Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Cum sa consum cat mai putin combustibil
Masini.ro Forum > Masini.ro > Masini.ro
admin
Cei de la Honda Trading Romania lanseaza competitia Eco Challenge. Cei care vor mai multe detalii gasesc aici:

http://masini.ro/stiri-auto-eco-challenge-...omania-6141.htm

M-as baga si eu. Vreau de la voi sa ma ajutati sa facem o lista cu toate lucrurile care ajuta la scaderea consumului (probabil s-a mai discutat, eu n-am gasit). Eventual sa va inscrieti si voi. Premiul e tare, iti dau un Honda CR-V 2.2 Executive i-CTDi, 500 de litri de combustibil si 1000 euro sa te plimbi prin Europa.

Exista o parte teoretica cu chestionare la care contribuim toti aici, apoi una de sofat in care trebuie sa obtinem un consum minim. Aici ne trebuie cateva sfaturi sa minimizam consumul, de la specialisti:)

Postul asta nu e unul de reclama, pur si simplu mi-a placut ideea. Care se mai combina sa le luam premiul?smile.gif
Diesel
Eu ma bag, lui Mike ii e lene, site-ul cica e in constructie. http://www.ecochallange.ro/
admin
Mai devreme mergea, maine incepe pe la 12 cred, pana maine poate strangem cateva sfaturi:)
T u d o r
M-as baga si eu. O sa ii intreb pe amicii de la Honda Valcea, desi am senzatia ca se baga chiar ei si asa va fi si la ceilalti dealeri. biggrin.gif

Ok, sfaturi de urmat?

Eu zic asa... AC off (noroc ca e vremea ok pentru asa ceva), orice alt consumator inchis cu exceptia luminilor de drum legale, schimbarea treptelor la turatie cat mai mica, frana de motor peste tot, masina usurata de orice poate fi dat jos si nu contravine regulilor. Rezervorul probabil va fi sigilat, asa ca nu se pune problema sa mergi cu o cantitate cat mai mica de combustibil.
mike.omega
Trebuie sa consumam putini in bani bagati in rezervor sau ca autonomie? Sau cum?

Nubira mea nu stie sa mearga econonom confused.gif
adrian_flavius
La fel ca Tudor zic si eu...plus inca o chestie: mers cat mai constant, mai ales la nivel de turatie...daca reusesti sa tii masina intr-o plaja de turatii cat mai constanta, atunci consumul va scadea destul de mult...asta din experienta mea personala...cel mai putin Totosul personal a mancat pe A1, toata distanta dintre Pitesti-Bucuresti, mers "cu tiristii", 90-100 la ora, constant, fara depasiri, fara bruscari ale motorului/masinii, frana de motor la greu, acceleratie constanta si foarte lenta...am reusit "performanta" de a consuma doar 3.9l/100 km...motorina... da' m-am plictisit grozav...asa ca nu am mai repetat experienta de atunci... laugh.gif
FAR EASTERN
Eu nu ma bag ca nu ma pricep si nici nu ma intereseaza. tongue.gif

p.s. masina mi-am luat-o doar ca sa ma dau mare. (Nici macar sa ma dau ecologist nu merge, ca nu stie lumea cam ce-i aia...)

admin
QUOTE (Diesel @ Mar 25 2009, 06:51 PM) *
Eu ma bag, lui Mike ii e lene, site-ul cica e in constructie. http://www.ecochallange.ro/




http://www.ecochallenge.ro/

asta e adresa, cred ca incepe maine:)
22nst
Ah... de mine era acolo.

