Privatizarea Daewoo Craiova |
This topic is about Privatizarea Daewoo Craiova, the author, Iulian HondaFan, wrote about: dupa autonews.com: QUOTE Ford will sign a deal for the Craiova plant in Romania at the Frankfurt IAA on September 12. The US automaker will pay 57 mil ... To read more just scroll down
Privatizarea Daewoo Craiova |
Sep 7 2007, 07:10 PM
Post
#1
|
|
specialist Group: Membri Posts: 4.583 Joined: 30-May 04 From: Honda World Member No.: 26.577 |
QUOTE Ford will sign a deal for the Craiova plant in Romania at the Frankfurt IAA on September 12.
The US automaker will pay 57 million euros for a 72.4 percent stake in the former Daewoo plant. The remaining 27.6 percent is held by a variety of employee pension schemes. Ford wants the Craiova factory to increase its production capacity in Europe. It plans to invest 675 million euros in the plant and build up to 300,000 cars a year. The factory currently has capacity to build 200,000 cars a year. A source familiar with the deal told Automotive News Europe that there would still be some legal details to sort out once the deal is signed. The Romanian parliament intends to pass legislation that will limit Ford's potential liability once it takes over the plant. -------------------- Civic Si 2007 2.0l DOHC iVTEC
Acura TL 2006 3.2l SOHC VTEC |
|
|
Sep 8 2007, 07:12 AM
Post
#2
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 148 Joined: 27-August 04 From: Bucuresti Member No.: 31.463 |
Am deschis acest topic pentru a afla parearea voastra referitoare la privatizarea Daewoo Craiavoa.
Pentru inceput sa vedem faptele: 1.Ford a oferit 57 mil. euro pentru Automobile Craiova Fabrica de la Craiova are o valoare de piata de aproximativ 200 Mil Euro. Daca se includ si celelalte unitati( distributie, etc) se ajunge la o valoare de aproximativ 700 Mil Euro. Acum vine partea cea mai interesanta ( conform unor surse din interiorul Automobile Craiova aceasta detine in banci aproximativ 85 Mil Euro, bani care vor intra in posesia Ford dupa privatizare). Acum sa facem calcule: Plata Ford catre AVAS: 57 mil Conturi in banic A Crai:85 mil ----------------------------------- Pierderi Romania :28 mil In concluzie noi platim Ford cu aproximativ 28 mil Euro sa achizitioneze Automobile Craiova. Valoarea propriu-zisa a fabricii si terenului 200 mil Valoarea castigata de Ford 28 mil --------------------------------------------------------- Castig ford 228 mil Euro + fabrica A. Craiova 2. Automobile Craiova va fi privatizata printr-un proiect de lege aprobat de Guvern( ceea ce va duce la scoaterea din judiciar a contractului de privatizare" atata timp cat este proiect de lege se aplica acel proiect"). Vreau sa va amintesc de cele 2 personaje care au facut (s-au intalnit cu reprezentantii Ford) anume : Tariceanu si Basescu. Citez:"Ford Motor Company a fost singurul ofertant pentru preluarea Automobile Craiova." 3.Daca va prelua compania de la Craiova, Ford va opri fabricatia modelelor Daewoo si va produce in Romania un model nou, aflat in prezent in curs de proiectare in Germania si Marea Britanie, a afirmat John Fleming, presedinte si director general al Ford Europa.(noul Fiesta) La Craiova, Ford s-a angajat sa faca investitii directe de 675 milioane euro pentru retehnologizarea si modernizarea uzinei In acest caz problema se pune in felul urmator: Daewoo Craiova este din punc de vedere tehnologic la cel mai inalt nivel. Crearea unu nou model fiind doar o chestiune de software( nefiind necesare schimbarea liniei tehnologice) "Sursa din interiorul Daewoo Craiova" In felul acesta nu trebuie sa te numesti Ford ca sa poti cumpara A. Craiova poti sa faci acest lucru cu 100 Ron si scoti si profit 28 mil Euro(aproximativ deoarece in conturi A. Craiova are undeva intre 75 mil si 100 mil. Ce parere aveti? -------------------- Daewoo Nubira '99 1,6 16v
Opel kadet 86 16, d Mazda 323 1,5 Dacia 1310 |
|
|
Sep 8 2007, 08:00 AM
Post
#3
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
Probabil se putea si mai bine, se putea si mai rau.
