Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Ignis DDIS 2007 scoate fum negru. E normal?
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Suzuki > Ignis
Sorin104552
Buna,
Nu vreau sa lansez bombe aiurea, dar,desi am doar 11.000 km la bord, de multe ori, cei aflati in spatele meu ma atentioneaza ca ii afum, mai ales la schimbarea vitezelor. Am un Ignis Diesel din februarie 2007, motor Fiat de 1248 cmc. Nu stiu daca e normal ca un motor Euro 4, cu care in rodaj nu am depasit niciodata 2500 ture, sa scoata fum.Prin rodaj inteleg primii 3000. Atunci nu am observat sa fumege, abia pe la 7000 mi s-a spus ca... Acum am fost la revizia de 10.000 km la SM, le-am spus de problema, au zis ca nu e cazul de test motor,ca motorul nu consuma ulei, si ca dupa schimbarea filtrelor totul va fi O.K. Am avut un drum de vreo 300 km in tandem cu un Astra 1.7 cdti si, dupa o vreme, la o pauza, m-a avertizat ca fumeg in continuare(mers intins 2000-2500 rpm, 2700 doar in depasiri). Am schimbat locurile, trecind Opelul in fata. In acelasi regim, el nu scotea fum. Trec zi de zi pe linga sute de camioane, tiruri samd, dar pot spune ca, in afara de Roman Diesel, trag astia de ele de traznesc, dar nu vezi fir de fum.
Nu vreau sa fiu gresit inteles, sint foarte multumit de cum merge motorul, consum, cuplu, sprint, dar totusi nu pot sa nu ma intreb daca nu e cam devreme chestia cu fumul. La relanti nu scoate, in mod normal nu observ sa o faca, dar seara, cind am faruri in spate mai vad ceva fum, mai ales la accelerari. Cind spun accelerare ma refer de la 1700-2000 la max 3000 ture, nicidecum 4000 sau mai mult. Asa o fi euro 4 la FIAT sau doar al meu face figuri?
Andrei Suzuki
Tureaza motorul mai mult!NU merge subturat cu el. Cand zic tureaza-l mai mult,ma refer sa schimbi treapta de viteza undeva pe la 3000 rot/min.Chiar daca ti se pare mult,zona rosie fiind destul de aproape,crede-ma ca dauneaza mai mult sa schimbi,de ex la 2000.
Da-i si 4000 din cand in cand. NU are nimic.Nu se strica nimic la ea! Ca idee,ai incercat si cu alta motorina? Eu am observat la Coltul meu ca scoate mai mult fum cu Motorina euro 5 decat cu euro 4.
en112736
la 4000 de ture prinde cam 130-140 la ora....
nu mi se pare normal sa turezi motorul sa-l ia naiba, numai ca sa nu scoata fum.....
mai ales ca scrie asta si in manualul de utilizare.....

oare nu cumva din cauza maririi capacitatii de productie au inceput sa apara si rebuturile?

QUOTE
au zis ca nu e cazul de test motor,ca motorul nu consuma ulei, si ca dupa schimbarea filtrelor totul va fi O.K.


ha,ha.....era culmea la 11000 km sa consume ulei....normal ca la km aia nu are cum sa consume ulei....uzura apare mai tarziu..... :naughty:

sorine, mai lasa-l in pace ca oricum ai garantie 100000 km, sau 3 ani....
mai vezi pe parcurs, daca e sa crape, crapa ....
Andrei Suzuki
Nu e vorba de 4000 de ture in treapta 5.
Nu m-ai inteles.Era vorba din cand in cand sa mai tureze motorul pt ca altfel risca sa se depuna funingine pe evacuare (si am auzit ca si pe turbina,dar s-ar putea sa incurc) si asta e si cauza fumului negru.
Si credeti-ma ca nu o sa crape motoru daca il duci la rosu.Multi zic ca tocmai,e bine sa il mai "fortezi" din cand in cand.Coltu meu a vazut forja de la 1500 km si slava domnului,n-a picat nimic pana acum si nici nu scoate fum. Doar cu motorina euro 5 am vazut ca scoate putin,si numai daca accelerez tare pana in 2000 rot/min.
Sorin104552
Multam de raspunsuri!
Mi-am pus si eu problema, la un moment dat, ca in oras, circulatie greoaie, mai las masina "in inertie", dat fiind ca motorul ma ajuta, si, de multe ori, ma trezesc pe la 1300-1500 ture. In ultima vreme, de cind cu fumul, inainte de a opri motorul, ii dau, pe loc, 2500-3000, il mai las un pic, si abia apoi il opresc.
Datorita serviciului, traseul zilnic cuprinde cam 6 km in oras, 6 afara si retur. Asta in cursul saptaminii. In week-end se schimba calimera, de regula cam 350-400 km, extern, inclusiv ceva catarat. Pe afara merg constant, a 5-a,2500-2700, adica 105-120km/h; chiar si in localitati rar reducind sub 2000, in a 5-a 90km/h. Totusi, motorul nu apuca niciodata turatii mari. Am de gind sa-l las mai mult in treptele inferioare, sa vad cum evolueaza.
Cit priveste motorina, m-am mai gindit si la asta, dar, pina acum, exceptind o data, in Oradea, cind am alimentat la OMV, totdeauna am bagat moto de la MOL, Euro4. Asta si datorita faptului ca, la ultimele locuri de munca, am avut carduri MOL si pot sa spun ca eram multumit de cum se comporta dieselurile. Asta va fi o alta proba dupa ce il voi tura o vreme.
Mari iluzii nu imi fac, masina mai are garantie multa, revizii pe masura, asa ca tot ii dau cumva de cap. Ma intrebam daca si altii au observat asa ceva sau eu sint un caz izolat.
O zi buna, S.
Watcher
QUOTE
Doar cu motorina euro 5 am vazut ca scoate putin,si numai daca accelerez tare pana in 2000 rot/min.

