IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

FARA CATALIZATOR SE RIDICA ????

This topic is about FARA CATALIZATOR SE RIDICA ????, the author, gabriel32493, wrote about: DOREM SA INTREB PE CEI CARE AU RENUNTAT LA CATALIZATOR CE OPERATIUNI TREBUIESC FACUTE SI BINEINTELES DACA AU SIMTIT IMBUNATATIREA PERFORMANTELOR ?? CH ... To read more just scroll down

 
Reply to this topicStart new topic
> FARA CATALIZATOR SE RIDICA ????
gabriel32493
post Sep 30 2004, 08:10 AM
Post #1


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 103
Joined: 14-September 04
From: Bucuresti
Member No.: 32.486



DOREM SA INTREB PE CEI CARE AU RENUNTAT LA CATALIZATOR CE OPERATIUNI TREBUIESC FACUTE SI BINEINTELES DACA AU SIMTIT IMBUNATATIREA PERFORMANTELOR ?? CHIAR DACA LA REVIZIILE TEHNICE NU MAI CORESPUNDE DIN PT.V. AL NOXELOR.

SUNT OMEGA 2000 16 V 136 cp
Go to the top of the page
 
+Quote Post
G e o r g e
post Sep 30 2004, 09:25 AM
Post #2


workaholic * * * * * *
******

Group: Moderator
Posts: 11.052
Joined: 4-August 03
From: Bucuresti
Member No.: 14.854



si gagica asta ce are de'a face cu catalizatorul ? ca vad ca are doar airbaguri.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Senator
post Sep 30 2004, 12:03 PM
Post #3


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 290
Joined: 26-September 04
Member No.: 33.250



Se taie catalizatorul de pe coloana de esapament cu un polizor unghiular si se inlocuieste cu o tzeava de acelasi diametru , nu e complicat.
Nu te sfatuiesc insa sa renunti la catalizator , nu vei castiga nimic la capitolul performante.....
Go to the top of the page
 
+Quote Post
G e o r g e
post Sep 30 2004, 02:03 PM
Post #4


workaholic * * * * * *
******

Group: Moderator
Posts: 11.052
Joined: 4-August 03
From: Bucuresti
Member No.: 14.854



cum nu castiga nimic ?

doar ca acele gaze evacuate sunt mai usor lansate spre posterior .

nu mai exista un hop in calea lor, drept urmare se exercita asupra pistoanelor o presiune scazuta , asa ca se castiga !

din cauza asta la raliuri nu au decat tevi laugh.gif pentru sunetul "sportiv" nu ?


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Senator
post Sep 30 2004, 06:58 PM
Post #5


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 290
Joined: 26-September 04
Member No.: 33.250



Hehe , ce frumos ar fi daca lucrurile ar fi asa simple........

Prin prezenta catalizatorului pe coloana de evacuare apare in mod normal un fenomen de stagnare a gazelor pe segmentul dintre motor si catalizator , fapt pentru care si temperatura e foarte mare pe aceasta portiune ( la turatii mari se poate inrosi !). Prin indepartarea catalizatorului acea stagnare dispare si odata cu asta scade si temperatura gazelor pe acea portiune.Problema e ca exact in aceasta zona se afla si sonda Lambda raspunzatoare de amestecul aer/benzina. Aceasta e proiectata sa functioneze la acel regim inalt de temperatura, pe care il au gazele atunci cand este montat catalizatorul.Neavand temperatura optima de functionare,gazele fiind mult mai reci , sonda va da o informatie eronata catre ECU acesta optand pentru amestec sarac !
Rezultatul va fi in mod logic defavorabil cresterii performantelor.