Am o reputatie buna in privinta consumului mic biggrin.gif

(Cel mai bun rezultat, Avensis 1.8 M/T benzina, traseul Otopeni-Ploiesti - consum 4.8 l/100km biggrin.gif si Avensis 1.8 A/T benzina, trasu Otopeni-Ploiesti-Buzau-Bucuresti - consum 5.2 l/100km biggrin.gif)
G e o r g e
cu noile jante am un consum in bucuresti de 12.5 % whistling.gif ma intreb de ce oare ...
admin
M-am inscris, intrebarile sunt astea:

1. In ce an a fost lansat primul model Honda CR-V?

1989
1995
1998
2001


2. In ce an a fost infiintata fundatia Honda, fundatie ce sustine dezvoltarea tehnologiilor ecologice?

1977
1981
1991
2005


3. Din ce an a introdus Honda principiul celor 3 R (reducere, reutilizare, reciclare):

1973 - cu ocazia primei crize mondiale a petrolului
1989 - cu ocazia aparitiei noilor piete emergente din Europa de Est
1992 - urmare a unei decizii strategice interne
2007 - urmare a summitului G 8 de la Heiligendamm, Germania


4. Care este ultimul model hibrid lansat de Honda?

Honda Civic Hybrid
Honda Jazz
Honda Insight
Honda CR-Z


5. Care dintre presedintii Honda, a cerut angajatilor, o rata de calitate a produselor de 120% ?

Takeo Fukui
Soichiro Honda
Kyoshi Kawashima
Hiroyuki Yoshino


6. Care este denumirea ultimului model Honda, alimentat cu hidrogen, cu 0% emisii poluante?

Honda Civic GX
Honda FCX Clarity
Honda CR-Z
Honda Accord


7. Ce masina va conduce in concediu, castigatorul concursului Honda Eco Challange?

Honda Jazz
Honda Civic
Honda CR V
Honda Accord


8. Care este premiul I oferit de Honda Trading in cadrul concursului Honda Eco Challange?

Concediu in Europa la volanul Honda CR V + 1000 euro Travel Voucher + 500 litri motorina
Concediu in Romania la volanul Honda CR V + 300 litri motorina + un ceas Honda
Concediu in Romania la volanul Honda CR V + 200 litri motorina + o cina in doi la Tokyo Restaurant
Concediu in Bulgaria la volanul Honda CR V + 200 litri motorina + abonament doua persoane fitness pe un an.


9. Intr-un ambuteiaj rutier, consumul de combustibil poate creste cu ?

25%
75%
100%
50%


10. Dupa cate secunde este economic sa opresti motorul decat sa il tii la relanti?

20 de secunde
5 de secunde
45 de secunde
35 de secunde




Avem nevoie de raspunsurile corecte, so proceed:)
air_wolf
la 5 raspunsul e Soichiro Honda
la 2 raspunsul este 1977
HalbaSus
Eu am doua recorduri personale de consum:
3.8% cu Audi A4 115 cp - chestie irepetabila, am mers in frana de motor jumat de drum biggrin.gif
9.9% cu Touareg 3.6 V6 benzina, 4 oameni in masina + bagaje aferente - De acest record sunt chiar mai mandru decat de primul.

Si acum sfaturile:
- In primul rand NU FRANATI... NICIODATA... cand am scos consumul de 9.9 la Touareg in 300 de km de la Munchen la Salzburg cred ca am franat de 2 ori (si nici atunci nu foarte puternic).
- Nu apasati niciodata acceleratia pana in capat, comportativa cu acceleratia ca si cum sub pedala s-ar afla oua... ouale voastre ma refer biggrin.gif
- Ochii Cat Sarmaua, e muuult mai greu sa conduci incet si economic decat sportiv si neeconomic. Trebuie sa anticipezi toate situatiile sa retrogradezi si sa mergi in frana de motor pentru a preveni folosirea franei, depasirile trebuie sa le faci urcand turatia foarte foarte incet (fara a apasa acceleratia la podea).... e foarte foarte greu si obositor.
FAR EASTERN
QUOTE (HalbaSus @ Mar 28 2009, 10:32 AM) *
Eu am doua recorduri personale de consum:
3.8% cu Audi A4 115 cp - chestie irepetabila, am mers in frana de motor jumat de drum biggrin.gif
9.9% cu Touareg 3.6 V6 benzina, 4 oameni in masina + bagaje aferente - De acest record sunt chiar mai mandru decat de primul.

