IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

Estimator de performante

This topic is about Estimator de performante, the author, James Kilowatt, wrote about: Pai deja rezultatele sunt plauzibile, nu sunt deloc departe de ce-ai masurat. Ar prinde bine un dyno mai precis. La genul asta de calcul conteaza si c ... To read more just scroll down

3 Pages V  < 1 2 3 >  
Reply to this topicStart new topic
> Estimator de performante, calcul pt timpi la 2 masini, stock si cu chiptuning
James Kilowatt
post Oct 6 2009, 10:50 PM
Post #21


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.657
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



Pai deja rezultatele sunt plauzibile, nu sunt deloc departe de ce-ai masurat.
Ar prinde bine un dyno mai precis. La genul asta de calcul conteaza si cum arata curba de putere intre varful de putere maxima si limitare, iar acolo le-am cam bagat din burta.
Valoarea in sine nu cred ca e neaparat precisa la zecime de secunda (ajunge sa schimbi vitezele in 0.5s in loc de 0.4 ca sa explice diferenta pe 400m), insa cred ca diferenta stoc-tunata e destul de precisa.


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
f1anatic
post Oct 8 2009, 04:57 PM
Post #22


Subaru Anti-Hero
******

Group: Moderator
Posts: 5.323
Joined: 13-May 04
From: F 1 World
Member No.: 25.368



QUOTE (James Kilowatt @ Oct 6 2009, 12:25 PM) *
PS
Corectat doua mici bug-uri la versiunea cu schimbari de viteza (afisat vmax la versiunea "full" si alinatul liniilor la rezultate la versiunea light). Rezultatele nu sunt influentate


@F1anatic
Mai e o diferenta fundamentala fata de cartest: La cartest tu dai coeficientul aerodinamic, si el calculeaza viteza maxima, la mine dai viteza maxima la varianta stock din catalog si isi calculeaza singur coeficientul aerodinamic pe care il foloseste apoi la varianta tunata. Avantajul este ca nu risti sa bagi date aiurea. Unii dau coeficientul aerodinamic incluzand aria frontala, altii fara, unii o dau considerand puterea in CP si viteza in m/s, altii in kw si m/s.... La mine nu-ti mai bati capul sa te intrebi daca e corecta informatia sau in ce unitati de masura e, bagi doar dyno-ul si vmax "oficiale" si gata.


Pai nu e bine. Pt ca daca iti spuneam ca LGT are viteza max 135 mile STOCK pe ora imi trageai un coeficient aerodynamic de usa de garaj. Era stock limitata la 135. Asa nestock-ata merge spre 160-165 si se datoreaza NU puterii; NU aerodinamicii ci rapoartelor de transmisie. Cd la mine este 0.28 sau 0.29 iti spun exact ; mai bun ca la Corvetturile de la inceputul mileniului. Iar daca ma compari cu un M5, masina mea este mai micuta si mai rafinata, (CA VOLUM si PROIECTIE IN 2-D) iar alea au Cd = 0.31 . Si cu toate astea stock/per stock , ca viteza maxima m-ar face muci, si nu neaparat penru ca au 500 cp (ca au si masa pe masura) ci pt ca nu sint limitate ca si mine la 135; si au alte raporate de transmisie. Nu m-am uitat sincer cum le-ai calculat; dar daca te bazezi pe viteza maxima, nu cred ca ....calculezi corect. Ca sa nu mai spunem ca uite masina lui Giorgio adica un STi are un Cd de 0.34 iar Final Gear x 6th Gear = da o valoare cam egala cu la mine Final Gear x 5th Gear. Si sint limitate la fel la viteza maxima.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Oct 8 2009, 06:36 PM
Post #23


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.657
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



E adevarat, viteza limitata electronic (sau prin cut-off la redline) baga erori in calcul, in sensul ca se supraestimeaza coeficientul aerodinamic. E cazul la masina ta, a lu' Halba sau la scuterul meu (inainte sa-i scot limitarea electronica biggrin.gif)

Insa in cazul in care viteza e limitata de cutia de viteze, calculul e corect in masura in care si curba de putere e corecta in zona aia (si nu e la redline, chiar daca e in zona in care puterea scade). Si poti folosi jucaria asta sa iti alegi un pneu mai bun care sa iti sporeasca viteza maxima...ar putea fi mai mare, sau mai mic, nu e regula. Sau si una si alta (ar fi la unele masini la care Vmax nu se obtine in ultima treapta de viteza, de obicei benzinare cu motoare mici).

