IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

Cum sa consum cat mai putin combustibil

This topic is about Cum sa consum cat mai putin combustibil, the author, admin, wrote about: Cei de la Honda Trading Romania lanseaza competitia Eco Challenge. Cei care vor mai multe detalii gasesc aici: http://masini.ro/stiri-auto-eco-challen ... To read more just scroll down

2 Pages V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> Cum sa consum cat mai putin combustibil
admin
post Mar 25 2009, 04:42 PM
Post #1


Administrator
******

Group: Root Admin
Posts: 1.991
Joined: 23-April 04
Member No.: 2



Cei de la Honda Trading Romania lanseaza competitia Eco Challenge. Cei care vor mai multe detalii gasesc aici:

http://masini.ro/stiri-auto-eco-challenge-...omania-6141.htm

M-as baga si eu. Vreau de la voi sa ma ajutati sa facem o lista cu toate lucrurile care ajuta la scaderea consumului (probabil s-a mai discutat, eu n-am gasit). Eventual sa va inscrieti si voi. Premiul e tare, iti dau un Honda CR-V 2.2 Executive i-CTDi, 500 de litri de combustibil si 1000 euro sa te plimbi prin Europa.

Exista o parte teoretica cu chestionare la care contribuim toti aici, apoi una de sofat in care trebuie sa obtinem un consum minim. Aici ne trebuie cateva sfaturi sa minimizam consumul, de la specialisti:)

Postul asta nu e unul de reclama, pur si simplu mi-a placut ideea. Care se mai combina sa le luam premiul?smile.gif


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Diesel
post Mar 25 2009, 04:51 PM
Post #2


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 2.661
Joined: 27-May 08
From: Constanta
Member No.: 117.183



Eu ma bag, lui Mike ii e lene, site-ul cica e in constructie. http://www.ecochallange.ro/


--------------------
Kia Cee apostrofee Dee, the former Reasonably Priced Car
Go to the top of the page
 
+Quote Post
admin
post Mar 25 2009, 05:19 PM
Post #3


Administrator
******

Group: Root Admin
Posts: 1.991
Joined: 23-April 04
Member No.: 2



Mai devreme mergea, maine incepe pe la 12 cred, pana maine poate strangem cateva sfaturi:)


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
T u d o r
post Mar 25 2009, 05:23 PM
Post #4


Membru destul de avansat
******

Group: Moderator
Posts: 8.813
Joined: 10-October 05
From: Ramnicu Valcea (Valcea)
Member No.: 57.984



M-as baga si eu. O sa ii intreb pe amicii de la Honda Valcea, desi am senzatia ca se baga chiar ei si asa va fi si la ceilalti dealeri. biggrin.gif

Ok, sfaturi de urmat?

Eu zic asa... AC off (noroc ca e vremea ok pentru asa ceva), orice alt consumator inchis cu exceptia luminilor de drum legale, schimbarea treptelor la turatie cat mai mica, frana de motor peste tot, masina usurata de orice poate fi dat jos si nu contravine regulilor. Rezervorul probabil va fi sigilat, asa ca nu se pune problema sa mergi cu o cantitate cat mai mica de combustibil.


--------------------
Honda Accord 2.0 Executive Premium White

Great minds discuss ideas. Average minds discuss events. Small minds discuss people.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mike.omega
post Mar 25 2009, 05:23 PM
Post #5


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 6.522
Joined: 12-May 04
From: Constanta
Member No.: 25.186



Trebuie sa consumam putini in bani bagati in rezervor sau ca autonomie? Sau cum?

Nubira mea nu stie sa mearga econonom confused.gif


--------------------
Daewoo Nubira II 1.6 GPL

http://viatacudba.blogspot.com/
Go to the top of the page
 
+Quote Post
adrian_flavius
post Mar 26 2009, 10:26 AM
Post #6


specialist
******

Group: Membri
Posts: 2.230
Joined: 4-January 08
From: Pitesti
Member No.: 115.965



La fel ca Tudor zic si eu...plus inca o chestie: mers cat mai constant, mai ales la nivel de turatie...daca reusesti sa tii masina intr-o plaja de turatii cat mai constanta, atunci consumul va scadea destul de mult...asta din experienta mea personala...cel mai putin Totosul personal a mancat pe A1, toata distanta dintre Pitesti-Bucuresti, mers "cu tiristii", 90-100 la ora, constant, fara depasiri, fara bruscari ale motorului/masinii, frana de motor la greu, acceleratie constanta si foarte lenta...am reusit "performanta" de a consuma doar 3.9l/100 km...motorina... da' m-am plictisit grozav...asa ca nu am mai repetat experienta de atunci... laugh.gif


