Disponibilizari in sistemul bugetar..., ...sunt prea multi functionari publici in Romania? |
This topic is about Disponibilizari in sistemul bugetar..., the author, adrian_flavius, wrote about: Un articol exceptional, dar crud, prin adevarurile pe care le dezvaluie...aici e radacina raului, nu in alta parte...iar sistemul bugetar supra-dezvol ... To read more just scroll down
Disponibilizari in sistemul bugetar..., ...sunt prea multi functionari publici in Romania? |
Sep 2 2009, 10:59 AM
Post
#41
|
|
specialist Group: Membri Posts: 2.230 Joined: 4-January 08 From: Pitesti Member No.: 115.965 |
-------------------- Adrian Flavius
Toyota Avensis 2.0 D-4D Luna Gri Inchis Metalizat - un Totos sexos!!! Logan 1.6 MPI 8v Ambition Am sufletul rupt in doua...cu un ochi plang si cu unul rad... |
|
|
Sep 2 2009, 11:20 AM
Post
#42
|
|
Asa?! Group: Membri Posts: 3.821 Joined: 10-January 08 From: Galati Member No.: 116.021 |
JK, argumentele tale sunt foarte pertinente insa de ce sa nu se faca acolo unde se poate? nu cred ca modalitatea de implementare ridica probleme majore in toate activitatile; asa cum ziceam, in sistemul juridic ar fi destul de simplu.
Apoi in administratie poate fi la fel de simplu: fiecare cetatean (in calitatea lui de angajator) poate cere sa vada ce s-a facut la un oarecare dosar, cat, la cine si de ce a stat atat, in cazul unor timpi prea mari se face un control al activitatii persoanei care din diverse motive (pertinente, nediscriminatorii si general valabile) a intarziat nejustificat solutionarile (chiar daca dosarele se solutioneaza in termenul legal), in felul acesta, ca orice angajator normal, pot interveni ca sa imi pastrez in slujba mea pe cei care au productivitate (de servicii). Cum sa refuze judecatorul un caz? pai nu e treaba lui sa judece? daca o face atunci "La revedere, drum bun!" -------------------- |
|
|
Sep 2 2009, 11:29 AM
Post
#43
|
|
specialist Group: Membri Posts: 2.230 Joined: 4-January 08 From: Pitesti Member No.: 115.965 |
Aici gasiti un top foarte interesant, cu numarul de angajati in sectorul public, raportat la mia de locuitori...Romania este pe locul 10 in lume, cu 80 de angajati/1000 de locuitori, dar problema cea mai mare este ca acesti functionari sunt sustinuti de un sistem privat foarte "rarefiat"...cultura ne-muncii este in floare in tara noastra...tot din articol am extras si o cifra: 1.72 milioane de angati, la nivelul anului 2008, in sistemul public...
