VREI MAI MULTA PERFORMANTA DE LA MASINA TA ?, OBD TUNING & CHIPTUNING AUTO ! |
This topic is about VREI MAI MULTA PERFORMANTA DE LA MASINA TA ?, the author, DORU, wrote about: Ce inseamna tuningul? Pentru a intelege cit mai bine operatiunea de tuning sa explicam pe scurt ce inseamna de fapt tuningul la motor. Este vorba desp ... To read more just scroll down
Reguli de postare
Dealeri
1.Titlul anuntului trebuie sa contina OBLIGATORIU marca la care se refera promotia si numele dealerului
2.Dealerul are obligatia sa raspunda eventualelor intrebari ale membrilor in legatura cu oferta lor intr-un interval de timp decent sau topicul se sterge
Membri
1. Orice mesaj postat in aceasta zona trebuie sa aiba legatura cu subiectul topicului
2. Membri nu pot deschide topice noi, aceasta arie este rezervata exclusiv dealerilor si magazinelor auto.
VREI MAI MULTA PERFORMANTA DE LA MASINA TA ?, OBD TUNING & CHIPTUNING AUTO ! |
May 19 2009, 11:42 PM
Post
#1
|
|
Super Moderator Group: Moderator Posts: 8.261 Joined: 11-November 02 From: ORADEA Member No.: 7.754 |
Pentru a intelege cit mai bine operatiunea de tuning sa explicam pe scurt ce inseamna de fapt tuningul la motor. Este vorba despre optimizarea parametrilor motorului in vederea obtinerii unor performante crescute, in general fara a afecta fiabilitatea sau siguranta in functionare a acestuia. Exista mai multe moduri prin care se poate implementa practic: chiptuning (rescrierea memoriei EPROM) sau OBD Flash-tuning (remapare sau resoftare, ce se realizeaza prin mufa de diagnoza). Intrucat ultima operatiune se desfasoara prin intermediul portului de diagnoza nu se va observa nimic la garantie (lucru valabil si pentru masinile de noua generatie care sunt dotate cu counter pentru scrierile pe OBD). Procedura de flash-tuning este mult simplificata fata de cea clasica ceea ce presupune si o durata mai mica pentru realizarea ei. Ce varianta de tuning sa aleg? In functie de masina si de dorinta clientului, se pot realiza mai multe variante: ? EcoTuning (Stage1) - optimizari ale softului cu cresteri mici de putere, scaderea ale emisiilor poluante si consum redus de combustibil (in cazul unei exploatari corespunzatoare) ? Normal / SAFE (Stage2) - optimizari ale softului cu cresteri de putere cuprinse intre 8-12% pt motoarele aspirate si 20-35% pt cele turbo, insotite si de o scadere a consumului de carburant per medie ? Race (Stage3) - optimizari ale softului la limita maxima (peste 35%) pentru cei care doresc performante maxime de la masina proprie cu un risc asumat de uzura timpurie. Tuningul si garantia Modificarile Stage 1 si 2 nu vor avea nici un efect secundar negativ asupra motorului, in conditiile in care proprietarul va intretine si va utiliza corect si responsabil masina, lucru valabil si pentru o masina care nu are tuning. Softul de motor are garantie nelimitata, la fel si manopera. Starea tehnica a masinii trebuie sa fie buna iar operatiile din planul de service la zi. Modificarea Stage 3 presupune atingerea tolerantelor superioare prevazute de producator, de aceea proprietarul trebuie sa ia in calcul o uzura mai mare a componentelor masinii, componente ce vor fi inlocuite mai devreme decat este specificat in planul de service. Atat parametrii stock ai masinii cat si cei obtinuti dupa tuning se pot verifica optional pe DYNO profesional. Sau un test in timp real, masurand acceleratia si cuplul masinii inainte si dupa modificare (la grupul masinile VAG folosindu-se un VAG-Com de ex). De asemenea, tot aici vom lamuri chestiunile