Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Diesel sau benzina? Ce masina e mai rentabila dupa scumpirea carburantilor?
Masini.ro Forum > Masini.ro > News/Noutati
Pages: 1, 2
sorin200693010
,,Diesel sau benzina? Ce masina e mai rentabila dupa scumpirea carburantilor?
Alegerea unei masini cu motor diesel sau pe benzina continua sa fie o problema pentru multi cumparatori, mai ales in ziua de azi, cand pretul litrului de motorina a ajuns la acelasi nivel cu cel al benzinei. Benzina cea mai ieftina costa 5 lei iar motorina 5,07 lei. Fiecare dintre cele doua variante de motorizare are avantaje si dezavantaje, iar decizia de cumparare trebuie sa tina cont de multe calcule.
Diesel sau benzina? Ce masina e mai rentabila dupa scumpirea carburantilor?
In linii mari, avantajele diesel ar fi urmatoarele: consum redus de combustibil, cuplu mai mare, durata de viata mai mare a motorului, valoarea de revanzare.

Ca dezavantaje pot fi enumerate: pretul de achizitie al masinii mai ridicat, revizii mai scumpe.

La randul ei avantajele unei masini pe benzina sunt: pretul mai mic al masinii, revizii mai ieftine, demaraj mai rapid.

Dezavantaje: consum mai mare, durata de viata mai scurta a motorului.

Practic, orice cumparator ar trebui sa analizeze aceste caracteristici in functie de scopul pentru care cumpara o masina si de asteptarile (performante cat si costuri) pe care le are de la autoturism.

Nu exista o ecuatie finala pe care ar trebui sa o urmezi pentru ca sunt foarte multe variabile de luat in calcul si difera de la marca la marca si de la model la model.

Incercam sa simulam un calcul strict legat de consum ce poate fi valabil pentru a iesi din dilema : ce masina sa cumpar? Pe benzina sau pe motorina?

Sa luam un exemplu o masina care in versiunea pe benzina costa 13.500 de euro iar versiunea diesel 15.200 de euro. Consumul mixt pentru modelul pe benzina este de 8 litri/100km iar pentru cel diesel este de 5,5 litri/100km.

Principala variabila de luat in calcul atunci cand vrem sa aflam ce masina este mai rentabila, pe langa costul reviziilor care, iarasi, difera de la model la model, este numarul de kilometri pe care estimam ca ii vom parcurge anual.

Vom lua trei exemple, in functie de numarul de kilometri pe care cumparatorul estimeaza ca ii va parcurge :

1. Soferul care cumpara masina in general pentru transportul de acasa la serviciu si inapoi. In acest caz, nu va face in medie mai mult de 1.000 de km pe luna, adica 12.000 de kilometri pe an.

Versiunea diesel va avea in acest caz nevoie de 660 de litri de motorina pe an, care la un pret de 5,07 lei pe litru inseamna un cost de 3.346 lei( 797 euro).

Modelul pe benzina va consuma 960 de litri de combustibil pe an, care la pretul actual de 5 lei pe litru inseamna un cost anual de 4.800 de lei ( 1.143 euro).

Rezulta o economie de 346 de euro pe an, in favoarea variantei diesel.
Practic, diferenta de 1.700 de euro a pretului de achizitie intre versiunea diesel si cea pe benzina va fi recuperata in aproape 5 ani.

2. Sa presupunem ca cel care trebuie sa faca alegerea de cumparare,pe langa drumul zilnic la serviciu si inapoi, va folosi masina si pentru alte iesiri de weekend si va merge in medie 1.500 de km pe luna, adica 18.000 de kilometri pe an.

Pentru masina pe benzina vor fi necesari 1.440 de litri de benzina care la un pret de 5 lei pe litru inseamna un cost anual de 7.200 lei ( aproximativ 1.714 euro)

Masina diesel va consuma 990 de litri de motorina, care la un pret de 5,07 lei pe litru inseamna un cost anual de 5.019 lei( aproximativ 1.200 de euro).

Practic, in acest caz, cu masina diesel economisesti aproximativ 514 euro anual. Astfel, in aproximativ trei ani si jumatate, economia facuta la combustibil va recupera diferenta de 1.700 de euro care era in favoarea variantei pe benzina la pretul de achizitie.

