Electric Supercharger, tuning la motor aspirat |
This topic is about Electric Supercharger, the author, mariusdruta, wrote about: QUOTE (vio Feb 24 2009, 0701 PM) merge asa ceva , 30 % este limita motorului(cel putin asa se lauda japonezii cu motoarele lor) deci poti sa il chargi ... To read more just scroll down
Electric Supercharger, tuning la motor aspirat |
Feb 24 2009, 10:44 PM
Post
#41
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 199 Joined: 9-February 08 Member No.: 116.331 |
merge asa ceva , 30 % este limita motorului(cel putin asa se lauda japonezii cu motoarele lor) deci poti sa il chargiuesti 20 % lejer fara sa ai prb la el . sg prb e sa nu ai admisie de aer in 2 trepte sau mai complicata ca atunci e cam degeaba . parca era un minim de turatie la chestiile astea ,, 25 000 ture pe min si tre sa il legi cumva sa fie in fuctie de turometru boostul maxim si tre sa ii schimbi MAF ul neparat .. chiar daca schimbi doar filtru de aer e bine sa ii pui un MAF mai mare si o sa mearga mai optim motorul .... o sa caut sa cumpar asa ceva sa pun la taraba mea sa vad ce si cum ... Eu zic ca daca iei feon din asta bun de peste 25000 de ture + boostul maxim + MAF ul neaparat + plus alte cateva fineturi, o sa mearga "cel mai optim" This post has been edited by mariusdruta: Feb 24 2009, 10:44 PM |
|
|
Feb 24 2009, 11:13 PM
Post
#42
|
|
ZEUS Group: Membri Posts: 5.581 Joined: 9-March 06 From: Bucuresti Member No.: 70.400 |
d eja am testat pe mashina si folosesc o gaseslnitza dinasta de 2 lei si io si inca cineva de aici si se simte in puterea mashini ... ... va merge ...chargeru asta electric e facut sa mearga direct fara sa ii mai faci unele reglaje la motor ca si in cazul unor compresoare mecanice light ... cine nu testeaza nu stie... doar sa citesti ce scrie pe net nu e de ajuns mereu.
-------------------- daca as fi cel mai sarac om mi-as lua Skoda sau VW . asa imi permit cel putin un Logan.
|
|
|
Feb 25 2009, 12:14 AM
Post
#43
|
|
Subaru Anti-Hero Group: Moderator Posts: 5.323 Joined: 13-May 04 From: F 1 World Member No.: 25.368 |
Baga poze. Si tu si celalalta persoana de aici care zici are.
Cum stiti ca "merge" ? Aveti timpi de accelerare ? Aveti "dyno plot" ? Categoric INAINTE si DUPA modificare? Ai vreo alta dovada decit propria declaratie subiectiva (de altfel cu totii putem face declaratii subiective ?) Ne poti face poze la un aparat de masura care sa verifice voltajul la baterie? Respectiv imediat la alternator ? Cititi-mi voltajul la MAF inainte si dupa aceasta modificare; e ok la relanti, dar doresc sa stiu voltajul de la Mass Air Flow Sensor si apoi cu motorul turat la 5000 rpm, dar pe loc (sau cit va lasa ca poate e programat prin ECU sa nu o poti tura mai mult de ??? pe loc). -------------------- Schumi drive it like you stole it !
2005 Subaru Legacy GT ; 2009 Subaru Forester XP ; 2014 Jeep Grand Cherokee |
|
|
Feb 25 2009, 06:04 AM
Post
#44
|
|
specialist Group: Membri Posts: 3.387 Joined: 8-September 06 From: San Francisco Member No.: 86.644 |
Cit despre Prius, clar pare mult mai rezonabil, ca ala e facut cu scopul asta. Dar din cite tin eu minte motorul electric la prius e de numai 15CP, deci o putere cit un compresor normal (e drept ca compresoarele alea sint facute pentru V8), si motorul ala nu poate merge in regim maxim decit minute. Pe de alta parte compresorul nu trebuie sa ia putere din baterie, ci poate sa ia direct de la motor ca un compresor mecanic. Pe de alta parte nu vad de ce ai face asta? Prius e o masina economica... daca avea turbina, macar crestea eficienta, dar un compresor mecanic sau electric creste puterea dar creste si consumul. -------------------- ---------------
Honda Civic EX 2006 140CP Mazda 6S 2003 220CP |
|
|
Feb 25 2009, 09:20 AM
Post
#45
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.818 Joined: 30-September 08 From: Odorheiu Secuiesc Member No.: 118.083 |
@pista Baiatul ala a modificat sanatos sistemul electric.... ai vazut ce valori vehiculeaza pe acolo? Chestii gen 400A la 24V la primele incercari (care pana una alta inseamna 5kw), sistem electric pe 48V sau macar 36 ca sa scada intensitatea..... Jucaria aia nu are nimic "plug and play". Plus ca spera sa ajunga la boost comparabil cu turbinele clasice, ori asta inseamna sigur si reprogramarea ECU-ului. Sunt curios cat costa intraga distractie. Da JK, am vazut ce au modificat. Ei au vrut ceva comparabil cu un turbocompresor. La cest nivel sunt sigur ca este scump si implica multe modificari, inclusiv al motorului. Maine voi posta experienta unui tuner apreciat din Budapesta, cu experienta in motorsport, care a montat un compresor electric luat din SUA pe masina lui. Sunt si masuratori cum doreste colegul nostru f1anatic, cu date concrete masurate pe banc de proba in atelierul de tuning. E un tuning dus spre limita, comparabil cu un turbocompresor performant. -------------------- |
|
|
Feb 25 2009, 03:17 PM
Post
#46
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
Potentialul de tuning ale unei masini nu este acelasi la toate modelele.... se spune ca la supra/celica poti TRIPLA puterea stock fara sa ai de schimbat mare lucru in motor... in timp ce altele ca sa castigi 50% trebuie sa schimbi juma' de motor.
