Diesel sau benzina? Ce masina e mai rentabila dupa scumpirea carburantilor? |
This topic is about Diesel sau benzina? Ce masina e mai rentabila dupa scumpirea carburantilor?, the author, sorin200693010, wrote about: ,,Diesel sau benzina? Ce masina e mai rentabila dupa scumpirea carburantilor? Alegerea unei masini cu motor diesel sau pe benzina continua sa fie o pr ... To read more just scroll down
Diesel sau benzina? Ce masina e mai rentabila dupa scumpirea carburantilor? |
Mar 4 2011, 03:12 PM
Post
#1
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 181 Joined: 21-November 06 From: Romania Member No.: 93.003 |
Alegerea unei masini cu motor diesel sau pe benzina continua sa fie o problema pentru multi cumparatori, mai ales in ziua de azi, cand pretul litrului de motorina a ajuns la acelasi nivel cu cel al benzinei. Benzina cea mai ieftina costa 5 lei iar motorina 5,07 lei. Fiecare dintre cele doua variante de motorizare are avantaje si dezavantaje, iar decizia de cumparare trebuie sa tina cont de multe calcule. Diesel sau benzina? Ce masina e mai rentabila dupa scumpirea carburantilor? In linii mari, avantajele diesel ar fi urmatoarele: consum redus de combustibil, cuplu mai mare, durata de viata mai mare a motorului, valoarea de revanzare. Ca dezavantaje pot fi enumerate: pretul de achizitie al masinii mai ridicat, revizii mai scumpe. La randul ei avantajele unei masini pe benzina sunt: pretul mai mic al masinii, revizii mai ieftine, demaraj mai rapid. Dezavantaje: consum mai mare, durata de viata mai scurta a motorului. Practic, orice cumparator ar trebui sa analizeze aceste caracteristici in functie de scopul pentru care cumpara o masina si de asteptarile (performante cat si costuri) pe care le are de la autoturism. Nu exista o ecuatie finala pe care ar trebui sa o urmezi pentru ca sunt foarte multe variabile de luat in calcul si difera de la marca la marca si de la model la model. Incercam sa simulam un calcul strict legat de consum ce poate fi valabil pentru a iesi din dilema : ce masina sa cumpar? Pe benzina sau pe motorina? Sa luam un exemplu o masina care in versiunea pe benzina costa 13.500 de euro iar versiunea diesel 15.200 de euro. Consumul mixt pentru modelul pe benzina este de 8 litri/100km iar pentru cel diesel este de 5,5 litri/100km. Principala variabila de luat in calcul atunci cand vrem sa aflam ce masina este mai rentabila, pe langa costul reviziilor care, iarasi, difera de la model la model, este numarul de kilometri pe care estimam ca ii vom parcurge anual. Vom lua trei exemple, in functie de numarul de kilometri pe care cumparatorul estimeaza ca ii va parcurge : 1. Soferul care cumpara masina in general pentru transportul de acasa la serviciu si inapoi. In acest caz, nu va face in medie mai mult de 1.000 de km pe luna, adica 12.000 de kilometri pe an. Versiunea diesel va avea in acest caz nevoie de 660 de litri de motorina pe an, care la un pret de 5,07 lei pe litru inseamna un cost de 3.346 lei( 797 euro). Modelul pe benzina va consuma 960 de litri de combustibil pe an, care la pretul actual de 5 lei pe litru inseamna un cost anual de 4.800 de lei ( 1.143 euro). Rezulta o economie de 346 de euro pe an, in