Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Ford Fiesta, o masina de unica folosinta...
Masini.ro Forum > Masini.ro > Masini.ro
Stefan108538
Am fost implicat intr-un accident acum vreo 2-3 luni, la volanul unui Ford Fiesta 1.3 din care masina a iesit foarte sifonata (chiulasa crapata, lonjeroanele indoite, computerul de motor distrus, radioator distrus, baia de ulei distrusa, etc.). Nu au fost raniti sau victime, viteza fiind destul de redusa (50km/h) pentru un impact frontal.

Cei de la asigurari mi-au spus ca e paguba totala si mi-au dat banii pe ea... Toate bune si frumoase, nu? Nu!

Voua vi se pare normal ca o masina de 11.000 de euro sa sufere astfel de avarii la un impact frontal la 50 km/h? Sau sa nu se deschida nici un airbag, in conditia in care ambii ocupati ai locurilor din fata aveau centura pusa? Am incercat sa fac o plangere la cei de la Ford Colina dar am fost descurajat atunci cand am auzit de alte 2 accidente, tot cu Fiesta, tot la viteze destul de reduse si la fel: nu s-au deschis airbagurile. Mi-au spus ca tot procesul asta de plangere si o posibila judecata este atat de laborios incat s-au lasat pagubasi.

Pe langa acest incident "minor" va mai dau argumente "pro" Fiesta:

1. Dupa 10.000 de km toate plasticele (inclusiv chederele de la usi) au inceput sa scartaie si sa joace ingrozitor. Am fost cu ea la service si aia mi-au zis ca nu au ce sa-i faca pentru ca e defect din fabrica. Au fost si altii inaintea mea si dupa mine si au primit acelasi raspuns.

2. Masina are un cosnum exorbitant!!! Am fost pana la cluj si inapoi si am facut aproape 2 rezervoare! Nu am mers tare, cel mult 120-130 si pe portiuni destul de mici. Am o Toyota Avensis, motor 2.0 motorina si am facut un drum pana la Vienna cu un singur rezervor (170RON - 1100km), deci, ce pot sa mai spun? Cred ca o autonomie de maxim 600km pentru o masina cu un motor 1.3 benzina, in afara orasului, este extrem de putin.

3. Pana in 6 - 7000 km am stat foarte mult timp in service cu ea din cauza unor mici rahaturi electrice. De ex: un motoras de la pompa de lichid pentru spalare geamuri s-a stricat, s-a stricat motorasul de la stergatoare, indicatorul de benzina, turometrul si inchiderea centralizata. Pe langa astea, mecanic, masina este o epava: rulmentii de la ambele roti pe fata s-au stricat si scartaia zici ca era caruta, bucsiile s-au deteriorat in 8000km si asta a amplificat sunetul agasant si limitatorul de turatie o lua razna dupa un drum lung, sarind de la 1000 la 2000 de turatii fara sa ating pedala de acceleratie.

