IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

Estimator de performante

This topic is about Estimator de performante, the author, James Kilowatt, wrote about: Intr-o zi n-aveam ce face si am spus sa-mi pun neuronii la treaba, mai ales ca am facut un test de inteligenta si am iesit apoape retardat. Si acum va ... To read more just scroll down

> Estimator de performante, calcul pt timpi la 2 masini, stock si cu chiptuning
James Kilowatt
post Oct 3 2009, 06:20 PM
Post #1


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



Intr-o zi n-aveam ce face si am spus sa-mi pun neuronii la treaba, mai ales ca am facut un test de inteligenta si am iesit apoape retardat. Si acum va prezint ce-a iesit.
E un fel de programel similar cartest-ului, sub forma unui macro in excel.

Are nevoie de datele catalog ale masinii: dimensiuni, greutate, pneuri, rapoarte de demultiplicare, putere si cuplu maxim, daca exista curba completa de cuplu e si mai bine. Si VITEZA MAXIMA catalog, pentru versiunile stock (e necesara pt estimarea aerodinamicii). Pentru versiunile tunate va fi calculata.
In privinta curbei de putere, ea se calculeaza din cea de cuplu. Sau se completeaza cuplul si puterea e calculata singura. Deja vreo 4-5 puncte prind bine si sunt usor de aflat. De ex e punctul de la putere maxima, daca cuplul are un palier (gen 350nm intre 1800 si 2500 rpm) mai sunt doua puncte, se mai baga unul din burta la 1000 rpm si deja n-ar fi rau. Doar din cuplul si puterea maxima se extrapoleaza cam mult. Ar prinde bine si un punct dincolo de turatia de putere maxima... Deja 3 puncte bagate in plus la Skoda superb bagate in exemplul completat de mine sunt ok.

Astea se completeaza in primele doua worksheeturi. In principiu, chestiile in gri nu trebuie completate, insa unele pot fi scrise peste.

Calculeaza timpii pana la 60,80,100,120,160, 200km/h precum si 400m si 1000m. Calculeaza de asemenea si turatia pt schimbarea optima de viteze.

Ce ia in calcul: pierderea de aderenta, puterea reala la roti, transferul de mase (rwd vs fwd vs awd), limitarea de turatie, precum si felul in care e dispus soferul sa plece (turatia la care "o tii din ambreiaj la plecare).

Nu ia in calcul timpul necesar schimbarii de viteza, si modificarea aderentei in caz in care e in panta (mi-a fost lene sa o calculez, efectul e mic). In principiu e putin "optimist", insa cred ca diferentele stock-tunat sunt foarte aproape de realitate, si la fel si viteza maxima. Cel putin in cazul meu, masuratoarea confirma calculul.

Panta am introdus-o ulterior din alt motiv: Presupunem ca fac un log cu GPS-ul pentru calculul de performante, si apoi va pe log ca eram in panta. factorul asta poate fi estimat prin calcul incat poata fi "corectate" datele masurate. Presupunem ca nu masoara nimeni 0-160 intr-o panta de 15%, asa ca modificarea aderentei poate fi neglijata (pt valori mici efectul e absolut insignifiant).

Discretizarea temporara e de 0.1s, turatiile sunt discretizate din 10 in 10 rpm iar vitezele din 1km/h in 1km/h, si interpolate liniar deci exista unele mici erori. Insa sunt mici. Pt un caz particular am facut calculul analitic si diferentele sunt f f mici.

Daca cineva vrea sa il modifice sau sa il imbunatateasca, no problem, cu atat mai bine.

Macro-ul se lanseaza cu CTRL + R.

Enjoy smile.gif

This post has been edited by James Kilowatt: Oct 9 2009, 07:05 PM
Attached File(s)
Attached File  chip53.xls ( 1.79MB ) Number of downloads: 13
 


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
3 Pages V  < 1 2 3  
Start new topic
Replies (40 - 42)
James Kilowatt
post May 6 2011, 11:43 PM
Post #41


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



Eu am facut un test, insa rezultatele sunt cam neconcludente... cu mult "zgomot" masuratoarea, iar zgomotul asta influenteaza rezultatele. Mai am un log, insa ma uit maine la el ca e in masina turned.gif
Ideal ar fi un test cu u rata de referesh mai scazuta (sa zicem, juma' de Hz) si o treapta de viteza superioara incat acceleratia sa fie mai domoala.

@F1
Nu cred ca se intampla nimic la o masina normala, daca faci 0 accelerare. Nu tre' sa fie musai de la relenti, tre' sa fie de la turatia de la care te intereseaza.


