Schimb lichid de frână, Ați făcut-o vreodată ? |
This topic is about Schimb lichid de frână, the author, Mariustom, wrote about: În manualul mașinii mele, și cred că și al voastre, e specificat că lichidul de frână se recomandă a se schimba la 2 ani. Deoarece tot schimb plăcuțel ... To read more just scroll down
Schimb lichid de frână, Ați făcut-o vreodată ? |
Jul 28 2009, 02:01 PM
Post
#1
|
|
Păcat de acest forum ... Group: Moderator Posts: 4.288 Joined: 26-March 05 From: D Member No.: 43.171 |
Deoarece tot schimb plăcuțele (+ulei+filtre), sunt hotărât să schimb și lichidul, având mașina de 3 ani, luată sh, și chiar nu știu când (dacă s-a făcut) schimbul ei vreodată. Întrebări pt cei ce dețin o mașină cu o vechime mai mare de 2 ani: - ați schimbat vreodată lichidul de frână la mașină ? - considerați util acest lucru ? Deci, eu voi schimba joi după-masa lichidul (atunci fiind programat) și consider util acest lucru. Voi ??? |
|
|
Jul 28 2009, 03:54 PM
Post
#2
|
|
Tree Hugger Group: Membri Posts: 3.097 Joined: 30-January 08 From: Botosani, RO Member No.: 116.228 |
Am schimbat eu lichidul de frana, la "revizia" de 60k. Asa am planificarea, la 60k. Numai ca c-ma vrut sa merg la Toyota. Cel care a facut treaca m-a intrebat de ce vreau sa-l schimb, si i-am spus ca asa scrie... ca trebuie. OK. Numai ca dupa operatiune, aveam eori in bord ca pomul de Craciun. Dupa cateva reglaje(aerisiri) am fost trimis la un meserias cu un "calculator", care a elimint erorile si... gata.
Acu', nu stiu ce sa zic. Cred ca e foarte util daca ai un stil de condus mai zbuciumat, si folosesti des franele. La mine nu-i cazul, mai ales ca de multe ori "I brake to recharge!" Oricum, am "donat" la service aproape 1litru de lichid de frana uzat bun-bunut. -------------------- prius - adv. mai intai, de mai inainte
GREEN ENGINE OF THE YEAR 2008 Daca chiar vrei sa salvezi planeta...cumpara un Prius sau Civic ... << Drive safely! Girls preffer you in one piece!>> |
|
|
Jul 28 2009, 04:00 PM
Post
#3
|
|
Subaru Anti-Hero Group: Moderator Posts: 5.323 Joined: 13-May 04 From: F 1 World Member No.: 25.368 |
În manualul mașinii mele, și cred că și al voastre, e specificat că lichidul de frână se recomandă a se schimba la 2 ani. Deoarece tot schimb plăcuțele (+ulei+filtre), sunt hotărât să schimb și lichidul, având mașina de 3 ani, luată sh, și chiar nu știu când (dacă s-a făcut) schimbul ei vreodată. Întrebări pt cei ce dețin o mașină cu o vechime mai mare de 2 ani: - ați schimbat vreodată lichidul de frână la mașină ? - considerați util acest lucru ? Deci, eu voi schimba joi după-masa lichidul (atunci fiind programat) și consider util acest lucru. Voi ??? Da Marius. Lichidul de frina se schimba si mai des decit o data la 2 ani. Lichidul de frina este hygroscopic - absoarbe apa - si aceste lucru va coroda componentele sistemului de frinare. Motivul principal pt care se schimba este ca frinele iti devin moi cu timpul. Daca te uiti pe sticlutele de lichid de frina, DOT 3 sau DOT 4 au wet boiling point (temp de fierbere) ridicate. Cu cit este mai ridicast cu atit mai bune. Pt ca tine minte: apa fierbe la 100C si cum este absorbita in lichidul de frina, cind chinui frinele, lichidul de frina se incalzeste. Apa devine din lichid (relativ incomprimabil) in vapori (gaz) care este comprimabil). De aici rezultatul: frine moi pt ca ai in conductele de frina ....nu numai zeama ci si "aer". Iar schimbul de lichid de frina se face acasa pe capre, cu prietenii. Eu il fac chiar de 2 ori pe an; si nu compromit calitativ: DOT 4 ATE Super Blue respectiv Motul RBF 600 pe care le alternez (citeodata; in functie de oferta). Mai nou, pt ca ATE Super Blue e mai usor de gasit si careeste intr-adevar albastru, curat mai intii circuitul cu un lichid DOT 3 nou dar ieftin, dupa care bag din nou ATE. Schimbul de culoare face sa nu fie dubii. Iar frinele sint TARI iar "brake fade" - pe un traseu montan este intr-adevar redus. Adica se simte o diferenta fata de alte produse. Anul asta e prima data cind nu "dau" pedale. Am un amic cu un sistem hidraulic si dureaza....errr 10 minute pt toate rotile. This post has been edited by f1anatic: Jul 28 2009, 04:14 PM -------------------- Schumi drive it like you stole it !
