IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

Diesel sau benzina? Ce masina e mai rentabila dupa scumpirea carburantilor?

This topic is about Diesel sau benzina? Ce masina e mai rentabila dupa scumpirea carburantilor?, the author, sorin200693010, wrote about: ,,Diesel sau benzina? Ce masina e mai rentabila dupa scumpirea carburantilor? Alegerea unei masini cu motor diesel sau pe benzina continua sa fie o pr ... To read more just scroll down

4 Pages V   1 2 3 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Diesel sau benzina? Ce masina e mai rentabila dupa scumpirea carburantilor?
sorin200693010
post Mar 4 2011, 03:12 PM
Post #1


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 181
Joined: 21-November 06
From: Romania
Member No.: 93.003



,,Diesel sau benzina? Ce masina e mai rentabila dupa scumpirea carburantilor?
Alegerea unei masini cu motor diesel sau pe benzina continua sa fie o problema pentru multi cumparatori, mai ales in ziua de azi, cand pretul litrului de motorina a ajuns la acelasi nivel cu cel al benzinei. Benzina cea mai ieftina costa 5 lei iar motorina 5,07 lei. Fiecare dintre cele doua variante de motorizare are avantaje si dezavantaje, iar decizia de cumparare trebuie sa tina cont de multe calcule.
Diesel sau benzina? Ce masina e mai rentabila dupa scumpirea carburantilor?
In linii mari, avantajele diesel ar fi urmatoarele: consum redus de combustibil, cuplu mai mare, durata de viata mai mare a motorului, valoarea de revanzare.

Ca dezavantaje pot fi enumerate: pretul de achizitie al masinii mai ridicat, revizii mai scumpe.

La randul ei avantajele unei masini pe benzina sunt: pretul mai mic al masinii, revizii mai ieftine, demaraj mai rapid.

Dezavantaje: consum mai mare, durata de viata mai scurta a motorului.

Practic, orice cumparator ar trebui sa analizeze aceste caracteristici in functie de scopul pentru care cumpara o masina si de asteptarile (performante cat si costuri) pe care le are de la autoturism.

Nu exista o ecuatie finala pe care ar trebui sa o urmezi pentru ca sunt foarte multe variabile de luat in calcul si difera de la marca la marca si de la model la model.

Incercam sa simulam un calcul strict legat de consum ce poate fi valabil pentru a iesi din dilema : ce masina sa cumpar? Pe benzina sau pe motorina?

Sa luam un exemplu o masina care in versiunea pe benzina costa 13.500 de euro iar versiunea diesel 15.200 de euro. Consumul mixt pentru modelul pe benzina este de 8 litri/100km iar pentru cel diesel este de 5,5 litri/100km.

Principala variabila de luat in calcul atunci cand vrem sa aflam ce masina este mai rentabila, pe langa costul reviziilor care, iarasi, difera de la model la model, este numarul de kilometri pe care estimam ca ii vom parcurge anual.

Vom lua trei exemple, in functie de numarul de kilometri pe care cumparatorul estimeaza ca ii va parcurge :

1. Soferul care cumpara masina in general pentru transportul de acasa la serviciu si inapoi. In acest caz, nu va face in medie mai mult de 1.000 de km pe luna, adica 12.000 de kilometri pe an.

Versiunea diesel va avea in acest caz nevoie de 660 de litri de motorina pe an, care la un pret de 5,07 lei pe litru inseamna un cost de 3.346 lei( 797 euro).

Modelul pe benzina va consuma 960 de litri de combustibil pe an, care la pretul actual de 5 lei pe litru inseamna un cost anual de 4.800 de lei ( 1.143 euro).

Rezulta o economie de 346 de euro pe an, in favoarea variantei diesel.
Practic, diferenta de 1.700 de euro a pretului de achizitie intre versiunea diesel si cea pe benzina va fi recuperata in aproape 5 ani.

2. Sa presupunem ca cel care trebuie sa faca alegerea de cumparare,pe langa drumul zilnic la serviciu si inapoi, va folosi masina si pentru alte iesiri de weekend si va merge in medie 1.500 de km pe luna, adica 18.000 de kilometri pe an.

