IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

piatza auto si politica

This topic is about piatza auto si politica, the author, Iulian HondaFan, wrote about: asta urmeaza mesajului lui f1anatic de pe: http://www.masini.ro/forum/viewtopic.php?p=16923#16923 1) Accordul european beefed-up se vinde aici ca Acur ... To read more just scroll down

3 Pages V   1 2 3 >  
Reply to this topicStart new topic
> piatza auto si politica
Iulian HondaFan
post Aug 2 2004, 05:09 AM
Post #1


specialist
******

Group: Membri
Posts: 4.583
Joined: 30-May 04
From: Honda World
Member No.: 26.577



asta urmeaza mesajului lui f1anatic de pe:

http://www.masini.ro/forum/viewtopic.php?p=16923#16923

1) Accordul european beefed-up se vinde aici ca Acura TSX, o masina excelenta la 28500$

1bis) majoritatea modelelor japoneze ( exceptie Nissan care are o gama aproape complet diferita, desi sunt multe componente comune ca la toti producatorii) si coreene sunt cvasi-identice cu cele din Europa: motorizarile sunt mai mari ca regula, dar sunt si motoare comune. optiunile mai de top sunt rezervate clasei medii, cea compact fiind un pic mai cheala decat ce e in Europa ( acolo compactul e masina medie pe drum, aici e masina mica pe drum)

diesel mai deloc, unii se sclifosesc aici ca, vai, polueaza, dar nu vad ca USA este cel mai mare poluator al planetei, iar consumul de petrol pe cap de locuitor este, ghiciti, cel mai mare de departe. nu degeaba se hotarara sa invinga terorismul in Irak, nr 3 ca rezerve cunoscute de petrol in lume dupa sauditii prieteni ai d-lui Bush.

2) Accordul american/Acura TL nu este in Europa. A fost Honda Legend, dar nu se mai face.

3) media de varsta a cumparatorilor Buick este cea mai ridicata din lume pt. o marca auto: 51-53 de ani.
eu am avut o experienta de curand cu un Buick Regal din 1999 (vreme de 2 saptamani si aproape 1000 mile). concluzia mea: Buick e o masina buna, nici o discutie peste orice oferta compact ca si comfort si ride, dar precara ca handling ( civicul cat e el de rice burner e mai sigur pe picioare). acceleratie aproape cat GTI-ul, dar se simte si la pompa de benzina. la aceeasi bani insa un Accord V6 sau Camry V6 ii da ceatza la toate capitolele. daca te uiti la vanzarile din clasa vezi ca multi americani au aceeasi parere.
desi buick regal e nr. 1 ca fiabilitate in consumerreports survey de cativa ani ( dar este o exceptie, nu mai sunt alte masini americane in top, tot restul e japonez) eu as sta cu japonezii sau passat.

oldsmobile aurora este echivalentul lui chevrolet impala or pontiac boneville. nu sunt masini rele niciuna, dar nici nu pot fi comparate cu un BMW or Merz. Passat 2.5 V6 TDI in Ro costa cam cat astea si eu l-as prefera ca ride, handling, calitate si raport consum/putere. sunt mai mari decat buick regal. buick le sabre e o alta masca al aceluiasi (in linii mari) vapor pe roti.

Oldsmobile e istorie de anul asta, GM a inchis sandramaua ca nu mai era rentabila.

japonezii, coreenii si nemtii adunati au peste 50% din piata de turisme si SUV-uri pe platforme de turisme si sunt in crestere de ani buni.

4) Cadillac CTS ( 40000$) e mai ieftin decat un BMW seria 5 ( 50000$), dar daca ajungi aici mai dai 20% in plus si ei o alta masina. de aceea BMW vinde mai mult ( 256mii buc in 2003) decat Cadillac ( 200mii buc), desi americanii nu duc lipsa de patriotism.

5) Chrysler 300M pare a fi excelent si costa relativ putin, are 20% componente Merz.

6)nu am nimic cu masinile americane si chiar astept sa vad cand se trezesc. as cumpara de preferintza o masina americana care sa fie mai buna decat corespondentul japonez sau german in aceeasi bani. din pacate nu sunt multe care sa indeplineasca aceste conditii, cel putin la ceea ce am avut noi nevoie.

nu imi place ca firmele americane profita de fidelitatea si patriotismul compatriotilor. acu' vreo 2 ani un stab GM zicea ca ei nu se gandesc sa scoata un nou cavalier ( varul astrei) pt. ca oricum se cumpara (adica, bah, sunteti prosti asa ca nu va trebuie ceva mai bun). e drept ca si astia il cumpara...

marcile straine produc cea mai mare parte a produselor vandute chiar aici in USA asa ca beneficiile economice raman in buna parte pe loc.

7)ultimul teritoriu de cucerit pt. japi este cel al truck-urilor si SUV-urilor mari care a ramas fieful de necontestat al celor din Detroit. cumparatorii lor sunt in majoritate americani pur sange care au aceleasi caracteristici:

voteaza cu Bush,

au sprijinit fara dubii razboiul din Irak,

sunt pentru interzicerea avorturilor. noi romanii stim ce a insemnat asta. nu sunt pt avorturi, de aia s-a inventat contraceptzia, dar nu e treaba statului ce face fiecare cu organele reproductive.

nu ii intereseaza de faptul ca America risipeste tot pe ce pune mana: petrol, hartie, hrana, haine, plastic. societatea de consum e cool, nimic de zis, dar trebuie si un pic de moderatie.

aici in Indiana nu au auzit de reciclare: gunoiul se colecteaza ca in Ro. in NY/NJ erai taxat triplu pt. gunoi daca nu il separai pe 3 categorii, 2 fiind reciclabile.

