IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

Pozitia pedalelor de frina si ambreiaj

This topic is about Pozitia pedalelor de frina si ambreiaj, the author, , wrote about: ... To read more just scroll down

> Pozitia pedalelor de frina si ambreiaj
f1anatic
post Jun 30 2004, 08:56 PM
Post #1


Subaru Anti-Hero
******

Group: Moderator
Posts: 5.323
Joined: 13-May 04
From: F 1 World
Member No.: 25.368



Am si eu o curiozitate mica...

Am vazut un videoclip cu Formula Unu al anilor 80-90 (1988-1990-1991) sind inca mai aveau cutii manuale.

La o masina normala, pozitia pedalelor este AMBREIAJ-FRINA-ACCELERATIE

Ei bine, in clipul pe care l-am vazut...era FRINA-AMBREIAJ-ACCELERATIE

Frina se apasa cu piciorul sting si cind se apasa pe frina mai mult ambreiajul se misca si el. De fapt asta se poate realiza foate simplu cu o pirghie...dupa ce pedala de frina a avut o cursa mai mare de X cm, pirghia apasa si pedala de ambreiaj.

Credetzi ca v-atzi descurca mai bine cu pedalele dispuse altfel ? Sau cu asemenea sistem ?

(PS chiar daca teoretic masinile cu cutii automate se conduc cu un picior...eu folosesc stingul pt frina. Daca frinez cu dreptul...ai toate sansele sa te terzesti cu nasul in parbriz)


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
 
Start new topic
Replies
HalbaSus
post Jul 1 2004, 11:25 AM
Post #2


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 10.684
Joined: 29-March 04
From: Oradea (Bihor)
Member No.: 23.122



QUOTE
Nu-i tot dracul ala mah BERE, adica HALBA. Dreptul ar fi pentru acceleraztie si stingul pentru restul...eu asa vad normal. Acum cind pui frina trebuie sa apesi si cu stingul si cu dreptul.


Pai da la plecari de pe loc (presupunand ca ai tinut piciorul drept pe frana) ai un avantaj... dar daca vrei sa pornesti si mai repede foloseste metoda descrisa mai sus in acest topic (aia cu piciorul drept care sta simultan pe frana si pe acceleratie)... astfel pornirile tale vor fi si mai rapide (pt ca nu mai trebuie sa coordonezi 2 miscari)... astfel vei evita si apasarea celor 2 pedale simultan (chiar si pt o fractiune de secunda) si e evident ca o singura miscare dureaza mai putin decat 2 (chiar daca ele sunt executate "simultan" poate exista un minuscul "delay") - de altfel eu am incercat tehnica aceasta si nu e deloc simpla (presupune si asta antrenament)... dar parca tot mai repede m-as obisnui cu asta decat cu frana cu piciorul stang... Oricum frana cu piciorul stang nu te ajuta la scurtarea timpului de franare (cel putin in oras... unde ambreajul e folosit mai tot timpul)... la schimbatoarele automate am zis deja ca e alta treaba... acolo te ajuta f mult sa franezi cu stangul...

Oricum eu de dragul sigurantei traficului promit sa nu ma apuc sa-mi schimb obiceiurile de apasare a pedalelor... pornirile de la stop pe care le fac mi se par destul de sportive (avand in vedere puturosenia de masina pe care o conduc)... so... fiecare sa faca cum stie el mai bine... important e sa franeze la timp smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Posts in this topic


Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

2 User(s) are reading this topic (2 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 29th April 2024 - 12:26 AM