Electric Supercharger, tuning la motor aspirat |
This topic is about Electric Supercharger, the author, f1anatic, wrote about: http://www.mimousa.com/info/blowerinfo.asp http://cgi.ebay.co.uk/Super-Power-Booster-...1742.m153.l1262 http://www.force-flow.com/ http://www.yourhotc ... To read more just scroll down
Electric Supercharger, tuning la motor aspirat |
Feb 8 2009, 05:28 PM
Post
#1
|
|
Subaru Anti-Hero Group: Moderator Posts: 5.323 Joined: 13-May 04 From: F 1 World Member No.: 25.368 |
http://cgi.ebay.co.uk/Super-Power-Booster-...1742.m153.l1262 http://www.force-flow.com/ http://www.yourhotcar.com/product/list/200.../Superchargers/ http://www.turbomagazine.com/tech/0406tur_...rger/index.html Pe forumul Subaru aici pe site, sint citiva amatori de crescut puterea la masinile lor Subaru. Ei spera ceva intre 20-30 de cai sau 20% crestere de putere de la un asemenea "feon" racordat la instalatia electrica a masinii si introdus pe traiectul conductei de admisie a aerului in motor. Conform acestor producatori, se va introduce 1-2 psi in "sistem" QUOTE # Produces 15 - 25 horsepower increase. # Generates 250CFM of forced air. Increase fuel economy, average gains of 10% 60 amp axial-flow compressor that blasts out 3.0 lbs. of thrust at 800cfm! Discutia, purtata in contradictoriu, se desfasoara in sumar asa: eu le spun ca nu merge, sugerindu-le de la bun inceput ce pot face in schimb, aducind linkuri la alte forumuri Subaru sau de specialitate, la altii care au testat, inclusiv dovezi despre cit boost (16 psi) ar fi nevoie pentru cresterile de putere vizate de ei. Ei pun alte linkuri la produse similare si imi sugereaza ca nu cunosc problema - tuning la masinile NA - respectiv ca nu ii intereseaza ce se face la o masina turbo si refuza sa faca mici teste care sa demonstreze efectul unui consumator in plus. http://masini.ro/forum/content-page/21006/...spirat/page/80/ Intrebarea mea este: voi credeti ca asemenea piese functioneaza ? DA sau NU. Explicati in scris. si va rog...explicati-mi si mie de unde asemenea frica la schimbatul filtrului de aer ? Citez 2 persoane diferite. QUOTE Uite explicatia: 1. la noi in Romania inclusiv in zonele urbane e mult praf (infrastructura precara) 2. daca filtrul se incarca mai rapid peste limita normala de filtrare intra mai putin aer => putere mai redusa 3. curatand mai frecvent sansa ca sa intre praf va creste Si poate tocmai asta e ideea, sa incercam sa nu mai schimbam filtrele de aer, ca vom lungi viata motoarelor. Ce conteaza un pic de carburant in plus, daca motorul va toarce ca un motanel la 300.000km cu filtrul schimbat la prima revizie din viata lui? Multumesc. -------------------- Schumi drive it like you stole it !