da' aia acolo voteaza in general cu democratii, cumpara mai mult masini japoneze si nemtesti, sunt mai toleranti si destupati la minte. si Chicago ( ca si Boston, Los Angeles, San Francisco, Philadelphia, Baltimore, Washington) e un oras albastru=democrat cu preponderentza. chestia asta imi aduce aminte de antiteza Bucuresti si Timisoara fata de restul tzarii in Ro. iar Texas imi suna ca Vaslui pe aceeasi comparatie de mentalitati politice.

nu mai cumpara vin frantuzesc si chestii nemtesti sau mobila de la Ikea.

au arme de foc in casa si in torpedou la masina ( nu cred ca trebuie sa iti spun ca USA are cea mai mare rata de deces prin arme de foc dintre toate tarile dezvoltate, de cateva ori mai mare decat media europeana).

sunt si exceptii desigur, dar asta e agregarea statistica. Eu nu judec oamenii dupa ce masina conduc, poate omul isi ia truck ca are barca si se duce la pescuit, sau poate e instalator si isi cara tzevile si sculele... dar sunt o groaza de joe care umbla in truck de 3 tone, ca sa se duca la walmart sa faca piata...eventual de 2 ori pe an cara ceva mai voluminos. si dupa aia fileaza faliment ca nu isi permite masina de 350000$ si trebuia sa isi ia cavalier de 13000$. dar nu e el mandru cand se duce la barul "satesc" seara de seara?! iar comportamentul asta pe care eu il gasesc risipitor, e incurajat de chiar guvernul tzarii si mentinut prin razboi si intimidari ale altor tzari. companiile petroliere ale amicilor d-lui presedinte insa trebuie sa faca si ele profit...

Nu acuz pe nimeni, oamenii au dreptul sa gandeasca si sa cumpere ce vor.

Vreau insa ca fetitza mea sa creasca si sa traiasca intr-o tzara in care sa nu fie detectoare de arme la intratul in scoala, nici sa nu fie impuscata nevinovata de niste cretini, in care macar jumatate din populatie sa poata arata pe harta unde e tzara pe care presedintele lor o ataca, care sa fie toleranta, compasionata si cu frica de D-zeu, in spiritul fondatorilor US of A, pe care si eu o iubesc la fel de mult ca si pe Ro ( Ro cu toate bubele, mucegaiurile si noroaiele ei e tzara noastra de bastina, we are stuck with it!).

piatza auto e legata de prosperitatea, gusturile si moravurile unei societati. America este acum, mai mult ca niciodata, divizata intre conservatorism si liberalism, si asta se vede pana si la masini.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
calin...
post Aug 2 2004, 11:16 PM
Post #2


sofer
***

Group: Membri
Posts: 72
Joined: 14-April 04
From: Bucuresti
Member No.: 23.808



Iulian,sunt perfect de acord cu ce ai scris. as putea spune in plus ca politica externa a Sua este sub orice critica . datorita ei au "reusit" sa-si faca numai dusmani. toata lumea ii asteapta la cotitura: europenii, japonezii, chinezii, arabii.
din poluarea mondiala SUA detine "performanta" de 80%.
daca vrei siguranta pt. fetita ta ai o singura varianta un colegiu particular in US sau in europa unde nu se intra in scoala cu arme sau droguri si unde se face carte. scump dar merita. succes
Go to the top of the page
 
+Quote Post
HalbaSus
post Aug 3 2004, 12:00 AM
Post #3


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 10.684
Joined: 29-March 04
From: Oradea (Bihor)
Member No.: 23.122



referitor la modul de construire a masinilor intalnit la americani (masini mari, motoare mari, consumuri mari... putere relativ mare), au fost in vizita acum vreo 2 saptamani niste veri din state si fiindca aveau de mers in mai multe locuri din tara le-am imprumutat opel vectra-ul meu (un diesel DTL de 82 de magari lenesi), l-am avertizat unchiul meu (care a lucrat o vreme la GM) ca asta-i diesel si nu are sute de cai, ma rog el a fost foarte multumit de masina, ce-i drept a zis ca el nu depaseste niciodata limita de viteza deci pt asta nu ai nevoie de mai mult de 82 de cai, l-am intrebat ce masina are el acolo si a zis ca are ceva monovolum GM de 4.2 litri benzina si cu (surpriza) 197 CP... Pai dom'le un turbo diesel mai nou cu motorul de 3.2 are mai mult de 200... iar la consum nu se compara. Si daca oricum o foloseau in limite legale de ce nu si-a luat un VW Sharan 1.9 tdi cu 130 sau 159 care avea un consum de vreo 2 ori mai mic (si motorina presupun ca si acolo e mai ieftina smile.gif).
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Iulian HondaFan
post Aug 3 2004, 01:02 AM
Post #4


specialist
******

Group: Membri
Posts: 4.583
Joined: 30-May 04
From: Honda World
Member No.: 26.577



nu exista sharan aici. si nici diesele altele decat 1.9 si 2l TDI ale VW pe golf, jetta( = bora in america) si passat. in rest sunt diesel mari de camionete de 4-5 l v6 sau v8 de 250-350cp. MB tocmai a reintrodus diesel CDI de 3.2l pe E class din cate am auzit anul acesta.

si aici motorina e mai ieftina ( cu 10-15% decat benzina) dar asta e situatia, nu exista un stimulent real atata vreme cat benzina este la 25-35% ( 1.7-2$ pe galon =3.8l) pretul din UE iar veniturile medii sunt 40-50% mai mari decat aceeasi medie pe UE.

iar GM-ul parinte al Opel, care detine aproape 30% din piata americana, ca dealtfel si Chrysler si Ford, contribuie la aceasta stare de lucruri prin modelele care le scot. reclama se invarte in jurul a cat de puternice sunt noile truck-uri si SUV-uri, mai nimeni nu se intereseaza de consum.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
f1anatic
post Aug 3 2004, 03:46 PM
Post #5


Subaru Anti-Hero
******

Group: Moderator
Posts: 5.323
Joined: 13-May 04
From: F 1 World
Member No.: 25.368



QUOTE(Halba-2)
l-am intrebat ce masina are el acolo si a zis ca are ceva monovolum GM de 4.2 litri benzina si cu (surpriza) 197 CP


Chevrolet [Trail]Blazer sau GMC Jimmy - un SUV mijlociu

QUOTE
de ce nu si-a luat un VW Sharan 1.9 tdi cu 130 sau 159 care avea un consum de vreo 2 ori mai mic (si motorina presupun ca si acolo e mai ieftina smile.gif).