Coeficientul ala aerodinamic ar putea fi bun, as fi putut reface cartestul... cu conditia sa imi spui si aria frontala, sau daca e sau nu inclusa. Si in ce unitati de masura e calculat. Coeficientul aerodinamic nu e adimensional, ci are dimensiunea unei densitati. Daca un nene il calculeaza in kile/m3 si alt nene in lbs/ft3 e asrpu. Sau daca un nene considera P=Cx x Sfrontal x V^3 iar alt nene fara S frontal (adica unii dau ce se cheama Cx, iar altii Cd). Sau un nene il calculeaza cu P in CP, si alt nene cu P in kW. E atata varza in chestia asta incat prefer sa il calculez singur plecand de la viteza maxima, presupunand ca e "naturala" si nu impusa electronic.

In plus pt masini "uzuale" gen Hyundai Getz, Kia Ceed si alte alea fie nu gasesti un coeficient aerodinamic, fie gasesti prea multe si nu stii care-i cel corect.


Oricum, cum ziceam in primul mesaj, nu am pus copyright pe mecanica de clasa a IX-a smile.gif Fiecare poate modifica dracia cum ii tuna, nu ma supar smile.gif

De ex, ca sa se introduca Cx-ul x Sfrontal in loc sa se calculeze, se modifica cateva linii de cod. Partea asta

cx(1) = (pmax(1, Int(vmax(1) * 3.6)) / (vmax(1) * vmax(1) * vmax(1)))
cx(3) = (pmax(3, Int(vmax(3) * 3.6)) / (vmax(3) * vmax(3) * vmax(3)))
cx(2) = cx(1)
cx(4) = cx(3)
Sheets("car1").Select
Range("c12") = cx(1)
Range("I12") = cx(2)
Sheets("car2").Select
Range("c12") = cx(3)
Range("I12") = cx(4)


Devine

Sheets("car1").Select
cx(1) = Range("c12")
cx(2)=cx(1)
sau cx(2)=range("I12")
Sheets("car2").Select
cx(3) = Range("c12")
cx(4) = cx(3)
sau cx(4)=range("I12")

Calculele sunt facute in cu unitatile de masura SI.

This post has been edited by James Kilowatt: Oct 8 2009, 06:52 PM


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Oct 9 2009, 07:00 PM
Post #24


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.657
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



Apropo de fizica de-a 9-a, e prea grea pentru mine... era bulit transferul de mase. Deh, echilibrul e prea complicat pt un prostan ca mine.

Am corectat.... si cu ocazia asta am mai afisat niste chestii in plus si am "unificat" cele doua variante, full si light. In plus, am ameliorat si precizia (o chestie de interpolare a puterii disponibile).

Versiunea asta are discretizarea temporara de 0.002s ca si cea light, insa face si diagramele (chiar daca mai grosiere ca sa nu devina prea lent).

In alta ordine de idei, am gasit ca pe uscat coeficientul de frecare e intre 0.85 si 1, 0.85 la pneuri noi si in jur de 1 la cele uzate (spre slick). Am facut niste calcule cu 0.9 si rezultatele sunt interesante.
Attached File(s)
Attached File  chip53.xls ( 1.79MB ) Number of downloads: 14
 


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post May 14 2010, 09:55 AM
Post #25


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.657
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



Asta e varianta noua, ceva mai completa si mai complexa decat cea anterioara.
Asta e in stare sa ia in calcul SI curba de pierderi de putere in transmisie masurata, facand ipoteza ca e dependenta de viteza. Poate functiona si "clasic", cu procentajul ala.
In cazul in care se baga curba masurata, procentajul se baga 0. Si se ruleaza solverul din add-in pentru fiecare din cele doua masini ca sa minimizeze R31 modificand T-U33, si apoi macroul cu CTRL+R. Daca se sterg valorile Q-V31 se poate baga procentajul de pierderi si functioneaza "clasic".

Asta e putin optimist fata de masuratori, insa ramane la 0,1-0,2s de eroare. Poate cu STIG la volan as putea masura ce calculeaza asta biggrin.gif

Si ca o mica curiozitate.... asta calculeaza un coef aerodinamic de 0.276. La varianta greenline cica ar fi 0.28... cred totusi ca e vb doar de o coincidenta. Ce calculez eu de fapt e coeff-ul aero X aria frontala, nu doar coeficientul aero pur. Insa cum ziceam si mai devreme, cu coeficientii astia e cam varza, ca nu stii niciodata ce includ si in ce unitati de masura e dat...