2005 Subaru Legacy GT ; 2009 Subaru Forester XP ; 2014 Jeep Grand Cherokee |
|
|
Feb 11 2009, 10:43 AM
Post
#21
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 2.661 Joined: 27-May 08 From: Constanta Member No.: 117.183 |
Revenind la partea serioasa: problema fundamentala este faptul ca motoarele atmosferice normale sunt construite sa reziste la regimul lor normal de operare si cam atat. Adica 6000rpm sa zicem, 7000 unde e cazul, fara etanol care are putere calorica mai mare si fara alte sf-uri. Trecerea motorului din regimul de operare normal in modul supercharged va introduce un stres in plus asupra componentelor motorului. Motoarele cu turbo sunt "overbuilt" oarecum si de aceea accepta cresterea presiunii turbinei si modificarea altor parametrii. In schimb, pentru motoarele non-turbo optimizarile se pot face pe calea instalarii unor filtre cu "low restriction" si pozitionarea admisiei astfel incat sa capteze aer cat mai rece. F1 a calculat la un moment dat cati CFM consuma motorul. Era cumva calculul pentru turatia de putere maxima sau o turatie oarecare? Ma gandesc la un motor mic ce ar putea fi ajutat de un flux mai mare de aer la turatii mici, iar la turatii mari sa se descurce singurel. Imi aduc aminte ca la Dacie singura chestie pe care stiam sa o fac e sa demontez filtrul de aer si galeria de deasupra carburatorului. Am constatat atunci ca la relanti motorul deja soarbe destul de mult. Daca actionam acceleratia deja se auzea cum fluiera aerul. Ca sa nu mai zic de clapeta de soc ce este actionata la Dacie chiar de vidul creeat de motor. -------------------- Kia Cee apostrofee Dee, the former Reasonably Priced Car
|
|
|
Feb 11 2009, 01:33 PM
Post
#22
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 10.684 Joined: 29-March 04 From: Oradea (Bihor) Member No.: 23.122 |
Revenind la partea serioasa: problema fundamentala este faptul ca motoarele atmosferice normale sunt construite sa reziste la regimul lor normal de operare si cam atat. Adica 6000rpm sa zicem, 7000 unde e cazul, fara etanol care are putere calorica mai mare si fara alte sf-uri. Trecerea motorului din regimul de operare normal in modul supercharged va introduce un stres in plus asupra componentelor motorului. Motoarele cu turbo sunt "overbuilt" oarecum si de aceea accepta cresterea presiunii turbinei si modificarea altor parametrii. In schimb, pentru motoarele non-turbo optimizarile se pot face pe calea instalarii unor filtre cu "low restriction" si pozitionarea admisiei astfel incat sa capteze aer cat mai rece. Se pot supra-alimenta si motoarele normal aspirate, si asta chiar si fara sa se modifice motorul, e drept ca nu vor putea fi utilizate presiunile din motoarele construite pentru a fi folosite cu turbina. -------------------- Mercedes C320 CDI 4-matic
Audi A3 Sportback 1.9 TDI "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary... that's what gets you." -Jeremy Clarkson |
|
|
Feb 11 2009, 05:09 PM
Post
#23
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
Un aspirator haleste 2-2.2kw. Trebuie un invertor a naibii de puternic, eu ce am vazut prin comert sunt pana in 400W..... Oricum, daca face cineva experimentul propus de halba sper sa filmeze sa vedem si noi
@F1 Pentru supraalimentare nu ai nevoie de presiune foarte mare, ci un bar-un bar jumate. Asta se poate obtine usor si cu cele axiale, care in plus se pot inseria usor (pui pe acelasi ax mai multe seturi de pale si o sectiune din ce in ce mai mica, similara motoarelor de avion) -------------------- Scuter 108cc... benzina, automat
|
|
|
Feb 11 2009, 07:08 PM
Post
#24
|
|
Subaru Anti-Hero Group: Moderator Posts: 5.323 Joined: 13-May 04 From: F 1 World Member No.: 25.368 |
