Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Dacia Sandero si EuroNCAP
Masini.ro Forum > Masini.ro > Masini.ro
laurentiu
Nu stiu cati dintre voi ati auzit ce s-a intamplat cu Sandero la testele EuroNCAP.
In urma cu cateva zile am primit acest newsletter de la Automobile TV:
"Dupa ce specialistii in testari au calculat numarul de puncte obtinut de Dacia Sandero - varianta standard - la protectia ocupantilor ( 24), numar de puncte care se situaeaza la granita dintre 3 si 4 stele ( 17-24 trei stele; 25 - 32 patru stele) au hotarat sa testeze si varianta mai echipata a acestui model. Fata de varianta standard, Sandero " foarte sigur " este dotat cu centuri pretensionate cu limitator de efort si cu air-bag-uri laterale pentru protectia toracelui si capului. In aceasta configuratie Sandero obtine 31 de puncte la numai 2 puncte de limita inferioara (33) pentru cinci stele. Cele doua puncte necesare atingerii nivelului de 5 stele se puteau obtine prin montarea de avertizoare la centurile de siguranta corespunzatore locurilor din fata. Iata ca asistam la o premiera: crash-test la doua echipari. Comentariul nostru: Avand in vedere ca 70% din automobilele Sandero se achizitioneaza in aceasta varianta, EuroNCAP ar fi trebuit sa comunice ca rezultate oficiale 4 stele pentru ocupanti."

Nu m-am putut abtine si am dat un reply:
"Buna dimineata!
Tocmai am primit un newsletter de la dumneavoastra referitor la testele EuroNCAP cu Sandero. La un moment dat ati spus ca 70 % din modele Sandero vandute sunt echipate cu mai multe dotari de siguranta, adica sunt vandute versiunile mai scumpe si din acest motiv de la inceput trebuia testata versiunea "mai bine dotata" si Sandero primea 4 stele. Mi se pare total deplasata afirmatia dumneavoastra. Sunt de parere ca mai bine se poate vedea cat de sigura este o masina testand-o in versiunea de baza, cu cele mai putine dotari de siguranta. OK, si atunci ce facem cu restul de 30%? Ii lasam sa-si riste si mai mult viata? Pai atunci ne luam second hand (Megane daca vreti) care are 5 stele EuroNcap. Ca sa intelegeti mai bine la ce ma refer, din cate stiu EuroNcap testeaza masinile coupe/cabrio in varianta decapotata pentru ca este mai predispusa la accidente grave decat versiunea coupe, lucru care mi se pare foarte bun. Astept raspunsul dumneavoastra legat de testul cu Sandero.
Multumesc,
O zi buna!"

Tot in aceasi zi mi s-a raspuns:
"Buna ziua D-le Laurentiu,
ati deschis un subiect foarte complex si complicat. Si eu sunt de parerea D-voastra. Masinile ar trebui testate in cel mai inferior nivel de echipare. Eu personal am luptat impotriva " bonusurilor " primite pt avertizoarele la centura de siguranta. Astfel sunt multe modele care au totalizat 31 de puncte ( patru stele) dar au avut avertizoare pe toate locurile si au primit inca 3 puncte si asa au fost catalogate cu 5 stele. Revin insa la Sandero: sunt zeci de cazuri in care EuroNCAP a testat numai varianta cea mai echipata cu toate ca in Romania ( din motive de pret ) s-au vandut si se vand aceste masini cu echipamente de siguranta mai putine. Culmea este ca anumiti importatori fac reclama ca modelul respectiv are cinci stele. In aceste conditii era normal si firesc ca si Sandero sa fie testat in varianta mai echipata. De ce la altii se poate si la noi nu? Daca Sandero era un VW fiti siguri ca se lua la test varianta mai dotata. Sui un alt exemplu: EuroNCAP a refuzat sa testeze Renault symbol motivand ca nu se vinde in Europa de vest. Din acest motiv Renault refuza sa faca precizari legate de rezistenta masinii la impact. Stiind ca nu va fi testata probabil ca au facut economie la structura. Symbol se vinde numai in Romania, Turcia si tarile invecinate. Oare noi nu avem dreptul sa fim protejati in cazul unui accident?
Cu stima
Mihia Heimann Matei"

