Help - Search - Members - Calendar
Full Version: 33 de cai pierduti in ceata
Masini.ro Forum > Masini.ro > Masini.ro
frunzamihai
Salutare tuturor. Am un BMW 325i de 4 ani cu 80.000km cumparat de curand din Germania. I-am schimbat de curand filtrele, uleiul si bujiile si am fost apoi cu ea un test de motor la Autovit (Autotest) si a iesit ca are 185 de cai. Sincer m-a cam intors pe dos asta pentru ca ma asteptam ca dupa ce am schimbat consumabilele de baza sa nu se simta o diferenta asa mare. Nu stiu ce sa fac in continuare. Evident vreau sa am masina la performante maxime, dar nu vreau tuning. Omul de test mi-a zis ca as putea testa pe laptop timpii de aprindere si injectia.Daca totul corespunde inseamna ca masina e mai alergata decat de 80.000km..... Eu as vrea mai degraba sa testez compresia in pistoane si sa vad starea injectoarelor. Nu stiu insa unde as putea face asta la un pret rezonabil - nu gen A.Bav. Voi ce ma sfatuiti?
James Kilowatt
Eu cred ca testul de compresie e foarte util. Nu costa foarte mult si teoretic il poate face orice service, aparatul de masura se monteaza in locasul unei bujii deci nu e dedicat unei marci. Eu am pe undeva o jucarie din aia, nu costa mare branza, la o adica poti sa o cumperi daca esti pasionat de masini. Poate sa te ajute cand o cumperi pe urmatoarea wink.gif

E interesant sa vezi pe de o parte valoarea absoluta a compresiei (insa trebuie sa cauti in manual care e valoarea buna, de obice trebuie sa masori o valoare MAI MARE decat raportul de compresie, masurarea se face la cald). Si sa vezi daca exista diferente intre cilindri, daca exista diferente mari inseamna ca a avut o defectiune.
T u d o r
185 cai la roata?
frunzamihai
Nu stiu sa iti zic exact. Am urcat masina pe role si a turat-o cu a 4-a pana la 6500 ture. In coloana din stanga scrie 185 de cai , iar in dreapta specificatii autovehicul 218. Nu stiu, presupun ca rolele alea masoara puterea la roata. Dar nu sunt sigur.
QUOTE ( T u d o r @ Jul 27 2009, 08:16 PM) *
185 cai la roata?

T u d o r
Pai in cazul asta nu ai pierdut caii, la roata vei avea mai putini. Puterea motorului din specificatiile tehnice e data la flansa. smile.gif
G e o r g e
pierderea e undeva la 15% ... 218 / 1.15 = 185... deci pe acolo esti . daca aia e puterea la roata data de dyno atunci e chiar ok. asa ca stai linistit. puterea la roata <> puterea la volanta.
Alex-F1
Deci s-a lamurit problema: cei 33 de cai frumosi nu sunt "pierduti in ceata", ci in tot sistemul de transmisie, de la volanta pana la roti!!! thumbsup.gif Faza ciudata e ca cei ce ti-au facut testul, ar fi trebuit sa te poata lamuri pe loc, daca i-ai fi intrebat.....
frunzamihai
Nu sunt totusi sigur. Am discutat cu un mecanic de acolo. El mi-a zis ca masina are 185 de cai. Presupun ca stie diferenta intre cai putere la roata si cai putere la flansa. Nu stiu ce sa zic. O sa sun maine sa vad daca au idee.

PS Tare faza cu "caii frumosi" smile.gif)

Pt cine nu a vizionat inca....amuzati-va aici smile.gif
http://www.youtube.com/watch?v=Z7zpSVmQ94M


QUOTE (Alex-F1 @ Jul 27 2009, 10:44 PM) *
Deci s-a lamurit problema: cei 33 de cai frumosi nu sunt "pierduti in ceata", ci in tot sistemul de transmisie, de la volanta pana la roti!!! thumbsup.gif Faza ciudata e ca cei ce ti-au facut testul, ar fi trebuit sa te poata lamuri pe loc, daca i-ai fi intrebat.....
f1anatic
QUOTE
Salut
Da-mi un exemplu. Cam cat de mult pot varia caii putere intre roata si flansa?
Am obtinut 185 de cai pe dyno iar oficial masina are 218 cai. Are totusi si 4 ani vechime si 80.000km "oficiali".


