Turatie motor.. |
This topic is about Turatie motor.., the author, sorin200693010, wrote about: QUOTE( T u d o r ) In mare masura da. Depinde de la ce turatie incepe sa se simta cuplul motor. La motorul Fiat cuplul maxim incepe de pe la vreo 2200 ... To read more just scroll down
Turatie motor.. |
Jul 26 2007, 09:42 PM
Post
#41
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 181 Joined: 21-November 06 From: Romania Member No.: 93.003 |
QUOTE(> T u d o r <) In mare masura da. Depinde de la ce turatie incepe sa se simta cuplul motor. La motorul Fiat cuplul maxim incepe de pe la vreo 2200 rpm, la hdi-ul meu de la 1800. Oricum, la majoritatea motoarelor commonrail eficienta e buna pana pe la 4000, cum spunea si RedDog. La tdi-uri e chiar mai jos, de fapt acestea au un comportament mai putin liniar, cu un varf destul de violent intre 2000 si 3000.
Iar la motorizarea CDTI de la ce turatie se simte cuplul motor? |
|
|
Jul 26 2007, 09:55 PM
Post
#42
|
|
Membru destul de avansat Group: Moderator Posts: 8.813 Joined: 10-October 05 From: Ramnicu Valcea (Valcea) Member No.: 57.984 |
Pai motorul cdti 1.3 e de fapt multijet-ul fiat. In specificatii zice ca turatia de cuplu maxim e la 1750 rpm, dar astia de la reviste care au testat motorul au zis ca e de turatie, sub 2000 rpm e cam slab.
-------------------- Honda Accord 2.0 Executive Premium White
Great minds discuss ideas. Average minds discuss events. Small minds discuss people. |
|
|
Jul 27 2007, 09:24 AM
Post
#43
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.469 Joined: 2-September 05 From: Timisoara Member No.: 54.800 |
Un diesel trage bine intre 2000 - 4000rpm iar benzinarul intre 3000 - 5000rpm.
|
|
|
Jul 27 2007, 09:30 AM
Post
#44
|
|
specialist Group: Membri Posts: 539 Joined: 18-April 07 From: Bucuresti Member No.: 104.270 |
Daca din curiozitate calculezi rapoartele de transmitere ale unei cutii de viteza pentru un motor pe benzina si unul diesel vei vedea ca ajungi cam tot pe acolo, folosesc aceeasi plaja de turatie, cea intre turatia de cuplu maxim si turatia de putere maxima. Diferenta este ca un motor pe benzina este mai turat si are cuplu mai mic, deci vei avea rapoarte de demultiplicare mai mari, in timp ce un diesel are turatii de functionare mai mici si cuplu mai mare, deci va avea rapoartele cutiei mai mici. |
|
|
Aug 9 2007, 05:38 PM
Post
#45
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 151 Joined: 22-May 07 From: Craiova Member No.: 106.750 |
Tot pe acolo au zis ca o turatie a motorului (benzina vorbesc) de mers intre 2500 si 3000 este ideala si este cea mai economica .. Mie mi s-a parut prostie curata.. apesi acceleratia iti este suflata mai multa benzina nu ?? Nu e chiar asa.. aia chiar aveau dreptate.. Am incercat eu sa merg cu treapta a 3 a doar in oras fara a 4 a si asta a insemnat ca de la 2000 - 2200 sa urc turatia la 2500 - 2900 .. ei bine pe 260 km urban am scos un consum de 7.78 l/100 .. ..bineinteles ca , tipic eu..prima data , am impartit numarul de km la benzina bagata si mi-a iesit un consum de 13 % -------------------- Opel ASTRA Classic II 1.4 Twinport 90 Cp
|
|
|
Aug 9 2007, 06:53 PM
Post
#46
|
|
specialist Group: Membri Posts: 539 Joined: 18-April 07 From: Bucuresti Member No.: 104.270 |
Daniel,
