Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Ulei recomandat?
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Suzuki > Swift
gabin
Cum in curand vine prima revizie, vreau sa ma duc cu uleiul meu. Acum partea a 2-a este ca nu stiu ce ulei sa iau. Eu ma gandeam la Motul, din ce stiu este foarte bun.
Masina mea vede foarte des 5-6k rpm/zi asa ca vreau unul cat mai bun pt a-mi proteja masina.
Ziceti si voi daca mai stiti altele, sau dati-va cu parerea despre Motul
spata2008
Motul e foarte bun si foarte scump. E o alegere buna.
Tine cont de specificatiile uleiului (vascozitate si alte caracteristici, norme), vezi sa corespunda cu ce scrie producatorul in manual.
gabin
QUOTE (spata2008 @ Jan 8 2009, 01:14 PM) *
Motul e foarte bun si foarte scump. E o alegere buna.
Tine cont de specificatiile uleiului (vascozitate si alte caracteristici, norme), vezi sa corespunda cu ce scrie producatorul in manual.

Bineinteles ca voi tine cont de vascozitatea la cald si la rece, dar acum sa vad firma..
spata2008
Nu doar de vascozitate trebuie sa tii cont ci si de alte specificatii cum ar fi, de exemplu, API SG, SH or SJ*1, ILSAC grade GF-I or GF-II*1, ACEA 96-A2.
Asta ar fi ideal.
gabin
QUOTE (spata2008 @ Jan 8 2009, 02:15 PM) *
Nu doar de vascozitate trebuie sa tii cont ci si de alte specificatii cum ar fi, de exemplu, API SG, SH or SJ*1, ILSAC grade GF-I or GF-II*1, ACEA 96-A2.
Asta ar fi ideal.

Pfff, m-ai bagat in ceata cu asta smile.gif
spata2008
Nu trebuie sa te gandesti numai la asta. Eu, de ex, nu am stat sa citesc pe bidonul de ulei daca sunt trecute toate specificatiile din manualul masinii, ar fi trebuit sa comand ulei direct de la Nissan. tongue.gif
Am vazut ca sunt respectate una, doua (API SG, SH or SJ si ACEA 96-A2 sau ceva de genul asta) si gata, l-am schimbat.
Spor!
gabin
multumesc pt sfaturi spata2008

litrul de motul este 60 de lei+TVA. E mult? Ma gandesc sa pun si lichid de frana tot de la motul dot 5.1. A mai folosit cinevA?
cag
Eu am o masina asemanatoare cu a ta, aproximativ 10.000Km. Primii 5k i-am mers cu uleiul recomandat de producator: 5w40 Total Quartz - ei pretind ca ar fi 100% sintetic.
Cert este ca il cam manca in draci mai ales ca imi cam plac turele de peste 6k rpm whistling.gif asa ca am inceput sa intreb in stanga si in dreapta inclusiv pe la clubul oficial C2 Sport din UK.
Toate raspunsurile au dus la Fuchs Titan si Motul.
Fuchs nu am gasit deloc in Romania asa ca am inceput sa intreb despre Motul. Mai toti baietii pe 2 roti stiu si apreciaza Motul-ul mai ales ca merg si in ture mult mai multe decat noi thumbsup.gif De asemenea si posesorii de Subaru folosesc aceasta marca.
Anyway eu am avut de ales intre Motul 8100 X-cess si 300 V Power - ambele 5w40 - exact ce recomanda producatorul.
300 V Power este the best money can buy - este folosit inclusiv de echipa Subaru WRT, tehnologie 100% ester based synthetic - insa fiind un ulei racing - desi iti protejeaza perfect motorul in super ture, trebuie schimbat destul de des - estimez cam pe undeva la 2-3000Km tinand cont ca echipele implicate in curse schimba uleiul dupa fiecare eveniment.
Eu am ales 8100 X-cess - 5w40- 100% Synthetic - si de cand il am nu a mai fost papat de motor nici un gram desi nu prea l-am menajat.
Ce mai trebuie sa stii este ca 300 V Power - ester-ul are un miros specific si desi ca si specificatii este peste absolut orice standard existent - este posibil in cazul in care vei avea vreodata probleme cu motorul in perioada garantiei - aceasta sa-ti fie refuzata de producator pe motiv ca nu corespunde exact cu standardele : ACEA A3 / B3 / B4, API SL / CF - MB 229.3 sau ce o mai scrie prin manualul tau de intretinere.
Al doilea aspect este cel financiar - 300 V Power este mult mai scump decat 8100.
Ca alternative probabil Castrol si Mobil 1 insa cam prea multi lauda Motul si nu sunt doar motoristii sau fanii cursei de la Le Mans 24h whistling.gif
XENON
Castrol EDGE SPORT 0W-40 rolleyes.gif...
gabin
QUOTE (XENON @ Jan 13 2009, 09:14 PM) *
Castrol EDGE SPORT 0W-40 rolleyes.gif...

