Cum sa consum cat mai putin combustibil |
This topic is about Cum sa consum cat mai putin combustibil, the author, admin, wrote about: Cei de la Honda Trading Romania lanseaza competitia Eco Challenge. Cei care vor mai multe detalii gasesc aici: http://masini.ro/stiri-auto-eco-challen ... To read more just scroll down
Cum sa consum cat mai putin combustibil |
Mar 25 2009, 04:42 PM
Post
#1
|
|
Administrator Group: Root Admin Posts: 1.991 Joined: 23-April 04 Member No.: 2 |
http://masini.ro/stiri-auto-eco-challenge-...omania-6141.htm M-as baga si eu. Vreau de la voi sa ma ajutati sa facem o lista cu toate lucrurile care ajuta la scaderea consumului (probabil s-a mai discutat, eu n-am gasit). Eventual sa va inscrieti si voi. Premiul e tare, iti dau un Honda CR-V 2.2 Executive i-CTDi, 500 de litri de combustibil si 1000 euro sa te plimbi prin Europa. Exista o parte teoretica cu chestionare la care contribuim toti aici, apoi una de sofat in care trebuie sa obtinem un consum minim. Aici ne trebuie cateva sfaturi sa minimizam consumul, de la specialisti:) Postul asta nu e unul de reclama, pur si simplu mi-a placut ideea. Care se mai combina sa le luam premiul? -------------------- |
|
|
Mar 25 2009, 04:51 PM
Post
#2
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 2.661 Joined: 27-May 08 From: Constanta Member No.: 117.183 |
Eu ma bag, lui Mike ii e lene, site-ul cica e in constructie. http://www.ecochallange.ro/
-------------------- Kia Cee apostrofee Dee, the former Reasonably Priced Car
|
|
|
Mar 25 2009, 05:19 PM
Post
#3
|
|
Administrator Group: Root Admin Posts: 1.991 Joined: 23-April 04 Member No.: 2 |
Mai devreme mergea, maine incepe pe la 12 cred, pana maine poate strangem cateva sfaturi:)
-------------------- |
|
|
Mar 25 2009, 05:23 PM
Post
#4
|
|
Membru destul de avansat Group: Moderator Posts: 8.813 Joined: 10-October 05 From: Ramnicu Valcea (Valcea) Member No.: 57.984 |
Ok, sfaturi de urmat? Eu zic asa... AC off (noroc ca e vremea ok pentru asa ceva), orice alt consumator inchis cu exceptia luminilor de drum legale, schimbarea treptelor la turatie cat mai mica, frana de motor peste tot, masina usurata de orice poate fi dat jos si nu contravine regulilor. Rezervorul probabil va fi sigilat, asa ca nu se pune problema sa mergi cu o cantitate cat mai mica de combustibil. -------------------- Honda Accord 2.0 Executive Premium White
Great minds discuss ideas. Average minds discuss events. Small minds discuss people. |
|
|
Mar 25 2009, 05:23 PM
Post
#5
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 6.522 Joined: 12-May 04 From: Constanta Member No.: 25.186 |
Nubira mea nu stie sa mearga econonom -------------------- |
|
|
Mar 26 2009, 10:26 AM
Post
#6
|
|
specialist Group: Membri Posts: 2.230 Joined: 4-January 08 From: Pitesti Member No.: 115.965 |
La fel ca Tudor zic si eu...plus inca o chestie: mers cat mai constant, mai ales la nivel de turatie...daca reusesti sa tii masina intr-o plaja de turatii cat mai constanta, atunci consumul va scadea destul de mult...asta din experienta mea personala...cel mai putin Totosul personal a mancat pe A1, toata distanta dintre Pitesti-Bucuresti, mers "cu tiristii", 90-100 la ora, constant, fara depasiri, fara bruscari ale motorului/masinii, frana de motor la greu, acceleratie constanta si foarte lenta...am reusit "performanta" de a consuma doar 3.9l/100 km...motorina... da' m-am plictisit grozav...asa ca nu am mai repetat experienta de atunci...