3. Soferul care va folosi masina zi de zi, va iesi foarte des din oras si in weekend si va parcurge drumuri lungi chiar si peste granite.In acest caz, va merge in medie peste 2.000 de kilometri pe luna, adica aproximativ 25.000 km pe an.

Masina pe benzina va avea nevoie de 2.000 litri pe an, care la pretul de 5 lei pe litru insemna o cheltuiala de 10.000 lei anual ( 2.380 euro)

Masina pe motorina va avea nevoie de 1.375 litri pe an, care la pretul de 5,07 lei pe litru insemna un cost anual de 6.971 lei ( 1.660 euro).

Practic, posesorul variantei diesel va plati pe combustibil cu 720 de euro mai putin in fiecare an fata de proprietarul versiunii pe benzina.

In doi ani si jumatate, diferenta de 1.700 de euro pe care cumparatorul variantei diesel a platit-o in plus la achizitie o va recupara prin economie la costul carburantului.

Din acest exemplu de calcul, strict pe costul combustibilului si consum, rezulta ca merita sa alegi masina diesel doar daca stii ca vei merge foarte mult cu ea. Evident, asa cum am mai precizat, sunt mult mai multe avantaje si dezavantaje de luat in calcul la alegerea unei masini, greu de pus in calcule si formule.,,
Sursa:Financiar
Titi1988
de ce se fac calcule acum? stai sa ajunga la 7-8 lei litrul thumbsup.gif whistling.gif

si atunci o sa se numeasca topicul, ce este mai rentabil un skateboard sau o bicicleta!
solmar
Hai mai Titi ce te oftici, tu alimentezi pe firma asa ca dai 8 lei dar 24% reprezinta TVA, pe care-l recuperezi, adica la fiecare litru bagi de fapt aproape 1.6 lei in buzunar. Cu cat maresc astia pretul mai mult cu atat mai mult te imbogatesti... Ce! Nu-i asa!? Cand o sa fie 10 lei litru, bagi 2 lei la pusculita. Avantaj Titi!

ps calculele sunt ochiometrice...
DORU
In opinia mea pretul combustibililor NU este primordial in alegerea unei noi masini.

Fapt practic: motorina si benzina AU PRETURI EGALE ! S-a dus mitul cu motorina maiiaeftina...cu exceptia celei furate din agricultura wink.gif

Conteaza in continuare alte aspecte:
- rulaj anual
- cilindree
- impozit
- stil conducere
etc.

Conteaza poate consumul masinii, asta da !
Titi1988
Da solmar.. Dar eu busteanul il cumpar fara tva si tot ce vand este cu tva. Noroc cu exportul ca altfel platim intre 7.000 si 15.000 de lei tva lunar stat!!!!
solmar
Hai ma ca glumeam... Si nu mai da din casa!
Otto73
raspund strict la titlu:
nici benzina nici motorina ci electrica. banned.gif
Titi1988
Si pe internet sunt afisate aceste cifre pe site-ul ministerul finantelor deci nu sunt secrete. tongue.gif altele sunt secrete smile.gif)
mike.omega
GPL care este smile.gif
Sau bagam masina la priza. Desi e 30k de euroi o masina de bagat la priza dry.gif
vio
io o sa mi pun pedale la mashina ... cat permite traficul o sa pedalez in rest trec pe normal.
adrian_flavius
biodiesel...luam frumos in arenda neste hectare, punem niste rapita pe ele, recoltam, bagam la presa si pe urma direct in rezervor de diesel...eventual modificari minore pe traseul de alimentare al motorului (ceva incalzire inainte de injectoare...), si gata afacerea...stiu pe cineva cu o ferma prin sudul judetului care de vreo 2 ani are in plan asa ceva...pe jumatate din tot terenul pe care il lucreaza (vreo 1000 de ha...) sa puna rapita, cu ce obtine de pe el sa lucreze restul...problema e ca astia de la MF se dau de ceasul mortii sa gaseasca o solutie sa impoziteze si biodiesel-ul asta, chit ca il produci pentru consum propriu...neste hoti care este...mama lor...

