Tu de ce nu ti-ai lua un HYBRID? |
This topic is about Tu de ce nu ti-ai lua un HYBRID?, the author, James Kilowatt, wrote about: Eu nu mi-as lua datorita cutiei automate /biggrin.gif" style="vertical-align:middle" emoid=":D" border="0" alt="biggrin.gif" /> (ma refer la prius, al ... To read more just scroll down
Tu de ce nu ti-ai lua un HYBRID? |
Mar 26 2008, 10:25 PM
Post
#21
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
Tinuta de drum nu m-a convins, nu e comparabila cu un accord care costa la fel. Nu au nici un avantaj pentru un navetist ca mine care face 95% autostrada. Sunt scumpe, nu sunt suficient de economice incat sa compenseze pretul initial. Nu mi se pare o tehnologie matura - Ar fi tentant in clipa cand motorul e complet deconectat de roti ( merge la randament maxim si incarca bateriile sau sta, evitand complet regimurile partiale in care randamentul e la o treime din cel nominal). Iar bateriile sa fie usoare si capabile sa absoarba puteri f mari (incat recuperarea de energie sa nu fie doar marketing). Mai scriam si in alta parte, la nivelul tehnologic actual mai mult potential vad la un hibrid termic/aer comprimat, se poate obtine un randament global mai bun si exista mai putine "capcane ecologice", economice sau tehnologice. Dau inca senzatia ca s-a umblat cu jumatati de masura (recuperarea de energie e frectie, iar regimurile pacatoase pentru motorul termic sunt evitate doar partial, nu total) astfel incat rezultatul nu e la inaltime. Consumul urban e poate cu 20% mai mic, nu de doua ori mai mic cum ar putea teoretic sa fie. (un dizal are randamenul nominal pe la 45%, insa in regimuri partiale poate fi si la 15%). Un hibrid inteligent ar putea (teoretic) evita complet randamentele pacatoase si sa injumatateasca consumul fara sa revolutioneze motoarele termice. Eu sunt aproape convins ca s-a optimizat profitul si nu consumul sau poluarea. Le-as lua in schimb pentru coeficientul aerodinamic de exceptie (0.26), pentru silentiozitate si pentru interiorul cu aspect high-tech This post has been edited by James Kilowatt: Mar 26 2008, 10:27 PM -------------------- Scuter 108cc... benzina, automat
|
|
|
Mar 26 2008, 10:49 PM
Post
#22
|
|
Subaru Anti-Hero Group: Moderator Posts: 5.323 Joined: 13-May 04 From: F 1 World Member No.: 25.368 |
Parerea mea JKW este ca un turbo diesel hibrid ar fi excelent. Insa Motorul diesel are trebui sa fie tinut in randament maxim pe perioada cind functioneaza - si sa genereze electricitate pt motoarele electrice CARE propulseaza masinal. Cu alte cuvinte - ca o locomotiva. Daca bateria este incarcata 50-100% atunci TDI-ul poate fi oprit. Bineinteles tehnologie de recuperare a energiei prin frinare, masina super usoara si aerodinamica, si baterii cu adevarat usoare si cu capacitate mare de stocare. Si masina ar putea fi AWD, cu motoarele electrice direct la roti (sau pe punte) evitind transmisiile grele (eventual 1-2 trepte). Cred totusi ca spre asta tinde viitorul.
-------------------- Schumi drive it like you stole it !
2005 Subaru Legacy GT ; 2009 Subaru Forester XP ; 2014 Jeep Grand Cherokee |
|
|
Mar 27 2008, 11:21 AM
Post
#23
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
Pai cam asta spuneam si eu. Trebuie ca motorul sa nu fie conectat mecanic cu rotile si sa mearga doar la un singur regim - cel de randament maxim. Cat timp merge, alimenteaza bateriile, sau bateriile si motoarele, sau doar motoarele (ca locomotivele), putin conteaza. Ideea e sa mearga in DOAR in regim constant la randament maxim. La Prius nu e cazul.
