IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

e adevarat ca aerul conditionat influenteaza consumul ?

This topic is about e adevarat ca aerul conditionat influenteaza consumul ?, the author, elena47125, wrote about: Am auzit multi afirmind asta,dar eu nu inteleg de ce ? Daca aerul conditionat determina un consum de benzina cu 1-2 litri7100km mai mare atunci cind a ... To read more just scroll down

 
Reply to this topicStart new topic
> e adevarat ca aerul conditionat influenteaza consumul ?
elena47125
post Jun 4 2007, 07:29 PM
Post #1


novice
**

Group: Membri
Posts: 22
Joined: 17-May 05
From: Focsani (Vrancea)
Member No.: 47.118



Am auzit multi afirmind asta,dar eu nu inteleg de ce ?
Daca aerul conditionat determina un consum de benzina cu 1-2 litri7100km mai mare atunci cind ai motorul oprit si aerul functioneaza ce mai consuma?consuma curentul din baterie,nu?
Si atunci in timpul mersului de ce nu consuma tot curent?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
G e o r g e
post Jun 4 2007, 07:38 PM
Post #2


workaholic * * * * * *
******

Group: Moderator
Posts: 11.052
Joined: 4-August 03
From: Bucuresti
Member No.: 14.854



iti lipsesc cateva notiuni de baza.

o sa incerc sa-ti explic cum stau lucrurile .

compresorul de la aerul conditionat este antrenat de motor direct . se invarte motorul , se invarte si compresorul . compresorul este cuplat de un ambreiaj magnetic. in momentul in care e cuplat el opune o forta motorului . ce inseamna asta ?

la relanti , sau cand stai pe loc , calculatorul va comanda motorului sa stea un pic mai turat -> consum mai mare .

deci pe loc ca si in mers , AC va face ca motorul sa se invarta mai greu , sa traga mai greu , sa consume mai mult . cat de mult depinde la caz la caz.

ca regula de baza, o forta opusa va necesita o forta mai mare dezvoltata pentru a fi invinsa.

acum sa continuam cu alte notiuni :

- aeroterma , este ceea ce consuma curent . ea este de fapt , redusa la absolut , un ventilator.

sper ca ai inteles care e ce .


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
HalbaSus
post Jun 4 2007, 08:27 PM
Post #3


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 10.684
Joined: 29-March 04
From: Oradea (Bihor)
Member No.: 23.122



Si tot din ceea ce spus george rezulta ca daca aerul conditionat e pornit motorul are o putere mai mica... daca nu crezi poti sa te joci cu climatizarea:
Pornesti motorul, lasi la relanti, apesi butonul de AC (daca ai aer conditionat manual) sau pornesti climatizarea daca ai aer conditonat automat (climatronic sau ceva similar) si urmaresti turometrul... acul turometrului se va ridica putin in momentul in care pornesti aerul conditionat si va scadea putin cand il opresti.l


--------------------
Mercedes C320 CDI 4-matic
Audi A3 Sportback 1.9 TDI
"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary... that's what gets you." -Jeremy Clarkson
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Arheopterix
post Jun 5 2007, 08:57 AM
Post #4


specialist
******

Group: Membri
Posts: 3.384
Joined: 31-January 06
From: Bucuresti
Member No.: 66.969



Se zvoneste ca creste consumul cu cca 10%.
Si ca cu tot atat scade puterea motorului.


--------------------
See,decide,attack,reverse.Erich Hartmann.
Suzuki Vitara 1.6 75 CP
Nissan Almera 1.8 sedan 115CP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
marius103818
post Jun 5 2007, 09:47 AM
Post #5


novice
**

Group: Membri
Posts: 49
Joined: 12-April 07
From: Bucuresti
Member No.: 103.811



nu stiu daca 10%, dar sigur scade ceva....

si totusi, condusul e in nevoi personale, si nu racing.

daca va mai amintiti de nenea ala cu economia de consum pe skoda fabia avea cateva sfaturi:
* in primul rand trebuie urmarita siguranta traficului
* confortul la volan, sporeste siguranta traficului
* caldura exagerata din masina micsoreaza confortul, in concluzie folositi aerul conditionat

mai sunt si alte sfaturi, dar nu au legatura directa cu aerul conditionat acuma....