Diesel-ul este numai marginal mai ieftin, nu toate benzinariile vind diesel. Diesel nu sint decit camioanele, autobuzele si niste camionete pick-up mai noi de la Ford/GM/Dodge. Acelasi motor nici macar nu este disponibil pe SUV-urile care au aceeasi platforma.

Sharan nu se vinde aici...Avem suficiente minivanuri de 3.5L capacitate cyl. cu 200 de cai putere (si autohtone si japoneze).

Personal cred ca un motor diesel este mai putin puternic, dar are moment motor mai mare. Constructorii americani au grija sa ascunda acest lucru...punind accentul pe cai putere nu torque. Eu as prefera Diesel dar gama de selectie este mica.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Emanoel-Adrian
post Aug 3 2004, 10:29 PM
Post #6


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 187
Joined: 12-April 03
From: Bucuresti
Member No.: 11.459



Pentru Iulian ,
in 1993 cand am fost la scoala la Seattle, benzina era cu mult mai ieftina,tin minte ca inchiriam in fiecare weekend masina de la Hertz si galonul era 1.1-1.2 $, a cam sarit in sus pretul.Acum nu stiu daca si salariile au facut vreun salt??
Ce vroiam sa te intreb Iulian, daca vrei sa importi o masina din Europa, taxele sunt mari? prohibitive ??. Din cate stiam eu un Mercedes modelul E este cu mult mai scump in State decat in Europa. Cam cat platesti taxe sa zicem pentru un Mert E 270 CDI in State ?? :roll:
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Iulian HondaFan
post Aug 4 2004, 12:03 AM
Post #7


specialist
******

Group: Membri
Posts: 4.583
Joined: 30-May 04
From: Honda World
Member No.: 26.577



preturile la benzina au sarit mai ales in ultimul an, cateva luni in timpul rebeliunii din Irak chiar in 1.9-2.3$/galon, acum au scazut din nou. in 1999 erau 1.2-1.5$ in zona NY/NJ, se poate ca prin alte zone sa fi fost chiar mai jos. chestia ca sunt inca f. mici relativ la venituri.

veniturile nu cred ca au crescut f. mult, nu am statistici sa spun cat: acum venitul anual impozabil mediu este pe la 40000$, practic in jur de 1500$ la 2 saptamani cum se dau in general salariile aici. exista o inflatie de 2-3 procente anual. salariul minim este 7$/ora, impozabil, ceea ce duce la un check bisaptamanal de 500$ pt 40h/saptamana. costul vietii este insa mult mai mare decat in Ro, din salariul minim abia poti supravietui.

taxele vamale pt produsele de import sunt incluse in pret. un MB E320 CDI ( nu exista un E270 CDI) costa 48-61000$ in functie de optionale. la asta se adauga echivalentul TVA ( taxele comerciale de stat) care variaza intre 4 si 9% de la stat la stat.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
f1anatic
post Aug 4 2004, 03:09 AM
Post #8


Subaru Anti-Hero
******

Group: Moderator
Posts: 5.323
Joined: 13-May 04
From: F 1 World
Member No.: 25.368



Pretzurile la benzina sint obscene. Acum se mentine la $ 1.95 - 2.25 dar dupa 11 Sept 2001 pretzurile au crescut pina la $3+ la Chicago. Cind am venit in America benzina era 1 dolar galonul.

QUOTE(Iulian)
salariul minim este 7$/ora, impozabil, ceea ce duce la un check bisaptamanal de 500$ pt 40h/saptamana. costul vietii este insa mult mai mare decat in Ro, din salariul minim abia poti supravietui.


De comentat in priviintza faptului ca nu potzi supravietzui din salariul minim. Ba' potzi dar sacrificiile sint enorme.

Si apoi...Iuliane care $ 5.15/hr este salariul minim ?
http://www.dol.gov/esa/whd/flsa/
(Auzisem ca ar creste la $5.75 dar 7 dolari pe ora NU este)


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Iulian HondaFan
post Aug 4 2004, 04:03 AM
Post #9


specialist
******

Group: Membri
Posts: 4.583
Joined: 30-May 04
From: Honda World
Member No.: 26.577



cred ca f1anatic are dreptate si are documentul in mana. 5.15$/h. informatia mea era din folclorul local.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
f1anatic
post Aug 4 2004, 04:07 PM
Post #10


Subaru Anti-Hero
******

Group: Moderator
Posts: 5.323
Joined: 13-May 04
From: F 1 World
Member No.: 25.368



Totusi, Iulian ce stie el despre 7 dolari, are el dreptate. O gramada de senatori inclusiv John Kerry (candidat la presedentie din partea democratilor) cit si Gica Bush vor sa mareasca, au propus sa mareasca, promit sa mareasca daca sint alesi acest salariu minim: 5.75, 5.85, 6.25, 6.75 - sint multe sume vehiculate.