Dupa ce mi-am luat banii pe ea, dupa accident am jurat ca nu ma mai urc intr-un Ford toata viata mea...
Vlad108086
Din ce citesc aici ma bucur ca am ales Swift Sport si nu Fiesta ST blink.gif
air_wolf
da, e normal sa sufere asa. sa vezi una de vreo 45000 indoita din bara in bara la 60kph - si e ditamai monstrul.
masinile noi, ca sa obtina scor mare NCAP, au puncte de deformare calculate astfel incit masina sa fie facuta varza fara ca celula sa aibe de suferit.
restul de probleme sint normale, ai luat o masina ieftina, chiar daca noua. in romania nu exista rechemari - deh, dealerii nostrii sint mai smecheri ca ai lor.
Seri
Structura s-a deformat controlat, asa cum a spus si air_wolf. Partea din fata este mai "moale" pentru a absorbi forta impactului, reducand astfel forta suferita de ocupanti. Airbag-urile nu au sarit pentru ca asa a decis computerul, nu erau necesare. In plus, daca sareau, puteai iesi mult mai sifonat din accident. In aceasta privinta, masina s-a descurcat foarte bine!
Radu97668
Ba nu e normal deloc. Eu am avut un accident similar cu un fiat albea. pagubele au fost urmatoarele: spoiler spart, punte fata rupta, amortizor stanga fata indoit, planetara distrusa, bascula indoita, aripa si contraaripa facute praf; sub capota, totul intact. Intr-adevar, masina a fost destul de rau avariata dar de aici pana la paguba totala e cale lunga. Mai mult, in 2 saptamani masina era ca noua.
A K U
Despre airbag-uri nu stiu, dar nu mi se pare normal sa nu se deschida la impact frontal la 50 km/h, care totusi nu sunt 5 km/h si nici a fost vorba de "impactul" cu un stalp din parcare, din neatentie. In ceea ce priveste celelalte probleme, cred ca ai avut pur si simplu ghinion. Nu putem generaliza, sunt destui posesori multumiti de Fiesta. Asta se poate intampla la orice marca.
Seri
Vezi crash testul oficial de aici, realizat la 64 km/h.
Am vazut si la Fifth Gear acum cativa ani un crash test intre Renault Espace din 89 si Espace din 2003. Cel vechi arata groaznic, slabe sanse de supravietuire. Cel nou avea fata distrusa, dar interiorul intact, iar airbag-urile nu au sarit. La acea vreme Espace era detinatoarea titlului de cea mai sigura masina testata de EuroNCAP.
Airbag-urile sunt declansate de niste accelerometre. Daca deceleratia nu atinge anumite valori, acestea nu se deschid. La unele masini acestea se deschid in diferite trepte, in functie de severitatea impactului.
marius68582
Ceva ce nu as fi postat in mod normal pe un forum ,dar in contextul de fata cred ca este foarte relevant: chiar azi am vazut niste pusti teribilisti la volanul unei Fieste(teribilisti la genul: geamuri fumurii,muzica la maxim) cum au franat brusc la o trecere de pietoni si masinuta a inceput sa topaie de spate in stanga-dreapta de ai fi zis ca frana a fost efectuata pe gheata si nu pe asfalt! :wtf: Nu pot aprecia viteza,poate putin peste limita dar nu in exces,s-au oprit in timp util... dupa ce au atras atentia tuturor participantilor la trafic.
ValiR
O multime de Ford Fiesta au avut probleme, din ce am citit pe forum.
Se pare ca e o masina de evitat. Mai ales ca stim cum se comporta service-urile la noi, daca si masina iti face probleme, iti vine sa innebunesti. Citisem pe sectiunea Ford de unele cazuri destul de neplacute. Intr-un fel nu ma mira situatia dificila in care e Ford acum.

Cat despre pagube, sunt sa spunem aproximativ normale, toate masinile moderne sunt construite astfel incat cabina sa fie protejata, energia impactului fiind absorbita de zonele deformabile ale caroseriei.
Am totusi o intrebare, desi cred ca stiu raspunsul:
In cazul in care se considera paguba totala, cati bani se primesc inapoi de la asigurari(in cazul unei masini noi si in cazul unei masini mai vechi)? Pentru ca in mod normal daca masina am avut, masina trebuie sa am in loc(indiferent daca mi se da direct sau suma echivalenta, aici ma refer la o masina de 1-12 luni).
ValiR
QUOTE(Radu97668)
Ba nu e normal deloc. Eu am avut un accident similar cu un fiat albea. pagubele au fost urmatoarele: spoiler spart, punte fata rupta, amortizor stanga fata indoit, planetara distrusa, bascula indoita, aripa si contraaripa facute praf; sub capota, totul intact. Intr-adevar, masina a fost destul de rau avariata dar de aici pana la paguba totala e cale lunga. Mai mult, in 2 saptamani masina era ca noua.


Trebuie sa citesti putin mai atent primul mesaj. Si lonjeroanele au fost afectate. Ori daca la structura de rezistenta s-a deformat ceva, poti sa consideri asta paguba totala pentru ca la al doilea accident similar e posibil sa nu mai scapi nevatamat.
Watcher
QUOTE
n cazul in care se considera paguba totala, cati bani se primesc inapoi de la asigurari(in cazul unei masini noi si in cazul unei masini mai vechi)?

