Cine are prioritate? |
This topic is about Cine are prioritate?, the author, James Kilowatt, wrote about: Nu e clar, ce inseamna alte restrictii? Nu stie nimeni sa traduca articolul 88 si articolul 82 aliniatul 4? Le-am postat mai sus. Mai are si altcineva ... To read more just scroll down
Cine are prioritate? |
Jun 15 2009, 11:22 PM
Post
#41
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
Nu stie nimeni sa traduca articolul 88 si articolul 82 aliniatul 4? Le-am postat mai sus. Mai are si altcineva articole semnificative? Eu deduc doua chestii. Prima, tre' sa ne dam carnetele la reciclat, sa se faca guma de mestecat din ele. Nici unul din noi nu e beton. A doua, daca nici regulamentul auto nu e inteligibil pentru mintea boborului, ma intreb cum naiba sa fie clare legi mai complicate.... -------------------- Scuter 108cc... benzina, automat
|
|
|
Jun 15 2009, 11:29 PM
Post
#42
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 174 Joined: 4-May 06 From: Bucuresti Member No.: 75.397 |
JK de unde ai scos articolele alea. eu am intrat pe http://bpr.b.politiaromana.ro/ și în dreapta sus e NOUL Cod Rutier. e cu totul altceva la articolul 88 sau 82
-------------------- |
|
|
Jun 15 2009, 11:35 PM
Post
#43
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
De pe internet
Da' asta exista? Art. 31. Participantii la trafic trebuie sa respecte regulile de circulatie, semnalele, indicatiile si dispozitiile politistului rutier, precum si semnificatia diferitelor tipuri de mijloace de semnalizare rutiera, in urmatoarea ordine de prioritate: semnalele, indicatiile si dispozitiile politistului rutier; semnalele speciale de avertizare, luminoase sau sonore, ale autovehiculelor, prevazute la art. 32 alin. (2) lit. a) si ; semnalizarea temporara care modifica regimul normal de desfasurare a circulatiei; semnalele luminoase sau sonore; indicatoarele; marcajele; regulile de circulatie. LE Articolele alea sunt din regulamentul din 2003. This post has been edited by James Kilowatt: Jun 15 2009, 11:37 PM -------------------- Scuter 108cc... benzina, automat
|
|
|
Jun 15 2009, 11:45 PM
Post
#44
|
|
specialist Group: Membri Posts: 3.387 Joined: 8-September 06 From: San Francisco Member No.: 86.644 |
QUOTE Mai fratii mei albi, aia care vin din fata, adica de sus, din N, au cedeaza trecerea! Pe vremea cind am dat eu examenul (prin 94 parca) nu existau semne si semafoare simultan. Adica semnele se lua in considerare NUMAi cind nu mergea semaforul (o idee destul de misto in general, mai ales noaptea pe vremuri cind nu era trafic si se stingeau semafoarele ca sa nu stai ca prostul la rosu pe un drum gol). Daca semaforul merge insa semnul isi pierde relevanta, practic nu exista. Deci semnele nici nu trebuie aduse in discutie. Repet, asa era. Cum e acum nu mai stiu. Ca stiu ca unele chestii s-au schimbat. -------------------- ---------------
Honda Civic EX 2006 140CP Mazda 6S 2003 220CP |
|
|
Jun 15 2009, 11:48 PM
Post
#45
|
|
specialist Group: Membri Posts: 2.278 Joined: 22-February 07 From: in traffic Member No.: 100.009 |
-------------------- allinol IS EVIL!
2011 Subaru Outback --- 2012 Acura TL |
|
|
Jun 15 2009, 11:54 PM
Post
#46
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 242 Joined: 22-March 09 From: Timisoara Member No.: 119.577 |
Prioritate de dreapta binenteles .