Cat din pretul energiei electrice se duce la stat? Ha? Ascult? asa ca nici faza cu electrica nu e cine stie ce...pret mare la achizitie + acciza mare pe pretul energiei = paguba la fel de mare ca la combustibilii fosili...

La vara imi aduc bicicleta de la tara si vin la munca pe ea...17 km dus, 17 km intors, fac o conditie fizica de milioane...si ma mai aleg si cu un bonus de sanatate...zau ca nu e de aruncat ideea...
James Kilowatt
Daca te apuci sa faci biodiesel din rapita, s-ar putea sa nu faci destul nici macar cat sa alimentezi tractoarele cu care ari hectarele alea...
Si mai trebuie si metanol. Decat sa cultivi rapita, si apoi sa folosesti metanolul pentru obtinerea de biodiesel mai bine arzi direct metanolul.

PS
Ai putea cultiva mai degraba canepa, faci din ea mai multe chestii decat din rapita biggrin.gif
vio
bluze , pantaloni . tricouri . fuste .... dar nush daca mai ai voie sa cultivi canepa domenstica la noi ....
James Kilowatt
camasi de forta, medicamente...
adrian_flavius
36182451.gif 36182451.gif 36182451.gif

Nu-s chimist, nu ma pricep la combustibili...tot ce stiu e ce mi-au spus si altii...asa ca va cred pe voi pe cuvant...

Atunci e mai bine sa fac repede-repede un parteneriat cu MacDonalds Romania, sa le preiau uleiul uzat? whistling.gif whistling.gif



klm
CITAT(adrian_flavius @ Mar 7 2011, 10:16 AM) *
Cat din pretul energiei electrice se duce la stat? Ha? Ascult? asa ca nici faza cu electrica nu e cine stie ce...pret mare la achizitie + acciza mare pe pretul energiei = paguba la fel de mare ca la combustibilii fosili...

La ce curte ai, iti pui 2-3 eoliene wink.gif.
simpson
judecand dupa cilindree /impozit/ pret carburant/ distanta parcursa/ consum/performante lucrurile ar trebui sa fie clare. dar asta doar matematic vorbind. Cand e vorba de achizitie conteaza ce iti spune inima. Din ce am vazut eu , lucrurile stau asa:

Principalul criteriu de achizitie este : "sa fie dizel" . E o confuzie sa pui in aceeasi oala motoare pe benzina si motoare dizel. ERONAT ! Omul strange banii necesari sa isi ia o masina normala (adica dizel). Daca un Logan Dizel costa 8000 atunci atat costa un Logan nou. Daca impozitul la Golf 1.9 e 700 roni pe an atunci ATAT e impozitul si cu asta basta. Nu exista alternativa pt marea majoritate. Si marea majoritate gandeste asa. Eu lucrez in IT si colegii mei nu sunt muritori de foame dar principala lor grija automobilistica este sa se dea de ceasul mortii ca le-a crescut consumul urban de la 5.5 la 6.5. TRAGEDIE !
Ca performante, dizelul "rupe tot". Vara trecuta am mers prin tara cu o masina inchiriata, un bmw 530d de 200 de cai. Cunoasteti sentimentul pe care il ai cand vezi trecand pe langa tine la superblana TDI-uri de 100 de cai in modul kamikaze.SI nici tu nu te târasti. Românul va fi in vesnica simbioza cu dizelul. Ii dai o benzina, nici nu va stii sa schimbe vitezele.Asta daca reuseste sa plece de pe loc !

Asa ca, ce intrevad eu in viitor este un scenariu ceva de genul:

-romanul strange o suma cam la 300% din posibilitatile lui rezonabile si isi ia un dizel nou sau vechi
-va plati un impozit de 2-3-4 ori mai mare pt ca motorul lui dizel va fi de cilindree mare
-va plati un consum "obraznic" de mare de peste 4%
-va plati servis scump si piese scumpe cand TDI-ul trece de 200.000 km

Si se va trezi fara bani cam in momentul in care , pe nesimtite, carburantii vor costa 6-7-8 lei pe litru.

Si atunci românul isi va vinde masina. Nu ca sa isi ia alta. Ci pur si simplu va renunta la masina. Vor fi zeci de mii de anunturi de vanzare, in special motoare de peste 1.9 . Pretul la masini va scadea. Traficul din oras va fi "mai normal". Tinerii nu vor mai da blana pentru ca 2 litri se ard pe nesimtite...