La un Subaru / AUDI / masina AWD pierderile de putere prin transmisie sint de genul 17-23% (poate mai mult la cele care au diferentiale mecanice)
La o masina RWD de circa 10-15%
La o masina FWD de circa 7-12%

Masina ta daca are 185 la roti si 218 la flansa (conform producatorului) sta foarte bine; nu a pierdut mai nimic. Daca vrei exemplu clar: cind mi-am tunat masina, aveam 250 la flansa si 208 la roata. Eu insa folosesc 20% in aprecierile puterii la flansa a masinii mele pt ca e mai handicapata.
frunzamihai
Am sunat si am intrebat. Rolele masoara intradevar puterea la roata, dar programul face ajustarea pt diferenta respectiva. Deci 185 de cai cu totul. sad.gif Ce pot sa investighez si sa schimb? (gen segmenti, injectoare, garnituri pistoane) Repet nu vreau tuning doar ca motorul sa functioneze in parametrii initiali.
f1anatic
QUOTE (frunzamihai @ Jul 28 2009, 04:39 AM) *
Am sunat si am intrebat. Rolele masoara intradevar puterea la roata, dar programul face ajustarea pt diferenta respectiva. Deci 185 de cai cu totul. sad.gif Ce pot sa investighez si sa schimb? (gen segmenti, injectoare, garnituri pistoane) Repet nu vreau tuning doar ca motorul sa functioneze in parametrii initiali.



Incepe simplu. Nu te avinta la segmentare, pistoane si altele. Ia-o usurel. Schimba filtrul de aer; filtrul de benzina; fa un schimb de ulei; schimba bujiile si trece de 1-2 ori un lichid de curatat injectoarele prin motor (adica il pui in rezervor si arzi benzina). Runda a 2-a este sa vei daca ai probleme la aprindere (bobinele de inductie); cu injectoarele si cu pompa de benzina (insa asta trebuie verificata cu diagnoza computerizata). Masina, daca nu iti maninca ulei, nu are nevoie de 'chirurgia' sugerata de tine.

Ce temperatura era afara cind ai facut testul ?
frunzamihai
Hai sa o luam metodic. Cu cateva zile inainte schimbasem uleiul, filtrul de ulei, filtrul de aer si bujiile. Benzina era in ea de 100 Mol EVO. Ulei am observat ca mi-a consumat destul de mult inainte de revizie - gen 1/2 litri la 1500 km. La service mi-au zis ca din cauza filtrelor neschimbate si a uleiului vechi putea sa imi consume ulei. Vedem acum ce o sa fac. Am sa iti iau sfatul si am sa cumpar un lichid de curatat injectoarele. Vreau de asemenea sa verific compresia la pistoane. Cand am facut testul erau aproximativ 30 grade Celsius. De mentionat de asemenea este ca am pneuri de 4 ani pe masina...Deci probabil si asta ar fi putut influenta usor testul.

QUOTE (f1anatic @ Jul 28 2009, 03:47 PM) *
QUOTE (frunzamihai @ Jul 28 2009, 04:39 AM) *
Am sunat si am intrebat. Rolele masoara intradevar puterea la roata, dar programul face ajustarea pt diferenta respectiva. Deci 185 de cai cu totul. sad.gif Ce pot sa investighez si sa schimb? (gen segmenti, injectoare, garnituri pistoane) Repet nu vreau tuning doar ca motorul sa functioneze in parametrii initiali.



Incepe simplu. Nu te avinta la segmentare, pistoane si altele. Ia-o usurel. Schimba filtrul de aer; filtrul de benzina; fa un schimb de ulei; schimba bujiile si trece de 1-2 ori un lichid de curatat injectoarele prin motor (adica il pui in rezervor si arzi benzina). Runda a 2-a este sa vei daca ai probleme la aprindere (bobinele de inductie); cu injectoarele si cu pompa de benzina (insa asta trebuie verificata cu diagnoza computerizata). Masina, daca nu iti maninca ulei, nu are nevoie de 'chirurgia' sugerata de tine.

Ce temperatura era afara cind ai facut testul ?

f1anatic
Pneurile uzate te-ar avantaja de altfel.
A fost foarte cald, 30C inseamna o pierdere de vreo 10 cp; cel putin.
Ce poti face este sa schimbi si antifreeze (antigel) si sa verifici termostatul. Un motor "cald" are pierderi de putere comparat cu unul "rece" - ECM iti va schimba parametrii de functionare pt a preveni detonatii in motor.
Juma' de kil de ulei la 1500 km indica probleme.
Sa schimbi si filtrul de benzina (daca se poate).
James Kilowatt
Antigel vechi nu inseamna motor supraincalzit....

