Pozitia pe scaune!?!! |
This topic is about Pozitia pe scaune!?!!, the author, Virgil28674, wrote about: Am observat ca mai toti care au bmw, mercedes,sau alte masini scumpe mai toti au scaunele lasate pe spate de nu mai are nimeni loc sa stea pe bancheta ... To read more just scroll down
Pozitia pe scaune!?!! |
Aug 24 2004, 08:49 PM
Post
#1
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 125 Joined: 30-June 04 From: Bucuresti Member No.: 28.667 |
|
|
|
Aug 24 2004, 10:29 PM
Post
#2
|
|
novice Group: Membri Posts: 25 Joined: 10-July 04 From: Craiova (Dolj) Member No.: 29.079 |
Fratele meu sofer, este vorba doar de pozitie si de pozitii....depinde de ceva chestii...
|
|
|
Aug 24 2004, 10:49 PM
Post
#3
|
|
Subaru Anti-Hero Group: Moderator Posts: 5.323 Joined: 13-May 04 From: F 1 World Member No.: 25.368 |
Nu cred ca chiar totzi ! Poate sint si altzii care au si alte masini ?
Spre exemplu: EU Am scaunul: portiunea pe care stai cu fundul, inclinat spre spate, iar SPATARUL de asemeni lasat in spate...stau cam ca intr-un fotoliu Lazy-Boy! Asta--i pozitia comoda pt mine...Nu imi pasa de cei din spate care oricum au loc ! Si apoi...masinile alea care le zici tu...au locuri in spate mai generoase dpdv al spatiului -------------------- Schumi drive it like you stole it !
2005 Subaru Legacy GT ; 2009 Subaru Forester XP ; 2014 Jeep Grand Cherokee |
|
|
Aug 25 2004, 08:08 AM
Post
#4
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 177 Joined: 1-June 04 From: Galati Member No.: 26.767 |
Mai tare ma sperie participantii la trafic care stau cu barbia deasupra volanului, "sa vada tot" :shock: |
|
|
Aug 25 2004, 11:21 AM
Post
#5
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
Oricum, cred ca fiecare isi alege pozita care-i este lui comoda. Dupa cateva drumuri lungi in care te tot joci cu pozita scaunului ca sa eviti amorteala, gasesti din incercari pozitia cea mai buna. |
|
|
Aug 25 2004, 12:26 PM
Post
#6
|
|
specialist Group: Membri Posts: 518 Joined: 8-July 02 From: Bucuresti Member No.: 5.114 |
In prezentarea dimensiunilor Logan-ului dau niste distante de la scaun la plafon cand sparatul e inclinat la 14 grade (sau 104, depinde cum il masori). Presupun sa acel ungni este cel despre care vorbeste MR (unul dintre ele).
|
|
|
Aug 25 2004, 12:40 PM
Post
#7
|
|
novice Group: Membri Posts: 38 Joined: 18-August 04 From: Bucuresti Member No.: 31.007 |
Nu stiu la ce emisiune (facuta afara) am vazut ca pozitia cea mai buna pt. condus/pilotaj ar fi a.i. cu mainile intinse inainte (la ora 10 si 14) incheietura mainii sa vina in dreptul volanului. Eu apreciez scaunele cu sprijin lombar (cei inalti sau cu pb.de coloana stiu de ce), poz. suf de inalta (oricum la masinile noi si mici nu vezi botul masinii, ceea ce la 4x4 e f. necesar). Picioarele raman in functie de reglajul pt. maini, dar imi place sa simt pedalele sub talpa, nu cum conduc unii colegi cu varfurile picioarelor (la aceeasi inaltime am impresia ca nu ajung la pedale).
:shock: Apropos, de ce dracu' toti constructorii de masini pun pedalele de frana mai sus decat acceleratia?Daca ar fi mai jos eu zic ca timpul mort pana la franarea efectiva ar fi mai mic.Astept raspunsuri... |
|
|
Aug 25 2004, 12:45 PM
Post
#8
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
Probabil pentru a evita apasarea accidentala a ambelor pedale simultan, si pentru a-i descuraja pe potentialii piloti sa conduca ca la raliu, cu piciorul drept simultan pe ambele pedale... si poate si din traditie sau inertie Plus ca acceleratie e mai comoda sa fie mai departe, pentru ca e o pedala pe care stai cu piciorul aproape tot timpul. POate ne ajuta Rai cu un raspuns documentat...