Pentru masina pe benzina vor fi necesari 1.440 de litri de benzina care la un pret de 5 lei pe litru inseamna un cost anual de 7.200 lei ( aproximativ 1.714 euro)

Masina diesel va consuma 990 de litri de motorina, care la un pret de 5,07 lei pe litru inseamna un cost anual de 5.019 lei( aproximativ 1.200 de euro).

Practic, in acest caz, cu masina diesel economisesti aproximativ 514 euro anual. Astfel, in aproximativ trei ani si jumatate, economia facuta la combustibil va recupera diferenta de 1.700 de euro care era in favoarea variantei pe benzina la pretul de achizitie.

3. Soferul care va folosi masina zi de zi, va iesi foarte des din oras si in weekend si va parcurge drumuri lungi chiar si peste granite.In acest caz, va merge in medie peste 2.000 de kilometri pe luna, adica aproximativ 25.000 km pe an.

Masina pe benzina va avea nevoie de 2.000 litri pe an, care la pretul de 5 lei pe litru insemna o cheltuiala de 10.000 lei anual ( 2.380 euro)

Masina pe motorina va avea nevoie de 1.375 litri pe an, care la pretul de 5,07 lei pe litru insemna un cost anual de 6.971 lei ( 1.660 euro).

Practic, posesorul variantei diesel va plati pe combustibil cu 720 de euro mai putin in fiecare an fata de proprietarul versiunii pe benzina.

In doi ani si jumatate, diferenta de 1.700 de euro pe care cumparatorul variantei diesel a platit-o in plus la achizitie o va recupara prin economie la costul carburantului.

Din acest exemplu de calcul, strict pe costul combustibilului si consum, rezulta ca merita sa alegi masina diesel doar daca stii ca vei merge foarte mult cu ea. Evident, asa cum am mai precizat, sunt mult mai multe avantaje si dezavantaje de luat in calcul la alegerea unei masini, greu de pus in calcule si formule.,,
Sursa:Financiar
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Titi1988
post Mar 4 2011, 04:49 PM
Post #2


disperat..dupa masini
******

Group: Membri
Posts: 1.395
Joined: 4-November 07
From: Cluj
Member No.: 115.339



de ce se fac calcule acum? stai sa ajunga la 7-8 lei litrul thumbsup.gif whistling.gif

si atunci o sa se numeasca topicul, ce este mai rentabil un skateboard sau o bicicleta!


--------------------
Nissan Primera Acenta 1.6i 109 cp 2007
Dacia Logan MCV Ambiance 1.5 dCi 70 cp 2007
Dacia Logan MCV Laureate 1.5 dCi 85 cp 2009
Dacia Lodgy Laureate 1.5 dCi 110 cp 2014
Go to the top of the page
 
+Quote Post
solmar
post Mar 4 2011, 05:18 PM
Post #3


specialist
******

Group: Membri
Posts: 3.551
Joined: 15-July 09
From: Costa del Sol
Member No.: 120.468



Hai mai Titi ce te oftici, tu alimentezi pe firma asa ca dai 8 lei dar 24% reprezinta TVA, pe care-l recuperezi, adica la fiecare litru bagi de fapt aproape 1.6 lei in buzunar. Cu cat maresc astia pretul mai mult cu atat mai mult te imbogatesti... Ce! Nu-i asa!? Cand o sa fie 10 lei litru, bagi 2 lei la pusculita. Avantaj Titi!

ps calculele sunt ochiometrice...


--------------------
Skoda, Subaru, Noul Tucson...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DORU
post Mar 4 2011, 07:17 PM
Post #4


Super Moderator
******

Group: Moderator
Posts: 8.261
Joined: 11-November 02
From: ORADEA
Member No.: 7.754



In opinia mea pretul combustibililor NU este primordial in alegerea unei noi masini.

Fapt practic: motorina si benzina AU PRETURI EGALE ! S-a dus mitul cu motorina maiiaeftina...cu exceptia celei furate din agricultura wink.gif

Conteaza in continuare alte aspecte:
- rulaj anual
- cilindree
- impozit
- stil conducere
etc.

Conteaza poate consumul masinii, asta da !


--------------------


OCTAVIA 1.8T 4X4 - Powered by Dimsport, Milotec, Forge, EBC and Ferodo Racing !

Detalii despre masina mea si Skoda in general pe FORUMUL SKODA-CLUB !

Uneori Dumnezeu ne taie craca de sub picioare ca sa ne aducem aminte ca putem zbura.