LE
Carfolio zice "drag coefficient" 0,3. Asta include Cx-ul si aria frontala. Eu zic 0,276, incluzand aceleasi lucruri. Zic eu ca sunt destul de apropiate, avand in vedere ca una e probabil cifra de marketing si a doua obtinuta empiric din niste date aproximative (aka performantele din catalog). Oricum, inainte sa iau in calcul in felul asta pierderile de putere din transmisie, "drag coefficient" imi iesea pe la 0,44, aka mult mai aberant... ceea ce ma face sa cred ca pierderile astea de putere nu-s asa aberante.

This post has been edited by James Kilowatt: May 14 2010, 12:53 PM
Attached File(s)
Attached File  chip6_tsi_stock_t7500.xls ( 1.1MB ) Number of downloads: 14
 


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mariustom
post Sep 19 2010, 09:35 PM
Post #26


Păcat de acest forum ...
******

Group: Moderator
Posts: 4.288
Joined: 26-March 05
From: D
Member No.: 43.171



Ce părere aveți de TurboGauge III la prețul de aproape 150 E ???
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post May 4 2011, 07:34 AM
Post #27


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.657
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



Cu ocazia apropierii Euroringului, am mai ouat doua mici exceluluri, deocamdata in faza beta:

- dynoGPS. Pentru asta trebuie facute doua masuratori, una de accelerare si una de decelerare libera. Cea de accelerare intr-o treapta de viteza, sa zicem 3, intre 1000 si redline. Cea de decelerare (pe liber) poate fi facuta si din mai multe bucati, important e sa fie cam in acelasi interval de viteza si cat mai lunga.
Va calcula apoi curba de putere la roti, cea de pierderi totale de putere, si pe care va estima si o descompunere putin cam teoretica intre pierderi aero si pierderi de rulare + mecanice (fara o parte din cutie insa). Va putea deci estima si puterea la flasa, cu precizarea ca o parte din pierderile din cutie sunt ignorate, insa oricum nici pe dyno treaba nu e perfect riguroasa, si in plus pe dyno nu sunt luate in calcul pierderile de rulare din spate.

Din cate stiu exista o aplicatie pt android care face chestia asta, insa am preferat sa-l fac din nou pentru a putea vedea exact ce si cum e estimat, si pentru a putea folosi decelerarea libera ca data de intrare in loc de o estimare aero, care zic eu ca ar fi mai eronata. Vreau sa stiu exact ipotezele si calculele din spate, in loc sa folosesc o "cutie neagra" in care nu stiu ce intra si ce iese.

-CantarGPS. Asta nu stiu cat e de util pentru toata lumea, pentru ca in Ro din cate stiu se cantareste masina la ITP. La mine nu e cazul, si tare as vrea sa stiu cate kile are.
Are nevoie de o curba de accelerare (de fapt, doar de un punct de pe ea) din excelu' de mai sus, si de inca una in aceleasi conditii, insa cu 4 antagonisti pasageri suplimentari in masina. Cu cat mai adevarati antagonistii, cu atat mai bine. Daca fiecare are peste 0.1t e perfect.
La asta e importanta precizia, si a masuratorii accelatiei, si a greutatii antagonistilor. Pentru testul asta caut 4 voluntari pe aerodromul de la euroring...

De fapt, din cele doua se poate face numai unul, intrucat datele folosite sunt foarte asemanatoare. O sa mai lucrez la el, important e insa sa obtin la euroring niste masuratori valabile, si apoi eventual excelu' mai poate fi rafinat ulterior.

LE
De fapt, le voi reuni sigur. Avand un set complet de date (curbe de accelerare si de decelerare, cu si fara antagonisti la bord) jucarica se va putea auto-valida. Voi putea ghici daca calculele/modelul fizic sunt corecte, daca greutatea estimata e corecta, daca masuratorile sunt coerente, etc. In cazul in care erorile sunt prea mari (de ex daca la 50km/h calculeaza o masa de 1.5t si la 100km/h o diferenta de 200kile), il arunc la gunoi, sau arunc la gunoi setul respectiv de masuratori.

