IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

33 de cai pierduti in ceata

This topic is about 33 de cai pierduti in ceata, the author, frunzamihai, wrote about: Salutare tuturor. Am un BMW 325i de 4 ani cu 80.000km cumparat de curand din Germania. I-am schimbat de curand filtrele, uleiul si bujiile si am fost ... To read more just scroll down

2 Pages V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> 33 de cai pierduti in ceata
frunzamihai
post Jul 27 2009, 07:48 PM
Post #1


novice
**

Group: Membri
Posts: 26
Joined: 19-July 09
Member No.: 120.492



Salutare tuturor. Am un BMW 325i de 4 ani cu 80.000km cumparat de curand din Germania. I-am schimbat de curand filtrele, uleiul si bujiile si am fost apoi cu ea un test de motor la Autovit (Autotest) si a iesit ca are 185 de cai. Sincer m-a cam intors pe dos asta pentru ca ma asteptam ca dupa ce am schimbat consumabilele de baza sa nu se simta o diferenta asa mare. Nu stiu ce sa fac in continuare. Evident vreau sa am masina la performante maxime, dar nu vreau tuning. Omul de test mi-a zis ca as putea testa pe laptop timpii de aprindere si injectia.Daca totul corespunde inseamna ca masina e mai alergata decat de 80.000km..... Eu as vrea mai degraba sa testez compresia in pistoane si sa vad starea injectoarelor. Nu stiu insa unde as putea face asta la un pret rezonabil - nu gen A.Bav. Voi ce ma sfatuiti?

This post has been edited by frunzamihai: Jul 27 2009, 07:50 PM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Jul 27 2009, 07:53 PM
Post #2


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



Eu cred ca testul de compresie e foarte util. Nu costa foarte mult si teoretic il poate face orice service, aparatul de masura se monteaza in locasul unei bujii deci nu e dedicat unei marci. Eu am pe undeva o jucarie din aia, nu costa mare branza, la o adica poti sa o cumperi daca esti pasionat de masini. Poate sa te ajute cand o cumperi pe urmatoarea wink.gif

E interesant sa vezi pe de o parte valoarea absoluta a compresiei (insa trebuie sa cauti in manual care e valoarea buna, de obice trebuie sa masori o valoare MAI MARE decat raportul de compresie, masurarea se face la cald). Si sa vezi daca exista diferente intre cilindri, daca exista diferente mari inseamna ca a avut o defectiune.

This post has been edited by James Kilowatt: Jul 27 2009, 07:56 PM


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
T u d o r
post Jul 27 2009, 08:16 PM
Post #3


Membru destul de avansat
******

Group: Moderator
Posts: 8.813
Joined: 10-October 05
From: Ramnicu Valcea (Valcea)
Member No.: 57.984



185 cai la roata?


--------------------
Honda Accord 2.0 Executive Premium White

Great minds discuss ideas. Average minds discuss events. Small minds discuss people.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
frunzamihai
post Jul 27 2009, 08:27 PM
Post #4


novice
**

Group: Membri
Posts: 26
Joined: 19-July 09
Member No.: 120.492



Nu stiu sa iti zic exact. Am urcat masina pe role si a turat-o cu a 4-a pana la 6500 ture. In coloana din stanga scrie 185 de cai , iar in dreapta specificatii autovehicul 218. Nu stiu, presupun ca rolele alea masoara puterea la roata. Dar nu sunt sigur.
QUOTE ( T u d o r @ Jul 27 2009, 08:16 PM) *
185 cai la roata?

