IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

Ignis DDIS 2007 scoate fum negru. E normal?

This topic is about Ignis DDIS 2007 scoate fum negru. E normal?, the author, Sorin104552, wrote about: Buna, Nu vreau sa lansez bombe aiurea, dar,desi am doar 11.000 km la bord, de multe ori, cei aflati in spatele meu ma atentioneaza ca ii afum, mai ale ... To read more just scroll down

3 Pages V   1 2 3 >  
Reply to this topicStart new topic
> Ignis DDIS 2007 scoate fum negru. E normal?
Sorin104552
post Aug 26 2007, 09:32 PM
Post #1


sofer
***

Group: Membri
Posts: 88
Joined: 22-April 07
From: Timisoara
Member No.: 104.545



Buna,
Nu vreau sa lansez bombe aiurea, dar,desi am doar 11.000 km la bord, de multe ori, cei aflati in spatele meu ma atentioneaza ca ii afum, mai ales la schimbarea vitezelor. Am un Ignis Diesel din februarie 2007, motor Fiat de 1248 cmc. Nu stiu daca e normal ca un motor Euro 4, cu care in rodaj nu am depasit niciodata 2500 ture, sa scoata fum.Prin rodaj inteleg primii 3000. Atunci nu am observat sa fumege, abia pe la 7000 mi s-a spus ca... Acum am fost la revizia de 10.000 km la SM, le-am spus de problema, au zis ca nu e cazul de test motor,ca motorul nu consuma ulei, si ca dupa schimbarea filtrelor totul va fi O.K. Am avut un drum de vreo 300 km in tandem cu un Astra 1.7 cdti si, dupa o vreme, la o pauza, m-a avertizat ca fumeg in continuare(mers intins 2000-2500 rpm, 2700 doar in depasiri). Am schimbat locurile, trecind Opelul in fata. In acelasi regim, el nu scotea fum. Trec zi de zi pe linga sute de camioane, tiruri samd, dar pot spune ca, in afara de Roman Diesel, trag astia de ele de traznesc, dar nu vezi fir de fum.
Nu vreau sa fiu gresit inteles, sint foarte multumit de cum merge motorul, consum, cuplu, sprint, dar totusi nu pot sa nu ma intreb daca nu e cam devreme chestia cu fumul. La relanti nu scoate, in mod normal nu observ sa o faca, dar seara, cind am faruri in spate mai vad ceva fum, mai ales la accelerari. Cind spun accelerare ma refer de la 1700-2000 la max 3000 ture, nicidecum 4000 sau mai mult. Asa o fi euro 4 la FIAT sau doar al meu face figuri?


--------------------
2007 Suzuki Ignis 1.3DDIS GLX Z13DT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Andrei Suzuki
post Aug 26 2007, 10:23 PM
Post #2


specialist
******

Group: Membri
Posts: 4.291
Joined: 17-June 04
From: Bucuresti
Member No.: 28.023



Tureaza motorul mai mult!NU merge subturat cu el. Cand zic tureaza-l mai mult,ma refer sa schimbi treapta de viteza undeva pe la 3000 rot/min.Chiar daca ti se pare mult,zona rosie fiind destul de aproape,crede-ma ca dauneaza mai mult sa schimbi,de ex la 2000.
Da-i si 4000 din cand in cand. NU are nimic.Nu se strica nimic la ea! Ca idee,ai incercat si cu alta motorina? Eu am observat la Coltul meu ca scoate mai mult fum cu Motorina euro 5 decat cu euro 4.


--------------------
2004 Suzuki Ignis 1.3 VVT
2007 Suzuki Swift Sport 1.6 VVT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
en112736
post Aug 26 2007, 11:58 PM
Post #3


novice
**

Group: Membri
Posts: 31
Joined: 26-August 07
From: Bucuresti
Member No.: 112.729



la 4000 de ture prinde cam 130-140 la ora....
nu mi se pare normal sa turezi motorul sa-l ia naiba, numai ca sa nu scoata fum.....
mai ales ca scrie asta si in manualul de utilizare.....

oare nu cumva din cauza maririi capacitatii de productie au inceput sa apara si rebuturile?