Exact asa se produce fumul in prezent la dieselare. Nu de la consumul de ulei ci de la arderile incomplete. Cand nu e suficient turat motorul si se apasa acceleratia mai tare, intra mai multa motorina dar neintrand (inca) turbina nu intra suficient aer ca sa se faca raportul corect. Rezultatul: pe esapament iese fum negru.

Faza cu turatia este perfect adevarata, Andrei are dreptate: e mult mai rau pentru motor sa mearga SUBturat decat supraturat. Pentru ca nu se incalzeste suficient=> depuneri de calamina pe cilindiri, pe teava de esapament, motorul nu mai trage, etc.

Deci, inca o data: nu va fie frica sa turati motorul, ii face bine nu rau. Mai ales in depasiri alegeti turatia de schimbat viteza asa incat, IN NOUA TREAPTA turbina sa fie cuplata deja.
GST
Sorin, risti sa iti apara probleme la turbina !
Cand a fost cumparat ignisul, fiind prima masina diesel a mamei, mergea subturat cu ea in oras... cand o prindeam si o mai frecam si eu scoatea un fum de ma injurau toti din spate.... a avut probleme cu turbina, nu mai sarea masina de 3.000 rpm....nu vroia pur si simplu. Era sa iau si un tramvai in bot din cauza asta intr-o depasire, de m-au luat nervii pe urma si am bagat a 2-a la 80 sa sara de 3.000...a sarit de 3.000 dar s-au aprins multe beculete pe bord si tot nus-a rezolvat problema sad.gif cei de la service mi-au spus ca s-a depus multa cenusa si a intrat in protectie sau ceva de genu...cert e ca era de la mers subturat.
Un motor diesel care merge subturat acumuleaza cenusa aceea de la arderile incomplete, trebuie schimbat de obicei la 3.000rpm si din cand in cand sa mai ajunga si pe la 4.000 chiar 4.500. Injectia ti-o daie la 5.200rpm si in a 2-a prinzi 80 cu ea smile.gif La ITP cand te duci o sa te puna sa accelerezi de cateva ori pe loc pana in 5.200 tocmai ca sa cureti tobele sa nu umplii de cenusa service-ul.
Nu zice nimeni ca nu e bine sa mergi constant cu ~2.000 rpm dar nu e bine sa fie un prag...adica sa schimbi imediat cum ai atins 2.000 - 2.500 rpm.
Multa lume merge subturat ca domneeee scade consumul... :bash: Daca eu plec de pe loc si accelerez puternic pana in 2.300 sa zicem si pe urma schimb si tot asa.... o sa am un consum de ma dau cu capu de pereti. nu conteaza cate ture are motorul, conteaza cat de apasata e pedala de acceleratie, pedala e cea care da voie motorinei sa intre in injectoare. daca vrei consum foarte apropiat de cel din carte accelereaza treptat, usor si schimba la 3.000 asa nici nu mergi subturat si mergi si la consum....dar nu e fun biggrin.gif
Asta se aseamana cu frana de motor.... sa zicem ca ai 3.000rpm si iei piciorul de pe acceleratie, rezulta consum zero. daca i se da motorina cat sa tina motorul in turele dorite atunci consumul va fi mic.
arigato.gif
Sorin104552
Buna baieti si multam de ajutor!
Pina nu demult ziceam ca dieselul nu e ca benzina('vara nu-i ca iarna'). La benzinare si eu recomandam prietenilor sa le tureze, sa atinga palierul de cuplu. Stiind ca dieselurile au un palier mai plan, unde intra repede in cuplu max si stau acolo, nu m-am prea 'obosit' sa le turez. De obicei conduc intins, constant, fara excese. Dar daca asa se cere...Daca-i musai, cu placere. Va mai tin la curent.
O zi buna,
S.
P.S. Chiar i-ati dat careva 5200 de ture? Ar trebui sa-si ia zborul! Nici pina acum nu ar fi putut zice careva ca a fost puturoasa, dar azi, venind de la lucru am ciupit-o putin si am vazut ca-i place. Si mie.
Ciao,
S.
Marian112230
Ce consum are?
en112736
QUOTE
Cit priveste motorina, m-am mai gindit si la asta, dar, pina acum, exceptind o data, in Oradea, cind am alimentat la OMV, totdeauna am bagat moto de la MOL, Euro4.


