IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

Ford Fiesta, o masina de unica folosinta...

This topic is about Ford Fiesta, o masina de unica folosinta..., the author, Stefan108538, wrote about: Am fost implicat intr-un accident acum vreo 2-3 luni, la volanul unui Ford Fiesta 1.3 din care masina a iesit foarte sifonata (chiulasa crapata, lonje ... To read more just scroll down

2 Pages V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> Ford Fiesta, o masina de unica folosinta...
Stefan108538
post Jun 20 2007, 04:20 PM
Post #1


sofer incepator
*

Group: Membri
Posts: 10
Joined: 17-June 07
From: Bucuresti
Member No.: 108.531



Am fost implicat intr-un accident acum vreo 2-3 luni, la volanul unui Ford Fiesta 1.3 din care masina a iesit foarte sifonata (chiulasa crapata, lonjeroanele indoite, computerul de motor distrus, radioator distrus, baia de ulei distrusa, etc.). Nu au fost raniti sau victime, viteza fiind destul de redusa (50km/h) pentru un impact frontal.

Cei de la asigurari mi-au spus ca e paguba totala si mi-au dat banii pe ea... Toate bune si frumoase, nu? Nu!

Voua vi se pare normal ca o masina de 11.000 de euro sa sufere astfel de avarii la un impact frontal la 50 km/h? Sau sa nu se deschida nici un airbag, in conditia in care ambii ocupati ai locurilor din fata aveau centura pusa? Am incercat sa fac o plangere la cei de la Ford Colina dar am fost descurajat atunci cand am auzit de alte 2 accidente, tot cu Fiesta, tot la viteze destul de reduse si la fel: nu s-au deschis airbagurile. Mi-au spus ca tot procesul asta de plangere si o posibila judecata este atat de laborios incat s-au lasat pagubasi.

Pe langa acest incident "minor" va mai dau argumente "pro" Fiesta:

1. Dupa 10.000 de km toate plasticele (inclusiv chederele de la usi) au inceput sa scartaie si sa joace ingrozitor. Am fost cu ea la service si aia mi-au zis ca nu au ce sa-i faca pentru ca e defect din fabrica. Au fost si altii inaintea mea si dupa mine si au primit acelasi raspuns.

2. Masina are un cosnum exorbitant!!! Am fost pana la cluj si inapoi si am facut aproape 2 rezervoare! Nu am mers tare, cel mult 120-130 si pe portiuni destul de mici. Am o Toyota Avensis, motor 2.0 motorina si am facut un drum pana la Vienna cu un singur rezervor (170RON - 1100km), deci, ce pot sa mai spun? Cred ca o autonomie de maxim 600km pentru o masina cu un motor 1.3 benzina, in afara orasului, este extrem de putin.

3. Pana in 6 - 7000 km am stat foarte mult timp in service cu ea din cauza unor mici rahaturi electrice. De ex: un motoras de la pompa de lichid pentru spalare geamuri s-a stricat, s-a stricat motorasul de la stergatoare, indicatorul de benzina, turometrul si inchiderea centralizata. Pe langa astea, mecanic, masina este o epava: rulmentii de la ambele roti pe fata s-au stricat si scartaia zici ca era caruta, bucsiile s-au deteriorat in 8000km si asta a amplificat sunetul agasant si limitatorul de turatie o lua razna dupa un drum lung, sarind de la 1000 la 2000 de turatii fara sa ating pedala de acceleratie.

Dupa ce mi-am luat banii pe ea, dupa accident am jurat ca nu ma mai urc intr-un Ford toata viata mea...


--------------------
Burn rubber, not your soul...

Toyota Avensis 2.0 D4D
Nissan Navara 2.5 D
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Vlad108086
post Jun 20 2007, 05:46 PM
Post #2


sofer
***

Group: Membri
Posts: 81
Joined: 10-June 07
From: Bucuresti
Member No.: 108.079



Din ce citesc aici ma bucur ca am ales Swift Sport si nu Fiesta ST blink.gif


--------------------
2006 Acord 2.0 Executiv MT
2007 Suzuki Swift Sport
2008 Subaru Forester 2.5 XT 4-EAT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
air_wolf
post Jun 20 2007, 06:04 PM
Post #3


specialist
******

Group: Membri de onoare
Posts: 3.446
Joined: 28-September 05
From: Bucuresti
Member No.: 56.992



da, e normal sa sufere asa. sa vezi una de vreo 45000 indoita din bara in bara la 60kph - si e ditamai monstrul.
masinile noi, ca sa obtina scor mare NCAP, au puncte de deformare calculate astfel incit masina sa fie facuta varza fara ca celula sa aibe de suferit.
restul de probleme sint normale, ai luat o masina ieftina, chiar daca noua. in romania nu exista rechemari - deh, dealerii nostrii sint mai smecheri ca ai lor.


