e adevarat ca aerul conditionat influenteaza consumul ? |
This topic is about e adevarat ca aerul conditionat influenteaza consumul ?, the author, elena47125, wrote about: Am auzit multi afirmind asta,dar eu nu inteleg de ce ? Daca aerul conditionat determina un consum de benzina cu 1-2 litri7100km mai mare atunci cind a ... To read more just scroll down
e adevarat ca aerul conditionat influenteaza consumul ? |
Jun 4 2007, 07:29 PM
Post
#1
|
|
novice Group: Membri Posts: 22 Joined: 17-May 05 From: Focsani (Vrancea) Member No.: 47.118 |
Daca aerul conditionat determina un consum de benzina cu 1-2 litri7100km mai mare atunci cind ai motorul oprit si aerul functioneaza ce mai consuma?consuma curentul din baterie,nu? Si atunci in timpul mersului de ce nu consuma tot curent? |
|
|
Jun 4 2007, 07:38 PM
Post
#2
|
|
workaholic * * * * * * Group: Moderator Posts: 11.052 Joined: 4-August 03 From: Bucuresti Member No.: 14.854 |
iti lipsesc cateva notiuni de baza.
o sa incerc sa-ti explic cum stau lucrurile . compresorul de la aerul conditionat este antrenat de motor direct . se invarte motorul , se invarte si compresorul . compresorul este cuplat de un ambreiaj magnetic. in momentul in care e cuplat el opune o forta motorului . ce inseamna asta ? la relanti , sau cand stai pe loc , calculatorul va comanda motorului sa stea un pic mai turat -> consum mai mare . deci pe loc ca si in mers , AC va face ca motorul sa se invarta mai greu , sa traga mai greu , sa consume mai mult . cat de mult depinde la caz la caz. ca regula de baza, o forta opusa va necesita o forta mai mare dezvoltata pentru a fi invinsa. acum sa continuam cu alte notiuni : - aeroterma , este ceea ce consuma curent . ea este de fapt , redusa la absolut , un ventilator. sper ca ai inteles care e ce . -------------------- |
|
|
Jun 4 2007, 08:27 PM
Post
#3
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 10.684 Joined: 29-March 04 From: Oradea (Bihor) Member No.: 23.122 |
Si tot din ceea ce spus george rezulta ca daca aerul conditionat e pornit motorul are o putere mai mica... daca nu crezi poti sa te joci cu climatizarea:
Pornesti motorul, lasi la relanti, apesi butonul de AC (daca ai aer conditionat manual) sau pornesti climatizarea daca ai aer conditonat automat (climatronic sau ceva similar) si urmaresti turometrul... acul turometrului se va ridica putin in momentul in care pornesti aerul conditionat si va scadea putin cand il opresti.l -------------------- Mercedes C320 CDI 4-matic
Audi A3 Sportback 1.9 TDI "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary... that's what gets you." -Jeremy Clarkson |
|
|
Jun 5 2007, 08:57 AM
Post
#4
|
|
specialist Group: Membri Posts: 3.384 Joined: 31-January 06 From: Bucuresti Member No.: 66.969 |
Si ca cu tot atat scade puterea motorului. -------------------- See,decide,attack,reverse.Erich Hartmann.
Suzuki Vitara 1.6 75 CP Nissan Almera 1.8 sedan 115CP |
|
|
Jun 5 2007, 09:47 AM
Post
#5
|
|
novice Group: Membri Posts: 49 Joined: 12-April 07 From: Bucuresti Member No.: 103.811 |
si totusi, condusul e in nevoi personale, si nu racing. daca va mai amintiti de nenea ala cu economia de consum pe skoda fabia avea cateva sfaturi: * in primul rand trebuie urmarita siguranta traficului * confortul la volan, sporeste siguranta traficului * caldura exagerata din masina micsoreaza confortul, in concluzie folositi aerul conditionat mai sunt si alte sfaturi, dar nu au legatura directa cu aerul conditionat acuma.... -------------------- dupa chip tuning va avea 110 caluti
|
|
|
Jun 5 2007, 11:17 AM
Post
#6
|
|
CFO Group: Membri Posts: 2.695 Joined: 10-September 04 From: Bucuresti Member No.: 32.254 |
QUOTE(Arheopterix) Se zvoneste ca creste consumul cu cca 10%.
Si ca cu tot atat scade puterea motorului. Nu cred ca e o regul agenerala. Nu pot sa cred ca aerul conditionat de pe Sklasse consuma 60CP ca sa mearga in timp ce cel de pe Logan consuma numai 9 . Tot asa nu cred ca in oras consuma 1 litru si in afara doa 0.5 -------------------- Avensis 2.2D4D, PatrolGR RD28TI, cu cutie manuala.
