ECU / Chip / Powerbox Tuning |
This topic is about ECU / Chip / Powerbox Tuning, the author, HalbaSus, wrote about: Am si eu niste nelamuriri referitoare la acest raport, nu ma pricep foarte bine la mecanica auto deci poate ca o sa pun niste intrebari stupide... dec ... To read more just scroll down
ECU / Chip / Powerbox Tuning |
Aug 30 2004, 11:31 AM
Post
#1
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 10.684 Joined: 29-March 04 From: Oradea (Bihor) Member No.: 23.122 |
Pt a creste performantele motoarelor se gasesc in comert o gramada de produse care maresc cantitatea de aer care intra in motor: filtre de aer sport, turbosuflante, prize de aer, etc... Conform statisticilor, cu un simplu filtru de aer aproape ca dublezi cantitatea de aer care intra in motor, daca il mai conectezi si la o priza de aer si pui o turbosuflanta mai puternica (sau pui un chiptuning care mareste rotatia turbosuflantei) atunci o sa ai o cantitate tripla sau chiar mai mult aer care intra in motor. E la mintea cocosului ca pt o combustie sanatoasa ai nevoie de oxigen (de aceea e binevenita o priza de aer prin care se introduce aer rece, care e mai bogat in oxigen)... Ceea ce nu inteleg eu, si aici poate ca gresesc deci va rog sa ma corectati, daca bagam o cantitate tripla de aer dar acelasi volum de combustibil... cum vom obtine performante mai mari ? Pana la urma oxigenul nu arde, el doar intretine arderea... In cazul chiptuning-ului din cate stiu se mareste si cantitatea de combustibil care intra in motor prin prelungirea timpului de injectie, dar presupunand ca nu am marit cantitatea de combustibil ci doar cantitatea de aer... vom obtine performante mai bune ? Si asta chiar nu e intrebare retorica... sunt chiar curios ce se intampla... ma gandesc ca poate datorita cantitatii marite de oxigen arderile ar putea fi mai violente, de aici rezultand performante mai bune... habar n-am... |
|
|
Sep 3 2004, 02:23 PM
Post
#21
|
|
specialist Group: Membri Posts: 4.583 Joined: 30-May 04 From: Honda World Member No.: 26.577 |
la cum sunt etajate vitezele la GTI 1.8T a-5-a ar fi pe la 1000-1500rpm la 60km/h. la turatia asta nu ai nici un efect turbo si cuplul e mic, asa ca poate sa ia ceva timp sa o scoti catre 2000rpm de unde vine valul de cuplu eu schimb a 5-a dupa 80km/h. dar nu face sens sa exploatezi motorul asa. care e deci spielul cu chestia asta, i.e timpul de la 60 la100 in viteza a5-a? |
|
|
Sep 7 2004, 10:48 AM
Post
#22
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
Dupa indelungi cugetari, m-am prins ce vrea sa insemne ca raportul ala de compresie de 10.5/1 e unul mare..... e intr-adevar mare pentru o masina Turbo. In general din cate am vazut, la masinile supraalimentate raportul de compresie e cu 20-25% mai scazut decat la cele aspirate la aceeasi capacitatea cilindrica.... asa ca probail 10.5:1 e destul de mult pentru un turbo.
Are careva idee cat costa golful asta GTI? |
|
|
Sep 7 2004, 02:03 PM
Post
#23
|
|
specialist Group: Membri Posts: 4.583 Joined: 30-May 04 From: Honda World Member No.: 26.577 |
asta nou iata:
http://www.volkswagen.co.uk/gti/carconfig.jsp al dreaqu de scump, dar toate preturile in UK sunt f. mari la masini... raportul de compresie mare s-ar putea safie in legatura cu FSI, care este, din cate inteleg eu, un hibrid intre diesel si otto clasic... |
|
|
Sep 7 2004, 03:05 PM
Post
#24
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
Intr-adevar, FSI-ul e un hibrid intre diesel si otto. Injectia se face dupa compresie, ca la diesele, totusi aprinderea e prin scanteie, ca la otto, nu e autoaprindere. |
|
|
Sep 15 2004, 03:37 PM
Post
#25
|
|
sofer incepator Group: Membri Posts: 19 Joined: 1-September 04 From: Oltenita (Calarasi) Member No.: 31.748 |
QUOTE(MR28673) Mersi pentru informatii.