--------------------
dupa chip tuning va avea 110 caluti
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Watcher
post Jun 5 2007, 11:17 AM
Post #6


CFO
******

Group: Membri
Posts: 2.695
Joined: 10-September 04
From: Bucuresti
Member No.: 32.254



QUOTE(Arheopterix)
Se zvoneste ca creste consumul cu cca 10%.
Si ca cu tot atat scade puterea motorului.

Nu cred ca e o regul agenerala. Nu pot sa cred ca aerul conditionat de pe Sklasse consuma 60CP ca sa mearga in timp ce cel de pe Logan consuma numai 9 smile.gif.
Tot asa nu cred ca in oras consuma 1 litru si in afara doa 0.5 smile.gif


--------------------
Avensis 2.2D4D, PatrolGR RD28TI, cu cutie manuala.
In cautare de masina spectaculoasa, veche si de toata ziua
Go to the top of the page
 
+Quote Post
chevy
post Jun 5 2007, 01:26 PM
Post #7


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 489
Joined: 25-April 06
From: Pitesti (Arges)
Member No.: 74.630



Eu cred ca consumul este o chestie relativa care tine de mai multi factori: trafic, stare pneuri, nr. ocupanti, greutate etc.

In mod normal, utilizarea AC creste consumul de carburant cu 0,3 - 0,5 L. Asta daca se circula intr-un ciclu mixt si doar cu sofer. Poate depasi valoarea de 1L/100 de km. in urmatoarele cazuri: aglomeratii, nr. ocupanti mare etc. Situatii in care si consumul normal de carburant creste.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
CatalinKRK
post Jun 5 2007, 04:54 PM
Post #8


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 246
Joined: 9-May 06
From: Bucuresti
Member No.: 76.054



Nu cred ca aerul consuma tot 1 litru daca mergi 100 km in 10 ore in oras sau 100 km intr-o ora in afara. Mi s-a intamplat de curand sa circul intr-o vineri in Bucuresti ~ 60 km in ~ 6 ore si cred ca mi-a luat cel putin 5l in plus.


--------------------
Ford Mondeo 2003, 2.0 TDCi, 115 CP +20%/30%
I focking hate pikeys (a.k.a. aia din partidul ala PeNaL)!!!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
AZAZEL
post Jun 5 2007, 08:31 PM
Post #9


TeDeI-st cocalar
******

Group: Membri
Posts: 3.956
Joined: 30-May 05
From: Bucuresti (Romania)
Member No.: 48.029



interesanta elena noastra. esti cumva blonda ?

sa povestesc o intamplare similara.
urc in lift impreuna cu o vecina de-a mea care era cu o prietena. vecina spune adresandu-i -se prieteniei:
- am uitat sa opresc farurile, oare se intampla ceva?

ma bag in vorba si ii spun ca maine dimineata bateria va fi moarta si ca trebuie sa mearga de urgenta sa inchida farurile.

ea imi spune ca , nu crede sa fie o problema pt ca motorul este oprit. cu siguranta se gandea ca motorul este principalul consumator electric (si poate asa o fi) insa ceea ce ea nu stia era ca motorul este si cel care produce indirect, curentul electric. se gandea ea ca ce mai conteaza curentul consumt de niste faruri aprinse in vreme ce motorul este oprit ?bineinteles ca a coborat si a oprit farurile.

femeile astea ...


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Jun 5 2007, 08:53 PM
Post #10


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



Eu auzisem undeva ca la rabla mea climatizarea haleste 7kw. Nu stiu daca e sau nu adevarat insa ceva haleste, se simte.

Empiric, la mine consumul creste aproximativ 1L/h daca il las non-stop pe max (adica minim biggrin.gif). In oras asta inseamna 2-3L/100km, pe autostrada sub 1L/100km. Gaz, pe benzina n-am date. Insa il folosesc rareori la maxim non-stop.