Pe de alta parte ai putea sa incerci , pentru ca nu stiu concret in cazul X20XEV cât de sarac va fi amestecul , poate va merge chiar acceptabil. :dontknow:


@George
Ai incercat vreodata sa demontezi coloana de evacuare de pe masina ta sa vezi ce se intampla? laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Evacuarea rapida si usoara a gazelor nu ajuta decat motoarelor concepute special pentru acest tip de evacuare !
Orice motor "civil" ,pe benzina , are nevoie sa intampine o oarecare rezistenta la evacuarea gazelor pentru a functiona optim , chiar si cele fara catalizator.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gabriel32493
post Oct 1 2004, 08:02 AM
Post #6


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 103
Joined: 14-September 04
From: Bucuresti
Member No.: 32.486



Pot da un exemplu clar, incontestabil, nu multa vreme in urma am avut o lada neagra preparata pentru rally, initial pentru experienta mea am mers cu motorul ei original 1,5 75 CP motor care a fost fiabil si usor de intretinut. Acest motor pierdea 30% (aprx)din putere daca nu avea esapamentul montat! Apoi am trecut la adaptarea unui BMW pe sasiul de lada a mers dupa mai multe dezamagiri, am adaptat suportii de motor, am prelungit bara de transmisie(cutia de Bmw este mai scurta chiar daca este in 5) si am adaptat flansa de cauciuc, ceva pe la aceeleratie, electrica si motorul de mana 2 a fost asezat.
A urmat o perioada in care 'jucaria' furniza niste senzatii superbe,
DE DOUA LUNI AM ABANDONAT-O LA TARA IN STARE DE FUNCTIONARE SI AM CUMPARAT OMEGA... CU 2 TONE IN SPATE NU TE MAI MISTI LA FEL..
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gabriel32493
post Oct 1 2004, 08:03 AM
Post #7


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 103
Joined: 14-September 04
From: Bucuresti
Member No.: 32.486



RETRE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gabriel32493
post Oct 1 2004, 08:07 AM
Post #8


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 103
Joined: 14-September 04
From: Bucuresti
Member No.: 32.486



REWT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
G e o r g e
post Oct 1 2004, 08:41 AM
Post #9


workaholic * * * * * *
******

Group: Moderator
Posts: 11.052
Joined: 4-August 03
From: Bucuresti
Member No.: 14.854



la cele mai multe masini , sonda lambda se alfa chiar pe "serpisorii" din fabrica , pe saxon. acolo si asa temperatura este foarte ridicata, asa ca nu vad problema. :roll:

probleme apar daca ai mai multe sonde, vezi Megane II, adica vreo 4 la numar si nu poti sa umbli decat la finala.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Senator
post Oct 2 2004, 12:54 AM
Post #10


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 290
Joined: 26-September 04
Member No.: 33.250



Intradevar greutatea masinii influenteaza in mod decisiv performantele , in cazul Opel-ului Omega B cu motor X20XEV e aproape o problema de submotorizare.Mai ales ca acelasi motor nu e foarte sprinten nici pe Opel Astra F (Gsi 16V) care e totusi o masina mult mai usoara.

In orice caz cu un V6 lucrurile ar sta altfel......cine stie poate te hotarasti sa schimbi motorul. :idea1:


@George
Sonda e plasata pe portiunea comuna aflata inaintea catalizatorului deci nu e chiar la iesirea din motor....
Diferenta de temperatura intre situatia cu si cea fara catalizator e considerabila !
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Iulian HondaFan
post Oct 2 2004, 04:45 PM
Post #11


specialist
******

Group: Membri
Posts: 4.583
Joined: 30-May 04
From: Honda World
Member No.: 26.577



intrebare ca sa inteleg si eu ce spui: ce inseamna motorul X20XEV ( e ecotecul de 2.2l? ca ala are aprox. 140CP) si care e Astra F/G?