Vom intra intr-o oaza de normalitate.
BaiatuldeCartier
GPL este o varianta excelenta daca faci drumuri lungi, in aceasta privinta pot sa va dau un exemplu propriu, eu merg in Germania frecvent pentru a aduce masini, iar din tara plec cu un opel vectra b (an fab:2000, motor 1600 16 V), pana acolo parcurg o distanta de aproximativ 1400 km cu plecarea din Craiova, la un drum dus-intors am bagat de 180 euro ( 90 euro dus, 90 intors), in comparatie cu masinile pe care le-am luat un golf IV 1.4 16 V care a papat benzina undeva la 150 de euro pe o distanta de 1400 si un opel astra 1600 cm care a mancat benzina tot in jurul a 150 de euro. Deci GPL renteaza, bine ar fi ca instalatia sa fie una secventiala care dispune de injectoare proprii si astfel uzura motorului este una mai mica.

Cand vine vorba de benzina/diesel trebuie sa ai in vedere in primul rand numarul de km pe care ii faci pe parcursul unui an daca sunt pana in 15.000 km as alege benzina, ce trece peste diesel cu siguranta
mojorisin
La un consum de 16% in oras si 9.5% in afara pe benzina as obtine o economie de aprox 40% daca as trece pe GPL. Pt 1000 de euro instalatia, diferenta se acopera in primul an. Stiu! Daca vrei masina sa consume 9 in oras si 5 in afara, iti iei dizel. Dar nu cunosc nici un dizel care sa coste 9.500 eur si sa aibe tractiune integrala, automata si 192 de cai. Nu la banii astia. Si nici nu la fiabilitatea asta.

Deci dintre benzina si dizel, s-ar putea sa fie a 3-a optiune: GPL-ul !
James Kilowatt
GPL-ul are dupa parerea mea un singur dezavantaj real: pierzi spatiul din portbagaj. La o masina mare (asa, cat un Cielo) nu e asa o problema, insa pentru una din clasa mica sau un hatch compact s-ar putea sa devina o problema pentru o familie de mai mult de 2 persoane.

Pe de alta parte la mine e o afacere si mai buna decat in Romania, pretul e sub jumate si din benzina si din motorina wink.gif
mojorisin
Rezervor toroidal pus in locul rotii de rezerva.
Sprei cu spuma pe post de roata de rezerva.
Mircea104901
QUOTE (mojorisin @ Oct 14 2011, 08:55 AM) *
Rezervor toroidal pus in locul rotii de rezerva.
Sprei cu spuma pe post de roata de rezerva.


Ai risca sa umbli doar cu spray-ul in portbagaj? Eu nu, mai ales ca exista riscul sa "ciupesc" vreun cauciuc in vreo piatra mai colturoasa whistling.gif . La o faza de-asta, spray-ul e useless.
James Kilowatt
Pe langa ce spune Mircea, ceea ce e foarte adevarat, un rezervor toroidal care sa fie strict cat roata de rezerva e de obicei si destul de mic. Eu la Nubira am avut unul toroidal in locul rotii de rezerva de 55l, insa era mai mare decat roata si am pierdut vreo 6-7cm din inaltimea portbagajului. PRobabil ca daca era strict cat roata nu trecea de 35l.
Iar daca prinzi o pana si mai mergi 200m pana poti sa opresti in siguranta (sa zicem ca esti pe autostrada) pneul e praf, cu spray-ul ala nu mai ai ce face.
mike.omega
36L si patesti ca subsemnatul, faci pene numai acasa sau la munca in parcare ninja.gif
mircanu

Mai este rentabil să cumperi un autoturism diesel în 2011, având în vedere evoluția prețului combustibililor? Această întrebare îi frământă pe mulți dintre cei care vor să-și cumpere un vehicul. Statisticile Asociației Producătorilor și Importatorilor de Automobile arată că românii par, culmea, să caute din nou mașini alimentate cu motorină.