QUOTE
au zis ca nu e cazul de test motor,ca motorul nu consuma ulei, si ca dupa schimbarea filtrelor totul va fi O.K.


ha,ha.....era culmea la 11000 km sa consume ulei....normal ca la km aia nu are cum sa consume ulei....uzura apare mai tarziu..... :naughty:

sorine, mai lasa-l in pace ca oricum ai garantie 100000 km, sau 3 ani....
mai vezi pe parcurs, daca e sa crape, crapa ....
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Andrei Suzuki
post Aug 27 2007, 12:56 AM
Post #4


specialist
******

Group: Membri
Posts: 4.291
Joined: 17-June 04
From: Bucuresti
Member No.: 28.023



Nu e vorba de 4000 de ture in treapta 5.
Nu m-ai inteles.Era vorba din cand in cand sa mai tureze motorul pt ca altfel risca sa se depuna funingine pe evacuare (si am auzit ca si pe turbina,dar s-ar putea sa incurc) si asta e si cauza fumului negru.
Si credeti-ma ca nu o sa crape motoru daca il duci la rosu.Multi zic ca tocmai,e bine sa il mai "fortezi" din cand in cand.Coltu meu a vazut forja de la 1500 km si slava domnului,n-a picat nimic pana acum si nici nu scoate fum. Doar cu motorina euro 5 am vazut ca scoate putin,si numai daca accelerez tare pana in 2000 rot/min.


--------------------
2004 Suzuki Ignis 1.3 VVT
2007 Suzuki Swift Sport 1.6 VVT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Sorin104552
post Aug 27 2007, 07:51 AM
Post #5


sofer
***

Group: Membri
Posts: 88
Joined: 22-April 07
From: Timisoara
Member No.: 104.545



Multam de raspunsuri!
Mi-am pus si eu problema, la un moment dat, ca in oras, circulatie greoaie, mai las masina "in inertie", dat fiind ca motorul ma ajuta, si, de multe ori, ma trezesc pe la 1300-1500 ture. In ultima vreme, de cind cu fumul, inainte de a opri motorul, ii dau, pe loc, 2500-3000, il mai las un pic, si abia apoi il opresc.
Datorita serviciului, traseul zilnic cuprinde cam 6 km in oras, 6 afara si retur. Asta in cursul saptaminii. In week-end se schimba calimera, de regula cam 350-400 km, extern, inclusiv ceva catarat. Pe afara merg constant, a 5-a,2500-2700, adica 105-120km/h; chiar si in localitati rar reducind sub 2000, in a 5-a 90km/h. Totusi, motorul nu apuca niciodata turatii mari. Am de gind sa-l las mai mult in treptele inferioare, sa vad cum evolueaza.
Cit priveste motorina, m-am mai gindit si la asta, dar, pina acum, exceptind o data, in Oradea, cind am alimentat la OMV, totdeauna am bagat moto de la MOL, Euro4. Asta si datorita faptului ca, la ultimele locuri de munca, am avut carduri MOL si pot sa spun ca eram multumit de cum se comporta dieselurile. Asta va fi o alta proba dupa ce il voi tura o vreme.
Mari iluzii nu imi fac, masina mai are garantie multa, revizii pe masura, asa ca tot ii dau cumva de cap. Ma intrebam daca si altii au observat asa ceva sau eu sint un caz izolat.
O zi buna, S.


--------------------
2007 Suzuki Ignis 1.3DDIS GLX Z13DT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Watcher
post Aug 27 2007, 11:40 AM
Post #6


CFO
******

Group: Membri
Posts: 2.695
Joined: 10-September 04
From: Bucuresti
Member No.: 32.254



QUOTE
Doar cu motorina euro 5 am vazut ca scoate putin,si numai daca accelerez tare pana in 2000 rot/min.

Exact asa se produce fumul in prezent la dieselare. Nu de la consumul de ulei ci de la arderile incomplete. Cand nu e suficient turat motorul si se apasa acceleratia mai tare, intra mai multa motorina dar neintrand (inca) turbina nu intra suficient aer ca sa se faca raportul corect. Rezultatul: pe esapament iese fum negru.

Faza cu turatia este perfect adevarata, Andrei are dreptate: e mult mai rau pentru motor sa mearga SUBturat decat supraturat. Pentru ca nu se incalzeste suficient=> depuneri de calamina pe cilindiri, pe teava de esapament, motorul nu mai trage, etc.

Deci, inca o data: nu va fie frica sa turati motorul, ii face bine nu rau. Mai ales in depasiri alegeti turatia de schimbat viteza asa incat, IN NOUA TREAPTA turbina sa fie cuplata deja.