In oricare dintre cele doua cazuri enuntate, suma se calculeaza la fel: ceea ce primesti tu este
SUMA ASIGURATA - FRANSIZA pt DAUNA TOTALA.
Deci in cazul unei masini de 3(5, 21, etc) ani nu vei primi banii pentru o masina noua. Ceea ce este corect chiar folosind chiar exprimarea ta: 'am avut o masina de 3 ani, o sa am o masina de 3 ani' smile.gif
florin55503
daca s-au deformat lonjeroanele poti sa arunci masina. ce sa faci cu ea. la urmatorul accident esti muci.

daca accidentul s-a produs cu un zid de beton care nu absoarbe din forta rezultata atunci deformarea e ok.

daca accidentul s-a produs cu alta masina atunci nu e chiar ok sa se strambe si lonjeroanele.
A K U
Un prieten care avea Espero a avut un accident usor, a intrat unu' in el in lateral fata stanga. Desi avea viteza mica (aprox. 40 km/h), pe langa alte pagube (nu-i mai pornea nici motorul) i s-a strambat si un lonjeron.
Stefan108538
Deci, sa va explic accidentul... + picanteriile de rigoare biggrin.gif

Mergeam pe Lascar Catergiu (fost Ana Ipatescu) si am facut dreapta pe Clopotraii Vechi. Am intrat cam tare in curba (ma rog, cam tare pt un Fiesta), cu maxim 40-50 km/h si in fata masinii mi-a sarit o tarfa tampita (tarfa, adica prostituata, ca stau pe langa caldirea mica Omniasig).

Eu m-am speriat si am virat brusc stanga ca s-o evit. Am intrat intr-un Tico parcat, care, la randul lui s-a izbit intr-un Logan, la fel, parcat. Tarfa aia a stat un pic, dupa care, cand a vazut ca ies din masina si injur de toate alea, a fugit.

Am dat telefon la Politie, au venit gaborii, au constatat, au venit niste tovarashi sa ma ia si am mers la Sectia Accidente Usoare de pe Grivitei.

Acolo am luat amenda pentru ca am virta stanga fara sa ma asigur. Eu am zambit ironic cand am auzit asta, la care gaboru' imi zice: "Din punctul meu de vedere este decizia corecta imi pare rau ca nu pot sa va dau amenda mai mare (170ron)!". Eu m-am enervat si ii zic: "Mie imi pare rau ca nu am luat-o pe tarfa aia pe capota sa v-o aduc premiu aici la sectie, cred ca asa nu mai va parea rau si nu mai imi luam nici amenda, nu?". Aici s-a inrosit si a inceput sa ma face nesimtit si toate alea, mi-a dat amenda am plecat acasa, cu o durere de coloana si umar.

later-edit: O fi Fiesta o masina la care se deformeaza caroseria pentru a abosrbi tot socul impactului da dup'aia ce faci cu ea? O arunci la gunoi? Masina prezervativ...
Watcher
IT STILL IS BETTER than sa fi suportat tu (corpul tau) socul acela. Daca masina nu ar fi preluat socul pana la distrugere, ramaneai sa incasezi singur lovitura. GAndeste-te ce ai fi patit tu daca asa te-a durut coloana si umarul, CUM AR FI FOST FARA protectia oferita de deformarea caroseriei? Nu merita asteptarea pt alta masina?
Bogdan104277
Din cate am inteles eu impactul a fost oblic. In principiu unitatea de airbag nu declanseaza capsele daca inghiul de impact depaseste 15 grade fata de axa longitudinala. Asta ar fi explicatia pentru lipsa de raspuns airbag-uri.