de natura tehnica care va framanta, pt ca decizia de a face chiptuning trebuie sa va apartina, eu doar va informez cat mai corect ce inseamna cu adevarat. ORICE MASINA AVETI, INTREBATI, PT CA PUTEM MODIFICA APROAPE ORICE MOTOR ! REDUCERE PT POSESORII DE DACIA ! Dacia SRN, Solenta, Logan - benzina (1.4 si 1.6MPI, 8 si 16V) = 500 RON Dacia Logan - motorina (1.5 dCi) = 700 RON La cerere se poate oferi un pret pt orice alta marca auto, in afara de Dacia. Softul folosit este DIMSPORT, primiti odata cu el GARANTIE PE VIATA PT SOFT SI MANOPERA, plus orice rescriere a softului original si inapoi a celui modificat GRATUIT, in caz de nevoie ! OFERTA LUNII MAI: daca aduci un prieten cu tine la tuning, primesti o reducere de 25 euro la softul pt masina ta ! Anumite motorizari turbo pot beneficia de un discount suplimentar, in fct de grupul din care fac parte (VAG, PSA, etc). This post has been edited by DORU: May 20 2009, 12:45 PM -------------------- OCTAVIA 1.8T 4X4 - Powered by Dimsport, Milotec, Forge, EBC and Ferodo Racing ! Detalii despre masina mea si Skoda in general pe FORUMUL SKODA-CLUB ! Uneori Dumnezeu ne taie craca de sub picioare ca sa ne aducem aminte ca putem zbura. "What makes you wise in life is not the success, it's when you go down and come back" |
|
|
May 20 2009, 09:02 AM
Post
#2
|
|
Alergator de viteza Group: Membri Posts: 3.371 Joined: 19-September 05 From: Craiova Member No.: 56.143 |
Toyota Avensis 1.8 VVT-i. Se poate face ceva la ea?
-------------------- |
|
|
May 20 2009, 10:14 AM
Post
#3
|
|
Membru destul de avansat Group: Moderator Posts: 8.813 Joined: 10-October 05 From: Ramnicu Valcea (Valcea) Member No.: 57.984 |
Se poate schimba.
Cu un STI... -------------------- Honda Accord 2.0 Executive Premium White
Great minds discuss ideas. Average minds discuss events. Small minds discuss people. |
|
|
May 20 2009, 10:55 AM
Post
#4
|
|
specialist Group: Membri Posts: 2.230 Joined: 4-January 08 From: Pitesti Member No.: 115.965 |
-------------------- Adrian Flavius
Toyota Avensis 2.0 D-4D Luna Gri Inchis Metalizat - un Totos sexos!!! Logan 1.6 MPI 8v Ambition Am sufletul rupt in doua...cu un ochi plang si cu unul rad... |
|
|
May 20 2009, 11:18 AM
Post
#5
|
|
Super Moderator Group: Moderator Posts: 8.261 Joined: 11-November 02 From: ORADEA Member No.: 7.754 |
@legionaru: din pacate, nu se poate face NIMIC la motorul tau. Este o solutie (unichip) insa sincer, e mai mult marketing. -------------------- OCTAVIA 1.8T 4X4 - Powered by Dimsport, Milotec, Forge, EBC and Ferodo Racing ! Detalii despre masina mea si Skoda in general pe FORUMUL SKODA-CLUB ! Uneori Dumnezeu ne taie craca de sub picioare ca sa ne aducem aminte ca putem zbura. "What makes you wise in life is not the success, it's when you go down and come back" |
|
|
May 20 2009, 11:25 AM
Post
#6
|
|
Tree Hugger Group: Membri Posts: 3.097 Joined: 30-January 08 From: Botosani, RO Member No.: 116.228 |
La mine se poate face Stage 1? Ce inseamna garantia?
-------------------- prius - adv. mai intai, de mai inainte
GREEN ENGINE OF THE YEAR 2008 Daca chiar vrei sa salvezi planeta...cumpara un Prius sau Civic ... << Drive safely! Girls preffer you in one piece!>> |
|
|
May 20 2009, 11:28 AM
Post
#7
|
|
specialist Group: Membri Posts: 2.230 Joined: 4-January 08 From: Pitesti Member No.: 115.965 |
Doru, pe talonul meu scrie 93 kW, ceea ce se traduce in 126 CP, nu 116...iar cuplul actual este de 300 Nm, conform cartii tehnice...am motorizarea de dupa face-lift...oricum, 142 CP e ceva...astept pretul...