--------------------
Adrian Flavius

Toyota Avensis 2.0 D-4D Luna Gri Inchis Metalizat - un Totos sexos!!!
Logan 1.6 MPI 8v Ambition

Am sufletul rupt in doua...cu un ochi plang si cu unul rad...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
FAR EASTERN
post Mar 26 2009, 12:33 PM
Post #7


Tree Hugger
******

Group: Membri
Posts: 3.097
Joined: 30-January 08
From: Botosani, RO
Member No.: 116.228



Eu nu ma bag ca nu ma pricep si nici nu ma intereseaza. tongue.gif

p.s. masina mi-am luat-o doar ca sa ma dau mare. (Nici macar sa ma dau ecologist nu merge, ca nu stie lumea cam ce-i aia...)


Attached File(s)
Attached File  2007Report_of_MPG_guide.pdf ( 375.88K ) Number of downloads: 102
Attached File  gas_saving.pdf ( 834.11K ) Number of downloads: 94
Attached File  Why_don_t_I_get_the_EPA_Mileage.pdf ( 93.62K ) Number of downloads: 47
 


--------------------
prius - adv. mai intai, de mai inainte
GREEN ENGINE OF THE YEAR 2008
QUOTE (f1anatic @ Oct 16 2006, 10:16 PM) *
Daca chiar vrei sa salvezi planeta...cumpara un Prius sau Civic ...

<< Drive safely! Girls preffer you in one piece!>>
Go to the top of the page
 
+Quote Post
admin
post Mar 26 2009, 02:25 PM
Post #8


Administrator
******

Group: Root Admin
Posts: 1.991
Joined: 23-April 04
Member No.: 2



QUOTE (Diesel @ Mar 25 2009, 06:51 PM) *
Eu ma bag, lui Mike ii e lene, site-ul cica e in constructie. http://www.ecochallange.ro/




http://www.ecochallenge.ro/

asta e adresa, cred ca incepe maine:)


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
22nst
post Mar 26 2009, 03:38 PM
Post #9


Garfield
******

Group: Moderator
Posts: 3.307
Joined: 19-November 06
From: Otopeni
Member No.: 92.772



Ah... de mine era acolo.

Am o reputatie buna in privinta consumului mic biggrin.gif

(Cel mai bun rezultat, Avensis 1.8 M/T benzina, traseul Otopeni-Ploiesti - consum 4.8 l/100km biggrin.gif si Avensis 1.8 A/T benzina, trasu Otopeni-Ploiesti-Buzau-Bucuresti - consum 5.2 l/100km biggrin.gif)


--------------------
Toyota Yaris 1.4 D4D
Dacia Logan 1.5 DCI
Go to the top of the page
 
+Quote Post
G e o r g e
post Mar 26 2009, 04:19 PM
Post #10


workaholic * * * * * *
******

Group: Moderator
Posts: 11.052
Joined: 4-August 03
From: Bucuresti
Member No.: 14.854



cu noile jante am un consum in bucuresti de 12.5 % whistling.gif ma intreb de ce oare ...


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
admin
post Mar 27 2009, 10:36 AM
Post #11


Administrator
******

Group: Root Admin
Posts: 1.991
Joined: 23-April 04
Member No.: 2



M-am inscris, intrebarile sunt astea:

1. In ce an a fost lansat primul model Honda CR-V?

1989
1995
1998
2001


2. In ce an a fost infiintata fundatia Honda, fundatie ce sustine dezvoltarea tehnologiilor ecologice?

1977
1981
1991
2005


3. Din ce an a introdus Honda principiul celor 3 R (reducere, reutilizare, reciclare):

1973 - cu ocazia primei crize mondiale a petrolului
1989 - cu ocazia aparitiei noilor piete emergente din Europa de Est
1992 - urmare a unei decizii strategice interne
2007 - urmare a summitului G 8 de la Heiligendamm, Germania