-------------------- Adrian Flavius
Toyota Avensis 2.0 D-4D Luna Gri Inchis Metalizat - un Totos sexos!!! Logan 1.6 MPI 8v Ambition Am sufletul rupt in doua...cu un ochi plang si cu unul rad... |
|
|
Mar 26 2009, 12:33 PM
Post
#7
|
|
Tree Hugger Group: Membri Posts: 3.097 Joined: 30-January 08 From: Botosani, RO Member No.: 116.228 |
Eu nu ma bag ca nu ma pricep si nici nu ma intereseaza.
p.s. masina mi-am luat-o doar ca sa ma dau mare. (Nici macar sa ma dau ecologist nu merge, ca nu stie lumea cam ce-i aia...)
Attached File(s)
2007Report_of_MPG_guide.pdf ( 375.88K )
Number of downloads: 102
gas_saving.pdf ( 834.11K ) Number of downloads: 94 Why_don_t_I_get_the_EPA_Mileage.pdf ( 93.62K ) Number of downloads: 47 -------------------- prius - adv. mai intai, de mai inainte
GREEN ENGINE OF THE YEAR 2008 Daca chiar vrei sa salvezi planeta...cumpara un Prius sau Civic ... << Drive safely! Girls preffer you in one piece!>> |
|
|
Mar 26 2009, 02:25 PM
Post
#8
|
|
Administrator Group: Root Admin Posts: 1.991 Joined: 23-April 04 Member No.: 2 |
Eu ma bag, lui Mike ii e lene, site-ul cica e in constructie. http://www.ecochallange.ro/ http://www.ecochallenge.ro/ asta e adresa, cred ca incepe maine:) -------------------- |
|
|
Mar 26 2009, 03:38 PM
Post
#9
|
|
Garfield Group: Moderator Posts: 3.307 Joined: 19-November 06 From: Otopeni Member No.: 92.772 |
Ah... de mine era acolo.
Am o reputatie buna in privinta consumului mic (Cel mai bun rezultat, Avensis 1.8 M/T benzina, traseul Otopeni-Ploiesti - consum 4.8 l/100km si Avensis 1.8 A/T benzina, trasu Otopeni-Ploiesti-Buzau-Bucuresti - consum 5.2 l/100km ) -------------------- Toyota Yaris 1.4 D4D
Dacia Logan 1.5 DCI |
|
|
Mar 26 2009, 04:19 PM
Post
#10
|
|
workaholic * * * * * * Group: Moderator Posts: 11.052 Joined: 4-August 03 From: Bucuresti Member No.: 14.854 |
cu noile jante am un consum in bucuresti de 12.5 % ma intreb de ce oare ...
-------------------- |
|
|
Mar 27 2009, 10:36 AM
Post
#11
|
|
Administrator Group: Root Admin Posts: 1.991 Joined: 23-April 04 Member No.: 2 |
M-am inscris, intrebarile sunt astea:
1. In ce an a fost lansat primul model Honda CR-V? 1989 1995 1998 2001 2. In ce an a fost infiintata fundatia Honda, fundatie ce sustine dezvoltarea tehnologiilor ecologice? 1977 1981 1991 2005 3. Din ce an a introdus Honda principiul celor 3 R (reducere, reutilizare, reciclare): 1973 - cu ocazia primei crize mondiale a petrolului 1989 - cu ocazia aparitiei noilor piete emergente din Europa de Est 1992 - urmare a unei decizii strategice interne 2007 - urmare a summitului G 8 de la Heiligendamm, Germania 4. Care este ultimul model hibrid lansat de Honda? Honda Civic Hybrid Honda Jazz Honda Insight Honda CR-Z 5. Care dintre presedintii Honda, a cerut angajatilor, o rata de calitate a produselor de 120% ? Takeo Fukui Soichiro Honda Kyoshi Kawashima Hiroyuki Yoshino 6. Care este denumirea ultimului model Honda, alimentat cu hidrogen, cu 0% emisii poluante? Honda Civic GX Honda FCX Clarity Honda CR-Z Honda Accord 7. Ce masina va conduce in concediu, castigatorul concursului Honda Eco Challange? Honda Jazz Honda Civic Honda CR V Honda Accord 8. Care este premiul I oferit de Honda Trading in cadrul concursului Honda Eco Challange? Concediu in Europa la volanul Honda CR V + 1000 euro Travel Voucher + 500 litri motorina Concediu in Romania la volanul Honda CR V + 300 litri motorina + un ceas Honda Concediu in Romania la volanul Honda CR V + 200 litri motorina + o cina in doi la Tokyo Restaurant Concediu in Bulgaria la volanul Honda CR V + 200 litri motorina + abonament doua persoane fitness pe un an. 9. Intr-un ambuteiaj rutier, consumul de combustibil poate creste cu ? 