Mecanicul ala stia el ceva, dar nu a inteles toata ideea: practic regimul economic de functionare a motorului, in regim stabilizat este la turatia de cuplu maxim - acolo se obtine consumul cel mai mic de combustibil. In regimurile tranzitorii aceasta regula nu mai este valabila. Din ceea ce spui tu inteleg ca de obicei mergi mai subturat, adica la motorul tau pe benzina nu depaseai turatia zisa de tine. In felul asta avei un consum poate mai mic, dar pe de alta parte e nesanatos pentru motor, ca sa zic asa - regim subturat, inseamna regimuri joase de temperatura, depuneri de calamina in camera de ardere, injectoare, supape, catalizator, etc, plus ceva mai multe noxe pentru ca nu permiti catalizatorului sa lucreze eficient. Asta pe langa lipsa unui raspuns imediat al motorului in caz de necesitate. Acum ramane la alegerea ta daca adopti noul stil de conducere sau il pastrezi pe cel vechi. |
|
|
Aug 9 2007, 08:07 PM
Post
#47
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 151 Joined: 22-May 07 From: Craiova Member No.: 106.750 |
Pai eu parca as ramane la asta de acum avand in vedere ca stau bine cu consumul .. cat de putere ai dreptate.. ala era subturat intentionat ca sa incerc sa reduc consumul iar la nevoie nu aveai de unde sprinta... sa mai zic de cat de prost mi se parea ca merge cu AC pornit ?
-------------------- Opel ASTRA Classic II 1.4 Twinport 90 Cp
|
|
|
Aug 9 2007, 08:32 PM
Post
#48
|
|
specialist Group: Membri Posts: 2.326 Joined: 20-October 05 From: Bucuresti Member No.: 59.001 |
Pai tu la 2500 cu a 3-a trebuia sa dai 1-a ca sa simti ca mergi cu masina.
Si cu aer, nu vreau sa ma gindesc cit de "cuminte" mergeai. Eu nici nu pot sa concep, bine, nici nu-s dus la scoala de ecologie... |
|
|
Aug 10 2007, 11:07 AM
Post
#49
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 155 Joined: 10-January 07 From: Cluj-Napoca (Cluj) Member No.: 96.412 |
Eu zic ca e relativa problema. din simplul fapt ca exista mai multe tipuri de motoare, concepute pt alt uz.
Ex: nu poti pune in aceeasi oala un motor cu admisie variabila care se invarte 8000 si are puterea maxima la ~7000, si una care nu are asha ceva si se limiteaza la 6000 si puterea e ~ la 5000. daca exista discrepante atat de mari nu poti face o schema care sa se aplice + ca proprietarii sigur au alte stiluri de condus daca si-au masini cu astfel de motoare La diesel e cam la fel, mai exista motoare aspirate cu care poti merge la 4000 in a 3. dar raspunsul si acceleratie este cam la fel ca in a 5. la 2000. diferenta majora e la zgomot. am avut ocazia de a merge cu un fiat punto 1.9 d 60 de cp. pe autostrada 2 in masina si depasire de la 90 km/h. nu avea demaraj, si am retrogradat pana in a 3 si tot nimic, este foarte adevarat ca masina merge la 1000 de ture peste tot, in orice treapta. La Golf am facut un research si am dat peste un articol venit de la VAG, ca motorul 1.9 are regimul optim 2000-3000. personal il folosesc intre 1600-4200. la mers normal 1600-2400. la depasiri pana in 4200. -------------------- Golf IV Variant TDI Comfortline
ex Ford Mondeo Tourer ex Wartburg 1.3 Kombi :D :D |
|
|
Aug 10 2007, 11:15 AM
Post
#50
|
|
specialist Group: Membri Posts: 539 Joined: 18-April 07 From: Bucuresti Member No.: 104.270 |
E corect:
daca vrei sa-l folosesti "economic" la turatii reduse nu poti sa ai pretentii de putere, un benzinar de pana la 1.8 L la turatii de pana la 2000 rpm scoate acolo de vreo maxim 15 KW, la funcitonare pe caracteristica externa (pedala la podea); daca culpezi un AC, compresorul iti mananca 5 KW deci ai o pierdere de putere de 33%, ceea ce inseamna ca la arbore ajung numai 10 kw. La o turatie de 3000 rpm, de dragul exemplului vei avea sa zicem 30 Kw. AC va consuma aceeasi putere, deci la arbore vei dispune de 25 kw deci de un surplus de 150%, fata de situatia anterioara. Cam asta ar fi explicatia ca motorul nu mai are "vlaga" cand e cuplat AC-ul si se merge la turatii mici. |
|
|
Aug 10 2007, 06:49 PM
Post
#51
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
.... si ca triseaza constructorii cu consumul declarat.