This post has been edited by Diesel: May 4 2011, 08:22 AM


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pmhoria
post May 4 2011, 07:51 AM
Post #28


Around
******

Group: Membri
Posts: 1.476
Joined: 6-November 07
From: Timisoara
Member No.: 115.360



Poti conta pe cele 0.078t ale mele .. daca te ajuta. smile.gif


--------------------
G,RAV,5,4
Go to the top of the page
 
+Quote Post
T u d o r
post May 4 2011, 08:07 AM
Post #29


Membru destul de avansat
******

Group: Moderator
Posts: 8.813
Joined: 10-October 05
From: Ramnicu Valcea (Valcea)
Member No.: 57.984



Te mai ajut eu Horia cu vreo 8 kile. biggrin.gif


--------------------
Honda Accord 2.0 Executive Premium White

Great minds discuss ideas. Average minds discuss events. Small minds discuss people.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Diesel
post May 4 2011, 08:10 AM
Post #30


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 2.661
Joined: 27-May 08
From: Constanta
Member No.: 117.183



moderarea citeste de pe telefon

comisia propune doua decelerari, una cu cutia cuplata in treapta folosita pentru accelerare si una pe liber

daca ma apuc acum sa scriu o aplicatie pt Android, va fi gata in toamna smile.gif


--------------------
Kia Cee apostrofee Dee, the former Reasonably Priced Car
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post May 4 2011, 08:38 AM
Post #31


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.657
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



Cu cutia cuplata masor si pierderi in motor, pierderi de pompaj, etc... interesant dpdv stiintific, insa offtopic pentru masurarea puterii in sine. Oricum, se noteaza, se masoara, cum spuneam important e sa adunam date, dupa aia le putem analiza in liniste.

Vreau sa masuram musai si OZN-ul de A3 a lui Halba care a masurat timpi pe 0-100km/h si pe 400m incredibili. Masuram si petrolierul meu, pentru care am o curba "reala" pe dyno pe care am putea-o folosi cat de cat ca referinta pt a valida jucarica.

Excelul nu are deocamdata decat un singur macro de 20 linii, care nu face decat sa interpoleze si sa alinieze punctele masurate. Atat, restul sunt adunari, scaderi si inmultiri (programatorii adevarati sunt alergici la impartiri tongue.gif )

Si mai foloseste solverul integrat pt a descompune curba de pierderi in aero si restul.
In varianta finala, solverul va fi folosit si pentru re-estimarea masei initiale a masinii, fara antagonisti la bord, precum si a curbei "reale" de putere, plecand de la ipoteza ca puterea e aceeaasi in ambele masurari de accelerare si pierderile sunt aceleasi in ambele masurari de decelerare (aici ramane de comentat, poate numai cele aero sa fie aceleasi, in fine, ramane de vazut, pana nu avem un set de date complet e greu sa discutam absolut toate ipotezele si detaliile modelului)

In principiu deci in excel e foarte simplu de facut, pt ca solverul care face cea mai intelectuala munca e deja existent. Pt android n-am programat niciodata, si habar n-am daca poti importa o subrutina cu solverul asta de undeva, ca sa nu trebuiasca sa-l rescrii. De fapt modelul e liniar, chiar daca trebuie rescris solverul pt estimarea masei ar trebui sa fie foarte usor. Mai greu e descopunerea pierderilor, acolo ai 3 paramentri de ghicit simultan.

Apropo, una din ipotezele fundamentale care nu e tocmai obisnuita in lumea auto este ca pierderile de putere sunt functie de viteza, si nu de turatie asa cum stie/crede toata lumea. Si totusi, eu sunt convins ca ipoteza e corecta.
Aero nu depinde de turatie.
Pneurile nu depinde de turatie....
planetarele nu depind de turatie...
de turatie depinde doar juma' de cutia de viteze, care oricum in cazul nostru nu poate fi luata in calcul, si care oricum si pe dyno e estimata cam la plesneala.

This post has been edited by James Kilowatt: May 4 2011, 08:35 AM


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
HalbaSus
post May 4 2011, 11:15 AM
Post #32


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 10.684
Joined: 29-March 04
From: Oradea (Bihor)
Member No.: 23.122



Bravo, chiar astept cu interes versiunea beta, eu ma ofer sa o testez inclusiv cu OZN-ul meu de A3 biggrin.gif.


--------------------
Mercedes C320 CDI 4-matic
Audi A3 Sportback 1.9 TDI
"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary... that's what gets you." -Jeremy Clarkson
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post May 4 2011, 12:11 PM
Post #33


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.657
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



Deocamdata nici aia beta nu e chiar foarte terminata, e doar un fel de draft sa vedem daca e fezabil si cat de urat arata. Nu arata chiar foarte urat si rezultatele nu sunt complet in copac.
Nu sunt sigur ca apuc sa mai fac ceva pana maine, cand plec.