Si acum sfaturile:
- In primul rand NU FRANATI... NICIODATA... cand am scos consumul de 9.9 la Touareg in 300 de km de la Munchen la Salzburg cred ca am franat de 2 ori (si nici atunci nu foarte puternic).
- Nu apasati niciodata acceleratia pana in capat, comportativa cu acceleratia ca si cum sub pedala s-ar afla oua... ouale voastre ma refer biggrin.gif
- Ochii Cat Sarmaua, e muuult mai greu sa conduci incet si economic decat sportiv si neeconomic. Trebuie sa anticipezi toate situatiile sa retrogradezi si sa mergi in frana de motor pentru a preveni folosirea franei, depasirile trebuie sa le faci urcand turatia foarte foarte incet (fara a apasa acceleratia la podea).... e foarte foarte greu si obositor.


Care-i explicatia pentru care nu se recomanda folosirea franei de... picior, ci folosirea franei de motor, in timpul unui parcurs normal?
Cum influenteaza asta consumul? Da' vreau sa citesc asta de la tine Halba... Eu am explicatiile mele.
HalbaSus
Deci... consum mic = energie mica consumata pentru a deplasa masina dintr-un loc in altul.
Frana de picior = Transformarea energiei cinetice in energie termica absolut inutila (chiar periculoasa daca folosesti prea des frana = fadding). Acum presupun ca FE o sa ne spuna cum la hibride energia termica produsa de franare este recuperata si transformata in energie electrica care incarca bateria care... bla bla bla... in principiu e corect, si indiscutabil la capitolul asta hibridele au un avantaj. Doar ca si in cazul hibridelor daca NU franezi atunci nu pierzi nici un pic de energie, daca franezi atunci chiar daca recuperezi o parte din energia pierduta tot pierzi energie (sa nu-mi spuna nimeni ca sistemele de pe prius sunt atat de destepte incat recupereaza absolut toata energia cinetica pierduta).

Frana de motor = Consum ZERO ca si coca-cola. Pierzi energia cinetica a masinii care in schimb este recuperata pentru a mentine in miscare motorul fara nici un consum de combustibil. Desigur si aici exista pierderi, dar nu atat de mari ca si in cazul franei de picior.

Probabil cel mai eficient mod de a te deplasa intr-un punct in altul ar fi identificarea combinatiei de turatie/viteza la care masina/motorul este cea mai eficienta si mentinerea ei asa din punctul A in B. Cu cat viteza este mai constanta si nu e nevoie nici de acceleratie nici de frana cu atat consumul va fi mai mic.
pmhoria
@Halba
Pai da....consumul pe autostrada clar e cel mai ok. Stai la 100km/h cu a 5-a (sau a6a) si daca nu franezi/accelerezi brutal ajungi ca si nenea cu Skoda.
Dar pe drumurile de costisa (a se citi costisha) de la noi nu exista nicio sansa de consum optim. Oericum situatiile sunt prea putin in care am putea obtine acel consum de care sa fim mandri.
air_wolf
consumul cel mai bun se scoate in sarcina. conteaza foarte mult sa nu scada turatia cind schimbi. sint unii care schimba leeeeeeeeeeeent... ori schimbarea trebuie sa fie cit mai rapida posibil. de asta automatele din ziua de azi sint mai eficiente la consum decit cutiile manule.
FAR EASTERN
QUOTE (HalbaSus @ Mar 28 2009, 11:07 AM) *
Deci... consum mic = energie mica consumata pentru a deplasa masina dintr-un loc in altul.
Frana de picior = Transformarea energiei cinetice in energie termica absolut inutila (chiar periculoasa daca folosesti prea des frana = fadding). Acum presupun ca FE o sa ne spuna cum la hibride energia termica produsa de franare este recuperata si transformata in energie electrica care incarca bateria care... bla bla bla... in principiu e corect, si indiscutabil la capitolul asta hibridele au un avantaj. Doar ca si in cazul hibridelor daca NU franezi atunci nu pierzi nici un pic de energie, daca franezi atunci chiar daca recuperezi o parte din energia pierduta tot pierzi energie (sa nu-mi spuna nimeni ca sistemele de pe prius sunt atat de destepte incat recupereaza absolut toata energia cinetica pierduta).

