Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Privatizarea Daewoo Craiova
Masini.ro Forum > Masini.ro > Masini.ro
Iulian HondaFan
dupa autonews.com:

QUOTE
Ford will sign a deal for the Craiova plant in Romania at the Frankfurt IAA on September 12.

The US automaker will pay 57 million euros for a 72.4 percent stake in the former Daewoo plant. The remaining 27.6 percent is held by a variety of employee pension schemes.

Ford wants the Craiova factory to increase its production capacity in Europe. It plans to invest 675 million euros in the plant and build up to 300,000 cars a year. The factory currently has capacity to build 200,000 cars a year.

A source familiar with the deal told Automotive News Europe that there would still be some legal details to sort out once the deal is signed. The Romanian parliament intends to pass legislation that will limit Ford's potential liability once it takes over the plant.
robert constantin31470
Am deschis acest topic pentru a afla parearea voastra referitoare la privatizarea Daewoo Craiavoa.

Pentru inceput sa vedem faptele:

1.Ford a oferit 57 mil. euro pentru Automobile Craiova

Fabrica de la Craiova are o valoare de piata de aproximativ 200 Mil Euro. Daca se includ si celelalte unitati( distributie, etc) se ajunge la o valoare de aproximativ 700 Mil Euro. Acum vine partea cea mai interesanta ( conform unor surse din interiorul Automobile Craiova aceasta detine in banci aproximativ 85 Mil Euro, bani care vor intra in posesia Ford dupa privatizare). Acum sa facem calcule:

Plata Ford catre AVAS: 57 mil
Conturi in banic A Crai:85 mil
-----------------------------------
Pierderi Romania :28 mil

In concluzie noi platim Ford cu aproximativ 28 mil Euro sa achizitioneze Automobile Craiova.

Valoarea propriu-zisa a fabricii si terenului 200 mil
Valoarea castigata de Ford 28 mil
---------------------------------------------------------
Castig ford 228 mil Euro + fabrica A. Craiova

2. Automobile Craiova va fi privatizata printr-un proiect de lege aprobat de Guvern( ceea ce va duce la scoaterea din judiciar a contractului de privatizare" atata timp cat este proiect de lege se aplica acel proiect").
Vreau sa va amintesc de cele 2 personaje care au facut (s-au intalnit cu reprezentantii Ford) anume : Tariceanu si Basescu.
Citez:"Ford Motor Company a fost singurul ofertant pentru preluarea Automobile Craiova."

3.Daca va prelua compania de la Craiova, Ford va opri fabricatia modelelor Daewoo si va produce in Romania un model nou, aflat in prezent in curs de proiectare in Germania si Marea Britanie, a afirmat John Fleming, presedinte si director general al Ford Europa.(noul Fiesta)
La Craiova, Ford s-a angajat sa faca investitii directe de 675 milioane euro pentru retehnologizarea si modernizarea uzinei

In acest caz problema se pune in felul urmator: Daewoo Craiova este din punc de vedere tehnologic la cel mai inalt nivel. Crearea unu nou model fiind doar o chestiune de software( nefiind necesare schimbarea liniei tehnologice) "Sursa din interiorul Daewoo Craiova"

In felul acesta nu trebuie sa te numesti Ford ca sa poti cumpara A. Craiova poti sa faci acest lucru cu 100 Ron si scoti si profit 28 mil Euro(aproximativ deoarece in conturi A. Craiova are undeva intre 75 mil si 100 mil.
Ce parere aveti?
James Kilowatt
Probabil se putea si mai bine, se putea si mai rau.

Se putea mai bine in sensul ca se oferea un pret corect iar investitiile erau mai mari (Hyundai a bagat 4 miliarde in cehia de ex)

Se putea mai rau in sensul ca se putea intampla ce s-a intamplat cu Aro.
chevy
Eu unul sunt revoltat. Chiar ne iau de prosti. Si cand zic asta nu ma gandesc la cei de la Ford, ci la sefii nostri: Base si Tariceanu. Ei sunt capii acestei facatorii in urma vizitelor la uzina din America. Practic le dam bani celor de la Ford sa "cumpere" uzina. Dupa ce le dam uzina o sa-i mai si ajutam sa scoata profitul din tara. :bandit:

Nu credeam ca este posibil asa ceva. Colac peste pupaza se zvoneste ca vor sa semneze contractul la Salonul Auto de la Frankfurt. Suntem chiar niste idioti.