Go to the top of the page
 
+Quote Post
T u d o r
post Jul 27 2009, 08:45 PM
Post #5


Membru destul de avansat
******

Group: Moderator
Posts: 8.813
Joined: 10-October 05
From: Ramnicu Valcea (Valcea)
Member No.: 57.984



Pai in cazul asta nu ai pierdut caii, la roata vei avea mai putini. Puterea motorului din specificatiile tehnice e data la flansa. smile.gif


--------------------
Honda Accord 2.0 Executive Premium White

Great minds discuss ideas. Average minds discuss events. Small minds discuss people.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
G e o r g e
post Jul 27 2009, 09:13 PM
Post #6


workaholic * * * * * *
******

Group: Moderator
Posts: 11.052
Joined: 4-August 03
From: Bucuresti
Member No.: 14.854



pierderea e undeva la 15% ... 218 / 1.15 = 185... deci pe acolo esti . daca aia e puterea la roata data de dyno atunci e chiar ok. asa ca stai linistit. puterea la roata <> puterea la volanta.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Alex-F1
post Jul 27 2009, 09:44 PM
Post #7


THE GODFATHER
******

Group: Membri
Posts: 3.845
Joined: 8-August 04
From: Timisoara
Member No.: 30.528



Deci s-a lamurit problema: cei 33 de cai frumosi nu sunt "pierduti in ceata", ci in tot sistemul de transmisie, de la volanta pana la roti!!! thumbsup.gif Faza ciudata e ca cei ce ti-au facut testul, ar fi trebuit sa te poata lamuri pe loc, daca i-ai fi intrebat.....

This post has been edited by Alex-F1: Jul 27 2009, 09:47 PM


--------------------
VW Passat 1.9 TDI sedan 155 CP / 378 Nm pe dyno

>>> RACING IS IN MY BLOOD <<< (dar nu cu Passat-ul)

"Cei cu adevarat cunoscatori, nu vor putea uita faptul ca, masinile bune, fiabile si mai ales corecte fata de client, la banii platiti pt. ele, nu se mai fac din 2004 la 95% din brandurile lumii" (by DORU, 2009)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
frunzamihai
post Jul 27 2009, 09:49 PM
Post #8


novice
**

Group: Membri
Posts: 26
Joined: 19-July 09
Member No.: 120.492



Nu sunt totusi sigur. Am discutat cu un mecanic de acolo. El mi-a zis ca masina are 185 de cai. Presupun ca stie diferenta intre cai putere la roata si cai putere la flansa. Nu stiu ce sa zic. O sa sun maine sa vad daca au idee.

PS Tare faza cu "caii frumosi" smile.gif)

Pt cine nu a vizionat inca....amuzati-va aici smile.gif
http://www.youtube.com/watch?v=Z7zpSVmQ94M


QUOTE (Alex-F1 @ Jul 27 2009, 10:44 PM) *
Deci s-a lamurit problema: cei 33 de cai frumosi nu sunt "pierduti in ceata", ci in tot sistemul de transmisie, de la volanta pana la roti!!! thumbsup.gif Faza ciudata e ca cei ce ti-au facut testul, ar fi trebuit sa te poata lamuri pe loc, daca i-ai fi intrebat.....


This post has been edited by frunzamihai: Jul 27 2009, 09:52 PM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
f1anatic
post Jul 28 2009, 04:00 AM
Post #9


Subaru Anti-Hero
******

Group: Moderator
Posts: 5.323
Joined: 13-May 04
From: F 1 World
Member No.: 25.368



QUOTE
Salut
Da-mi un exemplu. Cam cat de mult pot varia caii putere intre roata si flansa?
Am obtinut 185 de cai pe dyno iar oficial masina are 218 cai. Are totusi si 4 ani vechime si 80.000km "oficiali".


La un Subaru / AUDI / masina AWD pierderile de putere prin transmisie sint de genul 17-23% (poate mai mult la cele care au diferentiale mecanice)
La o masina RWD de circa 10-15%
La o masina FWD de circa 7-12%

Masina ta daca are 185 la roti si 218 la flansa (conform producatorului) sta foarte bine; nu a pierdut mai nimic. Daca vrei exemplu clar: cind mi-am tunat masina, aveam 250 la flansa si 208 la roata. Eu insa folosesc 20% in aprecierile puterii la flansa a masinii mele pt ca e mai handicapata.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
frunzamihai
post Jul 28 2009, 11:39 AM
Post #10


novice
**

Group: Membri
Posts: 26
Joined: 19-July 09
Member No.: 120.492



Am sunat si am intrebat. Rolele masoara intradevar puterea la roata, dar programul face ajustarea pt diferenta respectiva. Deci 185 de cai cu totul. sad.gif Ce pot sa investighez si sa schimb? (gen segmenti, injectoare, garnituri pistoane) Repet nu vreau tuning doar ca motorul sa functioneze in parametrii initiali.