Frana de motor = Consum ZERO ca si coca-cola. Pierzi energia cinetica a masinii care in schimb este recuperata pentru a mentine in miscare motorul fara nici un consum de combustibil. Desigur si aici exista pierderi, dar nu atat de mari ca si in cazul franei de picior.

Probabil cel mai eficient mod de a te deplasa intr-un punct in altul ar fi identificarea combinatiei de turatie/viteza la care masina/motorul este cea mai eficienta si mentinerea ei asa din punctul A in B. Cu cat viteza este mai constanta si nu e nevoie nici de acceleratie nici de frana cu atat consumul va fi mai mic.


Stiam eu ca asa o sa explici. Numai ca nu ai explicat CUM ESTE INFLUENTAT CONSUMUL DE COMBUSTIBIL, IN RAU. Aici nu vorbim de pierderile de energie cinetica, si nici de uzura franelor.
Sfatul dat pentru evitarea franarilor dese, si in special a franarilor pana la oprirea completa, legat de economia de combustibil, este argumentat de faptul ca, orice franare, ca e de picior sau de motor, duce la decelerare. Iar pentru a aduce vehiculul la viteza de dinainte de franare, normal, e nevoie de consum de combustibil, care, nu-i asa, are ca si cauza principala franarea. Iar chestia asta e valabila pentru orice tip de vehicul, fie cu motor clasic sau hibrid, sau ce vrei tu. wink.gif
HalbaSus
Am zis ca ideal ar fi sa mergi cu viteza CONSTANTA, adica sa nu franezi in nici un fel (nici cu frana de motor nici cu cea de picior). Doar ca acest lucru este aproape imposibil pe drumurile noastre si foarte foarte greu de realizat chiar si pe autostrada. Asa ca frana de motor este alternativa corecta daca te intereseaza consumul.
mike.omega
Nu stiu de voi, dar eu si fratimiu ne-am inscris in concursul astora, nu stiu ce sanse avem dar nu conteaza! teehee.gif
GabiA
eu am 279.17 puncte la dealerul din iasi teehee.gif
Voi? ninja.gif
Stiti cand va incepe etapa a 2-a?
mike.omega
Ete draci 36182451.gif
Nu cred ca depasim 250 dry.gif
RUE
PE ruta Timisoara - Masloc (35 km) si inapoi pana la intrare sotia a scos 5.1% (mers 2 pers si jumatate, intors 4 si jumatate) cu loganul 1.4 mpi.
am incercat si eu dar sub 5.5 nu am scazut pe ruta TM- Severin ... doar 5.7% am ajuns la Severin.
nu am rabdarea ei:
- la dus a mers cu maxim 80
- la intors a mers maxim treapta a 4 a fiind inserat deja.
admin
QUOTE (RUE @ Mar 29 2009, 03:59 PM) *
PE ruta Timisoara - Masloc (35 km) si inapoi pana la intrare sotia a scos 5.1% (mers 2 pers si jumatate, intors 4 si jumatate) cu loganul 1.4 mpi.
am incercat si eu dar sub 5.5 nu am scazut pe ruta TM- Severin ... doar 5.7% am ajuns la Severin.
nu am rabdarea ei:
- la dus a mers cu maxim 80
- la intors a mers maxim treapta a 4 a fiind inserat deja.