Intr-adevar, FSI-ul e un hibrid intre diesel si otto. Injectia se face dupa compresie, ca la diesele, totusi aprinderea e prin scanteie, ca la otto, nu e autoaprindere. FSI=Fuel Stratified Injection Este injectia directa de benzina (varianta Bosch),unde amestecul este stratificat. Adik in jurul bujiei se formeaza un "nor" de amestec comb/aer (proportie 14.7/1->amestec stoechiometric) ,iar in spre extremitati se afl amestec sarac (adik proportia aer/combustibil este mult mai mare). Avantajele sunt f mari... in primul rand asupra emisiilor de gaze poluante, consum, un mai bun control al arderii in cilindru,etc Deci:nu este HIBRID,este injectie directa de benzina...care indeplineste normele Euro 4 si probabil ca le poate indeplini si pe Euro 5 (care o sa apara in cativa ani).... Injectia nu se face dupa compresie..se pot face mai multe injectii intr-un ciclu (preinjecti,injectie principala (care poate fi si asta divizata in mai multe),post injectie (asta pentru reducere hidrocarburilor)).... La fel este si la Diesel...cel mai bun exemplu este cel de la Fiat..1,3 l 70 cp Multijet daca vreti detalii scrieti-mi pe mail.... |
|
|
Sep 15 2004, 04:14 PM
Post
#26
|
|
specialist Group: Membri Posts: 4.583 Joined: 30-May 04 From: Honda World Member No.: 26.577 |
octavian, am discutat si noi de FSI si GDI (varianta lui Mitsubishi care pare chiar mai buna dar nu am vazut inca masini pe piata cu asa ceva) in alta parte si intelegem ce este.
eu am zis ca e un hibrid pt. ca injectia se face direct in cilindru ca la diesel si pt. ca in unul din cele 2 moduri de combustie injectia se face la sfarsitul compresiei: http://www.mitsubishi-motors.co.jp/inter/t.../GDI/page5.html http://www.audi.co.uk/acs/ownershipbenefit...ls.jsp?id=11614 e ironic ca aceste noi motoare GDI si Multijet au fost dezvoltate de Fiat si Mitsubishi care altfel "have a very hard time" sa convinga cumparatorii ca fac masini bune... |
|
|
Sep 15 2004, 06:30 PM
Post
#27
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
..... si pentru ca desi injectia se face direct, aprinderea e prin scanteie si nu prin compresie... suntem de acord, a fost doar o problema de definire a termenilor.
|
|
|
Sep 16 2004, 12:48 PM
Post
#28
|
|
sofer incepator Group: Membri Posts: 19 Joined: 1-September 04 From: Oltenita (Calarasi) Member No.: 31.748 |
Nu se poate spune ca GDI-ul este mai bun decat FSI-ul...sau mai bun decat sistemul de la Renault...de fapt singurul lucru care ar motiva aparitia injectiei directe de benzina (cel putin la cilindree pana in 2 l) ar fi cel ar emisiilor de gaze poluante...caci in rest , se credea ca injectia directa o sa fie o "revolutie" si motoarele or sa fie cu mult superioare celor cu injectie indirecta,dar de fapt (in practica,nu teorie) in unele cazuri e chiar invers....
Revolutia injectie directe a aparut intr-adevar la motoarele Diesel... |
|
|
Sep 17 2004, 08:36 AM
Post
#29
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
Toate dieselele sunt cu injectie directa, de acum 100 ani cand au fost inventate.... la ce revolutie te referi?!