-------------------- Am scos masina in ploaie sa se tuneze cand tuna !.......restul e LOGAN
|
|
|
Jun 15 2009, 11:56 PM
Post
#47
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
@Ozz, 20krpm
De acord Totusi mi se pare aiurea ca dupa ce am rascolit articolele alea sa fie tot neclar. Ar trebui sa fie simplu ca buna ziua..... -------------------- Scuter 108cc... benzina, automat
|
|
|
Jun 15 2009, 11:59 PM
Post
#48
|
|
specialist Group: Membri Posts: 3.387 Joined: 8-September 06 From: San Francisco Member No.: 86.644 |
Apropo de ce zice 20krpm, prespun ca vin prima oara in oarsul ala si n-am fost niciodata pe partea cu cedeaza. Daca nu stiu ca exista semnul ala, ca n-am cum sa-l vad, cum ma bag in fata lor? Eu vad ca am semafor verde si oamenii vin din fata mea, de unde sa intuiesc eu ca el are cedeaza si sa nu ma opresc? Daca ma opresc s-a dus dracu toata fluiditatea. Pur si simplu nu cred ca ar pune cineva semne asa intr-o intersectie, nici macar in Romania. Trebuie sa se tina cont ca in prcatica eu vad numai semnele de pe partea mea, si daca vad mai mult de 2 ma confuzez si fac accident.
-------------------- ---------------
Honda Civic EX 2006 140CP Mazda 6S 2003 220CP |
|
|
Jun 16 2009, 12:02 AM
Post
#49
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 174 Joined: 4-May 06 From: Bucuresti Member No.: 75.397 |
De pe internet Da' asta exista? Art. 31. Participantii la trafic trebuie sa respecte regulile de circulatie, semnalele, indicatiile si dispozitiile politistului rutier, precum si semnificatia diferitelor tipuri de mijloace de semnalizare rutiera, in urmatoarea ordine de prioritate: semnalele, indicatiile si dispozitiile politistului rutier; semnalele speciale de avertizare, luminoase sau sonore, ale autovehiculelor, prevazute la art. 32 alin. (2) lit. a) si ; semnalizarea temporara care modifica regimul normal de desfasurare a circulatiei; semnalele luminoase sau sonore; indicatoarele; marcajele; regulile de circulatie. LE Articolele alea sunt din regulamentul din 2003. articolul 31 este același în noul cod rutier (afișat de brigada poliției rutiere bla bla). @20krpm de acord cu bun simțul. dar nu pot compara statele cu mersul în bucurești (am fost o lună prin la și nu e haosul din bucurești - deci reguli de bun simț cam greu să le aplici). @ozz: așa sunt semnele puse. se vede spatele semnelor (cedează și drum cu prioritate) și intersecția este mică nu ca la voi cu 4 benzi pe sens This post has been edited by mortzy: Jun 16 2009, 12:04 AM -------------------- |
|
|
Jun 16 2009, 12:08 AM
Post
#50
|
|
specialist Group: Membri Posts: 2.278 Joined: 22-February 07 From: in traffic Member No.: 100.009 |
e, hai ma ca dac-ar fi asa mare problema de fluiditate, ar fi acolo un semafor dedicat pentru viraje la stinga. legile astea cu fluiditatea nu se aplica intotdeauna. de exemplu cind un drum se ingusteaza de la 3 benzi la 2 benzi traficul incetineste considerabil, desi conform teoriei fluidelor ar trebui sa se miste mai repede - ce palaria mea fumeaza bernoulli?
-------------------- allinol IS EVIL!
