Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Baterie pentru Lada
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Lada
Popescu91011
Am pe Natasha o baterie BOSCH Silver 5D, cumpărată din Metro pe 19 aprilie 1999. Capsulată, fără întreținere, în afară de a șterge de praf, altceva nu i-am făcut! Din iarnă a început să dea semne de oboseală și mă gândesc să o schimb. Am căutat tot una Bosch, dar nu am găsit decât modelul Bosch 5 BN, are tot 55 Ah, dar în catalogul Bosch nu e indicată și marca Lada pt. acest model. O fi bună? Voi, ce baterii folosiți și cât de mulțumiți sunteți de mărcile respective?
Sula103604
Eu nu am avut inca norocul asta, de apuca 8 ani de baterie smile.gif..felicitari, mai mult de 2 ani nu m-a tinut bateria..ei bine, nu era Bosh, ci Rombat, banuiesc ca e mare diferenta biggrin.gif, cand incepe sa ma lase, o pun la incarcat, de restu marcilor nu va pot spune nimic biggrin.gif, pe viitor nu am sa mai cumpar Rombat, asta-i clar :minigun: ...iar de indicatia cataloguli Bosh, no comment, nu stiu in ce cataloage mai baga marca Lada :evil: ...cred ca le scapa biggrin.gif...oricum, sa aveti noroc de urmatoarea
tzo99516
eu am o nenorocire de baterie,nici nu stiu ce marca e,dar stiu ca e de 65 de amperi ceea ce e bine:D
daca vrei sa schimbi bateria la masina eu zic ca poti pune si o varta ca nu e o problema,singurul inconvenient este ca nu cred ca o sa te mai tina lafel ca bosch! si daca iti iei,cauta una cu amperaj mai mare dar sa aiva si loc la capota acolo adica sa se inchida capota de ea!
iulian104479
Lada 1500.Baterie MONBAT 12v-66amp fara intretinere.Am intrebat la un magazin si mi-a spus ca conteaza firma producatoare+amperajul bateriei nu neaparat sa scrie -potrivita pt Lada.
Horia49540
corect, nu conteaza ce baterie e, atta timp cat e de calitate si amperaj corespunzator
eu am avut cinci ani un rombat de 55Ah, super multumit de el (dar la o luna trebuia sa pun apa la un element) pana a inceput sa moara si a murit de tot incat o porneam cu manivela!
apoi mi-am luat o caranda de 55 Ahs iar super multumit, de aproape doi ani n-a trebuit sa completez nimic la ea

asa ca poti sa-ti iei o marca buna (bosch, varta, fulmen) de 55, 65 sau chiar 75 Ah daca incape, si ai rezolvat
desi si una de 55 Ah e suficienta
mie imi porneste fara probleme si pe frigul cel mai mare
ciao :wave:
Popescu91011
Mulțumesc pentru răspunsuri! Am întrebat pentru că nu eram sigur dacă e suficient doar ca amperajul și gabaritul bateriei să corespundă. Cei de la Bosch nu au uitat de marca Lada. Este trecută în catalog, ce-i drept scrie Lada, apoi Lada Samara și Lada Niva, dar am presupus că Lada simplu se referă la modelele mai vechi. Atâta că ei recomandă modelul pe care îl am eu pe mașină: 5 D. Ori, eu nu am mai găsit nicăieri modelul ăsta, ci doar 5 BN care e recomandat pentru nu stiu ce modele de Ford, Alfa Romeo și chiar BMW. De aia mă gândeam dacă astfel de baterie se potrivește și pe o Lădiță. Am să-i măsor exact dimensiunile și, având în vedere că are tot 55 Ah, am să cumpăr una. De cea veche am fost mai mult decât mulțumit!
Andrei79789
Salut, eu am o astfel de baterie (Bosh 5 NB), problema e ca nu prea ma pricep la partea electronica, deci nu pot sa zic mare lucru, o am de 1an si 1/2 si nu mi-a facut figuri pana acum. E drept ca s-a descarcat din cauza alternatorului dar, evident, nu e vina ei. Un mecanic care a verificat-o mi-a zis ca bateria e prea buna pentru masina mea ... mie imi place ca nu necesita intretinere, adica nu trebuie sa puna apa periodic. Ca dezavantaj ar fi ca nu are ochi magic sa ii verifici incarcarea, si cum laditele nostre nu au indicator de bord pentru baterie, ar fi fost util.
Georgian40398
QUOTE(Andrei79789)
mie imi place ca nu necesita intretinere, adica nu trebuie sa puna apa periodic. Ca dezavantaj ar fi ca nu are ochi magic sa ii verifici incarcarea, si cum laditele nostre nu au indicator de bord pentru baterie, ar fi fost util.