Gata! Sunt nervos.
air_wolf
iulian, normal, doar ford e concurenta lui chevy biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
cred ca e vorba de motive sociale la mijloc. statul a cumparat uzina de la daewoo tocmai din motive sociale. acum o vinde. treaba e; cu cit a luat-o si cu cit o vinde. daca a dat 20mil pe ea, e ok, daca a dat 200, atunci undeva e o problema...
Paul46623
Eu nu inteleg de ce au vandut fabrica unor sarantoci. Nu-i nici un secret faptul ca, la nivel global, Ford e pe rosu (manevrele in ceea ce priveste Volvo, Jaguar si Land Rover sunt dovada clara). Mi se pare o prostie sa-i dai pe mana afacerea unei companii ce s-ar putea sa intre in tot felul de restructurari mai incolo. Smenaria asta are iz de 'investitie strategica' politizata (sau sunt eu paranoic?). Fac pariu ca n-or sa scoata mare branza de conditii favorabile de la Ford, cum au facut de la Renault (preturi preferentiale pentru autovehicule), dat fiind ca astia-s stramti la punga (e drept, din necesitate).

Macar dac-o vindeau Nissan-ului, sa stim o treaba.
James Kilowatt
Nissan si Reno nu si-ar fi dat la gioale, sunt frati de cruce...
Eu as fi preferat un asiatic. Altul decat Nissan. smile.gif Sau un teuton, cica Opel ar avea niste idei cu Ro.
Alexandru
Parca ar fi blestemata fabrica asta din Craiova...Mai intai ce au ratat un contract bun cu VW si au ales cum nu se poate mai prost Citroen..a iesit strutocamila Oltcit care umple acum cimitirele de masini. A urmat Daewoo, care a inceput destul de bine...dar legile lui Murphy nu se dezmint: "ce incepe bine se termina prost, ce incepe prost se termina si mai prost". Acum se pare ca ar veni Ford...nu cred ca este cea mai buna alegere, dar daca altii nu sunt...se pare ca e cam tot asa cum si-a ales-o Adam pe Eva de nevasta...
Watcher
QUOTE
Eu nu inteleg de ce au vandut fabrica unor sarantoci. Nu-i nici un secret faptul ca, la nivel global, Ford e pe rosu

Sa nu exageram. Ford este o companie care are CASH 32 MILIARDE de dolari, si care are in primele 6 luni ale anului asta o cifra de afaceri de 44 mld dolari, care este destul de aproape de PIBul Romaniei in aceeasi perioada, de approx 65 mld dolari. E greu sa zici ca sunt 'sarantoci'.
Skywalker
Ford castiga vreo 700 mil eur din afacerea asta. De fapt Ford cumpara @700mil euro cu 57 mil - buna afacere nu?
ozz86651
QUOTE
Fabrica de la Craiova are o valoare de piata de aproximativ 200 Mil Euro. Daca se includ si celelalte unitati( distributie, etc) se ajunge la o valoare de aproximativ 700 Mil Euro.


Nu pot sa zic ca sint sigur ca nu s-a facut o minarie aici, foarte posibil, dar din ce stim noi cele de mai sus sint aiureli. Valoarea "de piata" e aiai cu care se vinde. A fost licitatie, de ce nu s-a bagat nimeni? Pentru ca nu prea avea asa multa valoare. Cine e timpit sa nu faca afaceri din astea daca-s asa fantasice?
Acu ca statul o fi dat mai mult decit o vinde, deh, biznis romanesc. Ideea de a o prelua statul e cretina din start, ce cauta statul in economie? Cu cit o sa fie mai multe interventionisme si fixari de preturi si stingisme stupide, cu atit o sa se risipeasca mai mult.
James Kilowatt
QUOTE(ozz86651)
Ideea de a o prelua statul e cretina din start, ce cauta statul in economie? Cu cit o sa fie mai multe interventionisme si fixari de preturi si stingisme stupide, cu atit o sa se risipeasca mai mult.