sorine draga, o singura data am bagat benzina de la mol, si vreau sa-ti zic ca a fost cea mai proasta benzina pusa vreodata de mine in masina
s-a simtit cum tragea motorul, am fost nevoit sa intru in urmatoarea statie (OMV) si sa bag de dublul sumei benzina top 100 numa' ca sa se mai dreaga...
motorina banuiesc ca nu face exceptie....
mai bine baga de la petrom sau de la omv, ca pareri despre calitatea proasta a carburantului de la mol o sa mai gasesti daca cauti pe forumuri....
Andrei Suzuki
Mie dimpotriva,mi se pare ca masina merge mai prost si consuma mai mult cu motorina de la OMV.
GST
Eu numai sprint bag de la omv sau petromv si merge foarte bine.... am facut prostia sa bag de la lukoil odata... :bash:
Da, se duce in 5.200rpm si prinde 80 km/h in a 2-a...in a 3-a n-am fost curios smile.gif
Mircea110755
Salut.Va pot impartashi si eu ceva din experientza mea.MOTORUL TREBUIE sa mai fie shi forjat din cand in cand.Problrma la mersul subturat e ardere incomplecta la care daca mai pui shi calitatea motorinei......consecintze:distrugr EGR,o chestie care repune in circulatzie o parte din gaze costa vreo 400Euro.Eu am patzit-o nu de mult.Chiar am vazut ce "marmelada"au scos baietzii de pe galerii.Cosmar.Ori de unde ar fi motorina tot proasta este.Au mai zis unii sa mai arunc in rezervor shi vreo 2-3 l de benzina k...........dar nu am facut-o.Park nu ma duce inima.Oricum sunt sigur k totzi care au circulat prin Europa cu motorina de pe la ei nu ishi recunosteau motorul.De ce oare?E retorica intrebarea
en112736
ca sa nu mai deschid un topic nou....

pe masina luata anul trecut suzuki recomanda ca ulei de motor shell helix
la revizia de 10000 km baietii de la service au bagat castrol magnatec 10W-40
acuma poate sunt eu paranoic dar motorul parca nu mai suna ca si inainte, cu uleiul bagat in fabrica, cel de la shell....
mi se pare un pic mai zgomotos (parca bat tachetii) si ma gandesc daca nu cumva castrolul asta nu e mai vascos....(sa nu fie si contrafacut doamne fereste....)
voi ce uleiuri puneti? ca am inteles ca acum vreo 2 sau 3 ani, ignisurile veneau cu ulei castrol....oare ce motiv or fi avut aia de la suzuki sa treaca tocmai pe shell...?
Sorin71828
Intre aceleasi clase de uleiuri de motor a marilor producatori ( pt. masa larga de automobile ) precum Mobil, Castrol, Shell, Esso, Valvoline, etc. nu exista diferente.
Conteaza ca aceste uleiuri sa se incadreze in niste norme cerute de fabricantul de motoare. Astfel la Ignis fabricantul scrie pe cartea tehnica asa : " Engine oil recommendation : SG,SH,SJ or SL ( Petrol engine ) si ACEA B3 or B4 ( Diesel engine ) Deci orice ulei fie el Mobil sau Esso sau altul ( de firma ) daca se incadreaza in aceaste norme de specificatii tehnice ( API ) este ok. pt. Suzuki Ignis.
Ca in unele service-uri auzim ca uleiul "X" este mai bun ca uleiul "Y" si este recomandat pentru Ignis sunt povesti sau interese ale service-ului care in general au un contract cu o firma de uleiuri si au niste avantaje din comercializarea unui anume tip de ulei.
en112736
sorin, ai perfecta dreptate.....
insa daca te uiti atent la caracteristicile de vascozitate ale uleiurilor vei constata ca exista diferente majore intre producatori...

de exemplu shell 10W-30 cu care a venit masina are cam asa

Kinematic Viscosity ASTM D 445 at 40°C mm2/s 74
at 100°C mm2/s 10,9
Dyn. Viscosity ASTM D 5293 at -25°C mPa*s 6780
Viscosity Index ISO2909 135
Density at 15°C kg/m3 ASTM D4052 885
Flash Point COC °C ISO2592 210
Pour Point °C ISO 3016 -36

pe cand castrol magnatech 10W-40 are cam alte caracteristici

Viscosity, 100C ASTM D445 mm²/s 14.34
Viscosity, 40C ASTM D445 mm²/s 95.3
Viscosity, CCS -25C (10W) ASTM D5293 cP 6140
Pour Point ASTM D97 °C -36


mie din datele de mai sus si mai ales din experienta practica, castrolul care se pune la revizii mi se pare mai vascos decat recomanda producatorul masinii....
ca doar pe aia de la service intr-adevar nu ii intereseaza....
en112736
mda....