--------------------
Avensis 2.2D4D, PatrolGR RD28TI, cu cutie manuala.
In cautare de masina spectaculoasa, veche si de toata ziua
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GST
post Aug 27 2007, 02:25 PM
Post #7


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 223
Joined: 22-December 06
From: Bucuresti
Member No.: 95.362



Sorin, risti sa iti apara probleme la turbina !
Cand a fost cumparat ignisul, fiind prima masina diesel a mamei, mergea subturat cu ea in oras... cand o prindeam si o mai frecam si eu scoatea un fum de ma injurau toti din spate.... a avut probleme cu turbina, nu mai sarea masina de 3.000 rpm....nu vroia pur si simplu. Era sa iau si un tramvai in bot din cauza asta intr-o depasire, de m-au luat nervii pe urma si am bagat a 2-a la 80 sa sara de 3.000...a sarit de 3.000 dar s-au aprins multe beculete pe bord si tot nus-a rezolvat problema sad.gif cei de la service mi-au spus ca s-a depus multa cenusa si a intrat in protectie sau ceva de genu...cert e ca era de la mers subturat.
Un motor diesel care merge subturat acumuleaza cenusa aceea de la arderile incomplete, trebuie schimbat de obicei la 3.000rpm si din cand in cand sa mai ajunga si pe la 4.000 chiar 4.500. Injectia ti-o daie la 5.200rpm si in a 2-a prinzi 80 cu ea smile.gif La ITP cand te duci o sa te puna sa accelerezi de cateva ori pe loc pana in 5.200 tocmai ca sa cureti tobele sa nu umplii de cenusa service-ul.
Nu zice nimeni ca nu e bine sa mergi constant cu ~2.000 rpm dar nu e bine sa fie un prag...adica sa schimbi imediat cum ai atins 2.000 - 2.500 rpm.
Multa lume merge subturat ca domneeee scade consumul... :bash: Daca eu plec de pe loc si accelerez puternic pana in 2.300 sa zicem si pe urma schimb si tot asa.... o sa am un consum de ma dau cu capu de pereti. nu conteaza cate ture are motorul, conteaza cat de apasata e pedala de acceleratie, pedala e cea care da voie motorinei sa intre in injectoare. daca vrei consum foarte apropiat de cel din carte accelereaza treptat, usor si schimba la 3.000 asa nici nu mergi subturat si mergi si la consum....dar nu e fun biggrin.gif
Asta se aseamana cu frana de motor.... sa zicem ca ai 3.000rpm si iei piciorul de pe acceleratie, rezulta consum zero. daca i se da motorina cat sa tina motorul in turele dorite atunci consumul va fi mic.
arigato.gif


--------------------
1.3 DDIS 1.9 DDIS
si Opel Astra Classic 1.7 DTI alb
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Sorin104552
post Aug 27 2007, 04:40 PM
Post #8


sofer
***

Group: Membri
Posts: 88
Joined: 22-April 07
From: Timisoara
Member No.: 104.545



Buna baieti si multam de ajutor!
Pina nu demult ziceam ca dieselul nu e ca benzina('vara nu-i ca iarna'). La benzinare si eu recomandam prietenilor sa le tureze, sa atinga palierul de cuplu. Stiind ca dieselurile au un palier mai plan, unde intra repede in cuplu max si stau acolo, nu m-am prea 'obosit' sa le turez. De obicei conduc intins, constant, fara excese. Dar daca asa se cere...Daca-i musai, cu placere. Va mai tin la curent.
O zi buna,
S.
P.S. Chiar i-ati dat careva 5200 de ture? Ar trebui sa-si ia zborul! Nici pina acum nu ar fi putut zice careva ca a fost puturoasa, dar azi, venind de la lucru am ciupit-o putin si am vazut ca-i place. Si mie.
Ciao,
S.


--------------------
2007 Suzuki Ignis 1.3DDIS GLX Z13DT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Marian112230
post Aug 27 2007, 06:55 PM
Post #9


perioada de proba


Group: Membri
Posts: 7
Joined: 17-August 07
From: Brasov (Brasov)
Member No.: 112.223



Ce consum are?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
en112736
post Aug 27 2007, 10:15 PM
Post #10


novice
**

Group: Membri
Posts: 31
Joined: 26-August 07
From: Bucuresti
Member No.: 112.729



QUOTE
Cit priveste motorina, m-am mai gindit si la asta, dar, pina acum, exceptind o data, in Oradea, cind am alimentat la OMV, totdeauna am bagat moto de la MOL, Euro4.


sorine draga, o singura data am bagat benzina de la mol, si vreau sa-ti zic ca a fost cea mai proasta benzina pusa vreodata de mine in masina
s-a simtit cum tragea motorul, am fost nevoit sa intru in urmatoarea statie (OMV) si sa bag de dublul sumei benzina top 100 numa' ca sa se mai dreaga...
motorina banuiesc ca nu face exceptie....
mai bine baga de la petrom sau de la omv, ca pareri despre calitatea proasta a carburantului de la mol o sa mai gasesti daca cauti pe forumuri....
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Andrei Suzuki
post Aug 27 2007, 10:46 PM
Post #11


specialist
******

Group: Membri
Posts: 4.291
Joined: 17-June 04
From: Bucuresti
Member No.: 28.023



Mie dimpotriva,mi se pare ca masina merge mai prost si consuma mai mult cu motorina de la OMV.


