FARA CATALIZATOR SE RIDICA ???? |
This topic is about FARA CATALIZATOR SE RIDICA ????, the author, gabriel32493, wrote about: DOREM SA INTREB PE CEI CARE AU RENUNTAT LA CATALIZATOR CE OPERATIUNI TREBUIESC FACUTE SI BINEINTELES DACA AU SIMTIT IMBUNATATIREA PERFORMANTELOR ?? CH ... To read more just scroll down
FARA CATALIZATOR SE RIDICA ???? |
Sep 30 2004, 08:10 AM
Post
#1
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 103 Joined: 14-September 04 From: Bucuresti Member No.: 32.486 |
SUNT OMEGA 2000 16 V 136 cp |
|
|
Sep 30 2004, 09:25 AM
Post
#2
|
|
workaholic * * * * * * Group: Moderator Posts: 11.052 Joined: 4-August 03 From: Bucuresti Member No.: 14.854 |
si gagica asta ce are de'a face cu catalizatorul ? ca vad ca are doar airbaguri.
-------------------- |
|
|
Sep 30 2004, 12:03 PM
Post
#3
|
|
pilot Group: Membri Posts: 290 Joined: 26-September 04 Member No.: 33.250 |
Se taie catalizatorul de pe coloana de esapament cu un polizor unghiular si se inlocuieste cu o tzeava de acelasi diametru , nu e complicat.
Nu te sfatuiesc insa sa renunti la catalizator , nu vei castiga nimic la capitolul performante..... |
|
|
Sep 30 2004, 02:03 PM
Post
#4
|
|
workaholic * * * * * * Group: Moderator Posts: 11.052 Joined: 4-August 03 From: Bucuresti Member No.: 14.854 |
doar ca acele gaze evacuate sunt mai usor lansate spre posterior . nu mai exista un hop in calea lor, drept urmare se exercita asupra pistoanelor o presiune scazuta , asa ca se castiga ! din cauza asta la raliuri nu au decat tevi pentru sunetul "sportiv" nu ? -------------------- |
|
|
Sep 30 2004, 06:58 PM
Post
#5
|
|
pilot Group: Membri Posts: 290 Joined: 26-September 04 Member No.: 33.250 |
Prin prezenta catalizatorului pe coloana de evacuare apare in mod normal un fenomen de stagnare a gazelor pe segmentul dintre motor si catalizator , fapt pentru care si temperatura e foarte mare pe aceasta portiune ( la turatii mari se poate inrosi !). Prin indepartarea catalizatorului acea stagnare dispare si odata cu asta scade si temperatura gazelor pe acea portiune.Problema e ca exact in aceasta zona se afla si sonda Lambda raspunzatoare de amestecul aer/benzina. Aceasta e proiectata sa functioneze la acel regim inalt de temperatura, pe care il au gazele atunci cand este montat catalizatorul.Neavand temperatura optima de functionare,gazele fiind mult mai reci , sonda va da o informatie eronata catre ECU acesta optand pentru amestec sarac ! Rezultatul va fi in mod logic defavorabil cresterii performantelor. Pe de alta parte ai putea sa incerci , pentru ca nu stiu concret in cazul X20XEV cât de sarac va fi amestecul , poate va merge chiar acceptabil. :dontknow: @George Ai incercat vreodata sa demontezi coloana de evacuare de pe masina ta sa vezi ce se intampla? Evacuarea rapida si usoara a gazelor nu ajuta decat motoarelor concepute special pentru acest tip de evacuare ! Orice motor "civil" ,pe benzina , are nevoie sa intampine o oarecare rezistenta la evacuarea gazelor pentru a functiona optim , chiar si cele fara catalizator. |
|
|
Oct 1 2004, 08:02 AM
Post
#6
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 103 Joined: 14-September 04 From: Bucuresti Member No.: 32.486 |
Pot da un exemplu clar, incontestabil, nu multa vreme in urma am avut o lada neagra preparata pentru rally, initial pentru experienta mea am mers cu motorul ei original 1,5 75 CP motor care a fost fiabil si usor de intretinut. Acest motor pierdea 30% (aprx)din putere daca nu avea esapamentul montat! Apoi am trecut la adaptarea unui BMW pe sasiul de lada a mers dupa mai multe dezamagiri, am adaptat suportii de motor, am prelungit bara de transmisie(cutia de Bmw este mai scurta chiar daca este in 5) si am adaptat flansa de cauciuc, ceva pe la aceeleratie, electrica si motorul de mana 2 a fost asezat.
A urmat o perioada in care 'jucaria' furniza niste senzatii superbe, DE DOUA LUNI AM ABANDONAT-O LA TARA IN STARE DE FUNCTIONARE SI AM CUMPARAT OMEGA... CU 2 TONE IN SPATE NU TE MAI MISTI LA FEL.. |
|
|
Oct 1 2004, 08:03 AM
Post
#7
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 103 Joined: 14-September 04 From: Bucuresti Member No.: 32.486 |
RETRE
|
|
|
Oct 1 2004, 08:07 AM
Post
#8
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 103 Joined: 14-September 04 From: Bucuresti Member No.: 32.486 |
REWT
|
|
|
Oct 1 2004, 08:41 AM
Post
#9
|
|
workaholic * * * * * * Group: Moderator Posts: 11.052 Joined: 4-August 03 From: Bucuresti Member No.: 14.854 |
la cele mai multe masini , sonda lambda se alfa chiar pe "serpisorii" din fabrica , pe saxon. acolo si asa temperatura este foarte ridicata, asa ca nu vad problema. :roll:
probleme apar daca ai mai multe sonde, vezi Megane II, adica vreo 4 la numar si nu poti sa umbli decat la finala. -------------------- |
|
|
Oct 2 2004, 12:54 AM
Post
#10
|
|
pilot Group: Membri Posts: 290 Joined: 26-September 04 Member No.: 33.250 |
Intradevar greutatea masinii influenteaza in mod decisiv performantele , in cazul Opel-ului Omega B cu motor X20XEV e aproape o problema de submotorizare.Mai ales ca acelasi motor nu e foarte sprinten nici pe Opel Astra F (Gsi 16V) care e totusi o masina mult mai usoara.