Se putea mai bine in sensul ca se oferea un pret corect iar investitiile erau mai mari (Hyundai a bagat 4 miliarde in cehia de ex) Se putea mai rau in sensul ca se putea intampla ce s-a intamplat cu Aro. -------------------- Scuter 108cc... benzina, automat
|
|
|
Sep 8 2007, 09:35 AM
Post
#4
|
|
pilot Group: Membri Posts: 489 Joined: 25-April 06 From: Pitesti (Arges) Member No.: 74.630 |
Nu credeam ca este posibil asa ceva. Colac peste pupaza se zvoneste ca vor sa semneze contractul la Salonul Auto de la Frankfurt. Suntem chiar niste idioti. Gata! Sunt nervos. |
|
|
Sep 8 2007, 10:26 AM
Post
#5
|
|
specialist Group: Membri de onoare Posts: 3.446 Joined: 28-September 05 From: Bucuresti Member No.: 56.992 |
cred ca e vorba de motive sociale la mijloc. statul a cumparat uzina de la daewoo tocmai din motive sociale. acum o vinde. treaba e; cu cit a luat-o si cu cit o vinde. daca a dat 20mil pe ea, e ok, daca a dat 200, atunci undeva e o problema... -------------------- 2 * "Garsoniera" - HJ61 TD (4000cmc) si "Sugativa"- FJ62V (4000cmc) carburatie
"Furia Verde" - R5 TL (845cmc) WARNING: where we go there are no roads "Life is like a box of chocolates... you never know what you're gonna get." - Forrest Gump |
|
|
Sep 8 2007, 12:50 PM
Post
#6
|
|
specialist Group: Membri Posts: 585 Joined: 11-May 05 From: Bucuresti Member No.: 46.616 |
Eu nu inteleg de ce au vandut fabrica unor sarantoci. Nu-i nici un secret faptul ca, la nivel global, Ford e pe rosu (manevrele in ceea ce priveste Volvo, Jaguar si Land Rover sunt dovada clara). Mi se pare o prostie sa-i dai pe mana afacerea unei companii ce s-ar putea sa intre in tot felul de restructurari mai incolo. Smenaria asta are iz de 'investitie strategica' politizata (sau sunt eu paranoic?). Fac pariu ca n-or sa scoata mare branza de conditii favorabile de la Ford, cum au facut de la Renault (preturi preferentiale pentru autovehicule), dat fiind ca astia-s stramti la punga (e drept, din necesitate).
Macar dac-o vindeau Nissan-ului, sa stim o treaba. -------------------- Conducator de Pejos momentan
|
|
|
Sep 8 2007, 12:59 PM
Post
#7
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
Nissan si Reno nu si-ar fi dat la gioale, sunt frati de cruce...
Eu as fi preferat un asiatic. Altul decat Nissan. Sau un teuton, cica Opel ar avea niste idei cu Ro. -------------------- Scuter 108cc... benzina, automat
|
|
|
Sep 8 2007, 03:12 PM
Post
#8
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 176 Joined: 30-November 99 From: Bucuresti Member No.: 3.620 |
Parca ar fi blestemata fabrica asta din Craiova...Mai intai ce au ratat un contract bun cu VW si au ales cum nu se poate mai prost Citroen..a iesit strutocamila Oltcit care umple acum cimitirele de masini. A urmat Daewoo, care a inceput destul de bine...dar legile lui Murphy nu se dezmint: "ce incepe bine se termina prost, ce incepe prost se termina si mai prost". Acum se pare ca ar veni Ford...nu cred ca este cea mai buna alegere, dar daca altii nu sunt...se pare ca e cam tot asa cum si-a ales-o Adam pe Eva de nevasta...