25% 75% 100% 50% 10. Dupa cate secunde este economic sa opresti motorul decat sa il tii la relanti? 20 de secunde 5 de secunde 45 de secunde 35 de secunde Avem nevoie de raspunsurile corecte, so proceed:) -------------------- |
|
|
Mar 27 2009, 02:56 PM
Post
#12
|
|
specialist Group: Membri de onoare Posts: 3.446 Joined: 28-September 05 From: Bucuresti Member No.: 56.992 |
la 5 raspunsul e Soichiro Honda
la 2 raspunsul este 1977 This post has been edited by air_wolf: Mar 27 2009, 03:06 PM -------------------- 2 * "Garsoniera" - HJ61 TD (4000cmc) si "Sugativa"- FJ62V (4000cmc) carburatie
"Furia Verde" - R5 TL (845cmc) WARNING: where we go there are no roads "Life is like a box of chocolates... you never know what you're gonna get." - Forrest Gump |
|
|
Mar 28 2009, 09:32 AM
Post
#13
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 10.684 Joined: 29-March 04 From: Oradea (Bihor) Member No.: 23.122 |
Eu am doua recorduri personale de consum:
3.8% cu Audi A4 115 cp - chestie irepetabila, am mers in frana de motor jumat de drum 9.9% cu Touareg 3.6 V6 benzina, 4 oameni in masina + bagaje aferente - De acest record sunt chiar mai mandru decat de primul. Si acum sfaturile: - In primul rand NU FRANATI... NICIODATA... cand am scos consumul de 9.9 la Touareg in 300 de km de la Munchen la Salzburg cred ca am franat de 2 ori (si nici atunci nu foarte puternic). - Nu apasati niciodata acceleratia pana in capat, comportativa cu acceleratia ca si cum sub pedala s-ar afla oua... ouale voastre ma refer - Ochii Cat Sarmaua, e muuult mai greu sa conduci incet si economic decat sportiv si neeconomic. Trebuie sa anticipezi toate situatiile sa retrogradezi si sa mergi in frana de motor pentru a preveni folosirea franei, depasirile trebuie sa le faci urcand turatia foarte foarte incet (fara a apasa acceleratia la podea).... e foarte foarte greu si obositor. -------------------- Mercedes C320 CDI 4-matic
Audi A3 Sportback 1.9 TDI "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary... that's what gets you." -Jeremy Clarkson |
|
|
Mar 28 2009, 09:44 AM
Post
#14
|
|
Tree Hugger Group: Membri Posts: 3.097 Joined: 30-January 08 From: Botosani, RO Member No.: 116.228 |
Eu am doua recorduri personale de consum: 3.8% cu Audi A4 115 cp - chestie irepetabila, am mers in frana de motor jumat de drum 9.9% cu Touareg 3.6 V6 benzina, 4 oameni in masina + bagaje aferente - De acest record sunt chiar mai mandru decat de primul. Si acum sfaturile: - In primul rand NU FRANATI... NICIODATA... cand am scos consumul de 9.9 la Touareg in 300 de km de la Munchen la Salzburg cred ca am franat de 2 ori (si nici atunci nu foarte puternic). - Nu apasati niciodata acceleratia pana in capat, comportativa cu acceleratia ca si cum sub pedala s-ar afla oua... ouale voastre ma refer - Ochii Cat Sarmaua, e muuult mai greu sa conduci incet si economic decat sportiv si neeconomic. Trebuie sa anticipezi toate situatiile sa retrogradezi si sa mergi in frana de motor pentru a preveni folosirea franei, depasirile trebuie sa le faci urcand turatia foarte foarte incet (fara a apasa acceleratia la podea).... e foarte foarte greu si obositor. Care-i explicatia pentru care nu se recomanda folosirea franei de... picior, ci folosirea franei de motor, in timpul unui parcurs normal? Cum influenteaza asta consumul? Da' vreau sa citesc asta de la tine Halba... Eu am explicatiile mele. -------------------- prius - adv. mai intai, de mai inainte