Asta nu se numeste o "idee cretina", se cheama "traditie europeana", acum daca tot suntem in EU smile.gif
Iar "stangisme stupide" se traduc prin "politici economice si sociale" :angel:
_Theo_
si mie mi se pare o afacere dubioasa blush.gif dar am inteles ca auto craiova ar avea ceva datorii maricele, iar terenurile a.craiova, ford, nu le vrea.
James Kilowatt
Mie mi se pare mai important planul pe care il are Ford cu uzina decat cat plateste pe ea.
Daca o cumpara ca sa o vanda la fier vechi (cum s-a intamplat cu Aro) e nasol chiar daca ar fi dat pe ea un miliard.
DAca au de gand sa produca 500.000 masini pe an atunci pot s-o ia si gratis din partea mea.
BandiT
daca au de gand sa fabrice masini ford in romania, atunci e foarte bine, concurenta obligandpe dacia-renault sa faca masini mai bune sau mai ieftine..
daca vainterveni o concurenta reala intre renault si ford, noi vom avea de castigat.
florin55503
si eu spun la fel ca JK. important e ce vor face de acum incolo. si daca scot profitul din tara, asta e. dar bugetul de stat ramane cu impozite platite plus locuri de munca, investitii in industria orizontala.

din ce am citit vor sa produca 2 tipuri de masina. fiesta si ceva gen logan
bogdan75164
nu cred ca dotarile daewoo craiova s-ar ridica la un nivel corespunzator - motoarele la nivel opel kadett/ascona, avand consumuri enorme pt. epoca in care traim, calitatea slaba a interioarelor/partii electrice.
_Theo_
QUOTE(florin55503)
nu cred ca dotarile daewoo craiova s-ar ridica la un nivel corespunzator - motoarele la nivel opel kadett/ascona, avand consumuri enorme pt. epoca in care traim, calitatea slaba a interioarelor/partii electrice.

si cand te gandesti ca ei vand motoare si cutii de viteze catre GM acum blink.gif :bash: cred ca ai informatii gresite
chevy
Motoarele pe care le fabrica Daewoo Craiova nu sunt chiar asa vechi pe cat cred unii. Ce sa mai vorbim atunci de Renault de 1.4 si 75 CP. GM cumpara din Romania de aproape 200 de milioane de euro si nu de la Craiova, iar intentia este de a mari suma la 500 de milioane. Sunt multe companii (dintre care unele chiar japoneze) care si-au deschis sucursale in Romania si cu care GM are contract in privinta furnizarii de elemente pentru masinile grupului. Un efect al Globalizarii.

Cei de la Opel si-au anuntat intentia de a investi intr-o fabrica langa Cluj. Nu stiu ce vor sa faca acolo.

Chestia ca privatizarea Daewoo craiova are mai mult conotatie sociala este o prostie pe care o baga la inaintare guvernanti ca sa-si ia "papica". Asa s-a pus problema si la Dacia. Si rezultatul: domnul Stroe s-a spalat pe maini (a ramas in functie buna, iar responsabilitatea companiei nu mai este a lui), oamenii de la uzina nu sunt foarte bine platiti, iar daca cineva ridica capul a doua zi zboara, iar profitul companiei este scos de francezi din tara prin tot felul de mijloace.
florin55503
QUOTE(_Theo_)
QUOTE(florin55503)
nu cred ca dotarile daewoo craiova s-ar ridica la un nivel corespunzator - motoarele la nivel opel kadett/ascona, avand consumuri enorme pt. epoca in care traim, calitatea slaba a interioarelor/partii electrice.

si cand te gandesti ca ei vand motoare si cutii de viteze catre GM acum blink.gif :bash: cred ca ai informatii gresite


nu am scris eu..
James Kilowatt
QUOTE(Iulian74637)
Cei de la Opel si-au anuntat intentia de a investi intr-o fabrica langa Cluj. Nu stiu ce vor sa faca acolo.

.


E posibil sa fie vorba de Astra I, model "pierdut" de uzina din Anvers.
drabisan
QUOTE(ozz86651)
QUOTE

Fabrica de la Craiova are o valoare de piata de aproximativ 200 Mil Euro. Daca se includ si celelalte unitati( distributie, etc) se ajunge la o valoare de aproximativ 700 Mil Euro.


Nu pot sa zic ca sint sigur ca nu s-a facut o minarie aici, foarte posibil, dar din ce stim noi cele de mai sus sint aiureli. Valoarea "de piata" e aiai cu care se vinde. A fost licitatie, de ce nu s-a bagat nimeni? Pentru ca nu prea avea asa multa valoare. Cine e timpit sa nu faca afaceri din astea daca-s asa fantasice?
Acu ca statul o fi dat mai mult decit o vinde, deh, biznis romanesc. Ideea de a o prelua statul e cretina din start, ce cauta statul in economie? Cu cit o sa fie mai multe interventionisme si fixari de preturi si stingisme stupide, cu atit o sa se risipeasca mai mult.