@Ozz Prius are motorul electric ceva mai mare, 50CP parca. Honda merge pe variante hibride cu motor electric mic. @Pista Pai e clar ca principiul e aplicabil, nu incalca vre-o lege a mecanicii, insa nu e asa usor ca in articolul initial (asta sustin de la inceputul topicului). Si in continuare nu cred ca aia cu varianta lor plug and play au dubla aproape puterea la altima aia. Nu cred ca e capabil de 8PSI de boost la turatia de putere maxima a unui motor de 2L fara modificarea sistemului electric. Dracia din urmatorul articol (ala green) arata altfel, e un compresor centrifugal dupa forma (ca sa ii placa si lui F1 ), si trage curent dintr-o instalatie modificata tapan.... Modifici instalatia electrica, cumperi superchargerul, aproape sigur schimbi ECU-ul sau macar refaci hartile, platesti si ceva manopera, te mai chinui cu filtrele, oare mai competitiv economic, sau e mai interesant sa iti iei o masina turbo din prima? This post has been edited by James Kilowatt: Feb 25 2009, 03:21 PM -------------------- Scuter 108cc... benzina, automat
|
|
|
Feb 25 2009, 03:45 PM
Post
#47
|
|
Subaru Anti-Hero Group: Moderator Posts: 5.323 Joined: 13-May 04 From: F 1 World Member No.: 25.368 |
Maine voi posta experienta unui tuner apreciat din Budapesta, cu experienta in motorsport, care a montat un compresor electric luat din SUA pe masina lui. Sunt si masuratori cum doreste colegul nostru f1anatic, cu date concrete masurate pe banc de proba in atelierul de tuning. E un tuning dus spre limita, comparabil cu un turbocompresor performant. Colegul tau f1anatic este foarte curios. De ce nu il inviti si pe el aici. Ne-om intelege noi intr-un fel, chia daca nu vorbeste el romaneste si eu nu vorbesc ungureste. Macar in engleza. -------------------- Schumi drive it like you stole it !
2005 Subaru Legacy GT ; 2009 Subaru Forester XP ; 2014 Jeep Grand Cherokee |
|
|
Feb 25 2009, 03:54 PM
Post
#48
|
|
Subaru Anti-Hero Group: Moderator Posts: 5.323 Joined: 13-May 04 From: F 1 World Member No.: 25.368 |
Maine voi posta experienta unui tuner apreciat din Budapesta, cu experienta in motorsport, care a montat un compresor electric luat din SUA pe masina lui. Sunt si masuratori cum doreste colegul nostru f1anatic, cu date concrete masurate pe banc de proba in atelierul de tuning. E un tuning dus spre limita, comparabil cu un turbocompresor performant. Colegul tau f1anatic este foarte curios. De ce nu il inviti si pe el aici. Ne-om intelege noi intr-un fel, chia daca nu vorbeste el romaneste si eu nu vorbesc ungureste. Macar in engleza. @VIO Si ca veni vorba. Dupa cum spune si JkW potentialul de tuning nu este la fel. Spre marea fericire a colegului PISTA, amintesc din nou despre Subaru si motorul NA vs motorul turbo. La ambele se poate obtine o crestere de putere de 30%; problema este ca cel turbo a fost conceput altfel decit cel atmosferic: alte pistoane; alte supape si mai multe; alta compresie; alt bloc motor, alte axe cu came; alte bascule; alte arcuri; alte materiale. Motorul turbo spre exemplu are supapele umplute cu sodium ca sa preia din caldura degajata la detonare si sa raceasca mai bine camera de ardere. Daca crestem puterea cu 30% la un motor NA, fara alte modificari, nu il vad sa reziste 30 de saptamini. Pe de alta parte, sint motoare turbo, de Subaru, cu cresteri de putere de 30-50%. Fara griji, nici alea nu vor trai o mie de ani; dar vor dura mult mai mult pentru ca au fost gindite altfel. This post has been edited by f1anatic: Feb 25 2009, 03:55 PM -------------------- Schumi drive it like you stole it !