--------------------
2 * "Garsoniera" - HJ61 TD (4000cmc) si "Sugativa"- FJ62V (4000cmc) carburatie
"Furia Verde" - R5 TL (845cmc)
WARNING: where we go there are no roads
"Life is like a box of chocolates... you never know what you're gonna get." - Forrest Gump
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Seri
post Jun 20 2007, 06:26 PM
Post #4


Captain Obvious.
******

Group: Moderator
Posts: 1.312
Joined: 3-August 05
From: Oradea/Cluj
Member No.: 52.535



Structura s-a deformat controlat, asa cum a spus si air_wolf. Partea din fata este mai "moale" pentru a absorbi forta impactului, reducand astfel forta suferita de ocupanti. Airbag-urile nu au sarit pentru ca asa a decis computerul, nu erau necesare. In plus, daca sareau, puteai iesi mult mai sifonat din accident. In aceasta privinta, masina s-a descurcat foarte bine!


--------------------
1994 Opel Astra F 1.8 GSi 125 cp
2004 Opel Astra G 1.6i 103 cp
2007 Opel Astra G 1.6i 105 cp
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Radu97668
post Jun 20 2007, 06:29 PM
Post #5


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 186
Joined: 25-January 07
From: Bucuresti
Member No.: 97.661



Ba nu e normal deloc. Eu am avut un accident similar cu un fiat albea. pagubele au fost urmatoarele: spoiler spart, punte fata rupta, amortizor stanga fata indoit, planetara distrusa, bascula indoita, aripa si contraaripa facute praf; sub capota, totul intact. Intr-adevar, masina a fost destul de rau avariata dar de aici pana la paguba totala e cale lunga. Mai mult, in 2 saptamani masina era ca noua.


--------------------
Skoda Octavia Elegance 1.9TDI 110CP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
A K U
post Jun 20 2007, 06:35 PM
Post #6


Shape-shifting Master of Darkness
******

Group: Membri
Posts: 1.210
Joined: 23-September 05
From: Chisinau. Bd. Chisinau.
Member No.: 56.543



Despre airbag-uri nu stiu, dar nu mi se pare normal sa nu se deschida la impact frontal la 50 km/h, care totusi nu sunt 5 km/h si nici a fost vorba de "impactul" cu un stalp din parcare, din neatentie. In ceea ce priveste celelalte probleme, cred ca ai avut pur si simplu ghinion. Nu putem generaliza, sunt destui posesori multumiti de Fiesta. Asta se poate intampla la orice marca.


--------------------
OTS 1.8T
Me gusta la gasolina!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Seri
post Jun 20 2007, 07:36 PM
Post #7


Captain Obvious.
******

Group: Moderator
Posts: 1.312
Joined: 3-August 05
From: Oradea/Cluj
Member No.: 52.535



Vezi crash testul oficial de aici, realizat la 64 km/h.
Am vazut si la Fifth Gear acum cativa ani un crash test intre Renault Espace din 89 si Espace din 2003. Cel vechi arata groaznic, slabe sanse de supravietuire. Cel nou avea fata distrusa, dar interiorul intact, iar airbag-urile nu au sarit. La acea vreme Espace era detinatoarea titlului de cea mai sigura masina testata de EuroNCAP.
Airbag-urile sunt declansate de niste accelerometre. Daca deceleratia nu atinge anumite valori, acestea nu se deschid. La unele masini acestea se deschid in diferite trepte, in functie de severitatea impactului.