Dar cind acelasi stat a refuzat o oferta Fiat pentru Semanatoarea - aceleasi conditii ca la Craiova=pret mic, fabrica inutila. Diferenta a facut-o pretul terenului! Si au gindit strategic, dar nu pentru stat (ce e ala stat?). Pe terenurile alea se fac acum birouri, pe bani buni!
La Craiova, daca terenurile ar fi valorat ceva...s-ar fi facut acelasi lucru...

Pina la urma sint toate niste terenuri cu niste instalatii mai mult sau mai putin folosibile.

Minarie adevarata e fabrica Titan, cumparata de un primar pe bani putini, pe care acum face marmura, dar cind s-o satura o sa vinda/concesioneze terenul. Si sa vezi acolo bani!

Asta cu Craiova s-ar putea sa fie chiar o afacere buna pentru "stat". Poate or sa fie ceva locuri de munca, impozite de mincat de acolo. Comisioanele nu cred ca-s prea mari, ca doar nu se baga Ford in imobiliare...
air_wolf
important este sa se produca masini. daca fac asta este ok din punctul meu de vedere.
Lucas
In sfarsit s-a intamplat si mut asteptatul moment.

"Dupa negocieri care au durat circa doua saptamani, Ford a ajuns in sfarsit la un acord cu statul roman si va semna contractul de preluare a fabricii Automobile Craiova la Frankfurt, cu ocazia Salonului International Auto.



Ford a oferit 57 mil. euro pentru preluarea Automobile Craiova, cu 2 milioane de euro mai mult decat valoarea ofertei initiale, a anuntat vineri Sebastian Vladescu, presedintele comisiei de privatizare. Oferta initiala fusese de 55 mil. euro, adica 4,0098 euro pe actiune, iar cea finala a ajuns la 4,1556 euro pe actiune. Pachetul scos la privatizare reprezinta 72,4% din capitalul social al SC Automobile Craiova SA.



Negocierile dintre Comisia de privatizare a societatii Automobile Craiova si reprezentantii Ford s-au derulat in aceasta saptamana in fiecare zi, dupa ce deadline-ul stabilit initial, 1 septembrie, a fost depasit urmare a discutiilor pe baza legii ce va statua privatizarea societatii de automobile din Craiova, anunta DailyBusiness.

Principala cerere a reprezentantilor Ford a fost clarificarea tuturor problemelor legate de societatea Automobile Craiova, de la cele referitoare la datoriile catre stat pana la cele legate de raspunderea pentru masinile produse de fostul proprietar, Daewoo, si aflate inca in circulatie.

Noi speram sa vedem acordul incheiat intr-adevar la Frankfurt, si sa porneasca odata motoarele pentru fabricarea in Romania a noii Fiesta! Si a altor modele..."

Subiectul este luat de pe site-ul http://www.drive-test.ro/?a=det&art_id=588

Ceea ce nu au scris domnii de pe acel site , si ce am auzit eu ieri la Stiri este ca , Ford promite sa mai angajeze inca 4000 de oameni pe langa cei existenti in momentul de fata. S-ar zice ca peste 2 ani vom incepe productia de masini. Sunt foarte curios daca in acesti 2 ani se vor ambitiona sa scoata o masina care sa rivalizeze cu Loganul , desi 2 ani mi se par putin de la stadiul desenarii proiectul pe foaie pana la iesirea primei masini din fabrica.
chevy
Totusi cica cei de la Craiova ar avea niste datorii de 800 - 1 miliard de euro pe care statul le "sterge". Este adevarat?
Mariustom
Am contopit 3 topicuri cu acelaši subiect blush.gif biggrin.gif
:wave:
Iulian HondaFan
business-ul e business... uzina de la Craiova sta in vanzare de cel putin 3 ani. licentele pentru modelel Daewoo expira. licentele au apartinut de drept Daewoo si acum sunt ale GM care a cumparat grupul coreean. deci in curand nu mai puteau produce nimic afara de vechiul Oltcit sa zicem. si nici nu aveau capacitate de proiectare dezvoltare pentru alt model.