2005 Subaru Legacy GT ; 2009 Subaru Forester XP ; 2014 Jeep Grand Cherokee |
|
|
Feb 25 2009, 10:46 PM
Post
#49
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
Eu ma intreb daca nu exista motoare gandite din start pentru sport si dupa un numar de ani petrecute prin cursele auto au fost "imblanzite" si bagate pe strada. Nu am dovezi ca ar exista asa ceva, insa cred ca ar fi posibil. Cred ca economic ar fi interesant... decat sa faci un motor de strada f performant nou, imblanzesti unul de curse de acum 10 ani. Un motor de curse de acum 10 ani e muuuult mai performant si mai evoluat inca decat cele actuale de strada.... altfel nu inteleg cum anumitor motoare le poti dubla puterea fara eforturi foarte mari si fara sa le afectezi semnificativ fiabilitatea. Iar altele, de la acelasi producator, au o marja de tuning mult mai redusa.
-------------------- Scuter 108cc... benzina, automat
|
|
|
Feb 26 2009, 03:46 AM
Post
#50
|
|
Subaru Anti-Hero Group: Moderator Posts: 5.323 Joined: 13-May 04 From: F 1 World Member No.: 25.368 |
Eu ma intreb daca nu exista motoare gandite din start pentru sport si dupa un numar de ani petrecute prin cursele auto au fost "imblanzite" si bagate pe strada. Nu am dovezi ca ar exista asa ceva, insa cred ca ar fi posibil. Cred ca economic ar fi interesant... decat sa faci un motor de strada f performant nou, imblanzesti unul de curse de acum 10 ani. Un motor de curse de acum 10 ani e muuuult mai performant si mai evoluat inca decat cele actuale de strada.... altfel nu inteleg cum anumitor motoare le poti dubla puterea fara eforturi foarte mari si fara sa le afectezi semnificativ fiabilitatea. Iar altele, de la acelasi producator, au o marja de tuning mult mai redusa. Ba cred ca da; sint dovezi. BMW M3 (3L, i-6) are fi unul. Subaru STI (2.0 L turbo) si Mitsubishi Lancer Evo (2.0 T) reprezinta masini cu tehnologii au fost initial introduse la raliuri si curse dupa care au fost imblinzite pt. strada; probabil cu un decalaj de 5+ ani -------------------- Schumi drive it like you stole it !
2005 Subaru Legacy GT ; 2009 Subaru Forester XP ; 2014 Jeep Grand Cherokee |
|
|
Feb 26 2009, 07:05 AM
Post
#51
|
|
specialist Group: Membri Posts: 3.387 Joined: 8-September 06 From: San Francisco Member No.: 86.644 |
Pai nu cred ca se poate asa usor. Una la mina e ca sint foarte scumpe. Marea smecherie la motoarele de curse e greutatea foarte mica si materialele scumpe folosite (ca de exemplu supapele cu sodiu inuantru de care aminte F1anatic, tot felul de chestii de titan etc). Dupa aia faptul ca se face finisarea mult mai grijuliu, deci iarasi foarte scumpe. Sint alte tolerante mecanice la prelucrare. Apoi tehnologiile, nu poti sa "sculptezi" dintr-un bloc de aluminiu un motor de serie mare, iarasi scump. Apoi "drivability", camele ascutite, lipsa volantei le face imposibil de condus in trafic normal. Apoi fiabilitatea, un motor de curse tine citeva ore sau zeci de ore, unul de strada sute de mii de km. Scopul e sa fie usor si puternic, nu robust.
Daca imblinzesti un motor de curse sa-l faci mai de strada si elimini neajunsurile astea, ghici ce... obtii un motor de strada. Sportiv, evident, dar cu nimic deosebit de un motor sportiv de strada. -------------------- ---------------
Honda Civic EX 2006 140CP Mazda 6S 2003 220CP |
|
|
Feb 26 2009, 11:49 AM
Post
#52
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.818 Joined: 30-September 08 From: Odorheiu Secuiesc Member No.: 118.083 |
Colegul tau f1anatic este foarte curios. De ce nu il inviti si pe el aici. Ne-om intelege noi intr-un fel, chia daca nu vorbeste el romaneste si eu nu vorbesc ungureste. Macar in engleza. Off topic Sigur ca ne intelegem . Eu n-am avut niciodata nimic daca te exprimi partial si in engleza. Cand nu inteleg te intreb. On topic Laptopul meu ieri a ajuns la service, aici la birou mai trebuie sa si muncesc un pic. Altfel risc sa nu am banii pentru OBK 2.5XT. Sau poate pentru un Legacy GT. Articolul e in lb.maghiara, trebuie sa traduc si cred ca azi nu voi reusi. E un experiment interesant si obiectiv, tunerul respectiv neavand nici un interes pentru a face reclama la electric supercharger sau a-l blama. Sunt descrise toate modificarile premergatoare ECU reflash, etc. Dupa care a fost montat compresorul. Sper ca in cursul zilei de maine sa am timp. -------------------- |
|
|
Feb 27 2009, 12:24 PM
Post
#53
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.818 Joined: 30-September 08 From: Odorheiu Secuiesc Member No.: 118.083 |
Experienta celor de la ATC cu compresorul electric montat pe honda Civic.