favoarea variantei diesel. Practic, diferenta de 1.700 de euro a pretului de achizitie intre versiunea diesel si cea pe benzina va fi recuperata in aproape 5 ani. 2. Sa presupunem ca cel care trebuie sa faca alegerea de cumparare,pe langa drumul zilnic la serviciu si inapoi, va folosi masina si pentru alte iesiri de weekend si va merge in medie 1.500 de km pe luna, adica 18.000 de kilometri pe an. Pentru masina pe benzina vor fi necesari 1.440 de litri de benzina care la un pret de 5 lei pe litru inseamna un cost anual de 7.200 lei ( aproximativ 1.714 euro) Masina diesel va consuma 990 de litri de motorina, care la un pret de 5,07 lei pe litru inseamna un cost anual de 5.019 lei( aproximativ 1.200 de euro). Practic, in acest caz, cu masina diesel economisesti aproximativ 514 euro anual. Astfel, in aproximativ trei ani si jumatate, economia facuta la combustibil va recupera diferenta de 1.700 de euro care era in favoarea variantei pe benzina la pretul de achizitie. 3. Soferul care va folosi masina zi de zi, va iesi foarte des din oras si in weekend si va parcurge drumuri lungi chiar si peste granite.In acest caz, va merge in medie peste 2.000 de kilometri pe luna, adica aproximativ 25.000 km pe an. Masina pe benzina va avea nevoie de 2.000 litri pe an, care la pretul de 5 lei pe litru insemna o cheltuiala de 10.000 lei anual ( 2.380 euro) Masina pe motorina va avea nevoie de 1.375 litri pe an, care la pretul de 5,07 lei pe litru insemna un cost anual de 6.971 lei ( 1.660 euro). Practic, posesorul variantei diesel va plati pe combustibil cu 720 de euro mai putin in fiecare an fata de proprietarul versiunii pe benzina. In doi ani si jumatate, diferenta de 1.700 de euro pe care cumparatorul variantei diesel a platit-o in plus la achizitie o va recupara prin economie la costul carburantului. Din acest exemplu de calcul, strict pe costul combustibilului si consum, rezulta ca merita sa alegi masina diesel doar daca stii ca vei merge foarte mult cu ea. Evident, asa cum am mai precizat, sunt mult mai multe avantaje si dezavantaje de luat in calcul la alegerea unei masini, greu de pus in calcule si formule.,, Sursa:Financiar |
|
|
Mar 4 2011, 04:49 PM
Post
#2
|
|
disperat..dupa masini Group: Membri Posts: 1.395 Joined: 4-November 07 From: Cluj Member No.: 115.339 |
de ce se fac calcule acum? stai sa ajunga la 7-8 lei litrul
si atunci o sa se numeasca topicul, ce este mai rentabil un skateboard sau o bicicleta! -------------------- Nissan Primera Acenta 1.6i 109 cp 2007
Dacia Logan MCV Ambiance 1.5 dCi 70 cp 2007 Dacia Logan MCV Laureate 1.5 dCi 85 cp 2009 Dacia Lodgy Laureate 1.5 dCi 110 cp 2014 |
|
|
Mar 4 2011, 05:18 PM
Post
#3
|
|
specialist Group: Membri Posts: 3.551 Joined: 15-July 09 From: Costa del Sol Member No.: 120.468 |
Hai mai Titi ce te oftici, tu alimentezi pe firma asa ca dai 8 lei dar 24% reprezinta TVA, pe care-l recuperezi, adica la fiecare litru bagi de fapt aproape 1.6 lei in buzunar. Cu cat maresc astia pretul mai mult cu atat mai mult te imbogatesti... Ce! Nu-i asa!? Cand o sa fie 10 lei litru, bagi 2 lei la pusculita. Avantaj Titi!
ps calculele sunt ochiometrice... -------------------- Skoda, Subaru, Noul Tucson...
