Baterie pentru Lada |
This topic is about Baterie pentru Lada, the author, Popescu91011, wrote about: Am pe Natasha o baterie BOSCH Silver 5D, cumpărată din Metro pe 19 aprilie 1999. Capsulată, fără întreținere, în afară de a șterge de praf, altceva nu ... To read more just scroll down
Baterie pentru Lada |
May 27 2007, 03:35 PM
Post
#1
|
|
pilot Group: Membri Posts: 320 Joined: 28-October 06 From: Bucuresti Member No.: 91.004 |
-------------------- Lada 1200, iunie 1980
|
|
|
May 27 2007, 04:21 PM
Post
#2
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 223 Joined: 10-April 07 From: Reghin (Mures) Member No.: 103.597 |
Eu nu am avut inca norocul asta, de apuca 8 ani de baterie ..felicitari, mai mult de 2 ani nu m-a tinut bateria..ei bine, nu era Bosh, ci Rombat, banuiesc ca e mare diferenta , cand incepe sa ma lase, o pun la incarcat, de restu marcilor nu va pot spune nimic , pe viitor nu am sa mai cumpar Rombat, asta-i clar :minigun: ...iar de indicatia cataloguli Bosh, no comment, nu stiu in ce cataloage mai baga marca Lada :evil: ...cred ca le scapa ...oricum, sa aveti noroc de urmatoarea
-------------------- Eto vse, chto ostanetsya posle menya, Eto vse, chto voz'mu ya s soboy. Luv my car :X
|
|
|
May 27 2007, 05:25 PM
Post
#3
|
|
pilot Group: Membri Posts: 355 Joined: 15-February 07 From: Bucuresti Member No.: 99.509 |
eu am o nenorocire de baterie,nici nu stiu ce marca e,dar stiu ca e de 65 de amperi ceea ce e bine:D
daca vrei sa schimbi bateria la masina eu zic ca poti pune si o varta ca nu e o problema,singurul inconvenient este ca nu cred ca o sa te mai tina lafel ca bosch! si daca iti iei,cauta una cu amperaj mai mare dar sa aiva si loc la capota acolo adica sa se inchida capota de ea! -------------------- lada 1500,am 75 de cai putere asa ca larevedere
|
|
|
May 27 2007, 08:04 PM
Post
#4
|
|
sofer Group: Membri Posts: 68 Joined: 22-April 07 From: Bacau (Bacau) Member No.: 104.472 |
-------------------- Lada 1500s-"78
Dacia 1310 E-"96 |
|
|
May 28 2007, 08:47 AM
Post
#5
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.411 Joined: 21-June 05 From: Bucuresti Member No.: 49.533 |
eu am avut cinci ani un rombat de 55Ah, super multumit de el (dar la o luna trebuia sa pun apa la un element) pana a inceput sa moara si a murit de tot incat o porneam cu manivela! apoi mi-am luat o caranda de 55 Ahs iar super multumit, de aproape doi ani n-a trebuit sa completez nimic la ea asa ca poti sa-ti iei o marca buna (bosch, varta, fulmen) de 55, 65 sau chiar 75 Ah daca incape, si ai rezolvat desi si una de 55 Ah e suficienta mie imi porneste fara probleme si pe frigul cel mai mare ciao :wave: -------------------- Fiat Albea Dynamic
am avut Lada 1200 S - o masina fantastica ! |
|
|
May 28 2007, 07:34 PM
Post
#6
|
|
pilot Group: Membri Posts: 320 Joined: 28-October 06 From: Bucuresti Member No.: 91.004 |
Mulțumesc pentru răspunsuri! Am întrebat pentru că nu eram sigur dacă e suficient doar ca amperajul și gabaritul bateriei să corespundă. Cei de la Bosch nu au uitat de marca Lada. Este trecută în catalog, ce-i drept scrie Lada, apoi Lada Samara și Lada Niva, dar am presupus că Lada simplu se referă la modelele mai vechi. Atâta că ei recomandă modelul pe care îl am eu pe mașină: 5 D. Ori, eu nu am mai găsit nicăieri modelul ăsta, ci doar 5 BN care e recomandat pentru nu stiu ce modele de Ford, Alfa Romeo și chiar BMW. De aia mă gândeam dacă astfel de baterie se potrivește și pe o Lădiță. Am să-i măsor exact dimensiunile și, având în vedere că are tot 55 Ah, am să cumpăr una. De cea veche am fost mai mult decât mulțumit!
