Drive Test MINI Clubman CooperS, 1.6 turbo 175 cai |
This topic is about Drive Test MINI Clubman CooperS, the author, adi.mitrea, wrote about: După ce v-am încântat cu drive test-ul cu Chevy Captiva, e timpul să trecem la ceva mai mic și mai amuzant: MINI Clubman CooperS M-a făcut să mă îndră ... To read more just scroll down
Drive Test MINI Clubman CooperS, 1.6 turbo 175 cai |
Mar 24 2008, 06:22 PM
Post
#1
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.067 Joined: 1-August 05 From: Bucuresti Member No.: 52.371 |
M-a făcut să mă îndrăgostesc de el în primele 15 minute, dar iubirea noastră a durat, din păcate, doar 72 de ore. Cu toate astea l-am condus cât am putut, mai mult noaptea, pe aproape 1.000 de kilometri. Ca să vă fac curioși să citiți povestea lungă, trec cu + și - ce mi-a atras atenția în mod deosebit: + direcție foarte precisă, volan mișto, fără trepidații la 200 km/h sau mai mult + motor turbo excelent (1.6 16 valve turbo, 175 de cai pur sânge) + materiale de calitate și fabricație premium + foarte stabil în curbe + frâne excelente + consum nesimțit de mic pentru atâția cai (12-15 real în oraș, 8-10 real afară) - prețul de achiziție mare - 4 stele la NCap Și cum mi-a plăcut tot la mașina asta, nici nu știu cu ce să încep! De când m-am urcat în ea mi-am spus că nu e o mașină de clasă mică și mi-am spus că nu o să mă convingă. De ce să nu recunosc, interiorul retro-spartan m-a speriat rău. Îi dau cheie, aud eșapamentul înfundat, acompaniat de un mic rateu și-mi apare zâmbetul pe buze. "O să mă distrez de minune!", mi-am spus. M-am obișnuit cu interiorul și comenzile după 1-2 ore de stat în mașină, în aglomerație, timp în care am probat instalația audio, scaunele încălzite, cd-playerul și computerul de bord. Motorul a mers ca un banal 1.6, cu evacuare sport, pus pe o mașină mică. Adică fâșneț. Nu am trecut de 2.500 rpm. Seara am plecat la Brașov pe traseul București-Ploiești-Vălenii de Munte-Cheia-Brașov și retur. Deja rânjeam permanent precum un maniac. Accelerații de la 0 la 100 în 7,1 secunde și serpentine muuulte (cine cunoaște drumul știe că nu mint) luate tare până li s-a făcut tuturor pasagerilor rău, inclusiv mie. Senzația asta nu am avut-o decât atunci când am pilotat un cart (cu cei de pe forum, vara trecută). Și așa e și CooperS. Ca un cart. Răspunde foarte bine la mișcările volanului, în el nu se simte nicio groapă și nimic altceva decât mașina. O simți când derapează controlat, când accelerează, iar feelingul este de NFS și de volan pentru consolă de jocuri. Ce RS-uri, M-uri, AMG-uri și alte nebunii! CooperS frate, noroc că manelarii nu prea se uită la buburuze. Păcat, nu știu ce pierd. Cu mâna pe inimă și fără să fi luat vreun ban de la BMW (în afară de juma de rezervor cu benzină), Clubman CooperS este singura mașină care se poate numi mașină (și am condus destule până acum). Știți filmulețele alea de pe net în care pasionații ăia britanici fac parcări laterale cu frâna de mână? Sau filmul The Italian Job? Foarte manevrabil, foarte sexy, foarte puternic! Cam așa e beleaua asta mică. Eșapamentul e senzațional și dă niște rateuri, în frână de motor, de îți vine să mergi numai așa cu el. Inutil să mai spun că au încercat să mă agațe două tipe mișto, cu Audi A4, în parcarea de la McDonalds Otopeni, sub pretextul "ție îți fucționează bricheta la mașinuța asta? că a noastră nu merge...". Să mai spun că prietena mea era pe scaunul din dreapta? Oricum am făcut-o să uite de nervi prin câteva forje la 6.000 rpm care lasă fără glas și cea mai vorbăreață fată. Viteza maximă este 225 km/h, am mers "doar" cu 210 în anumite porțiuni pe DN 1 și pe distanțe foarte scurte. Era totuși DN și foarte periculos (câini, iepuri, poliție...). Senzația de viteză nu există pentru că mașina nu simte. Zgomotul aerodinamic se face simțit abia de pe la 150 km/h în sus. De ce nu e potrivit CooperS pentru România? Drumurile proaste și multe pietricele. Mi-au sărit două în parbriz pe DN 1, și din cauza parbrizului aproape verical lasă semne foarte ușor (și asta la viteze relativ mici - 130 km/h). Puțin vizibile semnele ce-i drept, dar totuși două ciobituri în 1.000 de km înseamnă totuși prea mult. De ce nu mi-aș cumpăra Clubman CooperS? 