This post has been edited by frunzamihai: Jul 28 2009, 11:40 AM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
f1anatic
post Jul 28 2009, 03:47 PM
Post #11


Subaru Anti-Hero
******

Group: Moderator
Posts: 5.323
Joined: 13-May 04
From: F 1 World
Member No.: 25.368



QUOTE (frunzamihai @ Jul 28 2009, 04:39 AM) *
Am sunat si am intrebat. Rolele masoara intradevar puterea la roata, dar programul face ajustarea pt diferenta respectiva. Deci 185 de cai cu totul. sad.gif Ce pot sa investighez si sa schimb? (gen segmenti, injectoare, garnituri pistoane) Repet nu vreau tuning doar ca motorul sa functioneze in parametrii initiali.



Incepe simplu. Nu te avinta la segmentare, pistoane si altele. Ia-o usurel. Schimba filtrul de aer; filtrul de benzina; fa un schimb de ulei; schimba bujiile si trece de 1-2 ori un lichid de curatat injectoarele prin motor (adica il pui in rezervor si arzi benzina). Runda a 2-a este sa vei daca ai probleme la aprindere (bobinele de inductie); cu injectoarele si cu pompa de benzina (insa asta trebuie verificata cu diagnoza computerizata). Masina, daca nu iti maninca ulei, nu are nevoie de 'chirurgia' sugerata de tine.

Ce temperatura era afara cind ai facut testul ?


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
frunzamihai
post Jul 28 2009, 07:25 PM
Post #12


novice
**

Group: Membri
Posts: 26
Joined: 19-July 09
Member No.: 120.492



Hai sa o luam metodic. Cu cateva zile inainte schimbasem uleiul, filtrul de ulei, filtrul de aer si bujiile. Benzina era in ea de 100 Mol EVO. Ulei am observat ca mi-a consumat destul de mult inainte de revizie - gen 1/2 litri la 1500 km. La service mi-au zis ca din cauza filtrelor neschimbate si a uleiului vechi putea sa imi consume ulei. Vedem acum ce o sa fac. Am sa iti iau sfatul si am sa cumpar un lichid de curatat injectoarele. Vreau de asemenea sa verific compresia la pistoane. Cand am facut testul erau aproximativ 30 grade Celsius. De mentionat de asemenea este ca am pneuri de 4 ani pe masina...Deci probabil si asta ar fi putut influenta usor testul.

QUOTE (f1anatic @ Jul 28 2009, 03:47 PM) *
QUOTE (frunzamihai @ Jul 28 2009, 04:39 AM) *
Am sunat si am intrebat. Rolele masoara intradevar puterea la roata, dar programul face ajustarea pt diferenta respectiva. Deci 185 de cai cu totul. sad.gif Ce pot sa investighez si sa schimb? (gen segmenti, injectoare, garnituri pistoane) Repet nu vreau tuning doar ca motorul sa functioneze in parametrii initiali.



Incepe simplu. Nu te avinta la segmentare, pistoane si altele. Ia-o usurel. Schimba filtrul de aer; filtrul de benzina; fa un schimb de ulei; schimba bujiile si trece de 1-2 ori un lichid de curatat injectoarele prin motor (adica il pui in rezervor si arzi benzina). Runda a 2-a este sa vei daca ai probleme la aprindere (bobinele de inductie); cu injectoarele si cu pompa de benzina (insa asta trebuie verificata cu diagnoza computerizata). Masina, daca nu iti maninca ulei, nu are nevoie de 'chirurgia' sugerata de tine.

Ce temperatura era afara cind ai facut testul ?