Am venit eu pe ruta Targoviste - Bucuresti, tot logan 1.4 mpi, pe o bucata de drum am mers numai cu 80, viteza 5-a, am reusit 4.6, vroiam sa scot 4.5 dar aveam in fata un lesinat, am franat, am demarat si a sarit la 4.8:(


La intrebarile 9-10 care e raspunsul corect????
ktullu
la 10----20 sec, asa spunea si nenea cu skoda, dar cred ca poti cauta cu google, pe nenea si ii citesti comentariile.
admin
Am obtinut 155 puncte la antrenamentul cu masina, e bine?
mike.omega
CT-Buc si retur, consum 7.2% pt aproape 480km smile.gif
La mers a fost ceata si 1/2 de autostrada am mers cu 120, pe restul am recuperat iar la intoacere am mers snur pana cand am coborat de pe A2 si am dat de tiruri, coloane, loganisti teribilisti, tot tacamul!

Evident, consum scos cu 1.6HDI iar cand am alimentat motorina era mai ieftina decat benzina cu 2 bani teehee.gif
admin
QUOTE (mike.omega @ Apr 3 2009, 04:37 PM) *
CT-Buc si retur, consum 7.2% pt aproape 480km smile.gif
La mers a fost ceata si 1/2 de autostrada am mers cu 120, pe restul am recuperat iar la intoacere am mers snur pana cand am coborat de pe A2 si am dat de tiruri, coloane, loganisti teribilisti, tot tacamul!

Evident, consum scos cu 1.6HDI iar cand am alimentat motorina era mai ieftina decat benzina cu 2 bani teehee.gif



Deci eu pana sa-mi zica Mike n-am stiut ca din cauza mea nu poate lumea sa aiba un consum decent cu masina personala..looool
pmhoria
Avand in vedere ca mergeai cu 80 la ora cu a 5-a ...sigur tu erai printre ei .. tongue.gif
mike.omega
Admine nu ma provoca...
Dar hai sa-ti povestesc 36182451.gif La intoarcere, dupa ce am coborat dupa faimoasa autostrada am mers in coloana dupa diverse camioane, la un moment dat am ajuns in spatele unui camion si mergeam la consum smile.gif In spatele meu vad depasind vitejeste un loganist, s-a bagat in spatele meu si fierbea. Desi ma vedea si pe mine ca ma interesez de traficul din sens opus, a incercat de cateva ori sa se bage in depasire desi NU avea loc. Masinile de pe sensul opus veneau insirate ca margelele, "organizate" tot de niste camioane biggrin.gif
Mie comportamentul asta nu-mi place si din cauza asta am zis loganisti teribilisti! Eu nu am chef sa devin subiect pentru stirile de la ora 5, daca altcineva vrea....

PS: vezi ca maine imi trimit spionii in buc, vrei sa te urmareasca??? unsure.gif
mike.omega
Tocmai ce m-au sunat cei de la Honda smile.gif
Maine ma duc la etapa a 2-a a concursului, aia cu sofatul biggrin.gif
Cica trebuie sa carmesc CRV-ul din Mamaia pana la Corbu tongue.gif
22nst
bravooo thumbsup.gif

te asteptam cu cel mai micut consum de motorina biggrin.gif
James Kilowatt
Consumurile se masoara exact sau e pe baza de CB? ca daca e pe baza de CB e usor de transformat totul intr-o operatiune de marketing....
mike.omega
Eteeee!
Cred ca e pe baza de BC, m-ar uimi sa imi masoarea consumul profi biggrin.gif
Si da! e marketing! ei vor sa demonstreze ca un 2.2 diesel poate fie econom pe un SUV, acum cand a aparut X3 1.8D tongue.gif
admin
QUOTE (mike.omega @ Apr 21 2009, 03:53 PM) *
Tocmai ce m-au sunat cei de la Honda smile.gif
Maine ma duc la etapa a 2-a a concursului, aia cu sofatul biggrin.gif
Cica trebuie sa carmesc CRV-ul din Mamaia pana la Corbu tongue.gif




Eu am facut vreo 290 puncte da nu m-am calificat:(
mike.omega
Da, sunt dator cu o poveste biggrin.gif