Clasamentul pe scurt: 1. Norvegia - 182 functionari publici/1000 de locuitori. 2. Rusia - 153 3. Letonia - 141 4. Suedia - 138 5. Slovenia - 117 6. Slovacia - 96 7. Polonia - 95 8. Grecia - 91 9. Bulgaria si Ungaria - 82 10. Romania - 80. -------------------- Adrian Flavius
Toyota Avensis 2.0 D-4D Luna Gri Inchis Metalizat - un Totos sexos!!! Logan 1.6 MPI 8v Ambition Am sufletul rupt in doua...cu un ochi plang si cu unul rad... |
|
|
Sep 2 2009, 12:07 PM
Post
#44
|
|
specialist Group: Membri de onoare Posts: 3.446 Joined: 28-September 05 From: Bucuresti Member No.: 56.992 |
le. mi se pare mai interesanta asta: "rata de activitate pentru persoanele ce au intre 15 si 24 de ani este extrem de mica, de numai 30,4%, comparativ cu 60,8% in Austria si 62% in Norvegia". copii nostri sint obisnuiti sa aibe totul pe tava. si asta se perpetueaza in timp si ajung, la 20-22 de ani, sa stea la facultate pe banii familiei fara macar sa se gindeasca vreo secunda ca pot munci. This post has been edited by air_wolf: Sep 2 2009, 12:12 PM -------------------- 2 * "Garsoniera" - HJ61 TD (4000cmc) si "Sugativa"- FJ62V (4000cmc) carburatie
"Furia Verde" - R5 TL (845cmc) WARNING: where we go there are no roads "Life is like a box of chocolates... you never know what you're gonna get." - Forrest Gump |
|
|
Sep 2 2009, 01:16 PM
Post
#45
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
In Belgoizia, acelasi doctor si spital e si public si privat functie de asigurarea pacientului. Cei privati au avantajul unei camere individuale si garantia ca sunt operati de un anumit medic, insa spitalul, personalul si aparatura sunt aceeasi. Am observat ca "faima" unor medici e diferita printre pacienti sau printre colegii lor. In €U DHL costa pentru unele chestii de peste 5 ori mai mult decat posta obisnuita, pentru acelasi serviciu. Chronopost de la posta franceza costa 37E pentru 5 colete de 1kg, cu livrare a doua zi la ora 13:00, DHL costa peste 40€ un singur colet. Daca preturile ar creste la fel cu privatizarea spitalelor ar fi jale. Plus ca unii mai comunisti cum ar fi francezii ar incepe sa tipe daca ar avea nevoie de asigurari private ca sa aiba acces la spitalizare corecta, ar mai da foc la niste masini, ar mai distruge niste prefecturi, etc. Aceeasi solutie aplicata la americani sau la francezi ar avea probabil rezultate foarte diferite. Francezii au facut scandal si au iesit in strada si cand partea pe care trebuie sa o plateasca din buzunar la o consultatie a crescut de la 12 la 13 euro. @Klm Faptul ca o sentinta e considerata "gresita" e stabilita tot de un judecator. Ar fi destul de usor sa scapi de unii judecatori "incomozi" intr-un sistem corupt daca ii dai legal afara cand li se caseaza o decizie. Pe de alta parte, ce spui legat de timpul solutionarea unui dosar, etc, se face in unele administratii. Se masoara unii parametri obiectivi, gen timpul raspuns la "inputuri", banii gestionati / cap de functionar, etc. Statistica lui Adrian e interesanta, insa cred ca e greu de interpretat atata timp cat nu explica si cum e impartita pe categorii de bugetari. Adica daca rusia are o groaza de politai, Norvegia care traieste din gaz are o groaza de doctori, suedia are o groaza de profesori, tot e mai bine decat alta tara in care de ex e criza de medici si de profesori iar bugetar inseamna frecat barbungul la o primarie. -------------------- Scuter 108cc... benzina, automat
|
|
|
Sep 2 2009, 02:04 PM
Post
#46
|
|
specialist Group: Membri de onoare Posts: 3.446 Joined: 28-September 05 From: Bucuresti Member No.: 56.992 |
si cartea mea din state cu usps-ul face vreo 17$ si cu ups vreo 70$. nu mai comand din state decit de la cei care folosesc usps-ul. face vreo 10 zile pina aici.
-------------------- 2 * "Garsoniera" - HJ61 TD (4000cmc) si "Sugativa"- FJ62V (4000cmc) carburatie
"Furia Verde" - R5 TL (845cmc) WARNING: where we go there are no roads "Life is like a box of chocolates... you never know what you're gonna get." - Forrest Gump |
|
|
Sep 2 2009, 03:48 PM
Post
#47
|
|
specialist Group: Membri Posts: 2.230 Joined: 4-January 08 From: Pitesti Member No.: 115.965 |
Air, gand la gand cu bucurie...exact pasajul ala m-a frapat si pe mine...promovam si sustinem ne-munca, prin toate canalele posibile...munca este o rusine, este "pentru prosti", "jmekerii" stau si fac banii usor...cam asta e mentalitatea, asta se canta prin toate manelele (sa nu ne ascundem dupa deget, pustimea e innebunita dupa ele...), asta se invata...