"What makes you wise in life is not the success, it's when you go down and come back"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Titi1988
post Mar 4 2011, 10:35 PM
Post #5


disperat..dupa masini
******

Group: Membri
Posts: 1.395
Joined: 4-November 07
From: Cluj
Member No.: 115.339



Da solmar.. Dar eu busteanul il cumpar fara tva si tot ce vand este cu tva. Noroc cu exportul ca altfel platim intre 7.000 si 15.000 de lei tva lunar stat!!!!


--------------------
Nissan Primera Acenta 1.6i 109 cp 2007
Dacia Logan MCV Ambiance 1.5 dCi 70 cp 2007
Dacia Logan MCV Laureate 1.5 dCi 85 cp 2009
Dacia Lodgy Laureate 1.5 dCi 110 cp 2014
Go to the top of the page
 
+Quote Post
solmar
post Mar 5 2011, 12:52 AM
Post #6


specialist
******

Group: Membri
Posts: 3.551
Joined: 15-July 09
From: Costa del Sol
Member No.: 120.468



Hai ma ca glumeam... Si nu mai da din casa!


--------------------
Skoda, Subaru, Noul Tucson...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Otto73
post Mar 5 2011, 08:38 AM
Post #7


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.060
Joined: 28-June 05
From: vecin cu Obama
Member No.: 49.917



raspund strict la titlu:
nici benzina nici motorina ci electrica. banned.gif


--------------------
The world contains a lot of awfully fast drivers.
And a few good ones, too.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Titi1988
post Mar 5 2011, 09:50 AM
Post #8


disperat..dupa masini
******

Group: Membri
Posts: 1.395
Joined: 4-November 07
From: Cluj
Member No.: 115.339



Si pe internet sunt afisate aceste cifre pe site-ul ministerul finantelor deci nu sunt secrete. tongue.gif altele sunt secrete smile.gif)


--------------------
Nissan Primera Acenta 1.6i 109 cp 2007
Dacia Logan MCV Ambiance 1.5 dCi 70 cp 2007
Dacia Logan MCV Laureate 1.5 dCi 85 cp 2009
Dacia Lodgy Laureate 1.5 dCi 110 cp 2014
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mike.omega
post Mar 6 2011, 06:55 AM
Post #9


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 6.522
Joined: 12-May 04
From: Constanta
Member No.: 25.186



GPL care este smile.gif
Sau bagam masina la priza. Desi e 30k de euroi o masina de bagat la priza dry.gif


--------------------
Daewoo Nubira II 1.6 GPL

http://viatacudba.blogspot.com/
Go to the top of the page
 
+Quote Post
vio
post Mar 6 2011, 11:15 PM
Post #10


ZEUS
******

Group: Membri
Posts: 5.581
Joined: 9-March 06
From: Bucuresti
Member No.: 70.400



io o sa mi pun pedale la mashina ... cat permite traficul o sa pedalez in rest trec pe normal.


--------------------
daca as fi cel mai sarac om mi-as lua Skoda sau VW . asa imi permit cel putin un Logan.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
adrian_flavius
post Mar 7 2011, 10:16 AM
Post #11


specialist
******

Group: Membri
Posts: 2.230
Joined: 4-January 08
From: Pitesti
Member No.: 115.965



biodiesel...luam frumos in arenda neste hectare, punem niste rapita pe ele, recoltam, bagam la presa si pe urma direct in rezervor de diesel...eventual modificari minore pe traseul de alimentare al motorului (ceva incalzire inainte de injectoare...), si gata afacerea...stiu pe cineva cu o ferma prin sudul judetului care de vreo 2 ani are in plan asa ceva...pe jumatate din tot terenul pe care il lucreaza (vreo 1000 de ha...) sa puna rapita, cu ce obtine de pe el sa lucreze restul...problema e ca astia de la MF se dau de ceasul mortii sa gaseasca o solutie sa impoziteze si biodiesel-ul asta, chit ca il produci pentru consum propriu...neste hoti care este...mama lor...

Cat din pretul energiei electrice se duce la stat? Ha? Ascult? asa ca nici faza cu electrica nu e cine stie ce...pret mare la achizitie + acciza mare pe pretul energiei = paguba la fel de mare ca la combustibilii fosili...