Exista si un fel de ajutor social pt. cei care au salariul sub limita unui venit anual stabilit in functie de venit, numar de copii, etc. Sint furnizatzi atit ca bani cit si ca cupoane pt. mincare (food stamps - acum sint carduri gen carte de credit). Un lucru cel putzin nelinistitor este faptul ca anumite grupuri sociale (nu le mai putem numi minoritatzi) : mexicanii si/sau african americans (ca sa vorbim corect) abuzeaza de acest sistem. Mexicanii fata (adica dau nastere la...) o gramada de plozi, in felul acesta abuzind de ajutoarele sociale. Combinat cu alte info demografice despre acest grup: lipsa de educatie (deci salarii mici - daca isi cauta de munca...caci altfel traiesc din ajutorul social), conditia de sanatate in general precara (predispozitia spre anumite boli, conditii de hygiena reduse, lipsa unui "self-awareness" in priviintza sanatatzii personale Iuliane tradu tu asta ca la fel ca si aseara...nu-mi gasesc cuvintele in Romaneste pot spune ca abuzeaza si de serviciile medicale gratuite, de sistemul scolar public, etc si ca in general sint consideratzi o povara sociala.

Nu doresc comentariile sa fie interpretate altfel decit ca ceva informativ. Ca si marea majoritate, as dori ca taxele pe venit sa imi aduca mai mari beneficii personale intr-un viitor mai mult sau mai putzin indepartat (educatie, drumuri, etc) in loc sa fie abuzate de familii cu 5-7 copii care nu fac decit sa perpetueze aceste probleme.

Oricine munceste are respectul meu. (Bineinteles, nu vindutul de "medicamente exotice" la coltz de strada). Dar in America sint multzi care muncesc...si foarte multzi care traiesc de pe urma altora (si nu ma refer la amaritzi nevoiasi ca "Bill Gates").


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Iulian HondaFan
post Oct 8 2004, 04:49 AM
Post #11


specialist
******

Group: Membri
Posts: 4.583
Joined: 30-May 04
From: Honda World
Member No.: 26.577



cateva date despre piata auto, petrol si rasfrangera lor in politica USA:

recent pretul barilului de petrol a sarit de 50$, lucru care nu s-a mai intamplat din 1986.

unitati de masura 1 baril= 42 galoane= 159 litri

USA cu 290 mil. locuitori (aprox 5% din populatia planetei)

*consuma 20 milioane de barili zilnic ( reprezentand aprox. 25% din productia zilnica mondiala); consumul zilnic de benzina este 8.5 milioane de barili ( cum 1 litru de benzina se obtine din 2 litri de petrol, 17 mil. de barili de petrol sunt necesari ca sa tina tara asta sa se miste pe roate)

*intre 1986 si 2001 consumul in USA a crescut cu 25% iar pe plan mondial a crescut cu 20%

*consumul era la 15mil barili zilnic in 1986 cand americanii conduceau aprox. acelasi fel de masini ca si europenii: intre 1975 si 1986 consumul a scazut cu 1.5 mil de barili zilnic ca urmare a preturilor mari din acea decada ale benzinei. scaderea s-a facut mai ales prin tranzitia majoritatii americanilor catre masini mai mici si mai economice ( aceasta perioada coincide cu ofensiva japoneza pe piata auto americana ei avand ceea ce era nevoie: masini mici si economice)

*in acelasi an 1986 s-au stabilit si standardele CAFE ( corporate average fuel economy) pentru producatorii auto ( americani sau straini) la 27mpg (8.8l%) consum mediu pentru turisme si 21mpg (11.3l%) pentru camionete. producatorul care in medie depaseste aceste limite este taxat suplimentar ( BMW si MB au acceptat de mult sa plateasca aceste taxe suplimentare dat fiind segmentul de piata caruia se adreseaza; cei 3 din Detroit au schimbat-o pe SUV-uri care sunt considerate camionete si sunt lasate la standardul mai jos; aceasta portita a fost un mare impuls dat vanzarii de SUV-uri)

*importa 11-12 milioane de barili zilnic, in crestere semnificativa fata de 1986 cand importul era de numai 4milioane de barili zilnic; sursele de unde provin aceste importuri sunt diverse dar numai vreo 2.5-3 mil de barili vin zilnic din Golful Persic

*ramane al 3-lea producator mondial de petrol dupa Arabia Saudita si Rusia

*are rezerve estimate la 23-31 miliarde de barili fiind pe locul 10 in lume ( reprezentand 2-3% din totalul mondial), rezervele includ rezerva strategica a USA de 570-700 milioane de barili

Unde e petrolul lumii (rezerve estimate):

Arabia Saudita 263 miliarde de barili
Iran 131 miliarde de barili
Irak 115 miliarde de barili
Emiratele Arabe 98 miliarde
Kuwait 96 miliarde
Venezuela 78 miliarde

Rusia si fostele republici sovietice din Asia Centrala nu e clar ce rezerve au dar se crede ca aprox. 300 miliarde de barili, problema e ca multe din aceste rezerve nu sunt disponibile pentru exploatare din cauza lipsei de infrastructura si plus sunt greu de controlat politico-militar de USA.

in acest context 2/3 din rezervele imediat disponibile si 55-60% din productia mondiala zilnica vin din cele 5 tari din Orientul Mijlociu mentionate mai sus.

efectul pana in prezent al razboiului din Irak: productia zilnica inainte de razboi a Irak era 2.5 mil. barili zilnic, anul acesta cu toate eforturile umane si materiale depuse de americani productia zilnica este la 1.8 mil. de barili si asta in zilele in care nu au loc reduceri ale productiei datorate atacurilor rebelilor asupra conductelor sau rezervoarelor petroliere.

cine mai consuma mult petrol:

din 2002 al doilea mare consumator mondial este China si dupa ritmul de crestere al vanzarilor auto cererea va creste acolo

pe locul 3 Japonia


--------------------
Civic Si 2007 2.0l DOHC iVTEC
Acura TL 2006 3.2l SOHC VTEC
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Nicolae30758
post Oct 11 2004, 02:31 PM
Post #12