Air, eu, de la birou, am vizibilitate foarte buna direct spre parcarea din fata Directiei Generale a Finantelor Publice Arges...unde, desi este parcare cu plata, cam 80-90% din masini sunt ale functionarilor angajati acolo...ma jur pe ce vreti voi ca, din vreo 70-80 de masini, nu stiu daca sunt 10 Logan-uri...restul numai Opel, Renault, VW, BMW (ati citit bine...noi-noute...), Mercedes (chiar si GL-uri...), Audi (cel mai "amarat" e un A4 mai vechiutz...cel mai tzapan e un Q6 alb, cu niste jante bling-bling de-ti ia ochii...), Chevrolet, Fiat, etc, etc... ...da' la noi nu se prea misca din parcare, de la 9 dimineata, pana pe la 5 dupa-amiaza... @James: statistica aia nu e completa, pentru ca asa era in articolul original...si mie mi-ar fi placut sa avem date mai detaliate, ne faceam o idee mai clara asupra lor... -------------------- Adrian Flavius
Toyota Avensis 2.0 D-4D Luna Gri Inchis Metalizat - un Totos sexos!!! Logan 1.6 MPI 8v Ambition Am sufletul rupt in doua...cu un ochi plang si cu unul rad... |
|
|
Sep 2 2009, 10:46 PM
Post
#48
|
|
specialist Group: Membri Posts: 3.387 Joined: 8-September 06 From: San Francisco Member No.: 86.644 |
QUOTE si cartea mea din state cu usps-ul face vreo 17$ si cu ups vreo 70$. nu mai comand din state decit de la cei care folosesc usps-ul. face vreo 10 zile pina aici. HAi sa lasam la o parte faptul ca companiile private de curierat sint profilate pe anumite nise la care au voie (care in general sint servicii high end ) si care sint mai profitabile. Dar pentru un serviciu echivalent (greutate/marime pachet, timp la destinatie) o companie mare privata n-are cum sa coste MAI MULT. Din contra bag mina in foc ca posta de stat are mult mai multe ineficiente, lucratori suparnumerar, program de lucru mai mic, management prost, sindicate, ca asa e la stat. Diferenta e ca in loc sa platesti tu pretul la tejghea, il platesti prin impozit. Asta insemna ca tu care trimiti 2 colete pe an si ai venit mai mare il subventionezi pe unul care trimite 200 de colete pe luna (are o pravalie pe internet de exemplu). Nu e mai cinsitit ca fiecare sa plateasca un serviciu in functie de cum il foloseste, nu in functie de cit salariu are? Valabil si pentru autostrazi: o autostrada gratis B-CT insemna ca Halba subventioneaza prin taxe o autostrada pe care el o folosete maxim o data pe an, in timp ce bucuresteanul care se duce saptaminal la mare, agentul comercial, camionagiul etc beneficiza de ea la un cost foarte mic. Un sistem de stat nu "micsoreaza" costurile, ci din contra, le mareste... insa le imparte diferit, haiduceste, si le ascunde in impozite. E o copilarie sa crezi ca asta n-are nici un impact, pentru ca impozitele mari incetinesc investitiile si dezvoltarea economica a unei tari. This post has been edited by ozz86651: Sep 2 2009, 10:46 PM -------------------- ---------------
Honda Civic EX 2006 140CP Mazda 6S 2003 220CP |
|
|
Sep 2 2009, 10:55 PM
Post
#49
|
|
specialist Group: Membri Posts: 3.387 Joined: 8-September 06 From: San Francisco Member No.: 86.644 |
QUOTE Daca preturile ar creste la fel cu privatizarea spitalelor ar fi jale. Iarasi, deja costurile SINT deja alea care sint. Diferenta e ca dai la stat x% din salariu ca sa le acoperi, care stat in mare parte fituieste banii. Cu studii superioare si un job bun deja esti in primele vreo 10% din venituri, deci foarte probabil tu de fapt subventionezi sanatatea pentru altii. Sa se tina conta totusi ca nu sint un fan al unui sistemui pur privat, si fara control in sanatate, doar imi place sa aduc in discutie macar teoretic faptul ca se poate sa ai un stat/guvern minimalist. -------------------- ---------------
Honda Civic EX 2006 140CP Mazda 6S 2003 220CP |
|
|
Sep 2 2009, 11:34 PM
Post
#50
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 2.661 Joined: 27-May 08 From: Constanta Member No.: 117.183 |
Las ca pana in 2050 ii face Behtel autostrada si lu' Halba sa ajunga pana la ... Brasov...