http://www.atc.hu/Honda1.htm Firma de tuning ATC din Budapesta a montat de mai multe ori compresor mecanic in masinile supuse modificarii. Pe piata americana au gasit un compresor electric de 2000W si 0,23bari care a fost montat in Honda Civic Vti. Inainte de montarea compresorului au efectuat urmatoarele modificari: - sistemul de evacuare schimbat cu unul sport, cu mentinerea catalizatorului - reglare electronica motor , stoc 160CP si 150Nm --> chiptuning 192CP si 170Nm Datorita spatiului necesar pentru compresorul electric a fost nevoie de demontarea cutiei de filtrare, motorul primind aerul prin filtru direct. A fost necesara si indepartarea cutiei de rezonanta, care a redus puterea la 187CP. Pentru montarea compresorului s-au ivit doua posibilitati. Prima ca motorul sa primeasca aerul printr-un tub in forma de Y, in situatia de baza direct din mediu, in sarcina de la compresor. A doua ca motorul sa primeasca numai prin intermediul compresorului. Au ales a doua varianta pe motive de spatiu si efect mai rapid a compresorului. In acest caz intervine si o pierdere de putere de 5CP necesar pentru rotirea paletilor compresorului, cand compresorul nu functioneaza este o piedica in calea aerului, compresorul nefunctionand permanent. Compresorul electric necesita 200A, nu este posibila functionarea continua. ATC a montat un contactor principal pe bordul masinii, si un alt contactor la pedala de acceleratie care la apasarea completa a pedalei porneste compresorul. Astfel compresorul "incarca" aerul si concomitent electronica comanda mai mult combustibil. Pentru necesarul de putere electrica in portbagaj au fost montate 2 acumulatoare, si generatorul schimbat la 70A. In cazul utilizarii intensive a compresorului electric generatorul reuseste sa incarce complet acumulatoarele. Puterea maxima a urcat la 210CP si 210Nm. La utilizare intensiva datorita descarcarii acumulatoarelor puterea scade cu 5CP si 5Nm. Cresterea se observa pe toata plaja de turatii, in special la turatii joase si medii. Efectul cel mai concludent sunt valorile superioare la reprize: ...........................Fara compresor Cu compresor 60 - 100kmph............13s.....................8,5s 80 - 100kmph..............8s......................5s 100 -120kmph............10s.....................6s Datorita compresiei "moale" nu suprasolicita motorul, nu scade durata de functionare. La revanzare poate fi scos din masina. -------------------- |
|
|
Feb 27 2009, 05:29 PM
Post
#54
|
|
Subaru Anti-Hero Group: Moderator Posts: 5.323 Joined: 13-May 04 From: F 1 World Member No.: 25.368 |
- reglare electronica motor , stoc 160CP si 150Nm --> chiptuning 192CP si 170Nm Datorita spatiului necesar pentru compresorul electric a fost nevoie de demontarea cutiei de filtrare, motorul primind aerul prin filtru direct. A fost necesara si indepartarea cutiei de rezonanta, care a redus puterea la 187CP. Puterea maxima a urcat la 210CP si 210Nm. La utilizare intensiva datorita descarcarii acumulatoarelor puterea scade cu 5CP si 5Nm. Cresterea se observa pe toata plaja de turatii, in special la turatii joase si medii. Efectul cel mai concludent sunt valorile superioare la reprize: ...........................Fara compresor Cu compresor 60 - 100kmph............13s.....................8,5s 80 - 100kmph..............8s......................5s 100 -120kmph............10s.....................6s Datorita compresiei "moale" nu suprasolicita motorul, nu scade durata de functionare. La revanzare poate fi scos din masina. Primul raspuns il dau legat de Honda Civic si perforamantele lor: NU CRED. Acea masina este un maxim 2000 Honda Civic, specificatiile de baza sint de acord cu cele din articol Curb Weight, lbs. 2319 adica 1051 kg Motorul dohc L4 de 1.6 L bhp 160 lb-ft 111 VALORI LA FLANSA (LA MOTOR) http://consumerguideauto.howstuffworks.com...nda-civic-8.htm Am investigat putin ce se poate face si ce timpi si putere au, cind sint modificate. O valoare mare si restul asemanatoare valorilor raportate in prezentul articol. Aici sint dyno graphs http://www.dragtimes.com/Honda--Civic-Dyno-Sheets.html M-am uitat la citeva: http://www.dragtimes.com/Honda-Civic-Timeslip-14984.html asta are turbo, 505 whp si 25 psi si reflash (si cred ca mai are si altele dar nu detaliaza) http://www.dragtimes.com/Honda-Civic-Timeslip-9150.html asta are 192 whp, cu o mare gramada de modificari si reflash http://www.dragtimes.com/Honda-Civic-Timeslip-12482.html asta are 182, cu turbo, 8 psi si reflash http://www.dragtimes.com/Honda-Civic-Timeslip-16487.html asta are alt motor