Go to the top of the page
 
+Quote Post
f1anatic
post Jul 28 2009, 07:30 PM
Post #13


Subaru Anti-Hero
******

Group: Moderator
Posts: 5.323
Joined: 13-May 04
From: F 1 World
Member No.: 25.368



Pneurile uzate te-ar avantaja de altfel.
A fost foarte cald, 30C inseamna o pierdere de vreo 10 cp; cel putin.
Ce poti face este sa schimbi si antifreeze (antigel) si sa verifici termostatul. Un motor "cald" are pierderi de putere comparat cu unul "rece" - ECM iti va schimba parametrii de functionare pt a preveni detonatii in motor.
Juma' de kil de ulei la 1500 km indica probleme.
Sa schimbi si filtrul de benzina (daca se poate).

This post has been edited by f1anatic: Jul 28 2009, 07:31 PM


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Jul 28 2009, 08:01 PM
Post #14


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



Antigel vechi nu inseamna motor supraincalzit....

Eu personal nu prea cred in solutiile de curatat injectoare, daca nu au nici un efect nu m-as mira foarte tare.

Masurat compresia e o chestie foarte simplu de facut, e ierftina si poate spune destul de multe... eu cu asta as incepe. Functie de rezultat (compresie ok, compresie ko peste tot, compresie ko pe 1-2-3 cilidri si ok pe restul) poti incepe alte investigatii. S-ar putea ca rezultatul sa fie legat si de consumul de ulei care mie unuia mi se pare enorm. Pe de alta parte, poate undeva il pierde, nu e obligatoriu sa il arda.

Fum scoate? Ulei ars inseamna fum albastru.


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
f1anatic
post Jul 28 2009, 08:30 PM
Post #15


Subaru Anti-Hero
******

Group: Moderator
Posts: 5.323
Joined: 13-May 04
From: F 1 World
Member No.: 25.368



QUOTE (James Kilowatt @ Jul 28 2009, 01:01 PM) *
Antigel vechi nu inseamna motor supraincalzit....
Eu personal nu prea cred in solutiile de curatat injectoare, daca nu au nici un efect nu m-as mira foarte tare.


Antigel vechi - reziduuri de la garnituri - thermostat care functioneaza rau.
Am mai vazut asta :-)

Pt curatat injectoare, solutiile functioneaza. Cel putin la masina mea - dar eu folosesc petrol pur.
De fapt Carburator & Choke / Fuel Injector cleaner au multe aplicatii in afara masinilor. Spre exemplu: se ia sprayul si se da pe teava pustii dupa ce dai in prealabil un pic cu peria de sirma (clar ca pe interior). Cade TOT...si iese curata ca la una ne-trasa. Ma rog...zgirieturile ramin.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
HalbaSus
post Jul 28 2009, 09:27 PM
Post #16


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 10.684
Joined: 29-March 04
From: Oradea (Bihor)
Member No.: 23.122



eu sincer cred ca a uitat un zero, adica 1/2 litru la 15.000 km (durata normala a unei revizii) nu cred ca se apuca sa schimbe uleiul la doar 1500 km...

Verificatul compresiei mi se pare o idee foarte buna, si dupa cum zicea f1anatic la 30 de grade motorul poate pierde destul de multi cai putere. Daca faceai testul iarna la zero grade cu siguranta aveai macar 10-15 cp in plus.


--------------------
Mercedes C320 CDI 4-matic
Audi A3 Sportback 1.9 TDI
"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary... that's what gets you." -Jeremy Clarkson
Go to the top of the page
 