Ford este pe rosu per total. dar problemele si pierderile imense sunt pentru operatiile americane. diviziile europeana si asiatica sunt profitabile. Ford Europe are in prezent nevoie de capacitati de productie pentru ca au cerere mai mare la nivel european + Rusia decat pot satisface. Focus este cel mai bine vandut compact anul asta in Europa, Fiesta este si ea in top 10. a deschide capacitati de productie in V Europeie este prea costisitor. deci s-au orienta catre est. in ultimii ani au preluat de asemenea capacitati de productie in Rusia langa St. Petersburg.

dpdv al Romaniei io vad miscarea ca un castig. Ford este inca un mare producator auto - nr. 3 mondial inca si poate oferi uzinei din craiova un viitor relativ sigur. plus castigurile pentru alte intreprinderi care se vor crea pe industria orizontala plus beneficiile sociale pentru Craiova si jud. Dolj plus taxele si impozitele care vor ajunge la bugetul de stat.
Paul46623
Ma intreb daca n-ar fi o manevra mai inteligenta pentru Ford ca, in loc sa vanda Volvo, Jaguar si Land Rover (isi taie din genunchi sa-si peticeasca turul izmenelor), sa scape reacu de gauroiul ala fara fund care-i divizia americana. Scapa, in acelasi timp, si de naspeniile alea de lipitori din UAW.
Iulian HondaFan
cred ca ar trebui sa tina numai Volvo sau Jaguar pe care sa il faca marca de lux a grupului... divizia americana este inca cea mai mare. si sunt sigur ca va fi pusa pe picioare catusi de curand ( deja pe trimestrul 2 masurile lui Mullaly, ex-seful Boeing, incep sa se vada - cheltuieleile au fost mult reduse). zilele astea sunt negocieri intre Big3 si UAW...
chevy
Cateva lucruri se cunosc in mod cert:
- Ford va vinde Volvo, Jaguar si Land Rover estimate intre 7-10 miliarde de euro;
- chiar daca este "pe rosu" compania nu o sa piara niciodata, la fel ca si GM. Este o companie mare si daca este ajutata sa se redreseze va insemna mult pentru bugetul Americii;
- divizia europeana merge foarte bine;
- si nu in ultimul rand oficialii Ford au anuntat ca pana la finele lui 2008 (sau 2009 - nu-mi aduc bine aminte) la Craiova vor fi vandute peste 300.000 de masini. Ceea ce este cel mai important este faptul ca modelul de la Craiova va depasi pragul de 10.000 de euro, asa ca vom avea si noi romanii o masina serioasa.

Rectific; pana la finele lui 2011 vor vinde 300.000 de automobile, dintre care 90% vor fi destinate exportului.
Watcher
QUOTE
chiar daca este "pe rosu" compania nu o sa piara niciodata, la fel ca si GM. Este o companie mare si daca este ajutata sa se redreseze va insemna mult pentru bugetul Americii;


1) Nu exista nici o companie privata care sa fie '100% sigura' astfel incat sa zici ca nu poate sa piara. Vezi Enron cum arata si cum era. Vezi componenta indicelui Dow Jones acu 100 de ani si vezi cate din acele MARI companii de atunci mai exista azi.

2) In economiile [i]capitaliste[/i[ iar cea americana este maximul posibil din acest pdv, nu prea se intampla ca statul sa ajute o companie sa ceva. Nu are de ce. Compania trebuie sa se ajute singura.

3) Si eu cred ca Ford va mai exista peste 5 ani si va depasi (intr-uun efl sau altul ) momentul dificil din prezent
chevy
La Enron nu lucrau sute de mii de aomeni.
Hoinar
Watcher, vezi stirile din ultima perioada cum ca seful Hyundai din Coreea a fost scapat OFICIAL de toate acuzatiile pentru ca sunt prea importanti el si firma pentru economia tarii (acu' eu n-am inteles ce putea face el asa mult si nu putea face altcineva in fruntea firmei, da' ma rog).

Deci mai exista firme protejate si ajutate de stat.
Iulian HondaFan
Hyundai este una din primele 3 companii sud coreene... Ford nu intra in primele 20 in America desi este mai mare decat Hyundai group. Ford a cunocut o continua erodare din epoca de glorie a anilor '20 cand era de departe cea mai mare companie auto din lume si intre primele 5 in America. si pe ansamblu industria auto a devenit mult mai putin importanta pentru economia americana decat era acum 50 de ani. in plus 1/3 din capacitatile de productie din America sunt detinute de marci straine care toate o duc financiar foarte bine. impactul social pentru America al prabusirii a unuia dintre Big3 ar fi destul de limitat. ar fi jale in Michigan si zone din Indiana si Ohio dar in rest efectele ar fi minime. in plus o parte dintre capacitati de productie si mai ales cele de cercetare dezvoltare ar fi preluate imediat de alte companii din domeniu...