cica zice unul de forumul daewoo

QUOTE
Salutare!
Dupa schimbul de ulei de la 10.000 au inceput sa bata tachetii. Concluzia este trasa de reprezentantul fabricii care a inspectat personal motorul impreuna cu inca 2 mecanici daewoo. Masina are 10.300 Km.
Uleiul s-a schimbat la 5.600 Km si la 10.000. Primul cu daewoo al doilea cu castrol.


iar altul

QUOTE
Traiasca tzeapa numita Castrol! De fapt,numai Castrol nu mai este!Borsh,poate...S-am mai plans cineva de Castrol sintetic dupa 5 000 km,varza...


asa ca o sa ma duc sa-l schimb....dupa revizia de 10000 imi suna altfel tachetii (de ma innebunesc.....).....
goad
Ce tip de ulei trebuie pus in motor 10w30 ,10w40 sau 15w 40 este in functie de tara sau regiunea geografica .Suzuki nu recomanda numai uleiul 10W30! In manualul service exista un grafic cu mai multe clase de vascozitate in functie de temperatura.
Este normal ca un ulei 10W30 sa fie mai putin vascos decat unul 10W40.
De obicei un ulei mai gros atenueaza zgomotele,nu invers.Poate calitatea uleiului nu este asa de buna...
Eu as pune Aral, adus de afara.
en112736
chiar daca nu iti vine sa crezi e fals ca un ulei mai vascos atenueaza zgomotele!

le atenueaza vreo cateva mii de km, timp in care motorul tau (care e ultima generatie) face putina uzura din cauza ungerii insuficiente determinata in principal de vascozitatea uleiului....mai ales la relanti la rece.

normal ca dupa aia daca bagi un ulei mai subtire si mult mai indicat din start pentru motoarele din ziua de azi, o sa clantane ca masina de cusut a bunicii.....pentru ca deja e prea tarziu.....raul a fost facut.

am aruncat "bunatate" de castrol magnatec 10W-40 (140 ron) si am bagat mobil 1 esp 5W-30 full sintetic (capac auriu) la numai 230 ron.

motorul deja suna altfel. nu-mi pare rau dupa jalea aia de ulei care - din mai multe surse - am auzit ca ar fi imbuteliat :doh: in ro.

PS: daca urmaresti pe forumurile din ro, sunt mult prea multi care au patit-o cu aral. din cate stiu mobil sunt cateva fabrici care nu amesteca produsele, adica fiecare face doar un anumit tip de uleiuri.
goad
Daca ai motor diesel nu trebuiau sa-ti puna ulei 10W40 !
Trebuie sa pui numai: 0W30 ,0W40,5W30,5W40 !
Ar trebui sa te duci la service si sa faci scandal... :minigun:
GST
Ce va tot certati voi aici? pe indicele de vascozitate? ala nu conteaza nu e important si nu e vital pentru functionarea motorului. in functie de anotimp si de temperaturi pui un ulei cu o anumita vascozitate. in general se pune 5W-30 care duce de la -25 grade C pana la 30 grade C.(motoare diesel)
Orice ulei care are data aceasta vascozitate poate fi pus in motor.
Dar orice ulei are o anumita specificate la mine la diesel specificatia este ACEA C3. Aceasta este specificatia recomandata de producatorul masinii, nu de dealer sau de mai stiu eu cine. ("Utilizati numai specificatia recomandata ACEA C3. Utilizarea unui ulei nerecomandat poate duce la blablablabla...) La service puteti sa faceti scandal daca nu au ulei cu acea specificatie, nu ca v-au pus 10W-40 in loc de 5W-30 sau ca e costrol, nu aral sau alte prostii de genu.
Uitati-va in cartea masinii sa vedeti ce scrie acolo si o sa vedeti ca va atentioneaza asupra specificatiei nu si a vascozitatii.
L.E: am exagerat un pic cu : 10W-40 in loc de 5W-30. motoarele diesel au gama de vascozitate de la 0W la 5w si 30 C pana la 40 grade C
Mircea110755
Salut,Pai ce sa mai stiu zice.Martzi 04/09 am fost in Hung.la Szeged.Problema ...nu mai trage motorul.Baietzii cum am intrat in incinta foarte politicoshi.Patrea nasoala ca eu :wave: ninci magyar.Le-am explicat k la mers hak ...hak.Au pus aparatul au turat_o de imi venea sa-i :bandit: Dak avea turometrul opritor pt ac l-ar fi rupt.Concluzionez k stiu ei ce fac.Shi da eroere de functzionare EGR.Mai prin semne mai cu engleza mea k ei dai shi dai cu ungureste shi nemteste am gasit un limbaj comun.In concluzie motorina noastra chiar shi de la MOL e mai proasta.shi de aici belele.Au vazut abzibildul de la service cu schimbul de ulei Castrol Magnatech...au kam sarit in sus Dak constructorul recomanda Shel pai Shel sa fie.Concluaie..trebuie schimbat EGR.Fax la budapeste pt comanda si imi face si pretzul.33000 Ft. piesa ,10000Ft manopera.Am dat 20 Euro garantzie shi sambata dim. merg la ei, in cateva ore e gata. band.gif Shi aku ATENTZIE La SM au spus ca piesa face 400 Euro, in Hung.piesa +manopera 175Euro(100Ft=1,28 lei /250ft=1Euro.Nu comentez despre mecanicii de la SM,sunt baietzi ok,te scot din belele .Baiul e cu cei care fac pretzurile shi care confirma regula de aur romaneasca"te-am prins ....ai luat-o
en112736
motorul meu e benzinar.....
uleiul ala e bun.....
aici asa scrie http://www.mobil.com/USA-English/Lubes/PDS...Performance.asp
en112736
gst, nu vreau sa te contrazic, dar totusi conteaza enorm vascozitatea uleiurilor mai ales la motoarele de ultima generatie.....
sunt cu totul alte tolerante la frecarea componentelor.