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 170
Joined: 13-August 04
From: Bucuresti
Member No.: 30.751



paradoxul este ca au ocupat irak-ul pentru petrol, iar pretul petrolului a crescut dramatic :scratch:

Iulian, este adevarat ce spui. in 2002 am fost in vizita la sora-mea in Houston. Tot ce auzeam cand mergeam pe autostrada (grozava de altfel), era: "nu te uita in stanga la masina aia de mexicani ca risti sa te impuste". bineanteles ca intrebarea mea a fost: in ce fel de tara traiti, daca nu ma pot uita nici macar la masinile care trec pe langa mine?

oricum, chiar daca atitudinea fata de armele de foc este de neanteles asta nu stirbeste cu nimic maretia, puterea si libertatea americii. cel putin asa am simtit eu.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Iulian HondaFan
post Oct 12 2004, 01:13 AM
Post #13


specialist
******

Group: Membri
Posts: 4.583
Joined: 30-May 04
From: Honda World
Member No.: 26.577



pai se vede mai sus de ce pretul a crescut: Irakul punea mai mult petrol pe piata sub Sadam ( e drept ca si banii intrau in alte buzunare), dar asta nu e decat o mica parte din cauze.

tensiunea din zona si atentatele din Arabia Saudita au creat si ele o presiune psihologica iar multe companii petroliere sunt prudente in a face investitii in Irak la ora asta.

o alta cauza este Venezuela cu agitatia din jurul lui Chavez, un personaj cel putin controversat, admirator si prieten declarat al lui Fidel Castro si cu un discurs de tip Iliescu-FSN in 1990 ( "nu ne vindem tara").

iar cauza majora este faptul ca pe plan mondial cererea de petrol a crescut USA si China fiind cum am spus in frunte ( China cu 1,2 miliarde de oameni nu cred ca poate fi invinovatita, vor si ei masini macar una la 100 familii, nivel pe care inca nu l-au atins).

America este impresionanta, dezvoltata si emancipata, dar are si ea bubele ei, si exista si aici multa "incremenire in proiect" iar chestia cu armele si risipa aproape sfidatoare de resurse naturale sunt cele mai mari defecte...


--------------------
Civic Si 2007 2.0l DOHC iVTEC
Acura TL 2006 3.2l SOHC VTEC
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Iulian HondaFan
post Apr 27 2005, 04:06 AM
Post #14


specialist
******

Group: Membri
Posts: 4.583
Joined: 30-May 04
From: Honda World
Member No.: 26.577



topul producatorilor de petrol (milioane de barili pe zi) in 2003:

1) Saudi Arabia 9.95
2) United States 8.84
3) Russia 8.44
4) Iran 3.87
5) Mexico 3.79
6) China 3.54
7) Norway 3.27
8) Canada 3.11
9) United Arab Emirates 2.66
10) Venezuela 2.58
11) United Kingdom 2.39
12) Kuwait 2.32
13) Nigeria 2.25

topul exportatorilor mondiali de petrol 2003 (in milioane de barili zilnic):

1) Saudi Arabia 8.38
2) Russia 5.81
3) Norway 3.02
4) Iran 2.48
5) United Arab Emirates 2.29
6) Venezuela 2.23
7) Kuwait 2.00
8) Nigeria 1.93
9) Mexico 1.74
10) Algeria 1.64
11) Libya 1.25


--------------------
Civic Si 2007 2.0l DOHC iVTEC
Acura TL 2006 3.2l SOHC VTEC
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Iulian HondaFan
post Apr 27 2005, 04:12 AM
Post #15


specialist
******

Group: Membri
Posts: 4.583
Joined: 30-May 04
From: Honda World
Member No.: 26.577



topul tarilor de unde USA importa petrol 2003 (mil. barili zilnic):

1 Saudi Arabia 1,726
2 Mexico 1,569
3 Canada 1,549
4 Venezuela 1,183
5 Nigeria 0,832
6 Iraq 0,481
7 Angola 0,363
8 United Kingdom 0,359
9 Kuwait 0,208
10 Norway 0,181
11 Colombia 0,166
12 Russia 0,151
13 Ecuador 0,139
14 Gabon 0,131
15 Algeria 0,112

TOTAL importuri 11,1 mil. barili zilnic


topul consumatorilor mondiali de petrol 2003 ( mil barili zilnic):

1) United States 20.0
2) China 5.6
3) Japan 5.4
4) Germany 2.6
5) Russia 2.6
6) India 2.2
7) South Korea 2.2
8) Canada 2.2
9) Brazil 2.1
10) France 2.1
10) Mexico 2.1

si topul importatorilor mondiali de petrol 2003 ( aceleasi unitati):

1) United States 11.1
2) Japan 5.3
3) Germany 2.5
4) South Korea 2.2
5) China 2.0
6) France 2.0
7) Italy 1.7
8) Spain 1.5
9) India 1.4


--------------------
Civic Si 2007 2.0l DOHC iVTEC
Acura TL 2006 3.2l SOHC VTEC
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Apr 27 2005, 11:07 AM
Post #16


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



QUOTE(Nicolae30758)
oricum, chiar daca atitudinea fata de armele de foc este de neanteles asta nu stirbeste cu nimic maretia, puterea si libertatea americii. cel putin asa am simtit eu.