-------------------- Adrian Flavius
Toyota Avensis 2.0 D-4D Luna Gri Inchis Metalizat - un Totos sexos!!! Logan 1.6 MPI 8v Ambition Am sufletul rupt in doua...cu un ochi plang si cu unul rad... |
|
|
May 20 2009, 11:36 AM
Post
#8
|
|
Super Moderator Group: Moderator Posts: 8.261 Joined: 11-November 02 From: ORADEA Member No.: 7.754 |
Scuze, nu am stiut
Ajungi la 151-152CP si 350Nm dupa modificare...daca se poate face tuning-ul, fiind vorba de noul ECU (e nevoie sa vedem masina), atunci pretul pt Modul RAPID este de 600 euro + cost montaj. @FAR_EASTERN: imi spui si masina te rog, respectiv motorul si anul de fabricatie? Multumesc. This post has been edited by DORU: May 20 2009, 12:43 PM -------------------- OCTAVIA 1.8T 4X4 - Powered by Dimsport, Milotec, Forge, EBC and Ferodo Racing ! Detalii despre masina mea si Skoda in general pe FORUMUL SKODA-CLUB ! Uneori Dumnezeu ne taie craca de sub picioare ca sa ne aducem aminte ca putem zbura. "What makes you wise in life is not the success, it's when you go down and come back" |
|
|
May 20 2009, 07:37 PM
Post
#9
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.818 Joined: 30-September 08 From: Odorheiu Secuiesc Member No.: 118.083 |
Pentru BMW 120d stoc 163CP/340Nm care sunt posibilitatile la Stage2 ?
-------------------- |
|
|
May 20 2009, 08:05 PM
Post
#10
|
|
workaholic * * * * * * Group: Moderator Posts: 11.052 Joined: 4-August 03 From: Bucuresti Member No.: 14.854 |
voi va pregatiti de euroring bag io seama
-------------------- |
|
|
May 20 2009, 08:43 PM
Post
#11
|
|
specialist Group: Membri Posts: 2.326 Joined: 20-October 05 From: Bucuresti Member No.: 59.001 |
Toyota Avensis 1.8 VVT-i. Se poate face ceva la ea? Am eu vaga impresie ca tu visezi la masina mea. Ii pui un filtru conic si o speli mai des -------------------- I am still busy, but this is easy!
Ex posesor de Avensis 2.0 pe benzina si nu pe bere, cum spun unii oameni 'rai' |
|
|
May 20 2009, 10:12 PM
Post
#12
|
|
rebel fara leac Group: Membri Posts: 363 Joined: 29-March 09 From: Montreal,Canada Member No.: 119.635 |
Modul rapid de fapt este un power box ce doar mareste cantitatea de motorina in rampa si merge pe avensis la minim, daca maresti presiunea in turbina,si umbli la debitmetru atingi 142cp,600 eur - montaj e enorm,aceleasi power box aduc cu 280 eur cu montaj cu tot
daca tu aduci toyota avensis la 152 cp de la 126 cp eu platesc 100eur,daca nu atunci dai tu 100 eur la baiatu,proba cu testare dyno,dar nu in bucuresti unde are dimsport contract ci la mine la ploiesti unde am asemenea jucarie nou nouta poti atasa o testare dyno inainte si dupa atasare power box la asemenea masina..... bun atunci atasez mai jos si oferta mea cu softuri TCM.TURBO ,softuri nemtesti,Dimsport softuri italiene,sa spui lui DOC ca a dat de mine pe aici, ma numesc MOISE ROBERT,TIBINEL e pseudonim aici,si sa vezi ce sare de fund in sus,pe forumul lui peugeot a cerut bani pentru postari oferte.Nu vreau sa denigrez sa spun ca unele softuri sunt mai bune decat altele,dar la toyota sunt mari probleme cu resoftarea This post has been edited by DORU: May 20 2009, 10:38 PM -------------------- CHRYSLER NEON 2L-150CP, EX-TOYOTA AVENSIS 2,2 D-4D 150+CP
Eu sunt mic,tu ma faci mare |
|
|
May 20 2009, 10:37 PM
Post
#13
|
|
Super Moderator Group: Moderator Posts: 8.261 Joined: 11-November 02 From: ORADEA Member No.: 7.754 |
Pentru BMW 120d stoc 163CP/340Nm care sunt posibilitatile la Stage2 ? Cresterea de performanta este pana la 198CP si 410Nm. Este softul SAFE si versiunea normala in acelasi timp. -------------------- OCTAVIA 1.8T 4X4 - Powered by Dimsport, Milotec, Forge, EBC and Ferodo Racing ! Detalii despre masina mea si Skoda in general pe FORUMUL SKODA-CLUB ! Uneori Dumnezeu ne taie craca de sub picioare ca sa ne aducem aminte ca putem zbura. "What makes you wise in life is not the success, it's when you go down and come back" |
|
|
May 20 2009, 10:48 PM
Post
#14
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.818 Joined: 30-September 08 From: Odorheiu Secuiesc Member No.: 118.083 |
Este vorba numai de flash sau sunt si alte reglaje(turbina, debitmetru, etc) ?