ajutor de la guvernul federal nu vor primi decat eventual in domeniul asigurarilor de sanatate daca si cand se va face o reforma. in prezent majoritatea americanilor primesc asigurarea medicala de la compania care ii angajeaza. asta este alaturi de fondul de pensii una dintre principalele probleme ale Ford dar si ale GM si Chrysler. exista desigur simpatie si preocupare intre politicieni pentru soarta industriei auto americane, dar aceasta incepe sa fie limitata la statele din Midwest unde industria auto era traditional concentrata: Michigan, Indiana, Ohio si Illinois. japonezii, nemtii si coreenii au deschis uzine mai ales in statele din sud care acum beneficiaza de prosperitatea acestor uzine ale marcilor non-americane. acesti politicieni din sud nu sunt mai deloc indurerati de soarta celor din Detroit unii chiar amintindu-si de anii '40-'60 cand yankeii erau mult mai bogati in timp ce ei se zbateau in saracie...

in plus de ex. in Ohio si Indiana unde atat Toyota cat si Honda au deschis si vor mai deschide uzine politicienii incep sa fie mai putin binevoitori fata de The Big 3. de fapt si in zona Detroit care depinde in proportie de 80% de industria auto prezenta firmelor americane este in scadere. firme germane si japoneze au preluat dintre firmele americane de componente auto iar cele americane de succes - Honeywell, BorgWarner, etc. s-au diversificat catre producatori non-americani destul de mult ca sa supravietuiasca chiar si in cazul unei implozii a unuia dintre cei 3.
ozz86651
QUOTE
- chiar daca este "pe rosu" compania nu o sa piara niciodata, la fel ca si GM. Este o companie mare si daca este ajutata sa se redreseze va insemna mult pentru bugetul Americii;


Adica tu vrei ca din banii mei de platitor de taxe sa fie donata o parte unei companii ineficiente ale carei masini nici macar nu imi imaginez ca le-as cumpara vreodata (nu ca ar face vreo diferenta)? Mi se pare aproape imposibil sa se poata face asta, opozitia e fantastica. Nu confunda cu Asia, vorbim de cu totul alt sistem si mentalitate.
Disparitia Ford, desi personal nu cred ca se va intimpla, nu e deloc de neconceput. Au disparut industrii intregi din USA, de exemplu metalurgia. Iti mai amintesti de Pan Am? Cea mai mare companie aviatica din lume, din 1930, influenta majora in industrie (a introdus avioane cu reactie pe scara larga, avioanele mari), un nume la fel de faimos ca Ford, probabil peste 100.000 de angajati, unde e acum?
chevy
Nu ma refeream in mod expres la faptul ca statul american o sa ajute compania. Exclus! Dar, asa cum a spus cineva va exista tot timpul "simpatii". Ford este un brand puternic. va dori cineva sa-si lege numele de acesta. Vor exista si politicieni care vor sustine compania tinand cont ca la urmatoarele alegeri vor miza pe cateva sute de mii de oameni.

Dar, haideti sa ne concentram pe problema din Romania. Ce ziceti? Este un lucru bun?
Lucas
Eu zic ca e o chestie buna. Oricum , fabrica asta oricum nu mai avea viitor. Ma refer la faptul ca , licentele pentru a construi masini Daewoo am inteles ca le expirau in viitorul apropiat. Erau anumite zvonuri cum ca si o firma constructoare de automobile din China era interesata de cumpararea fabricii. Eu sunt de parere ca e mai bine ca a cumparat Fordul , si nu firma aceea chinezeasca. Inca un plus este ca vom mai angaja 4000 de persoane pe langa personalul de acuma. Din cate am inteles , cica Ford va produce doar doua modele la fabrica de la Craiova. Un S.U.V. cu preturi incepand de la 24.000 E , si un model care va inlocui modelul Fiesta cu pretul miscandu-se in jurul sumei de 10.000 E. Din pozele care arata cum va arata "buburuza" , mie mi se pare foarte o.k. si cred ca va avea succes mare in Romania tinand cont ca Dacia vrea sa scoata si ea in model din clasa mica, asemanator cu Loganul. Deci per ansamblu mi se pare o chestie buna cumpararea fabricii de la Craiova.
chevy
Sa fabrice oare Kuga si Verve la Craiova? Ar fi super tare, frate!
Lucas
Exact...ai ghicit :coolspeak: . Referitor la modelul Verve , aveti aici niste detalii si discutii de pe sectiunea "News/Noutati" http://www.masini.ro/forum/viewtopic.php?t=17450
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.