Eu cred ca exista alte probleme mai grave, pe care nici un guvern din nici o tara nu are tupeul sa le ia de coarne. Fumatul sau alcoolul omoara mult mai mult decat armele de foc, si cu toate astea nici un guvern european sau american nu are tupeul sa-l interzica. Insa marijuana care poate avea efecte terapeutice e interzisa aproape peste tot.... Sa scrii pe pachetul de tigari "fumatul ucide" insa sa permiti vanzarea lui si sa scoti si un profit baban din asta e o mare ipocrizie. (in franta accizele aduc profituri enorme un pachet costa 5€, si banii obtinuti in loc sa se duca la cancerologie se duc in subventii la agricultori, care anul asta datorita secetei in loc sa planteze porumb planteaza.... tutun biggrin.gif )

Cu poluarea, in mod paradoxal, desi in Europa guvernele sunt mai ecologiste, bizonul de rand cel putin la fel de idiot. De masinile hibride de exemplu nu se atinge nimeni, desi in state au devenit destul de populare Europa e mai verde pentru ca benzina e mai scumpa, nu pentru ca e constiinta mai ridicata.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
HalbaSus
post Apr 27 2005, 04:51 PM
Post #17


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 10.684
Joined: 29-March 04
From: Oradea (Bihor)
Member No.: 23.122



QUOTE
Vreau insa ca fetitza mea sa creasca si sa traiasca intr-o tzara in care sa nu fie detectoare de arme la intratul in scoala, nici sa nu fie impuscata nevinovata de niste cretini, in care macar jumatate din populatie sa poata arata pe harta unde e tzara pe care presedintele lor o ataca, care sa fie toleranta, compasionata si cu frica de D-zeu, in spiritul fondatorilor US of A, pe care si eu o iubesc la fel de mult ca si pe Ro ( Ro cu toate bubele, mucegaiurile si noroaiele ei e tzara noastra de bastina, we are stuck with it!).

Propunerea mea e sa emigrezi (again)... acum pe bune, oricat de optimist privesti problema USA e o tara a tuturor posibilatilor... ceea ce inseamna si bune si rele. Nu discut acum de alegerea tarii de resedinta dar sincer eu nu as parasi continentul european sub nici o forma (decat in vizita poate)... Si eu am rude care traiesc in US si nu o duc cu mult mai bine decat cei din .ro doar ca muncesc mai mult... (Ma rog, o duc mai bine in sensul ca fiecare membru de familie are masina lui, au casa, nu stau la bloc... dar nu isi permit prea multe).
Romania care e o tara europeana subdezvoltata sta mult mai bine din anumite puncte de vedere: sistemul constitutional si cel juridic sunt net superioare sistemului american. Noi nu dam voie unui singur om sa conduca 22 milioane... iar voi ii dati voie lui Bush sa conduca 200 ? (chiar daca nu conduce el singur are puteri infinit mai mari decat un sef de stat european). Cat despre sistemul juridic... precedentul judiciar e considerat izvor de drept ??? Adica judecatorul are aceasi putere ca forul legislativ ??? (What where they thinking ???) iar sistemul cu jurati imi aminteste de poanta aia: "cand apari intr-un tribunal, gandeste-te ca soarta ta sta in mainile a 12 oameni care nu au fost destul de destepti ca sa scape de jurry duty"... prefer sa decida un complet de 3 judecatori licentiati in drept si care au trecut prin institutul de magistratura decat in mana a 12 oameni adunati de pe strada.

QUOTE
Eu cred ca exista alte probleme mai grave, pe care nici un guvern din nici o tara nu are tupeul sa le ia de coarne. Fumatul sau alcoolul omoara mult mai mult decat armele de foc, si cu toate astea nici un guvern european sau american nu are tupeul sa-l interzica. Insa marijuana care poate avea efecte terapeutice e interzisa aproape peste tot.... Sa scrii pe pachetul de tigari "fumatul ucide" insa sa permiti vanzarea lui si sa scoti si un profit baban din asta e o mare ipocrizie. (in franta accizele aduc profituri enorme un pachet costa 5€, si banii obtinuti in loc sa se duca la cancerologie se duc in subventii la agricultori, care anul asta datorita secetei in loc sa planteze porumb planteaza.... tutun biggrin )


America a avut tupeul sa interzica alcoolul... remember ? Si ce-a iesit ? well daca crezi ca cineva mai vrea sa repete figura asta... poate se numeste lipsa de curaj... eu as numi-o ratziune... Iar a compara gun-urile cu tigarile si alcoolul mi se pare exagerat.... poate cea mai mare diferenta e ca in cazul tigarilor/alcoolului esti liber sa le folosesti daca VREI... in cazul armelor nu tu decizi daca vei fi impuscat, ci cel care detine arma... Ca sa nu mai zic ca un om care bea si fumeaza de rupe moare de cancer la 40 de ani (sa zicem... desi am vazut oameni la 60 care fumau 2 pachete pe zi si goleau juma de sticla de whisky) in cazul armelor poti muri in 2 secunde si la 17 ani...

E foarte ciudata marginalizarea dieselurilor din US... mai ales acum ca incep sa creasca preturile carburantilor si btw... preturile din state cu toata scumpirea lor sunt cu mult sub jumatate din pretul ei in europa... poate nu ar strica sa aveti macar o vreme niste preturi ca in Romania macar (adica vre-o 4.5 dolari galonul - un dolar si ceva litrul), poate atunci si-ar da seama si americanii ca un TDI de 150 de cai consuma cam cat masina lor de tuns iarba si la 2500 de turatii bate orice GM cu aceleasi turatii... in romania e procesul invers... adica toata lumea cumpara diesel chiar daca nu are nevoie... sau isi recupereaza banii foarte greu... in state unde distantele sunt mult mai lungi dieselurile ar fi un fel de mana cereasca... e chiar ilogic ca nu se foloseste... daca nu altceva atunci pentru autonomia oferita... exista vre-o masina americana de peste 100 de cp care sa poata atinge o autonomie de 1000 de km ? (Fara 2 canistre de benzina in portbagaj ?)... fie oamenii de acolo sunt atat de ignoranti fie guvernul/companiile petroliere/mafia/arabii au facut o conspiratie uriasa pt ascunderea avantajelor dieselului... de altfel din moment ce ziceti ca diesel se gaseste doar pt camioane si autobuze probabil nu exista motorina premium ci doar cea "agricola" ca sa zic asa... cea responsabila de moartea prematura a multor injectoare TDI... DAMN... i'm happy to live in romania biggrin.gif