Cand esti la -2000rpm randamentul unui benzinar e horror si in plus ai si tendinta sa calci pedala ca innecatul ca sa aiba vre-o reactie... -------------------- Scuter 108cc... benzina, automat
|
|
|
Aug 10 2007, 07:33 PM
Post
#52
|
|
specialist Group: Membri de onoare Posts: 3.446 Joined: 28-September 05 From: Bucuresti Member No.: 56.992 |
pai trebuie sa ai ceva km in spate ca sa stii sa conduci un benzinar. dieselul e mai simplu de mers cu el, pentru ca tendinta este sa mergi intre 1500-2000rpm.
un benzinar subturat e jale. poate consuma mai mult decit daca e folosit in ture, mai ales pe o masina mai grea. -------------------- 2 * "Garsoniera" - HJ61 TD (4000cmc) si "Sugativa"- FJ62V (4000cmc) carburatie
"Furia Verde" - R5 TL (845cmc) WARNING: where we go there are no roads "Life is like a box of chocolates... you never know what you're gonna get." - Forrest Gump |
|
|
Aug 10 2007, 08:25 PM
Post
#53
|
|
specialist Group: Membri Posts: 2.326 Joined: 20-October 05 From: Bucuresti Member No.: 59.001 |
hihihi!
Poate de aia nu iau multe mindre permisul pentru ca trebuie sa conduca benzina la traseu? |
|
|
Aug 11 2007, 12:14 PM
Post
#54
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 155 Joined: 10-January 07 From: Cluj-Napoca (Cluj) Member No.: 96.412 |
desigur daca vrei sa mergi ca un sunday driver si nu astepti nimic de la masina poti merge linistit la 2000 de ture, pt ca habar nu ai ce se intampla si ai falsa impresie ca un motor turat consuma automat mai mult, pe cand motorul consuma aproximativ la fel pe o plaja larga de turatie. cresterea de consum apare in sarcina. daca mergi la 3000 si consuma cu 0.5l mai mult (sa zicem) dar ai raspuns, nu merge inecat si nu trepideaza, io zic ca merita.
din cate am condus benzina&diesel nu am observat diferente majore, facand abstractie de la diferenta de putere. in oras prefer benzina, fiind mult mai liniar, sau diesel aspirat. cuplul mai mare la diesel faciliteaza pornirile, de orice natura, fie ele in panta, rampa, sau drum drept. -------------------- Golf IV Variant TDI Comfortline
ex Ford Mondeo Tourer ex Wartburg 1.3 Kombi :D :D |
|
|
Aug 23 2007, 04:45 PM
Post
#55
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 100 Joined: 7-January 06 From: Constanta (Constanta) Member No.: 64.791 |
Skoda 2 1,9tdi ...
In oras am observat consumuri mici pana in 2400-2600, ce este peste sare si consumul, prin urmare schimb viteza intre 2200 si 2800 (nu prea ma incalzeste consumul, aia era doar o observatie). In afara schimb de obicei intre 3200 si 3600. Iarasi observatie in ceea ce priveste consumul la viteza superioara ... am aceelasi consum la 130km/h ca atunci cand am 170km/h. Nu stiu exact de ce ... poate ca e prea noua masina. |
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 4th May 2024 - 12:18 PM |