4. Care este ultimul model hibrid lansat de Honda?

Honda Civic Hybrid
Honda Jazz
Honda Insight
Honda CR-Z


5. Care dintre presedintii Honda, a cerut angajatilor, o rata de calitate a produselor de 120% ?

Takeo Fukui
Soichiro Honda
Kyoshi Kawashima
Hiroyuki Yoshino


6. Care este denumirea ultimului model Honda, alimentat cu hidrogen, cu 0% emisii poluante?

Honda Civic GX
Honda FCX Clarity
Honda CR-Z
Honda Accord


7. Ce masina va conduce in concediu, castigatorul concursului Honda Eco Challange?

Honda Jazz
Honda Civic
Honda CR V
Honda Accord


8. Care este premiul I oferit de Honda Trading in cadrul concursului Honda Eco Challange?

Concediu in Europa la volanul Honda CR V + 1000 euro Travel Voucher + 500 litri motorina
Concediu in Romania la volanul Honda CR V + 300 litri motorina + un ceas Honda
Concediu in Romania la volanul Honda CR V + 200 litri motorina + o cina in doi la Tokyo Restaurant
Concediu in Bulgaria la volanul Honda CR V + 200 litri motorina + abonament doua persoane fitness pe un an.


9. Intr-un ambuteiaj rutier, consumul de combustibil poate creste cu ?

25%
75%
100%
50%


10. Dupa cate secunde este economic sa opresti motorul decat sa il tii la relanti?

20 de secunde
5 de secunde
45 de secunde
35 de secunde




Avem nevoie de raspunsurile corecte, so proceed:)


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
air_wolf
post Mar 27 2009, 02:56 PM
Post #12


specialist
******

Group: Membri de onoare
Posts: 3.446
Joined: 28-September 05
From: Bucuresti
Member No.: 56.992



la 5 raspunsul e Soichiro Honda
la 2 raspunsul este 1977

This post has been edited by air_wolf: Mar 27 2009, 03:06 PM


--------------------
2 * "Garsoniera" - HJ61 TD (4000cmc) si "Sugativa"- FJ62V (4000cmc) carburatie
"Furia Verde" - R5 TL (845cmc)
WARNING: where we go there are no roads
"Life is like a box of chocolates... you never know what you're gonna get." - Forrest Gump
Go to the top of the page
 
+Quote Post
HalbaSus
post Mar 28 2009, 09:32 AM
Post #13


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 10.684
Joined: 29-March 04
From: Oradea (Bihor)
Member No.: 23.122



Eu am doua recorduri personale de consum:
3.8% cu Audi A4 115 cp - chestie irepetabila, am mers in frana de motor jumat de drum biggrin.gif
9.9% cu Touareg 3.6 V6 benzina, 4 oameni in masina + bagaje aferente - De acest record sunt chiar mai mandru decat de primul.

Si acum sfaturile:
- In primul rand NU FRANATI... NICIODATA... cand am scos consumul de 9.9 la Touareg in 300 de km de la Munchen la Salzburg cred ca am franat de 2 ori (si nici atunci nu foarte puternic).
- Nu apasati niciodata acceleratia pana in capat, comportativa cu acceleratia ca si cum sub pedala s-ar afla oua... ouale voastre ma refer biggrin.gif
- Ochii Cat Sarmaua, e muuult mai greu sa conduci incet si economic decat sportiv si neeconomic. Trebuie sa anticipezi toate situatiile sa retrogradezi si sa mergi in frana de motor pentru a preveni folosirea franei, depasirile trebuie sa le faci urcand turatia foarte foarte incet (fara a apasa acceleratia la podea).... e foarte foarte greu si obositor.


--------------------
Mercedes C320 CDI 4-matic
Audi A3 Sportback 1.9 TDI
"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary... that's what gets you." -Jeremy Clarkson
Go to the top of the page
 
+Quote Post
FAR EASTERN
post Mar 28 2009, 09:44 AM
Post #14


Tree Hugger
******

Group: Membri
Posts: 3.097
Joined: 30-January 08
From: Botosani, RO
Member No.: 116.228



QUOTE (HalbaSus @ Mar 28 2009, 10:32 AM) *
Eu am doua recorduri personale de consum:
3.8% cu Audi A4 115 cp - chestie irepetabila, am mers in frana de motor jumat de drum biggrin.gif
9.9% cu Touareg 3.6 V6 benzina, 4 oameni in masina + bagaje aferente - De acest record sunt chiar mai mandru decat de primul.