La vara imi aduc bicicleta de la tara si vin la munca pe ea...17 km dus, 17 km intors, fac o conditie fizica de milioane...si ma mai aleg si cu un bonus de sanatate...zau ca nu e de aruncat ideea...


--------------------
Adrian Flavius

Toyota Avensis 2.0 D-4D Luna Gri Inchis Metalizat - un Totos sexos!!!
Logan 1.6 MPI 8v Ambition

Am sufletul rupt in doua...cu un ochi plang si cu unul rad...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Mar 7 2011, 11:46 AM
Post #12


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



Daca te apuci sa faci biodiesel din rapita, s-ar putea sa nu faci destul nici macar cat sa alimentezi tractoarele cu care ari hectarele alea...
Si mai trebuie si metanol. Decat sa cultivi rapita, si apoi sa folosesti metanolul pentru obtinerea de biodiesel mai bine arzi direct metanolul.

PS
Ai putea cultiva mai degraba canepa, faci din ea mai multe chestii decat din rapita biggrin.gif


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
vio
post Mar 7 2011, 12:20 PM
Post #13


ZEUS
******

Group: Membri
Posts: 5.581
Joined: 9-March 06
From: Bucuresti
Member No.: 70.400



bluze , pantaloni . tricouri . fuste .... dar nush daca mai ai voie sa cultivi canepa domenstica la noi ....


--------------------
daca as fi cel mai sarac om mi-as lua Skoda sau VW . asa imi permit cel putin un Logan.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Mar 7 2011, 12:26 PM
Post #14


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



camasi de forta, medicamente...


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
adrian_flavius
post Mar 7 2011, 01:35 PM
Post #15


specialist
******

Group: Membri
Posts: 2.230
Joined: 4-January 08
From: Pitesti
Member No.: 115.965



36182451.gif 36182451.gif 36182451.gif

Nu-s chimist, nu ma pricep la combustibili...tot ce stiu e ce mi-au spus si altii...asa ca va cred pe voi pe cuvant...

Atunci e mai bine sa fac repede-repede un parteneriat cu MacDonalds Romania, sa le preiau uleiul uzat? whistling.gif whistling.gif





--------------------
Adrian Flavius

Toyota Avensis 2.0 D-4D Luna Gri Inchis Metalizat - un Totos sexos!!!
Logan 1.6 MPI 8v Ambition

Am sufletul rupt in doua...cu un ochi plang si cu unul rad...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
klm
post Mar 8 2011, 11:33 AM
Post #16


Asa?!
******

Group: Membri
Posts: 3.821
Joined: 10-January 08
From: Galati
Member No.: 116.021



CITAT(adrian_flavius @ Mar 7 2011, 10:16 AM) *
Cat din pretul energiei electrice se duce la stat? Ha? Ascult? asa ca nici faza cu electrica nu e cine stie ce...pret mare la achizitie + acciza mare pe pretul energiei = paguba la fel de mare ca la combustibilii fosili...

La ce curte ai, iti pui 2-3 eoliene wink.gif.


--------------------
"Ai, n-ai mingea, tragi la poarta!" - Mircea Radulescu

Nu mai fumez
Go to the top of the page
 
+Quote Post
simpson
post Mar 12 2011, 01:22 PM
Post #17


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 354
Joined: 22-August 05
From: Cluj-Napoca
Member No.: 53.889



judecand dupa cilindree /impozit/ pret carburant/ distanta parcursa/ consum/performante lucrurile ar trebui sa fie clare. dar asta doar matematic vorbind. Cand e vorba de achizitie conteaza ce iti spune inima. Din ce am vazut eu , lucrurile stau asa:

Principalul criteriu de achizitie este : "sa fie dizel" . E o confuzie sa pui in aceeasi oala motoare pe benzina si motoare dizel. ERONAT ! Omul strange banii necesari sa isi ia o masina normala (adica dizel). Daca un Logan Dizel costa 8000 atunci atat costa un Logan nou. Daca impozitul la Golf 1.9 e 700 roni pe an atunci ATAT e impozitul si cu asta basta. Nu exista alternativa pt marea majoritate. Si marea majoritate gandeste asa. Eu lucrez in IT si colegii mei nu sunt muritori de foame dar principala lor grija automobilistica este sa se dea de ceasul mortii ca le-a crescut consumul urban de la 5.5 la 6.5. TRAGEDIE !
Ca performante, dizelul "rupe tot". Vara trecuta am mers prin tara cu o masina inchiriata, un bmw 530d de 200 de cai. Cunoasteti sentimentul pe care il ai cand vezi trecand pe langa tine la superblana TDI-uri de 100 de cai in modul kamikaze.SI nici tu nu te târasti. Românul va fi in vesnica simbioza cu dizelul. Ii dai o benzina, nici nu va stii sa schimbe vitezele.Asta daca reuseste sa plece de pe loc !