Iar recuperarea de energie, ca sa fie eficienta, bateriile trebuie sa poata absorbi puteri mari. Niste sute de kw, acolo, in asa fel incat sa recupereze un procentaj cat mai mare din energia de franare. Acumulatorii actuali sunt la furat la capitolul asta, de aia le si trebuie atat de mult timp sa se incarce. Un AWD electric ar fi super... ai putea pune cata putere vrei pe roata cu aderenta, fara sa-ti mai bati capul cu diferentiale complicate. -------------------- Scuter 108cc... benzina, automat
|
|
|
Mar 27 2008, 12:25 PM
Post
#24
|
|
specialist Group: Membri Posts: 585 Joined: 11-May 05 From: Bucuresti Member No.: 46.616 |
Un AWD electric ar fi super... ai putea pune cata putere vrei pe roata cu aderenta, fara sa-ti mai bati capul cu diferentiale complicate. Ce ati descris voi doi se numeste hibrid serial. Motorul CI serveste doar drept generator pentru baterii sau pentru motorul electric. Si da, un AWD electric cu cate un motor la fiecare roata ar face praf orice AWD mecanic, plus ca TC/SC ar putea fi implementate mult mai usor decat pe un sistem predominant mecanic. -------------------- Conducator de Pejos momentan
|
|
|
Mar 27 2008, 02:28 PM
Post
#25
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
-------------------- Scuter 108cc... benzina, automat
|
|
|
Mar 27 2008, 05:25 PM
Post
#26
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.880 Joined: 21-November 04 From: Ploiesti (Prahova) Member No.: 36.169 |
Nu as lua pentru ca nu sunt suficient de economice. Un diesel de cilindree mica este mult mai economic.
Un alt motiv este pretul foarte mare precum si faptul ca nu prea ai de unde alege. |
|
|
Mar 27 2008, 08:29 PM
Post
#27
|
|
pilot Group: Membri Posts: 391 Joined: 3-January 08 From: St.Etienne Member No.: 115.952 |
Este o tehnologie aparuta de putin timp,putin cunoscuta si din ce spun cei dinaintea mea nu prea a rupt gura targului.
Eu astept o bomba in lumea constructorilor de automobile ,ceva care sa termine industria petrolului . Asa cum Otto ,Diesel au inventat ceva ce a schimbat istoria astept o tehnologie care sa nu te mai faca sa privesti pretul la pompa. . Cred ca fabricantii de pretigiu au asi in maneca in legatura cu hibridele sau tehnologii mult mai ieftine. Mai ramane de vazut doar momentul cand o sa se intample. -------------------- Audi A4 1.8 aus Ingolstadt
________________________________________________ ,,Daca am comis o greseala, imi cer scuze. Sunt insa fericit ca nu trebuie sa merg la puscarie pentru asta. ,,(Dupa eliminarea sa la Finala Carling Cup, 2006) José Mourinho. _______________________________________________ |
|
|
Mar 27 2008, 08:33 PM
Post
#28
|
|
Membru destul de avansat Group: Moderator Posts: 8.813 Joined: 10-October 05 From: Ramnicu Valcea (Valcea) Member No.: 57.984 |
Pai o sa se intample cand petrolul se va sfarsi. Pana atunci, scumpirea celui existent inca aduce beneficii prea mari ca cineva sa poata(vrea) sa scoata o masina care sa mearga cu apa sau vant.
-------------------- Honda Accord 2.0 Executive Premium White
Great minds discuss ideas. Average minds discuss events. Small minds discuss people. |
|
|
Mar 27 2008, 09:50 PM
Post
#29
|
|
specialist Group: Membri Posts: 2.278 Joined: 22-February 07 From: in traffic Member No.: 100.009 |
asa cum categorisiti voi soferii, aia de vw tdi sint nu stiu ce, aia de toyota sint nu stiu cum, asa si io cred ca exista o categorie a soferilor de hibride. cum noi ne uitam la bord cu ce viteza mergem, la fel se uita ei cit consuma masina. si de cind au constatat chestia aia pe care parca n-o stiau si cind aveau o masina cu un singur motor, "ia uite, domle, ca daca merg mai incet consum mai putin", ii gasesti la 65mph (in cazul fericit) pe carpool lane. ii vezi pe deal in jos mergind incetishor pe banda din stinga, cica sa incarce bateria, ocoliti in disperare de toti ceilalti care... ma rog, nu apasa acceleratia si gata. ii vezi adoptind un aer superior in discutiile despre masini, de parca ar fi membri fondatori ai curentului de global cooling. intorc privirea ca sa nu-i vezi cum string din masele cind e sa zica c-au dat vreo $5000 in plus pe o masina care arata... mneah, nu mai rau, da cam la fel cu o masina plicticoasa. in loc de asta incep sa descrie cit e de misto ca nu tre sa bagi cheia in contact ca sa pornesti motorul, si calculeaza instantaneu cit inseamna gestul asta cu cheia, convertit in calorii si salate organice de la whole foods, inmultit cu numarul de posesori de hibride si impartit la copiii din africa. dar de fapt, la benzinarie, tot murmura in gind cind e sa-si umple un rezervor cu tot atitia bani ca noi astilalti. (ma scuzati de generalizare, evident nu sint toti asa, dar eu nu pot sa-mi stapinesc un chicotit cind ii vad.)