cu toate ca ma repet, uleiul pus de cei de la service la revizia de 10000 de km a fost bors pe langa cel cu care a venit masina din fabrica
ca dovada ca dupa schimbarea lui motorul a revenit la sunetul lui normal

azi dimineata la 9 grade C nu a tacanit atat de tare ca acum o saptamana la 20C; si se pare ca vine frigul si atunci uleiul ala probabil era degeaba....

am vorbit cu un amic care vinde piese auto de 15 ani, uleiul pe care l-am pus eu in ignis il pune el in bmw (mi-a aratat canistra in portbagaj) si mi l-a recomandat ca cel mai bun pe care l-a folosit, si omul tine totusi la masina lui.

daca vrei sa folosesti masina doar 2-3 ani atunci intr-adevar nu trebuie sa te stresezi prea tare ca oricum ai garantie......
oare...?!? ca am intalnit si tipi la care la 60000 km (primii 2 ani) li s-a refuzat schimbarea axurilor cu came din cauza uzurii (uzura datorata tocmai uleiului prost folosit); s-a lasat cu opc-uri si alte alea si pana la urma omul a fost servit cu scarba....dar totusi, merita sa risti?
si mai e ceva? daca la colegul nostru de forum cei din ungaria i-au spus ca motorina de mol e proasta, cu uleiurile ieftine cam cum crezi ca sta treaba....? biggrin.gif
GST
Nu exista motorina buna in Romania, exista doar motorina mai buna de la o benzinaria la alta. Eu cred ca o sa incep sa scot masina de cateva ori pe an din tara doar ca sa mai manance si ea ceva de calitate nu numai "junk food".
Chiar se merita sa cumparam totul de la Unguri? masini, consumabile, sa ne facem reviziile acolo? Parca o duce din ce in ce mai prost tara asta la capitolu servicii....Vara 3 sferturi de tara migreaza in Bulgaria...oamenii se duc acolo unde sunt conditii mai bune... Trist.
Mircea110755
Salut, incerc in special raspuns pt GST. Afirmai mai pe la inceputul topicului ca daca se respecta specificatiile de vascozitate...samd,e bun orice ulei pt.motoare.Te intreb sincer tu ai baga un ulei Petrom sau lubrifin sau stiu eu ce srl de 150000 litrul in motorul tau? Ma indoiesc.E drept ca pe cele de firma,ca sa zic asa mai platim shi renumele producatorului care de fapt e shi o garantzie a calitatzii,cu conditzia sa nu fie contrafacut iar faptul ca se merge in alte tzari ,Ungaria,Bulgaria ori mai stiu eu unde nu mai e retorica ci o incercare a romanului de nivel mediu sa fie macar putzin mai respectat pentru banii care-i plateste.Faptul ca serviciile din RO sunt sub orice critica nu e din cauza celor de jos,palmashii,ci a sefilor care vor in TOP 300 cu orice pretz.Tin minte ca prin 98/2000 faceam 4-5 drumuri la mare cu teaba si atunci am afirmat ca principalii investitori de pe litoral sunt tziganii fapt verificat shi simtzit pe pielea mea(a firmei),nici in ziua de azi nu am recuperat o suma substantiala de la un patron de Supermarket (HA HA).originar de prin Buc. :bandit: :bash: .Si cum zic unii ca la Buc. se da ora excta...........Mia nou si centrul Tim. e proprietate RROOOMMMAAAAA.Si cum politica e facuta de ban...la asa afaceristi asa tzara. Pt en112736 in mesajul anterior am facut referire shi la parerea celor din Hun. fatza de Castrol.Shi la mine tzacane motorul cu Castrol Mag. de zici ca-i Oltcit.Oricum o sa-l schimb sambata deshi nu am decat 1000 Km. cu el.Asa k gura ta adevar graieste GST TRIST, TRIST dar nu avem ce face.Shi problema nu e doar cu Suzuki,am vazut la service shi alte masini cu nr. de TM,AR,CS. DE CE OARE?
goad
Dupa cum spuneam mai inainte Castrol si Aral as pune numa' adus din ghermania de la mama lui...La Castrol sunt diferente de bidoane ,pt. RO bidon de 4 litrii cu capac naspa, iar in DE bidon de 5 litri cu capac mare .
Pana si pe forumurile din USA este laudat Castrolul de pe piata din DE...cica e mai bun .
Aveti idee unde gasesc Shell Helix Ultra AG 5W30 ,prin apropiere nu in HU?
en112736
greu....
am cautat vreo saptamana tipul asta de ulei ca ma tzacanea motorul la cap sa arunc castrolul, si nu am gasit.
am vazut pe rafturi o gramada de alte uleiuri shell da' iti spun sincer la cum arata ambalajul mi-a fost frica sa-l cumpar sa nu iau cine stie ce tzeapa.