GREEN ENGINE OF THE YEAR 2008 Daca chiar vrei sa salvezi planeta...cumpara un Prius sau Civic ... << Drive safely! Girls preffer you in one piece!>> |
|
|
Mar 28 2009, 10:07 AM
Post
#15
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 10.684 Joined: 29-March 04 From: Oradea (Bihor) Member No.: 23.122 |
Deci... consum mic = energie mica consumata pentru a deplasa masina dintr-un loc in altul.
Frana de picior = Transformarea energiei cinetice in energie termica absolut inutila (chiar periculoasa daca folosesti prea des frana = fadding). Acum presupun ca FE o sa ne spuna cum la hibride energia termica produsa de franare este recuperata si transformata in energie electrica care incarca bateria care... bla bla bla... in principiu e corect, si indiscutabil la capitolul asta hibridele au un avantaj. Doar ca si in cazul hibridelor daca NU franezi atunci nu pierzi nici un pic de energie, daca franezi atunci chiar daca recuperezi o parte din energia pierduta tot pierzi energie (sa nu-mi spuna nimeni ca sistemele de pe prius sunt atat de destepte incat recupereaza absolut toata energia cinetica pierduta). Frana de motor = Consum ZERO ca si coca-cola. Pierzi energia cinetica a masinii care in schimb este recuperata pentru a mentine in miscare motorul fara nici un consum de combustibil. Desigur si aici exista pierderi, dar nu atat de mari ca si in cazul franei de picior. Probabil cel mai eficient mod de a te deplasa intr-un punct in altul ar fi identificarea combinatiei de turatie/viteza la care masina/motorul este cea mai eficienta si mentinerea ei asa din punctul A in B. Cu cat viteza este mai constanta si nu e nevoie nici de acceleratie nici de frana cu atat consumul va fi mai mic. -------------------- Mercedes C320 CDI 4-matic
Audi A3 Sportback 1.9 TDI "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary... that's what gets you." -Jeremy Clarkson |
|
|
Mar 28 2009, 11:51 AM
Post
#16
|
|
Around Group: Membri Posts: 1.476 Joined: 6-November 07 From: Timisoara Member No.: 115.360 |
@Halba
Pai da....consumul pe autostrada clar e cel mai ok. Stai la 100km/h cu a 5-a (sau a6a) si daca nu franezi/accelerezi brutal ajungi ca si nenea cu Skoda. Dar pe drumurile de costisa (a se citi costisha) de la noi nu exista nicio sansa de consum optim. Oericum situatiile sunt prea putin in care am putea obtine acel consum de care sa fim mandri. -------------------- G,RAV,5,4
|
|
|
Mar 28 2009, 04:33 PM
Post
#17
|
|
specialist Group: Membri de onoare Posts: 3.446 Joined: 28-September 05 From: Bucuresti Member No.: 56.992 |
consumul cel mai bun se scoate in sarcina. conteaza foarte mult sa nu scada turatia cind schimbi. sint unii care schimba leeeeeeeeeeeent... ori schimbarea trebuie sa fie cit mai rapida posibil. de asta automatele din ziua de azi sint mai eficiente la consum decit cutiile manule.
