QUOTE (Mariustom @ Jul 28 2009, 07:01 AM)
În manualul mașinii mele, și cred că și al voastre, e specificat că lichidul de frână se recomandă a se schimba la 2 ani.
Deoarece tot schimb plăcuțele (+ulei+filtre), sunt hotărât să schimb și lichidul, având mașina de 3 ani, luată sh, și chiar nu știu când (dacă s-a făcut) schimbul ei vreodată.
Întrebări pt cei ce dețin o mașină cu o vechime mai mare de 2 ani:
- ați schimbat vreodată lichidul de frână la mașină ?
- considerați util acest lucru ?
Deci, eu voi schimba joi după-masa lichidul (atunci fiind programat) și consider util acest lucru.
Voi ???
Da Marius. Lichidul de frina se schimba si mai des decit o data la 2 ani. Lichidul de frina este hygroscopic - absoarbe apa - si aceste lucru va coroda componentele sistemului de frinare. Motivul principal pt care se schimba este ca frinele iti devin moi cu timpul. Daca te uiti pe sticlutele de lichid de frina, DOT 3 sau DOT 4 au wet boiling point (temp de fierbere) ridicate. Cu cit este mai ridicast cu atit mai bune. Pt ca tine minte: apa fierbe la 100C si cum este absorbita in lichidul de frina, cind chinui frinele, lichidul de frina se incalzeste. Apa devine din lichid (relativ incomprimabil) in vapori (gaz) care este comprimabil). De aici rezultatul: frine moi pt ca ai in conductele de frina ....nu numai zeama ci si "aer".
Iar schimbul de lichid de frina se face acasa pe capre, cu prietenii. Eu il fac chiar de 2 ori pe an; si nu compromit calitativ: DOT 4
ATE Super Blue respectiv Motul RBF 600 pe care le alternez (citeodata; in functie de oferta). Mai nou, pt ca ATE Super Blue e mai usor de gasit si careeste intr-adevar albastru, curat mai intii circuitul cu un lichid DOT 3 nou dar ieftin, dupa care bag din nou ATE. Schimbul de culoare face sa nu fie dubii. Iar frinele sint TARI iar "brake fade" - pe un traseu montan este intr-adevar redus. Adica se simte o diferenta fata de alte produse.
Anul asta e prima data cind nu "dau" pedale. Am un amic cu un sistem hidraulic si dureaza....errr 10 minute pt toate rotile.