Zgomot suspect |
This topic is about Zgomot suspect, the author, masster, wrote about: mda... o noua problema. de circa o luna de zile, Felicia are un zgomot din zona motorului/cutiei de viteze, zgomot asemanator cu un angrenaj de roti d ... To read more just scroll down
Zgomot suspect |
Dec 17 2009, 12:03 AM
Post
#1
|
|
novice Group: Membri Posts: 24 Joined: 21-May 09 From: Bucuresti Member No.: 120.030 |
de circa o luna de zile, Felicia are un zgomot din zona motorului/cutiei de viteze, zgomot asemanator cu un angrenaj de roti dintate fara ungere (clăncănit). Zgomotul este aleator la 2-6 secunde si se manifesta DOAR cand motorul este rece. Zgomotul se aude atat la relanti, cat si dupa cuplarea vitezelor inferioare. Masina este intretinuta corect. Exista ulei la motor si cutia de viteze la nivelul optim. Eu personal banuiesc ca are legatura cu ambreiajul. Poate ca nu este corect reglata cursa, o fi lipit, etc... Voi ce credeti ? |
|
|
Dec 17 2009, 09:04 PM
Post
#2
|
|
Super Moderator Group: Moderator Posts: 8.261 Joined: 11-November 02 From: ORADEA Member No.: 7.754 |
Pare a fi o ungere precara sau ceva in genul... ai putea masura compresia dar nu sunt sigur ca este relevant neaparat. Totusi, daca astepti macar 5-10min inainte de a porni din loc, se mai aud aceste zgomote ?
-------------------- OCTAVIA 1.8T 4X4 - Powered by Dimsport, Milotec, Forge, EBC and Ferodo Racing ! Detalii despre masina mea si Skoda in general pe FORUMUL SKODA-CLUB ! Uneori Dumnezeu ne taie craca de sub picioare ca sa ne aducem aminte ca putem zbura. "What makes you wise in life is not the success, it's when you go down and come back" |
|
|
Dec 18 2009, 12:06 PM
Post
#3
|
|
novice Group: Membri Posts: 24 Joined: 21-May 09 From: Bucuresti Member No.: 120.030 |
Totusi, daca astepti macar 5-10min inainte de a porni din loc, se mai aud aceste zgomote ? daca motorul/cutia de viteze ajung la temperatura nominala, totul este OK. dar daca sunt reci, indiferent ca stau pe loc sau merg... zgomotul există. si asta nu e OK. sa aiba vreo importanta ca tin masina bagata in viteza a 2-a cand e parcata ? vara nu face nimic, doar de când e mai rece. observ ca ambreiajul se apasa greu inainte de a porni motorul. zgomotul poate fi asemuit si cu un rulment neuns... la care zornăie bilele când și când, până se unge. |
|
|
Dec 19 2009, 01:45 AM
Post
#4
|
|
Super Moderator Group: Moderator Posts: 8.261 Joined: 11-November 02 From: ORADEA Member No.: 7.754 |
-------------------- OCTAVIA 1.8T 4X4 - Powered by Dimsport, Milotec, Forge, EBC and Ferodo Racing ! Detalii despre masina mea si Skoda in general pe FORUMUL SKODA-CLUB ! Uneori Dumnezeu ne taie craca de sub picioare ca sa ne aducem aminte ca putem zbura. "What makes you wise in life is not the success, it's when you go down and come back" |
|
|
Dec 20 2009, 02:17 AM
Post
#5
|
|
novice Group: Membri Posts: 24 Joined: 21-May 09 From: Bucuresti Member No.: 120.030 |
|
|
|
Dec 21 2009, 01:50 AM
Post
#6
|
|
Super Moderator Group: Moderator Posts: 8.261 Joined: 11-November 02 From: ORADEA Member No.: 7.754 |
Atunci as indrazni sa zic ca volantul este OK, poate placa de presiune si/sau rulmentul de presiune sa fie uzate !