si reflash (link la Honda B16 engine) http://www.dragtimes.com/Honda-Civic-Timeslip-15620.html si asta are 221 cu turbo, 10 psi si modificat computerul (piggy-back) Acum, acest compresor electric de care spun ei, are, conform traducerii tale, 0.23 bari adica 3.3 PSI. Nu mi-e clar ce motoare au fiecare, dar cred ca toate au acelasi 1.6 care venea in mai multe stadii de putere din fabrica. Ceea ce observ eu este ca pt puteri in jur de 200 cp, ai nevoie de cca 8-10 psi ceea ce este ceva intre 2.5 si 3 ori mai mult decit creeaza turbina asta electrica. Deci ramin sceptic. Aici sint drag times http://www.dragtimes.com/Honda--Civic-Drag-Racing.html Efectul cel mai concludent sunt valorile superioare la reprize: ...........................Fara compresor Cu compresor 60 - 100kmph............13s.....................8,5s 80 - 100kmph..............8s......................5s 100 -120kmph............10s.....................6s __________________________________________ 60-120 km..................23s.....................14.5 sec adica 40 mph - 60 mph........13 sec................8.5 sec 50mph - 60 mph..........8 sec..................5 sec 60 mph - 74 mph.........10 s....................6 s ------------------------------------------------------------- 40 mph - 74 mph ...... 23 sec................14.5 sec Acum sa vedem acceleratia la o Honda Civic stock. Recunosc ca am luat primul rezultat google, poate as gasi si pt varianta mai veche. http://www.intellichoice.com/reports/vehic...006/Honda/Civic http://consumerguideauto.howstuffworks.com...da-civic-13.htm Aceasta este un Honda Civic 2006, ca nu am gasit inca din 2000.Motor stock, 1.8 L, nu are 210 cp. Ma surprinde insa timpii de acceleratie, aratati mai jos. Cu mentiunea 80 mph = 128 kph. Conform link-urilor de mai sus, Honda Civic ar veni cu 140 sau cu 197 cp. Motorul de 140 cp are 1.8 L, deci timpii de mai jos sint pt motorul de 140 cp 1.8 L. acceleration summary Acceleration, 0-30 MPH 0-30 MPH: 2.75 Acceleration, 0-40 MPH 0-40 MPH: 4.19 Acceleration, 0-50 MPH 0-50 MPH: 5.98 Acceleration, 0-60 MPH 0-60 MPH: 7.99 Acceleration, 0-70 MPH 0-70 MPH: 10.92 Acceleration, 0-80 MPH 0-80 MPH: 14.25 Acceleration, 0-90 MPH 0-90 MPH: 18.17 Acceleration, 0-100 MPH 0-100 MPH: 0.00 0-40 = 4.19 sec 0-60 = 7.99 sec sa inteleg ca intre 40mph si 60 mph sint 3 secunde 0-50 = 5.98 sec 0-60 =7.99 sec deci repriza intre 50 si 60 mph necesita 2 secunde 0-60 = 7.99 0-80 = 14.25 sa inteleg ca inter 60mph si 80 mph masina are nevoie de 6.26 sec 0-40 = 4.19 s 0-80 = 14.25 s adica o repriza de la 40 mph la 80 mph necesita 10.06 s Cumva inteleg eu gresit, sau masina asta din 2006 (e drept mai noua), cu doar 140 cp, are reprize mai bune decit asta cu electric supercharger, cu reflash si cu 210 cp ? Cu e-charger, reflash, 210 cp - reprize -----------------------------FARA-------------CU MODIFICARI 40 mph - 60 mph........13 sec................8.5 sec 50mph - 60 mph..........8 sec..................5 sec 60 mph - 74 mph.........10 s....................6 s 40 mph - 74 mph ...... 23 sec................14.5 sec vs stock, 140 cp - reprize- si FARA 40 mph - 60 mph..................................3 sec 50mph - 60 mph...................................2 sec 60 mph - 80 mph..................................6.26 (8 kph diferenta intre 74 mph=120kph si 80mph=128 kph) 40 mph - 80 mph..................................10.6 sec Deci, bazat pe aceste numere, din nou, ca poate nu m-a repetat suficient, nu cred. ceva nu este consistent aici, nu doresc sa imi bat capul si sa investighez mai adinc. Am putea spune ca Honda a facut progrese masive in tehnologia transmisiilor si ca a montat pe aceasta Honda Civic 2006 o cutie de viteza de F1, care duce la reprizele acestea spectaculoase egale cu masina modificata. Ce as tinde sa cred este ca numerele raportate de Unguri - mai ales reprizele de acceleratie - nu sint valide. Asta ca sa trec peste observatia ca un supercharger nu iti poate taia aproape jumatate din timpul unei reprize gen 60-120 kph de la 23 sec la 14.5 sec, cu un aport de doar 20 cp. Poate Nitrous da, dar nu turbo, nu supercharger, nu electric supercharger; nimic care iti baga aer fortat nu iti taie 8.5 secunde. 2-3 da; poate. Dar nu 8. Mie nu nu imi suna convingator. Cit despre 2000 wati si 200 de amperi; 2 acumulatori in portbagaj - aceasta este obiectul muncii lui James kW. Ca doar e numele lui de ecran. Al meu este f1anatic, si am mentionat deja transmisia de F1 montata in Honda Civic 2006. "Ui-Chend" placut tuturor. -------------------- Schumi drive it like you stole it !