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
air_wolf
post Jun 5 2007, 09:42 PM
Post #11


specialist
******

Group: Membri de onoare
Posts: 3.446
Joined: 28-September 05
From: Bucuresti
Member No.: 56.992



creste consumul, dar nu spectaculos. la fiat pierdeam cam 0.4 - 0.6 litri.
la octavia care avea compuer de bord aveam in stationare cu AC 0.9-1L/h si fara ac 0.8-0.9lL/h. in mers la fiat aveam 7.5-8 cu ac-ul in oras vara pe 3 si 6.5-7 fara ac - si n-am mers fara AC decit ca sa vad daca merita - si nu merita sa mergi fara AC daca il ai.
in mers la skoda se simtea AC-ul la sub 2000rpm. la fiat il simteam sub 2500rpm. la bmw nu-l simteam, nici la mercedes. la wrangler nu se simte. la cherokee nu se simte. la audi nu se simte.
singura masina la care alegeam ori motor ori AC a fost solnitza. nu stiu cum au facut treaba, dar cind intra ac-ul se termina cu motorul.
diferente majore se simt la motoarele mici, in special la plecarea de pe loc si la masinile prost concepute. am constatat ca aceia care merg subturat sint cei care se pling de AC.


--------------------
2 * "Garsoniera" - HJ61 TD (4000cmc) si "Sugativa"- FJ62V (4000cmc) carburatie
"Furia Verde" - R5 TL (845cmc)
WARNING: where we go there are no roads
"Life is like a box of chocolates... you never know what you're gonna get." - Forrest Gump
Go to the top of the page
 
+Quote Post
marius103818
post Jun 6 2007, 11:15 AM
Post #12


novice
**

Group: Membri
Posts: 49
Joined: 12-April 07
From: Bucuresti
Member No.: 103.811



nu prea inteleg totusi rostul topicului.

am ales masini cu AC pt confort, si acum ne plangem de consum ???


--------------------
dupa chip tuning va avea 110 caluti
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Radu97668
post Jun 6 2007, 12:50 PM
Post #13


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 186
Joined: 25-January 07
From: Bucuresti
Member No.: 97.661



la mine, cu AC oprit imi indica la stationare 0.6%, iar cu AC pornit la max ajunge si pe la 1.2%. Cu toate acestea, nu am sesizat o golire mai rapida a rezervorului (nici la skoda nici la fiat).
P.S.: eu nu ma plang de consum; las tot timpul climatronicul pe auto si nu ma joc decat cu temperatura, deci compresorul imi merge tot timpul daca afara sunt peste 4 grade C; cred ca fara clima as fi mort, mai ales ca masina e inchisa la culoare.


--------------------
Skoda Octavia Elegance 1.9TDI 110CP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
elena47125
post Jun 6 2007, 08:37 PM
Post #14


novice
**

Group: Membri
Posts: 22
Joined: 17-May 05
From: Focsani (Vrancea)
Member No.: 47.118



eram pur si simplu curioasa ,nici nu ma pling de consum,nici nu se simte la masina,motor suficinet de puternic
Go to the top of the page
 
+Quote Post
elena47125
post Jun 6 2007, 08:38 PM
Post #15


novice
**

Group: Membri
Posts: 22
Joined: 17-May 05
From: Focsani (Vrancea)
Member No.: 47.118



iti multumesc George ptr explicatie!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
f1anatic
post Jun 8 2007, 11:40 PM
Post #16


Subaru Anti-Hero
******

Group: Moderator
Posts: 5.323
Joined: 13-May 04
From: F 1 World
Member No.: 25.368



In functie de masini, compresorul A/C se decupleaza automat in acceleratie puternica. Stiu sigur ca A/C este decuplat la rabla mea cind throttle position sensor trece de 30%.

Un alt lucru demn de tinut minte este ca si "dezaburirea" - inclusiv a lunetei (geamului pe spate) va porni compresorul de A/C.