2005 Subaru Legacy GT ; 2009 Subaru Forester XP ; 2014 Jeep Grand Cherokee |
|
|
Jul 28 2009, 04:20 PM
Post
#4
|
|
specialist Group: Membri de onoare Posts: 3.446 Joined: 28-September 05 From: Bucuresti Member No.: 56.992 |
foarte important este sa nu se amestece lichidele. -------------------- 2 * "Garsoniera" - HJ61 TD (4000cmc) si "Sugativa"- FJ62V (4000cmc) carburatie
"Furia Verde" - R5 TL (845cmc) WARNING: where we go there are no roads "Life is like a box of chocolates... you never know what you're gonna get." - Forrest Gump |
|
|
Jul 28 2009, 07:36 PM
Post
#5
|
|
Păcat de acest forum ... Group: Moderator Posts: 4.288 Joined: 26-March 05 From: D Member No.: 43.171 |
Sau, că o face doar că așa zice în cărțulie |
|
|
Jul 28 2009, 08:09 PM
Post
#6
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
Faptul ca lichidul de frana se contamineaza cu apa, mai are un impact, pe langa cel spus de F1anatic care e si mai important: Scade temperatura de fierbere, ori asta e important pentru siguranta.
daca vrei musai sa stii daca e sau nu util sa il schimbi, unele service-uri au o scula cu care masoara temperatura de fierbere si functie de asta iti spune daca lichidul de frana e degradat sau nu, sau daca e periculos sau nu. Un lichid de frana nou fierbe la peste 240C, daca masoara si iti spune ca fierbe la 150 sau sub e dus complet si trebuie schimbat indiferent de varsta sau nr de km. -------------------- Scuter 108cc... benzina, automat
|
|
|
Jul 28 2009, 08:23 PM
Post
#7
|
|
Subaru Anti-Hero Group: Moderator Posts: 5.323 Joined: 13-May 04 From: F 1 World Member No.: 25.368 |
Da, F1anatic, știam motivul schimbării lichidului Doream să știu doar cine a mai făcut asta, și cât de util i se pare, fără motivația tehnică Sau, că o face doar că așa zice în cărțulie Da Man. EU. Si daca vrei ma trec de citeva ori, pt ca o fac mai des decit majoritatea. Nu mi se pare DOAR util ci EXTREM DE IMPORTANT pentru siguranta mea; a pasagerilor si a celorlalti participanti la trafic din jurul meu. Poti sa imi editezi mesajul daca consideri ca am vorbit in plus. Oricine stie motivul schimbarii atunci nu are dubii fata de utilitate :-) -------------------- Schumi drive it like you stole it !
2005 Subaru Legacy GT ; 2009 Subaru Forester XP ; 2014 Jeep Grand Cherokee |
|
|
Jul 29 2009, 11:55 AM
Post
#8
|
|
Păcat de acest forum ... Group: Moderator Posts: 4.288 Joined: 26-March 05 From: D Member No.: 43.171 |
Offfffff, F1anatic, de ce o iei așa de personal ???
Mă bucur că ați explicat, tu, air și James, motivul schimbării lichidului de frână la maxim 2 ani, de ex. De ce crezi că am considerat că ai vorbit în plus ??? Eu am întrebat, tu ai răspuns, OK. Doar noi, câțiva, avem mașini mai bătrâne de 2 ani dintre membri forumului ? Sau, dintre cei ce au citit topicul ??? De unde ai tras concluzia că întrebările îți erau adresate doar ție și nu în general ? Și crede-mă, chiar nu am dubii Oricum, relax man, nu te-am atacat deloc (cel puțin așa știu eu), nu știu de ce te-ai zburlit așa |
|
|
Jul 29 2009, 07:46 PM
Post
#9
|
|
Super Moderator Group: Moderator Posts: 8.261 Joined: 11-November 02 From: ORADEA Member No.: 7.754 |
Întrebări pt cei ce dețin o mașină cu o vechime mai mare de 2 ani: - ați schimbat vreodată lichidul de frână la mașină ? - considerați util acest lucru ? Il schimb la maxim 2 ani, consider nu numai util, ci si o conditie sine-qua-non pt o siguranta reala la volan. -------------------- OCTAVIA 1.8T 4X4 - Powered by Dimsport, Milotec, Forge, EBC and Ferodo Racing ! Detalii despre masina mea si Skoda in general pe FORUMUL SKODA-CLUB ! Uneori Dumnezeu ne taie craca de sub picioare ca sa ne aducem aminte ca putem zbura. "What makes you wise in life is not the success, it's when you go down and come back" |
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 4th May 2024 - 05:46 PM |