Eu personal nu prea cred in solutiile de curatat injectoare, daca nu au nici un efect nu m-as mira foarte tare.

Masurat compresia e o chestie foarte simplu de facut, e ierftina si poate spune destul de multe... eu cu asta as incepe. Functie de rezultat (compresie ok, compresie ko peste tot, compresie ko pe 1-2-3 cilidri si ok pe restul) poti incepe alte investigatii. S-ar putea ca rezultatul sa fie legat si de consumul de ulei care mie unuia mi se pare enorm. Pe de alta parte, poate undeva il pierde, nu e obligatoriu sa il arda.

Fum scoate? Ulei ars inseamna fum albastru.
f1anatic
QUOTE (James Kilowatt @ Jul 28 2009, 01:01 PM) *
Antigel vechi nu inseamna motor supraincalzit....
Eu personal nu prea cred in solutiile de curatat injectoare, daca nu au nici un efect nu m-as mira foarte tare.


Antigel vechi - reziduuri de la garnituri - thermostat care functioneaza rau.
Am mai vazut asta :-)

Pt curatat injectoare, solutiile functioneaza. Cel putin la masina mea - dar eu folosesc petrol pur.
De fapt Carburator & Choke / Fuel Injector cleaner au multe aplicatii in afara masinilor. Spre exemplu: se ia sprayul si se da pe teava pustii dupa ce dai in prealabil un pic cu peria de sirma (clar ca pe interior). Cade TOT...si iese curata ca la una ne-trasa. Ma rog...zgirieturile ramin.
HalbaSus
eu sincer cred ca a uitat un zero, adica 1/2 litru la 15.000 km (durata normala a unei revizii) nu cred ca se apuca sa schimbe uleiul la doar 1500 km...

Verificatul compresiei mi se pare o idee foarte buna, si dupa cum zicea f1anatic la 30 de grade motorul poate pierde destul de multi cai putere. Daca faceai testul iarna la zero grade cu siguranta aveai macar 10-15 cp in plus.
frunzamihai
Chiar atat a consumat 1/2 litri la 1500-2000km(mai mult mers prin orash) In prealabil am venit din Germania si m-am si plimbat un pic pe aici in total la 2500-3000km si cred ca scazut nivelul cam cu 1/4 litri sa zic. Sa vad acum dupa ce am schimbat tot uleiul (pentru ca in prealabil doar completasem cu 1 litru la uleiul vechi - neschimbat de 18.000km) daca se mai consuma la fel. Asta am sa fac....am sa verific compresia la pistoane si am cumparat o solutie pentru curatat sistemul de alimentare (cica ar curatat tot....injectoare, camere de ardere, supape....sper sa nu o curate de tot masina smile.gif). Eu inclin sa cred ca e ceva legat de consumul asta de ulei totusi si asta sa justifice diferenta de 15-20 de cai (sa zicem ca restul ar fi si datorita caldurii de afara). Trag insa speranta sa nu fie ceva nasol...de fapt nici nu stiu ce ar putea face sa arda atata ulei. Am mai postat tot aici pe masini.ro legat de consumul asta de ulei... la un 325i dar nu stie nimeni. Mi-a mai si intrat acum in cap ca ar putea avea mai multi kilometri decat arata in bord (80.000 km in 4 ani) sper totusi sa nu fie cazul si sa imi vad de treaba si sa ma bucur de masina pentru ca din punctul meu de vedere (al unui pseudo-incepator smile.gif masina merge ca un vis.



QUOTE (HalbaSus @ Jul 28 2009, 09:27 PM) *
eu sincer cred ca a uitat un zero, adica 1/2 litru la 15.000 km (durata normala a unei revizii) nu cred ca se apuca sa schimbe uleiul la doar 1500 km...

Verificatul compresiei mi se pare o idee foarte buna, si dupa cum zicea f1anatic la 30 de grade motorul poate pierde destul de multi cai putere. Daca faceai testul iarna la zero grade cu siguranta aveai macar 10-15 cp in plus.
mariusdruta
O intrebare timida: nu ai cartea de service a masinii, completata la zi?
O a doua si mai timida: O ratacise cumva neamtul de la care ai cumparat-o sau a uitat cumva sa treaca ultima revizie?