Avantajul teoretic al motoarelor pe benzina cu injectie directa vine de la faptul ca pot merge cu amestec mai sarac decat cel optim fara probleme de ardere cu detonatii. GDI-ul e mai bun decat injectia multipunct, in materie de raport putere/consum. De FSI nu prea stiu inca mare lucru, iar panarama de la Renault e intr-adevar o chestie nereusita fata de cea de la mitsubishi, tocmai datorita faptului ca nu-si exploateaza bine avantajul amestecului sarac, n-au fost in stare sa creeze turbionul ala de care vorbeste si Mitsubishi si VAG. Prin reviste apar comparatii intre Renault si Peugeot cu injectie directa, iar peugeot are motorul cumparat de la mitsubishi si e constant in avantaj.... |
|
|
Sep 17 2004, 09:53 AM
Post
#30
|
|
sofer incepator Group: Membri Posts: 19 Joined: 1-September 04 From: Oltenita (Calarasi) Member No.: 31.748 |
Nu inteleg o chestie?
Cum toate dieselurile sunt cu injectie directa....vrei sa spui ca Td-ul de la VW (cel de 1,9 l ,spre ex care are 75 cp )are injectioe directa?De fapt e injectie indirecta ...poate te mai informezi putin , nu din revistele auto (Autoshow,Supercar etc),ci uita-te la Autotechnology (spre ex) si o sa vezi explicatii ingineresti... Apropos :tu ai auzit de "pompa sprit"?????Scrie intr-un numar in Supercar...bineinteles respectivul se referea la pompa-injector sau pompa-duza (cum i se mai spune), dar sprit... :joker: |
|
|
Sep 17 2004, 01:45 PM
Post
#31
|
|
workaholic * * * * * * Group: Moderator Posts: 11.052 Joined: 4-August 03 From: Bucuresti Member No.: 14.854 |
este spritz , da
se mai da si ea pe un ulei din cand in cand -------------------- |
|
|
Sep 17 2004, 06:15 PM
Post
#32
|
|
specialist Group: Membri Posts: 4.583 Joined: 30-May 04 From: Honda World Member No.: 26.577 |
TDI=turbodiesel DIRECT injection
http://www.tdiclub.com/TDIFAQ/TDiFAQ-1.html TDI sunt cu injectie directa in cilindru. dieselurile mai vechi si common rail-urile au tot injectie directa, dar se face intr-o precamera de injectie. multijetul este tot cu injectie directa. |
|
|
Sep 20 2004, 08:49 AM
Post
#33
|
|
sofer incepator Group: Membri Posts: 19 Joined: 1-September 04 From: Oltenita (Calarasi) Member No.: 31.748 |
QUOTE(Marius-Iulian) TDI=turbodiesel DIRECT injection
http://www.tdiclub.com/TDIFAQ/TDiFAQ-1.html TDI sunt cu injectie directa in cilindru. dieselurile mai vechi si common rail-urile au tot injectie directa, dar se face intr-o precamera de injectie. multijetul este tot cu injectie directa. Frate, ceea ce zici tu este incorect...exista injectie indirecta (injectia se face in alta camera decat cea principala de ardere)->exemplu:Aro,Dacia Solenza Diesel,etc si injectie directa(Tdi,Hdi, chiar si primele autocamioane Roman aveau injectie directa ->un sistem Man ,dar care era f poluant, apoi au schimbat sistemul de injectie cu cel actual).... |
|
|
Sep 20 2004, 02:25 PM
Post
#34
|
|
specialist Group: Membri Posts: 4.583 Joined: 30-May 04 From: Honda World Member No.: 26.577 |
TDI e injectie directa, asta a fost mesajul meu, tu ai spus ca nu este.