În 2008, procentajul motorizărilor diesel din totalul vânzărilor era de 38,1% și, după o ușoară scădere în 2009 și 2010, în acest an a revenit la 39,8%. În condițiile în care prețul motorinei este mai mare decât cel al benzinei, scrie revista "Capital".


articolul complet mai jos:
http://www.evz.ro/detalii/stiri/masina-pe-...ina-952842.html
mike.omega
Pretul motorinei(aia ieftina....) poate fi mai mic decat cel al benzinei(de 95) insa doar pe alocuri si doar cu cativa bani mai putin.

Diferentele intervin dupa ce pleci de la pompa rolleyes.gif
DORU
O masina diesel noua:
- este mai scumpa decat una otto
- are intretinere mai scumpa decat una otto
- are in multe cazuri performante apropiate sau chiar mai mici (evident ca si mai mari, dar la alt pret)
- are taxe mai mari datorate cap cilindrice (nu generalizez, atentie)
- combustibilul este MAI SCUMP decat pt masinile otto (la Petrom, 5,46 fata de 5,33 la cea clasica, pt ca la cea aditivata este 5,64 fata de 5,70 f apropiat totusi)

Singurul avantaj ramane CONSUMUL per 100km, ori daca nu faci minim 25.000km/an, investitia este proasta.

Recomand diesel doar in cazul masinilor second hand si numa acelora care si ruleaza minim 25-30.000km/an, altfel investitia nu se justifica dpdv economic.
James Kilowatt
Eu as adauga in lista lui Doru ca sunt mai dieselul e mai putin fiabil iar reparatiile sunt sensibil mai scumpe decat un benzinar decent. Au piese de inalta tehnologie foarte sensibile si foarte scumpe in caz de probleme.

Prin urmare eu n-as recomanda dieselul decat in garantie. SH necunoscut, no way, mai ales ca probabilitatea de a da peste una cu kilometrajul manarit e mai mare. Nicio babuta din Germania nu isi ia diesel ca sa mearga cu ea doar la biserica duminica.

Mai mult, dieselul modern are filtru de particule, care sunt o bataie de cap suplimentara pentru cei care merg mult urban. Lumea isi ia diesel ca se sperie de consumul unui benzinar in oras, insa per total daca stai si tragi linie un diesel pt folosire urbana s-ar putea sa fie pana la urma o afacere proasta, fie regenerezi zilnic filtrul si consumi cat un tanc, fie ti se aprinde becu' si te jupoaie la service. Faci la economii de te rupi...
mircanu

Articolul este foarte bun, de aia l-am si pus aici. iti arata exact cu cifre cand si cum e rentabil dieselul.

Pe de alta parte mai exista si cazuri particulare care contrazic regula. prin 2004, un amic si-a lut o corsa diesel din germania. avea 50k si vreo doi ani vechime. a dat pe ea rezonabil, a tinut-o si el vreo doi ani si ceva si a vandut-o dupa aia fara sa piarda mult. masina consuma putin si era foarte fasneata. nu a bagat nici un ban in ea cat timp a avut-o cu exceptia consumabilelor. ptr el a fost f rentabila, mult mai rentabila decat o benzinara, desi a facut mai putin de 20.000 in fiecare an. mergea 80% numai in bucuresti.
James Kilowatt
Din fericire, in 2004 n-aveau DPF... acum insa e obligatoriu.
Seri
Sunt cateva piese specifice motoarelor diesel care sunt foarte scumpe:

-turbina cu geometrie variabila = 1.000 euro;
-filtru de particule = 1.000 euro;
-volanta cu masa dubla = 1.000 euro;

Toate trei sunt componente sofisticate si destul de sensibile, care au cel mai mult de suferit la mersul in oras.
AlexTM
Mah nush' ce sa zic, eu am avut un diesel mic de oras, consuma vreo 6-7, iar afara in jur de 5, depinde de talpa (daca nu te grabeai puteai lejer sa scoti 4-4,5)
In 4 ani si 70000 km n-a avut nimic.

Chestia asta cu un numar minim de km pe an nu-i relevanta atata vreme cat diesel-urile se vand mai scump atat noi cat si SH. Diferenta de bani data la cumparare o recuperezi (partial, insa o buna parte) la vanzare. Deci nu trebuie considerati bani perduti.
DORU
QUOTE (Seri @ Nov 7 2011, 01:07 PM) *
Sunt cateva piese specifice motoarelor diesel care sunt foarte scumpe:

-turbina cu geometrie variabila = 1.000 euro;
-filtru de particule = 1.000 euro;
-volanta cu masa dubla = 1.000 euro;

Toate trei sunt componente sofisticate si destul de sensibile, care au cel mai mult de suferit la mersul in oras.


