Ulei recomandat? |
This topic is about Ulei recomandat?, the author, gabin, wrote about: Cum in curand vine prima revizie, vreau sa ma duc cu uleiul meu. Acum partea a 2-a este ca nu stiu ce ulei sa iau. Eu ma gandeam la Motul, din ce stiu ... To read more just scroll down
Ulei recomandat? |
Jan 8 2009, 11:10 AM
Post
#1
|
|
pilot Group: Membri Posts: 253 Joined: 6-December 07 From: Bucuresti Member No.: 115.734 |
Masina mea vede foarte des 5-6k rpm/zi asa ca vreau unul cat mai bun pt a-mi proteja masina. Ziceti si voi daca mai stiti altele, sau dati-va cu parerea despre Motul -------------------- Suzuki Swift Sport 1.6 VVT
|
|
|
Jan 8 2009, 02:14 PM
Post
#2
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 233 Joined: 24-January 08 Member No.: 116.166 |
Motul e foarte bun si foarte scump. E o alegere buna.
Tine cont de specificatiile uleiului (vascozitate si alte caracteristici, norme), vezi sa corespunda cu ce scrie producatorul in manual. This post has been edited by spata2008: Jan 8 2009, 02:15 PM |
|
|
Jan 8 2009, 02:43 PM
Post
#3
|
|
pilot Group: Membri Posts: 253 Joined: 6-December 07 From: Bucuresti Member No.: 115.734 |
Motul e foarte bun si foarte scump. E o alegere buna. Tine cont de specificatiile uleiului (vascozitate si alte caracteristici, norme), vezi sa corespunda cu ce scrie producatorul in manual. Bineinteles ca voi tine cont de vascozitatea la cald si la rece, dar acum sa vad firma.. -------------------- Suzuki Swift Sport 1.6 VVT
|
|
|
Jan 8 2009, 03:15 PM
Post
#4
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 233 Joined: 24-January 08 Member No.: 116.166 |
Asta ar fi ideal. |
|
|
Jan 8 2009, 03:40 PM
Post
#5
|
|
pilot Group: Membri Posts: 253 Joined: 6-December 07 From: Bucuresti Member No.: 115.734 |
Nu doar de vascozitate trebuie sa tii cont ci si de alte specificatii cum ar fi, de exemplu, API SG, SH or SJ*1, ILSAC grade GF-I or GF-II*1, ACEA 96-A2. Asta ar fi ideal. Pfff, m-ai bagat in ceata cu asta -------------------- Suzuki Swift Sport 1.6 VVT
|
|
|
Jan 8 2009, 04:32 PM
Post
#6
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 233 Joined: 24-January 08 Member No.: 116.166 |
Nu trebuie sa te gandesti numai la asta. Eu, de ex, nu am stat sa citesc pe bidonul de ulei daca sunt trecute toate specificatiile din manualul masinii, ar fi trebuit sa comand ulei direct de la Nissan.
Am vazut ca sunt respectate una, doua (API SG, SH or SJ si ACEA 96-A2 sau ceva de genul asta) si gata, l-am schimbat. Spor! |
|
|
Jan 9 2009, 05:34 PM
Post
#7
|
|
pilot Group: Membri Posts: 253 Joined: 6-December 07 From: Bucuresti Member No.: 115.734 |
multumesc pt sfaturi spata2008
litrul de motul este 60 de lei+TVA. E mult? Ma gandesc sa pun si lichid de frana tot de la motul dot 5.1. A mai folosit cinevA? -------------------- Suzuki Swift Sport 1.6 VVT
|
|
|
Jan 13 2009, 09:24 PM
Post
#8
|
|
sofer incepator Group: Membri Posts: 10 Joined: 18-February 08 Member No.: 116.418 |
Eu am o masina asemanatoare cu a ta, aproximativ 10.000Km. Primii 5k i-am mers cu uleiul recomandat de producator: 5w40 Total Quartz - ei pretind ca ar fi 100% sintetic.