TDI-PD (pompe duse) datorita acestor noi injectoare PD dezvoltate de Bosch este mai eficient din cauza ca pot face injectia la presiuni f. mari in cilindru la sfarsitul fazei de compresie. common rail-ul permite de asemenea injectie la presiuni mari, dar nu atat de mari ca TDI PD. nu stiam ca injectia se face direct la variantele common rail exceptand noul multijet. mai spune-ne amanunte daca stii. VAG este f. confident in tehnologia PD si nu considera folosirea common-rail-ului. -------------------- Civic Si 2007 2.0l DOHC iVTEC
Acura TL 2006 3.2l SOHC VTEC |
|
|
Sep 21 2004, 09:01 AM
Post
#35
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 223 Joined: 2-June 04 Member No.: 26.859 |
Diferenta dintre motoarele cu injectie "directa" si cele cu injectie "indirecta" este folosirea unei antecamere de injectie situata in chiulasa deasupra cilindrului. Injectia se face in aceasta camera pentru ca la dieselurile vechi nu exista un control al detonatiei (care poate rupe biele si topi pistoane) cum se face la motoarele diesel noi. De altfel aceasta camera din chiulasa a fost mutata in capul pistonului la motoarele TDI. VAG a introdus sistemul TDI in 1993 cu motorul de 1,9 si 90 de cai care foloseste o pompa clasica de injectie. Prin adaptarea unei turbine variabile a aparut motorul de 110 cai care are I - ul rosu. In 1998 s-a introdus sistemul pompa injector (initial cu 115 cai) si DI rosu Apoi au aparut variantele de 100, 130, 150 de cai putere bazate pe aceeasi tehnologie. Presiunea de injectie al PD-ului original era de 2050 bari, mai mare decat sistemele common rail existente atunci. In plus sistemul permite o dozare mai precisa a injectiei.
|
|
|
Sep 21 2004, 01:46 PM
Post
#36
|
|
specialist Group: Membri Posts: 4.583 Joined: 30-May 04 From: Honda World Member No.: 26.577 |
danke schoen pt. lamuriri! mai zi si de common rail vs. TDI-PD daca stii.
-------------------- Civic Si 2007 2.0l DOHC iVTEC
Acura TL 2006 3.2l SOHC VTEC |
|
|
Sep 22 2004, 09:34 AM
Post
#37
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
Mie presiunile astea de ordinul miilor de bari ma fac sa cred ca si unele si altele sunt sensibile la impuritatile motorinei.... Performantele pare asemanatoare, interesant ar fi fiabilitatea....
|
|
|
Sep 22 2004, 12:45 PM
Post
#38
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 223 Joined: 2-June 04 Member No.: 26.859 |
Calitatea motorinei e principalul vinovat (in RO) pentru griparea sistemelor de injectie. Am o cunostinta in Cluj care lucreaza la un atelier specializat in injectoare. Dupa zisele amicului motorina "agricola" omoara cele mai multe injectoare. Iar un set de PD e undeva la 1400-1500 de euro. Sa raspund la PD vs Common Rail. Common rail e un sistem de "stocare" a presiunii de injectie intr-o rampa comuna cu ajutorul unei pompe actionata de motor. Din aceasta rampa se alimenteza injectoarele, care se deschid conform computerului. S-au obtinut presiuni de injectie de 1300 - 1800 de bari. Sistemul PD presupune ca fecare injector este si pompa de injectie. In corpul injectorului se creeaza presiune prin intermediul unui "plunger" antrenat de un ax cu came secundar. Admisia si returul motorinei in injector e comandat de o supapa electromagnetica care poate cobori rapid presiunea astfel ca injectia sa fie foarte precis dozata. De asemeni presiunea de injectie este mai mare, intrucat nu exista pierderi prin conducte iar volumul de compresat este mai mic. Un dezavantaj ar fi greutatea ceva mai mare in cazul PD-ului
-------------------- DIESEL POWER
VW Golf Variant TDI 110 CP VW Passat TDI 130 CP |
|
|
Sep 23 2004, 06:23 PM
Post
#39
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
..... si faptul ca poti pica oricare din 4 pompe cu plunjer delicate, in locul uneia singure care poate fi facuta mai solid.... sau ma insel?
|
|
|
Sep 24 2004, 01:34 AM
Post
#40
|
|
specialist Group: Membri Posts: 4.583 Joined: 30-May 04 From: Honda World Member No.: 26.577 |
depinde de pretul unei PD... daca e in jur de 25% din cel al unui common-rail atunci e mai bine sa ai 4 decat 1 mare.
-------------------- Civic Si 2007 2.0l DOHC iVTEC
Acura TL 2006 3.2l SOHC VTEC |
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 13th May 2024 - 08:20 AM |