|
|
|
Mar 4 2011, 07:17 PM
Post
#4
|
|
Super Moderator Group: Moderator Posts: 8.261 Joined: 11-November 02 From: ORADEA Member No.: 7.754 |
Fapt practic: motorina si benzina AU PRETURI EGALE ! S-a dus mitul cu motorina maiiaeftina...cu exceptia celei furate din agricultura Conteaza in continuare alte aspecte: - rulaj anual - cilindree - impozit - stil conducere etc. Conteaza poate consumul masinii, asta da ! -------------------- OCTAVIA 1.8T 4X4 - Powered by Dimsport, Milotec, Forge, EBC and Ferodo Racing ! Detalii despre masina mea si Skoda in general pe FORUMUL SKODA-CLUB ! Uneori Dumnezeu ne taie craca de sub picioare ca sa ne aducem aminte ca putem zbura. "What makes you wise in life is not the success, it's when you go down and come back" |
|
|
Mar 4 2011, 10:35 PM
Post
#5
|
|
disperat..dupa masini Group: Membri Posts: 1.395 Joined: 4-November 07 From: Cluj Member No.: 115.339 |
-------------------- Nissan Primera Acenta 1.6i 109 cp 2007
Dacia Logan MCV Ambiance 1.5 dCi 70 cp 2007 Dacia Logan MCV Laureate 1.5 dCi 85 cp 2009 Dacia Lodgy Laureate 1.5 dCi 110 cp 2014 |
|
|
Mar 5 2011, 12:52 AM
Post
#6
|
|
specialist Group: Membri Posts: 3.551 Joined: 15-July 09 From: Costa del Sol Member No.: 120.468 |
Hai ma ca glumeam... Si nu mai da din casa!
-------------------- Skoda, Subaru, Noul Tucson...
|
|
|
Mar 5 2011, 08:38 AM
Post
#7
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.060 Joined: 28-June 05 From: vecin cu Obama Member No.: 49.917 |
raspund strict la titlu:
nici benzina nici motorina ci electrica. -------------------- The world contains a lot of awfully fast drivers.
And a few good ones, too. |
|
|
Mar 5 2011, 09:50 AM
Post
#8
|
|
disperat..dupa masini Group: Membri Posts: 1.395 Joined: 4-November 07 From: Cluj Member No.: 115.339 |
Si pe internet sunt afisate aceste cifre pe site-ul ministerul finantelor deci nu sunt secrete. altele sunt secrete )
-------------------- Nissan Primera Acenta 1.6i 109 cp 2007
Dacia Logan MCV Ambiance 1.5 dCi 70 cp 2007 Dacia Logan MCV Laureate 1.5 dCi 85 cp 2009 Dacia Lodgy Laureate 1.5 dCi 110 cp 2014 |
|
|
Mar 6 2011, 06:55 AM
Post
#9
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 6.522 Joined: 12-May 04 From: Constanta Member No.: 25.186 |
GPL care este
Sau bagam masina la priza. Desi e 30k de euroi o masina de bagat la priza -------------------- |
|
|
Mar 6 2011, 11:15 PM
Post
#10
|
|
ZEUS Group: Membri Posts: 5.581 Joined: 9-March 06 From: Bucuresti Member No.: 70.400 |
io o sa mi pun pedale la mashina ... cat permite traficul o sa pedalez in rest trec pe normal.
-------------------- daca as fi cel mai sarac om mi-as lua Skoda sau VW . asa imi permit cel putin un Logan.
|
|
|
Mar 7 2011, 10:16 AM
Post
#11
|
|
specialist Group: Membri Posts: 2.230 Joined: 4-January 08 From: Pitesti Member No.: 115.965 |
biodiesel...luam frumos in arenda neste hectare, punem niste rapita pe ele, recoltam, bagam la presa si pe urma direct in rezervor de diesel...eventual modificari minore pe traseul de alimentare al motorului (ceva incalzire inainte de injectoare...), si gata afacerea...stiu pe cineva cu o ferma prin sudul judetului care de vreo 2 ani are in plan asa ceva...pe jumatate din tot terenul pe care il lucreaza (vreo 1000 de ha...) sa puna rapita, cu ce obtine de pe el sa lucreze restul...problema e ca astia de la MF se dau de ceasul mortii sa gaseasca o solutie sa impoziteze si biodiesel-ul asta, chit ca il produci pentru consum propriu...neste hoti care este...mama lor...