unsure.gif
spata2008
QUOTE (gabin @ Jan 14 2009, 08:58 AM) *
QUOTE (XENON @ Jan 13 2009, 09:14 PM) *
Castrol EDGE SPORT 0W-40 rolleyes.gif...

unsure.gif

Baga Motul, nu mai sta pe ganduri! thumbsup.gif
yir
Nu stiu cum e in alte manuale dar la mine producatorul recomanda 5w30.
Cineva de pe un forum din Franta si-a pus sonda de temperatura a uleiului pe un SSS si doar in conditii de circuit de apropia de valoarea maxima suportata de uleiul 5w30.
Lucian107416
QUOTE (yir @ Jan 14 2009, 04:27 PM) *
Nu stiu cum e in alte manuale dar la mine producatorul recomanda 5w30.

Nu uita sa le mentionezi si celor de la BS smile.gif Mie la revizie mi-au pus 5w40 si nici prin cap nu mi-a trecut sa-i verific. 5w40 e mai vascos la cald, dar nu stiu daca atinge motorul temperaturi atat de ridicate incat sa fie o problema. Oricum, voi verifica in manual.
yir
La revizie am specificat ce ulei doresc si mi-au oferit 5w30 la pretul de 80ron/L. Pentru revizie mai ieftina 5w40 sau pentru mai scumpa 5w30, cum doreste clientul smile.gif
NGZ
CITAT(yir @ Jan 14 2009, 10:00 PM) *
La revizie am specificat ce ulei doresc si mi-au oferit 5w30 la pretul de 80ron/L. Pentru revizie mai ieftina 5w40 sau pentru mai scumpa 5w30, cum doreste clientul smile.gif


5W40 este mai scump decat 5W30, pentru ca este si mai bun.
XENON
QUOTE (NGZ @ Jan 14 2009, 10:12 PM) *
QUOTE (yir @ Jan 14 2009, 10:00 PM) *
La revizie am specificat ce ulei doresc si mi-au oferit 5w30 la pretul de 80ron/L. Pentru revizie mai ieftina 5w40 sau pentru mai scumpa 5w30, cum doreste clientul smile.gif


5W40 este mai scump decat 5W30, pentru ca este si mai bun.


cand spui asta te bazezi pe ceva?
XENON
QUOTE (Lucian107416 @ Jan 14 2009, 06:29 PM) *
QUOTE (yir @ Jan 14 2009, 04:27 PM) *
Nu stiu cum e in alte manuale dar la mine producatorul recomanda 5w30.

Nu uita sa le mentionezi si celor de la BS smile.gif Mie la revizie mi-au pus 5w40 si nici prin cap nu mi-a trecut sa-i verific. 5w40 e mai vascos la cald, dar nu stiu daca atinge motorul temperaturi atat de ridicate incat sa fie o problema. Oricum, voi verifica in manual.


atat rationamentul tau, cat si al lui vyr, sunt gresite. ideea e ca cu cat motorul e fortat mai tare si astfel atinge temperaturi mai mari, uleiul se subtiaza, deci e nevoie ca el sa aiba viscozitate la cald MARE, pt. a compensa scaderea provocata de temperatura inalta. de aceea Castrol RS avea cifra 10w-60!!! (spun "avea", fiindca acum nu se mai numeste RS, s-a schimbat denumirea).

deci, 5w-40 ofera protectie mai mare la temperaturi ridicate decat 5w-30. asta nu inseamna ca e "mai bun". daca stai intr-o zona mai nordica a Europei (de exemplu), unde vara nu sunt mai mult de 25grd, ai nevoie de 5w-30. la noi in schimb, unde temperaturile vara sunt apropiate de climatul tropical, avem nevoie de 5w-40.
XENON
Iata un tabel ca sa va faceti ide despre ce vorbesc:



ignorati ca scrie Total, e scanat din caietul meu de service, dar aceste viscozitati sunt conforme cu standardele internationale si le respecta orice producator de uleiuri. acolo nu e trecut 0w-40, dar in functie de celelalte se poate deduce si graficul acestuia.
gabin
Va multumesc pt interesul acordat asupra topic-ului smile.gif si pt informatiile aduse..
In alta ordine de idei m-am hotarat asupra 5w-40. Acum sa vad daca iau Motul sau nu...nu e graba.
Lucian107416
QUOTE (XENON @ Jan 15 2009, 01:30 PM) *
atat rationamentul tau, cat si al lui vyr, sunt gresite. ideea e ca cu cat motorul e fortat mai tare si astfel atinge temperaturi mai mari, uleiul se subtiaza, deci e nevoie ca el sa aiba viscozitate la cald MARE, pt. a compensa scaderea provocata de temperatura inalta. de aceea Castrol RS avea cifra 10w-60!!! (spun "avea", fiindca acum nu se mai numeste RS, s-a schimbat denumirea).