Si acum sfaturile:
- In primul rand NU FRANATI... NICIODATA... cand am scos consumul de 9.9 la Touareg in 300 de km de la Munchen la Salzburg cred ca am franat de 2 ori (si nici atunci nu foarte puternic).
- Nu apasati niciodata acceleratia pana in capat, comportativa cu acceleratia ca si cum sub pedala s-ar afla oua... ouale voastre ma refer biggrin.gif
- Ochii Cat Sarmaua, e muuult mai greu sa conduci incet si economic decat sportiv si neeconomic. Trebuie sa anticipezi toate situatiile sa retrogradezi si sa mergi in frana de motor pentru a preveni folosirea franei, depasirile trebuie sa le faci urcand turatia foarte foarte incet (fara a apasa acceleratia la podea).... e foarte foarte greu si obositor.


Care-i explicatia pentru care nu se recomanda folosirea franei de... picior, ci folosirea franei de motor, in timpul unui parcurs normal?
Cum influenteaza asta consumul? Da' vreau sa citesc asta de la tine Halba... Eu am explicatiile mele.


--------------------
prius - adv. mai intai, de mai inainte
GREEN ENGINE OF THE YEAR 2008
QUOTE (f1anatic @ Oct 16 2006, 10:16 PM) *
Daca chiar vrei sa salvezi planeta...cumpara un Prius sau Civic ...

<< Drive safely! Girls preffer you in one piece!>>
Go to the top of the page
 
+Quote Post
HalbaSus
post Mar 28 2009, 10:07 AM
Post #15


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 10.684
Joined: 29-March 04
From: Oradea (Bihor)
Member No.: 23.122



Deci... consum mic = energie mica consumata pentru a deplasa masina dintr-un loc in altul.
Frana de picior = Transformarea energiei cinetice in energie termica absolut inutila (chiar periculoasa daca folosesti prea des frana = fadding). Acum presupun ca FE o sa ne spuna cum la hibride energia termica produsa de franare este recuperata si transformata in energie electrica care incarca bateria care... bla bla bla... in principiu e corect, si indiscutabil la capitolul asta hibridele au un avantaj. Doar ca si in cazul hibridelor daca NU franezi atunci nu pierzi nici un pic de energie, daca franezi atunci chiar daca recuperezi o parte din energia pierduta tot pierzi energie (sa nu-mi spuna nimeni ca sistemele de pe prius sunt atat de destepte incat recupereaza absolut toata energia cinetica pierduta).

Frana de motor = Consum ZERO ca si coca-cola. Pierzi energia cinetica a masinii care in schimb este recuperata pentru a mentine in miscare motorul fara nici un consum de combustibil. Desigur si aici exista pierderi, dar nu atat de mari ca si in cazul franei de picior.

Probabil cel mai eficient mod de a te deplasa intr-un punct in altul ar fi identificarea combinatiei de turatie/viteza la care masina/motorul este cea mai eficienta si mentinerea ei asa din punctul A in B. Cu cat viteza este mai constanta si nu e nevoie nici de acceleratie nici de frana cu atat consumul va fi mai mic.


--------------------
Mercedes C320 CDI 4-matic
Audi A3 Sportback 1.9 TDI
"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary... that's what gets you." -Jeremy Clarkson
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pmhoria
post Mar 28 2009, 11:51 AM
Post #16


Around
******

Group: Membri
Posts: 1.476
Joined: 6-November 07
From: Timisoara
Member No.: 115.360



@Halba
Pai da....consumul pe autostrada clar e cel mai ok. Stai la 100km/h cu a 5-a (sau a6a) si daca nu franezi/accelerezi brutal ajungi ca si nenea cu Skoda.
Dar pe drumurile de costisa (a se citi costisha) de la noi nu exista nicio sansa de consum optim. Oericum situatiile sunt prea putin in care am putea obtine acel consum de care sa fim mandri.


--------------------
G,RAV,5,4
Go to the top of the page
 
+Quote Post
air_wolf
post Mar 28 2009, 04:33 PM
Post #17


specialist
******

Group: Membri de onoare
Posts: 3.446
Joined: 28-September 05
From: Bucuresti
Member No.: 56.992



consumul cel mai bun se scoate in sarcina. conteaza foarte mult sa nu scada turatia cind schimbi. sint unii care schimba leeeeeeeeeeeent... ori schimbarea trebuie sa fie cit mai rapida posibil. de asta automatele din ziua de azi sint mai eficiente la consum decit cutiile manule.