--------------------
1994 Opel Astra F 1.8 GSi 125 cp
2004 Opel Astra G 1.6i 103 cp
2007 Opel Astra G 1.6i 105 cp
Go to the top of the page
 
+Quote Post
marius68582
post Jun 20 2007, 07:45 PM
Post #8


specialist
******

Group: Membri de onoare
Posts: 919
Joined: 18-February 06
From: Kronstadt
Member No.: 68.575



Ceva ce nu as fi postat in mod normal pe un forum ,dar in contextul de fata cred ca este foarte relevant: chiar azi am vazut niste pusti teribilisti la volanul unei Fieste(teribilisti la genul: geamuri fumurii,muzica la maxim) cum au franat brusc la o trecere de pietoni si masinuta a inceput sa topaie de spate in stanga-dreapta de ai fi zis ca frana a fost efectuata pe gheata si nu pe asfalt! :wtf: Nu pot aprecia viteza,poate putin peste limita dar nu in exces,s-au oprit in timp util... dupa ce au atras atentia tuturor participantilor la trafic.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ValiR
post Jun 20 2007, 10:23 PM
Post #9


specialist
******

Group: Membri
Posts: 649
Joined: 15-October 06
From: Timisoara (Timis)
Member No.: 89.817



O multime de Ford Fiesta au avut probleme, din ce am citit pe forum.
Se pare ca e o masina de evitat. Mai ales ca stim cum se comporta service-urile la noi, daca si masina iti face probleme, iti vine sa innebunesti. Citisem pe sectiunea Ford de unele cazuri destul de neplacute. Intr-un fel nu ma mira situatia dificila in care e Ford acum.

Cat despre pagube, sunt sa spunem aproximativ normale, toate masinile moderne sunt construite astfel incat cabina sa fie protejata, energia impactului fiind absorbita de zonele deformabile ale caroseriei.
Am totusi o intrebare, desi cred ca stiu raspunsul:
In cazul in care se considera paguba totala, cati bani se primesc inapoi de la asigurari(in cazul unei masini noi si in cazul unei masini mai vechi)? Pentru ca in mod normal daca masina am avut, masina trebuie sa am in loc(indiferent daca mi se da direct sau suma echivalenta, aici ma refer la o masina de 1-12 luni).
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ValiR
post Jun 21 2007, 07:30 AM
Post #10


specialist
******

Group: Membri
Posts: 649
Joined: 15-October 06
From: Timisoara (Timis)
Member No.: 89.817



QUOTE(Radu97668)
Ba nu e normal deloc. Eu am avut un accident similar cu un fiat albea. pagubele au fost urmatoarele: spoiler spart, punte fata rupta, amortizor stanga fata indoit, planetara distrusa, bascula indoita, aripa si contraaripa facute praf; sub capota, totul intact. Intr-adevar, masina a fost destul de rau avariata dar de aici pana la paguba totala e cale lunga. Mai mult, in 2 saptamani masina era ca noua.


Trebuie sa citesti putin mai atent primul mesaj. Si lonjeroanele au fost afectate. Ori daca la structura de rezistenta s-a deformat ceva, poti sa consideri asta paguba totala pentru ca la al doilea accident similar e posibil sa nu mai scapi nevatamat.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Watcher
post Jun 21 2007, 10:42 AM
Post #11


CFO
******

Group: Membri
Posts: 2.695
Joined: 10-September 04
From: Bucuresti
Member No.: 32.254



QUOTE
n cazul in care se considera paguba totala, cati bani se primesc inapoi de la asigurari(in cazul unei masini noi si in cazul unei masini mai vechi)?

In oricare dintre cele doua cazuri enuntate, suma se calculeaza la fel: ceea ce primesti tu este
SUMA ASIGURATA - FRANSIZA pt DAUNA TOTALA.
Deci in cazul unei masini de 3(5, 21, etc) ani nu vei primi banii pentru o masina noua. Ceea ce este corect chiar folosind chiar exprimarea ta: 'am avut o masina de 3 ani, o sa am o masina de 3 ani' smile.gif


--------------------
Avensis 2.2D4D, PatrolGR RD28TI, cu cutie manuala.
In cautare de masina spectaculoasa, veche si de toata ziua
Go to the top of the page
 
+Quote Post
florin55503
post Jun 21 2007, 10:57 AM
Post #12


specialist
******

Group: Membri
Posts: 2.462
Joined: 11-September 05
From: Bucuresti
Member No.: 55.496



daca s-au deformat lonjeroanele poti sa arunci masina. ce sa faci cu ea. la urmatorul accident esti muci.

daca accidentul s-a produs cu un zid de beton care nu absoarbe din forta rezultata atunci deformarea e ok.

daca accidentul s-a produs cu alta masina atunci nu e chiar ok sa se strambe si lonjeroanele.