Autostrada nu e gratis, cand ne oprim la pompa o platim. Si o mai platim odata si la rovigneta de parca am fi turisti. Chiar asa, daca ar pune controale stricte de rovigneta pe autostrada mi s-ar parea decent. Revenind la topic: pe mine ma intriga faptul ca mama prefera un job la stat unde freaca menta si ia destul de putini bani fata de un job la o firma privata unde ultima oferta a fost un salariu dublu dar si munca serioasa. (De fapt veniturile principale sunt dintr-o alta afacere care ii ocupa destul timpul, dar nu asta e ideea) Nu-i nimic, nu mai are mult pana la pensie si sper sa nu ma mai lovesc de ideile astea ca "la stat e mai bine" peste 15 ani. Cand i-am spus ca e posibil ca pilonul I de pensii sa nu mai existe atunci cand va la pensie, s-a uitat stramb la mine si a cazut pe ganduri. Apoi a adaugat in gluma ca se bazeaza pe mine si pe frati-miu -------------------- Kia Cee apostrofee Dee, the former Reasonably Priced Car
|
|
|
Sep 3 2009, 06:57 AM
Post
#51
|
|
specialist Group: Membri de onoare Posts: 3.446 Joined: 28-September 05 From: Bucuresti Member No.: 56.992 |
@diesel: exemplul cu mama ta pune in evidenta cea ce am sups eu. munca putina, timp berechet, alte afaceri pe linga. cum sa renunte la asta? in plus, exista o pensie sigura care o asteapta la capatul carierei de la stat.
@ozz: da, super ar fi. sa platesc si eu 70, si ala cu magazinul 200*70 si tot asa. si profitul sa intre in buzunar privat. care intr-o zi decide ca tu trebuie sa platesti 100, ca oricum alta alternativa n-ai anumite preturi nu urca exponential pentru ca exista alternativa serviciului public. cind acesta sa dispara, sa te tii. qzz, de curiozitate, ai posibilitatea sa intrebi la ups, dhl si usps cit costa sa trimiti 4 amortizoare pina in romania. chiar te rog, pentru ca eu ma gindeam sa apelez la flat rate de la usps. greutatea amortizorului in jur de 3kg cred... This post has been edited by air_wolf: Sep 3 2009, 07:10 AM -------------------- 2 * "Garsoniera" - HJ61 TD (4000cmc) si "Sugativa"- FJ62V (4000cmc) carburatie
"Furia Verde" - R5 TL (845cmc) WARNING: where we go there are no roads "Life is like a box of chocolates... you never know what you're gonna get." - Forrest Gump |
|
|
Sep 3 2009, 08:31 AM
Post
#52
|
|
Asa?! Group: Membri Posts: 3.821 Joined: 10-January 08 From: Galati Member No.: 116.021 |
Pai pentru ce avem autoritati de control?! [teoretic]Ca sa aiba grija sa nu apara derapaje.