deci, 5w-40 ofera protectie mai mare la temperaturi ridicate decat 5w-30. asta nu inseamna ca e "mai bun". daca stai intr-o zona mai nordica a Europei (de exemplu), unde vara nu sunt mai mult de 25grd, ai nevoie de 5w-30. la noi in schimb, unde temperaturile vara sunt apropiate de climatul tropical, avem nevoie de 5w-40.

Poate m-am exprimat gresit. Ideea era ca cu cat uleiul e mai vascos, cu atat e mai greu de pompat si isi indeplineste mai greu functia de ungere, pistoanele intampina o rezistenta mai mare. Prea subtire, iarasi nu mai unge.
Vascozitatile pot diferi de la producator la producator-am citit pe net-, si aici intra in functiune alti indicatori ca SAE si alte sute smile.gif care ar trebui sa nu depinda de producator.
Sincer, nu ma pricep chiar atat de bine la subiectul "ulei". Ideea era ca Suzuki recomanda 5W-30 - n-am apucat sa verific asta - si mie reprezentanta mi-a pus 5W-40.
yir
Rationamentul meu este inspirat de manualul de utilizare, daca acolo scria 5w40 sau 10w40 aia bagam in motor.
Lucian107416
QUOTE (yir @ Jan 15 2009, 04:13 PM) *
Rationamentul meu este inspirat de manualul de utilizare, daca acolo scria 5w40 sau 10w40 aia bagam in motor.

Din ce ai prezentat reiese ca 5W-40 e mai bun decat 5W-30 daca temperatura depaseste 30 grade celsius. Eu n-am manual in limba romana -n-am primit. Am doar unul in engleza. Merci pt poze.
XENON
stati, sa nu ma intelegeti gresit. eu n-am spus ca stiu ce ulei este recomandat pt. masina voastra. fiindca nu m-a interesat, neavand Suzuki. am zis doar ca viscozitatea uleiului trebuie sa fie cu atat mai mare, cu cat temperatura e mai mare. pt. ca din ce scriseseti voi inainte rezulta invers si era gresit.
in alta ordine de idei, se vede clar si din tabelul pus de yir, ca 5w-30 e limitat in jurul valorii de +30 grd. C, deci un 5w-40 merge la fix pt. climatul nostru. si ar mai fi ceva, si anume ca de multe ori caietele astea de service sunt traduse dupa unele din alte tari, fara sa se faca modificarile necesare. de exemplu in caietul meu am gasit o serie de filtre si operatiuni periodice de intretinere care nu au nicio legatura cu masina mea.
goad
Care mai este rolul instalatiei de racire la un motor cu ardere interna ,daca conteaza atat de mult 3-4 grade C in plus la temperatura ambianta?
Un ulei mai vacos produce caldura ,in comparatie cu unul mai subtire care are si rolul de racire a motorului.
Am mai spus si in topicul pt. Ignis: nu mai pune-ti ulei mai gros decat este necesar in motor!Daca la carte scrie 5W 30 de ce sa punem 5W 40?
Deasemenea clasificarea API este orientativa!O sa aveti surpriza sa constatati ca un ulei 5W 40 poate sa fie la fel vascos ca unul 5W 30.
In special motoarele japoneze sunt concepute pt. uleiuri mai "subtiri".
Afirmatii de genul 5W 40 e mai "bun" ca 5W 30,nu isi au rostul aici... biggrin.gif
5W 40 se pune cand motorul incepe sa fie uzat si papa ulei,dupa 100.000km.
Uleiul cu care vine din fabrica este Shell Hellix Plus AH 10W 30 si are vascozitatea de 73 cst/40gr.C ,11,5cst/100gr.C.
Motul este un ulei f. bun,de exemplu 8100 X-max 5W 30,cu baza esterica.


OIL FAQ
donmarco
Daca nu-i deranj mare vreau si eu un scan dupa o carte...
am un swift 1.3 benzina,luat de afara...
QUOTE (yir @ Jan 15 2009, 03:13 PM) *
Rationamentul meu este inspirat de manualul de utilizare, daca acolo scria 5w40 sau 10w40 aia bagam in motor.

This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.