|
|
|
Sep 8 2007, 04:51 PM
Post
#9
|
|
CFO Group: Membri Posts: 2.695 Joined: 10-September 04 From: Bucuresti Member No.: 32.254 |
QUOTE Eu nu inteleg de ce au vandut fabrica unor sarantoci. Nu-i nici un secret faptul ca, la nivel global, Ford e pe rosu
Sa nu exageram. Ford este o companie care are CASH 32 MILIARDE de dolari, si care are in primele 6 luni ale anului asta o cifra de afaceri de 44 mld dolari, care este destul de aproape de PIBul Romaniei in aceeasi perioada, de approx 65 mld dolari. E greu sa zici ca sunt 'sarantoci'. -------------------- Avensis 2.2D4D, PatrolGR RD28TI, cu cutie manuala.
In cautare de masina spectaculoasa, veche si de toata ziua |
|
|
Sep 9 2007, 10:29 AM
Post
#10
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.469 Joined: 2-September 05 From: Timisoara Member No.: 54.800 |
Ford castiga vreo 700 mil eur din afacerea asta. De fapt Ford cumpara @700mil euro cu 57 mil - buna afacere nu?
|
|
|
Sep 9 2007, 12:29 PM
Post
#11
|
|
specialist Group: Membri Posts: 3.387 Joined: 8-September 06 From: San Francisco Member No.: 86.644 |
QUOTE Fabrica de la Craiova are o valoare de piata de aproximativ 200 Mil Euro. Daca se includ si celelalte unitati( distributie, etc) se ajunge la o valoare de aproximativ 700 Mil Euro.
Nu pot sa zic ca sint sigur ca nu s-a facut o minarie aici, foarte posibil, dar din ce stim noi cele de mai sus sint aiureli. Valoarea "de piata" e aiai cu care se vinde. A fost licitatie, de ce nu s-a bagat nimeni? Pentru ca nu prea avea asa multa valoare. Cine e timpit sa nu faca afaceri din astea daca-s asa fantasice? Acu ca statul o fi dat mai mult decit o vinde, deh, biznis romanesc. Ideea de a o prelua statul e cretina din start, ce cauta statul in economie? Cu cit o sa fie mai multe interventionisme si fixari de preturi si stingisme stupide, cu atit o sa se risipeasca mai mult. -------------------- ---------------
Honda Civic EX 2006 140CP Mazda 6S 2003 220CP |
|
|
Sep 9 2007, 01:10 PM
Post
#12
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
QUOTE(ozz86651) Ideea de a o prelua statul e cretina din start, ce cauta statul in economie? Cu cit o sa fie mai multe interventionisme si fixari de preturi si stingisme stupide, cu atit o sa se risipeasca mai mult.
Asta nu se numeste o "idee cretina", se cheama "traditie europeana", acum daca tot suntem in EU Iar "stangisme stupide" se traduc prin "politici economice si sociale" :angel: -------------------- Scuter 108cc... benzina, automat
|
|
|
Sep 9 2007, 05:24 PM
Post
#13
|
|
pilot Group: Membri Posts: 362 Joined: 24-July 06 From: Craiova (Dolj) Member No.: 83.114 |
si mie mi se pare o afacere dubioasa dar am inteles ca auto craiova ar avea ceva datorii maricele, iar terenurile a.craiova, ford, nu le vrea.
|
|
|
Sep 9 2007, 07:58 PM
Post
#14
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
Mie mi se pare mai important planul pe care il are Ford cu uzina decat cat plateste pe ea.
Daca o cumpara ca sa o vanda la fier vechi (cum s-a intamplat cu Aro) e nasol chiar daca ar fi dat pe ea un miliard. DAca au de gand sa produca 500.000 masini pe an atunci pot s-o ia si gratis din partea mea. -------------------- Scuter 108cc... benzina, automat
|
|
|
Sep 10 2007, 08:40 AM
Post
#15
|
|
pilot Group: Membri Posts: 268 Joined: 12-July 05 From: Brasov (Brasov) Member No.: 51.045 |
daca au de gand sa fabrice masini ford in romania, atunci e foarte bine, concurenta obligandpe dacia-renault sa faca masini mai bune sau mai ieftine..