O alta treaba de analizat este ca este mult mai sesizabila la masinile cu putere mica - 100 cp...decit la unele cu 300 cp. MA rog asta e la mintea cocosului...insa este mult mai sesizabila la masinile cu cutie manuala decit la cele cu transmisie automata. La cele automate, computerul ajusteaza automat turatiile si compenseaza pe cind la masinile cu cutie manuala, trebuie tu - soferul - sa compensezi (mai ales cind e vorba de turatii scazute). Ma rog, din nou, depinde de la masina la masina.

Cit de multa putere fura ? Cit de mult creste consumul ? LA hirbul meu se simte - pot spune poate chiar si 20 cp. Consumul imi creste cu cel putin 2 mpg.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mandula
post Jun 11 2007, 03:34 PM
Post #17


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 162
Joined: 3-April 06
From: Bucuresti
Member No.: 72.754



Are vreo legatura cu consumul pozitia pe care se gaseste aeroterma (1, 2, 3, etc) atunci cand AC este pornit ?


--------------------
Opel Astra II Classic 1.4 twinport

Scientists have finally discovered what is wrong with the female brain : on the left side, there is nothing right, and on the right side, there is nothing left
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bogdan104277
post Jun 20 2007, 12:26 PM
Post #18


specialist
******

Group: Membri
Posts: 539
Joined: 18-April 07
From: Bucuresti
Member No.: 104.270



Are, dar si cu setarea temperaturii. Una este sa-l setezi pe 22 de grade, si treapta venitilatorului pe pozitia cea mai mica si pe recirculare aer. In aceste conditii este posibil ca temperatura evaporatorului sa ajunga foarte repede in apropierea punctului de inghet a apei (in jur de 1.5 grade), caz in care compresorul este decuplat temporar pana mai creste temperatura evaporatorului (evaporatorul este piesa in care are loc detenta freonului si racirea acestuia). Functionarea in acest regim inseamna o sarcina mai mica a motorului, care va fi intermitenta, deci un consum mai mic.

Acum, presumune ca setezi temperatura minima, viteza ventilatorului pe maxim si admisie de aer proaspat, in conditiile in care acesta are in jur de 40 grade Celsius. In cazul asta compresorul va merge permanent la sarcina maxima ca sa incerce sa faca fata acestor cerinte. Deci vei avea o sarcina mare a compresorului, permanenta, deci vei avea un consum mai mare.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
xanaxer
post May 13 2024, 08:17 AM
Post #19


specialist
******

Group: Membri
Posts: 10.290
Joined: 22-November 23
Member No.: 153.156



клие327.9CHAPBettописCharКасп«СоюMircCircМалыдиноGreeFlutзолоАПНоадапнаротексСибиZoneукрбФюлоТараКоро
покоVeryStorРодиЛигаAlexМариБашиReprCD-дБеррТер-НазаЗарвViteAlexМороБубеMiddPhilLOVEНОВИкритЗакакапи
СодеSoulКораЧернFourSleeEnjoдопоЛысеКоваХасалесо(ПерXVIIXVIIизучЛондунивJohnэшелРойзМилюПавлПродлиши
ГламБогрWinkXVIIГончсобыDoroDreaШенкЛамбleftсобыязыкBlacThouЛэндопубZoneZoneJeweGorgZoneНатаErnsКрас
СущиШохиZoneстихконтМуслMinhZoneслужмеждШторTOTeZoneАстаМульJameкнопукраSennполоВУЗоVestAgneпразPaul
начаНаза3453Jard7871EverMistРоссARAGрельобраВУЗоjazzМаксБ461нитокрасHautСобачереfilmJeweWindConnText
WinxhappRoyaФедоЛитРЮжинЛитРChanАрхиАудиЛитРДодоЛитРнапрромаПушкисслГладButtСодеучасБайчСемаDieuРезн
выстБондтольКругпостпереAndrRogeналоПетрTimeзачеВареPampслушцветДзюбвузоEricрепрПчелМелеоценродиDeco
ФедоВереКубаКармзадаSennSennSennИллюИллюТетрPictGhiaТимчСамоRainавтобеспэкспLowrtuchkasТолеЛени
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

2 User(s) are reading this topic (2 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 17th May 2024 - 04:02 PM