This post has been edited by pista: May 20 2009, 10:50 PM -------------------- |
|
|
May 20 2009, 10:53 PM
Post
#15
|
|
Super Moderator Group: Moderator Posts: 8.261 Joined: 11-November 02 From: ORADEA Member No.: 7.754 |
Modul rapid de fapt este un power box ce doar mareste cantitatea de motorina in rampa si merge pe avensis la minim, daca maresti presiunea in turbina,si umbli la debitmetru atingi 142cp,600 eur - montaj e enorm,aceleasi power box aduc cu 280 eur cu montaj cu tot daca tu aduci toyota avensis la 152 cp de la 126 cp eu platesc 100eur,daca nu atunci dai tu 100 eur la baiatu,proba cu testare dyno,dar nu in bucuresti unde are dimsport contract ci la mine la ploiesti unde am asemenea jucarie nou nouta poti atasa o testare dyno inainte si dupa atasare power box la asemenea masina..... bun atunci atasez mai jos si oferta mea cu softuri TCM.TURBO ,softuri nemtesti,Dimsport softuri italiene,sa spui lui DOC ca a dat de mine pe aici, ma numesc MOISE ROBERT,TIBINEL e pseudonim aici,si sa vezi ce sare de fund in sus,pe forumul lui peugeot a cerut bani pentru postari oferte.Nu vreau sa denigrez sa spun ca unele softuri sunt mai bune decat altele,dar la toyota sunt mari probleme cu resoftarea TIBINEL, postarea ta pe topicul meu nu-si are rostul, atat timp cat ai deja un topic al tau dedicat tuning-ului. Aici scriu cei interesati de tuning, nu concurentii virtuali, asa cum vad ca te declari fatis. Fii bun pe topicul tau si nu incerca sa-l monopolizezi si pe al meu, sper sa ma fi facut corect inteles. Nu ma intereseaza nici ce tuner reprezinti, nici numele tau si nici macar faptul ca te-ai contrat candva cu DOC, nu e treaba mea si nu intru in astfel de discutii. Aici discutam strict tehnic impreuna cu cei interesati de fenomenul tuning, problemele personale le lasam acasa sau folosim mesageria privata. Te rog sa iei in serios ce ti-am scris, cred ca esti destul de matur sa intelegi ca nu trebuie sa poluezi topicul de fata. Multumesc anticipat ! Strict tehnic - referitor la Toyota: nu se poate face rescriere prin OBD, doar cu Modul Rapid iar pretul afisat mai sus este oferta Dimsport, al carui colaborator sunt. Tuning-ul este o pasiune, asadar investitia este tratata ca atare - uneori pt o placere platim bani mai multi, fapt acceptat de cei mai multi dintre noi. Multumesc pt atentie si va astept in continuare cu intrebari legate de tuning. Este vorba numai de flash sau sunt si alte reglaje(turbina, debitmetru, etc) ? Modificarile sunt din soft, respectiv toti parametri ce sunt vizati de operatia de rescriere in sine, enumar din ei: presiune rampa alimentare, presiune turbo, avans, ferestre de injectie, optimizare curbe putere/cuplu, amestec, etc -------------------- OCTAVIA 1.8T 4X4 - Powered by Dimsport, Milotec, Forge, EBC and Ferodo Racing ! Detalii despre masina mea si Skoda in general pe FORUMUL SKODA-CLUB ! Uneori Dumnezeu ne taie craca de sub picioare ca sa ne aducem aminte ca putem zbura. "What makes you wise in life is not the success, it's when you go down and come back" |
|
|
May 20 2009, 10:57 PM
Post
#16
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.818 Joined: 30-September 08 From: Odorheiu Secuiesc Member No.: 118.083 |
Eu astept raspunsul oficial de la Kuberl, de ce boxul lor a adus numai +18CP fata de cele +27CP promise pentru 120d.
La cuplu nu au fost probleme, e +55Nm fata de +40Nm promis. -------------------- |
|
|
May 20 2009, 11:06 PM
Post
#17
|
|
Super Moderator Group: Moderator Posts: 8.261 Joined: 11-November 02 From: ORADEA Member No.: 7.754 |
pista, BOX-ul nu va aduce niciodata aportul unei resoftari OBD, acolo unde sunt posibile ambele variante.