am luat in schimb mobil 1 5W-30 ESP full synth - are capac auriu (emision protection sau asa ceva inseamna ESP, nu am la indemana canistra ca ti-as spune)
l-am gasit la 225 ron si sa stii ca dupa primii 60 de km motorul suna normal asa cum ma obisnuisem sa-l aud. incearca-l, e cel mai apropiat ca specificatii de shell-ul pus in fabrica (in plus e ACEA A1/A5, B1/B5 ulei de ultima generatie) , ti-l recomand cu incredere, nu o sa regreti. chiar merita pretul asta asa de piparat.

cam asa arata bidonul de 1l
goad
Mobil 1 ESP(Emision System Protection) 5W30 nu e acelasi lucru cu Mobil 1 Extended Performance 5W30 .
Diferentele sunt la vascozitate si densitate :
http://www.mobil.com/UK-English/Lubes/PDS/...rmula_5w-30.pdf
http://www.imperialoil.ca/Canada-English/F...OMobil_1_ep.pdf
Mobil 1EP nu e importat in Ro din ce stiu eu.
Mobil1 ESP 5W30 ,totusi este un ulei bun de ultima generatie ,ACEA A5 ,API SL , care e f. bun pt. Suzuki si pt. Ro ,fiind putin mai gros ,aproape de uleiurile 5W40.
Suzuki recomanda Shell Helix Ultra 5W30 iar Subaru Motul 8100 Eco-nergi 5W30 pt. Justy G3X .
Deci daca nu gasim Shell putem baga Motul...sau Mobil 1.
http://www.ew2.lubesinfo.com/datasheetFS.a...o-nergy%205W-30
Sorin104552
Treaba cu fumul, de care nu am scapat inca, ma mai freaca, dar incep sa ma lamuresc.'Mina care nu stie scrie da vina pe creion'. Clasa a 2-a. Totusi, eu zic ca e de la combustibil. I-am dat ture, l-am tinut in a 4-a si pe la 80-90, nu scap de fumigene. Totusi, s-a intimplat de s-a golit rezervorul. Aproape de rosu fiind, a inceput sa porneasca mai prost. Acum am trecut de rosu, sint pe negru, decis sa trec de pe rds, pe romtelecom, adica PetromV. As da jos rezervorul, sa vad ce sobolani gasesc pe acolo, dar nu stiu ce parere ar avea SM cu privire la garantie.
Asta apropo de combustibili. Daca discutia despre uleiuri s-a incins, hai sa vb si de combustibili. As prefera sa deschid un topic nou, fiindca tot se vorbeste despre biodiesel, bioetanol samd.
Dl Mircea755, imi pare rau de povestea cu EGR-ul. Am fost la un pas sa ne intilnim in Szeged. Voiam sa ma duc la Cora-Praktiker, dar s-a aminat. Ati fost la reprezentanta de pe drumul spre Budapesta? Daca ati aflat ceva despre revizii, programari, telefon...
O zi buna,
S.
en112736
goad, ai dreptate, uleiurile alea difera....
am pus poza pentru ca oamenii sa-si faca idee cum arata ambalajul....in caz ca vor sa-l cumpere....
in afara de chestia aia scrisa cu extented performance, ambalajul e cam la fel....
Choixalacreme
Fumul matale e de la EGR sau Turbina, nu mai omora masina degeaba.
Ai amestec prea bogat , fie din cauza de EGR care nu citeste corect, ori de la turbina care nu da suficient aer in motor.
Mergi la service.

