o gaura de burghiu si il scoti cu tarod-ul


citind varianta ta, ma gandesc ca de fapt discul sta acolo tinut de gulerul inecat al surubului, deci daca il "distrug" cumva, discul iese si ramane tija insurubata in butuc, avand mai multe sanse sa o scot.

ce zici? bag o dalta sau un burghiu ?
DORU
Mai sigur si finut cu burghiul !
masster
QUOTE (DORU @ Oct 12 2009, 09:40 PM) *
Mai sigur si finut cu burghiul !

corect. dau o gaura cu punctatorul cat mai centrat in fanta de surubelnita, incep cu un burghiu de 2.5-3 mm si merg pana la 4mm. surubul este M6.
apoi cred ca un ciocan mai mare aplicat discului inspre exterior va rezolva problema. va mai ramane sa scot ce a mai ramas din surub... care la cat m-a kinuit, cred ca a fost lipit cu superglue.

si mai am si roata cealalta confused.gif
DORU
Sper sa nu ai aceeasi surpriza si la cealalta roata !
masster
QUOTE (DORU @ Oct 17 2009, 02:18 PM) *
Sper sa nu ai aceeasi surpriza si la cealalta roata !

Evident ca asa a fost...
Dar sa precizez cum am rezolvat.
1) Se ia un ciocan de 500 gr. si se loveste moderat in disc (nu in capul surubului) pe toata suprafata si pe ambele fete urmand un model circular.
2) Se ia o dalta ascutita cu cap de exact aceeasi latime ca cea a fantei din capul surubului. Se baga inclinat capul daltei in fanta surubului si se loveste tangential incercand desfacerea surubului. (vezi figura)
3) Se repeta pasii 1-2.

Precizez ca lichidul de degripare nu are cum sa ajunga la filet, deci a fost inutil. In plus, pe filetul surubului era dat cu Loctite cred, pentru prevenirea desurubarii accidentale...

DAR... acum am o alta intrebare. Am montat placutele si discurile foarte usor, am facut circa 200 km, dar inca am un usor scartait de placute la rulare cu viteze de 20-30 km/h. Deci NU cand franez, ci la mers normal. Si intreb: ce sa fie? Si cum se poate remedia?
Iuli110184
Imi dau si eu cu parerea, (sa nu credeti ca sunt un mare specialist).... Placutele noi de frana au o grosime mult mai mare decat cele vechi, deci cilindrul din pistonul de frana lucreaza acum mai in interior, pe o portiune care nu a fost uzata foarte mult, si e posibil sa va tina placutele putin in presiune. Incercati sa-i faceti cateva curse pistonului (faceti parghie cu doua surubelnite....), impingeti-l in interiorul cilindrului si observati cum se misca....
DORU
...si poate si o verificare a modului in care strang etrierii placutele noi pe disc nu ar strica totusi (ma refer la modul de prindere/strangere).
masster
QUOTE (DORU @ Nov 20 2009, 01:16 AM) *
...si poate si o verificare a modului in care strang etrierii placutele noi pe disc nu ar strica totusi (ma refer la modul de prindere/strangere).

adica ce ma exact ? confused.gif
Iuli110184
Etrierii se fixeaza pe suport cu niste suruburi, banuiesc. Dupa montarea placutelor noi si fixarea etrierului ati strans suruburile pe suport. Incercati sa vedeti cum se roteste discul intre placute, dupa ce ati pus cateva frane (la rece). E posibil placutele sa ramana "lipite" pe disc si de aceea sa scartie pana pe la 30km/h. "Lipirea" placutelor de disc poate avea ca si cauza, uzura mai accentuata a cilindrului doar pe o anumita portiune din lungimea sa, asa cum incercam sa ma exprim in postul anterior.
Daca este asa, puteti sa incercati o curatire a cilindrului pe interior. Scoateti pistonasele din cilindru, stergeti cu o carpa curata foarte bine, montati pistonasele si aerisiti.
Spor la munca.
masster
pentru cei care se vor lovi de aceeasi problema, am remediat-o astfel:

- se demonteaza etrierii si se curata cu spray de curatat franele

- se verifica unde freaca placutele de frane corpul etrierului, caz in care se curata cu putin smirghel fin si se pune apoi f. putina vaselina Copaslip care rezista la temperaturi mari si la actiunea apei

- se pune aceeasi vaselina in cantitate moderata pe SPATELE placutelor de frana (da, acolo apare scartaitul, intre placuta si piston)

- se curata f. bine (cu spray de curatat franele) axul si lagarele celor 2 suruburi lungi care au acele 2 mici burdufe de cauciuc

- se ung acele 2 suruburi cu vaselina siliconica (sintetica, NU pe baza de ulei ca ataca burdufele)

- se monteaza la loc etrierul punand si o picatura de Loctite antidesfacere pt. strangere medie in capul celor 2 suruburi care prind axele de mai sus si se strang la cuplu

Diferenta intre frane ca din fabrica si frane care scartaie este data de sprayul si vaselinele indicate.

Eu am aplicat initial varianta romaneasca "las' ca merge si asa" si m-am fript. Plus ca nici nu a trebuit sa donez un rinichi ca sa cumpar acele consumabile smile.gif iar diferenta se vede.
DORU
Un adevarat DIY ! smile.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2020 Invision Power Services, Inc.