2005 Subaru Legacy GT ; 2009 Subaru Forester XP ; 2014 Jeep Grand Cherokee |
|
|
Feb 27 2009, 05:55 PM
Post
#55
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.818 Joined: 30-September 08 From: Odorheiu Secuiesc Member No.: 118.083 |
@F1anatic
Dupa cifrele afisate de tine nici eu nu as crede. Dar: RATIONAMENTUL TAU ESTE GRESIT ! Rezulta ca si parerile tale sunt GRESITE. Daca nu stii unde ai gresit te ajut cu placere . Pentru a calcula 200A x 12V = 2400W cred ca nu avem nevoie de ajutor . -------------------- |
|
|
Feb 27 2009, 06:02 PM
Post
#56
|
|
Subaru Anti-Hero Group: Moderator Posts: 5.323 Joined: 13-May 04 From: F 1 World Member No.: 25.368 |
@F1anatic Dupa cifrele afisate de tine nici eu nu as crede. Dar: RATIONAMENTUL TAU ESTE GRESIT ! Rezulta ca si parerile tale sunt GRESITE. Daca nu stii unde ai gresit te ajut cu placere . Pentru a calcula 200A x 12V = 2400W cred ca nu avem nevoie de ajutor . Explica tu de ce parerile mele sint gresite. CU LITERE MARI, CA SA SE INTELEAGA. -------------------- Schumi drive it like you stole it !
2005 Subaru Legacy GT ; 2009 Subaru Forester XP ; 2014 Jeep Grand Cherokee |
|
|
Feb 27 2009, 06:29 PM
Post
#57
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.818 Joined: 30-September 08 From: Odorheiu Secuiesc Member No.: 118.083 |
Primul raspuns il dau legat de Honda Civic si perforamantele lor: NU CRED. .................................... Acum, acest compresor electric de care spun ei, are, conform traducerii tale, 0.23 bari adica 3.3 PSI. Nu mi-e clar ce motoare au fiecare, dar cred ca toate au acelasi 1.6 care venea in mai multe stadii de putere din fabrica. Ceea ce observ eu este ca pt puteri in jur de 200 cp, ai nevoie de cca 8-10 psi ceea ce este ceva intre 2.5 si 3 ori mai mult decit creeaza turbina asta electrica. Deci ramin sceptic. Off topic Literele mari au fost raspunsul la afirmatia ta mai sus citata. Am raspuns cu acelasi moneda. Am vrut sa atrag atentia ta ca inteleg si in cazul cand nu scrii cu majuscule . On topic Tu ai plecat de la "demaraje", adica acceleratii in trepte inferioare. acceleration summary Acceleration, 0-30 MPH 0-30 MPH: 2.75 Aici esti in treapta I. Si asa mai departe.... Iar repriza, "elasticitate" se masoara in treapta V sau VI daca exista. Asa de simpla e explicatia. .................................... Referitor la rezultate, nu uita ca in prealabil la masina a fost efectutat un tuning pentru motor aspirat in toata regula, iar compresorul in sine a adus +25CP si +40Nm. P.S. acest experiment pe Honda Civic a aparut in mai multe reviste de specialitate din Ungaria. Problema sunt acumulatoarele care se descarca rapid la utilizare intensiva, deci e o solutie cu limite. Primul raspuns il dau legat de Honda Civic si perforamantele lor: NU CRED. .................................... Acum, acest compresor electric de care spun ei, are, conform traducerii tale, 0.23 bari adica 3.3 PSI. Nu mi-e clar ce motoare au fiecare, dar cred ca toate au acelasi 1.6 care venea in mai multe stadii de putere din fabrica. Ceea ce observ eu este ca pt puteri in jur de 200 cp, ai nevoie de cca 8-10 psi ceea ce este ceva intre 2.5 si 3 ori mai mult decit creeaza turbina asta electrica. Deci ramin sceptic. Off topic Literele mari au fost raspunsul la afirmatia ta mai sus citata. Am raspuns cu acelasi moneda. Am vrut sa atrag atentia ta ca inteleg si in cazul cand nu scrii cu majuscule . On topic Tu ai plecat de la "demaraje", adica acceleratii in trepte inferioare. acceleration summary Acceleration, 0-30 MPH 0-30 MPH: 2.75 Aici esti in treapta I. Si asa mai departe.... Iar repriza, "elasticitate" se masoara in treapta V sau VI daca exista. Asa de simpla e explicatia. .................................... Referitor la rezultate, nu uita ca in prealabil la masina a fost efectutat un tuning pentru motor aspirat in toata regula, iar compresorul in sine a adus +25CP si +40Nm. P.S. acest experiment pe Honda Civic a aparut in mai multe reviste de specialitate din Ungaria. Problema sunt acumulatoarele care se descarca rapid la utilizare intensiva, deci e o solutie cu limite. -------------------- |
|
|
Feb 27 2009, 08:14 PM
Post
#58
|
|
Subaru Anti-Hero Group: Moderator Posts: 5.323 Joined: 13-May 04 From: F 1 World Member No.: 25.368 |