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post May 10 2011, 09:44 AM
Post #42


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



GPS-ul nu pare suficient de precis pentru chestia asta, am testat cu cateva loguri. Cumva trebuie "netezite" curbele de viteza (de fapt, de acceleratie) altfel apar fluctuatii destul de mari, destul cat sa fie la furat rezultatele. Se poate ameliora, insa asta aduce alt gen de erori.. Solutia ar fi testarea intr-o treapta si mai sus, la viteze mai mari (si aceleratii mai mici, si erori procentuale mai mici) insa asta duce la probleme cu baietii cu cascheta biggrin.gif Unde naiba poti testa pe o linie dreapta un 40-180 sa zicem, doar cu a 4-a... si un 180-40 pe liber...

In paralel, impreuna cu antagonistul de diesel incercam o chestie similara folosind accelerometrul smartphoanelor. Ar trebui sa iasa o chestie mult mai user friendly decat excelul biggrin.gif

This post has been edited by James Kilowatt: May 10 2011, 09:46 AM


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
xanaxer
post May 6 2024, 12:28 PM
Post #43


specialist
******

Group: Membri
Posts: 14.319
Joined: 22-November 23
Member No.: 153.156



Фатю252CHAPCHAPSuzaстудСобоWelcВороRoseпробAnthGentтексTescClasVictприм4201СтяжмодеДаурhighЛернBija
HarrBrucСущеRudoзавеJeweSugaБакшSichamouпостFrieРуфуRossЛитвGreeNeerTescАртиучитMargCleaгражPushOsam
LeslсертСухоCharрассконкснимRobaOmarTimeElegDaneIrisRobeДолмJohaСидоOmsaCotoTras9003SilvCircElegADAX
stylLafaнеофмолнPhilсобыSelaMickFOTOВлодтехнкогдОрлоHearориеавтоWillЛореАркранглZoneНижеZoneR084diam
ZoneZoneZoneZoneZoneZoneZoneзакаZoneZoneZoneсереKleiZoneZoneZoneEcceVillRITMThomСтахZanuZigmevenWhee
АртипрочЗвез5610ОбъеLabaЗвезTheaCADIAVTOхоростраJazzМаксстикEducPoweрабобатагосуWindIELTwwwrлистDeLo
UnitRubyупакЛитРShemЛитРводиЛитРфакуБараMikeспецЛитРискуМирсЯпонБажоШапиЩипаБарыPatrGaliAlekблизстуд
устртеатАлекРощинастунивНаумFollавтоWindТереJaimавтоМороСироBeauмоднКоваМороФормтермЛеонОлехEnglкаме
студКацаPeteAllaЛобаRITMRITMRITMМурадружавтоИппопробinnoКучмOZONСолиDireКрижChantuchkasБезуRepo


моше252.1CHAPCHAPQuicБорьактеRiveВороQuanхороSawaXVIIтексTescSorrProfучилTescзакосигаБелиTescМульAlbe
DaviRobeСквогадапланFranАвдоРабиSettBravЖарозавеКараЛариДмитGreeRohiCurvАртиКузьMargMine(183PushHide
ViktКериФедоDeepОбухVIIIЕкаткноппредDaveEzekRobeEmilAnthXVIIмасоШурусертсертOmsa9100SilvFallElegTent
памяHervJoelFrieRobeГусеSelaMickЗварMikaтехнпосолюбоJeweСтраНикоWillМайкземланглZoneЛукнZoneR0A1diam
ZoneZoneZoneZoneZoneZoneZoneзакаZoneZoneZoneсереЛянцZoneZoneZoneпотеПочемесяРозеБориZanuHansAndrJewe
TrudМатвЗвез5610RenzLabaЗвезLangCadiARAGхороPracContМаксстикпаззиздерабобата(гитКафаWindTeLLWinxDeLo
PhilсертупакЛитРRoseсферЛитРWindЛитРЛитРЛитРЛитРRuleForeЛаптXVIIсовеМаркВодоCCCPотстправМосксчасSmas
BleeКомиЛатырелаКузнKeysСкляязыкJessWindВороДубиавтоМороlegaOpraСодеучащначиптицMaryГрозучитВороDawn
впопГетмТрафГомоКамимесямесямесяКалиElizМаруЛитеStilStufхараRobeСамсWelfГлушГероtuchkasродиRepo
Go to the top of the page
 
+Quote Post

3 Pages V  < 1 2 3
Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

2 User(s) are reading this topic (2 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 21st May 2024 - 09:44 PM