1. Pentru că e totuși o mașină mică și dacă aș vrea ceva nervos mi-aș lua MINI normal CooperS, nu "break". Cu toate astea Clubman are avantajul unui minim portbagaj. 2. Pentru că la peste 25.000 euro DDP (varianta testată) probabil că m-aș opri la un Serie 3 Coupe, gândindu-mă și la aspecte practice. 3. Inutil să spun că o săptămână după test m-am gândit la variante de a-mi convinge șeful să mă plătească mai bine, să-mi schimb jobul, să-mi vând Astra și să-mi fac credit pe 150 de ani numai să mă pot bucura de bijuteria ata la orice oră vreau eu... Mai pe seară o să pun ceva poze, așa să mă credeți că am mers cu ea pentru că nu sunt artistice, nici clare, nici pe zi. Am preferat să conduc și atât. În seara 2 am fost până la Buzău. Aceleași senzații! -------------------- Opel Astra Classic, Gri Metalizat, 1.6 twinport 103 cai
ex Opel Astra Classic 1.4 twinport, 90 cai + GPL |
|
|
Mar 24 2008, 08:48 PM
Post
#2
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.067 Joined: 1-August 05 From: Bucuresti Member No.: 52.371 |
Iată și pozele:
Attached File(s)
DSCF5985.JPG ( 923.83K )
Number of downloads: 34
DSCF5989.JPG ( 922.03K ) Number of downloads: 29 DSCF5992.JPG ( 883.71K ) Number of downloads: 43 DSCF5998.JPG ( 950.64K ) Number of downloads: 41 DSCF6000.JPG ( 948.76K ) Number of downloads: 43 DSCF6001.JPG ( 829.84K ) Number of downloads: 54 DSCF6004.JPG ( 939.07K ) Number of downloads: 54 -------------------- Opel Astra Classic, Gri Metalizat, 1.6 twinport 103 cai
ex Opel Astra Classic 1.4 twinport, 90 cai + GPL |
|
|
Mar 24 2008, 08:49 PM
Post
#3
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.067 Joined: 1-August 05 From: Bucuresti Member No.: 52.371 |
Și încă una în care puteți vedea o cutie pentru pantofi de mărimea 41 și o geantă de laptop să vă faceți o idee despre portbagaj :
This post has been edited by adi.mitrea: Mar 24 2008, 08:50 PM
Attached File(s)
-------------------- Opel Astra Classic, Gri Metalizat, 1.6 twinport 103 cai
ex Opel Astra Classic 1.4 twinport, 90 cai + GPL |
|
|
Jul 29 2008, 05:14 PM
Post
#4
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.067 Joined: 1-August 05 From: Bucuresti Member No.: 52.371 |
-------------------- Opel Astra Classic, Gri Metalizat, 1.6 twinport 103 cai
ex Opel Astra Classic 1.4 twinport, 90 cai + GPL |
|
|
Aug 19 2008, 01:32 PM
Post
#5
|
|
specialist Group: Membri Posts: 749 Joined: 3-January 06 From: Bucuresti Member No.: 64.446 |
in rest motorul de nota 10, am savurat orice apasare pe acceleratie. -------------------- Honda Accord 2009 2.0 iVTEC - Festina lente
Suzuki Swift 2007 1.3 |
|
|
Sep 13 2008, 06:19 AM
Post
#6
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.060 Joined: 28-June 05 From: vecin cu Obama Member No.: 49.917 |
Nici mie nu-mi place absolut deloc, nici cum arata si nici performantzele nu ma dau pe spate.
Cel putin interiorul este monstruos. Dar se vinde si pe deasupra se vinde bine. De aici se vede ca gusturile nu se discuta. -------------------- The world contains a lot of awfully fast drivers.
And a few good ones, too. |
|
|
Sep 13 2008, 02:39 PM
Post
#7
|
|
specialist Group: Membri Posts: 749 Joined: 3-January 06 From: Bucuresti Member No.: 64.446 |
Nici mie nu-mi place absolut deloc, nici cum arata si nici performantzele nu ma dau pe spate. Cel putin interiorul este monstruos. Dar se vinde si pe deasupra se vinde bine. De aici se vede ca gusturile nu se discuta. te cred, la voi sunt alte standarde privind motorizarile -------------------- Honda Accord 2009 2.0 iVTEC - Festina lente
Suzuki Swift 2007 1.3 |
|
|
Nov 11 2008, 11:33 AM
Post
#8
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.067 Joined: 1-August 05 From: Bucuresti Member No.: 52.371 |
E clar că e vorba de diferențe culturale.
Orașele mari din Europa sunt pline de Mini-uri, e drept că foarte puțin Clubman-uri. Oricum, performanțele motorului de 1,6 sunt demne de aprecieri. Dacă-l compari cu 3 L turbo atunci pălește, normal. Mini-ul și orice mașină trebuie privite per ansamblu, iar senzația de ansamblu din CooperS este "adrenalinică" -------------------- Opel Astra Classic, Gri Metalizat, 1.6 twinport 103 cai
ex Opel Astra Classic 1.4 twinport, 90 cai + GPL |
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 26th April 2024 - 05:21 AM |