Literele mari au fost raspunsul la afirmatia ta mai sus citata. Am raspuns cu acelasi moneda. Am vrut sa atrag atentia ta ca inteleg si in cazul cand nu scrii cu majuscule . On topic Tu ai plecat de la "demaraje", adica acceleratii in trepte inferioare. acceleration summary Acceleration, 0-30 MPH 0-30 MPH: 2.75 Aici esti in treapta I. Si asa mai departe.... Iar repriza, "elasticitate" se masoara in treapta V sau VI daca exista. Asa de simpla e explicatia. .................................... Referitor la rezultate, nu uita ca in prealabil la masina a fost efectutat un tuning pentru motor aspirat in toata regula, iar compresorul in sine a adus +25CP si +40Nm. P.S. acest experiment pe Honda Civic a aparut in mai multe reviste de specialitate din Ungaria. Problema sunt acumulatoarele care se descarca rapid la utilizare intensiva, deci e o solutie cu limite. Deci sintem razbunatori. Ochi pt ochi, dinte pt dinte, majuscule pt majuscule. Raspunsul meu a constat din 2 parti independente. Acea masina nu are nici un tuning in toata regula. Doar daca nu l-au descris in detalii. QUOTE - sistemul de evacuare schimbat cu unul sport, cu mentinerea catalizatorului - reglare electronica motor , stoc 160CP si 150Nm --> chiptuning 192CP si 170Nm Compara cu: http://www.dragtimes.com/Honda-Civic-Timeslip-9150.html Ala a modificat multe lucruri interne. Din ce ai tradus tu, nu reiese. Deci ce facem, presupunem ca au modificat puternic motorul conform modificarilor enumerate in linkul de mai sus ? Apoi unde scrie ca timpii scosi de ei au fost realizati in treapta superioara de viteza ? In general entuziastii masoara in treapta superioara; revistele auto in a 3-a (pt ca de la vitezele alea te incadrezi pe autostrada) iar tuning-ul la motor pe dynamometer se face in a 3-a. Dar sa presupunem ca valorile tale sint intr-adevar in a 5-a si ca rationamentul meu este gresit, spre marea ta bucurie - indiferent ca este scris sau nu ca au fost facte in a 5-a sau nu. Efectul cel mai concludent sunt valorile superioare la reprize: ...........................Fara compresor Cu compresor 60 - 100kph............13s.....................8,5s 80 - 100kph..............8s......................5s 100 -120kph............10s.....................6s ----------------------------------------------------------------- 80-120kph................18s.......................11s Introducem urmatorul link. http://legacygt.com/forums/showthread.php?...ht=acceleration Din experienta mea personala si cea afisata pe site, la masini pe care le cunosc intim, o diferenta de 20 cp nu va rezulta intr-un timp de la 50-80mph (80 kph - 130 kph) mai redus cu 7 secunde. Mesajul # 3 vs Mesajul # 4 arata o diferenta de 5.2 vs. 4.8 = 0.4 secunde pt o diferenta de 20 cp - la roti. Atita este diferenta intre un Legacy GT Stage 1 (Mesajul #4) si un Legacy GT Stage 2 (Mesajul # 3). Aceeasi masina, alt sofer, dar este aceeasi treapta de viteza si aceeasi transmisie. E greu de incurcat ce ai de facut decit sa masori timpul si sa bagi piciorul la maxim in acceleratie. Sa ducem rationamentul mai departe. Dar poate in mesajul tau arata timpii...inainte de toate modificarile (18 sec) si dupa toate modificarile (11sec). Stabilisem anterior ca un Civic stock ar avea 160 cp si ca aceasta, modificata, ar avea 210 - adica vreo 50 cp in plus. Uita-te la mesajul # 12 din link-ul dat de mine mai sus (de pe Legacy GT.com). http://legacygt.com/forums/showthread.php?...ht=acceleration Edmundu are un Stage 3 LGT (alt turbo, alte injectoare, alkyl injection - daca nu stii ce este pe scurt raceste camera de combustie care permite boost my mare: el are spre exemplu 21.5 psi; la Stage 2 am doar 18 psi - si un Stage 1 Legacy are doar 16 psi): ) are vreo 340 cp din cite stiu eu (la roti) deci peste 100 in plus fata de ceilalti. Cu toate acestea, timpii lui 50-80 sint de 3 secunde. Deci 100 cp putere in plus nu rezulta in diferente de timpi de 7 secunde ci doar de 2 poate 2.5 secunde. Inca o data, imi exprim rezervarea fata de timpii raportati. Din experienta mea, 100 de cai putere in plus (nu 50 care este diferenta maxima raportata) nu va duce la timpi de acceleratie intre 80-130 kph diferiti cu mai mult de 2.5 secunde. In nici un caz 7 secunde. -------------------- Schumi drive it like you stole it !