Cat din pretul energiei electrice se duce la stat? Ha? Ascult? asa ca nici faza cu electrica nu e cine stie ce...pret mare la achizitie + acciza mare pe pretul energiei = paguba la fel de mare ca la combustibilii fosili... La vara imi aduc bicicleta de la tara si vin la munca pe ea...17 km dus, 17 km intors, fac o conditie fizica de milioane...si ma mai aleg si cu un bonus de sanatate...zau ca nu e de aruncat ideea... -------------------- Adrian Flavius
Toyota Avensis 2.0 D-4D Luna Gri Inchis Metalizat - un Totos sexos!!! Logan 1.6 MPI 8v Ambition Am sufletul rupt in doua...cu un ochi plang si cu unul rad... |
|
|
Mar 7 2011, 11:46 AM
Post
#12
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
Daca te apuci sa faci biodiesel din rapita, s-ar putea sa nu faci destul nici macar cat sa alimentezi tractoarele cu care ari hectarele alea...
Si mai trebuie si metanol. Decat sa cultivi rapita, si apoi sa folosesti metanolul pentru obtinerea de biodiesel mai bine arzi direct metanolul. PS Ai putea cultiva mai degraba canepa, faci din ea mai multe chestii decat din rapita -------------------- Scuter 108cc... benzina, automat
|
|
|
Mar 7 2011, 12:20 PM
Post
#13
|
|
ZEUS Group: Membri Posts: 5.581 Joined: 9-March 06 From: Bucuresti Member No.: 70.400 |
bluze , pantaloni . tricouri . fuste .... dar nush daca mai ai voie sa cultivi canepa domenstica la noi ....
-------------------- daca as fi cel mai sarac om mi-as lua Skoda sau VW . asa imi permit cel putin un Logan.
|
|
|
Mar 7 2011, 12:26 PM
Post
#14
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
camasi de forta, medicamente...
-------------------- Scuter 108cc... benzina, automat
|
|
|
Mar 7 2011, 01:35 PM
Post
#15
|
|
specialist Group: Membri Posts: 2.230 Joined: 4-January 08 From: Pitesti Member No.: 115.965 |
Nu-s chimist, nu ma pricep la combustibili...tot ce stiu e ce mi-au spus si altii...asa ca va cred pe voi pe cuvant... Atunci e mai bine sa fac repede-repede un parteneriat cu MacDonalds Romania, sa le preiau uleiul uzat? -------------------- Adrian Flavius
Toyota Avensis 2.0 D-4D Luna Gri Inchis Metalizat - un Totos sexos!!! Logan 1.6 MPI 8v Ambition Am sufletul rupt in doua...cu un ochi plang si cu unul rad... |
|
|
Mar 8 2011, 11:33 AM
Post
#16
|
|
Asa?! Group: Membri Posts: 3.821 Joined: 10-January 08 From: Galati Member No.: 116.021 |
Cat din pretul energiei electrice se duce la stat? Ha? Ascult? asa ca nici faza cu electrica nu e cine stie ce...pret mare la achizitie + acciza mare pe pretul energiei = paguba la fel de mare ca la combustibilii fosili... La ce curte ai, iti pui 2-3 eoliene . -------------------- |
|
|
Mar 12 2011, 01:22 PM
Post
#17
|
|
pilot Group: Membri Posts: 354 Joined: 22-August 05 From: Cluj-Napoca Member No.: 53.889 |
judecand dupa cilindree /impozit/ pret carburant/ distanta parcursa/ consum/performante lucrurile ar trebui sa fie clare. dar asta doar matematic vorbind. Cand e vorba de achizitie conteaza ce iti spune inima. Din ce am vazut eu , lucrurile stau asa:
Principalul criteriu de achizitie este : "sa fie dizel" . E o confuzie sa pui in aceeasi oala motoare pe benzina si motoare dizel. ERONAT ! Omul strange banii necesari sa isi ia o masina normala (adica dizel). Daca un Logan Dizel costa 8000 atunci atat costa un Logan nou. Daca impozitul la Golf 1.9 e 700 roni pe an atunci ATAT e impozitul si cu asta basta. Nu exista alternativa pt marea majoritate. Si marea majoritate gandeste asa. Eu lucrez in IT si colegii mei nu sunt muritori de foame dar principala lor grija automobilistica este sa se dea de ceasul mortii ca le-a crescut consumul urban de la 5.5 la 6.5. TRAGEDIE ! Ca performante, dizelul "rupe tot". Vara trecuta am mers prin tara cu o masina inchiriata, un bmw 530d de 200 de cai. Cunoasteti sentimentul pe care il ai cand vezi trecand pe langa tine la superblana TDI-uri de 100 de cai in modul kamikaze.SI nici tu nu te târasti. Românul va fi in vesnica simbioza cu dizelul. Ii dai o benzina, nici nu va stii sa schimbe vitezele.Asta daca reuseste sa plece de pe loc ! Asa ca, ce intrevad eu in viitor este un scenariu ceva de genul: -romanul strange o suma cam la 300% din posibilitatile lui rezonabile si isi ia un dizel nou sau vechi -va plati un impozit de 2-3-4 ori mai mare pt ca motorul lui dizel va fi de cilindree mare -va plati un consum "obraznic" de mare de peste 4% -va plati servis scump si piese scumpe cand TDI-ul trece de 200.000 km Si se va trezi fara bani cam in momentul in care , pe nesimtite, carburantii vor costa 6-7-8 lei pe litru. Si atunci românul isi va vinde masina. Nu ca sa isi ia alta. Ci pur si simplu va renunta la masina. Vor fi zeci de mii de anunturi de vanzare, in special motoare de peste 1.9 . Pretul la masini va scadea. Traficul din oras va fi "mai normal". Tinerii nu vor mai da blana pentru ca 2 litri se ard pe nesimtite... Vom intra intr-o oaza de normalitate. -------------------- Renault Megane 1,6 16v
|
|
|
Sep 5 2011, 04:14 PM
Post
#18
|
|
sofer Group: Membri Posts: 55 Joined: 8-July 11 Member No.: 133.652 |
GPL este o varianta excelenta daca faci drumuri lungi, in aceasta privinta pot sa va dau un exemplu propriu, eu merg in Germania frecvent pentru a aduce masini, iar din tara plec cu un opel vectra b (an fab:2000, motor 1600 16 V), pana acolo parcurg o distanta de aproximativ 1400 km cu plecarea din Craiova, la un drum dus-intors am bagat de 180 euro ( 90 euro dus, 90 intors), in comparatie cu masinile pe care le-am luat un golf IV 1.4 16 V care a papat benzina undeva la 150 de euro pe o distanta de 1400 si un opel astra 1600 cm care a mancat benzina tot in jurul a 150 de euro. Deci GPL renteaza, bine ar fi ca instalatia sa fie una secventiala care dispune de injectoare proprii si astfel uzura motorului este una mai mica.
Cand vine vorba de benzina/diesel trebuie sa ai in vedere in primul rand numarul de km pe care ii faci pe parcursul unui an daca sunt pana in 15.000 km as alege benzina, ce trece peste diesel cu siguranta -------------------- Opel Astra/Golf IV
|
|
|
Oct 11 2011, 04:32 PM
Post
#19
|
|
sofer Group: Membri Posts: 71 Joined: 8-June 11 Member No.: 132.854 |
La un consum de 16% in oras si 9.5% in afara pe benzina as obtine o economie de aprox 40% daca as trece pe GPL. Pt 1000 de euro instalatia, diferenta se acopera in primul an. Stiu! Daca vrei masina sa consume 9 in oras si 5 in afara, iti iei dizel. Dar nu cunosc nici un dizel care sa coste 9.500 eur si sa aibe tractiune integrala, automata si 192 de cai. Nu la banii astia. Si nici nu la fiabilitatea asta.
Deci dintre benzina si dizel, s-ar putea sa fie a 3-a optiune: GPL-ul ! -------------------- e46 325xi gpl
|
|
|
Oct 11 2011, 05:08 PM
Post
#20
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
GPL-ul are dupa parerea mea un singur dezavantaj real: pierzi spatiul din portbagaj. La o masina mare (asa, cat un Cielo) nu e asa o problema, insa pentru una din clasa mica sau un hatch compact s-ar putea sa devina o problema pentru o familie de mai mult de 2 persoane.
Pe de alta parte la mine e o afacere si mai buna decat in Romania, pretul e sub jumate si din benzina si din motorina -------------------- Scuter 108cc... benzina, automat
|
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 8th May 2024 - 12:55 AM |