--------------------
2004 Suzuki Ignis 1.3 VVT
2007 Suzuki Swift Sport 1.6 VVT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GST
post Aug 28 2007, 12:59 PM
Post #12


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 223
Joined: 22-December 06
From: Bucuresti
Member No.: 95.362



Eu numai sprint bag de la omv sau petromv si merge foarte bine.... am facut prostia sa bag de la lukoil odata... :bash:
Da, se duce in 5.200rpm si prinde 80 km/h in a 2-a...in a 3-a n-am fost curios smile.gif


--------------------
1.3 DDIS 1.9 DDIS
si Opel Astra Classic 1.7 DTI alb
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mircea110755
post Aug 29 2007, 12:25 PM
Post #13


sofer incepator
*

Group: Membri
Posts: 10
Joined: 22-July 07
From: Timisoara (Timis)
Member No.: 110.748



Salut.Va pot impartashi si eu ceva din experientza mea.MOTORUL TREBUIE sa mai fie shi forjat din cand in cand.Problrma la mersul subturat e ardere incomplecta la care daca mai pui shi calitatea motorinei......consecintze:distrugr EGR,o chestie care repune in circulatzie o parte din gaze costa vreo 400Euro.Eu am patzit-o nu de mult.Chiar am vazut ce "marmelada"au scos baietzii de pe galerii.Cosmar.Ori de unde ar fi motorina tot proasta este.Au mai zis unii sa mai arunc in rezervor shi vreo 2-3 l de benzina k...........dar nu am facut-o.Park nu ma duce inima.Oricum sunt sigur k totzi care au circulat prin Europa cu motorina de pe la ei nu ishi recunosteau motorul.De ce oare?E retorica intrebarea
Go to the top of the page
 
+Quote Post
en112736
post Aug 30 2007, 12:05 AM
Post #14


novice
**

Group: Membri
Posts: 31
Joined: 26-August 07
From: Bucuresti
Member No.: 112.729



ca sa nu mai deschid un topic nou....

pe masina luata anul trecut suzuki recomanda ca ulei de motor shell helix
la revizia de 10000 km baietii de la service au bagat castrol magnatec 10W-40
acuma poate sunt eu paranoic dar motorul parca nu mai suna ca si inainte, cu uleiul bagat in fabrica, cel de la shell....
mi se pare un pic mai zgomotos (parca bat tachetii) si ma gandesc daca nu cumva castrolul asta nu e mai vascos....(sa nu fie si contrafacut doamne fereste....)
voi ce uleiuri puneti? ca am inteles ca acum vreo 2 sau 3 ani, ignisurile veneau cu ulei castrol....oare ce motiv or fi avut aia de la suzuki sa treaca tocmai pe shell...?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Sorin71828
post Aug 31 2007, 12:30 AM
Post #15


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 199
Joined: 26-March 06
From: Cluj-Napoca (Cluj)
Member No.: 71.821



Intre aceleasi clase de uleiuri de motor a marilor producatori ( pt. masa larga de automobile ) precum Mobil, Castrol, Shell, Esso, Valvoline, etc. nu exista diferente.
Conteaza ca aceste uleiuri sa se incadreze in niste norme cerute de fabricantul de motoare. Astfel la Ignis fabricantul scrie pe cartea tehnica asa : " Engine oil recommendation : SG,SH,SJ or SL ( Petrol engine ) si ACEA B3 or B4 ( Diesel engine ) Deci orice ulei fie el Mobil sau Esso sau altul ( de firma ) daca se incadreaza in aceaste norme de specificatii tehnice ( API ) este ok. pt. Suzuki Ignis.
Ca in unele service-uri auzim ca uleiul "X" este mai bun ca uleiul "Y" si este recomandat pentru Ignis sunt povesti sau interese ale service-ului care in general au un contract cu o firma de uleiuri si au niste avantaje din comercializarea unui anume tip de ulei.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
en112736
post Aug 31 2007, 11:43 PM
Post #16


novice
**

Group: Membri
Posts: 31
Joined: 26-August 07
From: Bucuresti
Member No.: 112.729



sorin, ai perfecta dreptate.....
insa daca te uiti atent la caracteristicile de vascozitate ale uleiurilor vei constata ca exista diferente majore intre producatori...