pe mine unu m-ar lasa rece daca masina mare a familiei ar fi hibrida. criteriul major pentru masina mare e comoditatea. chiar ii vine rindu subarutzei peste vreo citeva luni, si anu trecut ma gindeam ca poate apare q7-ul diesel hybrid pin-o fi sa fie, si poate c-as da sa zicem ceva banuti in plus pe ea - dar ma tem ca ar trebui sa cresc cheltuiala de la simplu la dublu. oricum, asta nu m-ar transforma intr-un evanghelist al hibridelor - nici pe departe. -------------------- allinol IS EVIL!
2011 Subaru Outback --- 2012 Acura TL |
|
|
Mar 27 2008, 10:02 PM
Post
#30
|
|
specialist Group: Membri Posts: 3.387 Joined: 8-September 06 From: San Francisco Member No.: 86.644 |
QUOTE Si face careva asa ceva, in afara de Electroputere? Masina asta e descrisa in almanahul stiinta si tehnica din 87 sau 86 . Are problemele ei. Oricit de bune ar fi bateriile, exista o greutate semnificativa adaugata. Numai liniile de transmitere a curentilor si izolatiile cit sint, desi inglobate in structura de rezistenta. La ora asta motorul electric are puteri mici, da ia sa pui 100-200CP pe electric...Baterii, motoare, generatoare, supercapacitori, electronica de putere. Dupa aia "unsprung mass", masa de sub suspensie, e mai mare (motoare in roti) ceea ce e foarte rau la comportament dinamic. -------------------- ---------------
Honda Civic EX 2006 140CP Mazda 6S 2003 220CP |
|
|
Mar 27 2008, 11:00 PM
Post
#31
|
|
specialist Group: Membri Posts: 585 Joined: 11-May 05 From: Bucuresti Member No.: 46.616 |
Si face careva asa ceva, in afara de Electroputere? http://www.globalautoindex.com/news.plt?no=1921 Concept, ce-i drept. -------------------- Conducator de Pejos momentan
|
|
|
Mar 27 2008, 11:23 PM
Post
#32
|
|
specialist Group: Membri Posts: 2.278 Joined: 22-February 07 From: in traffic Member No.: 100.009 |
pin-atunci, asta mi se pare cea mai misto solutie. colo la ozz pe ulitza se fac, si-acus le baga si la pravalie.
-------------------- allinol IS EVIL!
2011 Subaru Outback --- 2012 Acura TL |
|
|
Mar 28 2008, 06:45 AM
Post
#33
|
|
specialist Group: Membri Posts: 3.387 Joined: 8-September 06 From: San Francisco Member No.: 86.644 |
De juma de an le tot vad pe strada din cind in cind... Albastre.
-------------------- ---------------
Honda Civic EX 2006 140CP Mazda 6S 2003 220CP |
|
|
Mar 28 2008, 08:43 AM
Post
#34
|
|
Tree Hugger Group: Membri Posts: 3.097 Joined: 30-January 08 From: Botosani, RO Member No.: 116.228 |
Dragi colegi,
Ramaneti on topic, va rog.... -------------------- prius - adv. mai intai, de mai inainte
GREEN ENGINE OF THE YEAR 2008 Daca chiar vrei sa salvezi planeta...cumpara un Prius sau Civic ... << Drive safely! Girls preffer you in one piece!>> |
|
|
Mar 28 2008, 08:59 AM
Post
#35
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
Cool si teslacars alea Tot un fel de hibrid serial, doar ca nu cari dupa tine motorul termic (sau reactorul nuclear) ci-l lasi pe loc
Au uitat sa scrie pe site in cat timp se incarca bateriile alea. Scriu baietii aia ca pot debita un varf de putere de 200kw (aprox 270CP). Nu suna rau. Daca ar putea si absorbi asemenea puteri, ar insemna si ca se incarca repede si fac si o recuperare de energie la franare interesanta. -------------------- Scuter 108cc... benzina, automat
|
|
|
Mar 28 2008, 02:31 PM
Post
#36
|
|
Around Group: Membri Posts: 1.476 Joined: 6-November 07 From: Timisoara Member No.: 115.360 |
Legat de acest versus...poate cineva sa ne dea un consum real de Bucuresti al unui Prius? Daca este peste 8% nu se merita deloc....parerea mea.