Ultima va fi mereu cu rezultate mai bune pt ca nu "pacalesti" ECU dand informatii clonate sa le zicem asa, ci pus si simplu rescrii o fila in EEprom. Acum daca cifrele tale arata valori asa mari si diferite fata de reclama, sunt doua variante posibile, nu neaparat probabile: - au gresit in reclama - standul Dyno nu era corect calibrat -------------------- OCTAVIA 1.8T 4X4 - Powered by Dimsport, Milotec, Forge, EBC and Ferodo Racing ! Detalii despre masina mea si Skoda in general pe FORUMUL SKODA-CLUB ! Uneori Dumnezeu ne taie craca de sub picioare ca sa ne aducem aminte ca putem zbura. "What makes you wise in life is not the success, it's when you go down and come back" |
|
|
May 20 2009, 11:24 PM
Post
#18
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.818 Joined: 30-September 08 From: Odorheiu Secuiesc Member No.: 118.083 |
M-am gandit si eu inclusiv la a doua varianta. In schimb fara box, cu ECU nepacalit, diferentele fata de cele declarate de fabrica erau -1CP si +15Nm. Cred ca se incadreza in tolerante de fabricatie, reglaj motoare, dar nu sunt sigur.
Cert este ca se simte pe dinamica masinii, elasticitatea in trepta a 4-a intre 80-120kmph s-a imbunatatit cu 1s, la valoarea de 5,5s. Demarajul 0-100kmph este de 7,2s fata de 7,9s in stare stoc. Resoftarea OBD la 120d aduce in unele cazuri chiar 210CP/420Nm. Poate se mai incadreza in SAFE. This post has been edited by pista: May 20 2009, 11:25 PM -------------------- |
|
|
May 20 2009, 11:27 PM
Post
#19
|
|
Membru destul de avansat Group: Moderator Posts: 8.813 Joined: 10-October 05 From: Ramnicu Valcea (Valcea) Member No.: 57.984 |
Intrebare: Cresterea asta asa mare (+30%) de putere nu atrage dupa sine probleme de alta natura? Ma gandesc la elementele de transmisie. Ce marja ai din partea producatorului pentru cresteri de putere la o masina?
-------------------- Honda Accord 2.0 Executive Premium White
Great minds discuss ideas. Average minds discuss events. Small minds discuss people. |
|
|
May 20 2009, 11:48 PM
Post
#20
|
|
Super Moderator Group: Moderator Posts: 8.261 Joined: 11-November 02 From: ORADEA Member No.: 7.754 |
Tolerantele de fabrica trebuie avute in vedere la o resoftare, dar aici se iau in calcul caracteristicile tehnice ale turbinei, injectoarelor, ambreiajului, cutiei de viteze, etc. Unele impun o limitare fizica si atunci se customizeaza softul pt a ramane in grafic. Sau se opereaza modificari hardware si atunci se rescrie softul special pt noua masina.
Marjele difera de la producator la producator, cel mai des se ating cele ale sistemului de franare, mai ales la benzinarele turbo. Este si motivul pt care si eu mi-am facut un upgrade, firesc dupa cel al performantelor motorului. Bine, eu am mers pe un soft un pic impins, nicidecum la limita, dar tot am considerat necesar sa ma opresc mai bine decat accelerez. Transmisia integrala e mai delicata in sensul ca "tine" cuplul si puterea in sistem, pierderile fiind incomparabil mai mici decat in cazul unei tractiuni prin propulsie sau tractiune, unde pierderile ajuta in felul lor. Si tot la integrala se aplica un coeficient de 1,2 pierdere din ceea ce obtii prin resoftare. Concluzie: turbina, injectoarele, debitmetrul si CV limiteaza cel mai des o resoftare, daca vrei sa obtii ceva SAFE. Insa eu recomand acest SAFE pt ca merita... -------------------- OCTAVIA 1.8T 4X4 - Powered by Dimsport, Milotec, Forge, EBC and Ferodo Racing ! Detalii despre masina mea si Skoda in general pe FORUMUL SKODA-CLUB ! Uneori Dumnezeu ne taie craca de sub picioare ca sa ne aducem aminte ca putem zbura. "What makes you wise in life is not the success, it's when you go down and come back" |
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 28th April 2024 - 11:26 PM |