Eu nu m-as lansa in investitii foarte mari sau investigatii foarte amanuntite primii 5000 de km sa zicem, as astepa putin sa vad ce se intampla.

P.S. "Pneuri de 4 ani" inseamna cauciucurile originale ale masinii la 80000 de km? smile.gif Ce marca si specificatii?
frunzamihai
Normal ca am cartea de service. Nu stiu ce vrei sa spui cu asta? Stiu cand a fost facuta ultima revizie - 62.000km. Dar putea fi foarte usor manarita o astfel de carte. Nu e greu deloc. Pneurile de pe masina au un cod care indica data de fabricatie wink.gif si este apropiata de data de productie a masinii. Nu sunt Run Flat dar au 4 ani.

QUOTE (mariusdruta @ Jul 29 2009, 01:36 AM) *
O intrebare timida: nu ai cartea de service a masinii, completata la zi?
O a doua si mai timida: O ratacise cumva neamtul de la care ai cumparat-o sau a uitat cumva sa treaca ultima revizie?

Eu nu m-as lansa in investitii foarte mari sau investigatii foarte amanuntite primii 5000 de km sa zicem, as astepa putin sa vad ce se intampla.

P.S. "Pneuri de 4 ani" inseamna cauciucurile originale ale masinii la 80000 de km? smile.gif Ce marca si specificatii?

spata2008
Cat a costat testul de la Autovit? Ai facut test complet sau partial?
Merci!
mariusdruta
Daca ai cartea de service, tot ce trebuia sa faci era sa verifici la service-ul la care au fost facute reviziile. Nici acum nu e timpul pierdut. Carnetul de service e destul de greu de falsificat, pe langa stampile are o gramada de autocolante pe el, inclusiv de pe bidoanele de ulei.

As fi curios la cati km si cate revizii sunt trecute in carte, pana la aia 62000. BMW recomanda 30000 sau 2 ani pentru uleiul cu norma LL04, dar intervalul de service variaza in functie de modul de conducere, monitorizat prin CBS. Cauciucurile originale, au, ca si la Mercedes, un semn distinctiv. Nu prea pune nimeni altceva decat runflat pe genul asta de masina, cu atat mai putin unele second cum par a fi fost cumparate ultimele (daca zici ca au 4 ani, adica cat masina)

Ce iti arata service maintenance pe computerul masinii?

Posibil ca masina sa fi incaput la un moment dat pe mana unor samsari si km sa nu fie cei cei reali. Sper sa ma insel, bafta!
frunzamihai
QUOTE (spata2008 @ Jul 29 2009, 09:24 AM) *
Cat a costat testul de la Autovit? Ai facut test complet sau partial?
Merci!



170 RON - test motor - Autovit - Autotest 2000
frunzamihai
QUOTE (mariusdruta @ Jul 29 2009, 09:54 PM) *
Daca ai cartea de service, tot ce trebuia sa faci era sa verifici la service-ul la care au fost facute reviziile. Nici acum nu e timpul pierdut. Carnetul de service e destul de greu de falsificat, pe langa stampile are o gramada de autocolante pe el, inclusiv de pe bidoanele de ulei.

As fi curios la cati km si cate revizii sunt trecute in carte, pana la aia 62000. BMW recomanda 30000 sau 2 ani pentru uleiul cu norma LL04, dar intervalul de service variaza in functie de modul de conducere, monitorizat prin CBS. Cauciucurile originale, au, ca si la Mercedes, un semn distinctiv. Nu prea pune nimeni altceva decat runflat pe genul asta de masina, cu atat mai putin unele second cum par a fi fost cumparate ultimele (daca zici ca au 4 ani, adica cat masina)

Ce iti arata service maintenance pe computerul masinii?

Posibil ca masina sa fi incaput la un moment dat pe mana unor samsari si km sa nu fie cei cei reali. Sper sa ma insel, bafta!