In cautare de masina spectaculoasa, veche si de toata ziua |
|
|
Jun 5 2007, 01:26 PM
Post
#7
|
|
pilot Group: Membri Posts: 489 Joined: 25-April 06 From: Pitesti (Arges) Member No.: 74.630 |
Eu cred ca consumul este o chestie relativa care tine de mai multi factori: trafic, stare pneuri, nr. ocupanti, greutate etc.
In mod normal, utilizarea AC creste consumul de carburant cu 0,3 - 0,5 L. Asta daca se circula intr-un ciclu mixt si doar cu sofer. Poate depasi valoarea de 1L/100 de km. in urmatoarele cazuri: aglomeratii, nr. ocupanti mare etc. Situatii in care si consumul normal de carburant creste. |
|
|
Jun 5 2007, 04:54 PM
Post
#8
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 246 Joined: 9-May 06 From: Bucuresti Member No.: 76.054 |
Nu cred ca aerul consuma tot 1 litru daca mergi 100 km in 10 ore in oras sau 100 km intr-o ora in afara. Mi s-a intamplat de curand sa circul intr-o vineri in Bucuresti ~ 60 km in ~ 6 ore si cred ca mi-a luat cel putin 5l in plus.
-------------------- Ford Mondeo 2003, 2.0 TDCi, 115 CP +20%/30%
I focking hate pikeys (a.k.a. aia din partidul ala PeNaL)!!! |
|
|
Jun 5 2007, 08:31 PM
Post
#9
|
|
TeDeI-st cocalar Group: Membri Posts: 3.956 Joined: 30-May 05 From: Bucuresti (Romania) Member No.: 48.029 |
interesanta elena noastra. esti cumva blonda ?
sa povestesc o intamplare similara. urc in lift impreuna cu o vecina de-a mea care era cu o prietena. vecina spune adresandu-i -se prieteniei: - am uitat sa opresc farurile, oare se intampla ceva? ma bag in vorba si ii spun ca maine dimineata bateria va fi moarta si ca trebuie sa mearga de urgenta sa inchida farurile. ea imi spune ca , nu crede sa fie o problema pt ca motorul este oprit. cu siguranta se gandea ca motorul este principalul consumator electric (si poate asa o fi) insa ceea ce ea nu stia era ca motorul este si cel care produce indirect, curentul electric. se gandea ea ca ce mai conteaza curentul consumt de niste faruri aprinse in vreme ce motorul este oprit ?bineinteles ca a coborat si a oprit farurile. femeile astea ... -------------------- |
|
|
Jun 5 2007, 08:53 PM
Post
#10
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
Eu auzisem undeva ca la rabla mea climatizarea haleste 7kw. Nu stiu daca e sau nu adevarat insa ceva haleste, se simte.
Empiric, la mine consumul creste aproximativ 1L/h daca il las non-stop pe max (adica minim ). In oras asta inseamna 2-3L/100km, pe autostrada sub 1L/100km. Gaz, pe benzina n-am date. Insa il folosesc rareori la maxim non-stop. -------------------- Scuter 108cc... benzina, automat
|
|
|
Jun 5 2007, 09:42 PM
Post
#11
|
|
specialist Group: Membri de onoare Posts: 3.446 Joined: 28-September 05 From: Bucuresti Member No.: 56.992 |
creste consumul, dar nu spectaculos. la fiat pierdeam cam 0.4 - 0.6 litri.
la octavia care avea compuer de bord aveam in stationare cu AC 0.9-1L/h si fara ac 0.8-0.9lL/h. in mers la fiat aveam 7.5-8 cu ac-ul in oras vara pe 3 si 6.5-7 fara ac - si n-am mers fara AC decit ca sa vad daca merita - si nu merita sa mergi fara AC daca il ai. in mers la skoda se simtea AC-ul la sub 2000rpm. la fiat il simteam sub 2500rpm. la bmw nu-l simteam, nici la mercedes. la wrangler nu se simte. la cherokee nu se simte. la audi nu se simte. singura masina la care alegeam ori motor ori AC a fost solnitza. nu stiu cum au facut treaba, dar cind intra ac-ul se termina cu motorul. diferente majore se simt la motoarele mici, in special la plecarea de pe loc si la masinile prost concepute. am constatat ca aceia care merg subturat sint cei care se pling de AC. -------------------- 2 * "Garsoniera" - HJ61 TD (4000cmc) si "Sugativa"- FJ62V (4000cmc) carburatie
"Furia Verde" - R5 TL (845cmc) WARNING: where we go there are no roads "Life is like a box of chocolates... you never know what you're gonna get." - Forrest Gump |
|
|
Jun 6 2007, 11:15 AM
Post
#12
|
|
novice Group: Membri Posts: 49 Joined: 12-April 07 From: Bucuresti Member No.: 103.811 |
nu prea inteleg totusi rostul topicului.
am ales masini cu AC pt confort, si acum ne plangem de consum ??? -------------------- dupa chip tuning va avea 110 caluti
|
|
|
Jun 6 2007, 12:50 PM
Post
#13
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 186 Joined: 25-January 07 From: Bucuresti Member No.: 97.661 |
la mine, cu AC oprit imi indica la stationare 0.6%, iar cu AC pornit la max ajunge si pe la 1.2%. Cu toate acestea, nu am sesizat o golire mai rapida a rezervorului (nici la skoda nici la fiat).