Preturile sunt pt reprezentante...probabil. Altfel se gasesc turbo noi de la 450 euro sau volante dubla masa tot de pe 450-500 euro...insa o optiune mai bune arfi cele simpla masa biggrin.gif
HalbaSus
QUOTE (James Kilowatt @ Nov 7 2011, 12:25 PM) *
Din fericire, in 2004 n-aveau DPF... acum insa e obligatoriu.

Pai atunci fa ce zice DORU: cumpara masini dizal facute inainte de 2005...
mike.omega
Sau un benzinar cu GPL? whistling.gif
mojorisin
De duminica umblu pe gaz cu masina din dotare. Nu simt pierdere de putere pe gaz dar e si mai greu de numarat pana la 192,daca s-au pierdut unu sau doi e mai greu de bagat de seama. Instalatia e montata impecabil, la nivelul pretentilor firmei BRC si ale mele ,ca doar nu era sa imi bat joc de xi . Singura necunoscuta importanta in acest joc este consumul. Maine ar trebui sa aflu cati km am facut cu 15.5 litri de gaz. Deocamdata sunt pe la 80, dar mai este ceva pe fund smile.gif In tot cazul, fata de consum 16.5% pe benzina, orice consum pe gaz sub 30% se va simti la buzunar. Am sa va tin la curent cu dezvoltarea situatiei.
James Kilowatt
Ce fel de instalatie e? Ma refer la sistemul de injectie... e secventiala clasica sau injectie directa de gpl lichid?
mojorisin
Secventiala desigur. E cam varful tehnologic in materie de alimentare gpl. Daca mi se permite un link:
http://crcgrup.ro/instalatiigpl/2009/09/se...g-drive-euro-5/

Pe un motor care nu are injectie directa. (2500 pe e46)
James Kilowatt
Imi permit sa te contrazic, varful de lance e injectia directa de gpl lichid. Insa inca nu prea am auzit sa se aduca prin Ro, desi acum il fac si italienii. acum 3-4 ani doar Vialle (care desi suna italian sunt olandez) faceau asa ceva, intre timp s-a mai democratizat.
http://www.vialle.nl/producten/lpi.html?L=1
DORU
Desi cel mai apropiat Vialle Center pare sa fie in Germania, totusi...ce vor ei sa spuna aici cu importatorul Subaru din Buc ?
http://www.vialle.nl/lpg-producten/verkoop...punten.html?L=3
James Kilowatt
Habar n-am smile.gif

Si Zavoli (italieni) fac instalatii similare acum. Poate astia sunt mai aproape. Cred ca mai sunt si altii, acum, sistemul are deja cativa ani buni.

mojorisin
QUOTE (mojorisin @ Nov 10 2011, 02:53 PM) *
De duminica umblu pe gaz cu masina din dotare. Nu simt pierdere de putere pe gaz dar e si mai greu de numarat pana la 192,daca s-au pierdut unu sau doi e mai greu de bagat de seama. Instalatia e montata impecabil, la nivelul pretentilor firmei BRC si ale mele ,ca doar nu era sa imi bat joc de xi . Singura necunoscuta importanta in acest joc este consumul. Maine ar trebui sa aflu cati km am facut cu 15.5 litri de gaz. Deocamdata sunt pe la 80, dar mai este ceva pe fund smile.gif In tot cazul, fata de consum 16.5% pe benzina, orice consum pe gaz sub 30% se va simti la buzunar. Am sa va tin la curent cu dezvoltarea situatiei.


S-a terminat gazul,avem un rezultat: 16.6 consum urban de gaz. 16.7 indicat pe computerul de bord. deci vesti bune.
DORU
Acelasi consum dar cam cu 50-60% mai ieftin ca pret, nu ?