-------------------- G,RAV,5,4
|
|
|
Mar 28 2008, 04:47 PM
Post
#37
|
|
specialist Group: Membri Posts: 585 Joined: 11-May 05 From: Bucuresti Member No.: 46.616 |
Erm... In oras, consumul este foarte mic. Problema cea mare e pe autostrada, mai ales ca in Romanica avem de bine de rau niste limite decente, nu prostiile alea americane. Motorul ala de 78 de cai e slabanog rau.
-------------------- Conducator de Pejos momentan
|
|
|
Mar 29 2008, 03:24 PM
Post
#38
|
|
specialist Group: Membri Posts: 550 Joined: 14-October 05 From: Montreal,Ca Member No.: 58.382 |
motorul are 110 cp si face 0-100 in 10.5 sec care e nu numai respectabil, dar mai bine ca 90% din masinile de pe strazile Romaniei.
Si limitele alea respectabile de 130 sunt pe 200 km mari si lati, in rest....90 sau 100. In america or fi limitele de 65 mph in multe state, insa sunt tot asa foarte multe altele unde limita e 70 si chiar 75 mph, adica aproape de limitele alea "respectabile". -------------------- Mercury Cougar V6 - 2.5 - 170 hp, stock for now.... - prima masina manuala, pt joaca on/off track
Subaru Legacy Outback - 2.5 - 165hp, 16"s, Alpine, Infiniti - winter fun :D Lexus GS 400-4.0, 300hp, Alpine, Nakamichi, Kaption, JL - Sold (amazing car that will be missed) http://www.masini.ro/forum/content/Totul-d...9/Lexus-GS-400/ Lexus Es250 - 2.5 156hp, Alpine, Limited Alloys 17", American Legacy, Pyramid - Sold - my 1st car, will always have a special place in my heart |
|
|
Mar 29 2008, 03:31 PM
Post
#39
|
|
specialist Group: Membri Posts: 585 Joined: 11-May 05 From: Bucuresti Member No.: 46.616 |
motorul are 110 cp si face 0-100 in 10.5 sec care e nu numai respectabil, dar mai bine ca 90% din masinile de pe strazile Romaniei. Prostii. Aia-i vreajeala ieftina pentru aia care nu se uita cu atentie. Pe autostrada motorul electric nu zice pas, pen'ca nu poate. La drum intins ai 57 de kW mari si lati. La o masina de 1.4 tone. -------------------- Conducator de Pejos momentan
|
|
|
Mar 29 2008, 03:58 PM
Post
#40
|
|
specialist Group: Membri Posts: 550 Joined: 14-October 05 From: Montreal,Ca Member No.: 58.382 |
cum adica e vrajeala ieftina pt aia care nu se uita cu atentie? Adica vrei sa zici ca nu e adevarat ca face 100 in 10.5 secunde sau ce? Au fost facute N teste de diverse publicatii si astea sunt performantele masinii.
Pe autostrada, la reprize, greutatea nu mai conteaza prea mult. -------------------- Mercury Cougar V6 - 2.5 - 170 hp, stock for now.... - prima masina manuala, pt joaca on/off track
Subaru Legacy Outback - 2.5 - 165hp, 16"s, Alpine, Infiniti - winter fun :D Lexus GS 400-4.0, 300hp, Alpine, Nakamichi, Kaption, JL - Sold (amazing car that will be missed) http://www.masini.ro/forum/content/Totul-d...9/Lexus-GS-400/ Lexus Es250 - 2.5 156hp, Alpine, Limited Alloys 17", American Legacy, Pyramid - Sold - my 1st car, will always have a special place in my heart |
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 15th May 2024 - 05:28 AM |