Totusi, nu-mi explic ZGOMOTUL LA RECE... -------------------- OCTAVIA 1.8T 4X4 - Powered by Dimsport, Milotec, Forge, EBC and Ferodo Racing ! Detalii despre masina mea si Skoda in general pe FORUMUL SKODA-CLUB ! Uneori Dumnezeu ne taie craca de sub picioare ca sa ne aducem aminte ca putem zbura. "What makes you wise in life is not the success, it's when you go down and come back" |
|
|
Dec 21 2009, 02:53 PM
Post
#7
|
|
novice Group: Membri Posts: 24 Joined: 21-May 09 From: Bucuresti Member No.: 120.030 |
Atunci as indrazni sa zic ca volantul este OK, poate placa de presiune si/sau rulmentul de presiune sa fie uzate ! Totusi, nu-mi explic ZGOMOTUL LA RECE... RECTIFICARE Ai avut dreptate. Zgomotul dispare daca apas ambreiajul. Ceea ce ma face sa cred ca in cutia de viteze este un corp strain, care este antrenat de vascozitatea uleiului la rece, apoi cand uleiul se incalzeste... sta mai cuminte pe fund. Bine... asta nu inseamna ca am habar despre ce corp, cum a aparut el acolo si daca parintii lui "stie" ... Oricum, vad ca nu sunt singur in suferinta. Pe forumul Briskoda (http://briskoda.net/forums/topic/145351-weird-gearboxclutch-rattling/) mai incearca cineva sa isi dea cu parerea, dar pe langa faptul ca troll-uie la greu, nu produc nimic. |
|
|
Dec 21 2009, 10:36 PM
Post
#8
|
|
Super Moderator Group: Moderator Posts: 8.261 Joined: 11-November 02 From: ORADEA Member No.: 7.754 |
In acest caz, sunt doua variante:
1= volant pe duca 2= de la uzura, un span din cutie s-a desprins si e particula libera prin uleiul din cutie In orice varianta, este necesara desfacerea ambreiajului si a cutiei de viteze, in aceasta ordine. De ce nu iti faci cont pe forumul Skoda ? Vezi link-ul din LOGO in semnatura mea. Bafta ! -------------------- OCTAVIA 1.8T 4X4 - Powered by Dimsport, Milotec, Forge, EBC and Ferodo Racing ! Detalii despre masina mea si Skoda in general pe FORUMUL SKODA-CLUB ! Uneori Dumnezeu ne taie craca de sub picioare ca sa ne aducem aminte ca putem zbura. "What makes you wise in life is not the success, it's when you go down and come back" |
|
|
Dec 22 2009, 12:03 PM
Post
#9
|
|
novice Group: Membri Posts: 24 Joined: 21-May 09 From: Bucuresti Member No.: 120.030 |
1= volant pe duca 2= de la uzura, un span din cutie s-a desprins si e particula libera prin uleiul din cutie o precizare, te rog, Doru... nu inteleg de ce te gandesti la volanta (si ce inseamna mai exact pe duca, si nu ma refer la cuvantul din dictionar) care este o piesa destul de masiva... s-ar putea adauga la lista de posibili suspecti chiar discul de ambreiaj ? care de departe e cel mai solicitat. si sper sa nu bat campii, dar parca are niste arcuri, care, nu-i asa, pot deveni șpan... |
|
|
Dec 22 2009, 07:29 PM
Post
#10
|
|
pilot Group: Membri Posts: 391 Joined: 3-January 08 From: St.Etienne Member No.: 115.952 |
Problema ta: kit de ambreiaj uzat si/sau volanta uzata
Din ce descrii tu este kitul de ambreiaj uzat il schimbi si gata. Succes. -------------------- Audi A4 1.8 aus Ingolstadt
________________________________________________ ,,Daca am comis o greseala, imi cer scuze. Sunt insa fericit ca nu trebuie sa merg la puscarie pentru asta. ,,(Dupa eliminarea sa la Finala Carling Cup, 2006) José Mourinho. _______________________________________________ |
|
|
Dec 23 2009, 02:23 AM
Post
#11
|
|
Super Moderator Group: Moderator Posts: 8.261 Joined: 11-November 02 From: ORADEA Member No.: 7.754 |
Masiva sau nu, piesa numita volant este in directa conlucrare cu ambreiajul...parerea mea este sa dai jos kitul ambreiaj si apoi sa privesti suprafata volantului. Vei avea probabil raspunsurile la problemele tale de acum !