In plus masinile de clasa mica, care au rezultate bune si foarte bune la testele EuroNcap sunt proiectate sa se faca tandari pana la celula de siguranta. In aria de deformare intra motor, cutie de viteze, lonjeorane si alte acarete, care luate ca piese de schimb costa mai mult decat o masina noua...asa ca dauna totala. :bash:

Cred ca trebuia sa o iei pe aia pe capota si dupa aia ii cereai sa-ti faca reparatia pe cheltuiala ei - cf noului cod rutier pietonii care traverseaza prin loc nepermis sunt raspunzatori pentru accidentele provocate. In cazul de fata era vinovat - platea. Te faceai peste. biggrin.gif

Daca se stramba lonjeroanele e musai sa le inlocuiseti cu latele noi. daca le indrepti la urmatoarea intalnire cu o alta masina nu-si mai fac treaba si devine nasol rau.
Zetics40545
Eu sint curios ce a mai ramas (daca a mai ramas ceva biggrin.gif ) din acel Tico! Ca daca tie ti s-a rupt masina in halul asta, inseamna ca Tico-ul s-a risipit cu totul!

Cunosc un singur posesor de Fiesta (coleg de serviciu), cu masina luata sh acum vreo 2 ani si este foarte multumit de ea. Dar n-am mers in nici una ca sa imi fac o parere personala.
Stefan108538
Watcher, ai dreptate despre soc, dar am auzit de la cunostinte accidente cu Opel Corsa sau Toyota Yaris care la un impact mai violent nu aveau lonjeroanele strambate, soferii au iesit fara nici o zgarietura si le-au sarit si airbagurile. In plus nu aveau pagube mari la motor (chiulasa, baia de ulei nu aveau nimic).

Oricum, daca era doar accidentul asta nu comentam atat dar au mai fost faze, pe care le-am enumerat si in mesajul initial...

Poate am avut eu MARE ghinion la masina dar hai frate... totusi!! Zeltics, am auzit si eu de posesori de Ford Fiesta foarte multumiti dar eu tot nu recomand nimanui o ciuma de masina ca asta. Macar dreptul la opinie sa-l am si eu biggrin.gif :angel:
Arheopterix
Prin 86, pritena mea de atunci,mergea cu un Volvo 245.
A lovit din mers un Peugeut 305.
Din impact partea stanga fata a peugeutlui cu far ,aripa bara etc au fost varza.
Volvoul nu a patit mai nimic decat bara fata zgariata.In schimb fatuca a simtit impactul in tot corpul. A avut mult timpo dureri de cap coloana etc.
Viteza a fost cca 40 km/h.
Cei din Peugeut,care nu aveau centuri,au avut numai mici lovituri.
E mai bine sa se deformeze caroseria decat sa absorbi tu socul.
Chiar am comentat atunci ca degeaba face Volvo masini atat de solide si indistructibile ,daca ocupantii au atat de suferit.
Ok asta se intampla in anii 80.
Lucian55
Eu unu as prefera sa cumpar inca odata masina decat sa am vreo problema cu coloana sau cu orice altceva legat de sanatate.
szabo102121
Pacat de masina, dar eu zic ca e mai bine asa. Preferai sa intre motorul peste tine in gabutaclu??? Macar poate mai era bun, motorul, dupa aia. Dar masina ar fi ramas doar mostenire. Ca tu nu mai erai.
Imi aduce aminte de un prieten taximetrist cu un cobra: dupa primul accident a avut noroc, nu a patit nimic, era fericit ca numai bara s-a indoit un pic. La al 2-lea, aproximativ la aceasi viteza, a avut probleme la vertebrele cervicale. A fost si operat. Dar macar masina nu a patit nici de data asta nimic important.
Georgian107226
Eu sunt posesor de fiesta din nov.2005....sunt multumit de masina(1.3/70 CP)...am 34000 km, in afara de consumabilele care se shimba la revizii, nu am inlocuit nici macar un "surubel"....ce sa zic , cred ca ai avut ginion...
sorin37756
34.000 km nu e tocmai o distanta care sa poata indica fiabilitatea unei masini de 9-10.000 euro.