|
|
|
Aug 25 2004, 04:29 PM
Post
#9
|
|
specialist Group: Membri Posts: 973 Joined: 7-January 04 From: Bayern,Germany Member No.: 19.672 |
Multe nu ar mai fii de scris,dar fiecare conduce si sta in scaun cum are chef,despre pozitia ideala s-a scris deja si e corecta.Cu pedalele e altceva frana trebuie sa fie cum e pentru a frana mai eficient si mai bine si acceleratia poate sa fie si de mana.Dar pedalele intre ele trebuie sa aiva o anumita distanta sunt si norme din pacate dar cine vrea se pot regla sau schimba nu e o problema dar asa cum sunt e bine sau facut atatea teste incat nu are rost sa mai scriu,dar daca cineva crede ca e mai bine poate sa faca un patent poate o firma o va lua in considerare.
-------------------- Golf GTI
|
|
|
Aug 25 2004, 09:27 PM
Post
#10
|
|
specialist Group: Membri Posts: 3.566 Joined: 17-October 03 From: Bucuresti Member No.: 17.205 |
In caz de impact, daca stai prea aproape de volan, ai sanse mari sa lovesti cu cutia toracica volanul. Daca esti mai departe,sansele sunt mai mici. (chiar daca exista airbag si centura).
|
|
|
Aug 26 2004, 08:19 AM
Post
#11
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 223 Joined: 2-June 04 Member No.: 26.859 |
QUOTE In caz de impact, daca stai prea aproape de volan, ai sanse mari sa lovesti cu cutia toracica volanul. Daca esti mai departe,sansele sunt mai mici. (chiar daca exista airbag si centura).
Corect, dar si forta impactului e mai mare daca nu ai centura sa preia socul. Ideea e ca unii prefera sa aiba bratele intinse pana la volan, mie mi se pare ca aceasta pozitie este incomoda la drumuri lungi, prefer ca bratele sa-mi fie usor flexate. |
|
|
Aug 27 2004, 10:29 AM
Post
#12
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 10.684 Joined: 29-March 04 From: Oradea (Bihor) Member No.: 23.122 |
Si mie imi place ca spatarul sa fie un pic mai inclinat decat pozitia "recomandata", imi este mai comod asa, mai ales ca sunt si destul de inalt... daca as sta cu spatarul ridicat as fi prea aproape de tavan... am condus odata asa cand a trebuit sa transport o cantitate impresionanta de saci inghesuiti peste tot si pe bancheta din spate... si am fost nevoit sa imi ridic spatarul intr-un unghi de aproximativ 90 de grade... groaznic...
Intrebarea mea e: Care e treaba cu scaunele sport ? (Recarro & company) mie mi se par niste scaune foarte incomode, dar poate ma insel eu... stiu pe cineva care are Audi TT si a zis ca scaunele din masina sunt foarte incomode la drumuri lungi (mai ales ca masina are si suspensie sport, deci simti toate denivelarile drumului). Cred ca pozitia la condus se regleaza mai ales in functie de anatomia fiecaruia, spre exemplu eu conduc cu scaunul lasat in jos si spatarul pe spate (nu de figuri ci ca asa ma simt comod), maica-mea care are in jur de 1.60 m conduce cu scaunul ridicat la maxim si spatarul destul de drept... altfel nu are inaltimea necesara sa vada drumul... eu daca as avea pozitia asta as iesi cu capul prin tavanul masinii . |
|
|
Aug 27 2004, 01:28 PM
Post
#13
|
|
Subaru Anti-Hero Group: Moderator Posts: 5.323 Joined: 13-May 04 From: F 1 World Member No.: 25.368 |
Scaunele se lasa mai pe spate din citeva motive:
1) Ergonomice...anatomia fiecaruia dicteaza cit de sus, de inalt, de lasta pe spate 2) Sigurantza (Madalina) Daca esti prea aproape de volan, te potzi lovi cu cutia toracica la o coliziune frontala. Dar acum...nici cu bratele perfect intinse nu trebuie sa fii pt ca risti sa ti le rupi pe ele. Bratzele trebuie sa fie la un unghi de 150 de grade (+/-), nu drept intinse (180) nu apropiate de corop (<90) cum conduc babalicii. 3) Regulile neoficiale ale sifatului spun ca pe pedalele de frina si accel trebuie sa apesi ca si cum ar fi un "ou" intre pedala si podea. Daca apesi cu virfurile (deci stai mai in spate) ai mai mare control in sensul unei mai mari precizii la apasarea pedalei deit daca ti-ai planta toata sunca talpii pe ea. 4) Apoi mai este si aspectul social. Esti mai cool daca stai mai pe spate, cu capul in dreptul arcului de sigurantza dintre usi. Oricum asta se rezolva cu window tints...folie fumurie. In felul asta nu te vede nimeni din exterior. In general este o combinatie intre acesti factori. Cel putzin la mine. De asemeni, stind mai in spate, imi permite reglarea oglinzilor laterale in modul deja prezentat si controversat de altfel...(pt unii numai) care imi permite anularea unghiurilor moarte. -------------------- Schumi drive it like you stole it !