Si noi punem tot motorina din Romanica, si nu scoatem nici un fum. EU personal, cat si alti multe cunostinte, care nu scoatem fum :-)
Sorin104552
Tocmai de aici incep problemele. Am fost la service, la SM Timisoara, la revizia de 10.000. Au zis ca se uita, s-au uitat, 'au facut ceva' - mi-au zis, si asta a fost tot. Am facut ultimele doua plinuri la OMV, Euro 5. Nevasta a zis: 'Alta viata'. Tot ce stie despre un motor e daca scoate fum sau nu. Dar nu vreau sa ma pripesc in a trage concluzii, sa mai bag ceva km.
O zi buna,
S.
Mircea110755
Salut.E,alta viatza,EGR nou,ulei de la mama lui.Shell helix ultra 5 W-30 la 16.5Euro litrul + filtrul+manopera aproape 100Euro.Dar uleiul nu l-am mai schimbat in Hun.ci in Italia la un service Fiat.Fratzilor dak vretzi sau nu sa credetzi au adus mashina in fatza receptziei SPALATACe sa va spun,ramai prost cand vezi cata atentzie ti se acorda shi cum vorbesc cu tine.Despre tzacanituri la motor salut,au fost un vis urat.Shi inca ceva foarte interesant.Am pus motorina de la Shell,Q8,OMV,shi mai o fitma cu T ceva ,nu mai tzin minte.Cu oricare dintre ele(motorina)jar mananca.Cum am facut vreo 5000 km in italia m-am gandit ca ar fi bine sa-mi iau un schimb de ulei la PACHET.Asha ca sunt asigurat cu uleiul.Dak avetzi pe cineva care iese din tzara prin vest merita sa-l rugatzi sa va cumpere de acolo.Chiar dak vrea comision shi ajunge 100Euro un schimb.motorul o sa va multzumeask.In rest avem o tzara frumoasa dar pacat ca e populata :1: :romania:
Bogdan104277
Ca sa lamuresti problema, pune-i pe aia de la service sa dea jos galeria de evacuare, cat mai aproape de turbo. Daca ai ulei pe evacuare, atunci una bucata de turbina, eventual si catalizator daca e imbacsit de ulei. Ca altfel, in momentul in care o sa te dai la ea si va incepe sa arda uleiul in mod sigur se va topi catalizatorul.

Uleiul Mobil 5W30 ESP este strict pentru motoare diesel cu filtre de particule - indicatori ACEA - C3/C4. Altfel motoarele diesel folosesc uleiuri cu standarde ACEA B2/B3/B4. Dezavantajul respectivului ulei este pretul, destul de mare.... yucky.gif
In rest e ok.
Sorin104552
Buna,
Una peste alta, am 14000, am incercat MOL EVO, OMV Premium, ce am crezut ca e mai bun. As minti sa spun ca ma intereseaza in mod deosebit consumul (avatarul il folosesc pt ca imi place site-ul), motivul pt care mergeam subturat pina nu demult e ca imi place miriitul motorului. Mergind in 2500-3000 ture, nu mai suna la fel. In tot felul de teste, am prins, lansat, 170 cu ignisul, dar totusi, la reprize, mai lasa un damf colorat. Asta e filmul."Ti-a trebuit diesel" - ma bizie varu-meu. Cu toate astea, ramin la ideea ca motorul merge bine, trage, ramin cu ddis-ul.
O zi buna,
S.
m_tm
QUOTE(Mircea110755 @ Sep 6 2007, 07:47 PM) *
Salut, incerc in special raspuns pt GST. Afirmai mai pe la inceputul topicului ca daca se respecta specificatiile de vascozitate...samd,e bun orice ulei pt.motoare.Te intreb sincer tu ai baga un ulei Petrom sau lubrifin sau stiu eu ce srl de 150000 litrul in motorul tau? Ma indoiesc.E drept ca pe cele de firma,ca sa zic asa mai platim shi renumele producatorului care de fapt e shi o garantzie a calitatzii,cu conditzia sa nu fie contrafacut iar faptul ca se merge in alte tzari ,Ungaria,Bulgaria ori mai stiu eu unde nu mai e retorica ci o incercare a romanului de nivel mediu sa fie macar putzin mai respectat pentru banii care-i plateste.Faptul ca serviciile din RO sunt sub orice critica nu e din cauza celor de jos,palmashii,ci a sefilor care vor in TOP 300 cu orice pretz.Tin minte ca prin 98/2000 faceam 4-5 drumuri la mare cu teaba si atunci am afirmat ca principalii investitori de pe litoral sunt tziganii fapt verificat shi simtzit pe pielea mea(a firmei),nici in ziua de azi nu am recuperat o suma substantiala de la un patron de Supermarket (HA HA).originar de prin Buc. :bandit: :bash: .Si cum zic unii ca la Buc. se da ora excta...........Mia nou si centrul Tim. e proprietate RROOOMMMAAAAA.Si cum politica e facuta de ban...la asa afaceristi asa tzara. Pt en112736 in mesajul anterior am facut referire shi la parerea celor din Hun. fatza de Castrol.Shi la mine tzacane motorul cu Castrol Mag. de zici ca-i Oltcit.Oricum o sa-l schimb sambata deshi nu am decat 1000 Km. cu el.Asa k gura ta adevar graieste GST TRIST, TRIST dar nu avem ce face.Shi problema nu e doar cu Suzuki,am vazut la service shi alte masini cu nr. de TM,AR,CS. DE CE OARE?

