Eu am o masina asemanatoare cu a ta, aproximativ 10.000Km. Primii 5k i-am mers cu uleiul recomandat de producator: 5w40 Total Quartz - ei pretind ca ar fi 100% sintetic.
Cert este ca il cam manca in draci mai ales ca imi cam plac turele de peste 6k rpm
asa ca am inceput sa intreb in stanga si in dreapta inclusiv pe la clubul oficial C2 Sport din UK.
Toate raspunsurile au dus la Fuchs Titan si Motul.
Fuchs nu am gasit deloc in Romania asa ca am inceput sa intreb despre Motul. Mai toti baietii pe 2 roti stiu si apreciaza Motul-ul mai ales ca merg si in ture mult mai multe decat noi
De asemenea si posesorii de Subaru folosesc aceasta marca.
Anyway eu am avut de ales intre Motul 8100 X-cess si 300 V Power - ambele 5w40 - exact ce recomanda producatorul.
300 V Power este the best money can buy - este folosit inclusiv de echipa Subaru WRT, tehnologie 100% ester based synthetic - insa fiind un ulei racing - desi iti protejeaza perfect motorul in super ture, trebuie schimbat destul de des - estimez cam pe undeva la 2-3000Km tinand cont ca echipele implicate in curse schimba uleiul dupa fiecare eveniment.
Eu am ales 8100 X-cess - 5w40- 100% Synthetic - si de cand il am nu a mai fost papat de motor nici un gram desi nu prea l-am menajat.
Ce mai trebuie sa stii este ca 300 V Power - ester-ul are un miros specific si desi ca si specificatii este peste absolut orice standard existent - este posibil in cazul in care vei avea vreodata probleme cu motorul in perioada garantiei - aceasta sa-ti fie refuzata de producator pe motiv ca nu corespunde exact cu standardele : ACEA A3 / B3 / B4, API SL / CF - MB 229.3 sau ce o mai scrie prin manualul tau de intretinere.
Al doilea aspect este cel financiar - 300 V Power este mult mai scump decat 8100.
Ca alternative probabil Castrol si Mobil 1 insa cam prea multi lauda Motul si nu sunt doar motoristii sau fanii cursei de la Le Mans 24h