In plus topicul se referea nu la fiabilitate ci la fragilitate, care e clar ca e mult peste majoritatea masinilor fabricate in perioada 1907-2007.
Si ma indoiesc ca partea din mijloc a Fordului e mult mai ranforsata decat cea din fata.

Ideea la masinile noi este ca daca dispui de 10.000 euro sa o cumperi, poti sa mai dai ceva si pt o asigurare de viata...
Seri
Exact asta este ideea la masinile din ziua de azi: zona motorului este moale pentru a absorbi impactul. Zona habitaclului este tare ca sa nu striveasca ocupantii.
Este si la ora actuala o masina care nu se deformeaza la impact: Smart Fortwo. Am vazut crash-test la 110 km/h cu un parapet de beton. Masina a ramas intreaga, nu s-a deformat, dar ocupantii ar fi murit din cauza leziunilor interne.
R o b e r t
QUOTE(Stefan108538)
am facut dreapta pe Clopotraii Vechi. Am intrat cam tare in curba (ma rog, cam tare pt un Fiesta), cu maxim 40-50 km/h si in fata masinii mi-a sarit o tarfa tampita (tarfa, adica prostituata, ca stau pe langa caldirea mica Omniasig).


scuza-ma sa-ti zic, dar a fost numai si numai vina ta. sa iei curba cu 50 la ora e destul de imprudent. mai mult, daca era la coltul intersectiei pietonul avea tot dreptul sa treaca. si daca cumva il loveai, tu erai de vina. degeaba se asigura daca tu intrai cu 50 la ora in curba. n-avea de unde sa fie Nostradamus sa anticipeze ca tu vii de acolo. cat despre "tarfa", nu cred ca ai tu dreptul sa cataloghezi o persoana fara macar s-o cunosti. iar faptul ca tipa a fugit, hai sa spunem ca a avut si ea o vina. dar nu se compara cu a intra in curba cu 50 la ora.
asa ca, te rog sa nu te superi, dar a fost 99% vina ta. Iar despre episodul cu "gaborul" (iar te-ai luat de cineva) - nu comentez
Sonny
Mai citeste codul rutier(pietonii au voie sa traverseze regulamentar pe la orice colt de strada, dar nu au si prioritate) si nu mai da tu lectii de condus ca o sa ti se intample si tie sau esti genul care la fiecare curba pune piciorul pe frana?
R o b e r t
draga sonny, stiam foarte bine ca pietonii au prioritate.
dar ce faci tu in situatia in care: te uiti si vezi ca nu vine nicio masina si treci. cand esti in mijlocul strazii, vine unu' si ia curba cu 50 si e aproape sa te loveasca?
Sonny
NU AU PRIORITATE !!!
R o b e r t
pai da ma! nu au prioritate! dar el, nevazand nicio masina, trece!
Sonny
ahahahahahahahahahahaahahahahahahahahahahaha
R o b e r t
hai să o luăm ca la proști:
să spunem că tu ești "târfa" respectivă. ești la colțul intersecției și vrei să treci pe partea cealaltă. te uiți în stânga, în dreapta, peste tot și nu vezi nicio mașină venind. te hotărăști să treci. când ajungi pe mijlocul străzii, vine un șofer nesăbuit cu Fiesta și ia curba cu 50 la oră și aproape că dă peste tine. tu ce faci?

daca ai inteles ceva, imi pare bine ca am reusit sa te lamuresc. daca nu, iti recomand sa te lecuiesti de atitudinea asta de troll. daca nu poti, iti recomand cu caldura sa faci o vizita pe aici