-------------------- 2 * "Garsoniera" - HJ61 TD (4000cmc) si "Sugativa"- FJ62V (4000cmc) carburatie
"Furia Verde" - R5 TL (845cmc) WARNING: where we go there are no roads "Life is like a box of chocolates... you never know what you're gonna get." - Forrest Gump |
|
|
Mar 28 2009, 07:13 PM
Post
#18
|
|
Tree Hugger Group: Membri Posts: 3.097 Joined: 30-January 08 From: Botosani, RO Member No.: 116.228 |
Deci... consum mic = energie mica consumata pentru a deplasa masina dintr-un loc in altul. Frana de picior = Transformarea energiei cinetice in energie termica absolut inutila (chiar periculoasa daca folosesti prea des frana = fadding). Acum presupun ca FE o sa ne spuna cum la hibride energia termica produsa de franare este recuperata si transformata in energie electrica care incarca bateria care... bla bla bla... in principiu e corect, si indiscutabil la capitolul asta hibridele au un avantaj. Doar ca si in cazul hibridelor daca NU franezi atunci nu pierzi nici un pic de energie, daca franezi atunci chiar daca recuperezi o parte din energia pierduta tot pierzi energie (sa nu-mi spuna nimeni ca sistemele de pe prius sunt atat de destepte incat recupereaza absolut toata energia cinetica pierduta). Frana de motor = Consum ZERO ca si coca-cola. Pierzi energia cinetica a masinii care in schimb este recuperata pentru a mentine in miscare motorul fara nici un consum de combustibil. Desigur si aici exista pierderi, dar nu atat de mari ca si in cazul franei de picior. Probabil cel mai eficient mod de a te deplasa intr-un punct in altul ar fi identificarea combinatiei de turatie/viteza la care masina/motorul este cea mai eficienta si mentinerea ei asa din punctul A in B. Cu cat viteza este mai constanta si nu e nevoie nici de acceleratie nici de frana cu atat consumul va fi mai mic. Stiam eu ca asa o sa explici. Numai ca nu ai explicat CUM ESTE INFLUENTAT CONSUMUL DE COMBUSTIBIL, IN RAU. Aici nu vorbim de pierderile de energie cinetica, si nici de uzura franelor. Sfatul dat pentru evitarea franarilor dese, si in special a franarilor pana la oprirea completa, legat de economia de combustibil, este argumentat de faptul ca, orice franare, ca e de picior sau de motor, duce la decelerare. Iar pentru a aduce vehiculul la viteza de dinainte de franare, normal, e nevoie de consum de combustibil, care, nu-i asa, are ca si cauza principala franarea. Iar chestia asta e valabila pentru orice tip de vehicul, fie cu motor clasic sau hibrid, sau ce vrei tu. -------------------- prius - adv. mai intai, de mai inainte
GREEN ENGINE OF THE YEAR 2008 Daca chiar vrei sa salvezi planeta...cumpara un Prius sau Civic ... << Drive safely! Girls preffer you in one piece!>> |
|
|
Mar 28 2009, 11:26 PM
Post
#19
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 10.684 Joined: 29-March 04 From: Oradea (Bihor) Member No.: 23.122 |
Am zis ca ideal ar fi sa mergi cu viteza CONSTANTA, adica sa nu franezi in nici un fel (nici cu frana de motor nici cu cea de picior). Doar ca acest lucru este aproape imposibil pe drumurile noastre si foarte foarte greu de realizat chiar si pe autostrada. Asa ca frana de motor este alternativa corecta daca te intereseaza consumul.
-------------------- Mercedes C320 CDI 4-matic
Audi A3 Sportback 1.9 TDI "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary... that's what gets you." -Jeremy Clarkson |
|
|
Mar 29 2009, 09:46 AM
Post
#20
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 6.522 Joined: 12-May 04 From: Constanta Member No.: 25.186 |
Nu stiu de voi, dar eu si fratimiu ne-am inscris in concursul astora, nu stiu ce sanse avem dar nu conteaza!
-------------------- |
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 6th May 2024 - 07:08 AM |