Pai cartea de revizii are o stampila cu numele unui service, dar eu ma gandesc ca daca au facut vreo manarie au facut-o cu ajutorul respectivilor ca doar nu intrau prin efractie sa fure o stampila. Cartea de service nu are in dreptul reviziilor nici un autocolant. Doar stampila, numarul de km si o semnatura. ULeiul a fost schimbat la 30k, si la 62k. Nu stiu ce ulei ca nu scrie. Pneurile sincer sa fiu si eu ma asteptam sa fie run-flat ca toate masinile astea asa sunt echipate standard. Dar din pacate nu sunt. Ceea ce face ca toata treaba asta sa fie destul de periculoasa avand in vedere ca masina nu este dotata cu roata de rezerva. Chiar nu stiu ce o sa fac in caz de pana. Are masina niste senzori la roata dar sincer nu stiu daca functioneaza. Sper sa ma avertizeze cand pierd presiunea in vreo roata. Maine ma duc sa verific la un service compresia la pistoane si vad apoi ce mai fac. Chiar daca masina are mai multi kilometri(si este foarte posibil) chiar si cu dublul kilometrilor adik 150k (am zis ca face masina maxim un 37k pe an) tot ar trebui sa mearga bine. Am pus si un lichid pt curatat intregul sistem de combustie. Daca 185 de cai a dat la test si vreo 15 ar mai fi putut fi obtinuti daca era frig afara, tot sunt 200 ca punct de pornire. Eu sper ca dupa niste investitii nu prea costisitoare sa ajung din nou la 215-218. Bafta. Revin dupa ce aflu compresia la pistoane.

Apropos unde pot afla valorile standard pentru modelul asta al meu. Pe site[-ul BMW nu le-am gasit.
James Kilowatt
Incearca sa faci rost de manualul de service (service, nu intretinere si utilizare). Acolo ar trebui sa dea valorile normale si minime ale compresiei.
Testul e util sa vezi si daca nu ai o o problema punctuala gen un cilindru care a patit ceva (ceva cazut in el), o supapa cu probleme, etc.


De obicei valoarea in bari tre' sa fie la cald cam 20% peste valoarea raportului de compresie (e insa f aproximativ). Diferenta intre cilindri ar trebui sa nu depaseasca 0.5 bari.
frunzamihai
Cartea de service cu stampilele aferente pare a fi reala, pentru ca a fost facut la un dealer autorizat BMW. Suporturile pentru numerele masinii sunt cu sigla dealerului respectiv. Am fost la un service si mi-au verificat cu un soft BMW daca a fost modificat kilometrajul. Softul nu a dat nici o eroare. Si mi-au mai spus o treaba. Nici unul din testerele din Romania nu este omologat RAR iar valorile afisate variaza de la caz la caz. Asa ca m-am mai linistit cu testerele noastre. Daca masina are 80.000km, nu are ce sa aiba. Daca am sa am ocazia vreodata am sa fac testul asta in Ungaria sau Austria/Germania.
James Kilowatt
Pai testeaza testerul laugh.gif
mai du-te cu o masina, de preferinta cat se poate de noua, dar iesita din rodaj, si vezi cat da.... daca aluia testerul ii spunecat scrie in carte sau mai mult, o iei de la capat cu dubiile si indoielile....
frunzamihai
QUOTE (James Kilowatt @ Jul 31 2009, 10:29 PM) *
Pai testeaza testerul laugh.gif
mai du-te cu o masina, de preferinta cat se poate de noua, dar iesita din rodaj, si vezi cat da.... daca aluia testerul ii spunecat scrie in carte sau mai mult, o iei de la capat cu dubiile si indoielile....

buna asta cu testat testerul...biggrin.gif
James Kilowatt
Acuma serios, poti sa incerci sa te invarti si tu pe acolo cand vin alti clienti, eventual sa intri in vorba cu ei, si sa vezi daca si la ei "fura" testerul. Daca tie din 200CP ti-a furat 30, iar altuia din 100 ii fura 15, e clar ca are o abatere.
pista
QUOTE (frunzamihai @ Jul 31 2009, 07:03 PM) *
Nici unul din testerele din Romania nu este omologat RAR iar valorile afisate variaza de la caz la caz. Asa ca m-am mai linistit cu testerele noastre. Daca masina are 80.000km, nu are ce sa aiba. Daca am sa am ocazia vreodata am sa fac testul asta in Ungaria sau Austria/Germania.

Eu am masurat BMW 120d in Budapesta, la un tuner cu experienta bogata. Au probabil cel mai performant dyno tester in Europa de Est (functioneaza din martie 2009).
Am dorit sa vad cati CP si Nm are masina stoc fata de cele declarate. -1CP si +15Nm este OK. Vezi postul #320 din topicul de mai jos:
http://masini.ro/forum/index.php?s=&sh...st&p=314391
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.