Sigur si statul trebuie sa dezvolte/administreze unele servicii insa ce i-o trebui posta in conditiile in care sunt o gramada de operatori privati iar coletele speciale (armata, demnitarii) folosesc servicii speciale care nu apartin CNPR?! Am auzit astazi ca "cercetatorii de nush pe unde" au descoperit ca stresul unui loc de munca instabil cauzeaza mai multe probleme de sanatate decat pierderea acestuia deci bugetarii ar trebui sa aiba o sanatate mai buna decat majoritatea deci daca macar jumatate din ei ar intra intr-un sistem privat ar creste cu peste 10% cheltuielile medicale ! -------------------- |
|
|
Sep 3 2009, 08:51 AM
Post
#53
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 2.661 Joined: 27-May 08 From: Constanta Member No.: 117.183 |
in plus, exista o pensie sigura care o asteapta la capatul carierei de la stat. Scuze ca derapez in off-topic, dar cat de sigura e pensia de stat? Cand a inceput povestea cu pilonul II era vorba ca din cei 11.5% (e posibil sa fie alta valoare) cotizatia la fondul de pensii, 2% se duc la pilonul II, fonduri private obligatorii. Apoi anual 0.5% din cotizatie se muta de la fondul de stat la fondul privat obligatoriu. Deci in 20 de ani fondul de stat va tinde spre zero, alimentat doar de cei care nu s-au calificat la pilonul II. Va fi subventionat de stat? care stat? Romania unde curge lapte si miere? Dar pana in 2020 cand se va resimti problema vor trece 3 cicluri parlamentare si 2 cincinale... pardon, cicluri prezidentiale. -------------------- Kia Cee apostrofee Dee, the former Reasonably Priced Car
|
|
|
Sep 3 2009, 09:35 AM
Post
#54
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
Ozz
Sunt de acord cu analiza economica. Insa nu e vorba neaparat despre asta. . Nu e mai cinsitit ca fiecare sa plateasca un serviciu in functie de cum il foloseste, nu in functie de cit salariu are? Asta e partea discutabila, unde in mod sigur un francez si un american ar avea probabil opinii diferite. Eu personal sunt de acord atunci cand este vorba despre posta, insa nu sunt foarte sigur atunci cand e vorba de sanatate. La sanatate apelezi cand esti batran si amarat, nu cand esti in apogeul carierei si esti in primii 10% la cap. venituri. E vorba de o optiune sociala, nu un calcul economic aici, iar unii unele tari comuniste cu traditie gen Franta are alte optiuni decat "capitalistii salbatici" gen SUA (sau chiar Romania). Nu cred ca un model e mai bun decat altul la modul absolut, ci depinde de unde vrei sa-l aplici. Pe mine personal nu ma deranjeaza sa se duca impozitul meu la sanatate sau educatie chiar daca deocamdata nu beneficiez de ele, insa ma enerveaza atunci cand las juma' de salariu care se duce la "agricultura" (aka traficantii de produse agricole, care sunt ai naibii de privati si de capitalisti, nu agricultorii in sine) sau la banci care se smiorcaie ca sunt in pragul falimentului insa dau miliarde bonusuri extrasalariale angajatilor. Discutia public vs privat se poate purta diferit daca e vorba de servicii postale, producere si distributie de energie, sanatate, cai ferate, etc. Apropo de cai ferate, privatizarea in UK a dus la o prabusire a calitatii si sigurantei traficului, a crescut puternic numarul de accidente si au incetinit investitiile. Astia abia anul asta au bagat o linie de mare viteza, pana anul asta Eurostarul mergea cu 300km/h pe continent si cu 50km/h in UK. Degeaba englezul castiga dublu, cand ia trenul merge tot ca personalu' indiferent cat e dispus sa plateasca pe bilet. Pe de alta parte in Romania e public si tot naspa e. In timpul asta comunistii de pe continent lucreaza la a doua generatie de trenuri de mare viteza (AGV, e ca un TGV cu tractiune integrala ), care sa mearga cu +350km/h. Si se spune ca ar fi rentabile This post has been edited by James Kilowatt: Sep 3 2009, 09:46 AM -------------------- Scuter 108cc... benzina, automat
