Help - Search - Members - Calendar
Full Version: FARA CATALIZATOR SE RIDICA ????
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Opel
gabriel32493
DOREM SA INTREB PE CEI CARE AU RENUNTAT LA CATALIZATOR CE OPERATIUNI TREBUIESC FACUTE SI BINEINTELES DACA AU SIMTIT IMBUNATATIREA PERFORMANTELOR ?? CHIAR DACA LA REVIZIILE TEHNICE NU MAI CORESPUNDE DIN PT.V. AL NOXELOR.

SUNT OMEGA 2000 16 V 136 cp
G e o r g e
si gagica asta ce are de'a face cu catalizatorul ? ca vad ca are doar airbaguri.
Senator
Se taie catalizatorul de pe coloana de esapament cu un polizor unghiular si se inlocuieste cu o tzeava de acelasi diametru , nu e complicat.
Nu te sfatuiesc insa sa renunti la catalizator , nu vei castiga nimic la capitolul performante.....
G e o r g e
cum nu castiga nimic ?

doar ca acele gaze evacuate sunt mai usor lansate spre posterior .

nu mai exista un hop in calea lor, drept urmare se exercita asupra pistoanelor o presiune scazuta , asa ca se castiga !

din cauza asta la raliuri nu au decat tevi laugh.gif pentru sunetul "sportiv" nu ?
Senator
Hehe , ce frumos ar fi daca lucrurile ar fi asa simple........

Prin prezenta catalizatorului pe coloana de evacuare apare in mod normal un fenomen de stagnare a gazelor pe segmentul dintre motor si catalizator , fapt pentru care si temperatura e foarte mare pe aceasta portiune ( la turatii mari se poate inrosi !). Prin indepartarea catalizatorului acea stagnare dispare si odata cu asta scade si temperatura gazelor pe acea portiune.Problema e ca exact in aceasta zona se afla si sonda Lambda raspunzatoare de amestecul aer/benzina. Aceasta e proiectata sa functioneze la acel regim inalt de temperatura, pe care il au gazele atunci cand este montat catalizatorul.Neavand temperatura optima de functionare,gazele fiind mult mai reci , sonda va da o informatie eronata catre ECU acesta optand pentru amestec sarac !
Rezultatul va fi in mod logic defavorabil cresterii performantelor.

Pe de alta parte ai putea sa incerci , pentru ca nu stiu concret in cazul X20XEV cāt de sarac va fi amestecul , poate va merge chiar acceptabil. :dontknow:


@George
Ai incercat vreodata sa demontezi coloana de evacuare de pe masina ta sa vezi ce se intampla? laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Evacuarea rapida si usoara a gazelor nu ajuta decat motoarelor concepute special pentru acest tip de evacuare !
Orice motor "civil" ,pe benzina , are nevoie sa intampine o oarecare rezistenta la evacuarea gazelor pentru a functiona optim , chiar si cele fara catalizator.
gabriel32493
Pot da un exemplu clar, incontestabil, nu multa vreme in urma am avut o lada neagra preparata pentru rally, initial pentru experienta mea am mers cu motorul ei original 1,5 75 CP motor care a fost fiabil si usor de intretinut. Acest motor pierdea 30% (aprx)din putere daca nu avea esapamentul montat! Apoi am trecut la adaptarea unui BMW pe sasiul de lada a mers dupa mai multe dezamagiri, am adaptat suportii de motor, am prelungit bara de transmisie(cutia de Bmw este mai scurta chiar daca este in 5) si am adaptat flansa de cauciuc, ceva pe la aceeleratie, electrica si motorul de mana 2 a fost asezat.
A urmat o perioada in care 'jucaria' furniza niste senzatii superbe,
DE DOUA LUNI AM ABANDONAT-O LA TARA IN STARE DE FUNCTIONARE SI AM CUMPARAT OMEGA... CU 2 TONE IN SPATE NU TE MAI MISTI LA FEL..
gabriel32493
RETRE
gabriel32493
REWT
G e o r g e
la cele mai multe masini , sonda lambda se alfa chiar pe "serpisorii" din fabrica , pe saxon. acolo si asa temperatura este foarte ridicata, asa ca nu vad problema. :roll:

probleme apar daca ai mai multe sonde, vezi Megane II, adica vreo 4 la numar si nu poti sa umbli decat la finala.
Senator
Intradevar greutatea masinii influenteaza in mod decisiv performantele , in cazul Opel-ului Omega B cu motor X20XEV e aproape o problema de submotorizare.Mai ales ca acelasi motor nu e foarte sprinten nici pe Opel Astra F (Gsi 16V) care e totusi o masina mult mai usoara.

In orice caz cu un V6 lucrurile ar sta altfel......cine stie poate te hotarasti sa schimbi motorul. :idea1:


@George
Sonda e plasata pe portiunea comuna aflata inaintea catalizatorului deci nu e chiar la iesirea din motor....
Diferenta de temperatura intre situatia cu si cea fara catalizator e considerabila !
Iulian HondaFan
intrebare ca sa inteleg si eu ce spui: ce inseamna motorul X20XEV ( e ecotecul de 2.2l? ca ala are aprox. 140CP) si care e Astra F/G?
Rai
Imi plac raspunsurile si ma bucur ca unii stiu si mecanica buna,daca ar fii asa de simplu cu gazele ar fii bine dar nu e sunt multi senzori si tote sunt optimate intre ele.Deci daca dai toate jos si catalizatorul filtrele si evident sondele masina mai trebuie codata odata ca celalalte module nu stiu cum e fara.Un motor in ziua de azi e asa complicat cu electronica incat nici nu stiu daca nu ai ce iti trebuie masina ar mai merge bine.Iar cu raliurile e una toate sunt facute altfel dar in fine.
Senator
Motorul X20XEV e Ecotec-ul de 2,0 16V cu 136 de CP prezent pe Astra F , Vectra B , Calibra si Omega B , iar Astra F si G sunt prima (-->1998) si respectiv a doua (1998-->2004) generatie de Opel Astra.
Florin43470
Si eu am avut probleme cu catalizatorul la un Opel Vectra A, era infundat bine de tot si, din cauza asta, nu tragea mai deloc motorul. Am dat jos catalizatorul si am sudat o teava de acelasi diametru in locul lui. Am mers asa un timp, apoi am pus un catalizator universal nou (5 mil. lei) si apoi totul a mers beton, ca noua.

Fara catalizator, am constatat ca am avut:
- o putere un pic mai mare (tragea mai bine)- aprox. 5-10 CP ?!?
- un consum un pic mai mare de benzina, dar nu cu mult, aprox. 1L/100 Km.
costin43946
eu merg de un an fara catalizator si se simte.
costin43946
pe o vectra a si are demaraj mult mai bun. :bash:
gabriel44631
Landa a ramas la locul ei?

Nu zice ECU nimic la operatia asta?
G e o r g e
i se zice lambda ! de la litera greceasca cu acest nume.
gabriel44631
Bravo ma..george dar esenta unde este ? am intrebat ceva practic si ma trezesc cu profesoru' teoretician care-mi spune cum se scrie formula apei cand noi murim de sete ! Ca cam asa vine ! OK stiam si eu dar poate nu intodeauna te concentrezi la ce scrii sau mai faci si altceva !

Admit corectura !

Este clar ca nu pot incerca eliminarea catalizatorului ... de unul singur, poate fi o pierdere de timp soldata cu neplaceri mai mari dupa !

Din cate stiu acel vestit bec galben din bord la Opel se sesizeaza imediat si face pe nebunnu dand erori la ECU ...asta ca poate nu-i place cum trec gazele pe langa el...prea repede...mai stii?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.