-------------------- OCTAVIA 1.8T 4X4 - Powered by Dimsport, Milotec, Forge, EBC and Ferodo Racing ! Detalii despre masina mea si Skoda in general pe FORUMUL SKODA-CLUB ! Uneori Dumnezeu ne taie craca de sub picioare ca sa ne aducem aminte ca putem zbura. "What makes you wise in life is not the success, it's when you go down and come back" |
|
|
Dec 23 2009, 03:08 AM
Post
#12
|
|
novice Group: Membri Posts: 24 Joined: 21-May 09 From: Bucuresti Member No.: 120.030 |
@ iulian_1976
Eu nu as fi atat de catastrofist... si apropo, ai citit ca problema se manifesta doar LA RECE si chiar cand masina STA PE LOC ? In plus, masina trage perfect dupa 5 minute de incalzire. Nu zgomot, nu lipsă cuplu, nu tremurături, nimic... @ DORU Cineva de pe alt forum spune astfel: QUOTE Fiind legata DIRECT de temperatura motorului/cutiei de viteze, problema trebuie abordata pornind de la doua fenomene fizice: cea a modificării vâscozității uleiului si cea a dilatarii pieselor metalice. De aceea aș spune că poate fi vorba fie de: - bucșele/furcile care schimbă treptele uzate (care au joc) din cutia de viteze SAU - mecanismul de pârghii dintre schimbătorul de viteze și cutie SAU chiar un suport de motor, deoarece amândouă se află foarte aproape de evacuarea motorului Pare logic... |
|
|
Dec 23 2009, 06:45 PM
Post
#13
|
|
pilot Group: Membri Posts: 391 Joined: 3-January 08 From: St.Etienne Member No.: 115.952 |
...masster@ nici eu nu as fi castrofist insa tu spui un lucru care lamureste problema
Ai avut dreptate. Zgomotul dispare daca apas ambreiajul. Eu nu as fi atat de catastrofist... si apropo, ai citit ca problema se manifesta doar LA RECE si chiar cand masina STA PE LOC ? In plus, masina trage perfect dupa 5 minute de incalzire. Nu zgomot, nu lipsă cuplu, nu tremurături, nimic... In plus ,,doua fenomene fizice: cea a modificării vâscozității uleiului si cea a dilatarii pieselor metalice,, ...ceea ce spui tu are logica insa dupa mine problema ta are legatura cu o ,,chestie,, care la inceput la rece este descentrata apoi in timp se centreaza odata cu functionarea motorului ca sa completez zgomotul dispare daca apesi pe ambreiaj. Intuieste tu ,,chestia,, cu pricina care se invarte acolo . This post has been edited by iulian_1976: Dec 23 2009, 06:46 PM -------------------- Audi A4 1.8 aus Ingolstadt
________________________________________________ ,,Daca am comis o greseala, imi cer scuze. Sunt insa fericit ca nu trebuie sa merg la puscarie pentru asta. ,,(Dupa eliminarea sa la Finala Carling Cup, 2006) José Mourinho. _______________________________________________ |
|
|
Dec 24 2009, 12:25 AM
Post
#14
|
|
Super Moderator Group: Moderator Posts: 8.261 Joined: 11-November 02 From: ORADEA Member No.: 7.754 |
Si eu inclin tot spre volant...cu toate ca nu as exclude si varianta ambreiaj. Sansele sa faci manopera degeaba pt a ajunge la disc si volant sunt mici...cred ca ele isi vor arata uzura...
-------------------- OCTAVIA 1.8T 4X4 - Powered by Dimsport, Milotec, Forge, EBC and Ferodo Racing ! Detalii despre masina mea si Skoda in general pe FORUMUL SKODA-CLUB ! Uneori Dumnezeu ne taie craca de sub picioare ca sa ne aducem aminte ca putem zbura. "What makes you wise in life is not the success, it's when you go down and come back" |
|
|
Dec 26 2009, 12:13 AM
Post
#15
|
|
novice Group: Membri Posts: 24 Joined: 21-May 09 From: Bucuresti Member No.: 120.030 |
Si eu inclin tot spre volant...cu toate ca nu as exclude si varianta ambreiaj. Sansele sa faci manopera degeaba pt a ajunge la disc si volant sunt mici...cred ca ele isi vor arata uzura... cam la cati kilometri este necesara schimbarea ambreiajului, respectiv a volantei ? in conditiile in care masina a fost utilizata normal, adica fara curse de raliu, fara supraincarcari sau off-road nu vreau decat o medie aproximativa. |
|
|
Dec 26 2009, 02:40 PM
Post
#16
|
|
Super Moderator Group: Moderator Posts: 8.261 Joined: 11-November 02 From: ORADEA Member No.: 7.754 |
Greu de dat un verdict clar in km rulati, pt ca depinde mult de stilul de mers. Totusi, in mod normal, daca si piesele au fost fara defecte ascunse, ar trebui sa poti rula un volant O VIATA - adica cam cat masina. In privinta ambreiajului, de obicei discul cedeaza primul (macar 80.000km). Placa si rulmentul presiune...cam la fel. De aceea se schimba si impreuna de obicei.
-------------------- OCTAVIA 1.8T 4X4 - Powered by Dimsport, Milotec, Forge, EBC and Ferodo Racing ! Detalii despre masina mea si Skoda in general pe FORUMUL SKODA-CLUB ! Uneori Dumnezeu ne taie craca de sub picioare ca sa ne aducem aminte ca putem zbura. "What makes you wise in life is not the success, it's when you go down and come back" |
|
|
Sep 14 2010, 01:38 AM
Post
#17
|
|
novice Group: Membri Posts: 24 Joined: 21-May 09 From: Bucuresti Member No.: 120.030 |
dupa inlocuirea setului de ambreiaj cu unul nou (era destul de uzat) si verificarea starii bune a volantului, zgomotul a ramas bine mersi in continuare...
nu-mi vine alta idee decat unul sau ambii rulmentii uzati la arborele primar al cutiei de viteze... |
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 6th May 2024 - 05:07 AM |