[font="Georgia"][/font][size="4"][/size]Retorica intrebare.Spune cu cine esti vecin shi>>>>>
Andrei Suzuki
Te rog sa iti editezi si tu mesajul ca nu se intelege nimic din el.
en112736
QUOTE(Bogdan104277 @ Oct 5 2007, 05:25 AM) *
Uleiul Mobil 5W30 ESP este strict pentru motoare diesel cu filtre de particule - indicatori ACEA - C3/C4. Altfel motoarele diesel folosesc uleiuri cu standarde ACEA B2/B3/B4. Dezavantajul respectivului ulei este pretul, destul de mare.... yucky.gif
In rest e ok.


sa inteleg ca am facut rau ca am bagat uleiul asta pe un motor benzinar ?!?
ca motorul toarce foarte frumos cu el......

later edit: am dat o geana pe gugal si am aflat ca uleiul e ok pentru orice tip de motor. ia uite aici ce zice: "Acest produs indeplineste cerintele de reducere a emisiilor poluante, fiind compatibil cu motoarele Diesel si pe benzina, datorita componentei unice si a continutului sacazut de cenusa. Protejeaza catalizatorul, reducand considerabil consumul de combustibil"
asa ca, strict numai pentru diesel chiar nu e..... smile.gif
Sorin104552
Buna tuturor,
Dupa alti 3000 km prin concediu, am alimentat cu ce am gasit mai bun. O sg data am pus la Petrom Euro 4; la Gheorgheni; nu aveau E5. In rest, EVO si Premium; pe toate drumurile ce le-am batut(mai ales munte), aceeasi poveste: in urcare, cu masina in spate(faruri, adica), cite un brat de fum. La drum intins, in depasiri sau schimbare de treapta, puuff!
Masina se apropie de 20.000km. Merge super, porneste usor, trage excelent.
O zi buna, S.
Sorin104552
Revizie 20.000 km. Sara Motors Timisoara
Am dus masina dimineata, seara am fost sa o ridic.
Schimbat filtre motorina, ulei, aer, schimbat ulei(din nou Castrol) - 498 RON.
"Totul e OK. E de la motorina". I-am rugat sa se uite si la usa de la torpedou, ca zdrangane. "Ati tras de ea? Ca de aia nu statea bine. Am reglat-o." - mi-a zis un baiat din service. E la fel ca inainte, zdrangane si nu se inchide complet.
Probabil ca uleiul fiind nou, nears, nu mai e asa evident fumul, dar asta s-a intimplat si dupa revizia de 10.000 km. De asemenea, frig fiind, uleiul gros, motorul imi pare mai silentios.
In rest, nu pot reprosa nimic, masina merge bine.
Sorin104552
Anul Nou 2008.
22000 km, motorul merge bine, mai ales dupa revizia 20k.
La Multi Ani!
S.
Sorin104552
Buna tuturor,
1 an, 25.000 km si ceva. Fumul? Acum, ca s-a mai uzat uleiul, parca reincepe, dar cu Castrol SLX Professional 5W40 nu mai e fum negru. Totusi, cind ii dau bice, e ca o racheta, socotind fumul lasat. Deja ma stiu toti cind ii depasesc.
De masina, numai de bine.
Rezumand:
Pret : 12.000 Euro, Ignis 1.3 DDiS
Asigurari:RCA - 150 RON, CASCO 472 Euro;
Rovigneta: - 85 RON
Taxa prima inmatriculare: - 520 RON
Revizii: - 1000km(insp. optica) - 60RON; 10.000 km - 598 RON; 20.000 km - 498 RON. Reviziile au cuprins schimb ulei si filtre. Ultima fara filtru polen.
Consum mediu: - 5.5% . Motorina: 90% MOL euro4, ceva Mol euro5 si restul OMV euro5.
Basca trei radare(platite in 48 de ore), plus inca doua fixe, intre CJ si Turda, de la care inca astept 'nota de plata'.
Masina a vazut tot ce se poate numi drum de Romania, mai putin noroi adinc si zapada mare.
Inca ceva la plus: s-a intimplat sa circul mult noaptea; farurile fiind inalte, ma avantajeaza. De multe ori, am fost blitzuit de cei din fata, si nu aveam faza lunga(la scurta se vede clar unde bat farurile, si bat sub linia de mijloc a oricarei masini).
Cel mai mult am carat cu ea, cu bancheta rabatata: doua paturi pliante+2 dulapuri mici+ 2 etajere, plus bagajele si mincarea de week-end pentru doua persoane, asta la un sg drum, adica 150 km.
O zi buna,
S.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.