In orice caz cu un V6 lucrurile ar sta altfel......cine stie poate te hotarasti sa schimbi motorul. :idea1: @George Sonda e plasata pe portiunea comuna aflata inaintea catalizatorului deci nu e chiar la iesirea din motor.... Diferenta de temperatura intre situatia cu si cea fara catalizator e considerabila ! |
|
|
Oct 2 2004, 04:45 PM
Post
#11
|
|
specialist Group: Membri Posts: 4.583 Joined: 30-May 04 From: Honda World Member No.: 26.577 |
intrebare ca sa inteleg si eu ce spui: ce inseamna motorul X20XEV ( e ecotecul de 2.2l? ca ala are aprox. 140CP) si care e Astra F/G?
-------------------- Civic Si 2007 2.0l DOHC iVTEC
Acura TL 2006 3.2l SOHC VTEC |
|
|
Oct 2 2004, 05:00 PM
Post
#12
|
|
specialist Group: Membri Posts: 973 Joined: 7-January 04 From: Bayern,Germany Member No.: 19.672 |
Imi plac raspunsurile si ma bucur ca unii stiu si mecanica buna,daca ar fii asa de simplu cu gazele ar fii bine dar nu e sunt multi senzori si tote sunt optimate intre ele.Deci daca dai toate jos si catalizatorul filtrele si evident sondele masina mai trebuie codata odata ca celalalte module nu stiu cum e fara.Un motor in ziua de azi e asa complicat cu electronica incat nici nu stiu daca nu ai ce iti trebuie masina ar mai merge bine.Iar cu raliurile e una toate sunt facute altfel dar in fine.
-------------------- Golf GTI
|
|
|
Oct 2 2004, 09:07 PM
Post
#13
|
|
pilot Group: Membri Posts: 290 Joined: 26-September 04 Member No.: 33.250 |
Motorul X20XEV e Ecotec-ul de 2,0 16V cu 136 de CP prezent pe Astra F , Vectra B , Calibra si Omega B , iar Astra F si G sunt prima (-->1998) si respectiv a doua (1998-->2004) generatie de Opel Astra.
|
|
|
Apr 16 2005, 07:28 PM
Post
#14
|
|
perioada de proba Group: Membri Posts: 8 Joined: 28-March 05 From: Timisoara Member No.: 43.463 |
Si eu am avut probleme cu catalizatorul la un Opel Vectra A, era infundat bine de tot si, din cauza asta, nu tragea mai deloc motorul. Am dat jos catalizatorul si am sudat o teava de acelasi diametru in locul lui. Am mers asa un timp, apoi am pus un catalizator universal nou (5 mil. lei) si apoi totul a mers beton, ca noua.
Fara catalizator, am constatat ca am avut: - o putere un pic mai mare (tragea mai bine)- aprox. 5-10 CP ?!? - un consum un pic mai mare de benzina, dar nu cu mult, aprox. 1L/100 Km. -------------------- Opel Vectra A - 1.6i, 1992
|
|
|
Apr 16 2005, 11:44 PM
Post
#15
|
|
novice Group: Membri Posts: 34 Joined: 4-April 05 From: Oltenita (Calarasi) Member No.: 43.939 |
eu merg de un an fara catalizator si se simte.
|
|
|
Apr 16 2005, 11:45 PM
Post
#16
|
|
novice Group: Membri Posts: 34 Joined: 4-April 05 From: Oltenita (Calarasi) Member No.: 43.939 |
pe o vectra a si are demaraj mult mai bun. :bash:
|
|
|
Apr 18 2005, 11:49 AM
Post
#17
|
|
novice Group: Membri Posts: 26 Joined: 14-April 05 From: Bucuresti Member No.: 44.624 |
Landa a ramas la locul ei?
Nu zice ECU nimic la operatia asta? |
|
|
Apr 18 2005, 11:50 AM
Post
#18
|
|
workaholic * * * * * * Group: Moderator Posts: 11.052 Joined: 4-August 03 From: Bucuresti Member No.: 14.854 |
i se zice lambda ! de la litera greceasca cu acest nume.
-------------------- |
|
|
Apr 19 2005, 10:03 AM
Post
#19
|
|
novice Group: Membri Posts: 26 Joined: 14-April 05 From: Bucuresti Member No.: 44.624 |
Bravo ma..george dar esenta unde este ? am intrebat ceva practic si ma trezesc cu profesoru' teoretician care-mi spune cum se scrie formula apei cand noi murim de sete ! Ca cam asa vine ! OK stiam si eu dar poate nu intodeauna te concentrezi la ce scrii sau mai faci si altceva !
Admit corectura ! Este clar ca nu pot incerca eliminarea catalizatorului ... de unul singur, poate fi o pierdere de timp soldata cu neplaceri mai mari dupa ! Din cate stiu acel vestit bec galben din bord la Opel se sesizeaza imediat si face pe nebunnu dand erori la ECU ...asta ca poate nu-i place cum trec gazele pe langa el...prea repede...mai stii? |
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 7th May 2024 - 01:58 PM |