Ford Sierra, pareri |
This topic is about Ford Sierra, pareri, the author, , wrote about: ... To read more just scroll down
Ford Sierra, pareri |
Jun 8 2004, 07:18 PM
Post
#1
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 212 Joined: 21-March 04 From: Bucuresti Member No.: 22.770 |
|
|
|
Dec 10 2004, 01:01 AM
Post
#2
|
|
perioada de proba Group: Membri Posts: 1 Joined: 9-December 04 From: Arad (Arad) Member No.: 36.989 |
Bună. Dacă intereesează pe cineva, pot oferi câteva infouri in legatura cu această masină.
Productia a inceput in 1982 cu caroseria cu 5 usi, cand Granada a devenit prea invechit, cu motoare pe benzina cu carburator de 2,0 mai ales dar, surpriza au iesit si modele cu batrânul motor de 1,3 tip CVH si cutie cu 4 viteze sau motor de 2,3, 2,6 V6. Bănuiesc că vă dati seama in cât timp ajungea la 100 atât unul cât si celălalt. Cel mai bine s-au vândut cele cu motor de 2,0 si 1,6 OHC carburator simplu, dublu, apoi asistat electronic. In 1985 a aparut (pe Sierra) motorul de 2,0 DOHC 8 supape cu distributie pe lant cu carburator, apoi pe injectie. Acesta afost cel mai robust motor din istoria Sierra in afara de vechiul diesel 2,3 de origine Peugeot. Acest motor cu distributie pe lant mai zgomotos si mai puternic decat cel cu distributie pe curea, a fost tinta tunerirol din toata lumea fiind practic indestructibil.Tot in acest an farurile devin mai mari sosind de la BOSCH fata de VALEO la modelul anterior, apare modelul cu injectie si catalizator, echipamente electrice optionale, care sunt denumite traditional GHIA. In 1987 apare modelul Sedan cu 4 usi, farurile devin si mai mari, semnalizarile se muta din bara lânga faruri, barile de protectie pot fi si vopsite la culoarea masinii, geamurile pot fi colorate verzi si se poate comanda chiar si clima.Iese modelul 1,8 turbodiesel, cu 2 curele de distributie, care a fost probabil cel mai injurat motor din istoria Ford. Desi pare atractiv in ofertele de second hand, statistic vorbind fiecare motor din acest tip a rupt macar odata cureaua de distributie rupand astfel si axul cu came. Comparând necesarul de piese, indiferent ca facem aceasta comparatie la distributie, filtre sau alte componente, acest motor se intretine mai scump decat 2,8i 4x4 (documentabil).O alegere mult mai norocoasa a fost dieselul de 2,3 care desi a fost invechit deja in 1982, dar mergea 400,000 KM pana la prima reparatie capitala pentru doar 1,5 litru de motorina si câtiva decibeli in plus. Apar modelele Coshworth intai cu 2,8 apoi cu 2,9 cilindree cu sau fara 4x4. Interesant, cardanul tractiunii fata trece prin carterul baii de ulei... Apare chiar un model Coshworth RS cu motor de 2,0 DOHC cam pe la 204 CP, se poate recunoaste dupa turbosuflanta si cureaua de distributie, fata de lantul de la modelul de baza. Binenteles acceleratia a fost frenetica la fel ca si consumul...Acesta a fost modelul de start pt multe modificari de competitie, ajungându-se chiar la 400 CP. Pe net am vazut chiar modele in care s-a montat motor de 3,5 si 4,0 V8 de la Rover. Prea mult, parerea mea. Defecte? Au fost si ele cateva dar au fost remediate ca de ex. fiabilitatea bucselor silent la imbinarea barei stabilizatoare cu bascula, la care a iesit o versiune Heavy Duty. Au fost probleme si cu instalatiile electrice, dar numai dupa interventii de gen Nea Vasile Electricianu care a crescut cu si pe Dacii...Cat despre problemele cauzate de carburntii de calitate sub orice critica sa nici nu mai vorbim. Exista si piese. Nu numai de la dezmembrari ( au fost fabricate mai multe Sierra pana in 1993 decat Mondeo si Fiesta la un loc) de unde nu recomand sa luati piese de uzura sau consumabile, dar si la mazaginele de specialitate. I calitate de vanzator de piese la un lant de magazine consacrat ma simt in masura sa declar pe baza a multor ani de experienta ca toate piesel de uzura pot fi oferite de pe stoc la calitate si pret convenabil iar restul pieselor in maxim 5 zile lucratoare. Dece v-am spus toate astea.. Pentru ca recent am lasat la vatra un Sierra din 1982 2,0 carburator cu 1,000,000(un milion) km la bord,niciodata nu m-a lasat balta si niciodata nu am fost nevoit sa port lanturi de zapada... si sunt fericitul proprietar prin recarosare al unui model 1991 decembrie, Euro2, cumpăart de la primul proprietar cu numai 44,000 (patruzecisipatrumii) km la bord documnetabil de un visiniu superb. Si nu vreau sa o vand. |
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 16th May 2024 - 07:28 PM |