Insa tragem cat mai multe masuratori, si apoi ne jucam cu datele.

This post has been edited by James Kilowatt: May 4 2011, 12:11 PM


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
f1anatic
post May 4 2011, 02:00 PM
Post #34


Subaru Anti-Hero
******

Group: Moderator
Posts: 5.323
Joined: 13-May 04
From: F 1 World
Member No.: 25.368



Geimsule, i-a cauta tu un fisier excel intitulat AirBoy Spreadsheet. Sigur iti va da niste idei.
Daca nu-l gasesti, ti-l dau eu mai incolo cind revin la baza.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post May 4 2011, 02:05 PM
Post #35


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.657
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



E interesant, insa e omorarea tantarilor cu tunul in cazul meu.
De fapt daca stau si ma gandesc, ma pot lipsi de tot de interpolare.



--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Diesel
post May 6 2011, 09:15 AM
Post #36


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 2.661
Joined: 27-May 08
From: Constanta
Member No.: 117.183



De doua zile m-am apucat de hackuit androizi si daca antagonistii se poarta frumos, pana diseara termin o aplicatie care colecteaza datele intr-un format prietenos pentru excelurile lui James.

James, sper ca ai luat cu tine tableta nevestei, altfel trebuie folosit telefonul lui Halba cu recieveru tau smile.gif

This post has been edited by Diesel: May 6 2011, 09:17 AM


--------------------
Kia Cee apostrofee Dee, the former Reasonably Priced Car
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post May 6 2011, 09:47 AM
Post #37


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.657
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



Daca reusesti sa gasesti sau sa scrii un solver similar celui din excel, care sa minimizeze o suma de patrate modificand 3 parametri ne lipsim si de excel, facem totul in android.
In afara de solver mai ai de facut cateva operatii. Iar daca ai deja bagata curba de decelerare, la aia de accelerare poti afisa si puterea/cuplul in timp real.


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post May 6 2011, 09:59 AM
Post #38


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.657
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



Lume lume, hai sa dau un anunt.
Colectez date.

Cine are timp si unde, sa bage niste accelerari de la relenti la redline, sa zicem, in treapta a 3-a, si sa faca un log GPS cu asta. Si la fel de important, cine are timp si loc, sa faca masuratori de decelerare pe liber (scos din viteza, si lasa sa "curga"). E important sa fie in linie (foarte) dreapta. Interval de viteze cat mai larg, insa nu este strict definit.

Dau la schimb curbele ghicite de putere, cuplu, si pierderi totale, si o estimare a aerodinamicii.


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
f1anatic
post May 6 2011, 02:17 PM
Post #39


Subaru Anti-Hero
******

Group: Moderator
Posts: 5.323
Joined: 13-May 04
From: F 1 World
Member No.: 25.368



QUOTE (James Kilowatt @ May 6 2011, 02:59 AM) *
Lume lume, hai sa dau un anunt.
Colectez date.

Cine are timp si unde, sa bage niste accelerari de la relenti la redline, sa zicem, in treapta a 3-a, si sa faca un log GPS cu asta. Si la fel de important, cine are timp si loc, sa faca masuratori de decelerare pe liber (scos din viteza, si lasa sa "curga"). E important sa fie in linie (foarte) dreapta. Interval de viteze cat mai larg, insa nu este strict definit.

Dau la schimb curbele ghicite de putere, cuplu, si pierderi totale, si o estimare a aerodinamicii.



S-o creada James ca fac accelerare de la relenti la redline in a 3-a. Daca vorbeam 2000 rpm - 7000 rpm ma bagam. Dar nu vreau sa omor motorul pentru asta si incurajez lumea sa faca la fel.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Diesel
post May 6 2011, 11:26 PM
Post #40


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 2.661
Joined: 27-May 08
From: Constanta
Member No.: 117.183



Dupa 3 zile am o aplicatie care arata pe ecran informatiile de la gps... (sunt vreo 3 mai dragute, deci nu ma laud). Scrisul in fisiere folosind java a ramas la fel de complicat de pe vremea facultatii.

Partea buna e ca sunt plin de idei cat sa fiu ocupat vreo cateva saptamani.


--------------------
Kia Cee apostrofee Dee, the former Reasonably Priced Car
Go to the top of the page
 
+Quote Post

3 Pages V  < 1 2 3 >
Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

2 User(s) are reading this topic (2 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 14th December 2019 - 01:05 AM