M-am dus miercuri la Honda sa fac drive-testul cu CRV-ul sa vad ce consum minim pot scoate si in ce conditii. Foarte interesant showroomul, mic dar bine aranjat. Aveau expuse 3 masini: 1 Civic Sedan, 1 Accord Rosu AT si 1 Jazz nou, cam rozaliu smile.gif

Despre CRV: Masina e foarte misto facuta, aspect placut, materiale bune, nu i-am gasit probleme la imbinari, poate doar la aranjarea interiorului. In sensul ca sub schimbator era plasat, daca am vazut eu bine un suport de sticla) si o priza. Priza era greu de accesat pentru sofer in timpul mersului. Scaunele aveau cotiere separate si unde ar fi trebuit sa fie o cotiera centrala era un spatiu de depozitate. Mare! Incapea lejer o borseta. Dar acolo erau si altele: inca o priza si o mufa pentru AUX. Daca le ocupai pe acestea din urma, nu stiu cate mai incapeau pe langa biggrin.gif
Frana de mana era in stiul Megane dar era un maner plin care se tragea pe verticala.

Masina era in versiunea superioara de dotari(de top, full, whatever...) cu plafon panoramic, camera pentru parcare si alte chestii de genu.
In trafic masina mie mi s-a parut lata si nu m-am obisnuit din prima cu ea. La un moment dat fiindu-mi chiar frica sa ma bag pentru ca aveam senzatia ca nu am loc, desi aveam smile.gif

Despre motor si cutie: 2.2 diesel trage de 1500rpm pana pe la 4000rpm, lejer, fara niciun efort. Ce nu mi-a placut mie. Se aude zumzetul specific la interior la relanti dar se simt si vibratii. HDI-ul nu face asta wink.gif
Cutia in 6 trepte e etajata bine, mi-a placut, nu mi-a placut ca daca trageam in jos de maneta sa trec din a 5-a in a 6-a, ea ma trimitea in a a 4-a, trebuia un pic impinsa spre dreapta. In fine... trecem peste asta! Se poate rula si la 1500rpm daca e nevoie. Pe bord aveam o bara cam ca turometrul de la C4 cu consumul instant, gradata intre 0 si 20, eh cum atingeam un pic pedala sarea in 15 sau 20!

Masina la drum s-a comportat decent cu cateva chestii de mentionat:
1. La intoarcerea am auzit mai tot drumul un zgomot care venea din plafon, din zona suportului de ochelari/oglinzii panormaice pt kinderi
2. Suspensii masinii erau moi, si aveau efectul ala de a mai face inca o cursa dupa ce ai trecut de damb.
3. Chiar si pe drumuri mai proaste masina scoate aceleasi zgomote ca orice alta masina. Fiind un SUV eu ma asteptam sa mai amortizeze, avand in vedere pneurile cu talon mare, suspensie mai nu stiu cum. Am gresit cumva?
4. Cruise controlul e OK dar e greu de controlat. Apesi pe plus dar nu stii la ce viteza vei ajunge....
5. Directia mi s-a parut un pic greoaie si nu prea facea o legatura intre volan si asfalt. Cand m-am intors in C4 am avut o revelatie!
6. Am reusit sa rup un pic aderenta cand am schimbat odata a 2-a...

Cum obtinut consumul? Mergand la 1500rpm in tr a 6-a, accelerand lin si cu franari cat mai putine. Am scos 6% la dus si 5.3% la intors pe ruta Aqua Magic-Corbu. Dar in stilul asta de condus omori motorul inainte sa termini leasingul sad.gif

Atasez si niste poze
AZAZEL
ce parere aveti de motorina Alto de la rompetrol , cu cifra cetanica de 55?
oare chiar creste perfomantele , reducand in acelasi timp si consumul?
ati pus in rezervor asa ceva?

http://www.capital.ro/articol/motorina-cu-...nia-118838.html
mike.omega
Personal ocolesc Rompetrol smile.gif
Am in apropiere un 2 PetromV noi, cu rezervoare noi de unde prefer sa alimentez thumbsup.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.