|
|
|
Sep 3 2009, 10:09 AM
Post
#55
|
|
specialist Group: Membri de onoare Posts: 3.446 Joined: 28-September 05 From: Bucuresti Member No.: 56.992 |
in plus, exista o pensie sigura care o asteapta la capatul carierei de la stat. Scuze ca derapez in off-topic, dar cat de sigura e pensia de stat? Cand a inceput povestea cu pilonul II era vorba ca din cei 11.5% (e posibil sa fie alta valoare) cotizatia la fondul de pensii, 2% se duc la pilonul II, fonduri private obligatorii. Apoi anual 0.5% din cotizatie se muta de la fondul de stat la fondul privat obligatoriu. Deci in 20 de ani fondul de stat va tinde spre zero, alimentat doar de cei care nu s-au calificat la pilonul II. Va fi subventionat de stat? care stat? Romania unde curge lapte si miere? Dar pana in 2020 cand se va resimti problema vor trece 3 cicluri parlamentare si 2 cincinale... pardon, cicluri prezidentiale. in romania va fi 100% sigura. pentru voturi. ce se aude la tv este doar gargara si praf in ochi. atita timp cit sint mai multi pensionari decit muncitori, nu se va atinge nimeni de pensii decit in sus. -------------------- 2 * "Garsoniera" - HJ61 TD (4000cmc) si "Sugativa"- FJ62V (4000cmc) carburatie
"Furia Verde" - R5 TL (845cmc) WARNING: where we go there are no roads "Life is like a box of chocolates... you never know what you're gonna get." - Forrest Gump |
|
|
Sep 3 2009, 10:13 AM
Post
#56
|
|
Asa?! Group: Membri Posts: 3.821 Joined: 10-January 08 From: Galati Member No.: 116.021 |
Numai ca MB are un sistem de autostrazi de invidiat nu numai de catre Romania ci si de alte state UE.
In cazul asigurarilor de sanatate, daca ai cotizat atunci cand erai la apogeu si incepi sa te imbolnavesti la varsta senectutii, inseamna ca ai facut o investitie excelenta, ai capitalul+beneficiile aduse de acesta care iti garanteaza un tratament privat la un nivel corespunzator (sau chiar f. bun). Oricum ar fi cred ca ambele sisteme public/privat sunt practice cu o mentiune: atragerea raspunderii - adica plata greselilor in functie de gravitate! De ce sa nu plateasca judecatorul care, prin decizia lui stramba, ma face sa pierd timp si bani? De ce sa nu plateasca functionarul de la finante care mi-a calculat gresit contributia si pe baza acestei greseli mi-a blocat conturile? Cred ca toata lumea care are o firma stie cum merge treaba cu GF: negociezi cu ei amenda, daca vrei doar 1000 lei le dai lor 6000, daca le dai lor mai putin amenda va creste exponential pentru ca amenda oricum iei, probabil ca daca iti faci "abonament" iesi cel mai bine; ce poti face? vorbesti cu procuratura si stabilesti un flagrant, cazul e de competenta Contenciosului Administrativ, ei scapa cu o amenda administrativa insa in cateva luni firma ta dispare. Ei, in cazul asta nu e mai bine sa fie un fisc dupa modelul IRS-ului american: o organizatie privata care poate fi trasa mai usor la raspundere si care are parghii mai reduse de a ajunge la abuzuri? Astea sunt problemele noastre, nu prea ne doare ca nu avem TGV-uri (oricum CFR sunt pe punctul de a da faliment)... ne doare ca e cam greu sa te indrepti de la mijloc si trebuie sa-ti cumperi tone de vaselina daca vrei sa ai o afacere care sa functioneze strict legal. -------------------- |
