Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Zgomot suspect
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Skoda > Favorit/Felicia
masster
mda... o noua problema.
de circa o luna de zile, Felicia are un zgomot din zona motorului/cutiei de viteze, zgomot asemanator cu un angrenaj de roti dintate fara ungere (clăncănit).
Zgomotul este aleator la 2-6 secunde si se manifesta DOAR cand motorul este rece.
Zgomotul se aude atat la relanti, cat si dupa cuplarea vitezelor inferioare.
Masina este intretinuta corect. Exista ulei la motor si cutia de viteze la nivelul optim.

Eu personal banuiesc ca are legatura cu ambreiajul. Poate ca nu este corect reglata cursa, o fi lipit, etc...

Voi ce credeti ?
DORU
Pare a fi o ungere precara sau ceva in genul... ai putea masura compresia dar nu sunt sigur ca este relevant neaparat. Totusi, daca astepti macar 5-10min inainte de a porni din loc, se mai aud aceste zgomote ?
masster
QUOTE (DORU @ Dec 17 2009, 09:04 PM) *
Totusi, daca astepti macar 5-10min inainte de a porni din loc, se mai aud aceste zgomote ?

daca motorul/cutia de viteze ajung la temperatura nominala, totul este OK.
dar daca sunt reci, indiferent ca stau pe loc sau merg... zgomotul există.
si asta nu e OK.

sa aiba vreo importanta ca tin masina bagata in viteza a 2-a cand e parcata ? vara nu face nimic, doar de când e mai rece.
observ ca ambreiajul se apasa greu inainte de a porni motorul.
zgomotul poate fi asemuit si cu un rulment neuns... la care zornăie bilele când și când, până se unge.
DORU
Daca apesi ambreiajul cand e rece, fara sa angajezi tr. I, zgomotul se atenueaza ?
masster
QUOTE (DORU @ Dec 19 2009, 01:45 AM) *
Daca apesi ambreiajul cand e rece, fara sa angajezi tr. I, zgomotul se atenueaza ?

nu
DORU
Atunci as indrazni sa zic ca volantul este OK, poate placa de presiune si/sau rulmentul de presiune sa fie uzate !
Totusi, nu-mi explic ZGOMOTUL LA RECE...
masster
QUOTE (DORU @ Dec 21 2009, 01:50 AM) *
Atunci as indrazni sa zic ca volantul este OK, poate placa de presiune si/sau rulmentul de presiune sa fie uzate !
Totusi, nu-mi explic ZGOMOTUL LA RECE...

RECTIFICARE
Ai avut dreptate. Zgomotul dispare daca apas ambreiajul.
Ceea ce ma face sa cred ca in cutia de viteze este un corp strain, care este antrenat de vascozitatea uleiului la rece, apoi cand uleiul se incalzeste... sta mai cuminte pe fund. Bine... asta nu inseamna ca am habar despre ce corp, cum a aparut el acolo si daca parintii lui "stie" smile.gif...
Oricum, vad ca nu sunt singur in suferinta. Pe forumul Briskoda (http://briskoda.net/forums/topic/145351-weird-gearboxclutch-rattling/) mai incearca cineva sa isi dea cu parerea, dar pe langa faptul ca troll-uie la greu, nu produc nimic.
DORU
In acest caz, sunt doua variante:

1= volant pe duca
2= de la uzura, un span din cutie s-a desprins si e particula libera prin uleiul din cutie

In orice varianta, este necesara desfacerea ambreiajului si a cutiei de viteze, in aceasta ordine.

De ce nu iti faci cont pe forumul Skoda ? Vezi link-ul din LOGO in semnatura mea.