Cert este ca il cam manca in draci mai ales ca imi cam plac turele de peste 6k rpm asa ca am inceput sa intreb in stanga si in dreapta inclusiv pe la clubul oficial C2 Sport din UK. Toate raspunsurile au dus la Fuchs Titan si Motul. Fuchs nu am gasit deloc in Romania asa ca am inceput sa intreb despre Motul. Mai toti baietii pe 2 roti stiu si apreciaza Motul-ul mai ales ca merg si in ture mult mai multe decat noi De asemenea si posesorii de Subaru folosesc aceasta marca. Anyway eu am avut de ales intre Motul 8100 X-cess si 300 V Power - ambele 5w40 - exact ce recomanda producatorul. 300 V Power este the best money can buy - este folosit inclusiv de echipa Subaru WRT, tehnologie 100% ester based synthetic - insa fiind un ulei racing - desi iti protejeaza perfect motorul in super ture, trebuie schimbat destul de des - estimez cam pe undeva la 2-3000Km tinand cont ca echipele implicate in curse schimba uleiul dupa fiecare eveniment. Eu am ales 8100 X-cess - 5w40- 100% Synthetic - si de cand il am nu a mai fost papat de motor nici un gram desi nu prea l-am menajat. Ce mai trebuie sa stii este ca 300 V Power - ester-ul are un miros specific si desi ca si specificatii este peste absolut orice standard existent - este posibil in cazul in care vei avea vreodata probleme cu motorul in perioada garantiei - aceasta sa-ti fie refuzata de producator pe motiv ca nu corespunde exact cu standardele : ACEA A3 / B3 / B4, API SL / CF - MB 229.3 sau ce o mai scrie prin manualul tau de intretinere. Al doilea aspect este cel financiar - 300 V Power este mult mai scump decat 8100. Ca alternative probabil Castrol si Mobil 1 insa cam prea multi lauda Motul si nu sunt doar motoristii sau fanii cursei de la Le Mans 24h This post has been edited by cag: Jan 13 2009, 09:27 PM -------------------- Citroen C2 1.6i 16v
|
|
|
Jan 13 2009, 11:14 PM
Post
#9
|
|
sofer Group: Membri Posts: 66 Joined: 24-September 08 From: Bucuresti Member No.: 118.032 |
Castrol EDGE SPORT 0W-40 ...
This post has been edited by XENON: Jan 13 2009, 11:15 PM -------------------- Citroen C1 1.0VVT-i tunat (si fulgerat :)))...): MAK Fever 5R wheels, Sebring exhaust, K&N 57i High-Flow intake kit, Philips X-Treme Power lights, Denso Iridium Power performance spark plugs and more...
A, era sa uit, si probabil un SSS pe drum... TRAIASCA CRIZA AUTO SI REDUCERILE DE PRETURI PE CARE LE VA ADUCE!!! :))) |
|
|
Jan 14 2009, 08:58 AM
Post
#10
|
|
pilot Group: Membri Posts: 253 Joined: 6-December 07 From: Bucuresti Member No.: 115.734 |
-------------------- Suzuki Swift Sport 1.6 VVT
|
|
|
Jan 14 2009, 11:15 AM
Post
#11
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 233 Joined: 24-January 08 Member No.: 116.166 |
|
|
|
Jan 14 2009, 04:27 PM
Post
#12
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 222 Joined: 8-October 07 From: Bucuresti - Buzau Member No.: 114.991 |
Nu stiu cum e in alte manuale dar la mine producatorul recomanda 5w30.