Spre marea agonie a tuturor voi folosi motorul TURBO de pe Subaru ca exemplu deoarece 1) il cunosc mai bine 2) este acelasi motor (cu diferente insa) fata de cel de 2.5 NA pe care s-ar dori instalarea acestei piese. Voi introduce urmatoarele definitii: Manifold Absolute Pressure = MAP Manifold Relative Pressure = MRP Atmospheric Pressure = AP MAP este ceea ce vede motorul ca presiune (dincolo de turbo) AP= presiunea atmosferica 14.7 psi (o vom face 15 pt a usura calculele 1 atm = 14.7 psi; 1 bar = 14.5 psi MRP este Boost Gauge Pressure MAP = MRP + AP MRP = MAP - AP Acum MRP poate fi pozitiva sau negativa daca motorul opereaza in boost sau in vacuum. Diferentele intre motoarele Subaru 2.5 turbo si cele 2.5 NA sint multe dar compresia difera. La motorul turbo este 8.5:1; la cel atmosferic este 10:1 parca. Un motor atmosferic lucreaza in vacuum. As spune deci ca motorul NA creeaza mai mult vacuum decit cel turbo. Dar in urmatoarele calcule voi folosi doar valorile motorului turbo. Pozele sint facute cu telefonul insa in coltul din stinga sus al ecranului imediat sub TREE HUGGER, la mine se citeste valoarea MRP. Din pozele idle vacuum 1 & 2 se vede ca la "relanti" motorul turbo opereaza in vacuum valoarea fiind de -9 psi. In poza vacuum throttle liftoff se vede valoarea vacuum-ului creat de motor doar prin ridicarea piciorului de pe pedala de acceleratie. Revenind la discutia noastra. MRP= relative pressure ramine negativa si la 60 mph (100 kph si respectiv 2500 rpm valoarea fiind in jur de -7 psi. Cind accelerez puternic, valoarea creste pina la 18 psi. Poza am reusit-o doar la 15 psi. Deci presiunea in motor variaza de la -10 psi la + 15 psi. Dovedit cu poze. MRP = MAP ? AP 15 psi = MAP ? 15 psi -10 psi = MAP ? 15 psi In concluzie 5 psi < MAP < 30 psi Aceasta presiune maxima, de 30 psi trebuie sa ajunga la ?chiulasa? pt a crea presiunea de 15 psi PESTE presiunea atmosferica. Aceasta presiune este creata de turbo. Nu cred ca aceasta presiune poate fi creata de un asemenea compressor electric. La ce va contribui ? Va contribui la reducerea ?vacuum?-ului la care opereaza motorului ? cu siguranta - dar nu il consider sufficient pt a crea 2 psi MRP. Si chiar daca il ca crea?si 2 si 4 si 6 psi oare va reusi un asemenea compresor electric sa genereze sporul de putere cautat ? de 20 cp - la turatii mici, cind motorul opereaza in vacuum ? Pentru asta am creat un document Excel in care am pus rezultatele (MRP (psi) vs RPM vs speed). Rezultatele le veti vedea de pe graphic. Graficul a fost facut doar in treapta a 5-a pt a simplifica relative lucrurile. Oricum relatia este mult mai complicata decit ce prezint eu aici ? boost depinzind direct de treapta de viteza, pozitia pedalei de acceleratie si altele. La turatii mici, motorul va opera in vacuum ? si imi este greu de crezut ca acest compressor electric, CHIAR DACA va furniza 2-4-6 psi va face altceva decit sa reduca vacuum-ul (MRP mai aproape de 0) dar nu sa creeze MRP pozitiv. Putem intra in discutii despre ce nevoie de aer are motorul la 3500 rpm dar oare sa mai fie nevoie ? Sau sa discutam despre consumul de enrgie electrica necesar ? NU de alta dar putem ? Stiintific. This post has been edited by f1anatic: Feb 11 2009, 10:37 PM
Attached File(s)
idle_vacuum_1.jpg ( 189.5K )
Number of downloads: 7
idle_vacuum_2.jpg ( 105.72K ) Number of downloads: 5 vacuum_throttle_lift_off.jpg ( 104.63K ) Number of downloads: 2 vacuum_at_60_mph.jpg ( 112.63K ) Number of downloads: 1 -------------------- Schumi drive it like you stole it !
2005 Subaru Legacy GT ; 2009 Subaru Forester XP ; 2014 Jeep Grand Cherokee |
|
|
Feb 11 2009, 10:47 PM
Post
#25
|
|
Subaru Anti-Hero Group: Moderator Posts: 5.323 Joined: 13-May 04 From: F 1 World Member No.: 25.368 |
Cit despre QUOTE ("pista") @F1 Astept in continuare explicatii tehnice (cele mai putin tehnice nu sunt relevante), nu neaparat academice sau la un nivel de teza de doctorat smile.gif. Teza mea de doctorat s-a ocupat cu (pe scurt si tradus prost in romaneste, nu de alta ca sa nu mai fiu acuzat ca dau lectii de limba engleza) masurarile poluarii aerului datorate anumitor activitati industriale; masurarea poluariii cu particule in functie de cele 3 fractiuni universal recunoscute pt depozitie in sistemul respirator cu mai multe instrumente, compararea acestor instrumente intre ele si a valorilor obtinute cu standardele de protectia mediului dar si a protectiei muncii; identificarea componentelor (prin ICP-MS) nocive; evaluarea riscului asupra sanatatii oamenilorl identificarea parametrilor care afecteaza emisiile cel mai mult bazat pe un model ; sugerarea unor metode de control. Asta pe scurt. Putem discuta si mai stiintific daca vrei. De fapt putem discuta foarte multe stiintific. Una din celelalte placeri perverse ale mele este toxicologia. As putea spune chiar si medicina pe de-antregul...insa aia este o poveste si veche si mai lunga si nu pt. acest forum.