--------------------
2 * "Garsoniera" - HJ61 TD (4000cmc) si "Sugativa"- FJ62V (4000cmc) carburatie
"Furia Verde" - R5 TL (845cmc)
WARNING: where we go there are no roads
"Life is like a box of chocolates... you never know what you're gonna get." - Forrest Gump
Go to the top of the page
 
+Quote Post
FAR EASTERN
post Mar 28 2009, 07:13 PM
Post #18


Tree Hugger
******

Group: Membri
Posts: 3.097
Joined: 30-January 08
From: Botosani, RO
Member No.: 116.228



QUOTE (HalbaSus @ Mar 28 2009, 11:07 AM) *
Deci... consum mic = energie mica consumata pentru a deplasa masina dintr-un loc in altul.
Frana de picior = Transformarea energiei cinetice in energie termica absolut inutila (chiar periculoasa daca folosesti prea des frana = fadding). Acum presupun ca FE o sa ne spuna cum la hibride energia termica produsa de franare este recuperata si transformata in energie electrica care incarca bateria care... bla bla bla... in principiu e corect, si indiscutabil la capitolul asta hibridele au un avantaj. Doar ca si in cazul hibridelor daca NU franezi atunci nu pierzi nici un pic de energie, daca franezi atunci chiar daca recuperezi o parte din energia pierduta tot pierzi energie (sa nu-mi spuna nimeni ca sistemele de pe prius sunt atat de destepte incat recupereaza absolut toata energia cinetica pierduta).

Frana de motor = Consum ZERO ca si coca-cola. Pierzi energia cinetica a masinii care in schimb este recuperata pentru a mentine in miscare motorul fara nici un consum de combustibil. Desigur si aici exista pierderi, dar nu atat de mari ca si in cazul franei de picior.

Probabil cel mai eficient mod de a te deplasa intr-un punct in altul ar fi identificarea combinatiei de turatie/viteza la care masina/motorul este cea mai eficienta si mentinerea ei asa din punctul A in B. Cu cat viteza este mai constanta si nu e nevoie nici de acceleratie nici de frana cu atat consumul va fi mai mic.


Stiam eu ca asa o sa explici. Numai ca nu ai explicat CUM ESTE INFLUENTAT CONSUMUL DE COMBUSTIBIL, IN RAU. Aici nu vorbim de pierderile de energie cinetica, si nici de uzura franelor.
Sfatul dat pentru evitarea franarilor dese, si in special a franarilor pana la oprirea completa, legat de economia de combustibil, este argumentat de faptul ca, orice franare, ca e de picior sau de motor, duce la decelerare. Iar pentru a aduce vehiculul la viteza de dinainte de franare, normal, e nevoie de consum de combustibil, care, nu-i asa, are ca si cauza principala franarea. Iar chestia asta e valabila pentru orice tip de vehicul, fie cu motor clasic sau hibrid, sau ce vrei tu. wink.gif


--------------------
prius - adv. mai intai, de mai inainte
GREEN ENGINE OF THE YEAR 2008
QUOTE (f1anatic @ Oct 16 2006, 10:16 PM) *
Daca chiar vrei sa salvezi planeta...cumpara un Prius sau Civic ...

<< Drive safely! Girls preffer you in one piece!>>
Go to the top of the page
 
+Quote Post
HalbaSus
post Mar 28 2009, 11:26 PM
Post #19


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 10.684
Joined: 29-March 04
From: Oradea (Bihor)
Member No.: 23.122



Am zis ca ideal ar fi sa mergi cu viteza CONSTANTA, adica sa nu franezi in nici un fel (nici cu frana de motor nici cu cea de picior). Doar ca acest lucru este aproape imposibil pe drumurile noastre si foarte foarte greu de realizat chiar si pe autostrada. Asa ca frana de motor este alternativa corecta daca te intereseaza consumul.


--------------------
Mercedes C320 CDI 4-matic
Audi A3 Sportback 1.9 TDI
"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary... that's what gets you." -Jeremy Clarkson
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mike.omega
post Mar 29 2009, 09:46 AM
Post #20


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 6.522
Joined: 12-May 04
From: Constanta
Member No.: 25.186



Nu stiu de voi, dar eu si fratimiu ne-am inscris in concursul astora, nu stiu ce sanse avem dar nu conteaza! teehee.gif


--------------------
Daewoo Nubira II 1.6 GPL

http://viatacudba.blogspot.com/
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Pages V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

2 User(s) are reading this topic (2 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 6th May 2024 - 07:08 AM