2005 Subaru Legacy GT ; 2009 Subaru Forester XP ; 2014 Jeep Grand Cherokee |
|
|
Feb 27 2009, 08:54 PM
Post
#59
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.818 Joined: 30-September 08 From: Odorheiu Secuiesc Member No.: 118.083 |
Bineinteles ca Tu poti crede ce doresti.
In Europa "elasticitatea" se masoara in treptele superioare. Adica la turatii mai scazute. Exemplul tau SUA nu se aplica aici. Pentru a afla daca au masurat in treapta V pot intreba prin mail sau chiar prin telefon. La masina cum am scris au pus si Direct Air Intake, ce nu am scris: discuri de frana ventilate si jante mai late. Fara sa te supar, dar vii cu exemple nepotrivite. Exemplul cu Legacy GT ca termen de comparatie este irelevant. Motive: 1. masurat in trepta III si nu in treapta V. Diferentele sunt mult mai mari in treapta V. 2. o diferenta de 50CP are alt efect la 160CP decat la 300CP P.S. ca sa fie un pic mai clar "elasticitate" la OBK 2.5i MY07 5MT: 80 - 120kmph treaptaV 12,0s 80 - 120kmph treaptaIV 8,5s 80 - 120kmph treaptaIII 6,0s -------------------- |
|
|
Feb 27 2009, 10:25 PM
Post
#60
|
|
Subaru Anti-Hero Group: Moderator Posts: 5.323 Joined: 13-May 04 From: F 1 World Member No.: 25.368 |
Bineinteles ca Tu poti crede ce doresti. Fara sa ne suparam, Diferenta de putere va fi aceeasi indiferent daca o masori in treapta a 5-a sau in treapta a 3-a. Nu vei taia 7 secunde dintr-un timp de accelerare si doar 2 dincolo. Nu la o masina NA. La o masina turbo vad posibil asta in cazul cind schimbi turbo, si masina intra in boost la un RPM mai scazut. Timpul nu se va dilata diferit in treapta a 3-a fata de a 5-a. Va dura mai mult sa accelerezi de la 80 la 120 in a 5-a comparat cu a 3-a; categoric; dar diferenta la timpi va fi similara pentru cresteri de puteri similare. Sau explicat altfel, daca 50 de cai putere iti taie 2 secunde din timpii masurati in treapta a 3-a; iti va taia 2 secunde si cind masori in treapta a 5-a. Indeosebi valid la masini NA care au "power delivery" liniar. Trebuie considerate cifrele relative, nu absolute. Si daca ti se pare un salt spectaculos in putere 50 de cp pt o masina normal aspirata, sa stii ca ramine un progress substantial si pt o masina turbo. Si nu comparam totusi motoare V10 de F1 cu motoare de Honda Civic de strada. Consider oportun momentul sa te invit sa descarci acest mic manual. Stiu, e in Engleza. http://masini.ro/forum/index.php?act=attac...st&id=18593 (gasit de altfel la mesajul 278, incadrat la ECU/Chip/Powerbox Tuning) E dreptul fiecaruia dintre noi sa credem ce vrem. Eu nu cred. Tu crezi. Eu am si ceva experienta practica; si ceva teoretica si citesc si pe net, probabil nu aceleasi lucruri ca si tine, dar oferindu-ne unul altuia aceste link-uri putem in continuare face un schimb de experienta. Este foarte posibil sa ai si tu aceasta experienta practica; eu nu te cunosc ca sa afirm categoric intr-un fel sau altul. In priviinta experientei mele practice - te invit calduros in week-end acum cind imi voi schimba lichidele in diferentiale si transmisie, vom instala sway bars si schimbam frinele pe 2 masini impreuna cu colegii din club, dar nu cred ca este posibil sa participi. Dupa cum am spus, nu trebuie sa ma crezi. Trebuie doar sa apreciezi ca eu nu am fost convins, luind in ansamblu tot ce stiu despre masini, nu consider posibil si practic tot ce am vazut despre electric supercharger, cel putin la nivelul prezentarii pe care au facut-o cei din link-urile tale. Si nu am inteles. Daca tot crezi atit de ferm in aceasta piesa de ce nu o cumperi si o montezi ? Sau eventual, te intelegi cu citiva amici, puneti toti banii, luati una, o montati pe masina unuia dintre voi; va dati fiecare tura cu ea daca merge, ala care ramine cu piesa va da banii la fiecare separat - daca sinteti 5 insi si piesa a costat 100 de dolari, respectivul - tu - dai inapoi 20 de dolari la fiecare; si ei isi cumpara separat piesa. Daca nu tine faza, ati pierdut fiecare doar 20 de dolari si asta a fost experimentul. Nu ati ramas cu o piesa inutila. This post has been edited by f1anatic: Feb 27 2009, 10:28 PM -------------------- Schumi drive it like you stole it !
2005 Subaru Legacy GT ; 2009 Subaru Forester XP ; 2014 Jeep Grand Cherokee |
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 11th May 2024 - 03:32 PM |