In cati km iti amortizezi investitia in BRC ?
mojorisin
cam 13.000 combinat rezulta intr-o economie de 1000 de euro. Cam atatia fac pe an. Desi la consum extraurban de 5% (cost efectiv) cred ca o sa dau niste ture in plus smile.gif
mike.omega
Din ce stiu eu, cele mai bune instalatii la ora actuala sunt cele de la Prins. BRC si Tomasetto(cum am eu) sunt se pare mai putin performante.

http://www.prinsautogas.com/en/
mojorisin
Montajul GPL-ului nu se rezuma doar la instalatie. Este o situatie similara cu pilda bisturiului: decat un chirurg mediu cu un bisturiu de top,mai bine sa te opereze un chirurg bun cu un bisturiu normal. De aceea am pus accent pe montaj: experienta celor de la service si gradul de suport pe care il pot oferi reprezentantii firmei in romania acelui service. Expertiza pe care o pot oferi cei de la BRC romania este la cel mai inalt nivel si nici o alta firma din romania nu poate oferi ceva similar. Pe langa asta, oamenii de la ei beneficiaza de traininguri in Italia unde invata sa faca fata situatilor ce apar in teren. In plus, daca apare ceva complex si greu de descalcit, specialistii italieni intervin in ajutor. Montajul la masina mea a durat 10 zile, in acest timp intrand si diferitele reglaje. Nu e o situatie ideala dar in final nu a ramas nici o problema nerezolvata in mod optim. Eu ca si client sunt fericit si am convingerea ca nici un alt service din romania (montand o alta instalatie) nu s-ar fi descurcat nici macar pe aproape atat de bine.

@Mike Instalatia Prins se monteaza doar in Bulgaria (in apropierea Romaniei) caci in la noi nu este reprezentanta. Trebuie sa alegi avand in vedere si suportul post montaj,reviziile,etc.

Kiturile disponibile in 2011 au ajuns la un nivel bun al fiabilitatii mecanice. Ce le diferentiaza este modul lor de operare,respectiv computerul lor si cum este reglat acesta,ce harti are,etc. Deci dupa cum ziceam, un bisturiu rezonabil manuit de un chirurg iscusit este alegerea mai buna.

@JamesK are si BRC injectii directe acolo unde motorul este pe injectie directa: http://www.brc.it/getcontent.aspx?t=1&...190&lang=en

Si apropo,inaintea mea la service, se montase gaz pe un Murano de 3.5 smile.gif
James Kilowatt
E inselatoare numele comercial al instalatiilor alea de la BRC, in realitate nu sunt cele la care ma refer eu. M-am uitat in brosura si au in continuare vaporizator, in timp ci cele cu injectie directa de gpl LICHID nu mai au vaporizator. BRC le numesc injectie directa insa ramane de gaz, nu de lichid.

Ori avantajul consta in a injecta lichidul, nu gaz, din doua motive: una ca poti avea un control foarte precis al cantitatii injectate, si a doua ca lichidul cand se vaporizeaza absoarbe caldura si raceste amestecul.
Despre astea se spune ca ajung sa aiba performante si consum cvasiidentice cu cele pe benzina.

In plus nu sunt rezervate motoarelor cu injectie directa, aici se monteaza pe Daewoo/Chevrolet noi (adica nu modele noi, ci la 0km, la dealer), sau Subaru de exemplu care inca nu au motoare cu injectie directa.
mike.omega
La un simplu search pe google am gasit mai multe firme care spun ca monteaza Prins la noi smile.gif

In cazul meu montajul a durat 5-6h cu tot cu teste. 10 zile mi se pare enorm!
mojorisin
Pe site-ul lor nu am gasit reprezentanta in Romania. De unde si povestea cu chirurgii.
E adevarat ca 10 zile e mult dar putem tine cont de complexitatea lucrarii ceva mai crescuta pt motorul bmw in 6 cilindri, dorinta celor de la service sa faca o treaba fara pata si cateva zile in care mai mult s-au cautat solutii decat s-a lucrat efectiv. Probabil ca a 2-a masina de acelasi tip ar merge in 2-3 zile si tot probabil este ca direct la atelierele reprezentantei din BZ (eu am mers la AB) lucrurile merg ceva mai repede.
pmhoria
http://www.incont.ro/transporturi/motorina...na-motivul.html

S-ar putea sa se schimbe treba cu benzina vs diesel wink.gif Si nu la noi .. ci in europa.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.