Attached File(s)
15_psi_5th_gear_100__throttle.jpg ( 127.39K )
Number of downloads: 3
boost_speed_rpm.jpg ( 108.7K ) Number of downloads: 4 -------------------- Schumi drive it like you stole it !
2005 Subaru Legacy GT ; 2009 Subaru Forester XP ; 2014 Jeep Grand Cherokee |
|
|
Feb 13 2009, 09:08 PM
Post
#26
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
@F1
Interesantele datele puse de tine cu celebrul motor subaru turbo Interesanta si teza.... e o chestie bazata pe statistica? Pacat ca rationamentul e neterminat, insa nu mai ramane mare lucru de facut. Cei 18 psi masurati de tine se incadreaza in ce spuneam mai in postul anterior. Eu ma bazasem pe boost-ul biturbo-ului VW TSI, care e unul din cele mai mari si care e 25psi din cate imi amintesc. Pe mine ma interesase aspectul pentru ca eram curios daca GPL-ul (care in rezervor e cam la 8 bari) ar avea probleme in a intra si/sau a se vaporiza intr-un motor din asta. De asta imi aminteam ca nu e nevoie de ceva impresionant... nu poti sa-ti umfli cauciucurile cu boostul turbinei Insa sa revenim la topic si la calculul tau. Convinge senzorii si calculele tale sa-ti dea si debitul (volumic) de aer care intra in motor. Daca inmultesti debitul in m3/s cu presiunea relativa (adica diferenta intre presiunea la intrare si cea la iesire din turbina) in Pa obtii taman puterea in W a compresorului. Mai ai nevoie si de un randament si scoti ce putere tre' sa aiba motorasul ala de electric supercharger. Daca obtii mai usor debitul in kg/s sau kg/ciclu (s-ar putea ca pe asta sa-l determine ECU-ul direct ca sa stie cat gaz sa bage) nu e o tragedie, il convertim cumva. Chiar daca unele chestii vor ramane aproximative, de ex saltul de presiune, le supraestimam (de genul consideram 0 la intrare) si tot ne facem o idee macar la ordinul de marime. Si ducem calculul pana la capat, daca tot ne-am apucat de stiinta. De fapt, un calcul supraestimat se poate face simplu. Un motor in 4 cilindri intr-o tura doi cilindri au cate o admisie. Daca motorul are doi litri, inseamna ca intr-u tura trage MAXIM 1L, daca presiunea in cilindri e 0, insa in realitate va trage mai putin. Luam insa in calcul 1L/tura. La 6000rpm trage 100l/s, adica 0.1m3/s. 0.1m3/s x 100kpa (aprox 15Psi, aka aprox 1bar boost, la marea plesneala) da 10kw. Multisor.... 10kw aer (adica nu electric) sunt 7 aspiratoare bunisoare. Chiar si daca boostul dat de superchargerul electric e de doar 8 psi, tot trebuie sa fie sanatos sa ca il poata da la turatii inalte. Trebuie aflat debitul real, prin supraestimare la plesneala obtinem ca superchargerul electric e teapa. Chiar daca luam in calcul 3000rpm, si doar 4psi, nu 8, tot trebuie sa fie peste 1KW electric, adica MULT. Asa ca trebuie rafinat calculul, poate F1 bate ECU-ul lui sa spuna tot E posibil ca printr-un calcul bazat pe date reale sa aiba o sansa, de ex poate debitul e mai mic (probabil la turatii inalte e mai mic decat ce am supraestimat), poate varful de boost nu se obtine simultan cu varful de debit, etc. Insa ar trebui date exacte.... sau facut testul lui Halba PS m-am lovit si eu zilele trecute de IPS error. This post has been edited by James Kilowatt: Feb 13 2009, 09:46 PM -------------------- Scuter 108cc... benzina, automat
|
|
|
Feb 13 2009, 09:52 PM
Post
#27
|
|
Subaru Anti-Hero Group: Moderator Posts: 5.323 Joined: 13-May 04 From: F 1 World Member No.: 25.368 |
Nu pot sa bat senzorii sa spuna tot. Insa iti dau urmatoarele info.
