IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

Dacia Sandero si EuroNCAP

This topic is about Dacia Sandero si EuroNCAP, the author, , wrote about: ... To read more just scroll down

> Dacia Sandero si EuroNCAP
laurentiu
post Nov 30 2008, 12:46 PM
Post #1


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.204
Joined: 19-September 02
From: Bucuresti
Member No.: 6.478



Nu stiu cati dintre voi ati auzit ce s-a intamplat cu Sandero la testele EuroNCAP.
In urma cu cateva zile am primit acest newsletter de la Automobile TV:
"Dupa ce specialistii in testari au calculat numarul de puncte obtinut de Dacia Sandero - varianta standard - la protectia ocupantilor ( 24), numar de puncte care se situaeaza la granita dintre 3 si 4 stele ( 17-24 trei stele; 25 - 32 patru stele) au hotarat sa testeze si varianta mai echipata a acestui model. Fata de varianta standard, Sandero " foarte sigur " este dotat cu centuri pretensionate cu limitator de efort si cu air-bag-uri laterale pentru protectia toracelui si capului. In aceasta configuratie Sandero obtine 31 de puncte la numai 2 puncte de limita inferioara (33) pentru cinci stele. Cele doua puncte necesare atingerii nivelului de 5 stele se puteau obtine prin montarea de avertizoare la centurile de siguranta corespunzatore locurilor din fata. Iata ca asistam la o premiera: crash-test la doua echipari. Comentariul nostru: Avand in vedere ca 70% din automobilele Sandero se achizitioneaza in aceasta varianta, EuroNCAP ar fi trebuit sa comunice ca rezultate oficiale 4 stele pentru ocupanti."

Nu m-am putut abtine si am dat un reply:
"Buna dimineata!
Tocmai am primit un newsletter de la dumneavoastra referitor la testele EuroNCAP cu Sandero. La un moment dat ati spus ca 70 % din modele Sandero vandute sunt echipate cu mai multe dotari de siguranta, adica sunt vandute versiunile mai scumpe si din acest motiv de la inceput trebuia testata versiunea "mai bine dotata" si Sandero primea 4 stele. Mi se pare total deplasata afirmatia dumneavoastra. Sunt de parere ca mai bine se poate vedea cat de sigura este o masina testand-o in versiunea de baza, cu cele mai putine dotari de siguranta. OK, si atunci ce facem cu restul de 30%? Ii lasam sa-si riste si mai mult viata? Pai atunci ne luam second hand (Megane daca vreti) care are 5 stele EuroNcap. Ca sa intelegeti mai bine la ce ma refer, din cate stiu EuroNcap testeaza masinile coupe/cabrio in varianta decapotata pentru ca este mai predispusa la accidente grave decat versiunea coupe, lucru care mi se pare foarte bun. Astept raspunsul dumneavoastra legat de testul cu Sandero.
Multumesc,
O zi buna!"

Tot in aceasi zi mi s-a raspuns:
"Buna ziua D-le Laurentiu,
ati deschis un subiect foarte complex si complicat. Si eu sunt de parerea D-voastra. Masinile ar trebui testate in cel mai inferior nivel de echipare. Eu personal am luptat impotriva " bonusurilor " primite pt avertizoarele la centura de siguranta. Astfel sunt multe modele care au totalizat 31 de puncte ( patru stele) dar au avut avertizoare pe toate locurile si au primit inca 3 puncte si asa au fost catalogate cu 5 stele. Revin insa la Sandero: sunt zeci de cazuri in care EuroNCAP a testat numai varianta cea mai echipata cu toate ca in Romania ( din motive de pret ) s-au vandut si se vand aceste masini cu echipamente de siguranta mai putine. Culmea este ca anumiti importatori fac reclama ca modelul respectiv are cinci stele. In aceste conditii era normal si firesc ca si Sandero sa fie testat in varianta mai echipata. De ce la altii se poate si la noi nu? Daca Sandero era un VW fiti siguri ca se lua la test varianta mai dotata. Sui un alt exemplu: EuroNCAP a refuzat sa testeze Renault symbol motivand ca nu se vinde in Europa de vest. Din acest motiv Renault refuza sa faca precizari legate de rezistenta masinii la impact. Stiind ca nu va fi testata probabil ca au facut economie la structura. Symbol se vinde numai in Romania, Turcia si tarile invecinate. Oare noi nu avem dreptul sa fim protejati in cazul unui accident?
Cu stima
Mihia Heimann Matei"

Cred ca sunt doua variante: ori EuroNCAP nu este de acord ca masinile low cost sa fie catalogate la fel de sigure ca masinile scumpe, motiv pentru care face in asa fel incat sa sustina ca siguranta lor este slaba, ori Heimann e foarte "atasat" de marca Dacia. In cazul in care nu stiati UZEAR, condus de Heimann, a desemnat Sandero "Masina anului 2009 in Romania".
Voi ce parare aveti? smile.gif


--------------------
Opel Astra F 1.6 75 CP (Das Auto), VW New Beetle 1.4 75 CP
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Posts in this topic


Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

2 User(s) are reading this topic (2 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 16th May 2024 - 01:44 AM