--------------------
Mercedes C320 CDI 4-matic
Audi A3 Sportback 1.9 TDI
"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary... that's what gets you." -Jeremy Clarkson
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Watcher
post Apr 27 2005, 06:06 PM
Post #18


CFO
******

Group: Membri
Posts: 2.695
Joined: 10-September 04
From: Bucuresti
Member No.: 32.254



Halba sa stii ca am citit de-a lungul timpului studii despre jurii vs judecatori.
Cel mai misto a fost unul care a aratat ca faptul ca judeca un juriu sau un judecator nu influenteaza rezultatul procesului, adica intr-o proportie zdrobitoare rezultatele ar fi fost aceleasi.
Nu asta cred eu ca este problema la sistemul juridic smile.gif

Treaba cu precedentele functioneaza pentru ca judecatorii sunt responsabili, si pretty much incoruptibili/nesantajabili. Pretty much.

In schimb ce mi se pare superb in US este ca daca doctorii se poarta urat cu tine, sau asistentele, etc, POTI SA FACI CEVA. Pai ia sa avem noi 6 luni sistemul judiciar american, cred ca ma imbogatesc pe seama spitalelor...
Este adevrat ca si asta da nastere la situatii aberante (am intrebat odata pe alt thread si zicea Marius-Iulian ca totusi nu e atat de grav cum pare din filme, mailurile pe car le primim cu faze funny ,etc)

Stii ce este insa chiar msito la Romania? Ca ratele de profit sunt mult mai mari, multi brokeri din US si-ar dori sa atinga 25% cat e la noi rata de crestere la fondurile diversificate cu risc mic...

EDIT:
PS: europenii sunt niste mari lenesi si cam comunisti. In Italai au 2-3 ore pauza de pranz, francezii una doua fac greva sa le mai dea guvernul ceva, nemtii sunt mult mai xenofobi, spaniolii au ajuns romanofbi in prezent, etc. Mai ramane Anglia, dar acolo se circul ainvers si ploua nene. Si casele costa ca terenurile pe luna. Cu banii de pe o mare cas din US / Canada iti iei o chicineta in Londra (am exagerat unpic, dar e f nasol cu casele)
Spun astea ca contraargument la ideea ta ca nu ai pleca din EU pt US/Canada/Australia.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Apr 27 2005, 06:39 PM
Post #19


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



halba, tu poate ai dreptate in teorie cu judecatorii si alte alea. Numai ca deocamdata practica te contrazice; sistemul lor merge si al nostru osu'... La urma urmei si comunistul e bazat pe o teorie interesanta, insa care s-ar putea aplica poate unui om ideal, un hibrid intre harnicia si constiinta unui japonez si devotamentul fata de musuroi si de regina conducatoare a unei furnici biggrin.gif

America de la bun inceput a pariat pe inteligenta omului de rand, si toti filozofii europeni cu sange albastru au luat la misto "nobilul experiment", ideea de a lasa tot omu' sa voteze era un exotism caraghios. Acum si ideea ca lasam berbecul sa judece e la fel de stranie, poate. Mai vorbim peste vreo 100 ani si vedem cine a avut dreptate biggrin.gif

In ceea ce priveste tutunul si alcoolul, nu am spus ca sunt pentru sau impotriva prohibitiei ci impotriva ipocriziei cu accizarea si cu "fumatul ucide". Mie la urma urmei putin imi pasa, pentru ca nu sunt fumator biggrin.gif Mi se pare imoral ca statul sa faca bani dintr-o chestie care omoara cetateanul biggrin.gif

Cu armele, sa fim seriosi... criminalitate exista oricum. Poti fi omorat si cu un cutit, o ranga, nu neaparat cu un magnum. In plus, gangsterii au oricum acces la arme indiferent daca sunt sau nu legale. Legile sunt doar pentru cei care le respecta! smile.gif

Eu as paria pe alta chestie. Sunt convins ca atunci cand petrolul se va termina, solutia crizei va veni tot din America sau poate din Asia, insa nu din Europa.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Iulian HondaFan
post Apr 28 2005, 05:32 AM
Post #20


specialist
******

Group: Membri
Posts: 4.583
Joined: 30-May 04
From: Honda World
Member No.: 26.577



Halba

1) nu imi plac multe lucruri in USA dar si mai multe nu imi plac in Ro. si in primul rand pt. mine e salariul... sunt medic in tara in care medicina e cea mai bine platita meserie...

2) sistemul constitutional american este f. echilibrat. presedintele nu poate face ce vrea. nici pe departe... sunt atatea lucruri de care trebuie sa tina cont... cred ca tocmai sistemul de "checks and balances" este ceea ce face democratia americana un sistem foarte echilibrat si mult mai stabil politic decat ce avem noi deocamdata in Romania.

3) precedentul juridic nu se aplica decat acolo unde legislatia nu face precizari exprese. nu reprezinta un mod arbitrar in care un judecator isi poate impune pdv...

4) sistemul de jurati este de asemenea diferit de ce iti imaginezi tu. procesul e condus de judecator. dovezile sunt introduse in consideratia juratilor numai cu aprobarea judecatorului. juriul da verdictul la o intrebare clara si este ales prin acordul ambelor parti implicate : apararea si acuzarea. si aici e un alt mecanism de "checks and balances". judecatorul nu poate trage o concluzie arbitrara, iar juriul nu poate judeca decat ceea ce ii cere judecatorul sa judece.

5) la capitolul coruptie USA e ani lumina inaintea Romaniei. coruptia nu e eradicata nici aici, dar lucrurile care se intampla sunt mult mai aproape de situatia optima decat in Romania... muuult mai aproape.