Cineva de pe un forum din Franta si-a pus sonda de temperatura a uleiului pe un SSS si doar in conditii de circuit de apropia de valoarea maxima suportata de uleiul 5w30. -------------------- Suzuki Swift 1.5 GS
|
|
|
Jan 14 2009, 06:29 PM
Post
#13
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.042 Joined: 1-June 07 From: Bucuresti Member No.: 107.409 |
Nu stiu cum e in alte manuale dar la mine producatorul recomanda 5w30. Nu uita sa le mentionezi si celor de la BS Mie la revizie mi-au pus 5w40 si nici prin cap nu mi-a trecut sa-i verific. 5w40 e mai vascos la cald, dar nu stiu daca atinge motorul temperaturi atat de ridicate incat sa fie o problema. Oricum, voi verifica in manual. |
|
|
Jan 14 2009, 10:00 PM
Post
#14
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 222 Joined: 8-October 07 From: Bucuresti - Buzau Member No.: 114.991 |
La revizie am specificat ce ulei doresc si mi-au oferit 5w30 la pretul de 80ron/L. Pentru revizie mai ieftina 5w40 sau pentru mai scumpa 5w30, cum doreste clientul
-------------------- Suzuki Swift 1.5 GS
|
|
|
Jan 14 2009, 10:12 PM
Post
#15
|
|
expert in grafice si tabele Group: Membri Posts: 648 Joined: 8-October 07 From: Ploiesti Member No.: 114.999 |
La revizie am specificat ce ulei doresc si mi-au oferit 5w30 la pretul de 80ron/L. Pentru revizie mai ieftina 5w40 sau pentru mai scumpa 5w30, cum doreste clientul 5W40 este mai scump decat 5W30, pentru ca este si mai bun. -------------------- OPEL ASTRA K
Daca e s-o dam anonima, atunci o semnez si eu ! |
|
|
Jan 15 2009, 01:21 PM
Post
#16
|
|
sofer Group: Membri Posts: 66 Joined: 24-September 08 From: Bucuresti Member No.: 118.032 |
La revizie am specificat ce ulei doresc si mi-au oferit 5w30 la pretul de 80ron/L. Pentru revizie mai ieftina 5w40 sau pentru mai scumpa 5w30, cum doreste clientul 5W40 este mai scump decat 5W30, pentru ca este si mai bun. cand spui asta te bazezi pe ceva? -------------------- Citroen C1 1.0VVT-i tunat (si fulgerat :)))...): MAK Fever 5R wheels, Sebring exhaust, K&N 57i High-Flow intake kit, Philips X-Treme Power lights, Denso Iridium Power performance spark plugs and more...
A, era sa uit, si probabil un SSS pe drum... TRAIASCA CRIZA AUTO SI REDUCERILE DE PRETURI PE CARE LE VA ADUCE!!! :))) |
|
|
Jan 15 2009, 01:30 PM
Post
#17
|
|
sofer Group: Membri Posts: 66 Joined: 24-September 08 From: Bucuresti Member No.: 118.032 |
Nu stiu cum e in alte manuale dar la mine producatorul recomanda 5w30. Nu uita sa le mentionezi si celor de la BS Mie la revizie mi-au pus 5w40 si nici prin cap nu mi-a trecut sa-i verific. 5w40 e mai vascos la cald, dar nu stiu daca atinge motorul temperaturi atat de ridicate incat sa fie o problema. Oricum, voi verifica in manual. atat rationamentul tau, cat si al lui vyr, sunt gresite. ideea e ca cu cat motorul e fortat mai tare si astfel atinge temperaturi mai mari, uleiul se subtiaza, deci e nevoie ca el sa aiba viscozitate la cald MARE, pt. a compensa scaderea provocata de temperatura inalta. de aceea Castrol RS avea cifra 10w-60!!! (spun "avea", fiindca acum nu se mai numeste RS, s-a schimbat denumirea). deci, 5w-40 ofera protectie mai mare la temperaturi ridicate decat 5w-30. asta nu inseamna ca e "mai bun". daca stai intr-o zona mai nordica a Europei (de exemplu), unde vara nu sunt mai mult de 25grd, ai nevoie de 5w-30. la noi in schimb, unde temperaturile vara sunt apropiate de climatul tropical, avem nevoie de 5w-40. This post has been edited by XENON: Jan 15 2009, 01:31 PM -------------------- Citroen C1 1.0VVT-i tunat (si fulgerat :)))...): MAK Fever 5R wheels, Sebring exhaust, K&N 57i High-Flow intake kit, Philips X-Treme Power lights, Denso Iridium Power performance spark plugs and more...