2011 Subaru Outback --- 2012 Acura TL |
|
|
Jun 16 2009, 12:11 AM
Post
#51
|
|
specialist Group: Membri Posts: 3.387 Joined: 8-September 06 From: San Francisco Member No.: 86.644 |
QUOTE otusi mi se pare aiurea ca dupa ce am rascolit articolele alea sa fie tot neclar. Ar trebui sa fie simplu ca buna ziua..... Pai deja ai uitat cum e in Romania? Cind am dat examenul in Romania am citit de citeva ori legea (aia in limbaj juridic) si apoi am facut 500 sau 1000 de chestionare din carte (mi-a mincat toata doua seri inainte de examen). Chiar si asa ma mai scarpinam in cap in trafic. Tre sa fii destept tare ca sa conduci in Romania. Oamenii pe forumuri auto se angajeaza in discutii frumos argumentate despre chestiuni atit de complicate si ezoterice cum e: cum sa fac sting aici? cine are prioritate aici? samd. Ma intreb ce dracu e in trafic cind ai 0.25s de gindire si nici nu esti atent ca schimbi postul la radio. In america am citit vreo 2 ore o brosurica exmplicata in limbajul omului de rind. Am dat un examen teoretic foarte lejer, fara limita de timp (la americani poti conduce dupa examenul ala teoretic foarte banal). In viata mea n-am vazut o intersectie in care sa fie ceva neclar sau care nu e evident. Probabil ca americanii sint mai prosti si au nevoie de totul mura-n gura. -------------------- ---------------
Honda Civic EX 2006 140CP Mazda 6S 2003 220CP |
|
|
Jun 16 2009, 07:08 AM
Post
#52
|
|
specialist Group: Membri de onoare Posts: 3.446 Joined: 28-September 05 From: Bucuresti Member No.: 56.992 |
Se dă intersecția din poză: - semafoarele trec pe verde simultan - sub semafoare sunt indicatoarele din poză întrebare: - dacă eu fac stânga trebuie să dau prioritate de dreapta sau țin cont de semn și consider că sunt pe drumul cu prioritate? daca ai masina mare, tii cont de semnul care iti da prioritate. daca ai masina mica, gen spirk sau tico, s-ar putea sa vrei sa cedezi trecerea, in ciuda semnului. daca esti blonda, o sa blochezi intersectia indiferent de ce masina ai. @ozz: ai dreptate cu semnele, asa erau cind ne-am apucat noi de condus: semnal luminos si apoi semn. -------------------- 2 * "Garsoniera" - HJ61 TD (4000cmc) si "Sugativa"- FJ62V (4000cmc) carburatie
"Furia Verde" - R5 TL (845cmc) WARNING: where we go there are no roads "Life is like a box of chocolates... you never know what you're gonna get." - Forrest Gump |
|
|
Jun 16 2009, 08:22 AM
Post
#53
|
|
specialist Group: Membri Posts: 2.278 Joined: 22-February 07 From: in traffic Member No.: 100.009 |
Tre sa fii destept tare ca sa conduci in Romania. si asta, si sa ai convertible. cind te opresti la semafor, semaforul e agatzat undeva deasupra ta, in loc sa fie montat pe partea cealalta a intersectiei ca sa poti sa-l vezi. daca n-ai convertible, tre sa stai linistit pina se face verde, si sa contezi pe faptul ca cel din spate o sa te claxoneze si-o sa-ti arate un deget mijlociu - asta fiind un semn de gentleman, "gata, poti sa pleci". (acu vreo 5 ani am testat chestia asta - l-am claxonat pe ala care era in pole position cind semaforul era inca pe rosu. promit ca nu mai fac.) -------------------- allinol IS EVIL!
2011 Subaru Outback --- 2012 Acura TL |
|
|
Jun 16 2009, 09:08 AM
Post
#54
|
|
Asa?! Group: Membri Posts: 3.821 Joined: 10-January 08 From: Galati Member No.: 116.021 |
Dumnezeule, ce-o fi atat de complicat? Il lasi pe cel din nord sa treaca apoi faci la stanga; ai intersectie semaforizata asa ca semnele nu au nicio relevanta atat timp cat merg semafoarele. Cititi bine articolele pe care le-a pus Marius si o sa vedeti ca nu e nimic ambiguu si inca un lucru: atentie mare la prioritate pentru ca majoritatea accidentelor au loc tocmai datorita intelegerii defectuase a acestui "concept".