numai bine
Sonny
Sunt prost, tarfa si nebun... ok. Scrie undeva ca nu ai voie sa iei curba cu 50 la ora?
Mariustom
QUOTE(Noul Cod Rutier)
Art. 123. - Conducatorul de vehicul este obligat sa circule cu o viteza care sa nu depaseasca 30 km/h in localitati sau 50 km/h in afara localitatilor, in urmatoarele situatii:
a) la trecerea prin intersectiile cu circulatie nedirijata;
cool.gif in curbe deosebit de periculoase semnalizate ca atare sau in care vizibilitatea este mai mica
de 50 m;
d) la trecerea pe langa grupuri organizate, coloane militare sau cortegii, indiferent daca acestea se afla in mers sau stationeaza pe partea carosabila a drumurilor cu o singura banda de circulatie pe sens;
e) la trecerea pe langa animale care sunt conduse pe partea carosabila sau pe acostament;
f) cand partea carosabila este acoperita cu polei, gheata, zapada batatorita, mazga sau piatra
cubica umeda;
g) pe drumuri cu denivelari, semnalizate ca atare;
h) in zona de actiune a indicatorului de avertizare "Copii" in intervalul orar 7,00-22,00, precum si
a indicatorului "Accident";
i) la trecerile pentru pietoni nesemaforizate, semnalizate prin indicatoare si marcaje, cand drumul
public are cel mult o banda pe sens, iar pietonii aflati pe trotuar, in imediata apropiere a partii
carosabile, intentioneaza sa se angajeze in traversare;
j) la schimbarea directiei de mers prin viraje;
k) cand vizibilitatea este sub 100 m in conditii de ceata, ploi torentiale, ninsori abundente.


Mulțumit ???

Nu e mai bine să căutăm, în loc să fim bățoși ?
Și, e valabil și pentru celelalte mesaje, când ești prea arogant cu ceilalți.

Părerea mea ... :thumbdown:
Sonny
Fii serios...

Cred că ajunge cu Off topicul !
Și DA, sunt serios, ceea ce îți recomand și ție.
Sau, poate și mie îmi zici că "nu am citit aceleasi carti si nici n-am condus aceleasi masini", așa cum ai zis altui coleg ? blush.gif

Edit by ... Mariustom
Marius99090
Ca sa fiu sincer nici eu nu ma dau in vant dupa soferii care merg cu viteze mai mari de 30 pe stradutele laterale... sansele de a evita un pericol aparut spontan (si sunt destule pe o straduta mica cu masini parcate si pe stanga si pe dreapta) sunt foarte mici aproape de 0... de cele mai multe ori se bazeaza doar pe faptul ca nu va aparea acel pericol... iar cand el apare apar si topicurile de genul asta.
Sonny
Am raspuns asa pentru acel "coleg" ma jignise asa cum m-au jignit si altii, eu am atacat niste masini si ati sarit in sus...
Laurentiu_007
Oameni buni, calmati-va! Suntem aici sa discutam despre masini, nu sa ne certam
Ok, iata si parerea mea.
Daca airbag-urile nu s-au deschis nu poate fi o problema. Pentru ca aceste airbaguri sunt programate sa se deschida atunci cand senzorii lor sunt loviti, iar in acest caz cred nu au fost loviti. Din cate stiu eu in general senzorii airbagurilor frontale sunt undeva sub spoilerul fata. Iar daca impactul a fost putin din lateral e normal ca nu s-au deschis. In plus eu cred ca a fost mai bine ca nu s-au deschis. Ganditi-va ca daca s-ar fi deschis, corpul ar fi fost supus la doua... forte daca imi permiteti. O data ce-a a impactului din latera(a accidentului)l si apoi, cea datorata de airbag.Astfel corpul ar fi fost supus la inca o forta, care putea fi evitata. Si a fost evitata. Iar despre faptul ca masina s-a avariat puternic cred ca este bine. Poate nu-ti dai seama dar e posibil sa te fi salvat de la niste zile de spitalizare. Preferai sa ramana intreaga si tu sa te alegi cu leziuni interne? Da-o naiba de masina! Sanatatea e mult mai importanta.
Cat despre modul cum a avut loc accidentul, nu cred ca este vina celui cu masina. 50de km/h este o viteza acceptata in localitate. Si, asa cum spunea cineva, pietonii au voie sa traverseze pe la coltul intersectiei, dar nu au prioritate. Asta in cazul in care nu este trecere de pietoni, bineinteles. In plus, cred ca politistul era mai prost decat prostituata aia.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.