--------------------
ford focus sedan alb 1.6 16v masina de serv

opel astra 1.7 cdti-101CP 2006

opelul si pejeul vandute
Go to the top of the page
 
+Quote Post
A K U
post Jun 21 2007, 11:28 AM
Post #13


Shape-shifting Master of Darkness
******

Group: Membri
Posts: 1.210
Joined: 23-September 05
From: Chisinau. Bd. Chisinau.
Member No.: 56.543



Un prieten care avea Espero a avut un accident usor, a intrat unu' in el in lateral fata stanga. Desi avea viteza mica (aprox. 40 km/h), pe langa alte pagube (nu-i mai pornea nici motorul) i s-a strambat si un lonjeron.


--------------------
OTS 1.8T
Me gusta la gasolina!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Stefan108538
post Jun 21 2007, 11:51 AM
Post #14


sofer incepator
*

Group: Membri
Posts: 10
Joined: 17-June 07
From: Bucuresti
Member No.: 108.531



Deci, sa va explic accidentul... + picanteriile de rigoare biggrin.gif

Mergeam pe Lascar Catergiu (fost Ana Ipatescu) si am facut dreapta pe Clopotraii Vechi. Am intrat cam tare in curba (ma rog, cam tare pt un Fiesta), cu maxim 40-50 km/h si in fata masinii mi-a sarit o tarfa tampita (tarfa, adica prostituata, ca stau pe langa caldirea mica Omniasig).

Eu m-am speriat si am virat brusc stanga ca s-o evit. Am intrat intr-un Tico parcat, care, la randul lui s-a izbit intr-un Logan, la fel, parcat. Tarfa aia a stat un pic, dupa care, cand a vazut ca ies din masina si injur de toate alea, a fugit.

Am dat telefon la Politie, au venit gaborii, au constatat, au venit niste tovarashi sa ma ia si am mers la Sectia Accidente Usoare de pe Grivitei.

Acolo am luat amenda pentru ca am virta stanga fara sa ma asigur. Eu am zambit ironic cand am auzit asta, la care gaboru' imi zice: "Din punctul meu de vedere este decizia corecta imi pare rau ca nu pot sa va dau amenda mai mare (170ron)!". Eu m-am enervat si ii zic: "Mie imi pare rau ca nu am luat-o pe tarfa aia pe capota sa v-o aduc premiu aici la sectie, cred ca asa nu mai va parea rau si nu mai imi luam nici amenda, nu?". Aici s-a inrosit si a inceput sa ma face nesimtit si toate alea, mi-a dat amenda am plecat acasa, cu o durere de coloana si umar.

later-edit: O fi Fiesta o masina la care se deformeaza caroseria pentru a abosrbi tot socul impactului da dup'aia ce faci cu ea? O arunci la gunoi? Masina prezervativ...


--------------------
Burn rubber, not your soul...

Toyota Avensis 2.0 D4D
Nissan Navara 2.5 D
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Watcher
post Jun 21 2007, 12:47 PM
Post #15


CFO
******

Group: Membri
Posts: 2.695
Joined: 10-September 04
From: Bucuresti
Member No.: 32.254



IT STILL IS BETTER than sa fi suportat tu (corpul tau) socul acela. Daca masina nu ar fi preluat socul pana la distrugere, ramaneai sa incasezi singur lovitura. GAndeste-te ce ai fi patit tu daca asa te-a durut coloana si umarul, CUM AR FI FOST FARA protectia oferita de deformarea caroseriei? Nu merita asteptarea pt alta masina?


--------------------
Avensis 2.2D4D, PatrolGR RD28TI, cu cutie manuala.
In cautare de masina spectaculoasa, veche si de toata ziua
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bogdan104277
post Jun 21 2007, 02:49 PM
Post #16


specialist
******

Group: Membri
Posts: 539
Joined: 18-April 07
From: Bucuresti
Member No.: 104.270



Din cate am inteles eu impactul a fost oblic. In principiu unitatea de airbag nu declanseaza capsele daca inghiul de impact depaseste 15 grade fata de axa longitudinala. Asta ar fi explicatia pentru lipsa de raspuns airbag-uri.