-------------------- Lada 1200, iunie 1980
|
|
|
May 28 2007, 08:47 PM
Post
#7
|
|
sofer Group: Membri Posts: 87 Joined: 13-June 06 From: Bucuresti Member No.: 79.782 |
Salut, eu am o astfel de baterie (Bosh 5 NB), problema e ca nu prea ma pricep la partea electronica, deci nu pot sa zic mare lucru, o am de 1an si 1/2 si nu mi-a facut figuri pana acum. E drept ca s-a descarcat din cauza alternatorului dar, evident, nu e vina ei. Un mecanic care a verificat-o mi-a zis ca bateria e prea buna pentru masina mea ... mie imi place ca nu necesita intretinere, adica nu trebuie sa puna apa periodic. Ca dezavantaj ar fi ca nu are ochi magic sa ii verifici incarcarea, si cum laditele nostre nu au indicator de bord pentru baterie, ar fi fost util.
-------------------- Lada 1200 - 80.000km
|
|
|
May 29 2007, 08:53 AM
Post
#8
|
|
pilot Group: Membri Posts: 428 Joined: 14-February 05 From: Bucuresti Member No.: 40.391 |
QUOTE(Andrei79789) mie imi place ca nu necesita intretinere, adica nu trebuie sa puna apa periodic. Ca dezavantaj ar fi ca nu are ochi magic sa ii verifici incarcarea, si cum laditele nostre nu au indicator de bord pentru baterie, ar fi fost util.
Eu am pe masina o Caranda de 65 parca, e de vreo 4 ani, a fost buna bateria, nici am avut nici o problema cu ea. Si mi-am montat pe consola centrala un voltmetru auto, montaj de 8 ron comandat prin posta de la un soi de facultate tehnica din Ardeal, daca vreti va zic de unde. E galben textolitul ala, dar chiar e f util. Are leduri din volt in volt, cu verde plaja de 13-15 volti, cu rosu plaja de pana in 10 V, 10-12 si un alt led rosu pt peste 15. -------------------- Cand ma gandesc cum era lada mea 2106 cand era in stare f. buna ... :( Dar oricum, nu am de unde sa stiu :)
|
|
|
Jun 6 2007, 09:24 PM
Post
#9
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 223 Joined: 10-April 07 From: Reghin (Mures) Member No.: 103.597 |
Cand vin probleme vin toate odata ..am ramas fara curent...cum e posibil?...pur si simplu nu a mai avut putere sa invarta cand am dat la cheie....nu am uitat nimic deschis...am parcat pe vreo 15 minute...iar cand am revenit nu a mai pornit..incarcare mi-era buna pna acuma...cand am ajuns in parcare..dupa ce mi-a dat unul curent de la un focus ..ca el habar nu avea unde-i bateria... a trebuit sa-i arat eu ca sta intr-o cutie de plastic..))...am realizat ca la relantiu nu mai incarca aproape deloc..iar turata face 13 si un pic...ar putea sa mi se "scurga" curentul pe undeva?..cat sta pe loc?..sau cam ce probleme ar mai putea fi...va multumesc
-------------------- Eto vse, chto ostanetsya posle menya, Eto vse, chto voz'mu ya s soboy. Luv my car :X
|
|
|
Jun 6 2007, 10:44 PM
Post
#10
|
|
pilot Group: Membri Posts: 355 Joined: 15-February 07 From: Bucuresti Member No.: 99.509 |
stand pe loc bateria de la masina se incarca pt ca ea e defapt un acumulator(se incarca e impropriu spus),dar daca ai o masa pe undeva se duce!(un bec de pozitie ceva sau la semnal e de ajuns,mai ales daca nici nu mai incarca). Verifica si tu sa fie bine bagati papucii de la alternator si cureaua sa fie cat de cat intinsa(atat cat sa nu scartaie ca daca e prea intinsa dupa strica rulmenti si alte dandanale)
-------------------- lada 1500,am 75 de cai putere asa ca larevedere
|
|
|
Jun 7 2007, 06:59 PM
Post
#11
|
|
pilot Group: Membri Posts: 404 Joined: 23-January 06 From: Bucuresti Member No.: 66.200 |
eu va dau un sfat in deplina cunostinta de cauza.......aveti mare grija la data de fabricatie.....de obicei acumulatorii "smecheri" gen bosch nu au data de fabricatie,pentru simplul fapt ce sunt manufacturate pe la "prietenii otomani"...bosch-ul adevarat are data de fabricatie si termen de garantie STANTAT nu tipla aia amarata....si intr-adevar tine peste 6 ani,prin urmare nu are rost sa va uitati la bosch-urile care se gasesc pe la noi......eu va spun subliniez in deplina cunostinta de cauza ca sunt acumulatori care zac 2-3 ani prin depozite si sa nu va inchipuiti ca exista cineva care sa le puna pe redresor macar o data la sase luni.....