Asa ca, ce intrevad eu in viitor este un scenariu ceva de genul:

-romanul strange o suma cam la 300% din posibilitatile lui rezonabile si isi ia un dizel nou sau vechi
-va plati un impozit de 2-3-4 ori mai mare pt ca motorul lui dizel va fi de cilindree mare
-va plati un consum "obraznic" de mare de peste 4%
-va plati servis scump si piese scumpe cand TDI-ul trece de 200.000 km

Si se va trezi fara bani cam in momentul in care , pe nesimtite, carburantii vor costa 6-7-8 lei pe litru.

Si atunci românul isi va vinde masina. Nu ca sa isi ia alta. Ci pur si simplu va renunta la masina. Vor fi zeci de mii de anunturi de vanzare, in special motoare de peste 1.9 . Pretul la masini va scadea. Traficul din oras va fi "mai normal". Tinerii nu vor mai da blana pentru ca 2 litri se ard pe nesimtite...

Vom intra intr-o oaza de normalitate.


--------------------
Renault Megane 1,6 16v
Go to the top of the page
 
+Quote Post
BaiatuldeCartier
post Sep 5 2011, 04:14 PM
Post #18


sofer
***

Group: Membri
Posts: 55
Joined: 8-July 11
Member No.: 133.652



GPL este o varianta excelenta daca faci drumuri lungi, in aceasta privinta pot sa va dau un exemplu propriu, eu merg in Germania frecvent pentru a aduce masini, iar din tara plec cu un opel vectra b (an fab:2000, motor 1600 16 V), pana acolo parcurg o distanta de aproximativ 1400 km cu plecarea din Craiova, la un drum dus-intors am bagat de 180 euro ( 90 euro dus, 90 intors), in comparatie cu masinile pe care le-am luat un golf IV 1.4 16 V care a papat benzina undeva la 150 de euro pe o distanta de 1400 si un opel astra 1600 cm care a mancat benzina tot in jurul a 150 de euro. Deci GPL renteaza, bine ar fi ca instalatia sa fie una secventiala care dispune de injectoare proprii si astfel uzura motorului este una mai mica.

Cand vine vorba de benzina/diesel trebuie sa ai in vedere in primul rand numarul de km pe care ii faci pe parcursul unui an daca sunt pana in 15.000 km as alege benzina, ce trece peste diesel cu siguranta


--------------------
Opel Astra/Golf IV
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mojorisin
post Oct 11 2011, 04:32 PM
Post #19


sofer
***

Group: Membri
Posts: 71
Joined: 8-June 11
Member No.: 132.854



La un consum de 16% in oras si 9.5% in afara pe benzina as obtine o economie de aprox 40% daca as trece pe GPL. Pt 1000 de euro instalatia, diferenta se acopera in primul an. Stiu! Daca vrei masina sa consume 9 in oras si 5 in afara, iti iei dizel. Dar nu cunosc nici un dizel care sa coste 9.500 eur si sa aibe tractiune integrala, automata si 192 de cai. Nu la banii astia. Si nici nu la fiabilitatea asta.

Deci dintre benzina si dizel, s-ar putea sa fie a 3-a optiune: GPL-ul !


--------------------
e46 325xi gpl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Oct 11 2011, 05:08 PM
Post #20


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



GPL-ul are dupa parerea mea un singur dezavantaj real: pierzi spatiul din portbagaj. La o masina mare (asa, cat un Cielo) nu e asa o problema, insa pentru una din clasa mica sau un hatch compact s-ar putea sa devina o problema pentru o familie de mai mult de 2 persoane.

Pe de alta parte la mine e o afacere si mai buna decat in Romania, pretul e sub jumate si din benzina si din motorina wink.gif


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post

4 Pages V   1 2 3 > » 
Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

2 User(s) are reading this topic (2 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 8th May 2024 - 12:55 AM