P.S.: eu nu ma plang de consum; las tot timpul climatronicul pe auto si nu ma joc decat cu temperatura, deci compresorul imi merge tot timpul daca afara sunt peste 4 grade C; cred ca fara clima as fi mort, mai ales ca masina e inchisa la culoare. -------------------- Skoda Octavia Elegance 1.9TDI 110CP
|
|
|
Jun 6 2007, 08:37 PM
Post
#14
|
|
novice Group: Membri Posts: 22 Joined: 17-May 05 From: Focsani (Vrancea) Member No.: 47.118 |
eram pur si simplu curioasa ,nici nu ma pling de consum,nici nu se simte la masina,motor suficinet de puternic
|
|
|
Jun 6 2007, 08:38 PM
Post
#15
|
|
novice Group: Membri Posts: 22 Joined: 17-May 05 From: Focsani (Vrancea) Member No.: 47.118 |
iti multumesc George ptr explicatie!
|
|
|
Jun 8 2007, 11:40 PM
Post
#16
|
|
Subaru Anti-Hero Group: Moderator Posts: 5.323 Joined: 13-May 04 From: F 1 World Member No.: 25.368 |
In functie de masini, compresorul A/C se decupleaza automat in acceleratie puternica. Stiu sigur ca A/C este decuplat la rabla mea cind throttle position sensor trece de 30%.
Un alt lucru demn de tinut minte este ca si "dezaburirea" - inclusiv a lunetei (geamului pe spate) va porni compresorul de A/C. O alta treaba de analizat este ca este mult mai sesizabila la masinile cu putere mica - 100 cp...decit la unele cu 300 cp. MA rog asta e la mintea cocosului...insa este mult mai sesizabila la masinile cu cutie manuala decit la cele cu transmisie automata. La cele automate, computerul ajusteaza automat turatiile si compenseaza pe cind la masinile cu cutie manuala, trebuie tu - soferul - sa compensezi (mai ales cind e vorba de turatii scazute). Ma rog, din nou, depinde de la masina la masina. Cit de multa putere fura ? Cit de mult creste consumul ? LA hirbul meu se simte - pot spune poate chiar si 20 cp. Consumul imi creste cu cel putin 2 mpg. -------------------- Schumi drive it like you stole it !
2005 Subaru Legacy GT ; 2009 Subaru Forester XP ; 2014 Jeep Grand Cherokee |
|
|
Jun 11 2007, 03:34 PM
Post
#17
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 162 Joined: 3-April 06 From: Bucuresti Member No.: 72.754 |
Are vreo legatura cu consumul pozitia pe care se gaseste aeroterma (1, 2, 3, etc) atunci cand AC este pornit ?
-------------------- Opel Astra II Classic 1.4 twinport
Scientists have finally discovered what is wrong with the female brain : on the left side, there is nothing right, and on the right side, there is nothing left |
|
|
Jun 20 2007, 12:26 PM
Post
#18
|
|
specialist Group: Membri Posts: 539 Joined: 18-April 07 From: Bucuresti Member No.: 104.270 |
Are, dar si cu setarea temperaturii. Una este sa-l setezi pe 22 de grade, si treapta venitilatorului pe pozitia cea mai mica si pe recirculare aer. In aceste conditii este posibil ca temperatura evaporatorului sa ajunga foarte repede in apropierea punctului de inghet a apei (in jur de 1.5 grade), caz in care compresorul este decuplat temporar pana mai creste temperatura evaporatorului (evaporatorul este piesa in care are loc detenta freonului si racirea acestuia). Functionarea in acest regim inseamna o sarcina mai mica a motorului, care va fi intermitenta, deci un consum mai mic.
Acum, presumune ca setezi temperatura minima, viteza ventilatorului pe maxim si admisie de aer proaspat, in conditiile in care acesta are in jur de 40 grade Celsius. In cazul asta compresorul va merge permanent la sarcina maxima ca sa incerce sa faca fata acestor cerinte. Deci vei avea o sarcina mare a compresorului, permanenta, deci vei avea un consum mai mare. |
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 17th May 2024 - 04:02 PM |