|
|
Sep 3 2009, 10:58 AM
Post
#57
|
|
Blues fan Group: Membri Posts: 2.976 Joined: 9-March 06 From: Blues country Member No.: 70.361 |
... Ei, in cazul asta nu e mai bine sa fie un fisc dupa modelul IRS-ului american: o organizatie privata care poate fi trasa mai usor la raspundere si care are parghii mai reduse de a ajunge la abuzuri? strict legal. I.R.S este particulara? http://en.wikipedia.org/wiki/Internal_Revenue_Service si http://www.irs.gov/ -------------------- ________________________________ Audi A3 Sportback 2.0 TFSI Prostia este infinit mai fascinanta decit inteligenta, inteligenta are limitele ei, prostia nu. Decat sa asculti blues la difuzoarele laptop-ului, mai bine dai manele la maxim. Esti mai castigat! http://www.youtube.com/watch?v=6DJzH5vbL6s |
|
|
Sep 3 2009, 11:07 AM
Post
#58
|
|
specialist Group: Membri Posts: 3.387 Joined: 8-September 06 From: San Francisco Member No.: 86.644 |
Penisa de stat nu numai ca e nesigura, dar e absolut sigur ca o sa dispara din pdv practic (in sensul ca se va micsora suficient) in citiva ani. A, probabil ca nu la nivelul mort de foame dar la nivelul saracie crunta desi ai cotzat o caruta de bani. Voturile n-au treaba, Romania merge pe o balanta negativa pe care o compenseaza si prin imprumuturi si bani de la capsunari. E, cind o ajunge pre adinc cu datoria n-o s amai aiba de unde lua bani ca n-o sa-i mai dea nimani. Oamenii imbatrinesc, raportul pensionari/tineret muncitor e din ce in ce mai prost in toate tarile. Capsunarii n-o sa poata sa stea la nesfirsit 15 intr-un apartament de 2 camere ca sa trimita banii in tara, o sa se stabileasca undeva.
Criza sistemului de pensii e o realitate in tot UE-ul (cu citeva nise), USA, China samd. Romania e intr-o pozitie chiar mai proasta. QUOTE de curiozitate, ai posibilitatea sa intrebi la ups, dhl si usps cit costa sa trimiti 4 amortizoare pina in romania. Stiu in mare care e mai avantajos: USPS. DHL, clar numai pentru obiecte mici care ajung a doua zi si dai o caruta de bani. UPS era scump inainte la international pina in Romania. In rest vezi ca toate au calculatoare pe site. Sint 99% sigur ca USPS e cel mai avantajos de departe. QUOTE care intr-o zi decide ca tu trebuie sa platesti 100, ca oricum alta alternativa n-ai Chiar si-n momentul asta sint destul firme din astea "paralele" de posta care-si fac competitie. Competitia tine profitul la procente decente si eficienta sus. Interesant e ca nu te supara ca telefonul e privat, cablul tv, internetul etc, ba mai mult sint si monopoliste/oligopoliste de multe ori. Eu personal platesc mult mai multi bani pe chestiile astea intr-o luna decit pe posta in citiva ani, si asta evalabil pentru majoritatea. @JK: de fapt pe mine nu ma deranjeaza un sistem de sanatate de stat daca merge. Sau transport in comun. Sint de acord ca privatizarea nu merge chiar in toate situatiile, dar merita macar discutata. Pe mine insa mai deranjeaza teribil sistemul din Romania unde chiar si eu, care nu am treaba asa des, ma lovesc de Stat mereu. Toate orasele au niste institutii din astea reprezentative care au cozi, ghisee: Politie rutiera, evidenta populatiei, pasapoarte, administratia finaciara, cadastru, mai spuneti voi. Bai, si americanii au o groaza de birocratie daca esti cetatean strain, da sa mor