Eu am pe masina o Caranda de 65 parca, e de vreo 4 ani, a fost buna bateria, nici am avut nici o problema cu ea.

Si mi-am montat pe consola centrala un voltmetru auto, montaj de 8 ron comandat prin posta de la un soi de facultate tehnica din Ardeal, daca vreti va zic de unde. E galben textolitul ala, dar chiar e f util. Are leduri din volt in volt, cu verde plaja de 13-15 volti, cu rosu plaja de pana in 10 V, 10-12 si un alt led rosu pt peste 15.
Sula103604
Cand vin probleme vin toate odata biggrin.gif..am ramas fara curent...cum e posibil?...pur si simplu nu a mai avut putere sa invarta cand am dat la cheie....nu am uitat nimic deschis...am parcat pe vreo 15 minute...iar cand am revenit nu a mai pornit..incarcare mi-era buna pna acuma...cand am ajuns in parcare..dupa ce mi-a dat unul curent de la un focus biggrin.gif..ca el habar nu avea unde-i bateria... a trebuit sa-i arat eu ca sta intr-o cutie de plastic..smile.gif))...am realizat ca la relantiu nu mai incarca aproape deloc..iar turata face 13 si un pic...ar putea sa mi se "scurga" curentul pe undeva?..cat sta pe loc?..sau cam ce probleme ar mai putea fi...va multumesc biggrin.gif
tzo99516
stand pe loc bateria de la masina se incarca pt ca ea e defapt un acumulator(se incarca e impropriu spus),dar daca ai o masa pe undeva se duce!(un bec de pozitie ceva sau la semnal e de ajuns,mai ales daca nici nu mai incarca). Verifica si tu sa fie bine bagati papucii de la alternator si cureaua sa fie cat de cat intinsa(atat cat sa nu scartaie ca daca e prea intinsa dupa strica rulmenti si alte dandanale)
gabriel cretu
eu va dau un sfat in deplina cunostinta de cauza.......aveti mare grija la data de fabricatie.....de obicei acumulatorii "smecheri" gen bosch nu au data de fabricatie,pentru simplul fapt ce sunt manufacturate pe la "prietenii otomani"...bosch-ul adevarat are data de fabricatie si termen de garantie STANTAT nu tipla aia amarata....si intr-adevar tine peste 6 ani,prin urmare nu are rost sa va uitati la bosch-urile care se gasesc pe la noi......eu va spun subliniez in deplina cunostinta de cauza ca sunt acumulatori care zac 2-3 ani prin depozite si sa nu va inchipuiti ca exista cineva care sa le puna pe redresor macar o data la sase luni.....
Era un fabricant de acumulatori pe langa 23 august(pardon faur biggrin.gif ) erau destul de ieftine si "proaspete" si tineau 4-5 ani..........
Daniel82595
eu am la relanti 12,8-12,9 biggrin.gif.
data fabricatie e stantata sub forma unui cod de 4 cifre (uneori ac cod e scris in continuarea altor coduri de pe baterie), primele doua reprezinta saptamana iar urm doua anul. La fel e si la anvelope biggrin.gif
tzo99516
cam putin ai la ralanti dane!
Daniel82595
banuiesc diodele :evil:
Mihai103235
citind articolele din acest topic am ajuns la o concluzie ...de fapt 2
1. eu nu mi-am verificat pana acum nivelul din baterie
2 . nu stiu cum se face verificarea si restul de procedee pe care le implica aceasta verificare blush.gif

si de aia as fii tare recunoscator pt un know-how legat de acest aspect
thx guys
beer.gif
Horia49540
nivelul lichidului din baterie: desfaci cpcelele de umplere si bagi un furtunas de plastic pana atingi placa in baterie, astupi cu degetul partea de sus(ca sa ramana lichid in el) si il scoti afara, pt a vedea nivelul - tre sa fie la 1.5-2 cm peste placa
daca nu e , completezi numai cu apa distilata - nu de la robinet sau plata etc.
apa distilata de la PECO sau apa de ploaie

incarcarea: pui un voltmetru pe batrie si tre sa ai:
14 V la ralanti
pana in 14,4 accelerat la vreo 2500 rot/min
14 V cu faza mica accelerat
14 cu faza mare accelerat