6) da, se munceste mult dar de aceea economia americana este mai competitiva decat cea europeana. calitatea vietii nu e poate mai buna decat in Europa de Vest dar nu e nici mult mai proasta. aici se platesc taxe mult mai mici per total, daca vrei sa muncesti sau sa ridici o afacere statul iti baga mult mai putin mana in buzunar. voi platiti taxe de cel putin 20% pe o masina si de 65-70% pe carburant. aici se platesc taxe de 4-9% pe bunurile cumparate si 21-23% pe benzina si respectiv motorina.

7) dieselul s-a dezvoltat in Europa tocmai in conditiile in care preturile carburantilor sunt dublu si peste fata de cele din USA si sunt mai mari si decat in Japonia care importa aproape fiecare strop de petrol care-l consuma.

europenii platesc acelasi pret pe petrol ca si americanii. piata petrolului e o piata globala. Europa a hotarat sa faca protectie sociala pe baza preturilor carburantilor. decizia de a pune taxe mari are insa si avantajul ca incurajeaza gasirea de solutii de economisire a acestei resurse si pt. a proteja economia de fluctuatiile pretului mondial al petrolului fata de care europenii sunt un pic mai vulnerabili decat americanii care de bine de rau acopera 40% din consum din productia proprie. sa ne amintim ca la inceputul anilor '80 cand a avut loc criza petroliera economia europeana a fost serios gripata de cresterea brusca a pretului mondial al petrolului.

8) la preturile carburantilor de aici economia rezultata din folosirea tehnologiei diesel este mult mai mica ( ar trebui sa mergi mult mai mult ca sa castigi la pretul combustibilului mai mult decat dai in plus pe masina). una peste alta aici e mai ieftin sa mergi cu un Civic pe benzina decat cu un Golf pe motorina si daca ma uit si la cum merge un Golf TDI editie americana care are numai 100CP e si mai fun sa mergi cu un Civic de aproape 130 de cai.

9) situatia risipei de petrol in America are cateva radacini pe care de fapt le-am expus mai sus. prima este ca republicanii (si Bush e un exponent fidel al acestui curent) vad in pretul redus al energiei si carburantilor unul din factorii care mentin competitivitaea economica a producatorilor americani. apoi cei 3 din Detroit impinsi de japonezi de pe piata masinilor mici s-au reprofilat pe truck-uri si SUV-uri din care au scos bani galeti in anii '90, dat fiind ca profitul pe unitatea de produs era mult mai mare. mentinerea standardelor scazute la economia de carburant le este vitala si se opun inversunat oricarei schimbari. atat timp cat administratia Bush ocupa Casa Alba si controleaza majoritatea in Congres nici o prevedere contrara nu va trece. interesele marilor companii petroliere de care Bush este evident legat sunt ca americanii sa cumpere cat mai multe produse petroliere. taxe mari la acest capitol va insemna automat o scadere a consumului si de aici o scadere a profiturilor lor. grosul americanilor le plac SUV-urile si truck-urile lor si nu ar fi prea bucuroase sa se intoarca la supermini-uri.

deci la acest moment sanse de schimbare sunt mici. democratii au promovat inca din vremea lui Clinton initiative de scadere a normelor de consum la vehicule dar republicanii si sindicatele din industria auto impreuna cu cei 3 Mari s-au opus de asemnea vehement. dupa cum stii statele Michigan si Ohio unde cei 3 au grosul uzinelor sunt state strans contestate de cele 2 partide asa incat Clinton nu si-a permis sa se atinga de principala sursa de venituri pt. populatiile acestor state.

acum dupa chestia cu razboiul ( si pe masura ce apare clar ca o parte din petrodolarii sauditi s-au dus pe finantarea fundamentalismului musulman) si cu recenta crestere a pretului petrolului ( pe care nu o pot controla) multi americani au inceput sa realizeze ca e nevoie sa faca ceva si la ei acasa. vanzarile de Prius si Accord si Civic hibrid spun multe... deocamdata nu e mai eficient financiar sa cumperi un hibrid dar e un semnal... si sincer un hibrid consuma mai putin decat un diesel si sunt si mai putin poluante la un pret numai marginal mai mare ( in Europa pretul e umflat mult de taxe dar aici un Prius este mai ieftin decat un Passat TDI).

problema cu poluarea la diesele in conditiile motorinei de mai proasta calitate din USA este un alt factor. realmente la actualele norme de poluare din California, New York si alte cateva state dieselurile nu ar indeplini conditiile respective. introducerea standardelor euro la motorina se va face insa anul viitor ( asta e decizie luata de Clinton, dar ca toate schimbarile aici se introduc dupa multi ani pt. a permite celor afectati sa fie pregatiti) si impreuna cu noile tehnologii de depoluare promise de Bosch, DCX si VW vor putea in final sa scoata un diesel ecologic. intrebarea este daca va avea o sansa in fata extinderii productiei de hibrizi care este principala solutie promovata de Toyota si Honda ( desi ambele au deja diesele competitive la o adica si de fapt au si diesele si hibrid ceea ce ar fi o combinatie imbatabila)...

apoi trebuie sa realizezi ca dieselele au sarit de 130-150CP abia de 2-3 ani... cu TDI-ul de 90CP nu cred ca ai fi convins multi din cei ce conduc masini de peste 200CP ( si sunt probabil milioane) sa adopte dieselul... aici motoarele cele mai proaste pe masini noi au sarit toate de 100CP...


--------------------
Civic Si 2007 2.0l DOHC iVTEC
Acura TL 2006 3.2l SOHC VTEC
Go to the top of the page
 
+Quote Post

3 Pages V   1 2 3 >
Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

2 User(s) are reading this topic (2 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 15th May 2024 - 01:32 AM