eu daca am stat vreodata la un ghiseu. Totul se face pe internet sau prin posta. Nu exista cladirile astea cu ghisee si cozi in nici un oras. Nu exista sistemul asta parazitar din jur. Nu exista notari. Nu exista traduceri legalizate. Nu exista echivalari (ba da, dar sint exceptii). Nu exista timbre fiscale, stai-ar in git aluia care le-a inventat. Nu exista timpeiniile astea de conturi unde te duci separat de coada principala sa platesti taxe, de preferat in partea opusa de oras. Nu exista conceptul de cerere (Doumnule Director, Subsemnatul bla bla bla). Nu exista diploma, foie matricola. Nu exista nici macar buletin si notiunea de domiciliu. Daca vreau sa-mi fac o firma imi ia 10 minute pe internet. Daca vreau sa-mi platesc taxele si stiu sa le fac (ca sint complicate, nu neg) o data ce stiu ce suma am de platit, e un click sau doua. Pasaportul s eface prin posta. Chiria o trimit prin posta. Toata birocratia luna imi ia maxim 10 minute (platit billuri la citeva credit carduri, curent, gaz, chirie, gunoi, apa, celular, internet, cablu- n-am, daca asa avea, netflix - aia cu dvdurile, rata la masina, asigurarea la masina - majoritatea se platesc singure oricum, automat). Sistemul asta nu e de azi de ieri, e de zeci de ani, inainte de internet. Eu nu stiu functionari aici, nu cred ca cunosc pe nimeni care sa cunoasca pe cineva care sa lucreze la guvern. Pur si simplu slujbele astea nu exista, sint rare. In Romania e ca in kafka, pentru fiecare rahat te duci la 5 ghisee cu 5 functionari, 5 cozi si 5 timbre fiscale. Caracatita asta se autointretine. -------------------- ---------------
Honda Civic EX 2006 140CP Mazda 6S 2003 220CP |
|
|
Sep 3 2009, 11:15 AM
Post
#59
|
|
specialist Group: Membri de onoare Posts: 3.446 Joined: 28-September 05 From: Bucuresti Member No.: 56.992 |
la americani totul este mult prea mare pentru a putea fi controlat de citiva smecheri. asa ca smecherii se asigura ca nu controleaza nimeni IRS-ul sau alte agentii "periculoase". la noi sistemul este conceput astfel incit o persoana poate sa controleze totul. numarul bugetarilor este irelevant in conditiile astea. cu cit mai multi in sistem, cu atit mai bine. daca nu-si fac nici treaba, traiasca! lumea are pe cine sa injure si nu se uita mai departe de ghiseu. si sincer, pe mine nici nu ma intereseaza mai departe de ghiseu. atita timp cit acolo nu se sta la cafea si nu trec sute de zile pina sa se rezolve o cerere si nu se "pierd" dosare chiar nu ma intereseaza ca cineva sus face milioane de euro.
ideea geniala ar fi sa dea afara lichelele. din pacate vor pleca oamenii care chiar sint buni si au o sansa oriunde. asa ca tot cu lichelele o sa raminem -------------------- 2 * "Garsoniera" - HJ61 TD (4000cmc) si "Sugativa"- FJ62V (4000cmc) carburatie
"Furia Verde" - R5 TL (845cmc) WARNING: where we go there are no roads "Life is like a box of chocolates... you never know what you're gonna get." - Forrest Gump |
|
|
Sep 3 2009, 02:01 PM
Post
#60
|
|
Asa?! Group: Membri Posts: 3.821 Joined: 10-January 08 From: Galati Member No.: 116.021 |
I.R.S este particulara? N-ar fi prima data cand ma insel in privinta apartenentei unei entitati americanesti... eram ferm convins ca apartine Guvernului american insa nu mai stiu unde am auzit ca IRS ar fi de fapt privat si nu m-am mai chinuit sa caut alte informatii, multumesc pentru precizare! -------------------- |
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 3rd May 2024 - 12:01 AM |