A, era sa uit, si probabil un SSS pe drum... TRAIASCA CRIZA AUTO SI REDUCERILE DE PRETURI PE CARE LE VA ADUCE!!! :))) |
|
|
Jan 15 2009, 01:41 PM
Post
#18
|
|
sofer Group: Membri Posts: 66 Joined: 24-September 08 From: Bucuresti Member No.: 118.032 |
Iata un tabel ca sa va faceti ide despre ce vorbesc:
ignorati ca scrie Total, e scanat din caietul meu de service, dar aceste viscozitati sunt conforme cu standardele internationale si le respecta orice producator de uleiuri. acolo nu e trecut 0w-40, dar in functie de celelalte se poate deduce si graficul acestuia. This post has been edited by XENON: Jan 15 2009, 01:44 PM -------------------- Citroen C1 1.0VVT-i tunat (si fulgerat :)))...): MAK Fever 5R wheels, Sebring exhaust, K&N 57i High-Flow intake kit, Philips X-Treme Power lights, Denso Iridium Power performance spark plugs and more...
A, era sa uit, si probabil un SSS pe drum... TRAIASCA CRIZA AUTO SI REDUCERILE DE PRETURI PE CARE LE VA ADUCE!!! :))) |
|
|
Jan 15 2009, 03:16 PM
Post
#19
|
|
pilot Group: Membri Posts: 253 Joined: 6-December 07 From: Bucuresti Member No.: 115.734 |
Va multumesc pt interesul acordat asupra topic-ului si pt informatiile aduse..
In alta ordine de idei m-am hotarat asupra 5w-40. Acum sa vad daca iau Motul sau nu...nu e graba. -------------------- Suzuki Swift Sport 1.6 VVT
|
|
|
Jan 15 2009, 03:39 PM
Post
#20
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.042 Joined: 1-June 07 From: Bucuresti Member No.: 107.409 |
atat rationamentul tau, cat si al lui vyr, sunt gresite. ideea e ca cu cat motorul e fortat mai tare si astfel atinge temperaturi mai mari, uleiul se subtiaza, deci e nevoie ca el sa aiba viscozitate la cald MARE, pt. a compensa scaderea provocata de temperatura inalta. de aceea Castrol RS avea cifra 10w-60!!! (spun "avea", fiindca acum nu se mai numeste RS, s-a schimbat denumirea). deci, 5w-40 ofera protectie mai mare la temperaturi ridicate decat 5w-30. asta nu inseamna ca e "mai bun". daca stai intr-o zona mai nordica a Europei (de exemplu), unde vara nu sunt mai mult de 25grd, ai nevoie de 5w-30. la noi in schimb, unde temperaturile vara sunt apropiate de climatul tropical, avem nevoie de 5w-40. Poate m-am exprimat gresit. Ideea era ca cu cat uleiul e mai vascos, cu atat e mai greu de pompat si isi indeplineste mai greu functia de ungere, pistoanele intampina o rezistenta mai mare. Prea subtire, iarasi nu mai unge. Vascozitatile pot diferi de la producator la producator-am citit pe net-, si aici intra in functiune alti indicatori ca SAE si alte sute care ar trebui sa nu depinda de producator. Sincer, nu ma pricep chiar atat de bine la subiectul "ulei". Ideea era ca Suzuki recomanda 5W-30 - n-am apucat sa verific asta - si mie reprezentanta mi-a pus 5W-40. |
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 10th May 2024 - 01:23 AM |