Cred ca sunt doua variante: ori EuroNCAP nu este de acord ca masinile low cost sa fie catalogate la fel de sigure ca masinile scumpe, motiv pentru care face in asa fel incat sa sustina ca siguranta lor este slaba, ori Heimann e foarte "atasat" de marca Dacia. In cazul in care nu stiati UZEAR, condus de Heimann, a desemnat Sandero "Masina anului 2009 in Romania".
Voi ce parare aveti? smile.gif
James Kilowatt
Are dreptate tipul care ti-a raspuns. Iar la faza cu punctatul avertizoarelor, sunt absolut de acord cu el.

Pe de alta parte, i-ai cerut voie sa reproduci public discutia voastra, care ar fi putut fi considerata privata? smile.gif
laurentiu
aaa, tre' sa recunosc ca nu. Dar atata timp cat a zis azi in timpul emisiunii acelasi lucru pe post, nu vad care ar fi problema confused.gif
James Kilowatt
Pai probabil poti rezolva asta si retroactiv wink.gif
klm
Parca pe Mediafax am vazut o alta versiune a rezultatelor testelor NCAP in care pe ansamblu Sandero obtinea 3 stele cu mentiunea ca la siguranta pietonilor a reusit performanta sa ia 1 (una singura) stea. Am feedul pe telefon si nu pot sa va dau linkul direct.
adi.mitrea
Articolul de pe MEDIAFAX
http://www.mediafax.ro/economic/dacia-sand...ml?1686;3560027

Pe acelasi subiect a mai scris si HotNews, aici: http://economie.hotnews.ro/stiri-auto-5170...nime-dotari.htm

Oricum, cea mai sigura sursa de informatie ramane EuroNCAP: http://www.euroncap.com/tests/dacia_sandero_2008/340.aspx

Rezultatele nu sunt chiar rele pentru o masina low cost. Daca ne uitam la competitorii lui Sandero, unii nici macar testati la EuroNCAP, atunci rezultatele chiar sunt bune.
daewoo_espero_turbo
Laurentiu, de data asta tin cu celalat care ti-a dat reply-ul ala ( ca in rest mereu am tinut cu tine, recunoaste smile.gif)) )
laurentiu
CITAT(daewoo_espero_turbo @ Jun 21 2009, 04:10 PM) *
Laurentiu, de data asta tin cu celalat care ti-a dat reply-ul ala ( ca in rest mereu am tinut cu tine, recunoaste smile.gif)) )


Nu stiu daca ai tinut cu mine sau nu (pe forumul asta cam toti suntem pe cont propriu biggrin.gif ). Si eu sunt de acord cu ce mi-a zis Heimann, pentru ca, desi uneori e enervat cu emisiunile lui (mai precis cu organizarea lor), in domeniul masinilor le cam are. Iar faza cu modul in care sunt dotate masinile care sunt testate de EuroNCAP nu stiam ca sunt luate modelele cu dotarile de siguranta full. De aici a pornit dilema mea, care pana la urma a avut si rezolvare smile.gif
In plus echipa lui (UZEAR) colaboreaza mult cu ADAC, unul din "adversarii" lui EuroNCAP, iar asta a fost inca un motiv pentru care i-am trimis e-mail. M-am gandit ca pot fi si alte interese la mijloc, atunci cand am primit newsletter-ul lor smile.gif
teo_florentin
QUOTE (James Kilowatt @ Nov 30 2008, 01:54 PM) *
Are dreptate tipul care ti-a raspuns. Iar la faza cu punctatul avertizoarelor, sunt absolut de acord cu el.

Pe de alta parte, i-ai cerut voie sa reproduci public discutia voastra, care ar fi putut fi considerata privata? smile.gif

This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.