--------------------
Civic Si 2007 2.0l DOHC iVTEC
Acura TL 2006 3.2l SOHC VTEC
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rai
post Oct 2 2004, 05:00 PM
Post #12


specialist
******

Group: Membri
Posts: 973
Joined: 7-January 04
From: Bayern,Germany
Member No.: 19.672



Imi plac raspunsurile si ma bucur ca unii stiu si mecanica buna,daca ar fii asa de simplu cu gazele ar fii bine dar nu e sunt multi senzori si tote sunt optimate intre ele.Deci daca dai toate jos si catalizatorul filtrele si evident sondele masina mai trebuie codata odata ca celalalte module nu stiu cum e fara.Un motor in ziua de azi e asa complicat cu electronica incat nici nu stiu daca nu ai ce iti trebuie masina ar mai merge bine.Iar cu raliurile e una toate sunt facute altfel dar in fine.


--------------------
Golf GTI
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Senator
post Oct 2 2004, 09:07 PM
Post #13


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 290
Joined: 26-September 04
Member No.: 33.250



Motorul X20XEV e Ecotec-ul de 2,0 16V cu 136 de CP prezent pe Astra F , Vectra B , Calibra si Omega B , iar Astra F si G sunt prima (-->1998) si respectiv a doua (1998-->2004) generatie de Opel Astra.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Florin43470
post Apr 16 2005, 07:28 PM
Post #14


perioada de proba


Group: Membri
Posts: 8
Joined: 28-March 05
From: Timisoara
Member No.: 43.463



Si eu am avut probleme cu catalizatorul la un Opel Vectra A, era infundat bine de tot si, din cauza asta, nu tragea mai deloc motorul. Am dat jos catalizatorul si am sudat o teava de acelasi diametru in locul lui. Am mers asa un timp, apoi am pus un catalizator universal nou (5 mil. lei) si apoi totul a mers beton, ca noua.

Fara catalizator, am constatat ca am avut:
- o putere un pic mai mare (tragea mai bine)- aprox. 5-10 CP ?!?
- un consum un pic mai mare de benzina, dar nu cu mult, aprox. 1L/100 Km.


--------------------
Opel Vectra A - 1.6i, 1992
Go to the top of the page
 
+Quote Post
costin43946
post Apr 16 2005, 11:44 PM
Post #15


novice
**

Group: Membri
Posts: 34
Joined: 4-April 05
From: Oltenita (Calarasi)
Member No.: 43.939



eu merg de un an fara catalizator si se simte.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
costin43946
post Apr 16 2005, 11:45 PM
Post #16


novice
**

Group: Membri
Posts: 34
Joined: 4-April 05
From: Oltenita (Calarasi)
Member No.: 43.939



pe o vectra a si are demaraj mult mai bun. :bash:
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gabriel44631
post Apr 18 2005, 11:49 AM
Post #17


novice
**

Group: Membri
Posts: 26
Joined: 14-April 05
From: Bucuresti
Member No.: 44.624



Landa a ramas la locul ei?

Nu zice ECU nimic la operatia asta?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
G e o r g e
post Apr 18 2005, 11:50 AM
Post #18


workaholic * * * * * *
******

Group: Moderator
Posts: 11.052
Joined: 4-August 03
From: Bucuresti
Member No.: 14.854



i se zice lambda ! de la litera greceasca cu acest nume.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gabriel44631
post Apr 19 2005, 10:03 AM
Post #19


novice
**

Group: Membri
Posts: 26
Joined: 14-April 05
From: Bucuresti
Member No.: 44.624



Bravo ma..george dar esenta unde este ? am intrebat ceva practic si ma trezesc cu profesoru' teoretician care-mi spune cum se scrie formula apei cand noi murim de sete ! Ca cam asa vine ! OK stiam si eu dar poate nu intodeauna te concentrezi la ce scrii sau mai faci si altceva !

Admit corectura !

Este clar ca nu pot incerca eliminarea catalizatorului ... de unul singur, poate fi o pierdere de timp soldata cu neplaceri mai mari dupa !

Din cate stiu acel vestit bec galben din bord la Opel se sesizeaza imediat si face pe nebunnu dand erori la ECU ...asta ca poate nu-i place cum trec gazele pe langa el...prea repede...mai stii?
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

2 User(s) are reading this topic (2 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 7th May 2024 - 01:58 PM