Eu am un IHI-VF-41 care este in seria RHF55, spre capatul seriei, din al doilea grafic probabil ca un 13m cubi pe minut este un presupus rezonabil. Daca stau bine si ma gindesc, iti pot obtine spune in (g / s ). Din virful mintii, am vazut cca 242 g/s [in mod unic la masinile Subaru aceasta valoare este approximativ numeric egala cu puterea la roti (whp) si eu am 250] Uite un link. EU azi nu am timp de internet. http://67.43.173.134/StupidWidebandTricks.htm -------------------- Schumi drive it like you stole it !
2005 Subaru Legacy GT ; 2009 Subaru Forester XP ; 2014 Jeep Grand Cherokee |
|
|
Feb 13 2009, 10:16 PM
Post
#28
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
13m3 pe minut inseamna dublu fata de ce am presupus mai devreme, fiind motor mai mare si debitul marit de turbo (si deci presiunea in cilindri "pozitiva", sau peste o atmosfera in absolut).... electric superchargerul incepe sa para mythbusted. Singura lui sansa ar fi ca scazand boost-ul (dracia nu are pretentia sa dea 15psi) sa scada dramatic si debitul, si/sau varful de presiune si cel de debit sa nu fie simultane.
Prima diagrama e interesanta, insa sunt prea nauc azi sa o diger, la 3 dimineata aveam reuniune de lucru, e drept, informala, la o пиво, insa instructiva... Insa s-ar putea sa ofere niste raspunsuri. Sau niste limite, de genul presupunand ca dracovenia are 500W care ar fi limita de pe diagrama aia unde ar putea ajunge. Am putea afla cata putere ar avea masina ta daca ai inlocui turbina cu o prostioara din aia. O sa craniez dupa ce imi revin... trebuie cumva legata ordonata (compression ratio) de boost si nu ma simt in stare sa incerc acum. Daca e cineva amator, e invitatul meu -------------------- Scuter 108cc... benzina, automat
|
|
|
Feb 22 2009, 05:54 PM
Post
#29
|
|
pilot Group: Membri Posts: 462 Joined: 19-February 08 From: Bucuresti Member No.: 116.423 |
Vad ca n-a mai calculat nimeni nimic pe aici de ceva timp
Eu nu am reusit sa inteleg toate calculele, insa niste concluzii generale se pot trage, de genul ca cel putin pentru motoare mari si / sau turatii mari pare ca e frectie sau chiar mai rau. Ramane insa interesant daca totusi merga dracia pentru un motor mai mic, un uzual 1.4 sau 1.6 NA, si in acest caz cam cat ar consuma dracia aia. 500w vehiculati mai sus inseamna vreo 40 de A, suficient sa omoare o baterie obisnuita si un alternator normal. Cam pe aici mai ramane de discutat, parerea mea. -------------------- Hyundai Accent 2005 1.6 16V 105CP
Subaru Forester 2006 2.5XT 230CP Save the trees... eat more beavers! |
|
|
Feb 22 2009, 06:29 PM
Post
#30
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
Pai cu 500W la plesneala ziceam ca poate scoti un boost de 4PSI (adica destul de nesemnificativ) la un motor de 1000cm3 (spark ) la 3000rpm.... cam slabut. Ca sa obtii echivalentul turbo-ului lui F1 (motor de 2500, 18PSI boost) trebuie peste 20Kw. Chiar daca scazi la un sfert debitul (motor de 1200) si la un sfert presiunea tot trebuie peste 1kw.