Bafta !
masster
QUOTE (DORU @ Dec 21 2009, 10:36 PM) *
1= volant pe duca
2= de la uzura, un span din cutie s-a desprins si e particula libera prin uleiul din cutie

o precizare, te rog, Doru...
nu inteleg de ce te gandesti la volanta (si ce inseamna mai exact pe duca, si nu ma refer la cuvantul din dictionar) care este o piesa destul de masiva...
s-ar putea adauga la lista de posibili suspecti chiar discul de ambreiaj ? care de departe e cel mai solicitat. si sper sa nu bat campii, dar parca are niste arcuri, care, nu-i asa, pot deveni șpan...
iulian_1976
Problema ta: kit de ambreiaj uzat si/sau volanta uzata
Din ce descrii tu este kitul de ambreiaj uzat il schimbi si gata.
Succes.
DORU
Masiva sau nu, piesa numita volant este in directa conlucrare cu ambreiajul...parerea mea este sa dai jos kitul ambreiaj si apoi sa privesti suprafata volantului. Vei avea probabil raspunsurile la problemele tale de acum !
masster
@ iulian_1976
Eu nu as fi atat de catastrofist... si apropo, ai citit ca problema se manifesta doar LA RECE si chiar cand masina STA PE LOC ? In plus, masina trage perfect dupa 5 minute de incalzire. Nu zgomot, nu lipsă cuplu, nu tremurături, nimic...

@ DORU

Cineva de pe alt forum spune astfel:
QUOTE
Fiind legata DIRECT de temperatura motorului/cutiei de viteze, problema trebuie abordata pornind de la doua fenomene fizice: cea a modificării vâscozității uleiului si cea a dilatarii pieselor metalice. De aceea aș spune că poate fi vorba fie de:

- bucșele/furcile care schimbă treptele uzate (care au joc) din cutia de viteze SAU
- mecanismul de pârghii dintre schimbătorul de viteze și cutie SAU chiar un suport de motor, deoarece amândouă se află foarte aproape de evacuarea motorului

Pare logic...

iulian_1976
...masster@ nici eu nu as fi castrofist insa tu spui un lucru care lamureste problema thumbsup.gif

QUOTE (masster @ Dec 21 2009, 12:53 PM) *
Ai avut dreptate. Zgomotul dispare daca apas ambreiajul.
Eu nu as fi atat de catastrofist... si apropo, ai citit ca problema se manifesta doar LA RECE si chiar cand masina STA PE LOC ? In plus, masina trage perfect dupa 5 minute de incalzire. Nu zgomot, nu lipsă cuplu, nu tremurături, nimic...


In plus ,,doua fenomene fizice: cea a modificării vâscozității uleiului si cea a dilatarii pieselor metalice,,
...ceea ce spui tu are logica insa dupa mine problema ta are legatura cu o ,,chestie,, care la inceput la rece este descentrata apoi in timp se centreaza odata cu functionarea motorului ca sa completez zgomotul dispare daca apesi pe ambreiaj.
Intuieste tu ,,chestia,, cu pricina care se invarte acolo . thumbsup.gif
DORU
Si eu inclin tot spre volant...cu toate ca nu as exclude si varianta ambreiaj. Sansele sa faci manopera degeaba pt a ajunge la disc si volant sunt mici...cred ca ele isi vor arata uzura...
masster
QUOTE (DORU @ Dec 24 2009, 12:25 AM) *
Si eu inclin tot spre volant...cu toate ca nu as exclude si varianta ambreiaj. Sansele sa faci manopera degeaba pt a ajunge la disc si volant sunt mici...cred ca ele isi vor arata uzura...

cam la cati kilometri este necesara schimbarea ambreiajului, respectiv a volantei  ?
in conditiile in care masina a fost utilizata normal, adica fara curse de raliu, fara supraincarcari sau off-road smile.gif


nu vreau decat o medie aproximativa.

DORU
Greu de dat un verdict clar in km rulati, pt ca depinde mult de stilul de mers. Totusi, in mod normal, daca si piesele au fost fara defecte ascunse, ar trebui sa poti rula un volant O VIATA - adica cam cat masina. In privinta ambreiajului, de obicei discul cedeaza primul (macar 80.000km). Placa si rulmentul presiune...cam la fel. De aceea se schimba si impreuna de obicei.
masster
dupa inlocuirea setului de ambreiaj cu unul nou (era destul de uzat) si verificarea starii bune a volantului, zgomotul a ramas bine mersi in continuare...  blink.gif

nu-mi vine alta idee decat unul sau ambii rulmentii uzati la arborele primar al cutiei de viteze...

This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2020 Invision Power Services, Inc.