-------------------- |
|
|
Jun 16 2009, 09:23 AM
Post
#55
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.204 Joined: 19-September 02 From: Bucuresti Member No.: 6.478 |
Dumnezeule, ce-o fi atat de complicat? Il lasi pe cel din nord sa treaca apoi faci la stanga; ai intersectie semaforizata asa ca semnele nu au nicio relevanta atat timp cat merg semafoarele. Asa stiu si eu. Situatii asemanatoare vad in Timisoara in fiecare zi. Adica daca faci stanga acorzi prioritate celor care merg drept sau vireaza la dreapta. Tipul care s-a oprit la cedeaza trecerea ma cam indoiesc ca a luat permisul pe bune... -------------------- Opel Astra F 1.6 75 CP (Das Auto), VW New Beetle 1.4 75 CP
|
|
|
Jun 16 2009, 09:26 AM
Post
#56
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
In viata reala de multe ori cedezi prioritatea "de tantalau". Adica chiar daca ai prioritate, si vezi ca vine unu' ca tantalaul, n-o sa te apuci sa faci provoci un accident si apoi sa-i explici aluia unde a gresit. Ii explici eventual din mers pe geam prin limbajul semnelor, cu degetul mijlociu ridicat in sus ii atragi atentia si apoi cu aratatorul ii arati semnul pe care l-a incalcat.
@Klm Eu sunt depasit, poti te rog sa iei articolele alea la milimetru si sa ne explici de ce tre' sa cedezi trecerea? -------------------- Scuter 108cc... benzina, automat
|
|
|
Jun 16 2009, 09:43 AM
Post
#57
|
|
specialist Group: Membri Posts: 590 Joined: 5-December 08 From: ARAD, ROMANIA Member No.: 118.699 |
@klm Pai daca in concepia ta tii cont de semafor si apoi de regula de dreapta, atunci de ce nu tii cont si de semnele de circulatie, ca defapt si ele stabilesc niste reguli, chiar mai importante decat prioritatea de dreapta care e ultima pe lista. Eu cred ca voi confundati anularea semnelor de circulatie la prezenta semafoarelor, cu anularea oricariu semn, semafor, regula de circulatie la prezenta organului in intersectie.
Eu din articolele postate de voi din codul rutier, si apoi logic, eu inteleg ca atata timp cat am verde si ma deplasez clar pe drum cu prioritate, voi avea prioritate fata de oricare drum care intra in intersectie. @mortzy: Eu zic ca cei care veneau din fata te blagosloveau pentru ca nu stiau ca tu ai indicator de prioritate, probabil credeau ca ai tot cedeaza. This post has been edited by V_I_C_T_O_R: Jun 16 2009, 09:45 AM -------------------- BMW 530XD MY2007 BMW 320i MY 2006 Ex: SUBARU OUTBACK 2.0D - NS - MY09 Ex: SUBARU IMPREZA 2.0 R - 2006 Afraid of the Apocalypse? Come to Romania!! We are 50 years behind... |
|
|
Jun 16 2009, 09:48 AM
Post
#58
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 174 Joined: 4-May 06 From: Bucuresti Member No.: 75.397 |
@victor cum văd eu spatele semnului cedează trecerea vede și el rombul ăla mare
și 2 eu merg înainte chiar dacă strada cotește stânga deoarece eu vin pe calea vitan și merg tot pe calea vitan. -------------------- |
|
|
Jun 16 2009, 09:55 AM
Post
#59
|
|
specialist Group: Membri Posts: 590 Joined: 5-December 08 From: ARAD, ROMANIA Member No.: 118.699 |
Bine, si daca ai toate datele astea, pentru ce intrebarea? Ti-ai raspuns singur la intrebare
Oricum, mie mi se pare aiurea ca au dat verde concomitent celor 2 strazi... This post has been edited by V_I_C_T_O_R: Jun 16 2009, 09:56 AM -------------------- BMW 530XD MY2007 BMW 320i MY 2006 Ex: SUBARU OUTBACK 2.0D - NS - MY09 Ex: SUBARU IMPREZA 2.0 R - 2006 Afraid of the Apocalypse? Come to Romania!! We are 50 years behind... |
|
|
Jun 16 2009, 10:00 AM
Post
#60
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 174 Joined: 4-May 06 From: Bucuresti Member No.: 75.397 |
pentru că nu mi dădea careva prioritate eu vroiam să trec și toți mă flashuiau. am ajuns acasă am luat codul la citit și nu m am lămurit. am pus problema aici și nu pot spune că sunt convins nici că am dreptate nici că n am.
deocamdată aștept răspuns ul poliției. -------------------- |
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 19th May 2024 - 03:45 PM |