Era un fabricant de acumulatori pe langa 23 august(pardon faur ) erau destul de ieftine si "proaspete" si tineau 4-5 ani.......... |
|
|
Jun 7 2007, 08:28 PM
Post
#12
|
|
specialist Group: Membri Posts: 660 Joined: 17-July 06 From: Bucuresti Member No.: 82.588 |
eu am la relanti 12,8-12,9 .
data fabricatie e stantata sub forma unui cod de 4 cifre (uneori ac cod e scris in continuarea altor coduri de pe baterie), primele doua reprezinta saptamana iar urm doua anul. La fel e si la anvelope -------------------- Cea mai nefericita intamplare cu masina a fost ... la service
|
|
|
Jun 8 2007, 06:51 AM
Post
#13
|
|
pilot Group: Membri Posts: 355 Joined: 15-February 07 From: Bucuresti Member No.: 99.509 |
cam putin ai la ralanti dane!
-------------------- lada 1500,am 75 de cai putere asa ca larevedere
|
|
|
Jun 8 2007, 07:46 AM
Post
#14
|
|
specialist Group: Membri Posts: 660 Joined: 17-July 06 From: Bucuresti Member No.: 82.588 |
banuiesc diodele :evil:
-------------------- Cea mai nefericita intamplare cu masina a fost ... la service
|
|
|
Jul 31 2007, 08:06 AM
Post
#15
|
|
sofer Group: Membri Posts: 62 Joined: 3-April 07 From: Arad (Arad) Member No.: 103.228 |
citind articolele din acest topic am ajuns la o concluzie ...de fapt 2
1. eu nu mi-am verificat pana acum nivelul din baterie 2 . nu stiu cum se face verificarea si restul de procedee pe care le implica aceasta verificare si de aia as fii tare recunoscator pt un know-how legat de acest aspect thx guys -------------------- pure C.C.C.P. power....
|
|
|
Jul 31 2007, 08:17 AM
Post
#16
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.411 Joined: 21-June 05 From: Bucuresti Member No.: 49.533 |
nivelul lichidului din baterie: desfaci cpcelele de umplere si bagi un furtunas de plastic pana atingi placa in baterie, astupi cu degetul partea de sus(ca sa ramana lichid in el) si il scoti afara, pt a vedea nivelul - tre sa fie la 1.5-2 cm peste placa
daca nu e , completezi numai cu apa distilata - nu de la robinet sau plata etc. apa distilata de la PECO sau apa de ploaie incarcarea: pui un voltmetru pe batrie si tre sa ai: 14 V la ralanti pana in 14,4 accelerat la vreo 2500 rot/min 14 V cu faza mica accelerat 14 cu faza mare accelerat evident valorile pot diferi +-, dar daca sun in limitele 13.8-14.4 V totul e ok :wave: -------------------- Fiat Albea Dynamic
am avut Lada 1200 S - o masina fantastica ! |
|
|
Jul 31 2007, 10:30 AM
Post
#17
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 143 Joined: 7-July 06 From: SLATINA Member No.: 81.836 |
14 v in ralanti are doar cu un releu f.bun , de regula valoarea este ceva mai mica :wave:
-------------------- Cind vorbesti de unul singur, ai intotdeauna dreptate.
|
|
|
Jul 31 2007, 01:21 PM
Post
#18
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.411 Joined: 21-June 05 From: Bucuresti Member No.: 49.533 |
releul n-are nicio treaba, daca alternatorul e in perfecta stare incarca 14 la ralanti
am vazut ca unii schimba releele de lada, dar eu nu cred ca releul ala se poate strica asa usor, doar daca e bruscat, sau 1 la 1000... -------------------- Fiat Albea Dynamic
am avut Lada 1200 S - o masina fantastica ! |
|
|
Jul 31 2007, 01:29 PM
Post
#19
|
|
sofer Group: Membri Posts: 62 Joined: 3-April 07 From: Arad (Arad) Member No.: 103.228 |
QUOTE(Horia49540) releul n-are nicio treaba, daca alternatorul e in perfecta stare incarca 14 la ralanti
am vazut ca unii schimba releele de lada, dar eu nu cred ca releul ala se poate strica asa usor, doar daca e bruscat, sau 1 la 1000... sau unul la 27 de ani ca in cazul lui Rasputin -------------------- pure C.C.C.P. power....
|
|
|
Jul 31 2007, 01:57 PM
Post
#20
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 143 Joined: 7-July 06 From: SLATINA Member No.: 81.836 |
Horia eu zic ca are , pt ca el limiteza tensiunea... alternatorul scoate mult mai mult iar rolul lui este sa limiteze la 14,2 max 14,4 tensiunea de incarcare. Aminteste-ti vechile relee mecanice de Dacie se putea limita incarcarea cu o simpla cheie de 7 daca nu ma insel , daca vroiai sa o limitezi la 13 v nici o problema , atita incarca si cu motorul la blana. :wave:
-------------------- Cind vorbesti de unul singur, ai intotdeauna dreptate.
|
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 10th May 2024 - 07:49 AM |