In plus masinile de clasa mica, care au rezultate bune si foarte bune la testele EuroNcap sunt proiectate sa se faca tandari pana la celula de siguranta. In aria de deformare intra motor, cutie de viteze, lonjeorane si alte acarete, care luate ca piese de schimb costa mai mult decat o masina noua...asa ca dauna totala. :bash:

Cred ca trebuia sa o iei pe aia pe capota si dupa aia ii cereai sa-ti faca reparatia pe cheltuiala ei - cf noului cod rutier pietonii care traverseaza prin loc nepermis sunt raspunzatori pentru accidentele provocate. In cazul de fata era vinovat - platea. Te faceai peste. biggrin.gif

Daca se stramba lonjeroanele e musai sa le inlocuiseti cu latele noi. daca le indrepti la urmatoarea intalnire cu o alta masina nu-si mai fac treaba si devine nasol rau.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Zetics40545
post Jun 21 2007, 06:55 PM
Post #17


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 298
Joined: 16-February 05
From: Bucuresti
Member No.: 40.538



Eu sint curios ce a mai ramas (daca a mai ramas ceva biggrin.gif ) din acel Tico! Ca daca tie ti s-a rupt masina in halul asta, inseamna ca Tico-ul s-a risipit cu totul!

Cunosc un singur posesor de Fiesta (coleg de serviciu), cu masina luata sh acum vreo 2 ani si este foarte multumit de ea. Dar n-am mers in nici una ca sa imi fac o parere personala.


--------------------
Daewoo Matiz E A/C 0.8 6v (!) :) 48CP '06;
Hyundai Accent 1.6 16v 105CP '05;
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Stefan108538
post Jun 21 2007, 11:24 PM
Post #18


sofer incepator
*

Group: Membri
Posts: 10
Joined: 17-June 07
From: Bucuresti
Member No.: 108.531



Watcher, ai dreptate despre soc, dar am auzit de la cunostinte accidente cu Opel Corsa sau Toyota Yaris care la un impact mai violent nu aveau lonjeroanele strambate, soferii au iesit fara nici o zgarietura si le-au sarit si airbagurile. In plus nu aveau pagube mari la motor (chiulasa, baia de ulei nu aveau nimic).

Oricum, daca era doar accidentul asta nu comentam atat dar au mai fost faze, pe care le-am enumerat si in mesajul initial...

Poate am avut eu MARE ghinion la masina dar hai frate... totusi!! Zeltics, am auzit si eu de posesori de Ford Fiesta foarte multumiti dar eu tot nu recomand nimanui o ciuma de masina ca asta. Macar dreptul la opinie sa-l am si eu biggrin.gif :angel:


--------------------
Burn rubber, not your soul...

Toyota Avensis 2.0 D4D
Nissan Navara 2.5 D
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Arheopterix
post Jun 22 2007, 07:06 AM
Post #19


specialist
******

Group: Membri
Posts: 3.384
Joined: 31-January 06
From: Bucuresti
Member No.: 66.969



Prin 86, pritena mea de atunci,mergea cu un Volvo 245.
A lovit din mers un Peugeut 305.
Din impact partea stanga fata a peugeutlui cu far ,aripa bara etc au fost varza.
Volvoul nu a patit mai nimic decat bara fata zgariata.In schimb fatuca a simtit impactul in tot corpul. A avut mult timpo dureri de cap coloana etc.
Viteza a fost cca 40 km/h.
Cei din Peugeut,care nu aveau centuri,au avut numai mici lovituri.
E mai bine sa se deformeze caroseria decat sa absorbi tu socul.
Chiar am comentat atunci ca degeaba face Volvo masini atat de solide si indistructibile ,daca ocupantii au atat de suferit.
Ok asta se intampla in anii 80.


--------------------
See,decide,attack,reverse.Erich Hartmann.
Suzuki Vitara 1.6 75 CP
Nissan Almera 1.8 sedan 115CP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Lucian55
post Jun 22 2007, 08:40 PM
Post #20


specialist
******

Group: Membri
Posts: 545
Joined: 14-May 05
From: Constanta (Constanta)
Member No.: 46.840



Eu unu as prefera sa cumpar inca odata masina decat sa am vreo problema cu coloana sau cu orice altceva legat de sanatate.


--------------------
Multe masini cu multe turbine
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Pages V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

2 User(s) are reading this topic (2 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 12th May 2024 - 06:28 PM