de exemplu shell 10W-30 cu care a venit masina are cam asa

Kinematic Viscosity ASTM D 445 at 40°C mm2/s 74
at 100°C mm2/s 10,9
Dyn. Viscosity ASTM D 5293 at -25°C mPa*s 6780
Viscosity Index ISO2909 135
Density at 15°C kg/m3 ASTM D4052 885
Flash Point COC °C ISO2592 210
Pour Point °C ISO 3016 -36

pe cand castrol magnatech 10W-40 are cam alte caracteristici

Viscosity, 100C ASTM D445 mm²/s 14.34
Viscosity, 40C ASTM D445 mm²/s 95.3
Viscosity, CCS -25C (10W) ASTM D5293 cP 6140
Pour Point ASTM D97 °C -36


mie din datele de mai sus si mai ales din experienta practica, castrolul care se pune la revizii mi se pare mai vascos decat recomanda producatorul masinii....
ca doar pe aia de la service intr-adevar nu ii intereseaza....
Go to the top of the page
 
+Quote Post
en112736
post Sep 3 2007, 10:28 AM
Post #17


novice
**

Group: Membri
Posts: 31
Joined: 26-August 07
From: Bucuresti
Member No.: 112.729



mda....

cica zice unul de forumul daewoo

QUOTE
Salutare!
Dupa schimbul de ulei de la 10.000 au inceput sa bata tachetii. Concluzia este trasa de reprezentantul fabricii care a inspectat personal motorul impreuna cu inca 2 mecanici daewoo. Masina are 10.300 Km.
Uleiul s-a schimbat la 5.600 Km si la 10.000. Primul cu daewoo al doilea cu castrol.


iar altul

QUOTE
Traiasca tzeapa numita Castrol! De fapt,numai Castrol nu mai este!Borsh,poate...S-am mai plans cineva de Castrol sintetic dupa 5 000 km,varza...


asa ca o sa ma duc sa-l schimb....dupa revizia de 10000 imi suna altfel tachetii (de ma innebunesc.....).....
Go to the top of the page
 
+Quote Post
goad
post Sep 5 2007, 10:45 AM
Post #18


novice
**

Group: Membri
Posts: 36
Joined: 14-June 07
From: Bucuresti
Member No.: 108.342



Ce tip de ulei trebuie pus in motor 10w30 ,10w40 sau 15w 40 este in functie de tara sau regiunea geografica .Suzuki nu recomanda numai uleiul 10W30! In manualul service exista un grafic cu mai multe clase de vascozitate in functie de temperatura.
Este normal ca un ulei 10W30 sa fie mai putin vascos decat unul 10W40.
De obicei un ulei mai gros atenueaza zgomotele,nu invers.Poate calitatea uleiului nu este asa de buna...
Eu as pune Aral, adus de afara.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
en112736
post Sep 5 2007, 01:57 PM
Post #19


novice
**

Group: Membri
Posts: 31
Joined: 26-August 07
From: Bucuresti
Member No.: 112.729



chiar daca nu iti vine sa crezi e fals ca un ulei mai vascos atenueaza zgomotele!

le atenueaza vreo cateva mii de km, timp in care motorul tau (care e ultima generatie) face putina uzura din cauza ungerii insuficiente determinata in principal de vascozitatea uleiului....mai ales la relanti la rece.

normal ca dupa aia daca bagi un ulei mai subtire si mult mai indicat din start pentru motoarele din ziua de azi, o sa clantane ca masina de cusut a bunicii.....pentru ca deja e prea tarziu.....raul a fost facut.

am aruncat "bunatate" de castrol magnatec 10W-40 (140 ron) si am bagat mobil 1 esp 5W-30 full sintetic (capac auriu) la numai 230 ron.

motorul deja suna altfel. nu-mi pare rau dupa jalea aia de ulei care - din mai multe surse - am auzit ca ar fi imbuteliat :doh: in ro.

PS: daca urmaresti pe forumurile din ro, sunt mult prea multi care au patit-o cu aral. din cate stiu mobil sunt cateva fabrici care nu amesteca produsele, adica fiecare face doar un anumit tip de uleiuri.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
goad
post Sep 5 2007, 02:25 PM
Post #20


novice
**

Group: Membri
Posts: 36
Joined: 14-June 07
From: Bucuresti
Member No.: 108.342



Daca ai motor diesel nu trebuiau sa-ti puna ulei 10W40 !
Trebuie sa pui numai: 0W30 ,0W40,5W30,5W40 !
Ar trebui sa te duci la service si sa faci scandal... :minigun:
Go to the top of the page
 
+Quote Post

3 Pages V   1 2 3 >
Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

2 User(s) are reading this topic (2 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 27th April 2024 - 08:18 AM