+Quote Post
frunzamihai
post Jul 28 2009, 10:07 PM
Post #17


novice
**

Group: Membri
Posts: 26
Joined: 19-July 09
Member No.: 120.492



Chiar atat a consumat 1/2 litri la 1500-2000km(mai mult mers prin orash) In prealabil am venit din Germania si m-am si plimbat un pic pe aici in total la 2500-3000km si cred ca scazut nivelul cam cu 1/4 litri sa zic. Sa vad acum dupa ce am schimbat tot uleiul (pentru ca in prealabil doar completasem cu 1 litru la uleiul vechi - neschimbat de 18.000km) daca se mai consuma la fel. Asta am sa fac....am sa verific compresia la pistoane si am cumparat o solutie pentru curatat sistemul de alimentare (cica ar curatat tot....injectoare, camere de ardere, supape....sper sa nu o curate de tot masina smile.gif). Eu inclin sa cred ca e ceva legat de consumul asta de ulei totusi si asta sa justifice diferenta de 15-20 de cai (sa zicem ca restul ar fi si datorita caldurii de afara). Trag insa speranta sa nu fie ceva nasol...de fapt nici nu stiu ce ar putea face sa arda atata ulei. Am mai postat tot aici pe masini.ro legat de consumul asta de ulei... la un 325i dar nu stie nimeni. Mi-a mai si intrat acum in cap ca ar putea avea mai multi kilometri decat arata in bord (80.000 km in 4 ani) sper totusi sa nu fie cazul si sa imi vad de treaba si sa ma bucur de masina pentru ca din punctul meu de vedere (al unui pseudo-incepator smile.gif masina merge ca un vis.



QUOTE (HalbaSus @ Jul 28 2009, 09:27 PM) *
eu sincer cred ca a uitat un zero, adica 1/2 litru la 15.000 km (durata normala a unei revizii) nu cred ca se apuca sa schimbe uleiul la doar 1500 km...

Verificatul compresiei mi se pare o idee foarte buna, si dupa cum zicea f1anatic la 30 de grade motorul poate pierde destul de multi cai putere. Daca faceai testul iarna la zero grade cu siguranta aveai macar 10-15 cp in plus.


This post has been edited by frunzamihai: Jul 28 2009, 10:07 PM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mariusdruta
post Jul 29 2009, 01:36 AM
Post #18


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 199
Joined: 9-February 08
Member No.: 116.331



O intrebare timida: nu ai cartea de service a masinii, completata la zi?
O a doua si mai timida: O ratacise cumva neamtul de la care ai cumparat-o sau a uitat cumva sa treaca ultima revizie?

Eu nu m-as lansa in investitii foarte mari sau investigatii foarte amanuntite primii 5000 de km sa zicem, as astepa putin sa vad ce se intampla.

P.S. "Pneuri de 4 ani" inseamna cauciucurile originale ale masinii la 80000 de km? smile.gif Ce marca si specificatii?

This post has been edited by mariusdruta: Jul 29 2009, 01:37 AM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
frunzamihai
post Jul 29 2009, 07:08 AM
Post #19


novice
**

Group: Membri
Posts: 26
Joined: 19-July 09
Member No.: 120.492



Normal ca am cartea de service. Nu stiu ce vrei sa spui cu asta? Stiu cand a fost facuta ultima revizie - 62.000km. Dar putea fi foarte usor manarita o astfel de carte. Nu e greu deloc. Pneurile de pe masina au un cod care indica data de fabricatie wink.gif si este apropiata de data de productie a masinii. Nu sunt Run Flat dar au 4 ani.

QUOTE (mariusdruta @ Jul 29 2009, 01:36 AM) *
O intrebare timida: nu ai cartea de service a masinii, completata la zi?
O a doua si mai timida: O ratacise cumva neamtul de la care ai cumparat-o sau a uitat cumva sa treaca ultima revizie?

Eu nu m-as lansa in investitii foarte mari sau investigatii foarte amanuntite primii 5000 de km sa zicem, as astepa putin sa vad ce se intampla.

P.S. "Pneuri de 4 ani" inseamna cauciucurile originale ale masinii la 80000 de km? smile.gif Ce marca si specificatii?

Go to the top of the page
 
+Quote Post
spata2008
post Jul 29 2009, 09:24 AM
Post #20


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 233
Joined: 24-January 08
Member No.: 116.166



Cat a costat testul de la Autovit? Ai facut test complet sau partial?
Merci!
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Pages V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

2 User(s) are reading this topic (2 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 3rd May 2024 - 08:27 AM