-------------------- Scuter 108cc... benzina, automat
|
|
|
Feb 22 2009, 07:08 PM
Post
#31
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 10.684 Joined: 29-March 04 From: Oradea (Bihor) Member No.: 23.122 |
I'VE GOT IT !
Sa inteleg ca 8 aspiratoare bunicele ar da suficienta putere pentru supraalimentarea unui motor e 2l. Problema e ca o baterie de masina sau un alternator de masina nu duce 8 aspiratoare turate la maxim. Ehhh... si-acum vine geniul meu creator Conectam 8 aspiratoare la admisia de aer.... siiiii.... le bagam in priza ! Cu un cablu lung de 500 m masina va putea lejer sa scoata timpi buni pe 400 m (si dupa aceea ar sari oircum din priza si s-ar taia "turbo"-ul. Acum serios, stie cineva cata energie electrica are un prius ? Adica ma gandesc ca bateriile alea babane care pot pune in miscare o masina... ar putea alimenta si un fel de turbina... macar pentru cateva minute. -------------------- Mercedes C320 CDI 4-matic
Audi A3 Sportback 1.9 TDI "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary... that's what gets you." -Jeremy Clarkson |
|
|
Feb 22 2009, 07:26 PM
Post
#32
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.818 Joined: 30-September 08 From: Odorheiu Secuiesc Member No.: 118.083 |
Compresor electric de la firma engleza Controlled Power Technologies cu Variable Torque Enhancement System.
"Ready to be adopted by carmakers." http://www.autobloggreen.com/2008/04/03/co...harger-is-read/ -------------------- |
|
|
Feb 22 2009, 07:52 PM
Post
#33
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
Dupa cum arata dracia, e centrifugala, nu axiala
Un supercharger electric ar merge, cu suficienta modificare a sistemului electric al masinii. Ala din link vb de puteri stabilizate de 4kw, pentru fuel cells.... pe un circuit electric pe 240V.... pe 12V si un circuit nemodificat ramane fantezie. Si marketing. Iar puterea aia de 150W care se obtine pe circuitul original de 12V are efect fix 0. Poate s-ar simti pe un motor de lastun Ei zic ceva de motor de 1.2, insa cu 150W nu faci nici o branza nici pe un motor de 1.2 Eu cand undeva intr-un articol termenul "green" intru un modul sceptic de functionare... stiu, constructorii de automobile sunt ultimii cretini care refuza sa foloseasca inventiile revolutionare de care e plin internetul. -------------------- Scuter 108cc... benzina, automat
|
|
|
Feb 22 2009, 08:11 PM
Post
#34
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
http://www.geocities.com/bezean/fi.html
Baietii astia spun ca un supercharger haleste intre 10 si 20CP.... (7.35 -> 14.7 kw)....hmmm, seamana destul de bine cu calculul meu facut la plesneala... -------------------- Scuter 108cc... benzina, automat
|
|
|
Feb 23 2009, 03:25 PM
Post
#35
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.818 Joined: 30-September 08 From: Odorheiu Secuiesc Member No.: 118.083 |
Un compresor electric care functioneaza si in practica:
Thomas Knight Turbo Electric Supercharger http://www.turbomagazine.com/tech/0406tur_...ic_supercharger 0406tur_03z_nissan_altima_engine_bay.jpg ( 128.68K ) Number of downloads: 9 This post has been edited by G e o r g e: Feb 23 2009, 03:29 PM
Attached File(s)
-------------------- |
|
|
Feb 23 2009, 04:06 PM
Post
#36
|
|
Subaru Anti-Hero Group: Moderator Posts: 5.323 Joined: 13-May 04 From: F 1 World Member No.: 25.368 |
Eu cand citesc undeva intr-un articol termenul "green" intru un modul sceptic de functionare... stiu, constructorii de automobile sunt ultimii cretini care refuza sa foloseasca inventiile revolutionare de care e plin internetul. Si tu ? Ca industria auto este inapoiata si nu tine pasul cu vremea, este o chestie. Dar daca vrei sa zici ca internetul e plin de falsitati marcate drept tehnologii revolutionare? Nu pot sa cred. Si eu care tremuram de bucurie ca imi trag un dublu sistem hybrid Poulsen ca sa imi fac Subaru "verde"... deja facusem curat in portbagaj pt. bateriile alea de 2 x 120 kg de Plumb. Sa nu imi zici ca nu este ecologic si ca nu functioneaza ? Intotdeauna am fost placut impresionat de cei care afiseaza tehnologie si piese super revolutionare dar trag aer cald in motor...din compartimentul motor...prin filtre colorate in forma de trunchi de con. Denota putere si personalitate. Ar trebui sa incerc si eu. This post has been edited by f1anatic: Feb 23 2009, 04:07 PM -------------------- Schumi drive it like you stole it !