evident valorile pot diferi +-, dar daca sun in limitele 13.8-14.4 V totul e ok :wave:
mihail81843
14 v in ralanti are doar cu un releu f.bun , de regula valoarea este ceva mai mica :wave:
Horia49540
releul n-are nicio treaba, daca alternatorul e in perfecta stare incarca 14 la ralanti
am vazut ca unii schimba releele de lada, dar eu nu cred ca releul ala se poate strica asa usor, doar daca e bruscat, sau 1 la 1000...
Mihai103235
QUOTE(Horia49540)
releul n-are nicio treaba, daca alternatorul e in perfecta stare incarca 14 la ralanti
am vazut ca unii schimba releele de lada, dar eu nu cred ca releul ala se poate strica asa usor, doar daca e bruscat, sau 1 la 1000...

sau unul la 27 de ani ca in cazul lui Rasputin arigato.gif
mihail81843
Horia eu zic ca are , pt ca el limiteza tensiunea... alternatorul scoate mult mai mult iar rolul lui este sa limiteze la 14,2 max 14,4 tensiunea de incarcare. Aminteste-ti vechile relee mecanice de Dacie se putea limita incarcarea cu o simpla cheie de 7 daca nu ma insel , daca vroiai sa o limitezi la 13 v nici o problema , atita incarca si cu motorul la blana. :wave:
Horia49540
la fel e si la lada

miscand de limbuta din interiorul lui modifici incarcarea
incarcarea este de x la ralanti si de x+0.5 volti la accelrare
in sarcina (cu faruri) accelerat tre sa stea tot la x

asa mergea al meu de ex cand era lternatorul nou-revizuit si altele pe care le-am vazut

de la un timp nu-mi mai incarca cu faruri (are cam 13 V cu faza mica)

am pus alt releu de lada (luat de pe o lada care incarca asa cum am scris mai sus - adica perfect) si la fel incarca, deci e ceva la alternator, dar deocamdata nu prea am chef sa-l desfac...

si releul mecanic...o sa-l inlocuiesc numai cu un releu care imi va incarca 14 si la ralanti, si accelerat, si cu faruri la ralanti
adica sa incarce ca la cele moderne, dar nu cred ca se gaseste asa ceva pt masinile vechi...
divian111084
Poi faci rost de un releu de masina moderna blink.gif .
Pentru a furniza 14V pe ralanti trebuie ca in primu rand alternatoru sa fie capabil. Uite cum incerci, conectezi plusul dela infasurarea de excitatie (de pe rotor) direct la plusul bateriei, motorul fiind pornit si mergand pe ralanti (daca turezi motoru in timpu asta risti sa arzi ceasurile dela bord, bobina de inductie, etc.). Masori tensiunea la bronele bateriei, asta ie tensiunea maxima pe care o poate furniza alternatoru pa ralanti. Apoi conectezi releu si masori iar tensiunea, care ar trebui sa fie aceiasi (in cazu unui releu bun)
Am avut probleme si cu releu, in sensul ca cel vechi, mecanic, mergea foarte bine, dar am vazut la cineva in obor o cutie micuta, cu leduri...(releu electronic), lam montat in locul celui mecanic, dar la un moment dat am constatat ca ceasurile din bord piuie cand turez motoru. Am masurat tensiunea si am observat ca creste direct proportional cu turatia (bine ca nam plecat cu demaraj puternic:) ) Voi atasa o schema de releu electronic pe care am puso in practica, si functioneaza foarte bine.
divian111084
si uite si schema:

Iar aici poze cu montaju facut:


Cele 3 fire subtiri care se vad lipite pe placa sunt dela alimentarea ledurilor indicatoare dela bord.
Tranzistorul de putere este de tip PNP si trebuie sa reziste la un curent de cel putin 5A (io am montat 2 tranzistoare in paralel blink.gif )
Reglarea se face dela rezistenta variabila R4
Popescu91011
Eu nu deosebesc o diodă de un tranzistor, spre rușinea mea! :ewpu:
Cât ajunge un dispozitiv ca cel pe care l-ai realizat, Divian?
divian111084
Probabil se gasesc in comert, dar nu mam interesat.
Piesele ca sa le cumperi nu cred ca te costa mai mult de 20 RON maxim, iar cu putina bunavointa si rabdare faci chiat tu montaju. Totusi daca simti ca nu te pasioneaza domeniu electric mai bine cumperi un releu din oras, deoarece unele piese, mai ales tranzistoarele se pot arde foarte usor daca sunt legate gresit.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.