2005 Subaru Legacy GT ; 2009 Subaru Forester XP ; 2014 Jeep Grand Cherokee |
|
|
Aug 27 2004, 03:30 PM
Post
#14
|
|
specialist Group: Membri Posts: 4.583 Joined: 30-May 04 From: Honda World Member No.: 26.577 |
halba are dreptate, fiecare trebuie sa isi ajusteze scaunul cum ii e mai bine, de aceea sunt si facute ajustabile.
in ceea ce priveste scaunele Recaro, e tot o chestie de reglaj si de ajustare a pozitiei corpului... |
|
|
Aug 27 2004, 09:39 PM
Post
#15
|
|
specialist Group: Membri Posts: 4.291 Joined: 17-June 04 From: Bucuresti Member No.: 28.023 |
Si oricum scaunele Recaro si in general cele sport sunt renumite pentru sustinerea laterala,nu pentru confortul pe care il ofera.Asa ca...nu e de mirare ca nu vi se par confortabile
-------------------- 2004 Suzuki Ignis 1.3 VVT
2007 Suzuki Swift Sport 1.6 VVT |
|
|
Aug 28 2004, 09:21 AM
Post
#16
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
Alfa 147 gta are niste scaune tip sport, desi acoperite cu piele, cu sustinere laterala insa te simt foarte confortabil in ele... ca-ntru-n cocon nu stiu cum le-au facut, insa iti aplica o presiune constanta pe tot spatele, nu simti deloc ca intr-un loc te apasa si altul ti-l lasa liber.... Oricum, sunt doar semi-sportive, adica ofera si confort, nu sunt facute in ideea de a fi foarte usoare, insa forma este sport.
|
|
|
Aug 29 2004, 09:46 PM
Post
#17
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 125 Joined: 30-June 04 From: Bucuresti Member No.: 28.667 |
Mai fratilor eu ma refeream de persoanele care le vezi ca sunt mici de inaltime, au scaunul lasat tare de tot pe spate de el deabia se vede si deabia vede din masina dar el merge asa ca are figuri in cap.Nu ma refeream la aia care sunt inalti si trebuie sa il lase pe spate ca altfel nu au loc, sau la persoanele care sunt de inaltime medie si isi ajusteaza scaunul sa stea cat mai comod si cum pot ei sa conduca mai bine.La mine in oras sunt cativa tarani ca altfel nu pot sa le spun care au mertane si bmw si care deabia se vad din masina si care deabia mai vad si ei afara dar stau intinsi pe spate si cu scaunul lasat cat mai jos.Asta e parerea mea ca mi se pare prost gust atata tot.Nu vreau sa supar pe nimeni!
:salute: |
|
|
Oct 11 2004, 03:21 PM
Post
#18
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 170 Joined: 13-August 04 From: Bucuresti Member No.: 30.751 |
in cartea tehnica de la passat exista o poza care arata ca intre volan si corpul soferului trebuie sa fie minim 25 cm. asta in primul rand pentru ca protectia oferita de centuri si air bag-uri sa fie cea mai eficianta. daca asa sustin baietii aia inseamna ca stiu ei ce stiu.
|
|
|
Oct 12 2004, 01:18 AM
Post
#19
|
|
specialist Group: Membri Posts: 4.583 Joined: 30-May 04 From: Honda World Member No.: 26.577 |
chestia are sens si in general nemtii nu vorbesc ca sa se afle in treaba.
si cred ca se aplica si la alte masini bazat pe aceleasi considerente ( airbagul frontal al soferului este mai intotdeauna in volan). -------------------- Civic Si 2007 2.0l DOHC iVTEC
Acura TL 2006 3.2l SOHC VTEC |
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 6th May 2024 - 11:05 AM |