2005 Subaru Legacy GT ; 2009 Subaru Forester XP ; 2014 Jeep Grand Cherokee |
|
|
Feb 23 2009, 05:12 PM
Post
#37
|
|
pilot Group: Membri Posts: 462 Joined: 19-February 08 From: Bucuresti Member No.: 116.423 |
Compresor electric de la firma engleza Controlled Power Technologies cu Variable Torque Enhancement System. "Ready to be adopted by carmakers." http://www.autobloggreen.com/2008/04/03/co...harger-is-read/ N-am inteles eu bine, sau chestia asta da doar niste "suturi" atunci cand e nevoie? Adica inteleg ca de fapt inmagazineaza cumva niste energie sau aer, dracu sa=i ia ca nu explica prea bine si ii da drumul cand se apasa pe acceleratie. In rest motorul functioneaza as iujual. Daca as intelege mai bine detaliile poate ar fi ceva de capul asteia. Ca defapt la demaraj ai nevoie de boost, nu tot timpul. -------------------- Hyundai Accent 2005 1.6 16V 105CP
Subaru Forester 2006 2.5XT 230CP Save the trees... eat more beavers! |
|
|
Feb 23 2009, 07:13 PM
Post
#38
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
@pista
Baiatul ala a modificat sanatos sistemul electric.... ai vazut ce valori vehiculeaza pe acolo? Chestii gen 400A la 24V la primele incercari (care pana una alta inseamna 5kw), sistem electric pe 48V sau macar 36 ca sa scada intensitatea..... Jucaria aia nu are nimic "plug and play". Plus ca spera sa ajunga la boost comparabil cu turbinele clasice, ori asta inseamna sigur si reprogramarea ECU-ului. Sunt curios cat costa intraga distractie. -------------------- Scuter 108cc... benzina, automat
|
|
|
Feb 24 2009, 06:11 PM
Post
#39
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.818 Joined: 30-September 08 From: Odorheiu Secuiesc Member No.: 118.083 |
Daca as intelege mai bine detaliile poate ar fi ceva de capul asteia. Ca defapt la demaraj ai nevoie de boost, nu tot timpul. Nu sunt foarte bun din engleza, practic a fost o referire dintr-un alt articol citit de mine... -------------------- |
|
|
Feb 24 2009, 07:01 PM
Post
#40
|
|
ZEUS Group: Membri Posts: 5.581 Joined: 9-March 06 From: Bucuresti Member No.: 70.400 |
merge asa ceva , 30 % este limita motorului(cel putin asa se lauda japonezii cu motoarele lor) deci poti sa il chargiuesti 20 % lejer fara sa ai prb la el . sg prb e sa nu ai admisie de aer in 2 trepte sau mai complicata ca atunci e cam degeaba . parca era un minim de turatie la chestiile astea ,, 25 000 ture pe min si tre sa il legi cumva sa fie in fuctie de turometru boostul maxim si tre sa ii schimbi MAF ul neparat .. chiar daca schimbi doar filtru de aer e bine sa ii pui un MAF mai mare si o sa mearga mai optim motorul .... o sa caut sa cumpar asa ceva sa pun la taraba mea sa vad ce si cum ...
-------------------- daca as fi cel mai sarac om mi-as lua Skoda sau VW . asa imi permit cel putin un Logan.
|
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 13th May 2024 - 12:01 PM |