daca vainterveni o concurenta reala intre renault si ford, noi vom avea de castigat. -------------------- |
|
|
Sep 10 2007, 09:46 AM
Post
#16
|
|
specialist Group: Membri Posts: 2.462 Joined: 11-September 05 From: Bucuresti Member No.: 55.496 |
si eu spun la fel ca JK. important e ce vor face de acum incolo. si daca scot profitul din tara, asta e. dar bugetul de stat ramane cu impozite platite plus locuri de munca, investitii in industria orizontala.
din ce am citit vor sa produca 2 tipuri de masina. fiesta si ceva gen logan -------------------- ford focus sedan alb 1.6 16v masina de serv
opel astra 1.7 cdti-101CP 2006 opelul si pejeul vandute |
|
|
Sep 10 2007, 11:23 AM
Post
#17
|
|
sofer incepator Group: Membri Posts: 18 Joined: 1-May 06 From: Constanta (Constanta) Member No.: 75.157 |
nu cred ca dotarile daewoo craiova s-ar ridica la un nivel corespunzator - motoarele la nivel opel kadett/ascona, avand consumuri enorme pt. epoca in care traim, calitatea slaba a interioarelor/partii electrice.
|
|
|
Sep 10 2007, 08:55 PM
Post
#18
|
|
pilot Group: Membri Posts: 362 Joined: 24-July 06 From: Craiova (Dolj) Member No.: 83.114 |
QUOTE(florin55503) nu cred ca dotarile daewoo craiova s-ar ridica la un nivel corespunzator - motoarele la nivel opel kadett/ascona, avand consumuri enorme pt. epoca in care traim, calitatea slaba a interioarelor/partii electrice.
si cand te gandesti ca ei vand motoare si cutii de viteze catre GM acum :bash: cred ca ai informatii gresite |
|
|
Sep 11 2007, 07:59 AM
Post
#19
|
|
pilot Group: Membri Posts: 489 Joined: 25-April 06 From: Pitesti (Arges) Member No.: 74.630 |
Motoarele pe care le fabrica Daewoo Craiova nu sunt chiar asa vechi pe cat cred unii. Ce sa mai vorbim atunci de Renault de 1.4 si 75 CP. GM cumpara din Romania de aproape 200 de milioane de euro si nu de la Craiova, iar intentia este de a mari suma la 500 de milioane. Sunt multe companii (dintre care unele chiar japoneze) care si-au deschis sucursale in Romania si cu care GM are contract in privinta furnizarii de elemente pentru masinile grupului. Un efect al Globalizarii.
Cei de la Opel si-au anuntat intentia de a investi intr-o fabrica langa Cluj. Nu stiu ce vor sa faca acolo. Chestia ca privatizarea Daewoo craiova are mai mult conotatie sociala este o prostie pe care o baga la inaintare guvernanti ca sa-si ia "papica". Asa s-a pus problema si la Dacia. Si rezultatul: domnul Stroe s-a spalat pe maini (a ramas in functie buna, iar responsabilitatea companiei nu mai este a lui), oamenii de la uzina nu sunt foarte bine platiti, iar daca cineva ridica capul a doua zi zboara, iar profitul companiei este scos de francezi din tara prin tot felul de mijloace. |
|
|
Sep 11 2007, 08:56 AM
Post
#20
|
|
specialist Group: Membri Posts: 2.462 Joined: 11-September 05 From: Bucuresti Member No.: 55.496 |
QUOTE(_Theo_) QUOTE(florin55503) nu cred ca dotarile daewoo craiova s-ar ridica la un nivel corespunzator - motoarele la nivel opel kadett/ascona, avand consumuri enorme pt. epoca in care traim, calitatea slaba a interioarelor/partii electrice.
si cand te gandesti ca ei vand motoare si cutii de viteze catre GM acum :bash: cred ca ai informatii gresite nu am scris eu.. -------------------- ford focus sedan alb 1.6 16v masina de serv
opel astra 1.7 cdti-101CP 2006 opelul si pejeul vandute |
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 9th May 2024 - 02:32 AM |